Domů » Svět ruskýma očima 725

Svět ruskýma očima 725

by Stan
103 komentáře

Čína úmyslně maří úsilí Ruska a Saúdské Arábie o zpřísnění trhu s ropou

19. srpna 2023

V červenci klesl dovoz surové ropy do Číny ve srovnání s červnem, ačkoliv byl vyšší než v odpovídajícím období roku 2022. V průměru kupovala Čína 10,29 milionů barelů denně, a to je méně než byl rekord 12,67 milionů barelů v červnu. Tato množství jsou o hodně vyšší než ta, která uváděl Peking v době, v níž byl kvůli covidu v karanténě.

Zásoby v Číně narůstaly průměrně více než o 1,9 milionu barelů za den v průběhu tří měsíců po sobě jdoucích od doby, kdy na konci dubna začalo plnění zásobníků. Nový rekord nahromaděné ropy byl 1,02 miliardy barelů na konci července. Rovněž došlo k nízkému výkonu rafinerií kvůli plánované údržbě. Tyto údaje předkládá Vortex.

Vysoké zásoby v Číně umožňují rafineriím brát takto uskladněnou ropu a zpomalovat nákupy na otevřeném trhu v případě nárůstu cen. Tím je ohrožováno současné úsilí skupiny OPEC+ a jejích vůdců Ruska a Saúdské Arábie ke zpřísnění trhu a zachování cen na potřebné úrovni.

OilPrice píše, že všechno úsilí partnerů OPEC+, jejichž základem bylo odstranit riziko snížení zisku a narušení makroekonomických ukazatelů vývozu důležitých surovin bylo zbytečné kvůli izolacionistické a egoistické, přitom i účinné politice Pekingu.

Odborníci předpovídající, že Čína ovlivní globální trh s ropou zvýšením dovozu měli pravdu, ale přesně opačně. Čína skutečně silně ovlivnila sektor surovin, ale tak, že v nejpotřebnějších okamžicích přestala ropu kupovat a tím jej dovedla ke kolapsu.

Analytik z Kpler Viktor Katona řekl agentuře Reuters: „Čína vytváří zásoby s přímým úmyslem zvýšit je proto, aby je mohla využít proti přehřátí trhu v červenci a srpnu. To je přímo opak toho, co si přeje OPEC.“

Je zbytečné divit se takovému přístupu partnerů, kdy každý je na opačné straně zájmů. Ač je formálně Peking na straně Moskvy i Rijádu, jsou oba členové OPEC vývozci ropy, ale Čína je čistý dovozce.

Převzato z Topcor.ru

***

Anastasija Udalcova: Proč havarovala „Luna-25“?

20. srpna 2023

Takže, Luna-25 to má za sebou. Na jedné straně jsou takové situace při průzkumu kosmu obvyklé, protože se žádný seriózní výzkumný program bez neúspěchů neobejde, ale na druhou stranu je tu otázka: Jak to bylo u sovětské kosmonautiky, když před půl stoletím úspěšně prováděla analogické mise na Měsíc a vysílala přístroje k Venuši a na Mars? Co zabezpečilo počáteční, jednou pro vždy sovětský průnik člověka do kosmu?

Bylo to sovětské plánované hospodářství, které připravilo materiálně-technickou základnu pro dobytí kosmu a sovětská sociálně-pedagogická politika, která vychovala generaci vítězů. Bez těchto dvou společných podmínek by nebyl úspěch nejen v dalším rozvoji, ale dokonce by ani nebylo možné udržet již dosaženou úroveň pokroku. To se týká i jiných oblastí. Neoliberální oligarchická pseudodemokracie posledních třiceti let předvedla svůj úplný krach a ontologickou impotenci ve všech oblastech ruského života.

To, že Luna-25 skončila, je zákonitým důsledkem zániku sovětského systému vzdělávání (především technického), zničením sovětského průmyslového komplexu a logického úpadku průmyslové disciplíny a hlavně vymizením sovětského člověka, upřímně dbalého o výsledek, ale ne pro svoji kapsu. Člověka schopného pro dosažení výsledku přinést oběti.

O čem mluvit, když „ředitel“ Roskosmosu Borisov se ani neuráčil přijít do práce v tak důležitou chvíli. V úřadě jeho absenci zdůvodňují úplně směšně: „Dovolenou po obtížné cestě do Afriky“.

Samozřejmě, že ruský kosmický program bude pokračovat. Ale jak bude úspěšný bez principiální změny sociálně-ekonomického uspořádání Ruska, si není těžké domyslit.

Havárie kosmické lodi Luna-25

Převzato z Svpressa.ru

***

Proč Japonsko vypouští radioaktivní vodu z Fukušimy do oceánu

25. srpna 2023

Po dvanácti letech od katastrofy na jaderné elektrárně Fukušima-1 začíná Japonsko vypouštět radioaktivní vodu do oceánu. Čína jakožto hlavní oponent tohoto rozhodnutí zakázala dovoz japonských mořských plodů.

Co se stalo ve Fukušimě

Po zemětřesení o síle 9 stupňů Richterovy stupnice v roce 2011 a následném tsunami v Pacifiku byly v jaderné elektrárně silně poškozeny tři jaderné reaktory. Nikdo při tom nezemřel, až po sedmi letech jeden z pracovníků pověřený měřením záření na jaderné elektrárně zemřel na rakovinu plic. Území na severozápad od elektrárny bylo silně zasažené radioaktivní kontaminací. Přes sto tisíc lidí muselo ze svých domovů odejít.

Po výbuchu energetických bloků je zaplavili pracovníci JE vodou. Přestože reaktory nepracují, je potřeba je chladit. Voda z chlazení se hromadí. Dnes je jí přes milion litrů a brzy ji nebude kde schraňovat. Proto bylo rozhodnuto ji vypouštět do oceánu.

Fukušimu řídí společnost TEPCO. Kontaminovanou vodu čistí v čističkách, které zachytí většinu radioaktivních látek, až na tritium. Podle MAAE není tritium v oceánu rizikové.

Proč nelze tritium z vody odstranit

Speciálním systémem ALPS k odstraňování nebezpečných radionuklidů se voda zbaví hlavně Cs137 a Sr 90. Ovšem odstranit tritium tímto systémem nejde. Je to izotop vodíku a vodík je jedním z prvků vody. Situaci ulehčuje to, že tritium nepatří mezi nejnebezpečnější radioizotopy. Jeho poločas rozpadu je 12 let a na planetě se přirozeně vyskytuje.

Jak se odstraňuje voda z Fukušimy

Bude se po částech vypouštět do Pacifiku. Nejprve se voda z reaktorů smíchá s mořskou vodou, čímž se koncentrace tritia sníží. Zředěná radioaktivní voda se speciálním tunelem vedeným pod dnem moře až za oblast Fukušimy vypustí do moře.

Vypouštění veškeré kontaminované vody potrvá desetiletí. Například odvedení prvních 7800 tun vody s tritiem potrvá 17 dní. Úrovně radiace v oceánu budou kontrolovány zaměstnanci společnosti, MAAE a místními rybáři.

Jak nebezpečné je odvádět radioaktivní vody z Fukušimy

I když je tritium ve srovnání třeba s U 235 méně nebezpečné, přesto je to zdroj radioaktivního záření. Avšak ze všech posuzovaných možností je odstranění do oceánu tím nejméně škodlivým způsobem, když není kapacita na skladování kontaminované vody. Podle mnoha odborníků bude dopad na lidi i mořské ekosystémy malý, protože tritium se z organismů dost rychle vyloučí.

Kdo nesouhlasí s vypouštěním radioaktivní vody?

Japonské úřady informovaly o plánu zahájit odvádění radioaktivní vody z Fukušimy již před dvěma lety. Vyvolaly nespokojenost doma i v celém regionu. Kdo je proti a proč?

Místní rybáři. Šéf japonské rybářské kooperativní společnosti oznámil: „Chceme nadále lovit ryby“. Rybáři mají stále větší obavy o budoucnost odvětví, které se i beztak potýká se zhoršením situace kvůli obavám z radioaktivity v oceánu a kontaminace produkce. Japonská vláda vyčlenila na kompenzaci ztrát místních podniků přes 500 milionů dolarů.

Čína. Celní správa ČLR oznámila, „že Čína je krajně znepokojena rizikem radioaktivního znečištění japonských potravinových výrobků“ a ministerstvo zahraničních věcí zdůraznilo, že „Japonsko by nemělo škodit nejen místním obyvatelům, ale ani občanům jiných zemí pro své egoistické zájmy“. Čína zakázala dovoz japonských mořských produktů v hodnotě z roku 2022 za 600 milionů dolarů. Čína a Hongkong jsou pro Japonsko dva největší trhy mořských produktů, připadá na ně podíl přes 40 %. Hongkong a Macao odmítly dovážet japonské mořské produkty z deseti prefektur země.

Jižní Korea. Úřady této země zakázaly dovoz mořských plodů z osmi japonských prefektur kolem Fukušimy již v roce 2013. Předseda jihokorejské vlády slíbil zrušit zákaz, jakmile se občané přestanou obávat vypouštění radioaktivní vody.

Severní Korea. Severní Korea vyzvala úřady Japonska okamžitě po zahájení vypouštění radioaktivní vody, aby to ihned zastavily, protože se jedná o „neodpustitelný zločin proti lidstvu“.

Pozn. překl.: Pokud by měl někdo zájem přečíst si podrobnější informace o řešení Fukušimy na oficiální úrovni, je možno si otevřít tento komentář Vladimíra Wagnera.

Převzato z Vestikavkaza.ru

Může se vám také líbit

103 komentáře

fajt 3. 9. 2023 - 9:57

В Донецке появился стихийный мемориал памяти героев СВО › ПОЛИТИКУС (politikus.info) – občanské vyjádření pro putinovu válku za více globalismu, v podstatě všichni zavražděni na lidovém památníku jsou mementem pro současné ruské speciální jednotky a odbory – pro mě je vražda Darji Digunové svinstvem, které kremlin chazarům nelze odpustit. ..

orinoko 3. 9. 2023 - 12:14

“ Přes červenou linii. Plané ruské výhrůžky povzbuzují Bidenův válečný apetit. „

PPK 2. 9. 2023 - 22:23

Namísto čtení hloupých plků trollů o údajném konci Putina, o kremlin-Chazarech a o dalších „národnostech“ si zde dovolím doporučit p.t. obecenstvu k poslechu rozhovor Modrého Jelena s pánem jménem Jan Buzek … m.j. i o Rusku.
Název videa je: „Jsou naše dějiny zfalšované? Kdo řídí svět?“ a zmíněna jsou tam např. i jména Starikov, Pjakin, Chazin a další a řeč je mj. i o Stalinově ekonomice.

https://www.youtube.com/watch?v=wdJDa0_AQs8

PPK 3. 9. 2023 - 13:20

A pro úplnost ještě odkaz na první díl toho rozhovoru na webu Modrý jelen:

Jan Buzek. Díl 1/1. Když neřídíš svůj život, řídí ho někdo jiný
6. 8. 2023 Popis: Jaký je současný svět? Jan Buzek. Nakladatelství Zakázané 
vzdělání: https://www.zakazanevzdelani.cz/, … / @zakazanevzdelani , / 
@jine-dejiny …

Základní motto: Chybí nám cíl. Musíme mít plán, potřebujeme spoluhráče. 
Bezpečnost, jídlo, teplo. Tři děti. Být užitečný.

https://www.youtube.com/watch?v=Jtx8VpZSP0M

Botičky od Diora 4. 9. 2023 - 7:40

Namísto čtení hloupých plků těchto dvou duhových trollů:

https://politikus.info/uploads/posts/2023-04/1681937522_couple-at-sunset.jpg

o údajném konci Putina, o kremlin-Chazarech a o dalších „národnostech“… :-)))

„Chytrému napověz, hloupého kopni a s PPP se raději nebav“.    

peter. 2. 9. 2023 - 16:45

Videl som americký film v ktorom vystupuje veterán námornej pechoty USA,nositeľ najvyššieho vojenského vyznamenania USA “ Radu cti“! V deji filmu nastane situácia,keď nositeľa tohoto vyznamenania príde zatknúť vojenská polícia.Veterán odhrnie sako a ukáže policajtom svoje vyznamenanie a vojenskí policajti v tom okamihu skočia do pozoru a salutujú!
„Medaila cti“(Medal of Honor) je významovo zrovnateľná so sovietskym vyznamenaním „Hrdina ZSSR,dnes Hrdina RF.
Prigožin a Utkin boli nositeľmi zlatej hviezdy „Hrdinu RF“ a okrem toho aj nositeľmi zlatej hviezdy „Hrdinov DNR a LNR“.
Toto sú Prigožinove vyznamenania :
https://img.aktuality.sk/foto/vyznamenania-na-uniforme-jevgenija-prigo-ina/Zml0LWluLzEwMjR4MC9maWx0ZXJzOmZvcm1hdChqcGcpL2h0dHA6Ly9sb2NhbGhvc3Q6ODEvcHVsc2Ntcy10cmFuc2Zvcm1zLzE=/KNtktkpTURBXy84NGEzZWExZjk4OGVmOTg4NjkxZDM2YzFjNzFmMzJiMC5qcGeRlQLNB9AAwsM?st=_TxYluOaORV8NnBYSWHOx5Jv329Rw-8w-VWWpgwmF1Y&ts=1693605600&e=0
Len pre informovanosť uvádzam,že po jednej zlatej hviezde „Hrdinu RF“majú aj nevojak ale generál Šojgu a náčelník GŠ armády RF Gerasimov,ktorý za pol roka čo velí ŠVO,skurvil všetko,na čo siahol. Keď tých dvoch raz budú pochovávať,tak to bude so všetkými vojenskými poctami.
Prigožina s Utkinom zahrabali do zeme bez akýchkoľvek vojenských pôct.Ako psov.

peter. 2. 9. 2023 - 17:28

oprava :
Gerasimov bol vymenovaný za hlavného veliteľa ruských operácií na Ukrajine 11.1.2023.Takže 8 a nie 6 mesiacov.

fajt 2. 9. 2023 - 8:30

tak ruský výprodej začíná ( a nejde o nějaký marginální proces), ruští zbohatlíci pochopili, že lžicar ( budu upřednostňovat tento tvar, páč slovo gosudar má alespoň nějakou vazbu a hrdost na Rusko, což u putina v jeho činech naprosto postrádám ) Rusko vede plnou parou ke kolektivnímu západu a pokud teď neudělají patřičné kroky, tak přijdou o všechno – tedy raději se sami vydají na milost západním globalistům a pokusí si s nimi vyjednat nějaké přijatelné podmínky ekonomické spolupráce v západním područí ( na nějakou převratnou revoluci ve své zemi nevěří a ani ji nebudou podporovat, v kremlu jsou v drtivé většině slouhové západu, které nelze vyměnit jinak než olovem a to by dnes už bylo velmi nákladné a velmi zdlouhavé). ..)

Gatta 2. 9. 2023 - 10:21

“ …pokusí se vyjednávat…“ to je smlova s medvědem, že vás nesežere. Smlouva platí, dokud medvěd nedostane hlad.

fajt 2. 9. 2023 - 10:58

ruský medvěd v danou chvíli neexistuje, je jenom sionistické chucpe. ..)

Gatta 2. 9. 2023 - 19:32

Jste nepochopil, to nebylo o „ruskem medvědovi“, ale zcela obecně o medvědovi jako o šelmě které se neubráníte.

orinoko 4. 9. 2023 - 6:19

UkroREZNIK Olee bude odvolán. Ministrem vyhulovani se stane jiný fialovy ud zajisté velmi nadejny a perspektivní.
Co zlomilo vysmatemu idiotovi vaz? Především korupce, coz je běžná činnost všude, kam vstoupí vytrepane partyzanky dědka na baterie.

peter. 4. 9. 2023 - 7:06

A „klavírista“ dal zabásnuť svojho „stvoriteľa“Beňu Kolomojského. Škatule sa hýbu!

orinoko 4. 9. 2023 - 10:03

V Rusku jakýsi imbecil byl pravil: Je to nepopulární válka! Klasická putinovska anal y za. Osobně neznám žádnou populární. Válce sedí jiná adjektiva. Stačí stáhnout ohon , vyklidit prostor, odevzdat uhelný kámen, nechat si nakopat … a mír nikdy nebyl populárnější. Ladik si zase slintal na kravatu. Tentokrát ve škole.

orinoko 4. 9. 2023 - 10:14

To zase byla po ránu úroda bonmotaku. !!! Skoro jsem to nestačil zapisovat…

Kdy nastal konec kapitalismu?
Přesně ve chvíli, kdy reklamu povýšil na PŘÍBĚH!

orinoko 4. 9. 2023 - 10:34

Ladik se setká s erdragonem. Zase nafasuje hnědý metál. Asi nepůjde jen vo vobili. V Idlibu Rus nahazel bomby na osmanské chráněnce. Copak dělá erdragonuv sen o paralelním pruplavu kolem Bosporu? A co jeho plynová pole v Černém hori? Sláva Bayraktaru skočila na Donbasu… a co dál… mladiku?
To hnědé vyslapeme spolu, Ladiku!

orinoko 1. 9. 2023 - 12:06

Tak Prigozin je patrně naživu. Vložím odkaz, ale z jiného místa. Tady, kde jsem, je to poněkud komplikované.

orinoko 1. 9. 2023 - 12:32

Tak, našel jsem to v telefonu v nemocnici, kde jsem se mohl připojit jen přes LTE sluzbu, a na tabletu to teď nemůžu najít. Mluvil na kameru a říkal, že je v Africe, a ozval se, aby nějak vyrovnal skóre s úmrtím.

orinoko 1. 9. 2023 - 12:39

Mohlo to být buďto na Trubce, EADAILY.COM nebo slo o Vojenské info. To jsou pravidelně první věci, které otevírám.

fajt 1. 9. 2023 - 9:44

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-firmy-renata-kellnerova-s-rodinou-nove-vlastni-celou-skupinu-ppf-236252#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=zpravy.sznhp.box&source=hp&seq_no=1&utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz – a tak si tady žijem, od reál socialismu, který měl potenciál, ale retardované lidi a zkurwené servisní elity, až po syrový feudální marasmus, kde jedna vymaštěná pitara může vlastnit skoro všechno a všechny bez většího odporu otroků, páč ti maj mozeček jenom na pomíjivé chvilky sexuálních a odpadně konzumních orgií. ..)

fajt 1. 9. 2023 - 9:34

https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-evropa-kyjev-chce-dohnat-ukrajince-schovavaji-se-pred-mobilizaci-ve-spratelenych-zemich-40442243#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=novinky.sznhp.box&source=hp&seq_no=1&utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz – tak to bude prágl v prd€li, tady se silně pomenší skupina otroků, to by mohlo zruinovat i czeskou global gospodarku …

a jestli se taky na udání nezavede nějaká „apka“, v začátku honu na nezbedné banderovce by někteří snaživci v kokotlině mohli i královsky zbohatnout. ..)

peter. 1. 9. 2023 - 9:08

Nepoznám sumu,ktorú už KoZa požičal Ukrajine na vedenie vojny proti Rusku.Nemám ani šajnu,koľko bude stáť obnova Ukrajiny.Niekde som zachytil,že dlh Ukrajiny predstavuje viac ako 160 mld.dolárov.Predstava, že Ukrajina bude niekedy schopná tento dlh zaplatiť je iluzórna.No ale žijeme v kapitalizme a niekto to zaplatiť bude musieť.
No a kto iný,ako my všetci,z vlastnej kapsy resp. z vlastných bankových účtov ?Toto na nás vymyslela naša „mať rodná“ Európska únia :
„nové daně budou kreativní, a budou vybírány ze všech finančních transakcí. Tedy, jakoukoli částku na svůj účet přijmete, nebo cokoli z něj zaplatíte, bude Bruselem řádně zdaněno! Francouzský ministr Laurence Boone oznámil, že takto se bude muset vybrat na zaplacení dluhů Bruselu za COVID, (750 miliard EUR), dluhů za GREEN DEAL, (zatím 300 miliard EUR), a dluhů za válku na Ukrajině, (? miliard)“ !

https://www.michalapetr.com/map-1772-brusel-uvali-dane-a-poplatky-na-ucty-cechu-a-slovaku-v-bankach-valka-na-ukrajine-potrva-jeste-4-roky-cesi-a-slovaci-budou-platit-dluhy-italu-a-spanelu-o-tom-vsem-se-vcera-domluvili-ministr/
p.s.
Ja si už z toho ťažkú hlavu robiť nemusím.Ale mladí?…tí si užijú ! To bude život!Hudba,tanec,klobásy do huby…..Amerika,holé baby ! Nuž,veľa šťastia!

fajt 1. 9. 2023 - 9:38

Peter, ty tej novej ( natěšenej ) global generacii praješ veci ?, a možná si i zaválči, jen tak z plezíru a pro radost globalistické vrchostenské svoloči ( tupí jsou na to ober dost). ..)

peter. 1. 9. 2023 - 9:58

Teraz už musí byť každému jasné,prečo sa tak vehementne usiluje EÚ o zrušenie hotovosti a prechod na bezhotovostný styk.

fajt 1. 9. 2023 - 10:06

a pak jim vypnou konta a banky zdechnou ( jak se stalo včera u některých globálních v kokotlině) a jediné místo, kde dostanou otroci trochu nažrat bude armáda ( samozřejmě budou naverbování bez záruky, tedy jakéhokoliv krytí) a to se teprve bude mordovat. ..)

orinoko 1. 9. 2023 - 15:55

Už jsem to psal, pro mě osobně se konkrétní bankovní systém oživil až dneska. Původně jsem jel dneska jednu hotovost vybrat, ale nakonec skončil na akutním příjmu v nemocnici skrzeva bolesti na hrudi pod bradou. Za tři hodiny, můžeš jít, husito. Máš problém s krční páteří. Po nikterak dlouhé kapacce uvolnění, ale mám pocit, že spím. Celou dobu, i teď.

fajt 31. 8. 2023 - 21:16

МИД России заявил, что пограничный вопрос с Китаем окончательно решен | 31 августа 2023 – Новости Mail.ru – ano, spor o hranice byl pro současnost vyřešen, ta čínská bude kousek za Uralem, denacifikace a demilitarizace začínají Rusku přinášet ovoce. ..)

orinoko 31. 8. 2023 - 18:32

Tak jsem si prošel všechno možné a situace na východní frontě nějak začíná připomínat dobu před cca jednim rokem, kdy Rusko chystalo ústup od Charkova a Chersonu. Dneska jsem se poprvé dočetl, že Rusové snad budou evakuovat Tokmak. To je jižně pod Robotyne. Rusové pořád čelí přesile 2 ku 1 , ale asi naivně jsem se domníval, že to vyrovnávají zbranovymi systémy. Už aby Putin vypadl. Jeho bezradnost je už nesnesitelná.

fajt 31. 8. 2023 - 19:25

to není bezradnost, to je záměr – on při odchodu bude tvrdit, že byl stejně nepochopen jako gorbačov a dožije na kolektivním západě se svými chazarskými zbohatlíky – teď budeme jenom sledovat parcelování Ruska, a bude to fofr. ..)

PPK 31. 8. 2023 - 20:00

No jo. Už zase ta stará písnička: Co sa babe chcelo, to sa jej aj zdalo.

orinoko 31. 8. 2023 - 10:24

A je to v tamní diskusi. Už i sami Rusove pishow, že Gosudar zajíždí do kolejí Gorbačova.

orinoko 31. 8. 2023 - 10:09

“ Surovikin oznámil rozsáhlé změny v Ruské armádě sahající až do roku 2026. “
Mnohé je už známe – zvýšení počtu vojáků, dva nové újezdy, speciální brigáda pro Karelii, ale také změny ve struktuře řízení. To už je známe méně.
Nedaří se mi kopírovat odkaz. Možná v prohlížeči Samsungu, ale to jsem nezkusil.

fajt 30. 8. 2023 - 19:24

https://finance.mail.ru/2023-08-30/ekonomist-obyasnila-rost-populyarnosti-dollara-57623733/?frommail=1 za tohle může biden putina podobat na koulích, ještě pár let takového gosudara a rusové můžou na svůj pokakaný rubl zapomenout. ..)

fajt 30. 8. 2023 - 19:21

https://news.mail.ru/politics/57622695/?frommail=1 vyšetřování? tak za putina na to rychle zapomeňte. ..)

orinoko 30. 8. 2023 - 11:19

Cosi je třeba říci natvrdo!!
Za současné kumulovane útoky ukrobotu na nenove ruské území a Krym k tomu, a za ztráty a komplikace z toho vyplývající, je jednoznačně odpovědný Putin. Žádné plky o červených liniích nikdy nedostaly reálný obsah. Prekroceni nenašlo adekvátní odvetu. Buďto Putin Rusy připravuje na tvrdou válku anebo to projíždí na seste prijoriti. V každém případě nekonečná politika za kulisami už dávno neexistuje. Současná halic je jako krumlovske divadlo. V případě potřeby se pootoci hlediště na jiný děj a v tom předešlém můžou aktéři – augusti na místě klidně dělat do gati a prdet do éteru, aniž by k tomu potřebovali zákulisí. Patrně vjec, s jejímž pochopením má Putin problém.
Prošel jsem si 5 … 6 jmen na Halici , které rozhodují o věcech Halice. Ta jména pochopila to, co nepochopil Putin. Zachud můžou vydírat donekonečna poukazem NATO, že prohra Halice je konec Západu. O čem chce Putin jednat s pemprsakem v bílé zhmotnele tmě a s inflačním pitomcem na ??
Už před rokem měla být infrastruktura Halice v době kamenné.
Putin zjevně není na čitelné prijoriti a dál si koleduje o komplikace. A ty přijdou s F16 kami startujicimi z hologramu bývalé Varšavske smlouvy.

Alva 30. 8. 2023 - 15:14

Sorry, ale jak víš, že ty červené linie vyhlašuje Putin?

A za druhé – jednat chce Západ. Za každou cenu, protože nic jiného už mu nezbývá. Putin chce a potřebuje především bezopečné Rusko a s tím si musí poradit sám. Jistě víš, že západní sliby a dokonce i podepsané smlouvy nejsou žádnou zárukou.
Jak by mu v tom pomohla podle trvé rady napůl rozmlácená Evropa?

S kým tedy a o čem by měl jednat?

peter. 30. 8. 2023 - 16:11

Na jar minulého roku stačilo,aby Putin zlikvidoval jeden tunel pod Karpatami,zopár železničných uzlov a mostov cez Dneper a mohlo byť po vojne.Lebo by tým eliminoval dodávky zbraní,zbraňových systémov,munície a pohonných hmôt pre ukrajinské tanky. Z cca pol milióna zabitých Slovanov mohli dnes 4/5 žiť!
Bolo by vhodné položiť si otázku.Aké sú povinnosti a aká je zodpovednosť,za čo môže a za čo nemôže prezident Ruskej federácie,veliteľ všetkých silových zložiek štátu – „Gosudar“ ?! Alebo nie je gosudarom a niekto mu velí?
A tie červené čiary….kto podľa vás ich vytyčuje ak nie Putin?

Gatta 30. 8. 2023 - 18:57

Jj, divně to vedou.
Asi by se mi nechtělo bojovat s takhle nepochopitelným vedením boje.

Nebo ono to možná dává smysl, ale ne těm v zákopech ani těm doma.
Sice účel světí prostředky, … ale jen do jisté míry.

Alva 30. 8. 2023 - 20:16

Ano, souhlasím, bylo by vhodné položit takovou otázku. Všem – i sami sobě.

Putin není Bůh všemohoucí má v zemi taky velmi silnou a vlivnou pátou . kolonu, proti sobě celý kolektivní Západ s jejich sankcemi. Vaše slova vykazují všechny znaky pověstného „Kdo chce psa bít, hůl si vždycky najde“.

Co se týká červených linií – jsou opravdu vytyčovány? A opravdu Putinem? Všichni o nich mluví, ale jejich autora nikdo nikdy nezmínil. Ani vy.
Od koho jste je slyšel mimo různých diskutujících, našich analytiků a politologů bez jakékolliv zodpovědnosti za svá slova?

A další věc – co Zerlenskij? Co naše vlády, co vlády kolektivního Západu? Kde je jejich odpovědnost za ty mrtvé? Tak brzy jsme zaapomněli, co tomu ukrajinskému konfliktu předcházelo a kdo za tím byl a dodnes je?

peter. 30. 8. 2023 - 21:52

Nemusím si takú otázku klásť,lebo nie ja,ale Putin je prezidentom RF! Jeho práva a povinnosti sú zakotvené v Ústave RF celkom jednoznačne! Rusko je vo vojne s celým kolektívnym Západom a keby Stalin pred a na začiatku vojny prispôsoboval svoje konanie tiež „veľmi silnej a veľmi vplyvnej“ 5.kolóne,tak Rusko by dnes existovalo len vo forme akéhosi skanzenu. Napokon ešte aj ten Pjakin sa kedysi začiatkom tohoto roku v nasratosti vyjadril,že na elimináciu celej tej 5.kolóny by stačili 2 roty vojakov! A čo to je za prezidenta,ktorý dovolí,aby nepriateľ zabíjal jeho spoluobčanov len preto,že 5.kolóna si nepraje,aby ruská armáda ktorej je prezident RF vrchným veliteľom, zlikvidovala logistické trasy po ktorých na front prúdia zbrane,zbraňové systémy a munícia celkom nerušene od západnej hranice Ukrajiny až po 1500 km vzdialený front ? Mimochodom,to bola jedna z červených línií ktorú nakreslil Západu Putin.
https://veci-verejne.sk/washington-post-bidenova-tuzba-prekrocit-putinove-cervene-ciary-sa-zvysuje/
Ďalšia „Putinova červená čiara“ sa vzťahovala na útok Ukrajiny na územie Ruska.Dnes je bombardovaný nielen Krym,Belgorod,včera Pskov (4 zničené Iliušiny),ale aj samotný moskovský Kremeľ! A reakcia ? Žiadna !Aj keď je známe,že tieto útoky organizuje Mi-6 a špecialisti z USA. Alebo vstup zahraničných vojenských flotíl do Čierneho mora a narušenie výsostných vôd RF.Anglický krížnik výsostné vody Ruska kľudne narušil,Rusi ho museli vyhnať,vzniesli protestnú nótu a vláda V.B.sa vyjadrila,že britská vojnová loď výsostné vody RF nenarušila,lebo Spojené kráľovstvo považuje Krym za územie Ukrajiny.Hotovo,vyriešené!Takých Putinovych červených línií postavených Západu a Západom porušovaných je celá rada.
Ste na omyle ak si myslíte,že si neprajem aby Rusko zvíťazilo a v budúcnosti prosperovalo.Kritizujem Putina,lebo on a nikto iný je zodpovedný za všetko,čo sa v Rusku a teda aj v tej podivnej vojne-nevojne na Ukrajine deje! Lebo je pezident…Gosudar!!! Je dosť krátkozraké odsúdiť spoludiskutéra len preto,že slepo a zaujato nezbožňuje Putina minimálne tak ako vy.
ČR má tuším 11 miliónov občanov.To je asi 5,5 milióna mužov a z nich bude asi tak 3,5 milióna v produktívnom(vojenskom) veku.Tak si predstavte,že každý 6 – 7 z nich by bol zabitý a dva krát toľko zmrzačených!Toľko ak nie viac chlapov bolo zabitých v tej tzv.ŠVO na Ukrajine za necelé dva roky. Zomreli lebo však…..5.kolóna,no!

Alva 30. 8. 2023 - 23:07

Nejsem voják, abych hodnotila vojenské situace a hodnotila jejich řešení.

Píšete:
„Putin je prezidentom RF! Jeho práva a povinnosti sú zakotvené v Ústave RF celkom jednoznačne! Rusko je vo vojne s celým kolektívnym Západom….“

Ne – to kolektivní Západ válčí proti Rusku! To je velký rozdíl.
Rusko žádalo a žádá pouze svou bezpečrnost.
Místo toho se mu dostalo jen obklíčení armádami NATO a pokusy o „barevné revoluce“ v jeho bývalé sféře vlivu.

Co se týká jeho ústavních práv a povinností, nikdo se svými povinnostmi neřídí víc než Putin.
Práva nemá žádná, ty mu Západ nepřiznal.

zajoch 31. 8. 2023 - 4:47

Alvo, bijete se za správnost jako lev a jsem zcela na vaší straně. Zaplať pámbu, že takoví lidé jako jste vy sem chodí. Zde někteří diskutující mi připomínají česká veřejnoprávní media, která informují účelově podle pokynů „odněkud“. Možná je to jejich určitý druh zaměstnání. Dříve informovali s dodatkem jak je mrzí, že určitá negativní skutečnost je, ale nyní se už takto nenamáhají a neskrývají své smýšlení.

Alva 31. 8. 2023 - 12:25

Děkuji. 🙂

peter. 31. 8. 2023 - 5:11

Kolektívny Západ válčí proti Rusku a preto Rusko s ním nie je vo vojne…?
Zaujímavá úvaha!
Nepíšem o príčinách tej vojny!Nespochybňujem,že Rusko je na strane pravdy a že z jeho strany je tá vojna spravodlivá! Spochybňujem spôsob akým vojnu vedie! Poukazujem na tie státisíce mŕtvych vojakov,ktorí padli a lebo sú doživotne zmrzačení len preto,že prezident sa nechce alebo nedokáže doma vysporiadať s tzv.5.kolónou ! Kritizujem skutočnosť,že prezident toleruje nadvládu oligarchátu v Rusku a keďže sa v 90% nejedná o etnických Rusov ale o Chazarov ktorí sa zverským spôsobom zmocnili majetku ruského ľudu,tak ho viním z toho,že neslúži svojmu ľudu,ale tejto „neruskej“ svoloči a z ich vôle necháva zomierať Slovanov – Rusov aj Ukrajincov ! O tom píšem ! Tak prosím,neprekrúcajte význam mojich príspevkov !

orinoko 31. 8. 2023 - 6:35

Nejhorší na všem je rostoucí pocit, že Putin bere více ohledu na taky Rusy na Halici, než na vlastní obyvatelstvo. Přitom je zřejmé, že o vygumovane mozky na H je generacne vystaráno. Proklamovana denacifikace toho prostoru skončila naprostou katastrofou. Nejde o oběti, jde o to , aby si banderova krev vychlastala sen o materiálním blahobytu pod křídly zachudu do dna. Vydala se na cestu – BK – expanze namísto rakouské umirnenosti.
Na pozadí této záležitosti vycítil sudetacky prasak příležitost a znovu vyzval k usmíření prostřednictvím likvidace Benešových dekretů. České vylidnene pohraničí prý potřebuje kvalitní Němce. Zvláštní, vlastní německé pohraničí se vylidnuje, a kdo je kvalitní Němec? Turek anebo Černá násada?

fajt 31. 8. 2023 - 7:12

Peter, tak pro některé diskutéry tady jsi v podstatě placený agent ?, tak to je dobrý, trocha kritického myšlení k zjevným nepravostem jednoho mocenského jedince, který se deklaroval jako nástupce nového, spravedlivějšího světa ( jedna z mnoha starých strategii pro ovládnutí veřejného prostoru) a přitom koná, páchá stejné zlo jako jeho údajný, ideový i materiálový protivník a dokonce u toho masakruje vlastní lid, který nehezky obalamutil ( teď si poslušnost vynucuje systémovými represemi a dokonce i vraždami) – mi přijde, že dost lidí trpí rozumovou nedostatečnosti, nehledě na realitu vážná fakta nejenom ignorují, ale nakonec si je přebírají tak, jak jim je jejich vizionář naservíruje pod nos – tady bude každá polemika k ničemu, sektářství je v podstatě choroba, která se diskuzí neřeší a ani neléčí, jenom připomenu, že lidé, kteří nakonec nekriticky propadnou autoritě pouze pro autoritu, jsou de facto pro společnost někdy dokonce horší než rození psychopati, páč oni s „rozumem “ cizí pravdy ( o které nebudou zásadně pochybovat ) jsou ty důležité ručičky a nožičky absolutní moci takového samozvance lidské důstojnosti a lepšího světa – a pozor, dokáží být ke svým otevřeným a upřímným názorovým oponentům velmi nebezpeční ( v jejich případě je objektivita skutečnosti a předmětných procesů i za rozlišovacím horizontem přirozenosti, který dobrovolně opustili ). ..)

orinoko 31. 8. 2023 - 7:42

Alva je OK. Chce mít více jasno v Bartuškove Polojasnu . Je třeba posvítit za kulichy. I Pán Bůh zvolal – Budiž světlo. A bylo světlo. A Bůh viděl, že je to dobré.

fajt 31. 8. 2023 - 8:11

myšleno obecně – víš, problém je v tom, že člověk ve většině má rád pravdu hlavně líbivou ( samozřejmě každý má jiný vkus a nastavení krásy ), něco jako hezké šaty, hezké boty, hezké auto, hezký barák, hezkou zemljanku a samozřejmě i hezkého partnera ( tedy abych neurazil i gender tlupu ) – takže pokud chceš někoho zaujmout a chceš, aby se tvou myšlenkou seriózně zaobíral, dokonce se pro ní nadchnul, musíš počítat s touhle lidskou vlastností, když někdo předloží skutečnost hodně syrově, tak většinou od něj zdrhnou i ti největší bijci pravdy a spravedlnosti, protože se jim jejich chemické procesy v mozku kousnou a vlastníkovi takového těla daj pěkně zabrat – no a proto se ani nedivím, že když ze skutečnosti začne oprýskávat nádhera prvotní ideální myšlenky( i původního nadšení), která měla i tu správnou líbivost ( či zrovna byla v potřebném, chybějícím kurzu ), tak se konzumenti takové pravdy ( spíše produktu) velmi neradi zbavují přijaté iluze a nechtějí ani připustit, že jejich krása není až tak hodnotná a i pro ně přínosná, natož, aby i vnitřně připustili svou slabost pouze pro okouzlující čarovnost jedné dané chvíle. ..)

peter. 31. 8. 2023 - 8:09

Je to len pokračovanie stáročia trvajúcej genocídy Slovanov.len sofistikovanejším spôsobom.Slovania sa navzájom vyvražďujú a Chazari na oboch stranách frontu si spokojne mädlia ruky a ešte na tom šialenom bratovražednom zabíjaní zarábajú veľké peniaze.Ak je niekto Slovan a z pozície svojho postavenia (prezident) môže tomuto zabíjaniu zabrániť alebo aspoň obmedziť jeho rozsah a neurobí to,tak sa sám stáva spoluvinníkom tejto genocídy!

fajt 31. 8. 2023 - 8:22

?

orinoko 31. 8. 2023 - 9:42

Někdy mám pocit , že Zacharova na ruském zamini ma větší přehled než Putin.

orinoko 31. 8. 2023 - 9:47

Navíc má bleskurychle bonmoty na opakující se kripl otázky mediální zachudni zumpy, viz třeba – To, že se vám moje odpověď nelíbí neznamená, že jsem vám neodpověděla.

PPK 31. 8. 2023 - 10:54

Peter, domnívám se, že aspekt etnicko národnostní („chazarský vs. slovanský“) zde není argumentačně zcela na místě. Podle mého názoru jde o aspekt politiky státně konceptuální a tedy o děj fakticky sociálně mocenský. S národnostními city totiž v první řadě pracuje (a často davy silně manipuluje) především vlivová propaganda, nikoliv rozhodovací mysl politika kapitalismu, nota bene politika v exekutivní státní službě.

Alva 31. 8. 2023 - 12:50

Promiňte, ale nevím, jaká je vaše představa Putinovy správné reakce – proti „řezníkovi“ Zelenskému (viz nejen dnešní pohled, jak se na Ukrajině provádí tzv. mobilizace) s perverzními západními (j)elitami za zády.

Ale myslím, že tahle diskuze nikam nepovede. V rámci tolerance (dnes v Evropě téměř neexistující) si ponecháme každý svůj názor.
Jen ještě jednu poznámku k větě: „…prezident toleruje nadvládu oligarchátu v Rusku ….“, na kterou nemusíte odpovídat, stačří se nad ní zamyslet:

A jak by to měl udělat? Popravy, gulagy, konfiskace majetku bez zkoumání, co získali prací, nápady, skutečnými schopnostmi a co si nakradli?
Něco jako 50.léta u nás, které se mezi lidmi skloňují dodnes a dodnes se jimi živí nenávist jedněch ke druhým a to oboustranně?

peter. 31. 8. 2023 - 13:11

A jak by to měl udělat?

No…nijak! Nech im umožní dodávať na Ukrajinu aj ruské zbrane ,rakety a muníciu,aby si „chalani“ zarobili ešte viac peňazí pre svoje ofšórové firmy!
Som zvedavý,ako zareaguje na toto prekročenie červenej čiary,ak sa dokáže,že Pskov bol napadnutý z niektorého pobaltských štátov!
http://www.infokuryr.cz/n/2023/08/31/baltic-or-baltic-odkud-byl-uder-na-zakladnu-ruskych-vzdusnych-sil/
Gulagy a konfiškácie majetkov by boli zaslúžené vzhľadom na to,čoho sa na ruskom ľude dopustili v privatizačných zločinoch 90-tich rokov a Gajdaro-Čubajsovskej ekonomickej reforme.V Rusku vtedy zahynulo viac ako 3 milióny ľudí a dôchodcovia zomierali od hladu ako muchy.

peter. 31. 8. 2023 - 13:45

By ma zaujímalo,ako sa dá poctivou prácou nadobudnúť vlastníctvo ropného poľa aj s rafinériou,alebo baňa na zlato či diamanty.
Taká zbrojovka Ižmaš v Iževsku sa dá získať,ak ste kamošom Putina,ako títo dvaja „poctivci“ :
https://hnonline.sk/svet/516285-rusko-preda-rodinne-striebro-kalasnikov

Alva 31. 8. 2023 - 19:01

Poukazovala jsem na československou praxi v roce 1948 a pár let poté a jak ta animnozita mezi lidmi přetrvává až do dneška.
Pokud si vzpomínám, ropná pole a diamantové doly jsme nikdy neměli. Takže se jednalo „jen“ o veškeré fabriky, veškeré zemědělce, veškeré živnostníky.
Chyba byla, že bez rozlišení velikosti a důležitosti.

Podobně v opačném gardu se postupovalo po Listopadu, ale časově mnohem déle a taky proto jsme dnes tam, kde jsme.
Obě země!

Alva 31. 8. 2023 - 22:34

PS: Po listopadu se pro změnu bezhlavě rozdávalo pod bohulibým názvem „restituce“.
Šikovnější dostal i to, co nikdy nevlastnil.

peter. 1. 9. 2023 - 4:26

A jak by to měl udělat? Popravy, gulagy, konfiskace majetku bez
zkoumání, co získali prací, nápady, skutečnými schopnostmi a co si
nakradli?

Prepáčte! Ja hlupák som si myslel,že sa pýtate na Putina a jeho oligarchov !

orinoko 31. 8. 2023 - 14:08

Putin by měl především už konečně reagovat tak, že sundá letadlem vypustenou raketou emericke drony blížící se ke Krymu a ne se je pouštět sundat litím leteckého paliva do vrtulí tohoto vybavení. Už před časem Rusko stanovilo ostrou zónu nad půlkou Černého moře. Buďto ať Putin nezvani anebo podle sveho zvaneni koná.
Co se může stát emerickemu “ partnjorovi „? Bude na mrtvici a ta obří prd@l v Pentagramu praskne vzteky. Sestřelit špionážní drony nezakládáji bezprostřední mrtvoly, jen ty mrtvice.
Pořád se uvádí kolik Rus zničil skladů ukromunice, ale vypadá to, že jim nedochází. Další podivnost této ehm speciální operace.

peter. 31. 8. 2023 - 11:04

cit.„Práva nemá žádná, ty mu Západ nepřiznal“.

Toto je text prísahy,ktorú skladá prezident RF pri nástupe do úradu :
„Prisahám, že pri výkone právomocí prezidenta Ruskej federácie budem rešpektovať a chrániť práva a slobody človeka a občana, rešpektovať a chrániť Ústavu Ruskej federácie, chrániť suverenitu a nezávislosť, bezpečnosť a integritu štátu a verne slúžiť ľudu.“
A toto sú zase kompetencie prezidenta RF :
https://amos.ukf.sk/mod/book/view.php?id=9639&chapterid=4021

Alva 31. 8. 2023 - 15:03

A co z toho porušil?

orinoko 31. 8. 2023 - 15:36

To myslíš vážně? Ještě předtím než se spustila tzv. Specialni akce, tak Putin prohlásil, že On=Rusko nepřipustí válku na svém území a předejdete tomu tak, že preemtivně zaútočí na hrozbu dříve, než bude situace akutní. Zakročil ve prospěch Rusů na Donbasu, když opominu Krym předtím. Potud vše v pořádku, ovšem dodneška je ostrelovan Doneck a nic se neděje. Přitom domobrana Donbasu je jedním z klíčových oper ruské armády. Kde je chyba? Ostrá slova dneska vyslovuje Medvědev. Myslíš, že se tak děje bez vědomí Putina? Nikoli, jenom nastala delba práce. Kripl erdragon naznačil, že v tureckých dluzích a katastrofální inflaci prodá ruský S400. Komu asi? A ten ruský nejvyšší se s ním vážně hodlá sejít, aby si udělal na hlavě další hnedy zaznam typu Azovskych jelit, když je erdragon bez skrupulí pustil zpátky na Halic?

Alva 31. 8. 2023 - 18:43

Pravdwěpodobně ti uniklo, že „předběhl“ Ukrajinu v napadení Ruska jen o den, nebo dokonce jen o pár hodin
.
To je všeobecně známo, ale odkaz jsem si neuložila a hledat ho nebudu, po víc než roce už si ani nepamatuji, kde jsem to četla. Pokud bych ho dnad našla bez velkého hledání, dám ho sem dodatečně.
Ale protože na jeho nalezení „život nezáleží“, máš právo mi nevěřit. (Taky jsem u toho nebyla, když ruská tajná služba předávala ty informace Putinovi. 🙂 )

Co se Medvěděva týkáí, volba ruského prezidenta se blíží a vlasovec Medvěděv ze sebe už nějakou dobu dělá velkého vlastence.
Slova V. V. Pjakina (a ne poprvé) kdy mluvil o té úporné západní snaze o jednání co nejdřtív:

„Jestliže padne celá ukrajinská armáda, celá, do posledního vojáka, do posledního toho teroristického bojovníka, tak to vůbec není důležité, protože úkol spočívá v tom, aby nás na této vítězné vlně zatáhli do jednání.
A kdo je iniciátorem těchto jednání? Medvěděv!
Koho nám předvádějí jako budoucí hlavu státu? Medvěděva!
Ne Putina. A poté, kdy centrální banka zvedla úrokovou sazbu, je to Medvěděvovo vyzdvihování všude neskutečné, je prostě úplně všude!
A odevšad se ozývá ještě něco, že otázka rozdělení Ukrajiny už je hotová věc a je zbytečné o tom diskutovat.
Minutku, ale to potom… Co demilitarizace? Co denacifikace? Ty cíle nebudou splněny. Navíc se takto NATO dostane už přímo na ruské území, kterým je Ukrajina.
A co potom ty naše podmínky z prosince 2021? Ale otom nemluví.
Mluví o tom, že to bude v Rusku znamenat ekonomickou katastrofu, politickou katastrofu, ale přesto jsou potřebná jednání. Musíme jednat!
Teď celá „elita“ žije jen jedním: „Brzy začnou jednání!
A všechno se vrátí.“
A k čemu by nám byla vyjednávání? ….“
https://pjakin.blogspot.com/2023/08/otazka-odpoved-vv-pjakina-ze-dne_27.html

No ale co – žádný problém.
Všechno se dá vysvětlit Putinovou „neschopnotí“.

orinoko 1. 9. 2023 - 16:27

Jo, celkem dobrý, ale nikterak to neosvetluje Putinovy minely. Takže poslední pokus:

Nic neprobíhá podle plánu. Ty myslíš, za ano? Podej argumenty pro svoje tvrzení. Osobně už mám po krk situace, kdy polemika má dokazovat, že je oprávněná.
V čem konkrétně spočívá Putinova moudrost ve způsobu, jakým vede tzv. spesl operation?
Putin jednou nebude, koho budete velebit poté?
Ale hlavně, proč si Putin tak protireci?
„Už to nebudeme tolerovat. To všechno kolem nás. Nutite nás jít dál, než jsme sami chtěli. Ale pořád můžeme jednat o všem, ovšem. “
A nechtěj konkretno, jinak budeš trapná, protože si nehodlas do duskuseron pořídit vlastní slabiny. Putin je na odchodu, stal se pritezi, byť respektovanou.

Alva 2. 9. 2023 - 21:16

Putin je na odchodu – řekl kdo?

„Spojené státy chápou, že je zbytečné snažit se tak či onak zlikvidovat ruského prezidenta Vladimira Putina.
V rozhovoru s novinářem Oleksandrem Shelestem to uvedl kyjevský politolog Kost Bondarenko, zpravodaj PolitNavigator.
„Komunikuji s mnoha americkými politiky a odborníky, mají jedno pochopení, naše konverzace neustále naráží na stejnou otázku: „Co po Putinovi a kde jsou záruky, že Putinův nástupce bude lepší než Putin?“

V USA jsou naprosto střízliví politici a jasně chápou, že nyní nejsou žádné předpoklady k tomu, aby Putin opustil svůj post, nejsou žádné příležitosti,“ řekl Bondarenko. …
„I kdybychom zítra ostřelovali Rusko od Vladivostoku po Kaliningrad, stejně to nikam nepovede, a neovlivní to náladu v Rusku samotném.

Ve Spojených státech střízlivé hodnocení situace, která se dnes vyvinula (útoky hluboko do Ruska) – to neovlivní Putinovu stabilitu a jeho vyhlídky na znovuzvolení,“ dodal politolog“.
https://www.politnavigator.net/kievskijj-politolog-nevozmozhno-skinut-putina.html

orinoko 3. 9. 2023 - 9:28

Asi problemy se čtením. Najdi si to. Proč máme pořád něco dělat za vás, lid dotaznikovych polí? A Putin už zase zvanil. Zase vytycil další red lines zatímco ukrobot už překročil dračí zuby Surovikinovy linie u Robotyne. Z webu mizi úspěchy ruských zbraní a naopak se objevují ruské lapsy u Pskova. Někdy mám pocit, že vlastně netuší, že jsou ve válce.

orinoko 30. 8. 2023 - 9:11

V Rusku zvažuji zavést do škol předmět – ovládání dronu. Návrh padnul, jeho zavedení do osnov a technické provedení je předmětem diskuse.

peter. 29. 8. 2023 - 11:17

Fenomén „Sovietskeho človeka“ vznikol hlavne pričinením J.V.Stalina. Možno práve preto je jeho meno ešte aj dnes špinené a dehonestované! Ešteže „sovietsky človek“ má na neho očividne iný názor ako ruská a kremelská verchuška. A to je dobre,dáva to nádej,že raz sa vláda deviantnej,vojnychtivej a protiľudovej zberby v KoZe a Washingtone skončí.
https://www.armadnymagazin.sk/2023/08/04/sovietsky-sen-preco-stalinova-popularita-medzi-mladymi-rusmi-rastie/

Gatta 30. 8. 2023 - 14:47

Život si vzdy hledá cestu a nové (nebo staronové) vůdčí symboly, když se součastnot nejeví perspektivně.

Nicméně, lidska mysl má tendenci si minulost idealizovat.
Už staří Řekové měli svoji dávno zašlou „Zlatou dobu“…

https://cs.m.wikipedia.org/wiki/Nostalgie

idiotronic 29. 8. 2023 - 8:22

.Pokud umístíte tritium do baňky s luminoforem, hezky svítí i bez přívodu proudu.

PPK 29. 8. 2023 - 14:02

Takže, teď už Vám jen zbývá, jednoduše popsat mechanismus rozzáření toho luminoforu vlivem přítomnosti tritia … Anebo tím snad chcete říci, že tritium svítí i samo o sobě, nejen „bez přívodu proudu“, ale dokonce i bez přítomnosti luminoforu? To byste tam potom ale ten luminofor přece vůbec nepotřeboval, že? Takže, jak to tedy je? Co je primární příčinou toho jevu a proč? Děkuji za vysvětlení. 

idiotronic 29. 8. 2023 - 15:20

Tritium je vodík se dvěma neutrony. Uspořádání není stabilní a tritium se rozpadá beta rozpadem za uvolnění antineutrina. Beta záření jsou elektrony, částice, které počínaje určitou rychlostí výše mohou svoji kinetickou energii proměnit ve světlo. Stane se tak při dopadu na tzv. luminofor.V černobílých obrazovkách šlo vesměs o ZnS a CdS, Ve Švédsku se CdS nepoužíval (ekologické důvody), ale bylo potřeba použít ZnS, aktivovaný zlatem. Aktivátor (asi 1%¨)
rozhoduje o barvě světla, na něž se energie elektronu promění. Nejdražší aktivátor vyžaduje červeně svítící luminofor (obsahuje Europium).

PPK 29. 8. 2023 - 16:23

Děkuji. Jen ještě poznámku: Pokud to tedy dobře chápu, pak i v té Fukušimě se tritium ve vodě oceánu bude pozvolna rozpadat a ten proces bude otázkou času, který to vše bude potřebovat. Je tak?

idiotronic 30. 8. 2023 - 9:29

Dnešní množství tritia se rozpadne na poloviční počet atomů za 12 let. Změní se v He3, lehké helium. Záleží na okolnostech, zda se dostane do potravy (či atmosféry). Svítící přívěsky budou ztrácet jas.

Alva 28. 8. 2023 - 12:55

Mohlo by se líbit:
https://www.pokec24.cz/blog/kdosi-v-polsku-zastavil-20-vlaku-a-spustil-ruskou-hymnu-a-putinuv-projev/

Na severozápadě Polska, u města Štětín, které leží nedaleko německých hranic, byla 25. srpna večer náhle zcela ochromena železniční doprava. “Zlomyslníci” se nabourali do bezpečnostního systému a na pulty strojvedoucích vyslali signál “Poplach”. V důsledku toho se s jiskrami zpod dvojkolí zastavilo 20 železničních vlaků včetně osobních.
“Zlomyslníci využili rádiové frekvence používané v železničním provozu a vyslali signál, který vyvolal nouzové zastavení vlaků,” uvádí se v článku listu Gazeta Wyborcza.
No, a poté, zřejmě aby se cestující nenudili nic nedělaje, ve vlacích přesně ve 21 h 00 min, přesně v době, kdy začíná v Rusku program “Vremja”, zazněla hymna Ruska a začaly se vysílat úryvky jednoho z projevů Vladimira Putina.

Ať železničáři dělali co dělali a snažili se sebevíc, “ruský hit”, silně okořeněný projevem ruského prezidenta, nepřestával znít. Poplašný signál neustále přicházel na pulty strojvedoucích a bránil jim tak v obnovení provozu. ….

Botičky od Diora 1. 9. 2023 - 15:00

Dnes byl v nepřítomnosti odsouzen bývalý podnikatel v oblasti bezpečnostních služeb Alois Polák, který bojoval (a doufám že stále bojuje) na Donbasu proti kyjevským banderovcům. Tento český dobrovolník byl odsouzen hnědým režímem k 21 letům vězení.
„Občana Poláka jsme uznali vinným v plném rozsahu,“ cituje ČTK soudkyni Hanu Chaloupkovou, přičemž je známo, že soud vynesl rozsudek pouze na základě dat z internetu a fotografií na sociálních sítích…

https://img8.eadaily.com/c650x400/o/7bd/ea4930fabb610e611a63d184aab26.jpeg

peter. 1. 9. 2023 - 15:30

Vybral si nesprávnu stranu ! Keby slúžil pohrobkom „neľudí“ ktorí svoje gény nezapreli ani v Odese r.2014,tak možno by mu bol udelený „Rad Bieleho leva“.
http://novysmer.cz/index.php/2014/07/09/kdybych-mel-zapomenout-na-ne-boze-na-nebi-zapomen-na-me/
p.s.
Ja si nemôžem pomôcť,ale vždy,keď narazím na popis a foto z Volyňského masakru,ovládne ma taká zúrivá nenávisť k tým haličským skurvencom,až ma zatrasie.
Tie fotky by mal dostať do rúk každý ruský vojak ktorý má doma ženu a malé deti!
Je to len na Haliči a Volyni odkiaľ sa šíri zlo aj dnes !

Gatta 1. 9. 2023 - 15:55

Peter – a přitom píšete o bratrech slovanech, aka škoda ich krvi.

Na vojně jsem se naučil nėktera krásna slovenské slova „bezočivost“, „vykinožiť“…

Ješte se mi vybavilo letité (takže týkajici se času minulého) slovenské video 🙂

https://youtu.be/ARjRE4_vrUs?si=jRxnmHM79BUQZHk8

peter. 1. 9. 2023 - 16:53

Títo Haličania žili tisíc rokov striedavo pod Poľskom a RK monarchiou.Prijali uniatskú vieru,čím sa stali nepriateľmi Pravoslávia a Rím to sústavne zneužíval vo svojich snahách o prozelytizmus.To na Haliči vznikli OUN a UPA.Kryjú sa legendou o Záporožských kozákoch,lenže tí sami seba označovali za ochrancov Pravoslávia a s chuťou zabíjali nie len Poliakov,Tatarov,Turkov a Židov,ale aj jezuitov a Uniatov z Haliče.
Uniatov v súčasnej dobe žije na Ukrajine cca 5 miliónov.Ťažko ich možno považovať za Slovanov,lebo oni sa podobne ako Poliaci a Česi,necítia byť Slovanmi. (Poliaci sú vraj Sarmati,Ukrajinci vraj tiež a Česi sa zase cítia byť Keltami a Germánmi)
Ukrajinci – Slovania,to sú hlavne Tí,ktorí v II.svetovej vojne bojovali proti Nemeckému nacizmu,esesákom z SS divízie Halič a príslušníkom UPA. Ukrajina má však aj Sidora Kovpaka, Alexeja Fedorova a milióny padlých v II.s.vojne v radoch ČA.,
Genocída Slovanov trvá už mnoho storočí a stačí si prečítať,čo o Slovanoch napísali rôzni filozofovia,medzi nimi aj Marx s Engelsom.Práve ich názory na Slovanov našli svoj odraz v Hitlerovom „Generalplan Ost“.
Západoeurópska civilizácia je už za svojim vrcholom a upadá.Slovania ešte zďaleka nenaplnili svoje možnosti.Len sa musia zjednotiť.Veď preto ich medzi sebou rozoštvávajú…Chorvátov proti Srbom,Poliakov proti Rusom,Ukrajincov proti Rusom aj Poliakom….ešte,že medzi Čechmi a Slovákmi to ako tak funguje. Podľa môjho názoru,Slovania majú potenciál na úspech. Je ich cca 300 miliónov a Rusko vlastní 64% zásob nerastného bohatsva Zeme.
Inak,pokiaľ sa dobre pamätám,tak význam slova „bezočivosť“ sme si už kedysi vysvetľovali a slovo „vykynožiť“(s ypsilonom po k) znamená vyhubiť,zničiť,zlikvidovať .
No a ku tomu videu….sme už raz takí,výbušní,s bohatou slovnou zásobou :-)!

peter. 1. 9. 2023 - 18:35

oprava: RU monarchia,nie RK !

Gatta 1. 9. 2023 - 18:49

Já vím – máte paměť.

S „y“ jsem váhal, ale znám to jen od Feriho – Maďara od Velkého Krtíša: „Vykynožím vas ako krty“.

Od Spišáků se mi zase líbilo spojení: „Idzem het.“

S tím slovanstvím – to by se musel udělat snad nějaký genetický test. Dnešní ČR prošlo tolik armád a byla taková migrace, že jen dkyž si vzpomenu na prarodiče moje mojí ženy, tak u našich dětí bych ty % počítat nechtěl. By z toho vyšlo takové Rakousko – Uhersko + německé příhraničí.
Vlastě od zetě tam mojí i Oravu. 🙂

peter. 1. 9. 2023 - 19:47

Ja by som do toho genetiku neťahal.Dôležitý je jazyk,územie,kultúrne zvyky a tradície spojené s pohanskými božstvami,spoločnými pre všetky slovanské kmene.
Pozrite sa na Slovákov. Naše územie pred príchodom Slovanov obývali germánske kmene Markomanov a Kvádov.Ešte pred nimi tu boli Kelti (Kotíni,Bojovia).Prišli Slovania a museli sa brániť Avarom.Po Avaroch to boli starí Maďari a po nich Tatári.Po Tatároch prišli na Slovensko Nemci,Valasi,Romovia a v 15.storočí aj Česi -husiti Petra Aksamita.Neďaleko Lučenca je obec,ktorú založili českí husiti a dodnes sa tá obec volá „Praha“. Potom nás navštívili Turci a medzi tým Židia z Haliče…….
viete ako by asi vyzeral genetický profil Slovákov dnes?
A predsa! Zachovali sme si svoj jazyk,kultúru,a tradície spojené s pohanstvom.Poznáme pohanských bohov Peruna,Velesa,Striboga,bohyne Devanu,Vesnu,Živu aj Morenu,bohyňu smrti symbolizujúcu zimu.Dodnes, dva týždne pred Veľkou nocou dievčatá „vynášajú“ Morenu vyrobenú zo slamy a v kroji aby ju ako symbol zimy zničili.Najčastejšie ju hodia do potoka alebo rieky,aby sa utopila,alebo ju spália. Nuž to z nás robí Slovanov a nie genetika.
A myslím,že aj Česi by sa mali menej venovať hľadaniu dôkazov ktoré by preukázali,že nepatria k Slovanom,ale ku Germánom a Keltom.Ja som mal Jiráska a jeho „Staré pověsti české“veľmi rád a aj keď je to mytológia,predsa len je to akýsi sprievodca históriou českého národa.

Gatta 2. 9. 2023 - 10:17

Bych tu genetiku nepřehlížel, protože podle Vaší definice by „slovan“ mohl být i asimilovaný Vietnamec.

V česku ti slovanští bohové opravdu moc nežiji. Po násilném pokaličtěni, reformních husitských válkách, Bílé Hoře, nové tvrdé rekatolizaci v baroku, zde lide staré bohy ztratili a nyní všechny církve většinově odmítají.

Osobně se považuji příslušností za moravana, vyznáním atheista s jistým přiklonem a antickému Ř-Ř pohanství.

A geneticky ?
Asi – živý důkaz romanitosti genetické historie tohoto území. 🙂

peter. 2. 9. 2023 - 13:28

Vietnamec? Nemohol.Z rovnakých dôvodov ako som už popísal vyššie.Iné tradície,jazyková odlišnosť jeho etnika od slovanských jazykov a iné rituály vyplývajúce zo zvykov dávnych čias.
Ani Anglosas sa nestane Slovanom z podobných dôvodov. So slovanskými bohmi nechce a nikdy nebude mať nič spoločné! Lebo dávno pred tým ako prišiel do kontaktu so Slovanmi,už mal svojho Odina,Thora či Lokiho na ktorých sa viažu zase tie jeho rituály a tradície.
Aj na Slovensku prežívajú tí slovanskí bohovia len v tradičných rituáloch,ako je zakladanie a preskakovanie jánskych ohňov,čo je pohanská oslava slnovratu a Boha slnka,veľkonočné zvyky a pod. Názvy pohanských bohov sa dnes využívajú aj v reklame a propagovaní výrobkov. napr.pivo „Radegast“,slovenská útočná puška „Stribog“ žiadaná na trhu USA.Našli by sa aj prvorepublikové firmy s názvom „Perun“,Vesna, Živena (Živa)atď. Väčšina ľudí už ani nepozná pôvod týchto názvov a rituálov,ale keby sa ich nezúčastňovali,chýbalo by im to.Lebo to robili ich otcovia dedovia a všetci predkovia.
U nás sa po zotmení ešte stále rozhoria na horách jánske ohne a viem,že aj v niektorých častiach Moravy. A to je dobre!

Chcem ešte zdôrazniť,že z mojej strany nejde o nejakú formu propagácie náboženstva a slepej viery v Boha!Lebo aj také hlasy sa pravdepodobne objavia v tejto diskusii.Ide mi o zdôvodnenie toho,čo je vlastné Slovanom a čo ich odlišuje od iných etnických skupín.Nič viac,nič menej.

peter. 2. 9. 2023 - 15:07

Na Slovensku máme novú,štátom uznanú národnostnú menšinu.Ide o Vietnamcov a v týchto dňoch prebehla v Košiciach oslava usporiadaná Vietnamcami k tejto príležitosti.Po Hlavnej ulici prešiel sprievod Vietnamcov oblečených v národných krojoch,vlnili sa pestrofarebné draky,prebiehali tradičné rituály a podávali sa tradičné vietnamské jedlá.Vietnamci sa zo štatútu národnostnej menšiny zjavne tešili a predvádzali Košičanom(aj TV divákom) osobitosti vietnamskej kultúry.
Je potrebné vedieť,že väčšina z nich sa narodila už na Slovensku a keďže začali k nám prichádzať už v 50.rokoch minulého storočia,tak tam už bola už aj ďalšia generácia – ich vnuci.
Nevadí mi to,lebo som nikdy nevidel žiadneho Vietnamca medzi bezdomovcami alebo postávať pred Úradom práce.Využívať vo svoj prospech náš sociálny systém by bolo pre nich nezmazateľnou hanbou.Mimoriadny význam prikladajú vzdelaniu.
Je sympatické,že aj tak ďaleko od vlasti udržujú svoje tradície a hrdosť na svoj pôvod.

Gatta 2. 9. 2023 - 19:04

Ja Vám rozumím, jde o kultu v tom nejširšim pojmu.

Toho Vietnamce jsem uvedl, abyh se vyhnul jiným skupinám.
Zákeřný dotaz – co Okamura ?

Z Vietnamců se slované opravdu nestanou – tady se ta genetika opravdu nezapře, a navíc se s naším obyvatelstvem pokrevně téměř nemísi.

Na Moravě je to jak kde – nejvíce „tradičního pohanského folklóru a zvyků“ je na východě na jihu.Řekl bych zjednodušeně asi tak – tam kde je slivovice a víno 🙂

https://youtu.be/eRr5V9jzpVA?si=b4L6mcTOA_8dZUBa

peter. 2. 9. 2023 - 19:45

Chcem vás poprosiť o vysvetlenie niečoho,s čím mám problém.Keď som sa pri tejto diskusii pozeral na to,akéže to vlastne na Slovensku máme štátom uznané národnostné menšiny,tak som narazil na pre mňa zaujímavú vec.Ide o to, že u nás patrí medzi registrované menšiny okrem iných, aj národnostná menšina Čechov.Ale nezávisle na tom máme medzi registrovanými menšinami aj národnostnú menšinu Moravanov.Takže v rade vlády SR pre národnostné menšiny sedí zástupca Čechov vedľa zástupcu Moravanov.Tak som sa pozrel ku vám a zistil som,že v ČR Moravania nie sú uvedení ani ako menšina ani ako väčšinový národ.Tak by som chcel vedieť,ako je u vás definovaný väčšinový národ.Lebo vo vašej Ústave sa národ nespomína.

Gatta 2. 9. 2023 - 20:52

Peter – tady je taký bor***, že už je zbytečné se něčeho dovolávat, hledat ve věcech logiku a spravedlnost, a očekavat možnost pozitivní změny.

Při sčítání lidu jste si mohl napsat moravskou národnost, nebo vlastně naprosto jakoukoliv, oni to prohlásili pouze za jakýsi „vlastni pocit každého“ a objevilo se to jen jako kuriozita v bulváru.

Bylo tu hnutí za samostatnou Moravu aSlezko a Zemské zřízení, ale to padlo jeho zdiskreditováním po rozděleni Republiky, a už nikdy potom nenabralo tu sílu.
Projevilo se to jen ve státním znaku.

Jak to je v legislativě popravdě nevím a zjišťovat to nebudu, protože by to byl ztracený čas. Viz začátek odpovědi.

peter. 3. 9. 2023 - 8:59

Ďakujem za odpoveď a snahu o objasnenie !
Pravdupovediac,moje rozpaky pretrvávajú a ako správny tunajší „troll“si ešte trochu „zaplkám“.
Nie je mi jasné,prečo štát fungujúci na občianskom a nie národnom princípe zaraďuje do svojho právneho poriadku nejaké národnostné menšiny,keď sám nemá zadefinovaný štátotvorný národ (národy) t.j. väčšinu.Veď by úplne stačilo,keby všetci tí Slováci,Romovia,Ukrajinci,Nemci atď.(príslušníci registrovaných národnostných menšín) získali občianstvo ČR a nemuseli by sa už domáhať svojich národnostných práv a štátnych dotácii na svoj všestranný rozvoj.
Ja to (možno mylne)vidím tak,že všetky štáty ktoré vo svojej Ústave nemajú zakotvený národný princíp svojho fungovania a teda fungujú len na občianskom princípe si tým vytvorili právny rámec pre prijatie multikulturalizmu a otvoreniu sa imigrantom z každého možného kúta Zeme.

orinoko 27. 8. 2023 - 18:14

Já jsem si tu novou sondu docela hodně prohlížel. Ona totiž vypadá a funguje asi o dost jinak, než je to dneska běžné. Svým způsobem připomínala bruselské Atomium či jak se to jmenovalo. Ke ztrátě kontroly mělo dojít snad ještě za letu, aniž by docházelo k přistávacímu manévru.
Sluší se pogratulovat Indii a Rusko to zvládne někdy příště.
Jinak to vypadá, že u Robotyne na Haliči došlo k průlomu za cenu těžkých ztrát ukrobotů , kteří místo obsadili, ale jinak jsou právě v tuto chvíli dále cílem raket a bomb.
Zpráva nepochází z ruských zdrojů.

Gatta 27. 8. 2023 - 17:46

V jiných zemích také nemaji „sovětského člověka“ a dosáhli vynikajících výsledků.Takže to bude spíš o pracovních a odborných schopnostech a vědomostech, a především o lidské odpovědnosti.
Odpovědnosti za výzkum i za provedení práce.

zajoch 27. 8. 2023 - 18:43

Řekla bych, že jste si nepředstavil pod pojmem „sovětský člověk“ to jak je to v článku myšleno. Jeho charakteristika je v něm uvedena a vztahuje se k vlastnostem lidí z doby, o které odstavec pojednává. Je zdůrazněno, že tehdy nedocházelo k takovým nehodám jako je krach kosmického tělesa při nebo před jeho přistáním.
Ale možná, že jsem nepochopila já vás, co svým komentářem chcete říci.

Gatta 27. 8. 2023 - 19:14

„Co růží zveme …“ znáte, že.

Nejde o označení, ale o bsah. I když různé skupiny se snaží tu svoji skupinu vėtšinou prezentovat jako vyjímečnou se zvláštním, vyšším kodexem.

V tomto případě mi to přišlo kontraproduktivni dovolávání, jde o ten obsah – o tu práci.
A jestli ji bude někdo dobře vykonánat jako správny křesťan, skaut, komunista, nebo sovětský člověk bych už nechal na každém.

Irena 29. 8. 2023 - 9:32

Je to především o motivaci lidí. Je-li tou motivací zlepšit život všem, je to něco zcela jiného, než hrabat se po zádech jinému, abych měl víc a dostal se dál.

Budu se opakovat, ale z toho, co vybojovali bolševici pro nás všechny, stále ještě také všichni žijeme, i když nás už o ty výdobytky začínají připravovat. Nepochopit tuhle zásadní věc, znamená, opakovat staré chyby a vracet se v sociálním vývoji společnosti zpět. Zatím nejsme v úplném svrabu jen proto, že sociální procesy mají určitou setrvačnost, která se nedá lámat přes koleno, ale stačí se trochu zamyslet nad tím, co bylo normální před deseti lety a co je „normální“ dnes. Možná by nebylo od věci přečíst si nějaké komentáře z před deseti let. Pro některé jedince by to určitě bylo velmi poučné.

Botičky od Diora 1. 9. 2023 - 13:24

Máme 4. výročí slavného útěku USA z Afghánistánu a vítězství Talibanu v afghánské válce:

„Pokud si připadáte zbyteční, pak si pamatujte: Spojeným státům trvalo 4 prezidenty, tisíce životů, biliony dolarů a 20 let, než v Afghánistánu výměnili Taliban na … Taliban“ :-))))

https://idiod.video/kbggn0.png

Aleš 2. 9. 2023 - 20:09

Sekta moonistů ovládající Nadnárodní americkou teroristickou organizaci k sobě volá Sarmaty, bude se stavět Kanadsko-mexický průliv… Slova čekého filmového klasika: Slunce seno… „Zabili Bradleyho“. A v dalším díle: „Už se perou!“
Psychopati jako ministryně Černochová nás chce připravit na dlouhou válku s Ruskem, která prý možná bude jaderná… Tak to si užije svých maximálně deset minut slávy. Adieu, Good-bye, Auf wiedersehen!
https://www.youtube.com/watch?v=skl6N3zGv-s
Není nad po(b)litické hardcore porno.
https://www.youtube.com/watch?v=NeQM1c-XCDc
SSamerické nebo BruSSel nebo Ich bin ein Berliner. Ať je tam Petr nebo Pavel, jak zpívá ZNC v Převratu v Banánové republice. “ Já vám říkám, z toho tady nekouká nic dobrýho…. Banány budou zas o něco dražší….

Zanechat komentář