Domů » Globalisté vs. nacionalisté

Globalisté vs. nacionalisté

by Stan
15 komentáře

V současné době v přímém mezinárodním přenosu sledujeme a prožíváme velký střet dvou křídel světového velkokapitálu – globalistů a nacionalistů.

Nejde o žádnou alternativu ke kapitalismu, ale o prosazení jedné ze dvou alternativ dalšího vývoje kapitalismu. Ta první představuje cestu nadnárodní globalizace a kosmopolitismu (likvidace jinakosti – národních států a nahrazení národních vlád a reprezentací jakousi nadnárodní soudně arbitrážní mašinerií, stírání národních hranic, ekonomických odlišností, míchání populace, odtrženosti od národních kořenů…). Jejím hlavním ekonomickým aktérům a hybatelům z řad nadnárodní oligarchie, aristokracie a korporací s globálně diverzifikovaným kapitálem jde o nastolení celosvětového panství, o globální univerzalizaci právních a ekonomických podmínek – v podstatě o zavedení globálního diktátu  mezinárodního kapitálu. Tzv. civilizační hodnoty (jako jsou demokracie, humanita, lidská práva) jsou jimi účelově zneužívána a využívána jako klacek k ideologickému bití  oponentů a nemají univerzální platnost. V tomto smyslu existuje až komická podobnost předsametových bolševiků s těmi současnými globalizačními kapitalistickými bolševiky, kteří, ač údajní demokraté, popírají platnost referend, zpochybňují výsledky přímé volby prezidenta, prohlašují zinscenovaný fašistický převrat za demokratickou revoluci, sestavují blacklisty svých oponentů a chystají se na zákazy oponentních názorů a cenzuru.

Ta druhá, reprezentovaná především oligarchií s ekonomickým těžištěm v jednom státě, představuje předglobalizační vývoj kapitalismu se zachováním národních odlišností, kde si národní oligarchie „hraje převážně na domácím písečku“ a směrem navenek vůči ostatním hráčům na rozdíl od silových řešení globalistů preferuje diplomacii a obchod. Nakolik je tato alternativa v prostředí vyostřování kapitalistické konkurence, bojů o trhy a o dominanci v systému s cyklickým ekonomickým vývojem dlouhodobě reálná, to je velká otázka.

Faktem je, že ani jedné z obou konkurenčních skupin není cizí daňové, zákonné podstrojování velkokapitálu, lákání velkokapitálu, přenášení daňového břemena z velkokapitálu na ostatní skupiny obyvatelstva, šetření nákladů kapitálu na pracovní sílu, t.j. vytváření ideálních podmínek pro velkokapitál a pod. V tomto smyslu jsou jak křídlo globalistů představované kupř. klanem Clintonů, Bushů v USA, v Evropě Sarkozym, Hollandem, Merkelovou, Blairem i Cameronem, v Rusku Kasparovem, v ČR pseudolevicovou ČSSD, konzervativní pravicovou stranou oligarchů TOP09, KDU, částečně ANO, (které je rozkročeno vzhledem k podnikatelským aktivitám svého majitele, který má sice těžiště podnikání v ČR, ale podniká taktéž nadnárodně), tak křídlo nacionalistické reprezentované ve světě nově zvoleným americkým prezidentem Trumpem – miliardářem oligarchou, ve Francii le Penovou anebo Fillonem, v Německu AFD, v Rusku (s rovnou daní) Putinem, v ČR Okamurovou anebo Zemanovou stranou, na jedné společné lodi.

Pro zajímavost bych zde ještě uvedl že z politického hlediska představují globalistickou cestu vývoje jak strany reprezentující nadnárodní zájmy katolického kléru (reprezentovaného Vatikánským státem, v Německu kupř. CDU, CSU, v ČR KDU a TOP09), tak strany podporující nadnárodní zájmy islámského kléru a monarchií, ale i zelené strany nadnárodního ekobyznysu.

Konflikt globalistů a nacionalstů dočasně upozadil řešení základního konfliktu kapitalismu odhaleného již Marxem, tedy permanentního konfliktu zájmů mezi světem rostoucího bohatství menšiny a rostoucí chudoby, zotročování a zbídačování většiny populace, ze kterého existuje pouze nekapitalistické východisko. Ani jedna z obou stran současného konfliktu, tedy globalisté ani nacionalisté nepředstavuje nekapitalistickou alternativu vývoje. Přitom potenciál řešení uvedeného základního konfliktu kapitalismu bude s kumulací vnitřních ekonomických a politických konfliktů, narůstáním krizí a válek, prohlubováním sociální propasti mezi světem bohatství a chudoby, zaváděním další technologické revoluce (co v takovém případě s „přebytečnými“ ekonomicky neefektivními lidmi?)  časem narůstat.

Z tohoto pohledu nutnost  politického rozlišování pravice, reprezentující zájmy velkokapitálu (sem patří také obě křídla současného konfliktu globalistů a nacionalistů), a levice, reprezentující zájmy ostatních vrstev méně majetného a zbídačovaného obyvatelstva, samozřejmě nezaniká a časem bude narůstat a nalezení nekapitalistické alternativy vývoje se stane nezbytným.

P.S.: Na které straně by měli v tomto konfliktu velkých kapitálových zájmů stát lidé s levicovým smýšlením? Nejspíš asi paradoxně na straně nacionalistů, protože podporou globalistů by došlo k zavedení celoplanetárního korporátního fašismu a k univerzalizaci podmínek otroctví.

Stanův komentář: Spíše než se rozhodovat, ke kterém křídlu reprezentujícímu zájmy velkokapitálu se přidat, měli by ti levicově smýšlející přemýšlet o tom, jak se zbavit kapitalismu.

Může se vám také líbit

15 komentáře

Stan 29. 11. 2016 - 19:59

Aleš napsal

Stane: https://www.novinky.cz/zahranicni/amerika/422031-v-kanade-se-zritil-bojovy-letoun-pilot-zahynul.html
Letadla strážící kapitalismus jsou v kondici staré osvědčené jihočeské sprostonárodní: Kalamajka mig mig mig, z nebe padá plukovník. Ne nadarmo tu Martin odkazuje Redfordův film Poslední pevnost. Nebo si myslíš, že v Sýrii Rusové bojují za udržení kapitalismu?

Ano, myslím.

Gatta 29. 11. 2016 - 16:36

Re idiotronic – jo, pár jich bylo, co by šli … taky jsem znal … jenomže s takovýma by zase normální lidi do ničeho dobrovolně nešli … a tak to ta mlčící většina prostě nechala umřít.

Bedýnka – takový věci se zrovna moc rychle nekazí, ty vydrží … navíc, když si člověk představí to vysvětlování ve sběrným dvoře kde k tomu přišel … řekl bych že to ještě mají …

idiotronic 29. 11. 2016 - 16:12

Gatta napsal
V 89 také nebyl prakticky nikdo, kdo by se aktivně angažoval za Jakeše …

Pár milicionářů šlo,,dělat pořádek do Prahy“. Nakonec byli odvoláni, ale u jednoho
z účastníků jsem viděl schovanou bedýnku ostrého střeliva v roce 1992.(synové se pochlubili).

Gatta 29. 11. 2016 - 15:01

Re Irena – „Tygrama“ jsem v tomto případě myslel (nejen) Tygry z SAA.

Jinak frantíci by se měli, když už něcvo, tak starat o Mosul … o jimi rozvrácenou Libyii … no, ale hlavně o Paříž.

Irena 29. 11. 2016 - 14:38

Gatta napsal
Video z Aleppa (už jsem to dal i článek vedle) – jistě, vybojovat to museli „Tygři“, ale – ti lidé i po letech pod komandem IS a spol. – ta jejich radost není hraná.
https://www.youtube.com/watch?v=U3hzGUpnfM8

  

http://www.rbc.ru/rbcfreenews/583d44309a794787c3fc4203
A tady reakce jednoho z „demokratických tygrů“

Velekněz Ratata 29. 11. 2016 - 13:06

Bédovi dík, že se nestydí pokaždé znova zvednout prostinkou, základní, neřešenou otázku (btw, o tom, jak jsou podobné otázky, byť mířené ke zcela konkrétní věci, velmi populární třeba v polit. stranách a samosprávě, bych mohl smutně vyprávět:-)

K věci samé: předně souhlas s Admirálem – aby levice mohla špekulovat, ke komu se přidá, musela by (relevantně) existovat. A ostatně fandění + držení palců nelze vnímat jako „přidávání se“. K analýze nebo aspoň pokecu je tu tedy minimálně dvojí – ty dvě „pravice“ i „levice“. Béda se mi líbí, že na to jde od Marxe, tak si zkusme říct, jak by v hrubém obrysu vypadal rozbor z třídního hlediska. Podle jednoho možného náhledu je třídní struktura současné společnosti: 1) plutokrati – 0,001 % a méně 2) širší majetková/kapitalistická elita, 3)“salariát“ (špičková/jistá zaměstnání), 4) „professionals“, 5) zbytky klasické dělnické třídy – „proletariátu“, 6) „prekariát“ (krajně nejistá zaměstnání, u nás i část formálních OSVČ) a 7) „lumpen-prekariát“. Střet uvedených dvou pravicí se pak jeví jako střet 1) proti 2) nebo 1) a části 2) proti 2), to vše za aktivní (vědomé, nebo aspoň ideologicky silně reflektované ) účasti hlavně (zástupců) 3), 4). Třeba Trump si pro sebe zmobilizoval převážně americké 5) a 6) určitě, ale obtížná otázka už je, kolik a proč ulovil ze 4), případně 3) (a to by souviselo i s rozmazáním jednoznačného přechodu mezi třídami, tím, že údajně až desítky % am. obyv. subjektivně vnímají pád ze střední do nižší „třídy“ atd.). Ještě těžší je říct, čí třídní zájem Trump – model té nacionální pravice – objektivně hájí. Podle takového Pjakina je to vlastně zájem těch „plutokratů“, on říká „globalščiki“, ale podstatné je, že ti na nějaký nacionální zájem de facto kašlou, Trump má podle této teorie přeci hlavně zperestrojkovat USA, aby nebyl problém. Ale nemusí to tak být a Trump může (aspoň zkoušet) hájit prostě „postaru“ hlavně zájmy 2), nechat žít 3) a 4) a nenasírat 5) (že by něco zásadního udělal pro 6), je asi SF). A teď vybírejte. Levice zase zatím nepřišla na to, jak dát dohromady hlavně 5) a 6) a na jaké bázi přitom obrodit starý dobrý internacionalismus. A je jasné, že bez mobilizace 6) to nepůjde a že ta 2. pravice je zatím podchytává líp. Ona ta situace zas není tak nepodobná řekněme začátku a rozhořívání WWI, když ještě nebylo vidět, jaký průser i pro vládnoucí třídy to bude.

On o podobném už mluvil např. prof. Krejčí a ani on samozřejmě nemohl vymyslet kouzelnou hůlku. V sobotu je v Praze Varoufakis, tak kdo tam budete, zkuste se prosím zeptat jeho. Pokud se nebude dialekticky vytáčet, odpověď by aspoň mohla být zajímavá.

Gatta 29. 11. 2016 - 12:43

Boj s ruskou propagandou zdárně probíhá.
Na Novinkách.cz s, ke všemu co se i vzdáleně týká Ruska, se během několika posledních dnů naprosto zásadně změnil obsah příspěvků diskuzí.
Podobně na iDnes – k normálním tématům – normální diskuze, normálních, kriticky uvažujících a rozumných lidí. Ke všemu co se i vzdáleně týká Ruska – diskuze občanů, kteří to mají jako svůj pracovní úkol.

Re idiotronic – souhlas – ale je tu ještě jeden mechanismus, na který je každá moc krátká – apatie, nedůvěra, lhostejnost a hlavně neochota lidí se za danou elitu jakkoli angažovat. A když je první příležitost, tak utéct, nebo podpořit, či alepoň se nebránit elitě jiné. A potom, když je překročena hrana vývoje, tak se najednou vše sesype jak domeček z karet … V 89 také nebyl prakticky nikdo, kdo by se aktivně angažoval za Jakeše …

On útěk od tyrana – exodus – bylo tradiční antické řešení utlačovaného obyvatelstva – nejen Židů. A odpor byrokraticky utlačovaných obyvatel padajícího Říma byl také velmi laxní proti přicházejícím barbarům.

Video z Aleppa (už jsem to dal i článek vedle) – jistě, vybojovat to museli „Tygři“, ale – ti lidé i po letech pod komandem IS a spol. – ta jejich radost není hraná.
https://www.youtube.com/watch?v=U3hzGUpnfM8

idiotronic 29. 11. 2016 - 11:59

Aleš napsal
Bez ohledu na snahu umlčet kritiku.

Dobře řečeno,Aleši. Jen dodávám,že umlčet všechny nejde. Jde o vytipování
těch,kteří by mohli převzít iniciativu. Tak se to dělalo vždycky(odborového předáka koupit nebo zabít) . Vždyť politické
strany jsou jen drobné sekty a dělí se o hlasy milionů voličů.

Aleš 29. 11. 2016 - 9:24

To je jen oficiální přiznání, že tu armádu proti nám mají a používají. Jde jen o to, aby posvětili aktivní boj a formy útlaku a nikdo se náhodou nedivil. Tak se nebude moci divit, protože půjde o veřejný zájem, obrana proti „ruské agresi“. Proto jsem neudělal tu chybu a neschoval se za virtuální nick (který stejně neuchrání anonymitu dotyčného). Jakákoliv forma „obrany“ proti takové „cizí agresi“ se takto stává terorem těchto sil vůči konkrétnímu občanu vlastní země, ne cizímu špionovi. Z vlády používající takové metody dělá teroristickou bandu, jež by neměla být subjektem mezinárodního práva a státnosti. Současné selhávání mezinárodního společenství, které zčásti uznává podobné teroristické skupiny jako je Kyjevská banda, snad nebude dlouhodobě trvalý stav. Problém je stav Evropy a USA, který diktuje stav mezinárodních společenství. Všeho jenom do času. Mne by se více líbilo zlepšení stavu Evropy, ale pokud Evropa sama nechce, svět se s tím vyrovná její marginalizací.
Kyberšikana bude sloužit k prodlužování udržení statu quo, čili užitečný idiotismus mocným.
Pokud je z ruských serverů věrohodnější a užitečnější zpravodajství, nelze v porovnání s našimi i veřejnoprávními a oficiálními zdroji mluvit o nějaké ruské propagandě. Kdo argumentuje takovými zdroji, že u nás působí ruská propaganda, sám je propagandista.
A milá vládo. Pošlu ti vzkaz. Proč tohle obyčejní lidé jako já dělají? Protože zde všechny poplyšákové vlády kašlou na lidi. A nezabezpečují lautr nic. Ač je vaše poslední vláda lepší co se týče sociální politiky i ekonomiky, stejně jako vlády předchozí selhává v otázkách bezpečnosti. Fanatické trvání na našem zakotvení v NATO, bez ohledu na její politiku, je HLUBOKÉ SELHÁNÍ politiky vlády.
Za tohle o koryta přijdete. Bez ohledu na snahu umlčet kritiku.

Aleš 29. 11. 2016 - 6:42

Stane: https://www.novinky.cz/zahranicni/amerika/422031-v-kanade-se-zritil-bojovy-letoun-pilot-zahynul.html
Letadla strážící kapitalismus jsou v kondici staré osvědčené jihočeské sprostonárodní: Kalamajka mig mig mig, z nebe padá plukovník. Ne nadarmo tu Martin odkazuje Redfordův film Poslední pevnost. Nebo si myslíš, že v Sýrii Rusové bojují za udržení kapitalismu?

Admirál 29. 11. 2016 - 6:40

Dnešní levice buďto nehájí zájmy lidí živících se prací nebo je marginální a nemá na chod věcí vliv. O různých multikulti, militantních zelených, není řeč – není to levice.
Z mnoha důvodů po ní ani nebyla poptávka (což se mění).
Kde není silná organizace hájící zájmy lidí živících se prací se silným intelektuálním zázemím, není alternativní program k současnému uspořádání.
Kde není alternativa, nemůže být změna.

Situace lidí živících se prací si ale všimla část pravice – ta nacionální (to jsou paradoxy). Ne snad z přílišné empatie, ale z různých jiných důvodů, z nichž hlavní asi bude, že “ kde není poptávka, je převis nabídky a nejsou zisky“.

Globální část pravice na to má recept – neofeudalismus.

Tudíž pro mne je nyní přijatelnější nacionální pravice než pseudolevice.

Béda 29. 11. 2016 - 4:22

Hlavní myšenka článku není skryta v (přílepku) to je v P.S. ale v 98% textu, t.j. že mezi globalisty a nacionalisty jde o KONFLIKT PRAVICE S PRAVICÍ o další vývoj kapitalismu.

V přílepku je obsaženo akorát zamyšlení, jestli vůbec levice, které historickým úkolem je nalézt a prosadit alternativní nekapitalistickou cestu vývoje (na rozdíl od pseudolevice, která podporuje mezinárodní oligarchii, nadnárodní korporátní zájmy, Sorosáky, korporátní fašisty a fašisty na Ukrajině) má v tomto konfliktu pravice někoho (Trumpa, Putina, Le Penovou, AFD – ze kterých může nakonec vzejít cokoliv) vůbec podporovat anebo stát pasivně zcela stranou.

idiotronic 28. 11. 2016 - 18:22

Abych vám usnadnil orientaci, kde že se momentálně nacházíme:
Při úmrtí v rodině využila represívní složka ozbrojených sil hysterické reakce jistých dam a sebrala mi mobilní telefon a počítač k týdennímu hloubkovému průzkumu . V té době již byla známa příčina úmrtí,ale údaje o tom,které weby nám kdo navštěvuje je samozřejmě k nezaplacení…

fajt 28. 11. 2016 - 17:08

https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/14915642_1735215046805701_3396868136315386103_n.jpg?oh=e13a94095fef54dbdf3911e8e47282f1&oe=58B5F933 – alternativní levice v této kolonii nikdy nebude, venku je to v bledě hnědém, takže forsáží do propasti a tam ode dna zpět na atomy a do hmoty, která už bude pouhým vakuem. ..)

Zanechat komentář