V. V. Pjakin: Otázky a odpovědi ze dne 16. 12. 2019

Knihu V. V. Pjakina Svět křivých zrcadel si můžete objednat na webu zakazanevzdelani.cz

Zelenský a Putin, manažeři zkázy a manažeři spásy * Bílopraporečníci * Vedení Ruské boxerské federace odmítá soutěžit na Olympiádě 2020 v neutrálním postavení * Má být znova vymyšleno Rusko? * Kdo založil a řídil bolševickou frakci v ruské socdem?

Knihy VP SSSR jsou volně ke stažení v CZ/SK překladu na Leva-net. V tištěné podobě je můžete získat na http://ksbpress.cz/.

Překlad a titulky: Irena

0 0 hlasy
Hodnocení článku
Platby

Líbil se vám článek?
Přispějte, prosím, redakci OM na č. ú. 2900618307/2010, nebo přes následující QR kódy.

QR platba 50 Kč

QR platba 50 Kč

QR platba 100 Kč

QR platba 100 Kč

Odebírat
Upozornit na
31 Komentáře
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
racek
racek
22. 12. 2019 22:57

No, dnes to bylo dobrý. Zvláště závěr.

hudryper
hudryper
23. 12. 2019 3:51

No, dnes to bylo dobrý. Zvláště závěr. Když jste to čtenářům poradil,tož jsem posunul kurzor do poslední části Pjakinova monologu.A vskutku to stálo zato ! Prohlásit bez uzardění,že GAZ 21 zkonstruhovali sovětští soudruzi a podle něj to okopírovali v USA,to je stejné,jako tvrdit,že v SSSR začali s výrobou Moskviče a podle něj ho okopírovali Němci jako Opel kadet.Něco na tom bude. Když jsem na svůj první automobil v 67. Opel kadet potřeboval cokoliv na podvozku,třeba brzdové prasátko,stačilo se obrátit na dílnu,v které opravovali Moskviče,jemuž se tehdy říkalo Ivan. Všechno pasovalo naštěstí pro mne,majitele ojetiny z roku 1938 . Kopírování Dodge… Číst vice »

Irena
23. 12. 2019 13:45

No samozřejmě Hudrypere a nezapomeňte, jak Američané letěli na Měsíc. To je přece také další „zásadní“ důkaz jejich technické vyspělosti. A co, že to teď tak pokulhávají ve zbraních? Kdepak udělali američtí soudruzi chybu?

racek
racek
23. 12. 2019 14:20

No, s tím Gazem je to samozřejmě opravdu hoax, který už čtu po několikáté, tak si ho ani nevsimam. Samozřejmě, je to původně Ford. Jako Moskvič Opel. Nějak o tom ani nehodlám diskutovat.
Zajímave je samozřejmě pohled na úlohu trockistů…

racek
racek
23. 12. 2019 14:23

Jo mimochodem, rusové jako válečnou kořist odvezli celou továrnu Opel. To že to je Opel, se poznali i podle speciálních pístových kroužků, které měl jen Opel. Samozřejmě, tohle jsme taky tenkrát všichni věděli.

Irena
23. 12. 2019 15:42

A Kaťuše, ty si odvezli od koho?

hudryper
hudryper
24. 12. 2019 6:28

Vážená Ireno , Američané na měsíci je samozřejmě lež. Šířit lži ve svém důsledku škodí bez ohledu na to,kdo a z jakých pohnutek tak činí.Pjakinův blábol o tom,že ve Stalinově SSSR dosáhli nejvyšší technické a technologické úrovně ve výrobě automobilů a Američané se to od nich museli učit,je zatím nejhloupější Pjakinův výstup,jaký jsem u něho viděl. V 50.létech česká propaganda podobně tvrdila, že se naši hokejisté učili hrát moderní lední hokej od sovětské „sborné“. Přesto, že každý Čechoslovák věděl,že tomu bylo naopak. Pamatuji si také na vydání českého překladu knihy o sovětských vynálezech a vynálezcích. Podle ní vlastně úplně všechny… Číst vice »

Irena
24. 12. 2019 7:59

No možná měli ti lidé raději stupňovat šejdířský, zlodějský, vrahounský, zabijácký… americký.

Vzhledem k tomu letu na Měsíc vám závidím vaši jistotu ohledně těch aut,
ono je vědět a vědět.
Ovšem chápu, že nemůžete skousnout, jak z vás celý život někdo dělal blbce a vy jste si na tom postavil své životní postoje, které nehodláte bourat…
A co se týče těch „nacionálních“ postojů, v každém se asi ukrývá takový malý Ukrajinec, co vykopal to Černé moře, že?

Tom1622
Tom1622
24. 12. 2019 14:26

A kdo teda zkonstruoval GAZ 21 – Volhu ? Nepletete si to se starší výrobou kdy vyráběli v licenci od Fordu ?

alexithymie54
alexithymie54
24. 12. 2019 21:35

Pánové, Jsem nucen a to bezesporu, podpořit paní Irenu. Ta podpora je míněna v tom nejširším slova smyslu. SSSR je potřeba si vykreslit ze dvou úhlů. -období za Stalina, tj.do roku 1953 -od roku 1953, tedy doby kdy v SSSR postupně začali přebírat moc trockisti až do jeho rozpadu Ani jeden z nás nežil, co by dospělý, před rokem 1953. My jsme už byli výrazně masírováni trockistickou propagandou (obzvláště tady u nás v české kotlině), metodou paradoxů – např. nový typ sovětského člověka, přepisklá glorifikace,…. atd. atd.a čas běžel až už tomu nikdo nevěřil!! Ta glorifikace- třeba jen např. Lenina… Číst vice »

Viky
Viky
24. 12. 2019 21:48

„….k prvnímu zlepšení došlo koupením továrny Fiat a výrobou Fiatu 124 coby Žiguli….“ No, Hudrypere, první část řekněme ano, s tou druhou je to poněkud složitější. Fiat byl osloven, Fiat dodal… (a Fiat si to představoval přesně tak, jak píšete), ale bylo tomu jinak. Sovětská strana, v podobě technických odborníků, trvala na řadě technických změn. A italská strana se těmto změnám vydatně bránila. Nicméně ke svému prospěchu – podlehla. A změny byly provedeny. Nebyla to nějaká „kosmetika“. Změnily se rozvody, respektive jejich systém, bylo změněno – vylepšeno řízení, posíleno vyztužení karoserie… Což už se dělo s přímou účastí sovětských techniků.… Číst vice »

alexithymie54
alexithymie54
24. 12. 2019 21:49

Drobné doplnění:
Možná je dobré si poslechnout Kedmiho (v souladu s Pjakinem – Kedmi především kope za židy-za Izrael, což však nevylučuje jeho neskutečný obdiv Stalina).
https://youtu.be/OCLaEWSGeQk

Irena
25. 12. 2019 19:54

Projev V. Putina k Mnichovské zradě, k paktu Molotov-Ribentrop, k úloze Polska a Západu ve 2. světové válce (1. část)+(2.část) http://leva-net.webnode.cz/products/projev-putina-k-mnichovske-zrade-k-paktu-molotov-ribentrop-k-uloze-polska-a-zapadu-ve-2-svetove-valce/ (3. část) http://www.vodaksb.eu/diskuse/video/comment-page-46/#comment-273994 A pokračování: Ruský prezident Vladimir Putin dnes na zasedání gremia Ministerstva obrany znovu odmítl kritiku paktu M-R, kterou v září vyjádřil Evropský parlament. K uzavření paktu podle Putina Sovětský svaz donutily předchozí kroky západních zemí, například mnichovská dohoda z roku 1938. V té Francie, Británie a Itálie souhlasily s postoupením československého pohraničí obývaného tehdy převážně německy hovořícím obyvatelstvem nacistickému Německu. Сволочь, свинья антисемитская – по-другому сказать нельзя. Označil tak polského diplomata, který chtěl postavit Hitlerovi pomník.… Číst vice »

orinoko
25. 12. 2019 20:45

Nedocetl jsem diskusi. Jsem už prostě takový trouba. Tady budu zhusta souhlasit s hudryperem. Rusko mělo … a dodnes má … tezkotonazni potencial. My se v takovéto diskusi NUTNE musíme rozchazet , protože prostě neexistuje jasný ORIENTacni bod , neb prostě existovat nemuze. Rusko ze středověku přešlo rovnou do novověku bez revoluce páry. Hledáme v historii Ruska něco , co hledá tezce, namísto toho, abychom tam nacházeli zjevne. Jeden sovětský disident, myslím nějaký Medvedev /o lala/ měl prohlasit: Jsme schopni poslat člověka do kosmu, ale brambory kopeme motykama. Bez řešení této disproporce naše spolecnost skončí v pekle. Ruska rádia, vrtacky,… Číst vice »

orinoko
25. 12. 2019 21:08

Aha , řešíte Zapad. Ten ja osobně už mám vyresen. Hodne sleduji Rakousko. Vůbec se o tom nepise, ale Rakusaci žijí tím samým , jako my. Ve srovnání s námi jsou to konzervativci. My jsme něco jako bordelari. Ovšem Rakusaci dali peníze na TV projekt Marie Terezie. I u Madaru neskutečný trhak. Asi se bude natáčet pokracovani. Ale vám mnohym určitě neříkám nic noveho. Ovsem co tím chci rici, ze? Jenom jedno: Bez ohledu na kontroverzní historii litame ve dnešních pruserech úplně stejne. Kurz , Orban … to vedi. Teď jde jen o to, kdo to první pochopí u nas.… Číst vice »

hudryper
hudryper
25. 12. 2019 22:09

A změny byly provedeny. Nebyla to nějaká „kosmetika“. Změnily se rozvody, respektive jejich systém, bylo změněno – vylepšeno řízení, posíleno vyztužení karoserie… Samozřejmě,že byl původní Fiat 124 změněn . Zatímco v Itáli jezdil tak maximálně po mokrých,ale hladkých silnicích,v SSSR byly komunikace tak rozbité,že na nich odcházely brzo i masívní ruské i zahraniční vozy.Řeč však šla o něčem jiném.Když byla zakoupena kompletní fabrika na výrobu Žigulíků,dost lidí kroutilo hlavou nad tím,že si vybrali vůz poslední serie se zadním náhonem. Od té doby Fiat a mnoho dalších velkých výrobců hlavně v Evropě vyrábělo jen auta s předním náhonem,která se mnohem snadněji… Číst vice »

zajoch
26. 12. 2019 9:02

Zdá se mi, že Hudryper zde použil dost málo významnou, nepodstatnou část Pjakinovy relace k předvedení svých vědomostí a možná jen přesvědčení, týkajícího se aut a našel příležitost, aby se mohl do svého i dříve kritizovaného politologa strefovat. Pjakin dal automobilový průmysl jen jako příklad a nijak podrobněji se o něm nezmiňoval, takže je otázka, jak jeho konstatování brát. Už jenom to co myslel pod pojmem automobilový průmysl, co všechno do něho zařadil, v jeho zmínce nevidím. Autům nerozumím, jenom mi není jasné, proč se zde tak obšírně probírá to co v relaci je jen okrajové. A také je to… Číst vice »

Irena
26. 12. 2019 10:07

Nu, já bych to řekla takto. Lidé pořád dělají chybu, že to převádějí do roviny Rusko a my (Češi, Poláci…). Když ten boj je veden fakticky v rovině my dole proti těm nahoře. Bolševici v čele se Stalinem a Leninem byli první, kteří plánovanou revoluci těmi nahoře doopravdy dokázali otočit ve SKUTEČNOU revoluci, která vynesla nahoru – v jednom státě, kterým bylo SSSR ty dole. A začaly se dít věci a plnit cíle, které za každé revoluce jsou deklarované, ale na jejichž plnění nikdy nedojde, neboť ty revoluce plánované těmi shora nikdy s těmito cíli nemají nic společného. Jenže zkuste… Číst vice »

Irena
26. 12. 2019 10:07

Jenže protože ten boj je veden v rovině my dole proti těm nahoře, a lidé, když jsou ukolébáni ve své jistotě, že už je všechno za nimi přestanou být ostražití, dopadlo to tak, že všechno, co se Stalinovi povedlo nastartovat, všechny ty sociální procesy s velkou setrvačností po něm převzal Chruščov, fakticky šlo o státní převrat a začal postupně, přímo by to nešlo, lidé by se začali bránit, všechno překrucovat, zastavovat, přehánět do absurdit atd., až to skončilo stavem, jaký panoval v osmdesátých letech 20. století. A všichni Hudryperové a Gattové obrátili své rozzářené zraky směr Západ bez ohledu na… Číst vice »

alexithymie54
alexithymie54
26. 12. 2019 11:15

Paní Ireno – jednička! To je právě to, co ty “mudrce” na tom Stalinovy tak SERE!! A proto tak pozitivně hovoří o Chrušcovovi i Gorbačovi. Furt hledají kdejakou špínu na těch bolševicích! Jo, jo: jejich heslem je: “zloděj křičí: chyťte zloděje”. Kdy už HOŠI začnou rozebírat ty ÚSPĚCHY např. Anglánů v koloniích a hladomoru v Irsku,……, prasárny amiků s indiány, ve Vietnamu, Japonsku,….. stránka by nestačila!!! A ty dokumenty od Putina, vždyť už jsme slyšeli reakci Poláků, ještě se cítí dotčení, hmmmm Jenže v tom to je – to je nebere, ale ten bolševik tedyk, tedyk ….. to je nedemokratické… Číst vice »

Dolmen
Dolmen
26. 12. 2019 15:13

Vytrhnout jednu nepodstatnost ze složitého komplexu problémů, začít kolem ní do nekonečna mudrovat a hudryovat to je osvědčená taktika „demokratických“ PR agentur – viz např. Čapí hnízdo. Nutno dodat, že funguje. V tom neustálém hudrování vše ostatní, to co je opravdu podstatné, zanikne a pozornost davu je nasměrována žádoucím směrem. Musím říct, že se s pohledem paní Ireny na předválečný a krátce poválečný vývoj SSSR ztotožňuji a to tím více, čím více se mi daří o tomto období zjistit. Jen ještě dodatek k oné omílané smlouvě o neútočení Molotov -Ribbentrop. Zamyslel se vůbec někdy někdo už jen nad jejím názvem?… Číst vice »

hudryper
hudryper
26. 12. 2019 22:16

Přesně takoví nekritičtí propagandisti svými zjevně nepravdivými a až směšnými
proruskými tvrzeními dělali sovětskému hegemonu v ČSSR medvědí službu. To
vám, kteří Rusko znají z tiskovin či Pjakinových monologů sděluje člověk,který
pro Dolgoprudněnsky zavod ťonkovo chemičeskovo syntěza vymyslel a s pomocí
ještě 3 spolupracovníků vyzkoušel a v listopadu 1989 dodal a na místě postavil
originální zařízení . 29.prosince 1989 běžel o tom ve 20 hodin v Československé
televizi program : „Podnikatel „. Doufám,že diskutující,kteří mne označili za nepřítele Ruska najdou v sobě tolik slušnosti,aby se omluvili.

Irena
27. 12. 2019 8:36

Nevidím důvod se za něco omlouvat, diskutujeme tu o příspěvcích, které jste osobně napsal. To, že je člověk dobrým odborníkem ve svém oboru, ještě neznamená, že to má jinak v hlavě srovnané. Jak říkám, nad nikým se nepovyšuj, a před nikým se neponižuj. A u nás se permanentně nad východem povyšují a před západem ponižují.

Martin (už bez taky m)
27. 12. 2019 8:59

Bolívie: Nová vláda začíná s výprodejem země
http://casopisargument.cz/2019/12/27/bolivie-nova-vlada-zacina-s-vyprodejem-zeme/
Stará „písnička“…
Rozkaď a panuj nad konzumem dočasně zpitými…
Kapitál bez morálních hranic nemá Domov,
a mj. pohřbil i „Západ“.
Obnova bude obtížná.
Bude otázkou, zda v Číně našli cestu.
Peking otevře trh s energetikou, telekomunikacemi a ropou
http://casopisargument.cz/2019/12/27/peking-otevre-trh-s-energetikou-telekomunikacemi-a-ropou/
Řecko, Kypr a Izrael plánují nový plynovod EastMed
http://casopisargument.cz/2019/12/27/recko-kypr-a-izrael-planuji-novy-plynovod-eastmed/
Protitah proti Sultánovi.
Bez zabezpečení skrze aktivitu RF v Sýrii by pravděpodobně nebyl možný.
RF nechce v dodávkách uhlovodíků hegemonii – ale svůj podíl.

Petrpavel
Petrpavel
27. 12. 2019 12:12

Nemám rád „odborníky“ kteří si osvojí jednu záležitost a kolem ní se dokáží v diskusi točit kolem dokola jako kolovrátek, jinými slovy diskusi rozbíjejí. Jistě, myslím hudrypera. Méně je někdy více. Zkuste se na každou záležitost podívat obecně, taky z pohledu většinové populace tam či onde, neřešte nepodstatné detaily které zajímají jen vás. Navíc : poučovat poučené je hloupost.
Ale chápu, žádný diskutér nechce prohrát .

Viky
Viky
27. 12. 2019 16:25

Hudrypere, …“Když byla zakoupena kompletní fabrika na výrobu Žigulíků,dost lidí kroutilo hlavou nad tím,že si vybrali vůz poslední serie se zadním náhonem.“… Hudrypere, nijak naprosto přesně Vám neodpovím. Fión nebyl jediný ve hře. Ostatní měli bohužel představu o pouhé kompletační lince, italové pochopili příležitost. Původně to mělo být zcela nové auto, šité na míru na sovětské podmínky. A k tomu patřil i ten přední náhon. Ale. Italové byli taktéž ochotni prodávat jen to, co měli, A kdyby ne… tak by se dostali do těžkého konfliktu. ??? Počátek „Žiguláků“ představoval i dodávky montážních skupin a podskupin. Ale přesně tohle (kromě jiného)… Číst vice »

racek
racek
27. 12. 2019 16:37

No, FIAT 124 byl vyhlášen jako auto roku, což bylo prestižní hodnocení. Takže výběr měl svojí logiku.

Bety
Bety
27. 12. 2019 17:23

Mě auta moc neberou (kdežto chlapi po nich všeobecně nich blázní ), takže spíše obecně. Řekla bych, že naše vědomosti o druhé polovině padesátých let v SSSR jsou stále dosti kusé. Ale vzhledem k tomu, že trockistická klika pohřbila z hlediska rozvoje státu spoustu významných stalinských projektů a plánů -rozvoj Sibiře, lesní pásy, atd., atd. a jiné modifikovala zkázonosným způsobem ( potravinová soběstačnost versus celiny), připadá mi zcela pravděpodobné, že byly zašantročeny i plány na dobré auto. V devadesátém roce jsem mluvila s jedním Čechoameričanem který řekl, že z článků publikovaných v ruských odborných časopisech Amerika hodně vytěžila, že vědomostně… Číst vice »

Viky
Viky
27. 12. 2019 17:57

Ale ano, Racku. Ono to celé má logiku. Na jedné straně auto roku, na druhé ne zrovna nejlepší ekonomické výsledky firmy. Takže kontrakt pro ně byl DAR Z NEBES. A současně nebyli schopni splnit všechny sovětské požadavky na konstrukční změny. Jako první padl právě požadavek na pohon přední nápravy. A hned letěl do koše. Protože italové chtěli další peníze na vývoj a licence, licence doprovázely právní nejasnosti ve vztahu právě k SSSR a proč by měli sověti bez dalších práv a záruk financovat technický rozvoj Fiatu…!? A toto byl reálně postoj Fiatu. Na podobě „Žigulíku“ se tak podepisuje množství vlivů… Číst vice »

valouch
27. 12. 2019 18:04

Ono v tech H. tvrzenich je vic nesmyslu… viz porovnani zigula se skodovkou, ktera mela vse vzadu, coz uz v te dobe byla mrtva koncepce vhodna tak pro povalecna priblizovadla (sice dobra adheze ale mj. nemoznost zvysovani rychlosti kvuli lehkemu predku), a hned navazujici srovnani s F128 koncepce „vse vpredu“, ktery na snehu do kopce muze tak leda couvat… Klasika F124 byl proste rozumny kompromis, odladene jednoduche technologie (zadne homokinetaky ktere v te dobe vychod moc neumel) lehce prizpusobene mistnim drsnym podminkam. A urcite bylo mnoho vnejsich limitu – ochota poskytnout konkretni technologie, cena atd. Oproti Moskvicum to byl skutecny… Číst vice »

hudryper
hudryper
27. 12. 2019 21:44

Vážení „diskutující“ na OM. To,co jste tady předvedli s výjimkou Viky a Racek vysvětluje proč z tohoto portálu odešli ti,kteří mívali co říct a byli ukřičeni a znechuceni. Je škoda,že na OM jen zcela vyjímečně zazní příspěvky,z nichž se jejich čtenář doví něco nového,zajímavého a hlavně nepředpojatého. Hlavně v tom se OM změnil silně k horšímu.Vznikla zde jakási sekta,jejichž členové se navzájem neustále ujišťují,že jsou její pravověrnou součástí.Nechtěně přihrávají těm silám na čs.síti,které se snaží nálepkama znehodnocovat a likvidovat weby, které jsou zatím nezávislé. K tomuto problému bych uvítal názor Stana. Osobně necítím potřebu účasti na jakýchkoliv pseudodiskusích.Možná by stálo… Číst vice »