Vedení Prahy odvolalo ředitele Střední průmyslové školy na Třebešíně. O třech studentech, kteří svoji učitelku angličtiny doslova psychicky umučili, ještě rozhodnuto není. Odvolaným ředitelem byli už před časem ze školy jen podmíněně vyloučeni a snížila se jim známka z chování, čili se jim nestalo nic, z čeho by je mohla bolet hlava. Jak oznámil pražský radní Dolínek v ČT, o tomto rozhodnutí se bude ještě jednat, protože alternativou k předchozímu trestu by mohlo být i vyloučení nepodmíněné. K takovémuto verdiktu se však on osobně nepřiklání, protože takto postižení žáci by se prý ocitli na ulici.
K tomu bych rád připodotknul toto: Moje spolužačka J. K. byla v dobách mé školní docházky nepodmíněně vyloučena z bohumínského gymnázia za to, že v sedmi kopiích naklepala na stroji báseň Rytíř Smil – a septimu i oktávu si pak musela odsloužit na gymnáziu v Orlové.
Od té doby se tresty za přestupky žáků na našich školách snižovaly a snižovaly, až jsme dospěli do stavu, kdy se svět obrátil vzhůru nohama. Konkrétně na školách tak, že už nemají strach žáci z učitelů, ale učitelé z žáků, kdy na chodbách neuhýbají žáci protijdoucím učitelům, ale naopak uskakují žákům z cesty učitelé, a konečně, abychom se dostali k našemu případu na Třebešíně, kdy už nesužují učitelé žáky, ale veselí žáci tryzní své učitele – a to s gustem a invencí, o jaké se někdejším učitelům ani nesnilo.
Chceme,aby to takto pokračovalo i nadále – a k ničemu jinému verdikt o pouhém podmíněném vyloučení nepovede – anebo chceme tento ničivý trend na našich školách konečně zastavit?
až vám žákyně první třídy na veřejném místě ( tedy v hospodě ) sebevědomě nabídne orální sex ( a když tedy ne ona, tak její o pár měsíců starší kámoška) a nikdo se tomu nediví, policajti chtějí trestat neodbytného oznamovatele ( bude vedený jako pedofil ), škola je spokojená, i přes stovky neomluvených hodin ( které se do třídnice samozřejmě nepíšou ) je holčina u kantorů a ředitele školy oblíbená ( nikoho z kantorů v podstatě netrýzní ), rodiče ji tohle řemeslo v podstatě naučili ( a občas ji sami pošlou šlapat ulici ) a neziskovku, která by snad mohla… Číst vice »
Vyloučení je to nejmenší. Problém budou mít tím jejich rodiče. Ale mají na tom svůj podíl. Vyhodit ředitele je to nejmenší. Měl by být odpovědný za to, co se děje v jeho škole a obžalován. Jeho úkolem bylo vytvořit ve škole takovou atmosféru, aby si nikdo nikoho šikanovat nedovolil. Říct, že o tom nevěděl, je alibismus. Bylo jeho povinností o tom vědět a konat. Možná nemůže žáky fackovat, ale prostředky, jak je srovnat do latě se dají najít vždy. Existují pojmy jako stalking atd. a právní řád jistě má prostředky. Podat trestní oznámení se dá i na nezletilého, i když… Číst vice »
Když už jsme u vzpomínání na naše mládí,mám také něco k věci. Na gymnáziu (pardon, na 11-ti leté střední škole s rozšířeným vyučováním jazyka ruského)jak zněl oficiální název školy v Matiční, v Ostravě,ne u ÚstínL.existovala v době,kdy jsem tam byl chovancem ještě dnes neuvěřitelná studentská“demokracie“,jakýsi relikt z prvních revolučních let,jejichž výročí se tu a tam připomíná. Každý den na začátku 4.vyučovací hodiny byl školní rozhlas a jeho pravidelné vysílání k dispozici skupině studentů,kteří bez jakékoliv cenzury a nebo přítomnosti některého profesora vysílali do všech tříd svůj program. I my jsme byli krutí týnedři a neexistovalo ani ze soukromého života našich… Číst vice »
na SPŠ nás bylo v experimentální třídě ( se zaměřením na NC a začínající CNC řídicí systémy, tedy i základy Cobolu a Fortranu, angličtina povinností ) 42 juvelínů ( bez děvčic, dle tehdejšího politického myšlení by na to holky neměly – za to někteří byli přímo výstavně protekční, dokonce jsme měli i jednoho repre kopálistu za muže), docela brutál, tehdejší matikářka to s námi odborně nedala, raději odešla ve druháku na mateřskou ( když odcházela, tak plakala radostí ), ve třetáku jsme začínali s 22 předměty, taky nás zůstalo jenom 29 ( tehdy jsme museli podepsat smlouvu s ďáblem, tedy… Číst vice »
pokr. Důsledky byly pro ty z nás, kteří jsme nesměli podat ani přihlášku k přijímací zkoušce na VŠ, často rozhodující pro celý náš další život a místo,jaké jsme mohli zaujmout ve společnosti. Kluci museli na vojnu a po dvou létech buzerování a zašívání v nějaké díře se jim snadno stalo,že si při vycházce pořídili závazek,který rozhodl,že z dalšího studia už nebude nic,to přes všechna předsevzetí. K němu totiž bylo pořád podmínkou to prokleté“doporučení“,tentokrát už ale z pracoviště a to rovněž nebylo vůbec nic snadného. Já proto musel dva roky kopat uhlí na šachtě Petr Cingr a kdyby nebylo jednoho známého,tak… Číst vice »
Líbí se mi ta kampaň, potrestáme děcky, vyhodíme ředitele, inspekce s ministerstvem si ve škole podává dveře, novinářům to pomůže prodat pár výtisků navíc a život půjde dál těmi správnými kolejemi. Není pochyb o tom, že největší chybu udělala ona učitelka. Šikanování je totiž jakási nevyřčená dohoda mezi šikanujícím a šikanovaným, bez toho žádné šikanovaní neexistuje. Je to jako s vydíráním, i na to musí být dva. Vzhledem k tomu, že je dospělá, měla se podle toho chovat. Celý případ je prostě řetězcem selhání učitelky, vedení a žáků, to je jasné. Nicméně důležitější je, kdo připravil takové společenské klima, které… Číst vice »
hudryper napsal pokr. Důsledky byly pro ty z nás, kteří jsme nesměli podat ani přihlášku k přijímací zkoušce na VŠ, často rozhodující pro celý náš další život a místo,jaké jsme mohli zaujmout ve společnosti. Kluci museli na vojnu a po dvou létech buzerování a zašívání v nějaké díře se jim snadno stalo,že si při vycházce pořídili závazek,který rozhodl,že z dalšího studia už nebude nic,to přes všechna předsevzetí. K němu totiž bylo pořád podmínkou to prokleté“doporučení“,tentokrát už ale z pracoviště a to rovněž nebylo vůbec nic snadného. Já proto musel dva roky kopat uhlí na šachtě Petr Cingr a kdyby nebylo… Číst vice »
cnemo napsal Líbí se mi ta kampaň, potrestáme děcky, vyhodíme ředitele, inspekce s ministerstvem si ve škole podává dveře, novinářům to pomůže prodat pár výtisků navíc a život půjde dál těmi správnými kolejemi. Není pochyb o tom, že největší chybu udělala ona učitelka. Šikanování je totiž jakási nevyřčená dohoda mezi šikanujícím a šikanovaným, bez toho žádné šikanovaní neexistuje. Je to jako s vydíráním, i na to musí být dva. Vzhledem k tomu, že je dospělá, měla se podle toho chovat. Celý případ je prostě řetězcem selhání učitelky, vedení a žáků, to je jasné. Nicméně důležitější je, kdo připravil takové společenské… Číst vice »
Sio napsal Nikdo ji nepomohl. A ředitel se podepsal pod atmosféru na škole, která to připustila. Totálně selhal jako manažer. Kampaň je na houby, pokud pro posluchače vyústí v závěr, „nikdo za to není odpovědný a nikomu se vlastně tak moc nestalo“. Jiný účinek tu bude, pokud stát podá žalobu na ředitele, odpovědné žáky a pořádně jim znepříjemní život. Neznám podrobnosti ale přesto, posuzujeme-li selhání, bylo její to největší. Vzhledem k charakteru skutků, za hranou trestního zákona, mohla zavolat třeba policii. To by pak šlo ututlat jen těžko. Položme si ale otázku, co by se stalo, kdyby ta éterická učitelka… Číst vice »
Sio napsal Tak nějak jsem nepochopil, co tím chceš vzhledem k tématu článku říct. Že to tak vlastně bylo vždy a že je to v pořádku? Prostě byl v padesátých na školách bordel, a kantoři byli jen hadry na holi, rukojmí sudentů, to je můj dojem. SioCitovat Tvůj dojem je holt Tvůj,já Ti ho neberu.Boj omladiny,tedy puberťáků s kantorstvem byl tady vždy, jak o tom svědčí výborné filmy z první republiky,nebo neméně realistický snímek „Obecná škola“ od Svěráka. Tam kde k tomu nedocházelo,tam šlo nikoliv o líheň osobností,nýbrž o drůbežárnu. V případě oné staré profesorky šlo o výjimku. U většiny… Číst vice »
Domnievam sa,že zlyhali všetci.Riaditeľ,učiteľský zbor a čo je podľa mňa najhoršie,zlyhali spolužiaci tých troch smradov.Pozerali sa na tú šikanu a nenašiel sa medzi nimi ani jeden,ktorý by sa tej staršej ženy zastal a urobil tomu koniec.Takže možno očakávať,že ani jeden z nich sa vo svojom živote nikdy nepostaví bezpráviu, ktorého v budúcnosti môže byť svedkom.Lebo jeho sa to netýka.Nehas,čo ťa nepáli.Slabšieho možno terorizovať len preto,že nemá schopnosť brániť sa.Takto sú naše deti vychovávané v dobe,keď výrazy ako „ľudské práva,solidarita a tolerancia“ sú frekventovanejšie ako kedykoľvek predtým.
Cnemo, jedno indiánské moudro říká: Než začneš někoho soudit, zkus ujít 10 mil v jeho mokasínech.
Tahle poučka je obecně platná a platí pro všechny chytrolíny…i pro vás.
Dolmen napsal Cnemo, jedno indiánské moudro říká: Než začneš někoho soudit, zkus ujít 10 mil v jeho mokasínech. Tahle poučka je obecně platná a platí pro všechny chytrolíny…i pro vás. 12 měsíců vojny uprostřed cikánů, kriminálníků, lidmi s papírama na hlavu, za velení obloženými gumami často s podezřením na vážnou duševní poruchu:) Vyšperkováno několika úplnými blázny s tělesnými rozměry Giganthopitéka. Neříkám, že vím o šikaně všechno, ale viděl jsem dost abych si udělal myslím docela názor. A v jejích mokasínech? Ano, vzhledem ke svým fyzickým dispozicím je to pro mne poněkud těžko představitelné, ale stejně, já jí je neobul a… Číst vice »
Přímo to nesouvisí, ale také ke školství – cituji z dnešního Macka v botách :-)
Pavel Hasenkopf: Zdálo se mi, že inkluze by se měla zavést i do státní správy. Na každém ministerstvu by mělo být povinné procento mentálně retardovaných úředníků, ve vládě povinné procento mentálně retardovaných ministrů, u každého soudu povinné procento mentálně retardovaných soudců … pak jsem se probudil a uvědomil si, že tenhle nápad už dostal někdo přede mnou.
Výborně ! On to totiž není sen,to je dobře promyšlený cíl každého násilného režimu,který potřebuje
zpočátku takto namíchaný koktejl,aby se časem koncentroval.
Mám neodbytný pocit, že se tak na nejvyšších místech už stalo. :-)
peter. napsal ,zlyhali spolužiaci tých troch smradov.Pozerali sa na tú šikanu a nenašiel sa medzi nimi ani jeden,ktorý by sa tej staršej Domnívám se, že ti grázlíci nešikanovali jen učitelku. Pokud si takto dovolovali na dospělého, dá se myslím téměř s jistotou říct, že ostatní žáci byli šikanováni také. Tím se dá vysvětlit jejich mlčení – šikanovaný je rád, že se pozornost těch grázlů zaměřila na někoho jiného a že má na chvíli pokoj. Ne že bych to omlouvala, nechápu, proč se postižení nebrání. Tedy u učitelky nevím, protože můj recept okamžitě ránu oplatit ranou použít nemohla a vedení školy… Číst vice »
Máme „právní stát“, žalovat školu pro cokoliv je snadné a vysoudit ne hypotetické, ale reálné odškodné, láká. Nedivím se učitelkám že rezignují a raději se snaží přežít. Totéž platí o policistech, kdy kdejaký právnický zlatokop, chytrý jak generál po bitvě, pronásleduje policistu za to měl udělat jinak.
Abys pochopil celou komplexitu problému,včetně objektivního vývoje společnosti nadbytku
/Geseltschaft der Uberfluss/,prostuduj si k teorii řízení ještě tento velmi fundovaný článek :
http://www.hlavnespravy.sk/mysi-raj-a-upadok-spolocnosti/746649
cnemovi a všem, kteří si myslí, že se učitelka mohla/měla bránit. Mně stačí k případu tolik, že byla na škole pár měsíců (tj. celkem nová) a bylo jí padesát plus. Kdo víte, odkud přišla, z jakých podmínek atd.? Stěžovat si mohla, jistě, řediteli (tak policajtům. Jak jste vůbec na takový nápad přišli?!?). Odpověď každého běžného ředitele: Nestačíte na ně? Koukněte na lajnu mladých absolventů, kteří jsou bez místa. Absolventa zaplatím míň, taky třeba jen prac. dohodu, starší učitelka byla asi v nejvyšší plat. tř. a stupni. Jo, rádcové – a kdo zaměstná paní ve věku, kdy za komančů by již… Číst vice »
Tím jste dokonale vystihl podstatu věci: Nikdo ji přece nenutil, my jsme z obliga. Až se jednou něco podobného bude dít nám, měl by nám přesně tohle někdo připomenout.
šikana na školách a snížení úrovně výuky ve školách spolu souvisí.
Blízko je doba, kdy budou kvůli inkluzi ve školství vznikat soukromé základní školy. Kdo z rodičů s běžnými příjmy si je bude moci dovolit?
řítíme se do propasti a dno není dosud vidět
A to má ještě přijít na program „inkluze“ = integrace dětí z praktických škol do běžných tříd. Tyto děti, dovolím si předpokládat se stanou částečně cílem různých zlovolných šikanistů, dílem ještě přispějí k úrovni a rychlosti výuky. myslím, že praktické školy mají svůj význam pro obě skupiny dětí. Ty, které jsou nějakým způsobem mentálně opožděné (nevím jak jinak to vyjádřit), protože reflektují jejich schopnosti a cíleně je připravují pro život odpovídajícím způsobem (adekvátně jejich možnostem a schopnostem) i ty, které jsou schopny rychle vstřebávat základy vzdělání, které jim umožné navazující střední a vyšší vzdělání.
Nerevar napsal Tím jste dokonale vystihl podstatu věci: Nikdo ji přece nenutil, my jsme z obliga. Až se jednou něco podobného bude dít nám, měl by nám přesně tohle někdo připomenout. Představa, že nemusím podniknout vůbec nic na obranu své osoby a je za to zodpovědný někdo jiný je naprosto zvrácená. Abych se přiznal osud té učitelky mne až tak moc neznervózňuje, byla dospělá a svéprávná. Spíš si kladu otázku, jak to bylo se šikanou uvnitř třídy? Ona prostě nechala všemu volný průběh, neplnila ani základní funkci kantora, nedovolit násilí uvnitř kolektivu. Jiná věc je, jak obtížné je se té… Číst vice »
Kavárna tvrdí, že se vlastně nic nestalo a že se musí hlavně potírat šikana kantorů vůči žákům. Za šikanu kavárna považuje kladení nároků a proces učení. IDEÁLNÍ STAV ŠKOLSTVÍ V SCHAPIROVĚ PROTEKTORÁTU JE TEN, ŽE NIKDO NIC NEBUDE PO ABSOLOVÁNÍ UMĚT, ALE VŠICHNI O TOM BUDOU DOKONALE ŽVATLAT ANGLICKY. Výsledkem bude tupý ovladatelný dav či rozhádané bandy grázlů, dle aktuální potřeby.
hudryper napsal Abys pochopil celou komplexitu problému,včetně objektivního vývoje společnosti nadbytku /Geseltschaft der Uberfluss/,prostuduj si k teorii řízení ještě tento velmi fundovaný článek : http://www.hlavnespravy.sk/mysi-raj-a-upadok-spolocnosti/746649 Excelentní článek, díky. Jelikož čtu všechno kritickým okem, neodolám a sdělím pár věcí, co mě napadly. 1. Krysy ani obyvatelé Velikonočních ostrovů neměly stát. Calhoun ho zastoupil tím, že zavedl nucenou socializaci. Nadějí je tedy stát, který musí vnášet do vztahů korekce a zabránit cochcárně. Japonsko je tedy příklad státu, který v tomto ohledu selhal. Nic lepšího, než dobře organizovaný stát jako protilék nevidím. 2. Vznik kasty asociálních „krasavců“ je podmíněn dostatkem (přebytkem) zdrojů. Při… Číst vice »
Mno, především příčinná souvislost mezi úmrtím učitelky a zlobením, šikanou, nepravostmi žáků prokázána nebyla a tak bych krotil hysterická volání. Problém to ale je. Učitel byl zbaven možnosti žáka motivovat negativně (potrestat) a tím si i vybojovat autoritu a protože příroda nemá ráda prázdnotu, žáci se chápou vůdčí role ve smečce. V druhém plánu přestal mít žák (rodič) zájem o udržení ve škole, protože škol i učitelů je dost. Příjemným k úvaze, ale v dnešním hyperkorektně zjemnělém světě zcela nereálným řešením (mimochodem, za tuto hyperkorektnost a zjemnělost je v širším společenském smyslu zodpovědná právě levice mimo komunistické), je návrat trestů… Číst vice »
Ano, diskutovat se dá o všem. Výsledky jsou však vždy úměrné odborné kompetentnosti autorů. Nuže, zde je můj soukromý názor: Především – každá mrtvá ryba hnije a smrdí od hlavy a každá událost má nejen příčiny, ale i legislativní podmínky, jimiž jsou ty příčiny dány. Nakonec je tu ještě jedna věc ve hře a to je parta lobistů jistého Štefla, která stojí v pozadí školství a snaží se nejen posunovat figurkami na politické šachovnici tohoto oboru, ale celou tu hru s pořádným podvodníkatelským ziskem vyhrát. Co je co, každý si, prosím, doplňte. Chytrému stačí napovědět. A nyní k vlastnímu úmrtí… Číst vice »
LF napsal Mno, především příčinná souvislost mezi úmrtím učitelky a zlobením, šikanou, nepravostmi žáků prokázána nebyla a tak bych krotil hysterická volání. Problém to ale je. Učitel byl zbaven možnosti žáka motivovat negativně (potrestat) a tím si i vybojovat autoritu a protože příroda nemá ráda prázdnotu, žáci se chápou vůdčí role ve smečce. V druhém plánu přestal mít žák (rodič) zájem o udržení ve škole, protože škol i učitelů je dost. Příjemným k úvaze, ale v dnešním hyperkorektně zjemnělém světě zcela nereálným řešením (mimochodem, za tuto hyperkorektnost a zjemnělost je v širším společenském smyslu zodpovědná právě levice mimo komunistické), je… Číst vice »
A taky na různých prasárnách – OKD, fotovoltaika, církevní restituce…