O fašistické symbolice * Proč podpindosníci spěchají s převratem v Rusku * Proč Trump nepřijel do Polska? * Kdo má zájem na 3. SV? * Útok americké armády na Idlíb * Proč Zelenskij navrhuje dát lidem právo zákonodárné iniciativy? * Proč GP vytváří centra koncentrace řízení?
Knihy VP SSSR jsou volně ke stažení v CZ/SK překladu na Leva-net. V tištěné podobě je můžete získat na http://ksbpress.cz/.
Překlad a titulky: Irena
11 comments on “V. V. Pjakin: Otázky a odpovědi ze dne 2. 9. 2019”
Nevím kam s tím, snad se to může dát zde.
Koneckonců je to o někdy až příliš překotném vývoji ve světě,
který mnoho problémových otázek (výroba dostatku energie a její rozvedení, recyklace baterií, atp.) zatím nevyřešil, ale utíká „kupředu“ – mj. ze samého strachu „zůstat jako poslední COOL v plotě“…
ČR hodně závislé na Německém automobilovém průmyslu by to tím spíš mělo zajímat.
Už jsme to na OM ne až tak dávno řešili, a optimismus nevítězil.
Ovšem situace se mění…
Přežije německý automobilový průmysl?
http://casopisargument.cz/2019/09/11/prezije-nemecky-automobilovy-prumysl/
Mne osobně v poslední době opravdu potěšily nové autobusy na CNG (stlačený zemní plyn) na dálkových linkách.
Jsou skutečně čistší, tišší, čerpací stanice už nejsou problém a vyrábí se pokud se nepletu i v ČR jako segmentové (podle počtu provozovaných vozidel), vozidla jsou pohodlná, prostorná, spolehlivá a řidiči si řízení viditelně užívají…
http://www.cng4you.cz/cng-info/novinky.html
„Jsou skutečně čistší, tišší, čerpací stanice už nejsou problém a vyrábí se pokud se nepletu i v ČR jako segmentové“
A to je presne ten problem. Pokud se nepletu, tak zemni plyn uz je taky pomalu tfujtajbl a to proto, ze je v zasade vyresen a nemohou se na nej nabalit parazitarni firmy.
Tohle neni o ekologii, ani i ideologii, ale lobyismu a na nej navazanych kamaradskych firmach. Technologicky zvladnute CNG vesti jen umorny konkurencni boj, odehravajici se primo na ulici, zatimco tezce definovane energeticke zdroje jsou naopak prislibem mnoha lzi, falesnych podnikatelskych zameru, neboli beztrestne rozkradacky ve velkem (mysleli jsme to dobre, ale zmenily se nalady na trhu, takze za nic nemuzeme).
Jak treba muze byt vetrna energie povazovana za obnovitelnou, kdyz nejdrive musite natezit po celem svete drahe kovy na elektroniku, pak nakopat rudu a vyrobit ocel a dalsi svinstva, ta musite strojirensky zpracovat, odpady odvezt na toxicke skladky a nakonec neodvolatelne zasvinite krajinu susticimi vetraky.
Kolik firem se na tom asi napakuje. Plyn je bez sance, s nim by to bylo prilis jednoduche a prehledne.
Re Martin – LPG
v motoristických diskusích o vývoji automobilismu vždy padne dotaz: „Proč se ignoruje relativně čistý , levný a nenáročný na novou infrastrukturu pohon na LPG a CNG – a vše se tlačí jen na elektroauta na baterie?^
To máte jako dnes skoro se vším – Nikdo to nechce, nikdo neví proč, ale prostě se to MUSÍ…
Copak o to, zakrátko i tady u nás už bude zcela vedlejší, co legislativně dělat s automobily na naftu, benzín či CNG nebo LPG, a nebo co udělat s nějakou tou eko-stopou CO2. Ve hře jsou totiž velké peníze a ty nejsou ani evropské, ba ani americké. No a zatímco Němci si už dnes právem kladou otázku „Přežije-li německý automobilový průmysl?“, tak u nás je ještě klídek před velkými změnami. Ve hře jsou totiž elektroauta a je to hra zdrojů a surovin ČÍNSKÉHO kapitálu. Jednoduchá elektroauta, jejichž levnou výrobu a budoucí export ve velkém právě Čína rozjela. A Číňan, ten dobře ví, co dělá a proč to dělá.
viz
Will Germany’s car industry survive? | DW Documentary
https://www.youtube.com/watch?v=hcXjVxaKzv4
No a ještě doplněk: Zde je ten komunistický kapitalismus po čínsku už jako na dlani. Z hlediska budoucnosti je tedy třeba konstatovat: Politické „neziskovky“, feudální šlechtici, církve a další paraziti v Evropě a ani tady u nás už zřejmě historicky brzy existovat nebudou. Pracovitý Číňan totiž bude už i od evropských šíbrů a celebrit především požadovat, aby nežvanili, vzdělávali se a hlavičkou a ručičkama makali. Dá jim Číňan ještě aspoň padesát let?
viz
The New Silk Road, Part 1: From China to Pakistan | DW Documentary
https://www.youtube.com/watch?v=cUxw9Re-Z-E
The New Silk Road, part 2: From Kyrgyzstan to Duisburg | DW Documentary
https://www.youtube.com/watch?v=QyeBxcvUJIU
Edward Luce pro Financial Times rozebírá, co znamená vyhození bezpečnostního poradce Johna Boltona.
Vyhození Boltona znamená konec jestřábího období
http://casopisargument.cz/2019/09/12/vyhozeni-boltona-znamena-konec-jestrabiho-obdobi/
K ekologii.
Nedávno jsem v TV sledovala pořad o námořní dopravě. Nevím, jestli diváky
netahali za nohu, ale tvrdili, že jedna kontejnerová loď nebo tanker vyprodukuje
tolik škodlivin, jako MILION aut, nejhorší je to se sírou. Což v přepočtu znamená,
že jeden tisíc těchto lodí se rovná miliardě aut, což dále znamená, že každý obyvatel Evropy včetně miminek by musel neustále používat dvě auta, aby se
se to s tou tisícovkou lodí srovnalo. Těchto lodí denně brázdí oceány na třicet
tisíc. Další problémy působí tím, že vyvažovací voda i voda k čištění lodí
se pochopitelně čerpá z oceánu a pak se do něj zase vypouští. Lodní motory jsou
obrovské a způsobují hluk který se při přenosu do vody rovná startující tryskové
stíhačce, což neblaze působí na mořskou zvířenu. Palivo používají co nejlacinější,
tedy nejhorší, a nikdo je kvůli tomu neobtěžuje. Lodě mají životnost zhruba
třicet let a proto je nereálné, že se něco změní dokud se neamortizují.
Ovšem zdůvodnění, proč ekologové s tím nic nesvedou bylo kuriózní:
V OSN v námořní sekci má velký vliv dopravní lobby a tato lobby pochází
ze států, kde je většina lodí registrovaná – z těch tří pidilokalit, které jmenovali,
jsem si bohužel zapamatovala jen jednu, a to Marshallovy ostrovy!!!
A já se ptám – kterýpak stát spotřebovává 40 až 50% světové produkce
a přitom se nachází mezi dvěma světovými oceány a je tedy na lodní dopravě
enormně závislý??? Asi to budou ty Marshallovy ostrovy a jejich třicet tisíc
obyvatel, že?
Re Bety – ad „… jedna kontejnerová loď nebo tanker vyprodukuje tolik škodlivin, jako MILION aut, nejhorší je to se sírou…“
Také jsem podobná tvrzení četl a zatím to nikdo nikde nevyvrátil. Je to logické, protože tanker pak zřejmě jede na pohonnou hmotu, kterou převáží. To je jedna věc. A proč v EU chtějí pomocí „ekologických“ zákonů protlačit ta elektroauta? Vidím za tím jen a jenom peníze. Proč? Vtip je totiž v cca 10x nižší výrobní pracnosti a počtu součástek(!) auta elektrického než toho auta normálního. A když navíc 1/ montující EU automobilce ještě i Čína dodá levně Li-ion baterie a když ta automobilka pak prodá celé elektro-auto za stejnou několikanásobně vyšší cenu, protože je eko? A 2/ když i politici vysokými eko-daněmi zdraží auta klasická? To bude přece pro elity Západu epochální byznys, že? No a do třetice: Čína si vlastními elektroauty vyřeší smog ve svých velkých městech, přičemž na Hedvábné stezce klidně dál ponechá jezdit se svým exportem kamiony klasické. Ergo, všechno je to opět a jen kšeft ve spekulačních penězích a teprve až v poslední řadě úsilí o čistotu ovzduší.
KOMENTÁŘ TEREZY SPENCEROVÉ: Přelomová dohoda mezi Čínou a Íránem, Trumpovi navzdory…
http://www.novarepublika.cz/2019/09/komentar-terezy-spencerove-prelomova.html
cit.“ Středobodem smlouvy, jejíž plné znění zatím zveřejněno nebylo, je čínská investice 280 miliard dolarů do íránského ropného a petrochemického sektoru, na který USA uvalily své sankce. Dalších 120 miliard zamíří do rozvoje ropné a průmyslové infrastruktury. To vše se odehraje během pěti let a v případě souhlasu obou stran, nejsou vyloučeny ani dodatečné investice.
Výměnou za to Teherán zaručí čínským firmám přednostní právo na účast v tendrech na nové, zmrazené nebo nedokončené projekty týkajících se ropných a plynových polí, stejně jako přednostní vstup do petrochemických projektů, včetně dodávek technologií.“
dále: „S tím souvisí vyslání pěti tisíc čínských vojáků, kteří budou zajišťovat bezpečnost čínských projektů. Dohoda rovněž počítá s právem Číny kupovat íránské energie za dumpingové ceny, s odkladem splátek až o dva roky, přičemž platby se mají uskutečňovat v juänech a dalších měnách, ale především ne v amerických dolarech.“
„Pět tisíc čínských vojáků v Íránu, s nimiž smlouva údajně počítá, se v praxi rovná zhruba počtu amerických vojáků v Iráku, a svým způsobem vytváří spolehlivou záruku před jakýmkoli, ať už americkým nebo například izraelským, útokem proti Íránu. Z tohoto úhlu pohledu tak lze dohodu mezi Čínou a Íránem považovat za jeden z převratných okamžiků moderní geopolitiky – okamžiků, v nichž byly USA ponechány zcela stranou.
Totéž samozřejmě platí i pro izraelského premiéra Benjamina Netanjahua, který vlastní politikou nebo i prostřednictvím americké „židovské lobby“ tlačil Trumpa k vypovězení jaderné dohody s Íránem.“
Tohle asi už další komentář nepotřebuje…
překlad Zvědavec: Obchodní války jsou hrou blázna
http://www.zvedavec.org/komentare/2019/09/8023-obchodni-valky-jsou-hrou-blazna.htm
RETRO: Tento graf jasně ukazuje, proč nás chtějí vlastizrádci udržet v EU! Abychom platili dluhy Západu!
http://www.novarepublika.cz/2019/09/retro-tento-graf-jasne-ukazuje-proc-nas.html
Skutečný americký dluh je 18krát vyšší, než si všichni mysleli. Co se teď stane?
http://www.novarepublika.cz/2019/09/skutecny-americky-dluh-je-18krat-vyssi.html
Покупка С-400 – ПЕРВЫЙ ШАГ! Кедми объяснил, зачем Турции РУССКИЕ „ТРИУМФЫ“ // Политика сегодня
https://www.youtube.com/watch?v=fMPknqueLZk