Revoluce je mrtva, ať žije revoluce

Stalo se, co stát se muselo – zemřel Fidel Castro. I když už dávno byl jen ikona bez reálné moci, jeho smrt je symbolický mezník, protože s ním zemřela komunistická revoluce. Hlupáci všech zemí to vycítili a spojili se, otevřeli stavidla nenávisti a začali jeho smrt oslavovat, jako kdyby se toho starého a nemocného muže báli a troufli si až teď, když je mrtev.

Snad si myslí, že konečně nastal konec dějin, ale budou zklamáni, dějiny nekončí, skončila jen jedna jejich etapa, etapa komunistické revoluce. Čas hrdinů, kteří se postavili bezohledné nenávisti kapitálu a zvítězili, minul. Minul čas revolucionářů, kteří velmi dobře věděli, proč a zač bojují, protože příliš dobře poznali realitu „svobody“ a „demokracie“ banánových republik. Jenže zkušenost je nesdělitelná a tak jejich boj dnes ztrácí lesk i smysl. To není prohra, to je velké vítězství.

Lidé jako Castro změnili svět k lepšímu a to dobré mají nyní k dispozici i ti – a možná především ti – kteří mu nejvíce spílají. Ale jak už jsem psal, jsou to hlupáci, kteří bojují minulou válku. I je smete revoluce, která tak otřásla jistotami jejich duchovních otců, jenom to už nebude revoluce proletářská. Starý Castro zemřel, ale možná se už narodil nový. A jestli ne, tak se narodí, protože kapitál je nepoučitelný a stvoří nové Castry a Guevary, tak jako stvořil ty staré. Ti noví už ale budou znát internet, budou doma v globalizovaném světě  a budou o to nebezpečnější. Kontrarevoluce může slavit, ale nemůže si oddechnout, protože lidé budou pořád toužit po rovnosti, volnosti a bratrství.

Castro je mrtev, ať žije Castro.

Převzato z blogu Tribun

0 0 hlasy
Hodnocení článku
Platby

Líbil se vám článek?
Přispějte, prosím, redakci OM na č. ú. 2900618307/2010, nebo přes následující QR kódy.

QR platba 50 Kč

QR platba 50 Kč

QR platba 100 Kč

QR platba 100 Kč

Odebírat
Upozornit na
31 Komentáře
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
orinoko
29. 11. 2016 0:19

Tribune, to je hodně patetické. Nicméně k věci.

Pridam k tomu svoje obvykle nevhodnosti.
Kromě řečeného byl Fidel i nadprůměrný chlap.
Malo platné, byl velmi fotogenicky. Už dávno tomu, co jsem s jedním psychiatrem řešil otázku fyziognomie chlapa a jeho životního potenciálu.
Dos!i jsme jenom do puli cesty.
Fidel došel oproti nám az na její konec.
Prostě … byl to chlap.
A svého chlapa ukazoval nejen ženským …
ale také vsem světovým politikům , jejichz chlapa dodnes hledá i digitalni mikroskop.

Dana
Dana
29. 11. 2016 3:23

Ja urcite neoslavuji nejakeho politika, revolucionare ci svetoveho hrdinu , paklize pochazi z jine zeme a jeho zasluhy jsou jinde, u svych lidi.. Co je mi do nich ? Nejake globalni oslavovani cizince je proste globalisace, jen v jinem kabatku. Smrt Castra je vnimana ruzne, podle toho, jak na ktereho cloveka zapusobil, na mne vubec ne. Nekdy sice cituji jeho smutne rozcarovani s komunismem, pac se mi libi, – jako ze dnesni clovek, a nejen Kubanci, jeste nejsou vyzrali na socialismus-komunismus, protoze clovek je od prirody sobecky, mysli prvne na sve pohodli, nechce pracovat v kolektivu , nespolupracuje s autoritou… Číst vice »

Béda
29. 11. 2016 4:29

Tentokrát palec nahoru Tribunovi. (Mimochodem Putin ocenil Castrův přínos historii a kubánskému lidu, zatím co Trump který ještě ani nebyl inaugurován prezidentem USA dštil na Castra síru.)

hudryper
hudryper
29. 11. 2016 4:34

Jestli se nemýlím,mají naturalizovaní Kubánci v USA dost špatnou pověst.Ze všech mafií,co jich v USA existuje to jsou právě ty kubánské,které používají jiné,i státní instituce,na špinavou práci . Takže vraždy,únosy atd. „práce všeho druhu“. Bylo mi úžasných 21 let,když dostali v Zátoce sviní třapec a my (studenti) zorganizovali protiamerickou demonstraci před us.ambasádou. Bylo to spontánní,nikdo ji neorganizoval . Ústředním sloganem se stalo : “ Kennedy je klacek,dostane pár facek“. Ani v nejmenším jsme tehdy netušili,že to byl právě Kennedy,který nedovolil podporu us. bombardérů ,ani účast regulérních us.vojenských jednotek na invazi a tím rozhodujícím způsobem zmařil pokus kubánských emigrantů svrhnout režim… Číst vice »

Gatta
Gatta
29. 11. 2016 8:30

Souhlas Tribun i orinoko.

mm
mm
29. 11. 2016 17:02

pokud by měl každý Kubánec střechu nad hlavou, jídlo a léky, ok jde o vládu lepší, než Batistovu. Castro Ruz může být zbožštěn, na rozdíl od Daniela Ortegy. Proč adorovat Ortegu…. Co mi na režimu Kuby vadí, je to, že byl námi sponzorován, jako dnes úředníci EU na výkrmném hřadu, a že Kuba za ty prachy ještě válčila v Angole a Mozambiku. Tedy dobrovolci jacísi. Dnes řada Kubánců pláče také proto, že desetitisíce penzí z Venezuely nepřicházejí. Ve Venezuele se neválčilo, však policejní pomoc tam zřejmě byla potřebná. Fidel, věrný a castro- opevněné sídliště. Fidel byl věrný svému opevněnému sídlišti.… Číst vice »

Irena
29. 11. 2016 17:24

mm napsal
Co mi na režimu Kuby vadí, je to, že byl námi sponzorován, jako dnes úředníci EU na výkrmném hřadu

Jo? Vy osobně jste jim určitě přispěl ne? A posledních dvacet let je místo vás sponzoroval kdo?

peter.
29. 11. 2016 20:33

Báli sa ho za živa,boja sa ho aj po smrti. Fidelova smrť donútila svetové elity ukázať svoju pravú tvár.Ukázať,kto má aký vzťah k sociálnej spravodlivosti a ľuďom práce.Tí ktorí sa ho báli, dnes na neho kydajú špinu a pľujú jedovaté sliny.(Ako sa len ten chazarský trtko Žirik rozzúril.Ako mu len od huby lietali sliny,keď obsieral Fidela.No hnus pozerať).A ten strach? Fidel tým, že utláčaným celého sveta ukázal,ako možno dôstojne,aj keď v chudobe žiť a všestranne sa rozvíjať,ako zabezpečiť aj tým najchudobnejším bezplatnú a kvalitnú zdravotnú starostlivosť,vzdelanie a čo je najdôležitejšie, ukázal ľuďom,že sa dá žiť s narovnaným chrbtom,dôstojne a sebavedome.Teraz,keď… Číst vice »

Dolmen
Dolmen
30. 11. 2016 11:38

peter. napsal Báli sa ho za živa,boja sa ho aj po smrti. A budou se ho bát ještě hodně dlouho, protože ukázal cestu. Budou se ho bát jako Stalina, kterého se bojí ještě 63 let po jeho smrti a kterého se budou bát, dokud zločinný kapitalizmus nepadne. Jakou sílu má kubánské revoluce doopravdy, to ukázalo poslední čtvrtstoletí, kdy neměli Kubánci nikoho, kdo by jim byl ochoten podat pomocnou ruku, museli se se zoufalou situací poprat sami a kdy je sponzoroval snad jenom nick mm…., ale toho asi moc nebylo. Četl jsem knihu muzikologa z USA Stephena Foehra, který na Kubě… Číst vice »

peter.
30. 11. 2016 11:53

Dolmen napsal
jak se naprostá většina Kubánců, on tvrdí, že všichni, vyjadřovali o Fidelovi. Všichni o něm mluvili s velkou úctou a nazývali ho padre (otec), nebo velitel (comandante). Smutek Kubánců není předstíraný, ani povinný, jak tvrdí naše „pravdomluvná“ média v čele s „nejpravdomluvnější“ ČT.

Dolmen:
Nie len Kubánci.Celá Latinská Amerika a štáty Afriky,ktoré sa už nechcú nechať vyžierať bankármi a tzv.elitami.Všetci smútia za Fidelom.To nám ale masmédiá neukážu.Boja sa!

peter.
30. 11. 2016 12:15

Státisíce Kubáncov v uliciach.Pohrebu sa zúčastňujú lídri latinskoamerických štátov.Davu smútiacich sa prihovoril grécky premiér Tsipras…….a naše médiá mlčia.
Prečo nám neukážu ako sa utláčaní Kubánci radujú zo smrti tyrana?Ako sa vytešujú z novonadobudnutej slobody?

mm
mm
30. 11. 2016 15:20

Irena napsal
Jo? Vy osobně jste jim určitě přispěl ne? A posledních dvacet let je místo vás sponzoroval kdo?

jistěže, madam. Na Fond solidarity ROH šly příspěvky každý kvartál., v řádu desítek korun. Když už pominu ostatní.

peter.
30. 11. 2016 15:25

mm napsal
jistěže, madam. Na Fond solidarity ROH šly příspěvky každý kvartál., v řádu desítek korun. Když už pominu ostatní.

No ale reč je o posledných 20 rokoch.

Irena
30. 11. 2016 16:10

mm napsal
jistěže, madam. Na Fond solidarity ROH šly příspěvky každý kvartál., v řádu desítek korun. Když už pominu ostatní.

A kdo v té době sponzoroval nás? Vždyť podle toho dluhu, co dnes máme, si nedokážeme vydělat ani na slanou vodu?
A ještě jste zapomněl zmínit, že vás nutili jíst hnusné kubánské pomeranče, které navíc měly tu drzost, že nešly oloupat.
PS: Od takových lidí, jako jste vy, opravdu příspěvky vybírat neměli. To byla chyba. Ještě teď ty korunky oplakáváte. To je téměř ublížení na zdraví.

Starý doktor
1. 12. 2016 13:29

Já jsem na Kubě byl před několika lety a mluvil jak s lidmi na ulici či baru tak mě profesně blízkými lékaři. Většinovým důvodem emigrace byla v té době ekonomická situace nikoli politický útlak. Na ulici bylo ještě méně policistů než u nás. Ano mají dosud přídělový systém a další problémy, ale stále v povědomí, hlavně na venkově, přetrvávají dost nepěkné vzpomínky na Batistův režim a američany… Mimochodem málo se píše o tom že prvá zahraniční cesta Fidela Castra byla do USA kde jej Nixon poslat do háje a až po tom byl příklon k Moskvě. Tedy spíše krok pragmatický… Číst vice »

Irena
1. 12. 2016 13:53

Starý doktor napsal
že mnohé je pro mnoho kubánců „maňana“.

Víte, my si tady asi moc neuvědomujeme, že to je něco, co bychom jim měli závidět. To my se tady honíme jak ta myška v nekonečném kole do úmoru. Někdy je opravdu lepší něco nechat na „maňana“ a hlavně moci si to dovolit. Nám už tak utáhli šrouby, že si to prostě dovolit nemůžeme.

Starý doktor
1. 12. 2016 15:15

Irena napsal
Víte, my si tady asi moc neuvědomujeme, že to je něco, co bychom jim měli závidět. To my se tady honíme jak ta myška v nekonečném kole do úmoru. Někdy je opravdu lepší něco nechat na „maňana“ a hlavně moci si to dovolit. Nám už tak utáhli šrouby, že si to prostě dovolit nemůžeme.

Máte naprostou pravdu, člověk si to v běhu dní ani nestačí uvědomit.

hudryper
hudryper
1. 12. 2016 18:03

Irena napsal A ještě jste zapomněl zmínit, že vás nutili jíst hnusné kubánské pomeranče, které navíc měly tu drzost, že nešly oloupat. PS: Od takových lidí, jako jste vy, opravdu příspěvky vybírat neměli Vážená paní Ireno, omlouvám se,že se budu snažit hasit něco,co se mne zdánlivě netýká. Ale týká se to nejen mně,ale též velké části čtenářů.Pan mm má stejná práva vyslovit své názory (v tomto případě podepřené evidentně osobní zkušeností ze států střední a jižní Ameriky),jako je má kdokoliv jiný,tedy i Vy. Všichni,kteří jsou Vám vděční za překlady mistra Pjakina si samozřejmě dávají pozor na to,aby se nestali předmětem… Číst vice »

fajt
1. 12. 2016 19:59

http://tydenikobcanskepravo.parlamentnilisty.cz/2016/11/fidela-castra-uctilo-cele-pokrokove.html – Samotný pohřeb Fidela Castra se uskuteční 4. prosince. Na shromáždění ani na pohřeb nejede nikdo z vedení KSČM s tím, že „mají povinnosti ve sněmovně“.

Dolmen
Dolmen
1. 12. 2016 20:04

Hudrypernapsal: Proti názorovému bolševismu je potřeba mít jakýsi neutralizační diskurz. Jinak nepůjde o portál názorů,ale o ideologický,nebo propagandistický monolit. Kdyby k tomu došlo,nelíbilo by se to ani Vám.
A já s tímhle názorem musím, chca nechca, souhlasit.

Dolmen
Dolmen
1. 12. 2016 20:05

fajt napsal
Samotný pohřeb Fidela Castra se uskuteční 4. prosince. Na shromáždění ani na pohřeb nejede nikdo z vedení KSČM s tím, že „mají povinnosti ve sněmovně“.

Jestli je tohle pravda, tak je to kapitální ostuda a Filip s celou svojí klikou může jít…, víte kam.

fajt
1. 12. 2016 20:10

Dolmen napsal
Dolmen

možná by nebylo od věci požádat stranu pod vedením kmotra Filipa, aby přestala mít v názvu slovo komunistická, protože to už není pravda dobrých pár desítek let. ..)

Irena
2. 12. 2016 11:55

hudryper napsal
Pan mm má stejná práva vyslovit své názory (v tomto případě podepřené evidentně osobní zkušeností ze států střední a jižní Ameriky),jako je má kdokoliv jiný,tedy i Vy.

A já mu je snad upírám? On vyslovil své, já zase své, tomu se říká diskuse.

Aleš
Aleš
2. 12. 2016 12:31

KSČM naštěstí není v tomto jednotná.
https://www.novinky.cz/domaci/422464-snemovna-kyvla-na-novelu-o-narodnich-parcich-to-jsem-opravdu-necekal-dekoval-brabec.html
http://www.psp.cz/sqw/hlasy.sqw?g=64666&l=cz
Sice hlasování o něčem jiném, ale vyjadřující přibližně nejednotu i v jiných otázkách. Bez zdravého rozumu se neobejdou ti, kteří jen nechtějí sloužit obejdům.

hudryper
hudryper
2. 12. 2016 15:52

Irena napsal
Irena • 2. prosince 2016

hudryper napsal
Pan mm má stejná práva vyslovit své názory (v tomto případě podepřené evidentně osobní zkušeností ze států střední a jižní Ameriky),jako je má kdokoliv jiný,tedy i Vy.
A já mu je snad upírám? On vyslovil své, já zase své, tomu se říká diskuse.

IrenaCitovat

Tož jestli zůstane jen přitom,pak jsem spokojen.Mohl jsem dopadnout mnohem hůř,to uznávám.

peter.
2. 12. 2016 18:41

Dolmen napsal
Jestli je tohle pravda, tak je to kapitální ostuda a Filip s celou svojí klikou může jít…, víte kam.

Dolmen:
http://www.halonoviny.cz/articles/view/44585173

fajt
2. 12. 2016 20:48

peter. napsal
Dolmen:
http://www.halonoviny.cz/articles/view/44585173

jj, Skála, to je chlap, ale zbytek… ..)