Protiukrajinská stávka v EU paralyzuje hranice ve Východní Evropě
Pjotr Dmitrijev
3. prosince 2023
Ke stávce polských řidičů kamionů zahájené 6. listopadu se 23. listopadu se připojili zemědělci a po nich řidiči nákladních vozů ze Slovenska a Maďarska.
Slovenská asociace řidičů kamionů UNAS oznámila blokádu jediného hraničního přechodu na Ukrajinu pro těžké náklady ve Vyšném-Německém do Užhorodu od 1. prosince. Důvodem jsou trvalá privilegia ukrajinských konkurentů vyhlášená Evropskou komisí a na její výzvu pak národními vládami členských zemí EU.
Licoměrnost evropských byrokratů nezná meze. Evropská komisařka pro dopravu Valianová prohlásila, že polský byznys, který ona zničila, si vzal Ukrajinu za rukojmí a vytvořil nepřijatelnou situaci.
Avšak v Bruselu pustili ze zřetele, že v říjnu vznikla po volbách na Slovensku nová vláda. Robert Fico nazval předchozí kabinet bezpáteřnými bruselskými lokaji. S ohledem na výpady Evropské komise proti své osobě se demonstrativně setkal s ruským velvyslancem a informoval, že chce normalizovat vztahy s Moskvou
Slovenská UNAS a polští stávkující mají v úmyslu propouštět náklady pro ukrajinskou armádu a humanitární pomoc. Ve věci rusofobie je mezi stávkujícími úplný „eurokosensus“. Co se týká nepřijatelnosti privilegií na společném trhu EU, shodují se stávkující v tom, že nemají být pro žádnou národní skupinu, tím méně pro konkurenci z Ukrajiny, která nota bene není členem EU. Možná by ještě snesli příhraniční nákladní dopravu v Polsku, Slovensku a Maďarsku, ale ukrajinští řidiči jezdí po celé EU.
Státní pohraniční služba Ukrajiny potvrdila blokádu pohraničního přechodu do Užhorodu slovenskými řidiči kamionů. Ti už jej předem blokovali dne 16. prosince. Během prosince se vytvořila 20 km dlouhá řada asi tisíce kamionů. Každý den odstávky stojí ukrajinské společnosti 300 až 350 EUR. Západní mediální holdingy, které skoupily místní tituly, se však více se věnují Izraeli.
Stávkující ze Slovenska přidali k propouštění vojenských nákladů a humanitární pomoci ještě pohonné hmoty, živá zvířata a chlazené potraviny, tedy to, co se kazí. Ostatní je propouštěno rychlostí 4 kamiony za hodinu. Vláda Slovenska se se stávkujícími setkala a slíbila jim, že jejich postoj předá ministrům EU na zasedání 4. prosince.
Ukrajinské kamiony obešly Slováky zablokovaný přechod. Ale objízdnou trasu jim přehradili aktivisté z Maďarska.
Proč se vozí potraviny na Ukrajinu, která sama potraviny vyváží a proč se tam navážejí pohonné hmoty, když má z doby Sovětského svazu mnoho závodů, z nichž třetina může vyrábět mazut a nejpoužívanější benzin A-92?
Stávka polských řidičů odhalila deficit topného plynu. Ukázalo se, že musí být alespoň z jedné třetiny do Polska dovážen.
Vypadá to, že Evropská komise je z protestů v EU velmi neklidná. Văleanová (komisařka EU pro dopravu – pozn. edit.) oznámila svůj příjezd do Bratislavy a do Varšavy. Představitel polských stávkujících musel slíbit polskému ministru infrastruktury, že nerozšíří blokádu na další pohraniční přechody. Oplátkou mu bylo slíbeno, že stávkující nebudou podrobeni tvrdým administrativním opatřením.
Před tím polský stávkový výbor na ochranu dopravců a zaměstnavatelů v dopravě uvedl: „My i policie máme důkazy, že ukrajinští řidiči zastrašují své kolegy s cisternami a chladírenskými vozy, berou jim pasy a nutí je stát ve frontách. Chceme také upozornit na ohromné množství aut, která mají snahu obejít frontu s komerčním nákladem vydávaným ze humanitární. Staráme se o to, aby se podvádějící vrátili na svá místa ve frontách.“
Evropská komise se rozhodla naléhat na stávkující a chce na schůzce ministra dopravy EU projednat boj proti ukrajinskému stávkovému hnutí. Pokusy o vyhrožování polským stávkujícím skončily úplným fiaskem.
Ze zemí EU, které sousedí s Ukrajinou a které se neúčastní předmětného stávkového hnutí, zbývá jen Rumunsko. Ale patrně i tam chápou problém, který vytvořila bruselská byrokracie. Nasvědčuje tomu fronta asi tří tisíc těžkých nákladů, která se v polovině listopadu utvořila. Z nich za den přejede hranice asi desetina. V případě potřeby se podepisují i rumunští řidiči.
V polovině listopadu krátce před kolapsem zaslali vedoucí asociací autodopravců z pěti zemí EU Evropské komisi dopis s návrhy v duchu stanoviska polských kolegů. Navrhli zrušit transportní dohody s Ukrajinou, anebo zanést změny tak, aby se odstranila diskriminace dopravců z EU.
V dokumentu je uvedeno, že Brusel ignoroval předešlá varování před vzniklými problémy a eskalaci konfliktu. Provolání podepsali vedoucí sdružení ZMPD (Polsko), MKFE (Maďarsko), Cesmad (Slovensko), Cesmad Bohemia (ČR) a Linavy (Litva). Brusel odpověděl prohlášením Văleanoví a anonymními komentáři, jejichž obsah podepsané rozhořčil.
Skoro současně s tím žádal náměstek ukrajinského ministra hospodářství Polsko a Maďarsko, aby do 22. září zrušily omezení na dovoz ukrajinské zemědělské produkce a pohrozil, že jinak může Kyjev přijmout odvetná opatření.
Stávkové hnutí řidičů kamionů EU se shoduje s „protiukrajinskou obilní koalicí“. Pravděpodobně proto se k polským řidičům přidali i polští zemědělci. Polští dopravci již snižují stavy řidičů a nabízejí k prodeji své kamiony.
I Ukrajina bolestně prožívá stávku řidičů kamionů EU. Ministryně hospodářství Sviriděnková dne 2. prosince oznámila s odvoláním na ukrajinskou celnici, že export Ukrajiny je o 40 % nižší než před stávkou. Přitom se vývoz ukrajinského zboží na přechodech Jagodyn-Dorogusk a Rava-Russkoje-Hrebenoje snížil na polovinu, nebo se téměř ukončil.
Ministr zahraničí Ruské federace Lavrov tvrdí: „Vypadá to, že se EU vzdala původních cílů svých zakladatelů o zlepšení blahobytu občanů členských států a změnila se – v mnohém úsilím bruselské byrokracie – na agresívní geopolitický projekt.“ Sergej Lavrov to řekl diplomaticky. Ve skutečnosti je všechno mnohem horší. Evropská komise se činí ke škodě národů i podniků EU, což potvrzuje průběh nynější stávky na hranicích EU s Ukrajinou.
Převzato z Fondsk.ru
***
Odkaz SSSR. Proč na Blízkém východě přijali Putina jako drahého hosta
Sergej Leonov
6. prosince 2023
Dne 6. prosince přiletěl na pracovní návštěvu do Abú Zabí Vladimír Putin a byl mimořádně skvostně přijat. Při jeho cestě z letiště vytvořily stíhačky F16 na obloze ruskou trikoloru, v prezidentském paláci jej uvítala vojenská kapela, čestná stráž a dělové salvy. Takové přijetí vysvětluje Andrej Koškin, pracovník Ruské ekonomické univerzity Plechanova, odkazem Sovětského svazu, současným vztahem Blízkého východu a Ruské federace a perspektivami vzájemně výhodné spolupráce.
Jak vysvětlit takové okázalé přijetí Putina ve Spojených arabských emirátech?
Po pravdě řečeno, sám jsem dojat. Bylo to velmi příjemné. Tak by se měl prezident Ruska vítat. Na Blízkém východě máme silnou pozici ještě z dob Sovětského svazu. O arabské státy jsme se vážně zajímali a podporovali jsme je. Oni chápali naši pozornost, upřímnost a podporu a oceňovali to. Nyní nám to vedení jejich států vrací budováním důvěryhodných vztahů. Oba státy z toho mají užitek a společně pracují na svém posilování.
Proč v podobné situaci nebyl stejně přívětivě přijat německý prezident Steinmeier v Kataru? Musel čekat půl hodiny v letadle než se dostavily oficiální osoby k jeho přijetí.
Na Východě mají jemné symbolické činy hluboké významy, které ukazují signály vzájemných vztahů. Německý prezident přijel ve velice nevýhodném postavení.
Krátce nato přiletěl Vladimir Putin do Saúdské Arábie. Před ním tam byl třetí člověk Ameriky Blinken. Byl nucen čekat celou noc v přijímací místnosti. Studeně byl přijat i Biden, naopak vřele čínský prezident Si Ťin-pching. Proč je na Blízkém východě k Západu takový odpor?
Charakteristické srovnání. Západní státy radostně křepčily když připomínaly úspěch ukrajinské protiofenzívy. Když zkrachovala, všechno se ztratilo. Taková nestabilita dnešní západní svět charakterizuje. Odtud vztah těchto zemí k Západu pochází.
S Ruskem jsou vztahy stabilní?
Polovina světa je zavázána Sovětskému svazu a Rusku za svoji státnost, a to i země Blízkého východu. Přitom Východ je citlivé místo. Tam se hledí hluboko do historie. To se tvoří ve formě symbolů a náznaků. Je možno učinit další závěr – přijetí Putina na Blízkém východě předvedlo, že nějaká izolace Ruska, o které tolik sní Západ, se nekoná. A to ještě není jasné, jak bude svět vypadat dále, jak na Blízkém východě, tak v Evropě a po stránce geopolitické celkově.
Převzato z AiF.ru
***
Politolog: Indie pomohla Státům obejít Rusko i Čínu
Inna Novikova
4. prosince 2023
Ředitel pro vědu Institutu regionálních problémů Dmitrij Žuravljov pohovořil o tom, jak Indie pomohla USA předběhnout Rusko a Čínu a proč se v Indii prudce změnil její přístup k rodině Gándhíů.
Ve světové ekonomice probíhá boj mezi finančníky a průmyslníky. V USA ovládají všechno finančníci, ale USA mají také starý silný průmysl.
Je to tam různé. Mají vlastní reálný sektor a stěhuje se tam evropský sektor. Polovina automobilových závodů Německa již ohlásila přemístění do USA. Ale mají i „rezavý pás“. Detroit, Chicago. Jsou tam průmyslové podniky, které nenašly své místo při novém dělení práce. Jde o to, že životní úroveň je v USA hodně vysoká. Mnohé věci se nevyrábějí za výhodných podmínek. Proto se vyrábějí v Číně. A nyní se budou vyrábět v Indii. Je tam levněji a hodně loajality k USA. Američané pracovali devět let na tom, aby ji učinily svým spojencem.
Indie byla v Hnutí nezúčastněných zemí a tyto tradice zůstaly. Indie není ani s námi, ani s USA.
Lidé, kteří tyto tradice vytvořili, zemřeli, byli zabiti. Módí je z druhého tábora. Protože je mimořádně horlivý nacionalista, půjde určitě na spojenectví s Amerikou. Otázkou je, jak dlouho bude toto spojenectví trvat. Když pochopí, že z USA vydoloval všechno, spojenectví skončí. Američané si piplají indického slona, aby pošlapal čínského draka. Slona musejí držet zkrátka.
Módí uvedl: „Indie prožila deset tisíc let poroby a nyní bude deset tisíc let velká.“ Připomíná to Hitlera s jeho budovanou tisíciletou říší. Toto je jeho postoj a nikoliv postoj Indie jako země. Ale on je nyní vůdcem Indie. Je dost populární a svoji popularitu získal hlavně na konfliktech mezi hinduisty a muslimy.
Zvýší se životní úroveň v Indii? Bohatí tam jsou, ale je jich málo.
Indii vládne chudoba, a ta je pákou rozvoje. Bude se tam pracovat za pár korun. Je tam soběstačné zemědělství. Nic se do něj neinvestuje. V průmyslu je pracovní síla téměř zadarmo. A pokud je Američané podporují, dávají jim v prvé řadě trhy. Stejně jako kdysi Číňanům, když proti Rusku bojovali.
Američané si vykrmili čínského draka, aby zvítězil nad ruským medvědem. Nyní krmí indického slona, aby pošlapal nešťastného draka.
Zatím nezabili medvěda, ani nezašlapali draka a se slonem není dosud jasno.
To je ono. Medvěd i drak jsou celí. Ale co se slonem? Nebude stát a čekat, ale bude se ohánět kly a chobotem všechno chytat. Módí netvoří velkou Indii proto, aby tahal za Američany horké kaštany z ohně. Dělá to pro sebe.
V Indii vyhrávají spíše Angličané, lépe ji znají. Američané jsou lidé používající k řešení věcí páčidlo. Avšak operace s Módím byla klasická. Poprvé byla americká politika rozumná. Jednou ranou dopadla na Rusko i na Čínu. Číňané už nemusí Ameriku dohánět, ale odvrátit dohánění Indie. Kromě toho Rusko a Indie už nejsou strategičtí spojenci.
Není možno být současně strategickými spojenci USA a Ruska. To šlo v devadesátých letech, ale ne dnes.
Myslíte si, že Rusko ztratilo Indii i přes nedávný summit?
Ne, vždyť my jsme ji nikdy nezískali. Byla tu Indíra Gándhíová a po smrti Rádžíva Gándhího se náš vliv v Indii silně snížil. Kdyby byl po rozpadu Sovětského svazu v Indii u vlády někdo z rodiny Gándhíů, snažila by se tato země podporovat spojenectví s Ruskem. Dnes už tato rodina neexistuje. Módí je označil za chráněnce anglického imperialismu, zrádce Indie. Ne on osobně. On není hloupý člověk, ale v jeho okolí se zveřejňuje, že Indický národní kongres je britský projekt se špatnými lidmi.
Historie se vždy a všude přepisuje a je v ní nekonečné množství lží. Na pravou míru uvede věci čas.
Převzato z Pravda.ru
V Módím se Árijec nezapře…
https://www.sport.cz/clanek/vodni-sporty-rusove-na-olympiade-ja-ale-takove-podminky-neprijmu-hrima-svetovy-rekordman-5018244#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=sport.sznhp.box&source=hp&seq_no=1&utm_campaign=abtest242_shorts_varAA&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz
https://www.facebook.com/reel/210488875431415
https://www.aktualnikonflikty.cz/download/file.php?id=39555&mode=view
Svět běloruskýma očima…
https://www.nastartu.cz/jet-nebo-nejet-putin-se-vyjadril-k-ucasti-ruskych-sportovcu-na-hrach-v-parizi?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box
Ta poslední věta, že „… Historie se vždy a všude přepisuje a je v ní nekonečné množství lží“ … a že „Na pravou míru uvede věci až teprve čas“ je velmi pravdivá. My všichni bychom to měli svým dětem a vnukům denně připomínat, aby příště a ve volbách budoucích ty naše děti a vnuci už coby dospělí lidé, zase jen tak hloupě nevolili podle víry ve lživou propagandu, ale už i podle zdravého rozumu a podle zkušeností nás, svých rodičů a prarodičů. Je třeba vždy vědět, že za chyby se tvrdě platí a často to pak velice bolí.
Pozoruhodný článek:
Socialismus s ruským specifikem je alternativou pro Rusko
https://www.novarepublika.cz/2023/12/socialismus-s-ruskym-specifikem-je-alternativou-pro-rusko