Nevydrží Rusko nové závody ve zbrojení a kapituluje?

V nedávném vydání pravidelného pořadu Dmitrije Kulikova a Olgy Podoljan „Formula smysla“ se jejich častý host Dmitrij Suslov *)  zamýšlí právě nad touto otázkou… (Poněkud zkrácená verze – pozn.překl.)

Podle návrhu zákona USA o finančním rozpočtu na rok 2020 má směřovat 750 mld. USD (navýšení o 5 %) „Na překonání strategického soupeření s Čínou a Ruskem“, tedy na jejich porážku…

Dnes Spojené státy sice přiznávají strategické soupeření, ale přitom toto soupeření má podle nich přechodný ráz, protože Čína ani Rusko nejsou na dlouhodobé soupeření připraveny, ani nejsou schopny být dlouhodobými nezávislými hráči na mezinárodní scéně. Takže se USA potřebují jen trochu zmobilizovat, vylézt z vlídného letargického snu, ve které se nacházely tři desetiletí totálního přesvědčení o „svém“ vítězství ve studené válce – a znovu zvítězit…

Už jsem mnohokrát říkal, že Trumpova administrativa považuje závody ve zbrojení za jeden z důležitých nástrojů uštědření geopolitické porážky Rusku a později i Číně. Za jistou hranici považují vystoupení se smlouvy INF. Jestliže hlavním nástrojem tohoto zadržování Ruska, které během posledních pěti let přece jen nemělo militantní ráz a omezilo se hlavně na hospodářské sankce, informační propagandu a oslabení vztahů Ruska s jeho klíčovými partnery, tak nyní (od počátku roku 2019) navíc sázejí na hrozbu rozsáhlých závodů ve zbrojení. Počítají s tím, že to Rusko nezvládne. Všimněte si, že Trumpova administrativa navrhuje takové zvýšení vojenských výdajů, ale současně Pentagon tvrdí, že už teď budou prováděny zkoušky raket středního a krátkého doletu, a není vyloučeno, že už koncem tohoto roku začne jejich rozmísťování (poslední informace z USA hovoří o 10.000 raket). Jedná se o záměrný pokus vyvolat v Rusku přesvědčení o nevyhnutelnosti závodů ve zbrojení, vyvolat dojem, že tyto závody se nevejdou do limitů současného ruského vojenského rozpočtu. USA tedy chtějí znovu přehrát rok 1980 a Rusko ekonomicky vyčerpat tak, aby nakonec kapitulovalo.

Tvrzení o „vítězství ve studené válce“ je pozoruhodný, šikovný pokus o řízení vědomí. Dobře si pamatujeme, že při ani po jednáních Gorbačova s Reaganem a Bushem o nějakém vítězství nebo porážce ani zdaleka nebyla řeč. Fakticky šlo o oboustranné východisko z konfrontace a nic jiného tam nebylo. Můžeme se dohadovat o tom, co tam Gorbačov natropil, ale ani v tom, co tam natropil, nebylo známky porážky. Teprve privatizace, ke které došlo po rozpadu SSSR v letech 1992-3, neměla ani tak posílit ducha Ameriky, ale zejména podkopat ducha našeho. Tehdy jsme se měli považovat za poražené a sklonit se před vítězem. Důležité – i pro budoucí generace – je jasně oddělit dvě velké historické události 2. poloviny 20. století, a to konec studené války jako jednoznačně pozitivní jev, a na druhé straně rozpad SSSR jako velkou geopolitickou katastrofu nejen pro Rusko, ale pro svět jako celek. Protože nebýt rozpadu SSSR, nebyla by ani Jugoslávie, ani Irák, ani Lybie, ani celý ten chaos, který se ve světě děje a který bude sílit. Mezi těmito dvěma historickými událostmi není přímá vazba příčiny a následku.

Ukončení studené války nebylo žádným zločinem. Gorbačov přece chtěl ukončením studené války a využitím uvolněných prostředků k vnitřní modernizaci posílit SSSR. Idea spočívala v přeměně konfrontační bipolarity studené války v jakési globální kondominium. Byla to idea mylná, ale ne zločinná, nebyl v tom zločinný úmysl. Po rozpadu SSSR se vše změnilo. Je třeba mít na paměti, že Sovětský svaz se rozpadl z vnitropolitických příčin. Kategoricky nesouhlasím s tezí, že se rozpadl kvůli pádu cen ropy. Jistěže prohloubení hospodářských problémů koncem 80. let nebylo jen kvůli propadu cen ropy. Připomeňme si černobylskou havárii a zemětřesení v Arménii, kde se zřítila skoro celá republika, to vše si vyžádalo obrovité náklady, které byly nad síly tehdejšího SSSR. Přitom hospodářství až do roku 1990 rostlo.

Po rozpadu SSSR si však skutečně ve Spojených státech učinili pro sebe závěr, proč by ty dvě historické události nespojit a neudělat z toho svoje historické vítězství. To jim můžeme těžko mít za zlé. V letech 1992-3 se tato myšlenka upevňovala a pomohl k tomu i Jelcinův podlézavý projev v americkém Kongresu. Teprve v roce 1997 byla ta konceptualizace amerického vítězství ve studené válce završena a druhá administrativa prezidenta Clintona vydala novou „Strategii národní bezpečnosti“, ve které bylo černé na bílém napsáno, že vítězství USA ve studené válce je jednou z etap realizace jejich historické mise ke globálnímu prvenství a přestavbě celého světa v souladu s univerzálními lidskými hodnotami.

A teď se postavme na místo americké politické elity, která byla posledních 25 let přesvědčena, že dosáhla konečného historického vítězství. Proto se stal tak populárním Francis Fukuyama – protože řekl to, na co všichni mysleli – nastal konec historie – konečné vítězství Ameriky a amerických hodnot…

A najednou „bác“, a něco bylo jinak. A země, kterou považovali za definitivně poraženou, začala jít jinou cestou – vnitropoliticky i zahraničněpoliticky – poohlížet se po rozvoji různých regionů světa a nesouhlasit s americkým názorem.

Plus Čína… Oni Američané skutečně věřili tomu, že se bude rozvíjet v souladu s jejich ideologickými přesvědčeními. Proto ji Clintonova administrativa v roce 2000 protlačila do WTO, aby podpořila demokratizaci a vnitropolitickou transformaci Číny. Ale zase cosi nešlo tak, jak mělo a Čína se nechystá transformovat tak, jak diktuje Francis Fukuyama a vůbec ideje amerických otců zakladatelů. Amerika si toho nakonec všimla a Trumpova administrativa nazvala věci pravým jménem, tedy že se svět přestal rozvíjet podle jejich scénáře, a proto je třeba vyjít z letargického snu a znovu porazit země, které oni považují za slabé, a obnovit to, co mělo být hotovo už v devadesátých a dvoutisících letech. Tedy porazit všechny, kteří s USA nesouhlasí – Rusko, Čínu, Irán, ale dnes i EU. Hlavně jde o nás a Čínu jako hlavní soupeře. Oni (Američané) jsou zatím přesvědčeni o svém nevyhnutelném vítězství, v neposlední řadě proto, že se domnívají, že nám a Číně je souzeno vzájemné soupeření a přímé střetnutí.

Radikalizace obyvatelstva

Nedávná teroristická akce na Novém Zélandu ukazuje, kam vede obecná radikalizace obyvatelstva. Útok na muslimy ve městě Christchurch ukazuje, kam vede radikalizace obyvatelstva. Radikalizace nemuslimů je přirozenou reakcí na radikalizaci muslimů a vše, co s ní souvisí. A bohužel je to skutečnost, se kterou bude západní svět, a nejen ten, mít co do činění ještě mnoho let, protože radikalizace muslimského obyvatelstva, a zejména menšin v západních zemích je proces dlouhodobý. Ale zkušenost se společným životem nemají prakticky vůbec, a ani to není – zejména pro Anglosasy – možné, protože nejsou schopni uznat ostatní za sobě rovné. I pro západoevropské uvažování je chápání rovnosti zaměňováno tolerantností a shovívavostí. To je důsledek období politické korektnosti a různých tabu a shovívavosti. To znovu potvrzuje zásadní mylnost v 90. letech populární teze, že globalizace odstraňuje všechny civilizační protiklady a že díky ní se naprosto všichni staneme stejnými, unifikovanými lidmi. Ve skutečnosti ale globalizace tyto rozpory neodstraňuje, nýbrž prohlubuje. Jestliže já uznávám druhého za sobě rovna, pak ho nemusím „strpět“, protože jsme si rovni – to je náš přístup. Dnes pozorujeme v mnohých (i západních) zemích sílící snahu o navrácení vlastní identity. Proto vidíme sílící vliv pravicově radikálních stran, sílící odpor ke globalizaci a těm, kdo ji prosazovali a prosazují. Globalistické elitě je jedno, co se s obyčejným obyvatelstvem děje, a ono to cítí.

Situace v Británii

Nikdy jsem si nedovedl představit takovou paralýzu britských elit, kde mnohá léta je vše velmi stavovské, v britské politice zřídka naleznete nahodilé lidi. Základní problém tam spočívá v tom, že během posledních desetiletí – a v Evropě déle, než v ostatním světě – převládla a zformovala se éra nezodpovědnosti. Evropa (i Británie) žila v éře nezodpovědnosti někde od 60. let, kdy ji Američané zajišťovali bezpečnost, došlo ke francouzsko-německému smíření a pocit ohrožení vlastně nebyl, takže se mohli zabývat sociálními a dalšími otázkami, domnívaje se, že nastal věčný mír. A dle mého názoru právě ta nezodpovědnost vedla k dnešnímu rozmělnění západních politických elit jako celku. Výsledkem toho se stali David Cameron, Theresa May atd. V dnešní Británii se otázky přežití země, jejího postavení ve světě, její územní celistvosti, stávají nástroji vnitropolitického boje. Takový Cameron naprosto nezodpovědně vyhlásil referendum, aby si upevnil svou politickou pozici – a obdržel nečekané v podobě rozhodnutí obyvatel o vystoupení z EU. A dnes je Británie v podstatě v bezvýchodné situaci, protože mimo členství v EU bude podstatně slabší a bude znamenat ve světě značně méně než jako součást EU. Bohužel, s královnou Alžbětou II. lze jen soucítit, protože marginalizace země jí probíhala před očima. Dále pak Británie nemůže hrát globálně nezávislou roli, dokonce ani v případě tvrdého Brexitu. V ostatních variantách odchodu z EU se Británie pro EU může stát buď Norskem, nebo Tureckem, nebo Ukrajinou, nebo Alžírskem… Optimální varianta není. Proto se britská elita snaží natahovat čas.<

*) Dmitrij Suslov (1979) – zástupce ředitele Rady pro zahraniční a obrannou politiku RF, a Ústavu pro komplexní evropský a mezinárodní výzkum, profesor Vysoké školy ekonomiky

Překlad: st.hroch 190317

0 0 hlasy
Hodnocení článku
Platby

Líbil se vám článek?
Přispějte, prosím, redakci OM na č. ú. 2900618307/2010, nebo přes následující QR kódy.

QR platba 50 Kč

QR platba 50 Kč

QR platba 100 Kč

QR platba 100 Kč

Odebírat
Upozornit na
40 Komentáře
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Rudolf_K
Rudolf_K
20. 3. 2019 4:38

Predevsim je treba zduraznit, ze neoconi, kteri dnes v USA de facto vladnou jsou silenci. Zavody ve zbrojeni s Cinou prohraji. Rusko odpovi asymetricky. Napr. kdyz Amerika postavi proti-raketovy system, Rusko bude mit levnejsi nuklearni torpedo. Doufam, ze Nemecko umisteni raket v Evrope nedopusti. Nyni k tomu, co se udalo koncem 80.let v SSSR. Komunismus vysel, dosahl zenitu a zapadl. Predevsim nebyl schopen realizovat sve utopicke sliby komunistickeho raje. „Proto ani zrejma slabost dnesnich socialistickych presvedceni nezabrani, aby aby se neujaly v dusich davu. Jejich menecennost proti vsem nabozenskym viram spociva jedine v tom, ze ideal stesti, ktere tyto slibuji,… Číst vice »

Rudolf_K
Rudolf_K
20. 3. 2019 4:39

Samozrejme to nebylo zadne „vitezstvi“ Spojenych Statu. Ale autori clanku maji jakesi podivne predstavy: konec studene valky byl dobry, rozpad SSSR spatny. Za prvni konec studene valky nenastal, naopak se jeste zhorsila. „Rozpad“ asi nastal mj. kvuli tomu, aby si Rusove a ostatni narody zachovaly identitu a sebeurceni. Autori se vubec nezminuji o tom nejdulezitejsim, tj. ze se Rusove konecne zbavili komunismu. Je pravda, ze ten „rozpad“ byl mylne chapan v nekterych americkych kruzich jako prilezitost ke ziskani svetovlady. Tehdy se prave v USA dostali k moci neokonservativni silenci. Situace byla jeste zhorsena hospodarskym propadem Ruska za Jelcina, at uz… Číst vice »

Bety
Bety
20. 3. 2019 8:57

Já nevím, co je ten Suslov zač.
Prý Gorbačov a jeho protějšky jen chtěli ukončit konfrontaci?
Jako že já, Gorbi, plný dobrých úmyslů a druhá strana též plná dobrých úmyslů
jsme chtěli jen dobré a Jelcin to obyvatelstvu pokazil?
A tak Rusové získali „těžce nabytou svobodu“ a samozřejmě demokracii a teď
si mají dát pozor na válečnou diktaturu?
Co takhle „svobodně a demokraticky“kleknout na kolena a dát ruce za hlavu?

PPK
PPK
20. 3. 2019 12:44

Na Trubce byl dne 19.3.2019 večer u tohoto videa mj. i tento komentář:

„3
1cpai
4 days ago
Скот, мечтающий нам уши вздрючить! Это вот эта проститутка? Дмитрий, ты совсеим охуел? Этого барана за серьёзного аналитика посчитал? Я тебя после этого пидараста – защитника….! Вообще принимать перестану, ты зачем пидарастов приглашаешь?“

:-)

orinoko
20. 3. 2019 14:52

Jakkoli se zdá, že ten článek má svoji logiku, tak především pracuje se schématy z doby krále Klacka. To je jeho katastrofální slabina.
Dnešním pohledem poměřuje minulé dění, ale bez evidentniho současného poučení.

orinoko
20. 3. 2019 15:19

Normálně bych pokračoval dál, ale nejdříve jsem si přece jen ověřil termín, který jsem už asi 4 roky nepoužil, ale přitom se mi přímo vtírá do textu. Autor článku po mém soudu vůbec nepostupoval podle potřebného hlediska extrapolace. To jest: Je v zajetí blabolu amerických dementnich struktur, které pracují s vlastními oblbovaky bez ohledu na realitu. Autor ten blábol prijima sakum prdum, a na jeho půdorysu rozvíjí další blábolení na téma závodu ve zbrojení. Ať emerika zbrojí. Stejně už nic jiného nezvládá. A tohle vlastně už také ne. Dobře si prohlédněte současné emericke ksichty , ty známé, které si myslí,… Číst vice »

orinoko
20. 3. 2019 15:42

No a další problém. Nechce se mi ani nahodou dělit se o ruský zásadní informační zdroj. Ten už probírá jakéhosi Kudrina. Mezitím jsem navštívil jiné zdroje, jméno můžu plést. Ještě nedávno pobýval na ruskem Ministerstvu financí. … Vyzývá k cestě na půl vzdálenosti s Amerikou. To by měl ale vykládat ten debil na Divokém Zapade, ne v Rusku.
Ten soudruh je nove želízko západu v ruskem politickém kotli.
To by se na Haliči nemohlo stát ani nahodou.
A viděl jsem také mohutné oslavy z Krymu.
Můj zdroj vyžadoval jistou míru registrace. Proč se dělit?

orinoko
20. 3. 2019 15:57

A propos… nemá autor článku Suslov! něco společného s těžkým ideologickým dogmatikem z dob Sovětů v éře Brežněva? Ze by třeba syn?
Suslov , Ponomarjov … to byla sovětská trojka!? Něco jako Bilak, Fojtík … a do toho namočený Indra.
Zlatý Radovan Rychta. Velký piarista cssr sociku konce šedesátých let minulého století.
Socialismus s lidskou tváří… !! … nevim-li něco, tak zasadne a vyrazne STRANIM!!
Ale to přece děláme vsichni. Koukali jste někdy po sobě do misy? I ten cep někam ukazuje…

Rudolf_K
Rudolf_K
20. 3. 2019 17:29

Bety napsal

Já nevím, co je ten Suslov zač.
Prý Gorbačov a jeho protějšky jen chtěli ukončit konfrontaci?
Jako že já, Gorbi, plný dobrých úmyslů a druhá strana též plná dobrých úmyslů
jsme chtěli jen dobré a Jelcin to obyvatelstvu pokazil?
A tak Rusové získali „těžce nabytou svobodu“ a samozřejmě demokracii a teď
si mají dát pozor na válečnou diktaturu?
Co takhle „svobodně a demokraticky“kleknout na kolena a dát ruce za hlavu?

Pani Bety, vyjadrim to strucne: Nahravate rusofobum!

http://www.keepandshare.com/doc9/view.php?id=20915&da=y

zajoch
21. 3. 2019 7:32

Sovětský dogmatik éry Brežněva zemřel osmdesátiletý v roce 1982. Tento ekonomický profesor, autor přeloženého článku, se narodil v roce 1979, jak pod článkem uvádí překladatel.

LiL
LiL
21. 3. 2019 8:22

V otázkách o přesile, nakonec vítězí mentalita národa i jednotlivce. Nevím zda-li američané zvládají přežití v zemljankách s láhví vodky a naloženou rybou,ale historii dává za pravdu,že se popálili všichni.

Bety
Bety
21. 3. 2019 9:15

Rudolf_K napsal
Pani Bety, vyjadrim to strucne: Nahravate rusofobum!

A čím? Já se snažím být realista. Tak se mi nelíbí nějaký Suslov a je to Rus.
To když se mi nelíbí nějaký Topolánek nebo Janda tak jsem Čechofob???
A ten váš Kavan to má také pěkně pomíchané – na jedné straně odsuzuje
trockismus a na druhé slintá blahem nad Chruščovem, který byl skalní trockista.
A ty kecy, že Stalin prý Rusko nenáviděl… na to nemám slov.

PPK
PPK
21. 3. 2019 12:47

Paní Bety, zachovejme klid. Někteří diskutéři jsou zkrátka takoví malí popletové a internet je prostor, kde se mohou i blázni myšlenkově realizovat. Zejména ten popleta, co je tu ideologicky bojovnější (Rudolf). S tím nic nenaděláme.

Rudolf_K
Rudolf_K
21. 3. 2019 14:16

Bety napsal A čím? Já se snažím být realista. Tak se mi nelíbí nějaký Suslov a je to Rus. To když se mi nelíbí nějaký Topolánek nebo Janda tak jsem Čechofob??? A ten váš Kavan to má také pěkně pomíchané – na jedné straně odsuzuje trockismus a na druhé slintá blahem nad Chruščovem, který byl skalní trockista. A ty kecy, že Stalin prý Rusko nenáviděl… na to nemám slov. Tim ze se ztotoznujete se SSSR. Nevedel jsem, ze Chruščov byl Trockista. Ale i kdyby byl, tak o to se nejedna. SSSR „demokratizoval“ aspon v tom smyslu, ze prestaly nejhorsi excesy.… Číst vice »

Rudolf_K
Rudolf_K
21. 3. 2019 14:19

PPK napsal

Paní Bety, zachovejme klid. Někteří diskutéři jsou zkrátka takoví malí popletové a internet je prostor, kde se mohou i blázni myšlenkově realizovat. Zejména ten popleta, co je tu ideologicky bojovnější (Rudolf). S tím nic nenaděláme.

Tak nam pane PPK, sdelte Vasi analyzu situace. Zatim jsem nevidel ani jeden prispevek, ktery by mel hlavu a patu. Ten originalni clanek taky moc ne.

orinoko
21. 3. 2019 14:20

Rusko navštívil saudsky král. To byla jizda… 1200 clobrdu doprovodu. Ale byl to král fotr, ne ten pomatený syn.
Čekal se průlom ve vztazích , ale nastal jen takový malý průjem. Podpisy memorand a kejvavi koně.
To je v kostce /ale i kouli/ … celé.

orinoko
21. 3. 2019 14:22

Hele, Rudo, dej si trochu práci. A najdeš tolik hlav a pat, že ti z nosu vyjedou pavouci na lyžích.

orinoko
21. 3. 2019 14:40

https://echo24.cz/a/SsB47/za-statni-pohreb-mccaina-mi-nikdo-nepodekoval-stezuje-si-trump
Jaja.. blahoRODI … nevděk světu vládne.
Lepsi než pohřeb je bombardování.

orinoko
21. 3. 2019 14:59

https://www.presstv.com/Detail/2019/03/21/591597/Levan-Dzhagaryan-Russia-envoy-to-Tehran-Syrian-President-Assad

Mám těžké informační nedostatky. A to má Asad asi za dva týdny odjet na návštěvu Iráku.
Omlouvá mě tvorba po kohosi. Docela to bolí. Je to holt porod.

Rudolf_K
Rudolf_K
21. 3. 2019 15:08

Bety napsal A čím? Já se snažím být realista. Tak se mi nelíbí nějaký Suslov a je to Rus. To když se mi nelíbí nějaký Topolánek nebo Janda tak jsem Čechofob??? A ten váš Kavan to má také pěkně pomíchané – na jedné straně odsuzuje trockismus a na druhé slintá blahem nad Chruščovem, který byl skalní trockista. A ty kecy, že Stalin prý Rusko nenáviděl… na to nemám slov. Vetsinou se tak nerozkecavam, ale musim dodat nasledujici. Nerekl jsem,ze jste rusofob, rekl jsem, ze nahravate rusofobum. Nerekl jsem, ze Stalin nenavidel Rusko. Nevim presne, co si myslel o Rusech. Rekl… Číst vice »

orinoko
21. 3. 2019 15:14

http://www.halonoviny.cz/articles/view/50307659

Jj, nějak nám to soudruzi ve Venezuele vázne. Dementni poradenko zvici tuplovaneho BolTUNA, nosiciho na brifINGy poznámky o amerických vojenských sprchách v Kolumbii, je jaksi v defenzivě.
Drzkou už namlel na milion tataraku, a emericka USA latinoemericka army za dolace a jiné výhody porad jaksi nezasahuje.
Já osobně mám PROTOpochopeni.

orinoko
21. 3. 2019 15:29

http://www.novarepublika.cz/2019/03/karadzic-albrightova.html#more

Toho znám také osobně. Jsme generace pruseraru.

Bety
Bety
21. 3. 2019 18:05

Ach bóže. Tak Gorbačov a Jelcin jednali v dobré víře, to je teda síla. A Chruščov odstranil nejhorší excesy a demokratizoval – čím to tedy, že Stalin nazval Chruščova hlupákem, když vyžadoval další a další zatčení? Jakpak to, že jen co se Chruščov dostal k moci ( a na Stalina nakydal co nejvíc špíny) začal na rozdíl od Stalinovy éry zdražovat potraviny, a když lidé v Jekatěrinburgu kvůli tomu stávkovali rozkázal do nich střílet? To bude asi tím, že byl tak velký demokratizátor, ne? A co ty jeho další pitomosti – rozorávání celin a tím zničení potravinové soběstačnosti, zastavení ekologického… Číst vice »

Rudolf_K
Rudolf_K
21. 3. 2019 20:07

Bety napsal Ach bóže. Tak Gorbačov a Jelcin jednali v dobré víře, to je teda síla. A Chruščov odstranil nejhorší excesy a demokratizoval – čím to tedy, že Stalin nazval Chruščova hlupákem, když vyžadoval další a další zatčení? Jakpak to, že jen co se Chruščov dostal k moci ( a na Stalina nakydal co nejvíc špíny) začal na rozdíl od Stalinovy éry zdražovat potraviny, a když lidé v Jekatěrinburgu kvůli tomu stávkovali rozkázal do nich střílet? To bude asi tím, že byl tak velký demokratizátor, ne? A co ty jeho další pitomosti – rozorávání celin a tím zničení potravinové soběstačnosti,… Číst vice »

zajoch
21. 3. 2019 21:07

Bety, to co zde odpovídáte značce Rudolf může poučit mnohé čtenáře s otevřenou hlavou, ale toho, komu je to adresováno, v jeho zacementovaném mozku pravděpodobně světýlko nerozsvítí. Jeho poslední odpověď vám je ilustrací pomatenosti, když už nechci napsat něco ještě méně zdvořilého. Jenom by mě zajímalo, odkud bere jistotu svých tvrzení. Myslím, že jeho jistotou jsou rusofobní media, z nichž jako kdyby opisoval. Takových fešáků už tady bylo více, ale nevím, jestli si dovolili nazvat společnost kolem OM sebrankou. Asi už neudržel nervy.

Dana
Dana
21. 3. 2019 21:56

Rudolf: „““Tak Vy jste Stalinistka? Takove lidi uz jsem na ceskych webech videl. Predtim jsem vubec nevedel, ze neco takoveho existuje. Takova je cela ta sebranka okolo Outsider Media? Mne byly ty srpy a kladiva a rude ksichty hned divne. „“““ Pane Rudolfe, usmevny klidek a hezkou zabavu preji.. Mozna, ze zdejsimu webu prijdete na chut.:-) Nadeje nekterych OM ctenaru je nekonecna a je zajimave pozorovat, ktereho stebla se zrovna chytaji. . Mala poznamka. Chruscov si skutecne zahraval s trotskistickou ideologii, tou samou, s kterou operuje dnesni progresivni levice. Stalinisticky pristup selhal, uz je davno nemoderni a zastaraly, jak ctu… Číst vice »

Martin (už bez taky m)
21. 3. 2019 23:43

zajoch napsal Bety, to co zdeodpovídáte značce Rudolf může poučit mnohé čtenáře s otevřenou hlavou, ale toho, komu je to adresováno, v jeho zacementovaném mozku pravděpodobně světýlko nerozsvítí. Jeho poslední odpověď vám je ilustrací pomatenosti, když už nechci napsat něco ještě méně zdvořilého. Jenom by mě zajímalo, odkud bere jistotu svých tvrzení. Myslím, že jeho jistotou jsou rusofobní media, z nichž jako kdyby opisoval. Takových fešáků už tady bylo více, ale nevím, jestli si dovolili nazvat společnost kolem OM sebrankou. Asi už neudržel nervy. Souhlas. Některým „značkám“ (svou fobii duše mají ale nepochybně „vypálenou“ nejen přímo na čele) už nemá… Číst vice »

Rudolf_K
Rudolf_K
22. 3. 2019 4:37

Dana napsal Rudolf: „““Tak Vy jste Stalinistka? Takove lidi uz jsem na ceskych webech videl. Predtim jsem vubec nevedel, ze neco takoveho existuje. Takova je cela ta sebranka okolo Outsider Media? Mne byly ty srpy a kladiva a rude ksichty hned divne. „“““ Pane Rudolfe,usmevny klidek a hezkou zabavu preji.. Mozna, ze zdejsimu webu prijdete na chut.:-) Nadeje nekterych OM ctenaru je nekonecna aje zajimave pozorovat, ktereho stebla se zrovna chytaji. . Mala poznamka. Chruscov si skutecne zahraval s trotskistickou ideologii, tou samou, s kterou operuje dnesni progresivni levice. Stalinisticky pristup selhal, uz je davno nemoderni a zastaraly, jak ctu… Číst vice »

Rudolf_K
Rudolf_K
22. 3. 2019 4:43

zajoch napsal Bety, to co zdeodpovídáte značce Rudolf může poučit mnohé čtenáře s otevřenou hlavou, ale toho, komu je to adresováno, v jeho zacementovaném mozku pravděpodobně světýlko nerozsvítí. Jeho poslední odpověď vám je ilustrací pomatenosti, když už nechci napsat něco ještě méně zdvořilého. Jenom by mě zajímalo, odkud bere jistotu svých tvrzení. Myslím, že jeho jistotou jsou rusofobní media, z nichž jako kdyby opisoval. Takových fešáků už tady bylo více, ale nevím, jestli si dovolili nazvat společnost kolem OM sebrankou. Asi už neudržel nervy. Tak Vy si myslite, ze Gorbacov byl zradce? Kde se v tom delnickem hnuti bere tolik… Číst vice »

g.hrosik
22. 3. 2019 7:34

No, vida! A pak, že se diskuse na OM nerozpohybuje – tak je třeba! Už mě to pomalu přestalo bavit (třebaže jsem jen tlumok, absence zpětné vazby mi docela chybí, naprosto se neosypu poslechem, nebo čtením odlišného názoru). Tohle je fajn – s jedinou výhradou… To, co si nechá říkat „Rudolf“, je nejspíš příkladný exemplář dokonalého posery a zbabělce. To, jak zpoza rohu polévá celé publikum kolem OM svými splašky, je podlý, a znovu opakuji – zbabělý vyskočení. Silně pochybuji že byste „Rudolfe“ měl koule na to, abyste mi ty vaše bláboly řekl do očí (tím nemám na mysli docela… Číst vice »

Dolmen
Dolmen
22. 3. 2019 9:14

g.hrosik napsal No, vida! A pak, že se diskuse na OM nerozpohybuje – tak je třeba! Už mě to pomalu přestalo bavit (třebaže jsem jen tlumok, absence zpětné vazby mi docela chybí, naprosto se neosypu poslechem, nebo čtením odlišného názoru). Tak, tak. Stačí hodit do klubu diskutérů vybavených dobrými informacemi, rozhledem a také kvalitním hardwearem v hlavách, který to vše umí dobře zpracovávat a vyhodnocovat, zkamenělinu z období třetihor typu Rudolf a už to zase jede. Moc se mi to líbí. Konečně již umdlévající diskuse dostala zase grády. Je to oživení způsobeno sice z úplně opačného konce, než jak dokázal… Číst vice »

Bety
Bety
22. 3. 2019 10:09

Zajochu, tak to opravdu je. Vím, že když má někdo mozek „zacementovaný“ nepohne s ním nic. Ale třeba pro mne byly mnohé informace ke kterým jsem se díky internetu v průběhu času dostala objevné a zajímavé, a tak je šířím dál v naději, že budou objevné a zajímavé připadat i jiným, a že se mozky přístupné argumentům nad nimi aspoň zamyslí, tak jako jsem to udělala i já. Jeden takový zacementovanec po mně chtěl jeden jediný důvod, proč bychom s těmito lidmi (myslel Rusy) měli chtít mít něco společného. Odpověděla jsem „Co takhle ten důvod, že bychom se dnes tady… Číst vice »

Bety
Bety
22. 3. 2019 10:12

Sio mi také stále chybí. Všechno ho zajímalo a jak říkáte, dokázal diskuzi
rozpohybovat.

Aleš
Aleš
22. 3. 2019 12:07

Někteří diskutéři diskusi rozpohybují, někteří udržují a někteří, škoda mluvit. Jak někteří z Vás moudrých správně na tu 3 skupinu ostře a stroze reagují, drží se vlastně zásady orel much nelapá. 3 skupina má samozřejmě vždy po ruce něco s arzenálu jedovatých slin a nálepek. Nicméně je mi ctí, když jsem kdekoliv, kdykoliv, kýmkoliv podobně nálepkován či jsou proti mně použity podobné hybridní „zbraně“. Někteří diskutéři pak snahu o uvedení na pravou míru popletů ze 3 skupiny mylně chápou jako rozproudění diskuse.

Martin (už bez taky m)
22. 3. 2019 12:22

Velmi dobrý J. Kedmi vůči izraelským válečnickým štváčům, chybám izrael. rozvědky, US meziárodní demagogii a klidnému úsilí RF aby Turecký Sultánek uznal opět B. Assada. Я.Кедми: Россия убеждает Эрдогана признать Асада https://www.youtube.com/watch?v=YOprSM4vzF0 K poněkud zmatečnému textu: Rusko (RF) žádné závody ve zbrojení dělat nebude ani nepotřebuje. Ve zbraňových systémech a výcviku sází na síťové a vrstvené propojení a špičkový výcvik a vysokou profesionalitu. V tom je bez konkurence, a „jednotlivá udělátka“ hamburgeroidních vlastníků povislých břich a kalného zraku na tom nic nezmění. Jakkoliv jsou i budou bombasticky „po jandofilovsku“ prezentována. Jelikož RF ve zbrojení závodit nemusí ani nebude, nebude ani… Číst vice »

Bety
Bety
22. 3. 2019 12:57

Aleši máte pravdu. Ale Sio opravdu dodával diskuzi šťávu a zajímavé informace.
Jistě si také vzpomínáte, jak nás seznamoval se statistikami, či na jeho překlady
o Berijovi.

g.hrosik
22. 3. 2019 17:02

No, vida!
Další porci čekejte v nejbližších dnes. Záleží bna PANTÁTOVI… „-)

g.hrosik
22. 3. 2019 17:03

mělo být „vc nejbližších dnech“…omlouvám se!

Aleš
Aleš
22. 3. 2019 22:19

Sio patřil do skupiny první již dávno před tím, než jsem se pokoušel ze skupiny třetí projít jako agent dolních deseti milionů do skupiny druhé… Co jsem se tu dozvěděl zajímavých informací od něj, ale i od Vikyho, ppk, hudrypera, zasloužilého zajocha, mirrora, idiotronica později i od ireny, rada mika, petera …. a raději ať na nikoho nezapomenu. Mají se co ohánět jandofilové, kolik úrody sklidilo pár semínek pochybností pamětníků dějinných událostí, kolik kouzel nechtěného sklidilo setkání kapounů s vtipným glosátorem z povodí jihoamerického veletoku… Nejsme neporazitelní, nejsou nás zástupy. Nejsme ani zcela jednotní. Řadu nás i našich následovníků by… Číst vice »