Jaderný únik z Fukušimy nemá řešení: Je to ten důvod, proč ho mocní ignorují?

V moři u západního pobřeží Spojených států došlo k masivnímu vymírání života, kterým jsou vědci „zmateni“. Chcete mi říci, že vědci, kteří toto mizení života z Tichého oceánu studují, neberou v úvahu možnost, že by mohlo být způsobenu stovkami tun jaderného odpadu, který tam už čtyři roky každý den odtéká?

11. března 2011 došlo u pobřeží Japonska k mohutnému zemětřesení. Jeho následkem bylo ničivé tsunami, které zanechalo část země v troskách. Oficiální zprávy tvrdí, že zahynulo 15 891 lidí, dalších 6 152 bylo zraněno a 2 584 bylo pohřešováno.

Japonsko má na svém území mnoho jaderných elektráren, jež vyráběly asi 30 procent veškeré elektřiny spotřebované v zemi.1 Většina provozuschopných jaderných reaktorů je právě na pobřeží, v jedné ze seismicky nejaktivnějších oblastí na planetě.

Nejsilnější tsunami od roku 19002 způsobilo totální zničení tří ze šesti jaderných reaktorů v JE Fukušima, jejich aktivní zóna se roztavila během prvních tří dnů po tsunami. Japonské ministerstvo pro vědu v listopadu 2011 informovalo, že radioaktivní cesium kontaminovalo nejprve plochu 30 tisíc km² a pak dalších 12 tisíc km².3 Zničené reaktory znečišťují Tichý oceán stovkami tun radioaktivního odpadu denně po celé čtyři roky. Devastující následky této kontaminace jsou stále zřetelnější. Radioaktivní cesium (alkalický kov) se rychle šíří ekosystémem a způsobuje otravu celého potravinového řetězce. Tato odpadní látka byla detekována v okruhu větším než 300 kilometrů od JE Fukušima.4 Cesium a ostatní radioaktivní odpady se akumulují v organismech rychleji, než je organismus schopen se jich zbavit. Japonská vláda a provozovatel havarované elektrárny TEPCO (Tokyo Electric Power Company) bezostyšně lhali o množství radioaktivního odpadu, který uniká do Tichého oceánu, ničivé následky toho však již není možné ignorovat.

Je zvláštní, že od počátku této katastrofy, která se již ukazuje jako mnohem horší než ta černobylská v roce 1986, se nesešli ti nejlepší vědci, aby dali hlavy dohromady a navrhli, jak zastavit únik radiace. Důvod je zřejmý: Nikdo neví, jak si s tím poradit.

Londýnské noviny The Times v březnu 2015 napsaly, že ředitel JE Fukušima Akira Ono potvrdil, že neexistuje technologie, která by dekontaminovala tři roztavené reaktory, a že on sám nemá ani ponětí, jak by měl takový postup vypadat.5

Nedávno ředitel Společnosti pro odstávku JE Fukušima (Fukushima Daiichi Decommissioning Company) Naohiro Masuda také prohlásil, že taková technologie, která by odstranila vysoce radioaktivní trosky zničeného reaktoru, neexistuje:

Ono také potvrdil, že odstávka jaderné elektrárny do roku 2051 je nemožná, pokud nedojde k ohromnému pokroku v technologiích.6 Je také odhadováno, že únik plutonia byl 70 tisíckrát větší než po atomovém bombardování Japonska!7

V Japonsku také došlo k raketovému růstu výskytu rakoviny u dětí, především rakoviny štítné žlázy.8 TEPCO v srpnu 2013 přiznalo, že od katastrofy bylo do moře uvolněno „20 až 40 bilionů becquerelů radioaktivního tritia“.9 Od té doby se několikrát ukázalo, že TEPCO opakovaně lhalo a skrývalo skutečný rozsah katastrofy, takže to číslo je s velkou pravděpodobností mnohem větší.

Přestože nás oficiální zdroje uklidňují, že unikající radiace není nebezpečná, podél západního pobřeží Spojených států umírá alarmující množství mořských živočichů a u mnoha ryb a dalších mořských živočiců byla naměřena extrémně vysoká míra radioaktivity překračující limity bezpečnosti. Ve skutečnosti samozřejmě u radiace žádné opravdu bezpečné limity neexistují.

25. února 2015 informovaly Japan Times o tom, že cesium spolu s dalšími radioaktivními odpady proudilo z jednoho reaktoru přímo do oceánu. TEPCO neudělalo nic, aby tomuto úniku zabránilo a prostě ignorovalo celý problém téměř celý rok!10

V moři u západního pobřeží Spojených států došlo k masivnímu vymírání života, kterým jsou vědci „zmateni“. Chcete mi říci, že vědci, kteří toto mizení života z Tichého oceánu studují, neberou v úvahu možnost, že by mohlo být způsobenu stovkami tun jaderného odpadu, který tam už čtyři roky každý den odtéká? Jen málokdo má odvahu přiznat rozsah škody způsobené touto katastrofou, tedy skutečnost, která nás nutí připustit si možnost našeho vlastního vyhynutí. Co se stane, až největší vodní masa na planetě zůstane bez života, a to na planetě, jejíž povrch tvoří převážně voda? Co se stane, až se radiace nakumuluje v atmosféře a bude se šířit po světě vzdušnými proudy?

Huffington Post v roce 2013 popsal ohromné množství krillu vyplaveného podél západního pobřeží USA v úseku o délce 400 km od Oregonu po Kalifornii.11 Krill je nezbytnou součástí potravního řetězce. Pokud vymře mořská fauna na nejnižších stupních potravního řetězce, potom vyšší živočichové, kteří se jí živí, zemřou hladem. Pozůstatky mrtvých lachtanů a tuleňů, kteří byli zkoumáni, vykázaly vysokou míru radiace, přesto mainstreamoví vědci zůstávají „zmateni“.12

Zazněly také obšírné zprávy o tom, že na západním pobřeží USA bylo nalezeno ohromné množství hvězdic doslova rozpadlých na kaši. Informovaly o tom např. USA Today a samozřejmě tvrdily, že nikdo neví proč; je to záhada. Že by to mohlo mít něco společného s tím, že se Tichý oceán stal skládkou toxického jaderného odpadu? Samozřejmě, že ne, to jsou jen bláznivé, paranoidní kecy konspirátorů. Úroveň kognitivní disonance, jež zachvátila mysl většiny lidí, je opravdu ohromující.

Bylo také oznámeno, že 98 procent mořského dna v Pacifiku je pokryto vrstvou mořských živočichů.13 Není žádným překvapením, že mainstreamoví vědci přisoudili toto masové vymírání globálnímu oteplování.

„Tato studie probíhá 24 let a za poslední dva roky bylo zjištěno zdaleka nejvíce takových pozůstatků,“ říká mořská bioložka Christine Huffard, která pracuje na výzkumné stanici u pobřeží Kalifornie. „Mnoho dalších stanic v Tichém oceánu pozorovalo podobně alarmující nárůst.“14

Chabé úsilí společnosti TEPCO a japonské vlády směřující k zastavení úniku radioaktivity pomocí ledových zdí, přehrad a jiných ubohých provizorních prostředků je nanic. Nikdo neví, jak zastavit únik radioaktivity, takže japonská vláda a TEPCO dělají to nejlepší, co mohou – lžou o tom a bagatelizují rizika. Nic jiného totiž neumí!

V únoru 2015 šéf japonského Centra pro výzkum rakoviny (National Cancer Research Center) informoval, že výskyt rakoviny se rapidně zvýšil o 6 000 % a že to bylo „zameteno pod koberec“.15 Asi za to taky může globální oteplování, co vy na to? V lednu 2015 schválil japonský jaderný regulátor společnosti TEPCO geniální plán – jednoduše vypouštět kontaminovanou vodu do oceánu.16

V listopadu 2014 tvrdil Ken Buesseler z Oceánografického institutu ve Woods Hole: „Mám ty největší starosti s tím, co se dnes děje v Japonsku a co by to mohlo udělat při své cestě naším pobřežím. Víme, že to stále uniká, protože v tomto období měříme stále vyšší úrovně ze směru od Japonska. Nemám odpověď dokonce ani na tu základní otázku ‘Kolik radioaktivity již uniklo z Fukušimy?’. Dodnes na to nemám odpověď. Nikdy na to nebudeme schopni odpovědět, protože nemáme dostatek odebraných vzorků, především v oceánu.“17

Jeden starý zkušený námořník jménem Ivan MadFadyen, který se plavil Tichým oceánem při jednom závodu, při interview prohlásil: „Je mrtvý… Tisíce mil (mezi USA a Japonskem) nebylo nic, jako byste plavali v mrtvém moři… všechno je pryč. Jenom když o tom mluvím, chce se mi brečet. Žádní ptáci, žádní žraloci, žádní delfíni, žádné želvy, nic.“18

Takové dědictví zanechává lidstvo svému potomstvu – mrtvý svět. Lidstvo se nechalo ovládnout nemilosrdným a psychopatickým gangem prazitů, jejichž chamtivost a nenasytná touha po moci nemají žádné hranice. Nemůžeme za to vinit nikoho jiného než sami sebe. Informace v tomto článku jsou jenom takovým poškrábáním na povrchu opravdového rozsahu této jaderné katastrofy. Radiace se bude hromadit v biosféře po celá staletí. Lidstvo je konfrontováno s možností vlastního vyhynutí. Je to příležitost, jak se postavit sebedestruktivním silám, jak se sjednotit jako jedna rodina. Bohužel se zdá, že obyčejní lidé se zajímají spíše o sportovní výsledky, rozvody a skandály celebrit či nejnovější výstřelky popových hvězd. Občané tohoto světa totiž bohužel masově trpí vážným postižením známým jako rektálně-kraniální inverze…


4. tamtéž

Převzato z Doug Michael Truth , redakčně kráceno.

Pro e-republika.cz přeložil Stan


Hodnota článku (rešerše, napsání, korektura, anotace, ilustrace, redakční práce) je ohodnocena částkou: 450 Kč
Pokud chcete na provoz webu přispět, klikněte zde , nebo na baner v úvodní stránce. Děkujeme!

0 0 hlasy
Hodnocení článku
Platby

Líbil se vám článek?
Přispějte, prosím, redakci OM na č. ú. 2900618307/2010, nebo přes následující QR kódy.

QR platba 50 Kč

QR platba 50 Kč

QR platba 100 Kč

QR platba 100 Kč

Odebírat
Upozornit na
50 Komentáře
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
fajt
24. 7. 2015 19:59

jj, poslední odstavec do kamene tesat a nechat jako poslední památku, odkaz a memento na homo opičáka, kdyby, nedej bože, na zdejší planetku přistáli nějací zvídaví průzkumníci a měli potřebu se s někým družit – tak s lidskou obludou ať to raději nedělají ani přes skafandr , či nějaké jiné ochranné silové pole – tahle planeta je nevratně v dupě, dvounohýho šupáka v páchání neřesti na všech a na všem už nikdo nezastaví a tak ošklivě zhebne ( a dobře mu tak), snad už nikde jinde ve vesmíru nejsou atomy vyhořelých supernov poskládány tak nešťastně, marně a pekelně nebezpečně… PS… Číst vice »

lomikel
lomikel
25. 7. 2015 4:01

Tak cekam az sem zase dorazi Wagner z Osla a vysvetli nam ze vubec o nic nejde a ze jaderna energie je bezpecna, specialne v Japonsku.

Tohle zadne reseni nema ani skrz NWO ci GP, previs populace a zivotni urovne je obektivne zalozen na destrukci biosfery.

Béda
25. 7. 2015 4:42

A další podobný průser kouká z „demokratické“ Ukrajiny, kterou máme za dveřmi“. Svět se v pr… obrací.

brtník v brlohu
brtník v brlohu
25. 7. 2015 8:28

Článek se deklasuje už jen hraním na city když srovnává Fukušimu s Černobylem, pěknej blábol, už jenom to přehánění s ca štítnice, kdy se jistý nárůst rovná statistické chybě dané důsledným screeningem.

fajt
25. 7. 2015 8:42

brtník v brlohu napsal

Článek se deklasuje už jen hraním na city když srovnává Fukušimu s Černobylem, pěknej blábol, už jenom to přehánění s ca štítnice, kdy se jistý nárůst rovná statistické chybě dané důsledným screeningem.

je libo rybičku z tichého oceánu ?

PS : osobně tepelně upravím ( atombordel ještě mám). ..)

lomikel
lomikel
25. 7. 2015 8:45

brtnik – zjevne se vyznate, dejte k dobremy nejake verohodne odkazy na mereni radioaktivity z Fukusijmi s vasim komentarem. Pokud se ukaze ze se opravdu nic nedeje a zamoreny je jen more do par desitek km kolem fukusimi tak budu jen rad, i kdyz tedy nevim proc by se radiokativita nedistribuoval ve smeru prevladajicich proudu. dik

Sio
Sio
25. 7. 2015 9:06

Kduví, kolik mražených rybiček z pacifiku máme v hypermarketových mrazácích … některé jsou možná starší, než havárie ve Fukušimě.

Suchec
Suchec
25. 7. 2015 9:45

Celý článek je vlastně pěkný blábol.

Dough Michel by měl používat víc fakta, než dojmy.

Každá havárka jádra je průšvih, ale když si vezmu objem produkce radioaktivního spadu jen ze spalování uhlí ….. Ale nic. Tyhle duháčské věci alespoň člověka donutí zjistit si relevantní info. Tenhle blog to jistě není.

Bety
Bety
25. 7. 2015 9:55

Postavit jadernou elektrárnu na seismicky nestabilním podloží a navíc na pobřeží, které je ohrožováno tsunami to mohla udělat jen americká firma. Okamžitý zisk, a s tím ostatním, jako je velké bezpečnostní riziko se jděte bodnout. A vědci „nechápou“, nejspíš horečně přemýšlí, jak tenhle globální průser přišít někomu jinému. A co všechny všechny ty ekologické organizace- jejich největší starostí samozřejmě zůstává zvýšit zelený podíl v benzínu. Tohle je prostě blázinec vedený naprostými sociopaty.

lomikel
lomikel
25. 7. 2015 10:08

Suchec napsal

Celý článek je vlastně pěkný blábol.

Dough Michel by měl používat víc fakta, než dojmy.

Každá havárka jádra je průšvih, ale když si vezmu objem produkce radioaktivního spadu jen ze spalování uhlí ….. Ale nic. Tyhle duháčské věci alespoň člověka donutí zjistit si relevantní info. Tenhle blog to jistě není.

muzete uvest tu kalkulaci pomeru radioaktivity z topeni uhlim a z fukusimi, reknene za rok ? staci linky
dik

fajt
25. 7. 2015 10:15

Sio napsal

Kduví, kolik mražených rybiček z pacifiku máme v hypermarketových mrazácích … některé jsou možná starší, než havárie ve Fukušimě.

však, proto baštím jenom to, co znám a co si sám ( či spřátelená grupa) ulovím – předražené toxické sračky z hitlermarketu nechávám závislákům mýdlových růžovek, a že jich je mraky jako much. ..)

brtník v brlohu
brtník v brlohu
25. 7. 2015 15:10

fajt napsal však, proto baštím jenom to,co známa co si sám ( či spřátelená grupa) ulovím – předražené toxické sračky z hitlermarketu nechávám závislákům mýdlových růžovek, a že jich je mraky jako much. ..) Opravdu jenom to co znám??? A co když to zrovna roste na ekopoli kde jsou spodní vody zamořené PCB ?? :) a jenom se o tom neví. Svinstva je kolem opravdu heurekom, třeba z aut – to nikoho nebolí – o té radioaktivitě z uhelných elektráren je pramenů dost jen dohledat (proč byl průšvih se škvárobetonovými tvárnicemi :) ) – ale zapotřebí vše hodnotit objektivně a… Číst vice »

Georgius z Raduně
Georgius z Raduně
25. 7. 2015 17:34

brtník v brlohu napsal Opravdu jenom to co znám??? A co když to zrovna roste na ekopoli kde jsou spodní vody zamořené PCB ?? a jenom se o tom neví. Svinstva je kolem opravdu heurekom, třeba z aut – to nikoho nebolí – o té radioaktivitě z uhelných elektráren je pramenů dost jen dohledat (proč byl průšvih se škvárobetonovými tvárnicemi ) – ale zapotřebí vše hodnotit objektivně a pravdivě , bez hystorických oblouků. Radioaktivita rozhodně nepatří mezi to nejnebezpečnější – přirozené pozadí je kolem všude a u nás převyšuje – řadově – to co je kolem Fukušimy. Ráčej si dohledat,… Číst vice »

fajt
26. 7. 2015 7:06

brtník v brlohu napsal Opravdu jenom to co znám??? A co když to zrovna roste na ekopoli kde jsou spodní vody zamořené PCB ?? a jenom se o tom neví. Svinstva je kolem opravdu heurekom, třeba z aut – to nikoho nebolí – o té radioaktivitě z uhelných elektráren je pramenů dost jen dohledat (proč byl průšvih se škvárobetonovými tvárnicemi ) – ale zapotřebí vše hodnotit objektivně a pravdivě , bez hystorických oblouků. Radioaktivita rozhodně nepatří mezi to nejnebezpečnější – přirozené pozadí je kolem všude a u nás převyšuje – řadově – to co je kolem Fukušimy. Ráčej si dohledat,… Číst vice »

Bety
Bety
26. 7. 2015 8:13

Georgie, pokud Tichý oceán neumírá, tak to je dobrá zpráva, dost mě to vyděsilo.
Ale jak dnes člověk může vědět, které odkazy jsou seriozní a které ne? Pokud Japonci mlží a nikdo nemá výsledky měření na které by se mohlo spolehnout, je tady jak prostor pro podceňování stejně jako přehánění dopadů jak na Japonce, tak na oceán. Bída je, že věda je tak prosáklá politikou, že už nevíte, jestli se vědcům dá věřit.

jogín
jogín
26. 7. 2015 8:44

K pozabíjení živých tvorů a zvlášť těch jednodušších je potřeba tak šílená radioaktivita, že byla akorát vedle havarovaných reaktorů. A naměřit radiocezium je díky moderním metodám možné i v kvantech stotisíckrát menších než je přirozené pozadí. Celý článek je naprostý blebt.

zajoch
26. 7. 2015 9:24

Bety napsal Georgie, pokud Tichý oceán neumírá, tak to je dobrá zpráva, dost mě to vyděsilo. Ale jak dnes člověk může vědět, které odkazy jsou seriozní a které ne? Pokud Japonci mlží a nikdo nemá výsledky měření na které by se mohlo spolehnout, je tady jak prostor pro podceňování stejně jako přehánění dopadů jak na Japonce, tak na oceán. Bída je, že věda je tak prosáklá politikou, že už nevíte, jestli se vědcům dá věřit. Ano, bída je , že věda je prosáklá politikou a tím poplatná zájmům mocných. Příkladem je globální oteplování, některé výzkumy ve farmacii, věda ve služnách… Číst vice »

cnemo
26. 7. 2015 10:05

Vidím, že sezóna okurek nakladaček je v plném proudu. V pátek jsme se ženou vyprodukovali 55 flašek, ale na OM nemáme:) Nemám sílu číst všechny bláboly, zkusím jen jeden prostý výpočet: >TEPCO v srpnu 2013 přiznalo, že od katastrofy bylo do moře uvolněno „20 až 40 bilionů becquerelů radioaktivního tritia“. (jedno z mála uchopitelných čísel v článku, předpokládám, že se jedná o český bilion tedy 1 e12) Pomineme-li další rozpad a předpokládáme-li, že autor započítal počet rozpadů za nekonečný čas je počet atomů tritia N=40 e12, relativní at. hmotnost ma=3 a atomová hm. konstanta je mu=1,7 e-27. Hmotnost uvolněného tritia… Číst vice »

Amenre
Amenre
26. 7. 2015 12:16

..Bylo také oznámeno, že 98 procent mořského dna v Pacifiku je pokryto vrstvou mořských živočichů…

To me velice zaujalo. 3x jsem si precetl prislusny odkaz a nikde se toto cislo neobjevuje, nehlede na to, ze originalni clanek je pouze o hvezdicich a vedci netusi pricinu – coz nutne neukazuje jen na Fukushimu.
Jsem si zcela jisty, ze pokud by Tichy oceln vychcipal tak, ze by 98% dna bylo pokryto chciplinama, tak se v nem uz clovek nejen nekoupe a rozhodne se to neututla.

jogín
jogín
26. 7. 2015 13:01

Článek má asi stejnou hodnotu jako tvrzení, že známý upír Vlado Napichovač loni vysál krev z tisíců obyvatel Bukurešti. Dezinformace zelených dosahují naprosto neuvěřitelných rozměrů. Trochu kupeckých počtů pro laiky- když se kubický metr vody znečištěné radioceziem o 1000 tiků za vteřinu naředí do kubického kilometru, koncentrace klesne miliardkrát, čili v litru dojde k jednomu rozpadu za milion vteřin takže 1x za zhruba osm dní. Když jsem v Praze podržel Geiger nad trávníkem, ukázal 20-30 rozpadů za vteřinu a to mašinka měřila jen beta rozpady. V nemocnici vám kvůli diagnoze dají vypít několik milicurie izotopu- a milicurie je 37 milionů… Číst vice »

jogín
jogín
26. 7. 2015 13:08

pardon- první údaj měl být znečištění o 1000 tiků za vteřinu na litr.

fajt
26. 7. 2015 14:20

já se snad stanu developerem v Černobylu a Fukušimě … to bude vejvar. ..)

lomikel
lomikel
26. 7. 2015 15:21

kdyz pojedu je po prohlaseni tepca (ktere prizna jen co musi, situace bude horsi. 1. situace neni stabilizovana ani po 5 letech http://fukushima-diary.com/2015/06/1000000-bqm3-of-sr-90-detected-in-seawater-of-fukushima-plant-port-highest-in-recorded-history/ http://www.abc.net.au/news/2015-02-22/fresh-nuclear-leak-detected-at-fukushima-plant/6200746 EPCO has not been able to effectively deal with an increasing amount of contaminated water, used to cool the crippled reactors and molten fuels inside them and kept in large storage tanks on the plant’s vast campus. Adding to TEPCO’s headaches has been the persistent flow of groundwater from nearby mountains travelling under the contaminated plant before washing into the Pacific Ocean. The International Atomic Energy Agency recently said TEPCO has made „significant progress“ in cleaning… Číst vice »

lomikel
lomikel
26. 7. 2015 15:32

3. systematicke mereni kontaminace morskeho dna se neprovadi mimo okruh 32 km There is Alaska in far North-East of Fukushima nuclear plant. Fukushima Diary hasn’t found the report on marine soil further than 32km offshore, however it would be high priority where / how the marine soil contamination spreads in the Pacific. http://fukushima-diary.com/2014/06/nra-reports-marine-soil-contamination-stretches-s-w-to-n-e-n-e-from-fukushima-plant-is-alaska/ 4. se neprovadi ani u americkeho pobrezi http://www.whoi.edu/news-release/Fukushima-detection Because no U.S. federal agency is currently funding monitoring of ocean radioactivity in coastal waters, Buesseler launched a crowd-funded, citizen-science program to engage the public in gathering samples and to provide up-to-date scientific data on the levels of cesium… Číst vice »

lomikel
lomikel
26. 7. 2015 15:59

tazke moje verse je ta ze tepko nema minimalne 3 poskozene/rozpadle reaktory pod kontrolou, a nejspise nikdy nebude mit. Pres ten bordel proteka jadnak spodni voda a dale voda chladnici ktere neni zdaleka vsechna odcerpavana do tanku – spise si myslim ze cela akce s tany je uz jen fake/mlha vzhlemem k predpoladane dobe reseni, za cas to budou ofiko pousted do oceanu. Cele alektrarna se postupne propada, a tudis promyvani spodni vodou jde cim dal lepe. Co se tyce zamoreni u pobrezi usa tak opravdu je to u cesia 134 jen na detekovatelne urovni, ale mezi fukusimou a usa… Číst vice »

lomikel
lomikel
26. 7. 2015 16:01

uvitam nejake pozitivne naladene dostatecne fundovane odkazy od jadromilcu, aspon tak fundovena jako ty od tepka bych prosil

lomikel
lomikel
26. 7. 2015 18:05

https://www.youtube.com/watch?v=DbRCz2as_-Q
co s jadernym palivem, dostatecne fundovane pro jadromilce.

ukazuje typickou vlastnost jaderne energeticky, problem presouva do budoucnosti, resit ho nehodla a ani nemuze bo reseni neni.

fukusima zacina 40:17
problem byl zpusoben vypadkem chlazeni, palivovy clanek nelze odstavit, je treba zajisti jeho chlazeni. ted je chlazeni zajistovano pumpovanim vody do der po reaktore. 400 000 tun vody denne (cast je snad reciklovana cast dekontaminovana dle moznosti) aby nedoslo k dalsi explozi z prehrati reaktoru. Konec procesu neni v dohledu, palivo ktere neni roztavene se nachava chladni10-40 let pred ulozemi do podzemniho depotu.

cnemo
26. 7. 2015 18:32

Boha jeho, to je ale snaživý spammer:)

lomikel
lomikel
26. 7. 2015 18:37

cnemo napsal

Boha jeho, to je ale snaživý spammer:)

aha, koukam ze jsem se ve vas spletl, jste taky aktivista jen pro jaderny. no tak vy me taky ….

cnemo
26. 7. 2015 19:59

lomikel napsal
aha, koukam ze jsem se vevas spletl, jste taky aktivista jen pro jaderny. no tak vy me taky ….

Já se přiznám, že jsem to ani celé nečetl. Jen mě zarazilo těch 8 příspěvků za sebou, to nebývá zrovna obvyklé.

Nic, končím jdu spát. Chci být svěží až zase zítra na oblohu vyleze ten termonukleární reaktor:)

lomikel
lomikel
26. 7. 2015 20:34

cnemo – vase pindy jsou mimo, ztejne jako ty o vymrelem (ted) pacifiku. Zkuste se zamerit na to video s Sefem odstranovani havarie https://youtu.be/-cwssbyHT_c Nuclear Watch: Fukushima Decommissioning Chief can’t complain Gov. Plan + Update 3/31/2015 , nebo na me odkazy na vyjadreni TEPCA, az si to projdete tak zas neco napiste. To nejsou zadni aktiviste, na rozdil od vas, hehe :o) Tim ze si vyberete nejakou vecnou aktivistickou blbost vasich pobratimu z druhe strany a pak s ni zkousite splachnout vsecko jen ukazujete ze vam nejde o nejake blba fakta ale o vytvareni dojmu, jaky je pak mezi vami… Číst vice »

jogín
jogín
26. 7. 2015 21:11

Lomikeli, naučte místo výroby breptů se počítat, aspoň jako v osmé třídě. Veškeré uniklé radionuklidy naředěné na kubický kilometr vody dávají 2.2 Bq na litr. Odhadnete, kolik kubických kilometrů je mezi Japonskem a pacifickým pobřežím? A dávka pro umírání živočichů se bude pohybovat vysoko nad nad povolením světové organizace 10 000 Bq/l.

lomikel
lomikel
26. 7. 2015 21:19

jogin – poslete odkaz na odhad celkoveho uniku za 4 roky, dik.

Sio
Sio
26. 7. 2015 21:42

: Ale ovšem jako antijaderný AKTIVISTA byste nám mohl poskytnout potřebaná data a výpočty vy, ať se poučíme? Šlo by to aspoň v rozsahu 250 slov? Kolik tedy těch Bq už uniklo, v jakém množství vody se rozředilo, jak to koresponduje s přírodní radiací a jak s dávkou neslučitelnou pro život? Takovým argumentům dokážu porozumět.

lomikel
lomikel
26. 7. 2015 21:55

sio nahore jsem napsal svoji versi situace s tim ze unik zastaven neni a nebude jeste v radu let, take pisu ze souhlasim s tim ze pacifik neni plosne vytraven, predpokladam gradient mezi fukusimu a pobrezim spojenych statu. jogin tvrdi ze unik za 4 roky je bagatelni, asi mysli v ramci pacifiku, neco pocita, ok, asi vychazi z nejakeho odhadu uniku, rad se na nej podivam. v podstate se argumentace vede tak ze ocean je velky a se to nejak naredii. Naredi, otazka je jak velka budou zony o ruzne kontaminaci -kam ji zanesou proudy, jak se bude radioaktivita distribuovat… Číst vice »

lomikel
lomikel
26. 7. 2015 21:58

co se tyce mereni tak pisu ze je nedostatecne neduveryhodne – neni garantovano nezavyslou organizaci ale provadi je Tepko. Tak me nezkousejte ridit, nemam to rad :).

lomikel
lomikel
26. 7. 2015 22:11

tady treba, v nealrmistickem clanku :) http://www.cbc.ca/news/technology/fukushima-radiation-measured-on-b-c-shore-for-1st-time-1.3022565 pisou ze 3x-5x u pobrezi usa se zvedne uroven radioakivity ces 137, coz je neskodne, me zajima ten gradient v ramci tak velke oblasti ( a pana v clanku taky – I always think of the Japanese side of the Pacific instead of ours The Department of Fisheries and Oceans says normal levels of cesium-137 in the Pacific Ocean are about one becquerel per cubic metre. Fukushima is expected to boost levels off the North American coast to a peak of three to five becquerels per cubic metre in 2015 to 2016, before… Číst vice »

lomikel
lomikel
26. 7. 2015 22:24

jadro pudla :) je stejne v tom ze jaderne energetika vytvari naroky ma neprerusene fce obsluznych systemu ktere neni schopen nikdo garantovat na 100 procent (takovy uz je zivot a pocet pravdepodobnosti) ani po dobu zivotnosti elektrarny tim spise ne po dobu ulozeni vyhoreleho paliva. Pripadne havarie vetsiho rozmeru spolehlive zneobyvatelni velke casti zeme na velmi dlouhou dobu. A to neberu v uvahu ani lidskou chybu ani umysl ( pouziti elekrarny jako spinave bomby). Vsechny elektrarny v japonsku(ne jen) co stoji na pobrezi jsou ohrozeny zemetresenym a tsunami, i kdyz reakrotova nadoba vydrzi, odejdou obsluzne systemy – coz se take… Číst vice »

lomikel
lomikel
26. 7. 2015 22:41

http://www.washingtonsblog.com/2014/01/leading-scientist-fukushima-radiation-hitting-west-coast-north-america-one-measuring-therefore-alarmed.html What we don’t really know is how fast and how much is being transported across the Pacific. Yes, models tell us it will be safe, yes the levels we expect off the US West Coast and Canada we expect to be low, but we need measurements — especially now, as the plume begins to arrive along the West Coast and will actually increase in concentration over the next 1 to 2 years. Despite public concern about the levels, no public agency in the US is monitoring the activities in the Pacific. tim spise je treba merit systematicky u japonska,… Číst vice »

zajoch
27. 7. 2015 7:09

Dne 10. srpna může být znova spuštěn první blok japonské jaderné elektrárny Sendai. Pracuje se na tom. Byla by to první JE, která obnoví činnost ppo fukušimské havarii.
http://www.pravda.ru/news/economics/27-07-2015/1268551-aes-0/

cnemo
27. 7. 2015 10:47

lomikel napsal cnemo – vase pindy jsou mimo, ztejne jako ty o vymrelem (ted) pacifiku. Zkuste se zamerit na to video s Sefem odstranovani havarie Hm, s těmi „pindy“ bych byl opatrný. Netvářím se je jako odborník na havarované elektrárny, jen vyvracím ty největší nehoráznosti. Navštěvoval jsem totiž mimo jiné střední školu a to nějak podlamuje mou víru v nesmyslné výpotky totálních ignorantů. Pokud považujete můj výpočet za chybný, ukažte kde a já se půjdu stydět do kouta. Pokud tomu tak není, berte mne prosím jako intelektuální autoritu, v otázce ionizujícího záření Vám nadřazenou, a podle to se ke mě… Číst vice »

lomikel
lomikel
27. 7. 2015 11:09

cnemo – vas vypocet je jiste formalne ok, me zajima zdroj informace o celkovem odhadovane uniku za ty 4 roky. Za problme povazuji ze Tepko neni kontrolovane zadnou nezavyslou mezinarodni autoritou ( treba docasneou komisi osn). IANA jako nezavyslu neberu https://www.youtube.com/watch?v=64Us3c9RF-M&feature=player_embedde Ktera by provadela vlastni mereni a vlastni vyhodnocovani. Uz jsme psal vyse muj pohled ma situaci vyse. Pokud akceptujeme ze pacifik bude slouzit k redeni radioaktivniho odpadu dalsich 5-10 let nez se tecpu mozna podari havarii doresit, pak je vse OK. Tedy ono s tim vy nebo ja stejne nic nenadelame, jen nevidim duvod to bagatelizovat zpusobem jakym to… Číst vice »

cnemo
27. 7. 2015 12:06

lomikel napsal okud akceptujeme ze pacifik bude slouzit k redeni radioaktivniho odpadu dalsich 5-10 let nez se tecpu mozna podari havarii doresit, pak je vse OK. Tedy ono s tim vy nebo ja stejne nic nenadelame, jen nevidim duvod to bagatelizova Tritium má poločas cca 12 let. Akceptujeme-li, že přítok je 10 e12 Bq ročně, ustanoví se rovnováha na cca 120 e12 Bq (v celém Pacifiku). Z časových důvodů uvádím bez výpočtu. To znamená, když se tento tento únik nezastaví nikdy, potřebujeme 3 výše zmíněné krychličky pro skladování, abychom zde pořád udržovali pitnou vodu dle US standardů. Otázka tritia z… Číst vice »

cnemo
27. 7. 2015 12:23

cnemo napsal
Akceptujeme-li, že přítok je 10 e12 Bq ročně, ustanoví se rovnováha na cca 120 e12 Bq (v celém Pacifiku).

Omluva 173 e12 Bq ale to na věci nic nemění.

lomikel
lomikel
27. 7. 2015 14:48

cnemo – pindy byly reakci na nize uveden posty. od zacatku spouhlasim s tim ze zadne radioaktivni ohrozeni pobrezi USA neni. na co jsem poukazoval je ze splachnout cely problem s fukusimou na zaklade , ano mate pravdu debilniho, alarmistickeho clanku o radioaktivnim zamoreni celeho pacofiku me nepripada vhodne. z duvodu ktere jsem uvedl. je to zejmena proto ze unik radioaktivity neni zastaven a proto ze reditel dcerinky tepka pro odstranemni havarie rika ze sam nevi jak budou vytahovat roztavene palivo, a zda to vubec pujde. je tedy stale moznost ze unik radioaktivity/ a chlazeni jak do vzduchu tak do… Číst vice »