Diskuze k článku


  • leho • 14. června 2014

    Souhlasím. V Iráku se to nepovedlo, ale jinde a jindy se to povedlo. Napovím: Japonsko 1945. Pročpak si asi Japonci nechali nainstalovat demošku? Je jim dobře nebo špatně?

    A co Němci? Proč si nechali diktovat od okupantů Američanů? To je ale záhada…

  • lomikel • 14. června 2014

    neni to tak ze usaci akceptuji stat zahrnujici sever Iraku a CELOU Syrii ? Kdyz jim to jen v te Syrii nevyslo.

  • Vodník • 14. června 2014

    Leho: jak to nepovedlo? Vždyť jste celých těch 11 let urputně tvrdil, že se to povedlo! Povedlo se to jen v Japonsku a Německu, v úplně jiné době a úplně jiných podmínkách. Jakékoli srovnávání se současným arabským světem je naprosto nesmyslné!

  • hudryper • 14. června 2014

    V Japonsku i v Německu se povedl obrovský průmyslový rozmach umožněný ve své době nejmodernější technikou z USA za „nezištně “ poskytnutý kapitál stejné provenience v obou zcela devastovaných zemích a vysokou kvalifikací přeživšího obyvatelstva.Co se týče oné demokracie,má v obou případech drobnou,ale nepřehlédnutelnou vadu.65 let poté jsou v obou zemích masivní kontigenty americké armády a jakýkoliv pokus něco na tom změnit má za následek okamžitý pád demokraticky zvolené vlády v tom lepším případě a zemětřesením v tom horším.
    Německo je ve skutečnosti stále v pozici poraženého státu dosud bez ústavy a když například
    jeho kancléřka nevyhoví požadavku svého nadřízeného a nepřipojí se k očividné agresi třeba v Lybii,hned na zpáteční cestě z jednání má její vrtulník s ní na palubě málem fatální nehodu !
    Tož díky leho za tyto příklady dokonalé demokracie zavedené v těchto povedených případech americkou armádou.Zapomněl jste uvést ještě pár tichomořských ostrovů,podporujících demokraticky v OSN cokoliv,pro co hlasují USA a které jsou vždy proti všemu,co se USA nelíbí.

  • cnemo • 14. června 2014

    leho napsal

    Souhlasím. V Iráku se to nepovedlo, ale jinde a jindyse to povedlo. Napovím: Japonsko 1945. Pročpak si asi Japonci nechali nainstalovat demošku? Je jim dobře nebo špatně?

    A co Němci? Proč si nechali diktovat od okupantů Američanů? To je ale záhada…

    >Pročpak si asi Japonci nechali nainstalovat demošku?

    Nechci diskutovat o tom, zda je Japonsko demokracií v západním smyslu. Bez diskuze je ale přijetí západního životního stylu, skoro až karikaturním způsobem. Důvod je podle mne docela překvapující: Oni nás porazili, proto se od nich musíme učit. Symbolicky: na značce zákaz vjezdu motorových vozidel je silueta mercedesu – to pro ně bylo auto. A dnes mají auta zcela srovnatelná.

    > A co Němci?

    Tak to je úplně jednoduché. Byli poraženi, demoralizováni a vykořeněni. Chlapy zabili, ženy znásilnili (u nás je povoleno mluvit jen ruských násilnících:), města včetně historických center vybombardovali a ze země si udělali okupační zóny. Dodnes není Německo suverénní stát. Jestli si někdo myslí, že spojenecká propaganda vychovala národ radující se ze své porážky a stydící se za specifické válečné zločiny je hlupák. Zkuste debatu o historii po 8 pivě:)

    Od Amíků si nechali diktovat asi jako my v 68 od Rusů. Navíc to ekonomicky docela jakž takž fungovalo. A Německo mělo vlastní historii demokracie, srovnatelnou s UK či Francií.

  • Kvalitni Erich • 14. června 2014

    No neviem, ale mne sa nezdá to tvrdenie o fanatikoch z ISIL. Za vodcu povstalcov udávajú Izaata Ibrahim-ad Duriho. Stačí pozrieť jeho profesionálny životopis. V rokoch 1974-79 minister vnútra Iraku, od 1979 do 2003 predsada Zväzu revolučného velenia a od 1991 do 2003 sekretár strany BAAS. Po poprave Saddama bol zvolený za predsedu BAAS, žil v ilegalite organizoval odpor proti okupácii a 3.10.2007 zjednotil všetky Baasistické skupiny odporu do tzv. „Hlavného velenia džihádu a oslobodenia“. Taktiež všetci generáli ktorý sú spomínaný v súvislosti s povstaním dosiahli vysoké posty už za Saddáma a boli členmi BAAS.
    Tej BAAS ktorá nikdy nemala dobré vzťahy s náboženskými skupinamy typu ISIl, skôr presne naopak, držala ich na uzde. Jednoducho si neviem predstaviť žeby ISIL prijímal vedenie ad niekoho z vedenia BAAS-u.
    Mne to skôr pripadá ako povstanie pod vedením už spomínaneho „Hlavného velenia džihádu a oslobodenia“ a pri kontaktoch armádneho velenia na BAAS z minulosti nečudo že nie je kladený skoro žiaden odpor.
    Takže to možno ani nebude žiadne náboženské povstanie, ale obyčajné povstanie proti kolaborantskej vláde a ekonomickej okupácii západom.

  • Ladys • 14. června 2014

    Erich: zajímavé zamyšlení, ovšem nějak mi v něm nehraje postoj Iránu.

  • Erich • 14. června 2014

    Postoj Iránu je aj z tohto pohladu celkom normálny. Irán postupne po páde Saddamovho režimu získal pozíciu regionálnej velmoci. Im tiež vyhovuje slabý Irak rozdelený na rôzne frakcie. Ak by sa ale objavilo nejaké hnutie, ktoré by prejavilo dosť síl na získanie moci v celom Iraku a obnovenie jeho pozície v regione, tak by z neho iste neboli nadšený a spravili by všetko pre jeho oslabenie

  • leho • 14. června 2014

    Vodník má svým způsobem pravdu. Je jiná doba a nainstalovat funkční demokracii v minulosti ověřenou metodou dnes prostě nejde. Není na to totiž politická vůle. Tenkrát se mohlo bombardovat atomovkami, srovnat se zemí celá města, dnes je něco takového nemyslitelné. Takže životy amerických vojáků jsou většinou obětované vniveč a společnosti to zrovna moc nevadí. Možná ale až do dalšího průšvihu a ještě horšího než 9/11.

    Irácká demokracie fungovala pokud bylo v Iráku tisíce amerických vojáků. Teď tam nejsou a takhle to vypadá. Holt ten světový policajt je potřeba, ale teď zrovna možná ne, pokud se budou mláti mezi sebou. Akorát ten olej je problém, ale to se může vyřešit hybridními a elektrickými vozidly, popřípadě těžbou v USA. Ale co Evropa a zbytek vyspělého světa? Babo raď, že ano…

  • Mudrc • 15. června 2014

    Erich napsal

    No neviem, ale mne sa nezdá to tvrdenie o fanatikoch z ISIL. Za vodcu povstalcov udávajú Izaata Ibrahim-ad Duriho. Stačí pozrieť jeho profesionálny životopis. V rokoch 1974-79 minister vnútra Iraku, od 1979 do 2003 predsada Zväzu revolučného velenia a od 1991 do 2003 sekretár strany BAAS. Po poprave Saddama bol zvolený za predsedu BAAS, žil v ilegalite organizoval odpor proti okupácii a 3.10.2007 zjednotil všetky Baasistické skupiny odporu do tzv. „Hlavného velenia džihádu a oslobodenia“. Taktiež všetci generáli ktorý sú spomínaný v súvislosti s povstaním dosiahli vysoké posty už za Saddáma a boli členmi BAAS.
    Tej BAAS ktorá nikdy nemala dobré vzťahy s náboženskými skupinamy typu ISIl, skôr presne naopak, držala ich na uzde. Jednoducho si neviem predstaviť žeby ISIL prijímal vedenie ad niekoho z vedenia BAAS-u.
    Mne to skôr pripadá ako povstanie pod vedením už spomínaneho „Hlavného velenia džihádu a oslobodenia“ a pri kontaktoch armádneho velenia na BAAS z minulosti nečudo že nie je kladený skoro žiaden odpor.
    Takže to možno ani nebude žiadne náboženské povstanie, ale obyčajné povstanie proti kolaborantskej vláde a ekonomickej okupácii západom.

    Již i Británie uznala,že okupace Iráku na základě vylhaných důvodů byla těžká chyba, ale od USA se podobné sebereflexe jen tak nedočkáme!USA jsou dnes nejhorším státem na planetě,ekonomickým parazitickým vředem,rakovinou a tasemnicí lidstva a musí být vyloučeny ze světového společenství a uzavřeny na určitý čas do karantény, jako Německo bylo po válce denacifikováno!