Pražský primátor jako symbol chorobné doby

Dojde-li k takové události, že ne ten nejposlednější hlupák v nálevně čtvrté cenové kategorie, ale vysokoškolský vzdělaný člověk a dokonce i jeden z prvních pražských občanů, a to přímo primátor města Prahy vyřkne tak do nebes volající šílenost, že Praha se osvobodila sama a že tudíž nikoho jiného a nic jiného k tomu nepotřebovala, pak jde o událost, kterou není dobré odbýt jen několika kritickými články na internetu a dál si jí už nevšímat.

Proč ne? Protože v té větě se jako svět v kapce vody obráží celá pomatenost a absurdita našeho současného světa. Je to jednotlivost odhalující chorobnost epochy, jíž jsme živými svědky. Epochy, v niž se slov ujímají hlupáci a další hlupáci oněm řečnícím hlupákům naslouchají, a na jejich tvářích nenajdete známky jejich uvědomění si toho, že naslouchají hlupákům. Mají na tvářích klid, který jako by říkal: Žijeme v pomatené době, tak jakým jiným projevům než pomateným máme možnost naslouchat?

A tak mlčí, nechají slabomyslného dopovědět to své a nevolají záchrannou službu, aby si šíleného primátora, premiéra či ministra zahraničí odvezla do ústavu. Naopak, řečníkovi za jeho výkon zatleskají, a pak jdou domů, stísnění sice vědomím, že úplně v pořádku tenhle svět, tahle doba  a ani tenhle primátor nejsou, ale říkají si proč by zrovna oni měli na ten nepořádek poukazovat? Vždyť přece tohle, co řekl pražský primátor, se zase tak daleko nevymyká z toho, co je dnes slyšet a vidět nejen u nás, ale po celém světě.

Cožpak už uvrhli do vězení novináře Kundru z Respektu za jeho krvák o ruském agentovi, který  přijel do Prahy s jedem ricinem, určeným na otravu tří pražských lokálních politiků? Cožpak redaktor Moravec, s tváří do maxima vážnou až zachmuřenou nežádal účastníky své proslavené OVM, aby k tomuto zločinu pronesli svůj nejkritičtější odsudek? Cožpak už vsadili do blázince ty politizující historiky, kteří nám oznamují, že 2. světová válka vůbec, a to ani v nejmenším, nevznikla útokem Německa na Polsko, ale uzavřením paktu Molotov-Ribbentrop? Cožpak se zdravotní bratři v Německu vrhli na Merkelovou, když zvala islamisty do Evropy a vykřikovala: My to zvládnem? Cožpak brali do ústavu britskou premiérku Mayovou do ústavu, když obvinila Rusko z otravy agenta  Skripala a jeho dcery jedem novičokem – a dnes nevysloví slabiku údivu nad tím, že se oba, třebaže z údajné otravy vyléčeni, nejspíš už na věčnost ztratili ze světa? Cožpak upozornil někdo z oficiálních lidí na to, že plynový útok, údajně spáchaný syrskou armádou v městě Dúmá, o kterém se s divokým rámusem zmiňovala média od  Tokia po New York, se vůbec nestal? Cožpak nějaký oficiální list či televize vyslovily svůj údiv nad tím, jak mohla dvě letadla zbořit 11. září 2001 v New Yorku hned tři mrakodrapy? Nebo jak mohl Bin Ládin po své samotnými  Američany oznámené smrti žít ještě dalších deset let, a to jenom proto, aby se na kohosi význačného a bohatého dalo svést vedení saúdského komanda, které to zboření údajně zařídilo? Či jak a proč se stalo, že se ze sejfu NASA ztratil jejich originální film o výstupu amerických kosmonautů na půdu Měsíce?

Další příklady nepříčetnosti našeho času si už každý doplní sám. A tak zbývá už jen odpovědět na tuto otázku: Odkud se tohle světová pomatenost bere, kde či v čem se nalézá její hlavní zdroj a z jakých tajemných pramenů své lži čerpá?

Pokusím se na tu otázku odpovědět. Je to jednoduché. Jde o jev, který vzniká, kdykoli se kdokoli pokouší proměnit lež v pravdu. Je to jako v životě manželském. Víte, jaké nesmysly ze sebe dokáže vyblekotat manžel, přistižený manželkou s cizí ženou tzv. in flagranti?

Že nevíte, či si tu situaci raději ani nepokoušíte představit?

Tak si přečtěte dnešní noviny a poslechněte dnešní televizní zprávy.

Hned budete  doma.

0 0 hlasy
Hodnocení článku
Platby

Líbil se vám článek?
Přispějte, prosím, redakci OM na č. ú. 2900618307/2010, nebo přes následující QR kódy.

QR platba 50 Kč

QR platba 50 Kč

QR platba 100 Kč

QR platba 100 Kč

Odebírat
Upozornit na
16 Komentáře
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Petrpavel
Petrpavel
11. 5. 2020 12:09

Nemá smysl komentovat. Je to smutné a je to tak jak pan Man píše.
Jen poděkuji autorovi že dává pocit že slušný člověk u nás ještě žije. Víc v dnešní době je zbytečné, pomatenost ovčanstva dosáhla vrcholu.

Botičky od Diora
Botičky od Diora
Reply to  Petrpavel
11. 5. 2020 12:41

Nesouhlasím, protože „K vítězství Zla stačí, když dobří lidé budou sedět se založenýma rukama.“

„Zlu se hned zpočátku postav, dlouhým váháním zesílí a pozdě pak přichází lék.“ Ovidius

Petrpavel
Petrpavel
Reply to  Botičky od Diora
11. 5. 2020 13:13

A co když jsem v svých 76 létech dospěl k tomu že teď už je pozdě? Určitě se nic měnit (k lepšímu) nebude u nás dříve než dojde k případné změně v celosvětovém, minimálně celoevropském, měřítku.
Podívejte se na výsledky českých voleb, popř. průzkumů : najdete alespoň jednu stranu nebo hnutí které je protisystémové (a beze změny systému nepořídíte zhola nic, to byste měli, Botičky i Dolmen, vědět) a má alespoň jedno-dvě procenta? Žádné takové není! Volič zatím žije 30 let z podstaty a je uzkolébán tím že letíc z mrakodrapu jeteprve v 55. patře…

Botičky od Diora
Botičky od Diora
Reply to  Petrpavel
11. 5. 2020 14:22

Opravdu si nevšímáte „změny v celosvětovém, minimálně celoevropském, měřítku“, které už začali? Zoufalé křeče režimu, ten jeho strach až děs? Nebo jste zapomněl jak náhle končí říše, dokonce i ty Tisícileté? Oni to vědí:

Putin má pravdu, liberalizmus je mŕtvy. Jeho výsledkom je iba nerovnosť, nesloboda a bordel
http://www.novarepublika.cz/2019/07/blaha-putin-ma-pravdu-liberalizmus-je.html

30 let temna nic není. Byli jsme před Rakouskem, budeme i po něm. Po Bruselu, Berlínu a Fašingtonu též :-)

Petrpavel
Petrpavel
Reply to  Botičky od Diora
11. 5. 2020 17:08

Rád bych sdílel váš optimismus. Nesdílím. Od naštvání několika jednotek procent občanů na stav správy a řízení našeho státu ke konci této, jak správně píšete, „tisícileté“ říše zla zvané kapitalismus, je ještě hodně daleko. Vyřeší něco válka jako vždy dosud?

Botičky od Diora
Botičky od Diora
Reply to  Petrpavel
11. 5. 2020 19:52

Vy na to přijdete sám. „Demokratické zřízení doplatí na to, že bude chtít vyhovět všem: Chudí budou chtít část majetku bohatých. A demokracie jim to dá. Mladí budou chtít práva starých, ženy budou chtít práva mužů, cizinci budou chtít práva občanů. A demokracie jim to dá. Zločinci budou chtít obsadit veřejné funkce. A demokracie jim to umožní. A až zločinci demokracii nakonec ovládnou, protože zločinci od přírody tíhnou po pozicích moci, vznikne tyranie horší, než dovede nejhorší monarchie anebo oligarchie.“ SÓKRATÉS (469-399 př.Kr.) Přichází doba, kterou tak dobře popsal před více než 2000 lety tento řecký filozof. Dějiny se opakují,… Číst vice »

Petrpavel
Petrpavel
Reply to  Botičky od Diora
11. 5. 2020 20:49

Jste volajícím v poušti. Kde máte ty davy které se podle vás postaví zlu? Nemá se, nemělo by se, bylo by správné … tyto kategorie v politice neplatí.
Ano, vznikne, resp. už vznikla, tyranie větší než si dovedeme představit. Žádný monarcha či oligarcha by takovou nezvládl nastolit, to zvládá jenom tupý ovládnutý dav který si sám sobě nakládá úkoly a povinnosti. Babiš je oproti budoucí diktatuře takového davu svatouškem.
Zatím se můžete teoreticky vzpouzet. Ostatně : čemu se vlastně chcete vzpouzet? Víte to? Co chcete?

Botičky od Diora
Botičky od Diora
Reply to  Petrpavel
12. 5. 2020 11:53

Nejsem volající v poušti.
Ve filmu „Bratr“ zaznělo „В чем сила, брат?“ a odpověď „AMERIČANE, ŘEKNI MI, V ČEM JE SÍLA? OPRAVDU V PENĚZÍCH? MŮJ BRATR ŘÍKÁ, ŽE V PENĚZÍCH. TY MÁŠ HODNĚ PENĚZ – TAK CO? JÁ SI MYSLÍM, ŽE SÍLA JE V PRAVDĚ. KDO MÁ PRAVDU, TEN JE SILNĚJŠÍ…“.
I tato doba temna skončí, myslím, že docela brzy a docela rychle, až náhle, jako před 30ti lety. Doufám, že taky tak „sametově“, i když… Čeští „ratlíci“ typu koláře a novotného nejsou ale důležití, až padne jejich páníček, padnou s ním. O tom nepochybuji ani na vteřinu.

Dolmen
Dolmen
Reply to  Petrpavel
11. 5. 2020 12:54

Neboj se nepřátel, nanejvýš tě mohou zabít. Neboj se přátel, nanejvýš tě mohou zradit. Boj se však těch lhostejných, protože jen s jejich mlčenlivým souhlasem existuje zrada a vražda.

CROIX
11. 5. 2020 12:51

O vikendu jsem si pustil z cd film Osvobození Prahy z r. 1976. Jistě, v ledačems poplatný době, ale v zásadě podávající správnou informaci, co se dělo. Pustil jsem si ho, protože v televizích ke květnovému povstání a osvobození neběželo celé ty dny nic. Aspoň jsem na nic nenarazil v programech, když jsem se díval. Při shlédnutí filnu jsem musel myslet na to jak tristní je, na jaké názorové pozice to Praha a její reprezentace zejména v těchto posledních letech dotáhla…

estanislao
estanislao
11. 5. 2020 18:53

Zesnulý pan Kubera v jednom televizním pořadu, na otázku proč si myslí, že lidé vsupují do politiky odpověděl, že pro peníze. Z jiných zdrojů je známo, že při svém vstupu do politiky a ani později, nemusí prokazovat alespoň takovou způsobilost, jakou musí prokazovat řidič autobusu.
Navíc za dopady svých výkonů nenesou hmotnou a trestní odpovědnost. S tou způsobilostí, jako pro řidiče autobusu bych začal. Vyhneme se
těm “ s poruchami osobnosti“. Protože pokud nezměníme ten systém výběru ani v tomto, tak nám budou slovy Platona , „vládnout nejhorší z nás.“

Patrik
Patrik
12. 5. 2020 6:43

Karel Schwarzenberg souhlasí s dopisem, který Zeman poslal Putinovi k 75. výročí konce války: „Prezidentova slova podpořil i jeho někdejší velký politický rival, dnešní čestný šéf TOP 09, poslanec a exministr zahraničí Karel Schwarzenberg. „Jsem pamětník té doby a souhlasím. Pamatuji na generála, který u nás v Čimelicích bydlel a dobře si rozuměl s mým otcem. Otec miloval ruštinu. Jeho žena byla lékařka a mluvila francouzsky a německy a bavila se s mou matkou. Vojáci byli nejlepší kamarádi nás dětí. Jediné, o čem pochybuji, že jsme sebevědomý národ,“ uvedl Schwarzenberg.“ https://www.parlamentnilisty.cz/zpravy/kauzy/Vojaci-SSSR-byli-kamaradi-otec-miloval-rustinu-Karel-Schwarzenberg-prekvapil-623477 Připomínám svůj nedávný komentář: „Na žádost Kurze (!) –… Číst vice »

Botičky od Diora
Botičky od Diora
12. 5. 2020 12:07

Slovensko, i když mělo svého Tisa, si váží svých osvoboditelů jinak než starosta Prahy (fotky):

https://zen.yandex.ru/media/artemspec/v-slovakii-ne-perepisali-istoriiu-a-postavili-9-tankov-t34-v-pole-5eb6a2dda9db2404f2bc6a82

Botičky od Diora
Botičky od Diora
17. 5. 2020 9:29

Myslím, že bychom si mohli o této záležitosti trochu více popovídat… : 1. Jestliže byla Praha osvobozená a nepotřebovala pomoc, kdopak nám to střílel na Koněvovy tanky? S kýmpak se Leljušenkovy tanky střetly v Dejvicích? Kdopak seděl v těch dvou stíhačích tanků Hetzer, které musely Rybalkovy ISka rozstřílet na hadry? 2. Jestliže byla Praha tak svobodná, proč byla jižní část Prahy ovládána stále jednotkou SS Wallenstein, kteří si ještě pár vraždami vyhodili z kopejtka? 3. Proč až do 12. května trvaly boje proti dalším jednotkám SS, odstřelovačům a dalším německým vojákům? Drdovi to stačilo na půlku knihy Němá barikáda. 4.… Číst vice »

Jan Kristek
Jan Kristek
Reply to  Botičky od Diora
17. 5. 2020 10:00

Proč to rozebírat? Z „hlediska“ Hnojníka byla Praha svobodná, protože byla obsazena německými vojsky.