13. 8. 2014
Su staty normalni, staty hlupe, a pak su staty vyloženě idyjotske. Kdysik davno byly všecky staty normalni, bo nikde nikdo nevybiral dalnični poplatky. Před druhu světovu neegzystovaly žadne mytne brany, dalnični nalepky ani jine cyparny. Možete namitnut, že to bylo tym, že v Evropě tenkrat skoro žadne dalnice nebyly. Tuž, častečně mate pravdu. Ale ani neegzystence dalnic nebrani idyjotskym uřednikum zavest poplatky. Třeba před deseti rokama neměli Bulhaři žadne dalnice, ale už měli dalnični poplatky. Když sem se uřednika ptal, jaktože maju poplatky za dalnice, ale nemaju dalnice, mi uřednik řekl: „Je pravda, že nemame dalnice, ale chceme je mět!“ Tuž taky argument je neprustřelny.
Každy dobře vi, že je v zajmu lidi, aby doprava byla rychla a všeci pokud možno jezdili po dalnicach, bo ve městach a vesnicach ma byt klid, ni? Přesto začaly po valce vznikat divne systemy, kere vyberu od lidi prachy na dalnice, a pak těm samym lidem brani v tym, aby po tych dalnicach jezdili.
A tak su staty idyjotske, kaj uředniky napadlo zablokovat dalnice na každem vjezdu, vyjezdu, a každych padesat kilaku. Nastavjali tam budky, kaj sedi zdravi lidi, keři misto teho, aby cosik rozumneho robili, tak davaju řidičum take male papirky, a za trest od nich vybiraju penize. U takych budek vznikaju fronty, dopravu to zdržuje a puvodni efekt dalnic mizi.
Pak su staty hlupe, kere sice nesu až tak idyjotske, aby stavjali do cesty budky, ale zase brani řidičum ve vjezdu na dalnicu, bo dalnica je enem pro bohate, keři si nakupi nalepky, anebo plati elektronycke myto.
Je jasne, že oba typy statu tymto zpusobem vytlačuju auta a naklaďaky z dalnic na obyčejne cesty, kaj naklaďaky masakruju nic netušici kuřata, psy, kočky a lidi.
A pak su ještě furt staty normalni. Staty, kere nebrani volnemu prujezdu. Staty, kde vite, že ste si za dalnice už raz zaplatili a dnes a denně ve formě daně a specijalni benzinove daně přispivate do statniho rozpočtu na udržbu. Vypada to, že takych statu je malo, ale kupodivu, furt ještě su země se zdravym rozumem. Aji v takych statach su idyjoti, keři už nevi, jak by vytunelovali peněženky pracujicich lidi, ale zaplať panbuch se jim to zatim nedaři…
Kež byzme byli schopni zrušit hlupy system nalepek a mytnych tunelařskych bran a vratit se ze skupiny zemi hlupych do skupiny zemi normalnich…
Rude země: Idyjotske země, blokujici dopravu mytnyma budkama
Oranžove země: Hlupe země, blokujici dopravu nalepkama
Zelene země: Normalni země bez blokovani dalnični dopravy. Sem tam maju jakysik poplatek za most nebo tunel.
![]() |
Ladislav Větvička, hlasatel Mlade Fronty Fčil, obyvatel hlupeho statu.
Převzato z blogu autora na blog.idnes.cz
Také retro: Běžně jsem jako správná socka dojížděla do práce autobusem (zhruba 35 km). Ovšem jednou mě šéf mimo pořadí povolal do práce už po jeho odjezdu, takže nezbylo, než sednout za volant. Okresky byly pokryté neposypanou ledovkou, takže jsem musela najet na dálnici, kde to bylo o něco lepší. Asi v půlce mě zastavili policajti a jelikož mé okno nebylo ozdobeno nálepkou, požadovali po mně pokutu 4000 Kč. Předvedla jsem kvalitní, jen z části markýrovaný hysterický záchvat, takže to snížili na tři stovky a důrazné doporučení, abych se při zpáteční cestě dálnici vyhnula. Jelikož se do večera situace vůbec… Číst vice »
Dálnice má jistě svoji přesnou definici.
Pokud je, třebas i při prí opravě dlohý úsek dlouhodobě jednopruhový a s max povolenou ryclostí menší, než na každé normální okresce, tak ji lze tězko považovat za dálnici hodnou zppoplatnění.