Knihu V. V. Pjakina Svět křivých zrcadel si můžete objednat na webu zakazanevzdelani.cz
Zelenský a Putin, manažeři zkázy a manažeři spásy * Bílopraporečníci * Vedení Ruské boxerské federace odmítá soutěžit na Olympiádě 2020 v neutrálním postavení * Má být znova vymyšleno Rusko? * Kdo založil a řídil bolševickou frakci v ruské socdem?
Knihy VP SSSR jsou volně ke stažení v CZ/SK překladu na Leva-net. V tištěné podobě je můžete získat na http://ksbpress.cz/.
Překlad a titulky: Irena
31 comments on “V. V. Pjakin: Otázky a odpovědi ze dne 16. 12. 2019”
No, dnes to bylo dobrý. Zvláště závěr.
No, dnes to bylo dobrý. Zvláště závěr. Když jste to čtenářům poradil,tož jsem
posunul kurzor do poslední části Pjakinova monologu.A vskutku to stálo zato !
Prohlásit bez uzardění,že GAZ 21 zkonstruhovali sovětští soudruzi a podle něj
to okopírovali v USA,to je stejné,jako tvrdit,že v SSSR začali s výrobou Moskviče
a podle něj ho okopírovali Němci jako Opel kadet.Něco na tom bude. Když jsem
na svůj první automobil v 67. Opel kadet potřeboval cokoliv na podvozku,třeba
brzdové prasátko,stačilo se obrátit na dílnu,v které opravovali Moskviče,jemuž
se tehdy říkalo Ivan. Všechno pasovalo naštěstí pro mne,majitele ojetiny z roku
1938 . Kopírování Dodge z 30.let mělo 3 etapy. V první byla v SSSR,později i v
Polsku po IIWW vyráběná kopie „Poběda“.Pak ji vystřídal facelift Volga,známá
v ČSR jako „carevna“. To bylo dobré,ale na svou dobu moc těžké auto se značnou
spotřebou. Poslední sovětská modernizace se jmenovala rovněž Volga a to byl
nezmar,který po dlouhá léta vyhovoval i taxikářům pražského komunálu. Dnešní
Pjakin mě rozesmál.Díky za to. Poslední dobou má čtenář na síti málokdy šanci
se zasmát .Třeba tvrzení o sovětské špičce světového automobilismu ! Hned se
mi vybavil poslední sovětský model – Záporožec . Toho se ani neodvážili vyvážet.
Byla to kopie nepovedeného a posledního vozu BMV před přechodem firmy k
vysoce oceňovaným řadám BMV vyráběným dodnes. Pan Pjakin nemá problém
tvrdit naprosté nesmysly.Výroba osobních automobilů byla ukázkovým příkladem
jak fungovala ekonomika příkazů v SSSR,kdy k prvnímu zlepšení došlo koupením
továrny Fiat a výrobou Fiatu 124 coby Žiguli z volgogradského závodu Lada. Za
Chrušova,podotýkám. https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/jak-vznikla-jmena-sovetskych-automobilek-stoji-za-nimi-polit/r~06dc68163f9911e7b0440025900fea04/
No samozřejmě Hudrypere a nezapomeňte, jak Američané letěli na Měsíc. To je přece také další „zásadní“ důkaz jejich technické vyspělosti. A co, že to teď tak pokulhávají ve zbraních? Kdepak udělali američtí soudruzi chybu?
No, s tím Gazem je to samozřejmě opravdu hoax, který už čtu po několikáté, tak si ho ani nevsimam. Samozřejmě, je to původně Ford. Jako Moskvič Opel. Nějak o tom ani nehodlám diskutovat.
Zajímave je samozřejmě pohled na úlohu trockistů…
Jo mimochodem, rusové jako válečnou kořist odvezli celou továrnu Opel. To že to je Opel, se poznali i podle speciálních pístových kroužků, které měl jen Opel. Samozřejmě, tohle jsme taky tenkrát všichni věděli.
A Kaťuše, ty si odvezli od koho?
Vážená Ireno , Američané na měsíci je samozřejmě lež. Šířit lži ve svém důsledku
škodí bez ohledu na to,kdo a z jakých pohnutek tak činí.Pjakinův blábol o tom,že
ve Stalinově SSSR dosáhli nejvyšší technické a technologické úrovně ve výrobě
automobilů a Američané se to od nich museli učit,je zatím nejhloupější Pjakinův
výstup,jaký jsem u něho viděl. V 50.létech česká propaganda podobně tvrdila,
že se naši hokejisté učili hrát moderní lední hokej od sovětské „sborné“. Přesto,
že každý Čechoslovák věděl,že tomu bylo naopak. Pamatuji si také na vydání českého překladu knihy o sovětských vynálezech a vynálezcích. Podle ní vlastně
úplně všechny důležité poznatky ,objevy a vynálezy vznikly ještě v carském Rusku
a hlavně pak v SSSR ! Lidé tehdy reagovali vtipy. Třeba :“ stupňujte slovo dobrý“
…dobrý…lepší…sovětský !
No možná měli ti lidé raději stupňovat šejdířský, zlodějský, vrahounský, zabijácký… americký.
Vzhledem k tomu letu na Měsíc vám závidím vaši jistotu ohledně těch aut,
ono je vědět a vědět.
Ovšem chápu, že nemůžete skousnout, jak z vás celý život někdo dělal blbce a vy jste si na tom postavil své životní postoje, které nehodláte bourat…
A co se týče těch „nacionálních“ postojů, v každém se asi ukrývá takový malý Ukrajinec, co vykopal to Černé moře, že?
A kdo teda zkonstruoval GAZ 21 – Volhu ? Nepletete si to se starší výrobou kdy vyráběli v licenci od Fordu ?
Pánové,
Jsem nucen a to bezesporu, podpořit paní Irenu.
Ta podpora je míněna v tom nejširším slova smyslu.
SSSR je potřeba si vykreslit ze dvou úhlů.
-období za Stalina, tj.do roku 1953
-od roku 1953, tedy doby kdy v SSSR postupně začali přebírat moc trockisti až do jeho rozpadu
Ani jeden z nás nežil, co by dospělý, před rokem 1953.
My jsme už byli výrazně masírováni trockistickou propagandou (obzvláště tady u nás v české kotlině), metodou paradoxů – např. nový typ sovětského člověka, přepisklá glorifikace,…. atd. atd.a čas běžel až už tomu nikdo nevěřil!!
Ta glorifikace- třeba jen např. Lenina ( vždyť on vlastně ani nesouložil on jen pracoval) a přitom funkcionáři OV ve vitrínách měli jeho spisy, které při otevření praskaly jako panny, jak by řekl Werich, atd. atd.
Pánové jsme tím řádně načáchlí a měli bychom s tím trochu počítat!!!!
Pánové víte jak často Japonci navštěvovali SSSR, stejně tak Fordovi hoši v době industrializace v konci 20-tých a 30-tých letech – oni se tam jezdili UČIT (ověřte si to v dokumentech!). Proč asi?
Pokud si to období prostudujete možná pochopíte, že paní Irena nemluví od věci.
SSSR v podstatě žil do roku 1991 a i teď Rusko žije a znovu se narovnává ze stalinského intelektuálního, ekonomicko-technologického,….., potenciálu!!!!
Připomínám, že se v autech nevyznám a ani se vyznat nechci!
V tom nejširším pohledu vám paní Irena odpověděla naprosto správně!! Jak se k těm technologickým BUMŮM ten “primitivní mužik” asi dostal? Proč ty všechny ten Stalin tak sere? Proč si tolik let po jeho smrti o něm pořád povídají? Proč ho zase začínají studovat? Proč se zase k němu vrací? Hmmm že by na tom něco bylo?
„….k prvnímu zlepšení došlo koupením továrny Fiat a výrobou Fiatu 124 coby Žiguli….“
No, Hudrypere, první část řekněme ano, s tou druhou je to poněkud složitější.
Fiat byl osloven, Fiat dodal… (a Fiat si to představoval přesně tak, jak píšete), ale bylo tomu jinak. Sovětská strana, v podobě technických odborníků, trvala na řadě technických změn. A italská strana se těmto změnám vydatně bránila. Nicméně ke svému prospěchu – podlehla. A změny byly provedeny. Nebyla to nějaká „kosmetika“. Změnily se rozvody, respektive jejich systém, bylo změněno – vylepšeno řízení, posíleno vyztužení karoserie… Což už se dělo s přímou účastí sovětských techniků. A zpětně se to projevilo v produkci Fiat. Jinak řečeno Fión před Žigulem a po něm, se docela liší.
Ireno…“A Kaťuše, ty si odvezli od koho?“…
Já jen lehounce (a sprostě účelově) Vaše slova upravím.
„A Kaťuše, ty si odvezli (od koho) na čem – NA ČEM?“ První použité v létě 41 (myslím srpen) na podvozku ZIM – Zavod Iměni Molotova. ??? tak v čem je problém? Třeba v tom, že žádný sovětský produkt neměl dostatečnou průchodivost terénem, protože jim chyběl pohon na obě nápravy… Tak byly posléze použity lendlízové odstrojené náklaďáky. teprve s tímto podvozkem se stávají „Kaťuše“ tou obávanou dobře mobilní zbraní.
(ale to už byl stejně autor prosté a geniální koncepce zbraně popraven, … )
Drobné doplnění:
Možná je dobré si poslechnout Kedmiho (v souladu s Pjakinem – Kedmi především kope za židy-za Izrael, což však nevylučuje jeho neskutečný obdiv Stalina).
https://youtu.be/OCLaEWSGeQk
Projev V. Putina k Mnichovské zradě, k paktu Molotov-Ribentrop, k úloze Polska a Západu ve 2. světové válce (1. část)+(2.část)
http://leva-net.webnode.cz/products/projev-putina-k-mnichovske-zrade-k-paktu-molotov-ribentrop-k-uloze-polska-a-zapadu-ve-2-svetove-valce/
(3. část)
http://www.vodaksb.eu/diskuse/video/comment-page-46/#comment-273994
A pokračování:
Ruský prezident Vladimir Putin dnes na zasedání gremia Ministerstva obrany znovu odmítl kritiku paktu M-R, kterou v září vyjádřil Evropský parlament.
K uzavření paktu podle Putina Sovětský svaz donutily předchozí kroky západních zemí, například mnichovská dohoda z roku 1938. V té Francie, Británie a Itálie souhlasily s postoupením československého pohraničí obývaného tehdy převážně německy hovořícím obyvatelstvem nacistickému Německu.
Сволочь, свинья антисемитская – по-другому сказать нельзя. Označil tak polského diplomata, který chtěl postavit Hitlerovi pomník.
https://www.youtube.com/watch?v=WDwLfw9teEc
Nedocetl jsem diskusi. Jsem už prostě takový trouba. Tady budu zhusta souhlasit s hudryperem.
Rusko mělo … a dodnes má … tezkotonazni potencial. My se v takovéto diskusi NUTNE musíme rozchazet , protože prostě neexistuje jasný ORIENTacni bod , neb prostě existovat nemuze. Rusko ze středověku přešlo rovnou do novověku bez revoluce páry. Hledáme v historii Ruska něco , co hledá tezce, namísto toho, abychom tam nacházeli zjevne.
Jeden sovětský disident, myslím nějaký Medvedev /o lala/ měl prohlasit: Jsme schopni poslat člověka do kosmu, ale brambory kopeme motykama.
Bez řešení této disproporce naše spolecnost skončí v pekle.
Ruska rádia, vrtacky, foťáky šly v ČSSR na dracku. Design nic moc, ale bylo to funkcni. A moc mi neradte. Já to viděl a zazil v sovětských kasárnách v Mladé Boleslavi. Ruska armáda byla schopna vytvořit docela funkční obchodní relaci. Samozrejme, že to byla šedá ekonomická zona.
Sovětský svaz byl až příliš řízen centralne. I naše pražské sovětské metro mělo nasledky. Nuselsky most musel být kvůli váze sovětského pokroku vyztužen ocelovým roštem. Ale funguje dodneska. Oni nám svoje metro vagony, my jim naše tramvaje.
Došlo to tak daleko, že ceské vánoce dneska nejsou myslitelné bez sovětského Mrazika vedle české pohádkové klasiky.
Dokonce až tak daleko, že občan třetí země v kosmu kromě Rusa a emericana byl Čech.
Dneska už Rusko není designově ani funkčně závislé na tzv. Zapadu.
Nedavno jsem viděl v TV kraksne novou verzi filmu A jitra jsou zde ticha.
Vřele doporucuji.
Ať jde Hollywood do doury.
A o tom to je.
Aha , řešíte Zapad. Ten ja osobně už mám vyresen.
Hodne sleduji Rakousko. Vůbec se o tom nepise, ale Rakusaci žijí tím samým , jako my. Ve srovnání s námi jsou to konzervativci. My jsme něco jako bordelari. Ovšem Rakusaci dali peníze na TV projekt Marie Terezie. I u Madaru neskutečný trhak. Asi se bude natáčet pokracovani. Ale vám mnohym určitě neříkám nic noveho.
Ovsem co tím chci rici, ze?
Jenom jedno: Bez ohledu na kontroverzní historii litame ve dnešních pruserech úplně stejne.
Kurz , Orban … to vedi. Teď jde jen o to, kdo to první pochopí u nas. Slováky vynechavam. Ti si zvolili zanik.
Ani trochu mne osobně jich není lito.
A změny byly provedeny. Nebyla to nějaká „kosmetika“. Změnily se rozvody, respektive jejich systém, bylo změněno – vylepšeno řízení, posíleno vyztužení karoserie… Samozřejmě,že byl původní Fiat 124 změněn . Zatímco v Itáli jezdil
tak maximálně po mokrých,ale hladkých silnicích,v SSSR byly komunikace tak
rozbité,že na nich odcházely brzo i masívní ruské i zahraniční vozy.Řeč však šla
o něčem jiném.Když byla zakoupena kompletní fabrika na výrobu Žigulíků,dost
lidí kroutilo hlavou nad tím,že si vybrali vůz poslední serie se zadním náhonem.
Od té doby Fiat a mnoho dalších velkých výrobců hlavně v Evropě vyrábělo jen
auta s předním náhonem,která se mnohem snadněji řídí na kluzkých silnicích.
Kdo jezdíval v Žiguli v zimě, aniž by měl v kufru naložen alespoň pytel cementu
ví,o čem píši. Po zasněžené silnici Škodovka s motorem za zadní nápravou vyjela oproti Žiguli na kopec bez problémů,zatímco Žiguli jen s řetězy.Tohle si určitě muselo uvědomovat i spousta ruských odborníků,leč UV KSSS to řešil z jiného hlediska. „Soudruh Togliatti byl přece náš člověk v zahraničí a tak ten skvělý kšeft umožníme Itálii.“ Kontrolní otázka pro věřící čemukoliv,co prohlásí za pravdu
pan Pjakin :“Kteří výrobci automobilů kromě amerických se ještě jezdili učit do
Sovětského Svazu,jak se mají nejlépe konstruovat a vyrábět osobní automobily ?“
Zdá se mi, že Hudryper zde použil dost málo významnou, nepodstatnou část Pjakinovy relace k předvedení svých vědomostí a možná jen přesvědčení, týkajícího se aut a našel příležitost, aby se mohl do svého i dříve kritizovaného politologa strefovat.
Pjakin dal automobilový průmysl jen jako příklad a nijak podrobněji se o něm nezmiňoval, takže je otázka, jak jeho konstatování brát. Už jenom to co myslel pod pojmem automobilový průmysl, co všechno do něho zařadil, v jeho zmínce nevidím.
Autům nerozumím, jenom mi není jasné, proč se zde tak obšírně probírá to co v relaci je jen okrajové. A také je to dávno minulý detail ruské historie.
Nu, já bych to řekla takto. Lidé pořád dělají chybu, že to převádějí do roviny Rusko a my (Češi, Poláci…). Když ten boj je veden fakticky v rovině my dole proti těm nahoře. Bolševici v čele se Stalinem a Leninem byli první, kteří plánovanou revoluci těmi nahoře doopravdy dokázali otočit ve SKUTEČNOU revoluci, která vynesla nahoru – v jednom státě, kterým bylo SSSR ty dole. A začaly se dít věci a plnit cíle, které za každé revoluce jsou deklarované, ale na jejichž plnění nikdy nedojde, neboť ty revoluce plánované těmi shora nikdy s těmito cíli nemají nic společného. Jenže zkuste lidem vykládat: „Jděte do ulic, svrhněte ty struktury, které už nás přestávají poslouchat a myslí si, že nás z řízení mohou vyšoupnout a osamostatnit se, a potom dál chcípejte jako nezaměstnaní nebo v osmnáctihodinových směnách.“ To ovšem vyvolalo na SSSR obrovský nápor ze všech stran, protože cílem se stalo jeho zničení. Snad nemusím vykládat, jak mu házeli všichni klacky pod nohy od odmítání prodat obilí, po sjednocení Evropy a útoku na něj na šesté prioritě (vojenské). Přestože SSSR tu válku přestál, i když ho řídili lidé v podstatě v řízení dosud nezkušení – neznalí všech těch špinavých triků, jak podtrhnout nepřítele, tak ho to stálo mnoho sil a hlavně mnoho těch nejlepších kádrů! Přesto, protože když dáte lidem dole znalosti, víru v budoucnost a v sebe, dokázali opět raketově po válce všechno začít obnovovat. Předesílám, že Stalin například dokázal rok co rok snižovat ceny zboží, čímž fakticky zvyšoval kupní sílu obyvatelstva. Kdo to kdy po něm dokázal?
Jenže protože ten boj je veden v rovině my dole proti těm nahoře, a lidé, když jsou ukolébáni ve své jistotě, že už je všechno za nimi přestanou být ostražití, dopadlo to tak, že všechno, co se Stalinovi povedlo nastartovat, všechny ty sociální procesy s velkou setrvačností po něm převzal Chruščov, fakticky šlo o státní převrat a začal postupně, přímo by to nešlo, lidé by se začali bránit, všechno překrucovat, zastavovat, přehánět do absurdit atd., až to skončilo stavem, jaký panoval v osmdesátých letech 20. století. A všichni Hudryperové a Gattové obrátili své rozzářené zraky směr Západ bez ohledu na to, že má po loket ruce v krvi a plné nakradených zdrojů. A taková auta, to je zatracené eso v rukávu. Stačí se podívat na mužskou polovinu lidstva, která v podstatě nic jiného neřeší, než jaké by si pořídila auto a v čem je tamto lepší či horší… Proto to byl jeden z velmi důležitých tahů, deklasovat SSSR v tomto odvětví. A pokud vezmeme do úvahy, že byli ti nahoře ve skvělé spolupráci se „sovětským“ vedením schopni ututlat fakt, že Američani na žádném Měsíci nebyli, nevidím jediný důvod, proč by neměl mít Pjakin pravdu v tom, že právě ten skurv.syn Chruščov se postaral o to, aby se plány nového auta, které mělo opět rozzářit mužské zraky, ocitly čirou náhodou v Americe. Jenže něco takového ti, co mají v sobě zažranou nenávist ke všemu bolševickému, ruskému, nikdy nedokážou přijmout, ve svém skrytu se totiž cítí být povýšeni nad těmi „láptěmi“ z východu, ať už slovně deklarují, co chtějí. V pohádce Pyšná princezna zazněla taková pěkná slova: Nad nikým se NEPOVYŠUJ, a před nikým se neponižuj.
Paní Ireno – jednička!
To je právě to, co ty “mudrce” na tom Stalinovy tak SERE!! A proto tak pozitivně hovoří o Chrušcovovi i Gorbačovi.
Furt hledají kdejakou špínu na těch bolševicích!
Jo, jo: jejich heslem je: “zloděj křičí: chyťte zloděje”.
Kdy už HOŠI začnou rozebírat ty ÚSPĚCHY např. Anglánů v koloniích a hladomoru v Irsku,……, prasárny amiků s indiány, ve Vietnamu, Japonsku,….. stránka by nestačila!!!
A ty dokumenty od Putina, vždyť už jsme slyšeli reakci Poláků, ještě se cítí dotčení, hmmmm
Jenže v tom to je – to je nebere, ale ten bolševik tedyk, tedyk ….. to je nedemokratické hrůzy.
Vytrhnout jednu nepodstatnost ze složitého komplexu problémů, začít kolem ní do nekonečna mudrovat a hudryovat to je osvědčená taktika „demokratických“ PR agentur – viz např. Čapí hnízdo. Nutno dodat, že funguje. V tom neustálém hudrování vše ostatní, to co je opravdu podstatné, zanikne a pozornost davu je nasměrována žádoucím směrem. Musím říct, že se s pohledem paní Ireny na předválečný a krátce poválečný vývoj SSSR ztotožňuji a to tím více, čím více se mi daří o tomto období zjistit. Jen ještě dodatek k oné omílané smlouvě o neútočení Molotov -Ribbentrop. Zamyslel se vůbec někdy někdo už jen nad jejím názvem? Copak s dobrým přítelem se uzavírá taková smlouva? S přítelem se uzavírá smlouva o spolupráci a vzájemné pomoci, smlouva o neútočení však s tím, koho se obávám. Jak prosté milý Watsone.
Přesně takoví nekritičtí propagandisti svými zjevně nepravdivými a až směšnými
proruskými tvrzeními dělali sovětskému hegemonu v ČSSR medvědí službu. To
vám, kteří Rusko znají z tiskovin či Pjakinových monologů sděluje člověk,který
pro Dolgoprudněnsky zavod ťonkovo chemičeskovo syntěza vymyslel a s pomocí
ještě 3 spolupracovníků vyzkoušel a v listopadu 1989 dodal a na místě postavil
originální zařízení . 29.prosince 1989 běžel o tom ve 20 hodin v Československé
televizi program : „Podnikatel „. Doufám,že diskutující,kteří mne označili za nepřítele Ruska najdou v sobě tolik slušnosti,aby se omluvili.
Nevidím důvod se za něco omlouvat, diskutujeme tu o příspěvcích, které jste osobně napsal. To, že je člověk dobrým odborníkem ve svém oboru, ještě neznamená, že to má jinak v hlavě srovnané. Jak říkám, nad nikým se nepovyšuj, a před nikým se neponižuj. A u nás se permanentně nad východem povyšují a před západem ponižují.
Bolívie: Nová vláda začíná s výprodejem země
http://casopisargument.cz/2019/12/27/bolivie-nova-vlada-zacina-s-vyprodejem-zeme/
Stará „písnička“…
Rozkaď a panuj nad konzumem dočasně zpitými…
Kapitál bez morálních hranic nemá Domov,
a mj. pohřbil i „Západ“.
Obnova bude obtížná.
Bude otázkou, zda v Číně našli cestu.
Peking otevře trh s energetikou, telekomunikacemi a ropou
http://casopisargument.cz/2019/12/27/peking-otevre-trh-s-energetikou-telekomunikacemi-a-ropou/
Řecko, Kypr a Izrael plánují nový plynovod EastMed
http://casopisargument.cz/2019/12/27/recko-kypr-a-izrael-planuji-novy-plynovod-eastmed/
Protitah proti Sultánovi.
Bez zabezpečení skrze aktivitu RF v Sýrii by pravděpodobně nebyl možný.
RF nechce v dodávkách uhlovodíků hegemonii – ale svůj podíl.
Nemám rád „odborníky“ kteří si osvojí jednu záležitost a kolem ní se dokáží v diskusi točit kolem dokola jako kolovrátek, jinými slovy diskusi rozbíjejí. Jistě, myslím hudrypera. Méně je někdy více. Zkuste se na každou záležitost podívat obecně, taky z pohledu většinové populace tam či onde, neřešte nepodstatné detaily které zajímají jen vás. Navíc : poučovat poučené je hloupost.
Ale chápu, žádný diskutér nechce prohrát .
Hudrypere, …“Když byla zakoupena kompletní fabrika na výrobu Žigulíků,dost
lidí kroutilo hlavou nad tím,že si vybrali vůz poslední serie se zadním náhonem.“…
Hudrypere, nijak naprosto přesně Vám neodpovím.
Fión nebyl jediný ve hře. Ostatní měli bohužel představu o pouhé kompletační lince, italové pochopili příležitost. Původně to mělo být zcela nové auto, šité na míru na sovětské podmínky. A k tomu patřil i ten přední náhon. Ale. Italové byli taktéž ochotni prodávat jen to, co měli, A kdyby ne… tak by se dostali do těžkého konfliktu. ??? Počátek „Žiguláků“ představoval i dodávky montážních skupin a podskupin. Ale přesně tohle (kromě jiného) italové za dané peníze nebyli schopni splnit. Sami neměli tak odlišnou výrobu ještě připravenou a odladěnou. A jsou zde ještě otázky spojené s licencemi a autorskými právy k… . V ne příliš přátelské atmosféře Západního světa vůči SSSR. Proto také takový kompromis. Aby bylo možné pustit „nové“ auto vůbec na sovětský trh. Z čistě technického hlediska potom jistě můžeme udiveně kroutit hlavou.
No, FIAT 124 byl vyhlášen jako auto roku, což bylo prestižní hodnocení. Takže výběr měl svojí logiku.
Mě auta moc neberou (kdežto chlapi po nich všeobecně nich blázní ), takže spíše obecně. Řekla bych, že naše vědomosti o druhé polovině
padesátých let v SSSR jsou stále dosti kusé. Ale vzhledem k tomu, že trockistická
klika pohřbila z hlediska rozvoje státu spoustu významných stalinských projektů
a plánů -rozvoj Sibiře, lesní pásy, atd., atd. a jiné modifikovala zkázonosným
způsobem ( potravinová soběstačnost versus celiny), připadá mi zcela pravděpodobné, že byly zašantročeny i plány na dobré auto. V devadesátém
roce jsem mluvila s jedním Čechoameričanem který řekl, že z článků publikovaných v ruských odborných časopisech Amerika hodně vytěžila,
že vědomostně jsou skutečně na výši, ale pokulhávají s uvedením znalostí
do praxe. Že jsou to ohledně šíření znalostí takoví naivní troubové. Zdá se, že minimálně ve vojenské oblasti toto Putin napravil.
A Hudrypere, mít jiný názor není útok na vaši osobu, je to prostě názor odlišný
od vašeho.
Ale ano, Racku. Ono to celé má logiku. Na jedné straně auto roku, na druhé ne zrovna nejlepší ekonomické výsledky firmy. Takže kontrakt pro ně byl DAR Z NEBES. A současně nebyli schopni splnit všechny sovětské požadavky na konstrukční změny. Jako první padl právě požadavek na pohon přední nápravy. A hned letěl do koše. Protože italové chtěli další peníze na vývoj a licence, licence doprovázely právní nejasnosti ve vztahu právě k SSSR a proč by měli sověti bez dalších práv a záruk financovat technický rozvoj Fiatu…!? A toto byl reálně postoj Fiatu. Na podobě „Žigulíku“ se tak podepisuje množství vlivů a faktorů. Proto to není ani „čistá“ 124, ale ani tak docela to, co chtěli sověti. přesto docela úspěšný kompromis.
Ono v tech H. tvrzenich je vic nesmyslu… viz porovnani zigula se skodovkou, ktera mela vse vzadu, coz uz v te dobe byla mrtva koncepce vhodna tak pro povalecna priblizovadla (sice dobra adheze ale mj. nemoznost zvysovani rychlosti kvuli lehkemu predku), a hned navazujici srovnani s F128 koncepce „vse vpredu“, ktery na snehu do kopce muze tak leda couvat… Klasika F124 byl proste rozumny kompromis, odladene jednoduche technologie (zadne homokinetaky ktere v te dobe vychod moc neumel) lehce prizpusobene mistnim drsnym podminkam. A urcite bylo mnoho vnejsich limitu – ochota poskytnout konkretni technologie, cena atd. Oproti Moskvicum to byl skutecny technologicky skok dopredu spolu se zavedenim opravdu masove vyroby.
Vážení „diskutující“ na OM. To,co jste tady předvedli s výjimkou Viky a Racek
vysvětluje proč z tohoto portálu odešli ti,kteří mívali co říct a byli ukřičeni a
znechuceni. Je škoda,že na OM jen zcela vyjímečně zazní příspěvky,z nichž se
jejich čtenář doví něco nového,zajímavého a hlavně nepředpojatého. Hlavně v
tom se OM změnil silně k horšímu.Vznikla zde jakási sekta,jejichž členové se
navzájem neustále ujišťují,že jsou její pravověrnou součástí.Nechtěně přihrávají
těm silám na čs.síti,které se snaží nálepkama znehodnocovat a likvidovat weby, které jsou zatím nezávislé. K tomuto problému bych uvítal názor Stana. Osobně necítím potřebu účasti na jakýchkoliv pseudodiskusích.Možná by stálo zato si zopakovat diskusní principy a pak se snažit vyjadřovat v souladu s nimi.