Diskuze k článku


  • Petrpavel • 20. září 2018

    Tribune, postavil jste si otázku proč bychom to vlastně měli zvládnout? Zkuste se zamyslet hlavou. Nezvládáme tisíce opuštěných českých dětí žijících nuceně mimo rodinu, proč bychom měli zvládat právě ty cizí? Pořád narážíme na typický český postoj : cizinec je víc našinec, protože tam očekáváme příliv peněz ze státního. Starat se o malého Čecha přináší v tom porovnání málo. Smutný postoj rádoby ušlechtilého hlupáka, ve skutečnosti dopředu kalkulujícího vyčůránka (a to mám vaše názory většinou rád).

  • zajoch • 20. září 2018

    Nevím jestli tomu postoji v článku rozumím a možná, že ne. Za prvé to, jakou charakteristikou nás Tribun oblažil, mi nepřipadá spravedlivé. Myslím, že naši obyvatelé nejednou prokázali, že se s problémy dokáží vypořádat. Mám na mysli například povodně, konkrétně povodeň, kterou jsem zažila na Moravě v roce 1997. Nebyla jediná a některá území ji zažila za sebou opakovaně. Za druhé jsem přemýšlela nad tím, kdo do Evropy ty syrské děti přivezl a proč. Zda v tom byly takové čisté úmysly jim pomoci, anebo zneužití dětí tehdy, když obyvatelé Evropy nechtějí přijímat dospělé. S falešným argumentem děti se vždycky nejlépe vede manipulace. Viz „zasažené děti“ při „chemických útocích Asada“. Moc toho o případu 50 syrských dětí nevím, nevěnovala jsem tomu pozornost, takže nejsem přesvědčeńa tak ani tak, ale Tribunovo pojednání mě rozhodně nepřesvědčilo o tom, že by bylo správné je sem přijmout. Spíše si myslím opak a jeho pohrdavé a vulgární označení našich lidí mě rozhodně nepřasvědčí o opaku. V článku nacházím i nehoráznost o tom, že „to Němci zvládli“. Docela bych si od autora ráda přečetla do jaké míry to zvládli. Že by zde Tribun fungoval jako tribun Sorose?

  • Irena • 20. září 2018

    „Nedávalo by větší smysl vzít je k nám, ukázat jim, jak jinak se dá také žít, vzdělat je a vychovat z nich své přátele a spojence, kteří po návratu do Sýrie budou nakupovat od nás?“

    Ano? A co jim tu jako ukážeme? Jak podporujeme politicky, zdrojově i jinak všechny, kteří je vyhnali z jejich vlastních domovů, kteří je na jejich vlastním území vraždí? A potom jim ještě s drzostí sobě vlastní budeme chtít ukazovat, jak žijí „lidé“? A vyžadovat na nich, aby s námi za naši POMOC obchodovali respektive abychom na nich ještě potom i parazitovali, jak je to na Západě běžně zvykem? To jako myslíte vážně? Pokud mají v hlavě mozek, tak jim tohle dojde a nikdo je k džihádu postrkovat nebude muset.

    To je jedna věc a ta druhá. Neprohlédnout tak trapně prostý trik hrající na city, jak otevřít tunel dalším přistěhovalcům, no… Jak už jsem kdysi na úplných začátcích diskusí o přistěhovalcích řekla, tenhle systém nikdy nemůže mít za cíl, že by někomu chtěl v něčem pomoci. To znamená, že hrnou-li k nám ORGANIZOVANĚ přistěhovalce nemá to za cíl pomoci jim ani nám. To si už konečně jednou vy sluníčkáři uvědomte. Uvědomte si v čem žijete, a jaké cíle tento systém sleduje a i díky vaší hlouposti zdárně naplňuje.

  • Gatta • 20. září 2018

    Tribun napsal: “ … Němci si řekli: „Zvládneme to!“ A zvládli. Tu s většími, tu s menšími problémy, ale zvládli…. “

    Co zvládli ???
    Ubytovat a z hromady peněz vybraných od daňových poplatníků fungující ekonomiky platit milion nepotřebných a nekopaktibilních přimigrantů.
    Ano – to zvládli. A dál …??? Co bude dál … ? Třeba za 5 roků, nebo ve třetí generaci těch dnes tak slavně „zvládnutých“.

    „Zvládneme to!“ – to je jako ty nesmyslné adrenalinové chalange – třeba:
    https://www.youtube.com/watch?v=JNVya9Q9tyY
    https://www.youtube.com/watch?v=wWTQffylB2k

    Taky to zvládli … a když ne, tak u lidí se tomu říká „přirozený výběr“.
    Pokud se to ale zkouší na Evropě, tak je to jen a pouze trestuhodný !!! nezodpovědný hazard.

    Ono je vůbec zajímavé – tedy spíše příznačné a logické – že všechny ty „moderní“ a mnohdy nesmyslné projekty a změny (elektromobilita, zaručený minimální příjem, fotovolotaika a větrníky, nevýchova dětí, nadřazování práv menšin, multikulturalismus … … … ) se zavádí v zemích, které do té doby velmi dobře fungovaly a vytvořily si dostatečné finanční rezervy – tedy země – „které to zvládnou“.
    Země, které na to mají peníze a i lidé v nich jsou na tom tak dobře, že “ to chvíli vydrží“.
    Než se ukáží věci v pravém světle – ale pak už může být pozdě…

  • idiotronic • 20. září 2018

    Irena napsal
    Nedávalo by větší smysl vzít je k nám, ukázat jim, jak jinak se dá také žít, vzdělat je a vychovat z nich své přátele a spojence, kteří po návratu do Sýrie budou nakupovat od nás?“

    Pokud vím, v Homsu stála elektrárna z 80. let, kterou stavěly československé firmy. Takže základ už je , ale nikde jsem nenašel, že by se na něm pokračovalo.
    Obávám se, že v cestě další spolupráce stojí něco jiného (a někdo jiný), než
    Bašar Asad.

  • Irena • 20. září 2018

    Idiotronic, jistě, ale já nemluvila o socialismu, ale o současném společenském zřízení, kdy se v podobě kryptokolonie podílíme na všem, co provádí Západ. Co tady asi tak můžeme nějaké děti naučit? I kdyby to byly děti, které by skutečně potřebovaly pomoc. Pokrytectví? Napřed vám podtrhneme židli a potom budeme dělat, že vám pomáháme vstát, abychom vám vzápětí znovu podrazili nohy?

  • Admirál • 20. září 2018

    Syrské děti patří do Sýrie. Naše velvyslankyně bude zcela jistě jejich repatriaci dojednat. A ČR a veřejnost může přispět rodinám, co se jich v Sýrii ujmou.

    Bude to dostatečně humální? Bude to míň humální, než je tahat k nám? Bylo by toto řešení přizdisráčské?

  • dok • 20. září 2018

    Nejde o to, že se nechceme, nebo neumíme postarat o pár dětí. Jde přece o to, že jakmile jednou otevřeme vrátka, okamžitě to zneužije Unie k tomu, že nám sem nahrne spousty „utečenců“, pod záminkou toho, že když pár, tak i sta, případně tisíce. Za jiných okolností bychom jistě pomohli ale za těch, které nastaly teď, je třeba chránit republiku i národní identitu, před vpádem kobylek, vypěstovaných a přesouvaných do Evropy podivnými Séréšovskými bandami.

  • Gatta • 20. září 2018

    Není to přímo k článku, ani k Tribunovi, kterého si vždy rád přečtu, i když se s ním mnohdy rozcházím nejen v detailech. Úvaha ani nevznikla nad diskuzemi na OM, kde díky registraci a Stanově ostražitosti, jsou příspěvky v drtivé většině věcné a konstruktivní.
    A hlavně odráží nějaký vnitřní řád myšlení jejich autorů – řád, který ctí jakési staré zásady a postoje – ty které pomohly lidstvu úspěšně překonat celou svoji vývojovou historii, a to až po dnešek.

    Na jiných diskuzích mám pocit, že jsem e ocitl v jakémsi hrůzném divadle se zdrogovanými herci. Mnozí naprosto ztratili kontakt s realitou a propadly tomu postmodernímu klamu – subjektivismu.
    „Nic není dané, pravda neexistuje, vše je jen věcí výkladu a vlastního cítění … “ a tedy z toho plynoucí „jakýkoliv názor je správný, žádný starý příklad a poznání nejsou závazné, vše lze lehce zpochybnit, nic nestojí za námahu a úsilí, neexistují žádné obecně platná pravidla … … „. Jednu věc jsou schopni dnas nebetyčně vychválit – a zítra zatratit. Kohokoliv označit dnes za spasitele a zítra za nulu … a to vše říkají naprosto bez úvah o podstatě a souvislostech toho co popisují. Jejich slova jsou jen zrcadlem jejich momentálního intelektuálního pohnutí a plovoucí změna názorů je jimi patrně považována za známku adaptabilního a pružného myšlení. Ve svých intelektuáských úvahách jsou často schopni dojít až k naproto absurdním závěrům. ( popsal tu už K. Čapek “ někteří volali – Po nás jedině mloci“)

    A zatím jim jen chybí kontakt s realitou. Prostě se mají moc dobře, že nemusí vážit slova a to co z huby vypustí nemá vliv na jejich život a dokonce ani na jejich životní úroveň.
    Asi bude muset být o hodně hůř, aby si tito lidé uvědomili, kde je nahoře a kde je dole, a že země je tvrdá – a na chleba se musí dělat.

  • J. Hruška • 20. září 2018

    Irena napsal

    Idiotronic, jistě, ale já nemluvila o socialismu, ale o současném společenském zřízení, kdy se v podobě kryptokolonie podílíme na všem, co provádí Západ. Co tady asi tak můžeme nějaké děti naučit? I kdyby to byly děti, které by skutečně potřebovaly pomoc. Pokrytectví? Napřed vám podtrhneme židli a potom budeme dělat, že vám pomáháme vstát, abychom vám vzápětí znovu podrazili nohy?

    Výborně, paní Ireno! Ono je to i z dalších důvodů mimo. Co by asi pan Tribun dělal, kdyby dostal do opatrování děcko, kterému slovo nerozumí, které má jiné hygienické a kulturní návyky, které prožilo šok, když přišlo o rodiče a další, když je nějaký idiot převezl do úplně cizího prostředí. Prostě je to mimo realitu z jakéhokoli rozumného hlediska. Přesto se na to někteří hodní lidé chytí. Proč?
    Myslím, že jde o lidi, kteří se snaží být hodní bez ohledu na realitu. Kdysi tito lidé dělali většinou pokusy sami na sobě. Například učitel, který mě učil na obecné škole. Když byl před válkou přesvědčen, že problémy s našimi poblázněnými německojazyčnými spoluobčany je nutno řešit dialogem, šel učit na německou školu (samozřejmě německy). Spratci se na něj sesypali a vyhodili ho, že učitele Čecha nechtějí. Po válce, když byl přesvědčen, že naši sovětští osvoboditelé jsou polobožské bytosti, které nedělají, co lidé, prošlí peklem války někdy dělávají, mu málem znásilnili manželku. Takoví lidé si přes určitou svou naivitu zasloužili úctu.
    Dnešní se ovšem poučili a ze zásady cpou do podobných situací jiné. Řekl bych, že je lze právem pojmenovat dobroserové.

  • Tribun • 21. září 2018

    @Petrpavel Jestli nezvládáme, tak bychom zvládat sakra měli. Není ono to náhodou tak, že nezvládáme, protože zvládat nechceme? A že těm syrským nechceme pomoct třeba právě proto, aby se neukázalo, že to jde? Proč je pořád tak důležité, jestli někdo je či není cizinec? Nemělo by záležet na tom, jestli to je či není člověk v nouzi? Ono to totiž vypadá, že za cizince považujeme i ty našince, kteří nemají ten správný původ.

    @Gatta Nepotřebný člověk, to je jak z učebnice liberalismu. Nikdo nemá hodnotu sám o sobě, ale pouze jako zdroj. Hodnocení toho, jestli to Němci zvládli nebo nezvládli, hodně záleží na tom, co si přejete, jestli chcete vidět, že to jde, i když to třeba jde, nebo jestli chcete důvody, proč to nejde, protože chcete, aby to nešlo.

    @dok Ještě bychom museli vzít na vědomí svět tam venku, že? Jenže to bychom právě měli, už jenom proto, že ten svět venku je z podstaty věci větší a silnější, než uvnitř a není, kam před ním utéct. Jestli si chcete chránit svoji „krev“, nemusíte se s nimi pářit, jestli chcete chránit národ, tak jaký, ten dvacet let starý český, nebo sto let starý československý? Ten s Němci, nebo ten bez Němců?

    @J.Hruška Takže držet ty lidi v koncentrákách či ghettech je vlastně pro jejich dobro? Jen idiot by se pokusil druhému pomoci na nohy, moudrý ho nechá chcípat mezi svými? V tom případě se nám nedostává idiotů. Proč nezabíjíme nedochůdčata, proč léčíme rakovinu? Je to rozumné? Rozumné je navzájem si pomáhat, ne racionalizovat (sic!) důvodu, proč nepomáhat.

  • Tribun • 21. září 2018

    Dobroser… je to vůbec krásný novotvar, takový fikaný. Srovnejte to s takovým slovem zloděj. Ten zlo jenom dělá, ale dobroser ho sere a co se vysere, to je špinavé a smrdí. Když okradu vlastní babičku, mám pořád větší šanci na odpuštění, než když pomohu cizímu člověku. To jsme to dopracovali.

  • Gatta • 21. září 2018

    re Tribun – nemá smysl rozvíjet a opakovat, co nechce být slyšeno ani pochopeno, tak jen na obecné téma – „nepotřebný člověk“ – tedy lépe (vámi) řečeno „hodnota člověka“.
    Máte nějaký známý nebo svůj vlastí způsob jak ji určit ?

    Mě napadá jen to Biblické – „Po ovoci je poznáte“ – tedy hodnota je daná jeho konkrétními činy (i slovo může být někdy čin) – jeho užitečností pro někoho dalšího.

    Bez stranění jedné či druhé straně – pro zamyšlení

    Jack London – Mořský vlk – ke konci 6. kapitoly.
    (zásadní Darwinovský rozhovor – zde jen část)

    “ Než tuto příhodu uzavřu, musím ještě uvést úryvek své rozprávky s Vlkem Larsenem v kajutě při mytí nádobí. „Vypadal jste dneska odpoledne celý nemocný,“ oslovil mě. „Copak vám bylo?“
    Dobře jsem věděl, že si uvědomoval, proč mi bylo možná stejně špatně jako Harrisonovi, a že se mě pokouší tou otázkou vylákat.
    Odpověděl jsem: „Bylo mi zle z toho surového jednání s tím chlapcem.“
    Krátce se zasmál. „Něco jako mořská nemoc, řekl bych. Někdo tím trpí a někdo ne.“
    „Tak to není,“ odporoval jsem.
    „Přesně tak,“ vedl svou dál. „Země je plna surovosti právě tak, jako je moře plno pohybu. A někomu je špatně z toho a jinému opět z onoho. Není jiné příčiny.“
    „Což vy, když si tak tropíte z lidského života šašky, což vy si života člověka vůbec neceníte?“ zeptal jsem se urputně.
    „Necením? Co je to za cenu?“ hleděl na mne, a třebaže měl oči klidné a nehybné, přec se v nich jaksi skrýval cynický úsměv. „Jakápak je tu cena? Jak ji měříte? Kdo ji měří?“
    „Já ji měřím,“ odpověděl jsem.
    „Tak tedy na kolik si to oceňujete? Míním život druhého člověka. Nu, povězte, zač stojí?“
    Cena života? Jak bych mohl stanovit jeho hmatatelnou cenu? A já, který jsem vždy míval výraz pohotově, tady s Vlkem Larsenem jsem najednou jaksi tápal a výraz nenalézal … „

  • zajoch • 21. září 2018

    Zdá se mi, že je tady autor článku ve své obhajobě proti komentářům docela vedle. Drží se okrajů otázky a podstatu nechává stranou, naproto demagogicky. Podstatou zda přijmout 50 muslimských „dětí“ (prý od 13 do 18 let, to nejsou děti už ani v našem pojetí, natož v islámském) je otázka jednak proč jsou do Evropy lifrováni, co se tím sleduje a za druhé jak mohou uškodit tam kde přijdou. Myslím si, že nemusím nic z toho rozebírat, že každý ví o co se jedná, proč je těmito lidmi Evropa zaplavována a jaká je situace v zemích kde jich je velký počet. Lidi se zdravým rozumem rozhodně nechtějí nějaký spouštěcí mechanismus pro přísun dalších a také nechtějí za skutečné pachatele blízkovýchodního chaosu tahat horké kaštany z ohně.
    Nevím jaká je logika v tom pomáhat lidem, kteří jsou nastrčeni nebo zneužiti, aby zde buď sami napáchali škodu, anebo odstartovali podmínky pro rozvrat. Když už máme být charitativní, tak by to mělo být co nejméně na náš úkor a především bezpečně mimo náš stát.

  • Bety • 21. září 2018

    Tak kromě zaprděných Čecháčků a jiných, stejnou notu hudoucích ohodnocení
    jsme ještě přizdisráčové.
    Promiňte Tribune, ale ono je pomáhání a pomáhání. Já bych pomoc viděla v tom,
    kdybychom jim v Sýrii, která mimochodem už v té hlavní nejosídlenější části
    NENÍ válečnou
    zónou, pomohli postavit něco na způsob dětské vesničky. To by se i patřilo,
    protože jak zmínila Irena, naše mlčení a dokonce i přitakávání našich vlád
    přispělo k tomu, že je v Sýrii tolik zbořených domů. A to mlčení a přitakávání
    je opravdu možno nazvat přizdisráčstvím. Jestli máme mít z něčeho špatné
    svědomí, tak právě z toho.
    50 dětí přesazených někam, kde je pro ně všechno cizí, mi připomíná ODPUSTKY
    – ty byly zrovna tak k ničemu, jen církev na nich zbohatla. Tady na tom si také
    někdo bezpochyby nahrabe, ale ty děti to nebudou.

  • Stan • 21. září 2018

    Myčeši jsme strašní sráči,
    vyhnali jsme Němce.
    Do pekel to s námi kráčí,
    říkali to v telce.

    Myčeši jsme lidé krutí,
    nechcem uprchlíky,
    sirotky, jsou neobutí,
    nemaj na dudlíky.

    Myčeši jsme nelidové,
    zrůdy xenofobní,
    to Němci jsou jiná třída,
    ti jsou na ně hodní.

    Lidi, už se vzpamatujte,
    nebuďte jak macecha,
    seberte se, politujte,
    adoptujte… Myčecha.

    Musím uznat, že spatřit Tribuna s Kalouskem na jedné barikádě, jak se bijí za 50 „syrotků“, mi udělalo hned krásnější den. Lidičky na obou stranách barikády, vzpamatujte se, vždyť se jedná o totální mediální manipulaci, která má jen zakrýt nějakou všivárnu (tipnul bych si na tendr na dálniční mýto či nějaké megazlodějny ve státním rozpočtu). Od lidovců jde navíc o mobilizaci svých voličů před komunálními a senátními volbami. Bělobrádek přece jasně na billboardech říká: „Senát jim nedáme!“ A od několik let neviditelné Šojdrové jde o jeden z posledních zoufalých pokusů, jak se zviditelnit.

  • valouch • 21. září 2018

    Axiomy:

    1. Pachani Dobra se vzdy deje ke skode a na ukor tretich osob.
    2. Pachatel Dobra se bezpecne pozna podle lhostejnosti vuci nestesti jinych, jez je/bude zpusobeno jeho cinnosti.
    3. Z mnoha moznosti Pachatel Dobra suverenne vybere tu nejskodlivejsi pro treti osoby.
    4. Pro svou cinnost ma Pachatel Dobra vzdy po ruce raznou obhajobu z humanitarnich duvodu.

    Maly slovnicek newspeaku popiracu invaze:

    a) 50 syrských sirotků – oficialni termin „mladistvi bez doprovodu“, vesmes muzskeho pohlavi, s neznamou minulosti; onen doprovod v podobe siroke blizkovychodni rodiny se dozajista dostavi, az se mladenci trochu otrkaji v novem prostredi
    b) radikální odmítnutí ideálů humanitních – za prve slo o citove vydirani (nejde o sirotky v nasem slova smyslu), za druhe nejde o odmitnuti pomoci, ale o odmitnuti kroku smerujiciho ke zmene etnicity a kultury obyvatel Ceska se vsemi dusledky
    c) Němci si řekli: „Zvládneme to!“ A zvládli. – rekla to jen jedna nestvura misto toho, aby zajistila vyjimecny stav a ostrahu hranic (coz byla v dane situaci jeji povinnost); Nemcu se neptala. A zvladli to tak leda ti prichozi invaderi, a to takovym stylem, ze pokud se nic nezmeni, po par generacich budou zbytky etnickych Nemcu nestvuru nenavidet vic nez Hitlera a proklinat do desateho kolena

    Na okraj textu:

    Pomahat lze jiste i lidem z nekompatibilnich etnik a kultur, ne ale tak, ze je budeme premistovat na vlastni teritorium a ohrozovat tim samu existenci vlastni civilizace. Takove socialni inzenyrstvi na zaklade pseudohumannich apelu je krajne nezodpovedne az zlocinne vuci soucasnym spoluobyvatelum a hlavne vuci jejich potomkum. A ohaneni se pluralem My Cesi je zcela unfair, protoze nazory na to, jak by mela vypadat budoucnost ceske spolecnosti a co pro to delat, se u ruznych lidi velmi lisi.

  • Gatta • 21. září 2018

    re Stan – je to možné – taková ta hra na víc cílů, ale to že jedna hajz..vina kryje druhou ještě neurčuje která z nich je ve svých důsledcích větší a které máme či nemáme věnovat pozornost. Peníze jsou problém, ale lidi obecně a majetkové změny – to jsou problémy mnohem větší.

    re valouch – lidé, kteří žijí v podstatě pohodlně, ne blahobytně podle svých představ, ale v podstatě pohodlně a změkčile – tak ti si neumí představit jak křehké je to jejich pohodlí

  • idiotronic • 21. září 2018

    Černé siroty? Tak 11:09:2018 odjížděly leoexpressem ve 20.10 z Hlavního nádraží v Praze vlakem ve směru Ostrava, Košice a shodou okolností všechny siroty byly mužského pohlaví a dělaly docela slušný kravál. Dvanáct kusů.

  • Gatta • 21. září 2018

    re Stan – je to možné – taková ta hra na víc cílů, ale to že jedna hajz..vina kryje druhou ještě neurčuje která z nich je ve svých důsledcích větší a které máme či nemáme věnovat větčí či menší pozornost. Peníze jsou problém, ale lidi obecně a majetkové změny – to jsou problémy mnohem větší.

    re valouch – lidé, kteří žijí v podstatě pohodlně, ne třeba blahobytně podle svých představ, ale v podstatě pohodlně a tedy i změkčile – tak ti si neumí představit jak křehké je to jejich pohodlí. Jak málo stačí, aby vše bylo jinak. Viz třeba Sarajevo 1984 – 1992, olympijský vlček Vuko a zrazu „alej snajperů“ …
    https://cs.wikipedia.org/wiki/Zimn%C3%AD_olympijsk%C3%A9_hry_1984
    https://cs.wikipedia.org/wiki/Obl%C3%A9h%C3%A1n%C3%AD_Sarajeva
    nebo dnes východní Ukrajina … mohli jsme tu změnu nakonec sledovat on-line …

    Lidé, jako každý jiný život, jsou prostě pitomí optimisté – že přeci “ to se nemůže stát“.
    A ono může …

    Zajímavý odkaz na omylnost lidského uvažování (jako stažený obrázek je to i čitelné)
    https://www.rouming.cz/roumingShow.php?file=Kognitivni_zkresleni.jpg

  • J. Hruška • 22. září 2018

    Vypadá to, že jde o akci, za kterou jsou stejní lidé, kteří se angažovali při přijetí syrských křesťanů. Ti dospělí křesťané jim utekli, někteří do táborů, kde byli před tím. Teď si tedy organizátoři vybrali děti, které před jejich dobročinností utéct nemohou.

  • Vlad • 22. září 2018

    Několik argumentů (a fakt) pro Tribuna:
    https://vlkovobloguje.wordpress.com/2018/09/22/sirotci-syrsti-a-ti-druzi/

    Docela by mě zajímalo jaké argumenty (a fakta) na tento článek. Děkuji za odpověď pane Tribune.

  • racek • 22. září 2018

    No jo, Němci řekli my to zvládnem. Ale jak se ukazuje, tak to nezvládli.
    Mimochodem, mohli by dostat třeba nějaká stipendia. Na střední školy, vysoké nebo učňovské obory. Samozřejmě, museli by prokázat zájem a schopnosti a věrohodné svůj původ a svou anabázi. A bral bych to napůl, kluky a holky…

    Ale to se přece děje už alespoň 100 let, ne? Tak jaký problém.

  • Martin (už bez taky m) • 22. září 2018

    Tereza Spencerová: Smutné signály
    http://literarky.cz/politika/rozhovory/27027-tereza-spencerova-smutne-signaly

  • idiotronic • 23. září 2018

    idiotronic napsal
    11:09:2018 odjížděly leoexpressem

    O tom, kdo organizuje přesuny těchto osob hovoří Martin Koller na Litoměřickém odborném semináři – čas 2:10 a dále. (Nová republika, video)

  • Tribun • 23. září 2018

    @Vlad Argumentů pro co nebo proti čemu? Že když nemůžeme pomoci všem, tak nemáme pomáhat nikomu? Že je spousta jiných, kteří potřebují pomoci také a možná více? Souhlasím, ale musím se zeptat, proč jsme jim tedy už dávno nepomohli? Ale když si představím ten virvál, jaký by vypukl v případě pomoci těm ze Zambie, protože jsou navíc ještě černí… snad je i lepší, že to nikdo ani nenavrhl. Není největší problém nakonec v tom, že ti Syřané už byli až příliš konkrétní? Vždyť bychom dokázali bez problémů pomoci ne 50, ale 50.000 uprchlíků. A klidně i půl miliónu, kdybychom skutečně chtěli. Tady přeci vůbec nejde o těch 50 Syřanů, kteří jsou možná opravdu už z nejhoršího venku, ale o naši hrůzu z toho, že bychom se měli setkat s někým cizím a ještě se s ním rozdělit.

    @Stan Dost možná to opravdu nějaké to „vrtění psem“ je, dost možná to opravu je jen předvolební marketing, ale i kdyby to tak bylo, tak ten eminentní problém je v tom, kolik lidí a jakým způsobem se toho chytlo, jaká morální panika vypukla kvůli tomu, že by se mohlo přijít 50 Syřanů.

    @Bety Nepřispět k tomu svinstvu by jistě bylo nejlepší, a pomoci teď s obnovou Sýrie, klidně i ve spolupráci s Ruskem, by také bylo dobré, ale nic z toho se bohužel nestalo a nestane. Pomoci pár lidem v nouzi ale pořád možné je a není to ani tak složité. (I když jak se ukazuje, mentálně je to nepřekonatelný problém.)

    @Zajoch V tom, co je podstatné, se neshodneme. Pro vás je podstatná konspirace o lifrování muslimů. Přitom se k nám skutečně lifrují desetitisíce Ukrajinců, Mongolů a Uzbeků coby novodobých nevolníků. Je jedno, jestli před těmi 50 Syřany republiku uchráníte, protože právě kvůli tomuhle urputnému bránění ji nedokážete ubránit před skutečnými ekonomickými migranty, které si dováží kapitál na levnou práci.

  • Martin (už bez taky m) • 23. září 2018

    Tribune, osobně například u toho imaginárního dobra mám názor, že „konání dobra jinde nemusí znamenat dělání zla“. Ale…
    Co mne ale na Vaší reakci namíchlo opravdu, to je fakt Z JAKÝCH POZIC jste se „vyrovnal“ s argumenty mnoha diskutérů. Raději nebudu psát jaký obrázek mi to o Vás vyvolává, a budu věřit že se pletu.
    Nemyslím si, že by byl u lidí žijících v prostoru ČR nějaký problém „setkat se s někým cizím a s někým se rozdělit“. To není pravda. Sám ji denně žiji, byť bych sám mnohé potřeboval. „Sdílení“ je často i rozdělování se s jinými – ne jen „tvrdý barter na gramy potu z dřiny a matérie vypočítaný“…
    Byla tady i diskuse k pomoci jim TAM- a to by asi řada lidí i odtud udělala i RÁDA. Ale musí vidět smysl a nedivím se že chtějí i jakési záruky že jejich dobré vůle nebude zneužito.
    Řada etnik se zde „spolusžila“ minimálně s nemalou částí „našich“ obyvatel. Typickým příkladem jsou jak někteří Romové, tak většina lidí Vietnamského původu, nepochybně i řada „Ukrajinců“.
    Není pravdou že „osudem“ etnicky a národnostně monolitnější obyvatelstvo se není schopno rozdělit, přijmout cosi či něco málo i u sebe pozměnit. Nekopírujte prosím názorově „vedení BL“.
    Nemyslím si ani, že je problém „kolik lidí se toho chytlo“.
    Ne: ti lidé se jednak bojí těch, kteří mnohdy dokazují, že se většině přizpůsobit nechtějí, často chtějí jen vysát a poté sami o/vládnout jako většina. Příkladů ze Západu je „do aleluja“…
    Lidé „u nás“ jsou už příliš zklamaní, mají i oprávněný strach z toho co za „kultura“ by zde spolu s nemocemi a dalším mohla přijít. Vědí prostě Z REALITY ŽIVOTA ze TOTO neutáhneme, nezvládneme- ne ty nějaké lidi „odtamtud“ samotné.
    A proč by nešlo pomoci i skrze či s Ruskem?
    „Kapitál“ je česky řečeno NADNÁRODNÍ SPOLEK LUMPŮ- vždy s „naším“partňorem“-ZRÁDCEM lidskosti.

  • Tribun • 23. září 2018

    @Martin „Sláb jenom ten, kdo ztratil v sebe víru, a malý ten, kdo má jen malý cíl.“ To prosím napsal nějaký Neruda, co jsou ho plné knihovny a čítanky, už v 19. století. Také vás to uráží? Co vám na mě vlastně vadí? Že se nebojím s vámi? Já nemám problém s tím, když se šlápne šmejdovi na krk, já mám problém s předsudečným šlapáním na krk každému, kdo je jiný, a ještě preventivně, aniž bych ho vůbec znal. Já bych totiž hrozně nerad, aby, kdybych tím uprchlíkem byl nedej bože já sám, ke mě lidé, kteří by mi mohli pomoci, přistupovali stejně jako my k těm, kteří tu pomoc potřebují dnes. Zcela bez irone, nedokážu pochopit, jak na tomto principu může někdo vidět něco špatného?

  • Gatta • 23. září 2018

    re Tribun – jste neodpověděl … nevadí …

    tedy k tématu – bohužel ti „sirotci a spol.“ jsou nejen konkétní lidé – tedy objekty hodné soucitné pozornosti, ale v tomto případě především subjekty vysoké špinavé hry. Západ pomáhal, ne-li inicioval rozrpoutání střetů a 8 roků potom pomáhal živit válku v Sýrii a najednou je vzor humanity? Tomu mám věřit ??? – slza mi skápla …
    Odpor k přimigrantům u nás opravdu zásadně vzrostl a to přesně od slavného výroku německé kancléřky, která tímto plivla existující úmluvy a ze zákonů EU udělala pověstný „cár papíru“. A to naprosto svévolně – bez politické legitimity k takovým činům.
    Bohužel – opakuji – BOHUŽEL – lidé opravdu lidsky soucítící s jakýmikolikoliv sirotky“ se stávají jen užitečnými idioty.

  • PPK • 23. září 2018

    „Demagog je člověk, který hlásá věci, o nichž ví, že nejsou pravda, a to lidem, o nichž ví, že jsou hlupáci.“ — H. L. Mencken

    https://cs.wikipedia.org/wiki/Demagogie

  • Martin (už bez taky m) • 23. září 2018

    Tribune s tím citátem jste u mne „opravdu správně“…
    Obavy neznamenají, že „nebojsovský princip“ je správně.
    Za léta veřejného angažmá jsem se sdostatek přesvědčil,
    že zcela nerespektovat instituci typu STÁT (její potřeby) se nevyplácí.
    Stále má stát pro nás všechny jako garant čehosi a jako instituce nějakou funkci.
    Pokud ale nebude mít pro běžného, většinového občana cenu žádnou, pak …
    „Neziskovkářský“ přístup typu „proti státu za každou cenu a na věčné časy“ jsem nikdy nerazil.
    A řada z nás se Tribune prostě myslím docela oprávněně obává o další znefunkčnění státu- ještě víc,
    nežli k tomu již došlo…
    A když „Tibetskou vlajkou mává Kraďousek“- je to pro mne vždy varovný signál…
    Osobní „být zcela Free“ by mělo končit tam, kde začíná jakýsi nezbytný řád a pořádek pro všechny občany.
    Osobně nehodlám futrovat volební výsledek „lid“ovců či TOPky pomocí akce, která podle mne nemá smysl ani pro skutečnou pomoc Sýrii, a domnívám se že ani pro ty „konkrétní děti a mladistvé“.
    Meziresortní koordinační mezinárodní štáb při MO RF pro návrat Syrských uprchlíků skoro každý týden vydává zprávu o tom, jak oni Západem proklínaní a přezíraní Rusové (RF) každý týden nezištně pomáhají restaurovat Sýrii. Dodávají léky, trubky pro plynové a vodovodní potrubí, potraviny i vodu a vybavení pro vodárny, elektrorozvodny, léky, poskytují lékařskou pomoc, obnovují školy, vodárny, pekárny… Tam by jste našel tisíce příležitostí jak pomoci dětem i dospělým v Sýrii i k jejich návratu do Sýrie. RF neustále vyzývá Evropu ku pomoci při obnově Sýrie mj. s odkazem na potřebu NÁVRATU PŘED VÁLKOU uprchlých lidí…
    Rád bych pomohl osiřelým dětem z Donbassu, ale díky laskavosti „našich“ dosavadních vlád mám potíž uživit i jen sebe…
    Takže „Velký cíl“ mi podle Vás schází…
    :-)

  • Bety • 23. září 2018

    Tribune, já také nechápu proč to nejde pomáhat přímo v Sýrii?? A hned všechno obracet proti našim občanům? Pokud má stát vydat nějaké peníze z našich daní
    a politici mají plnou hubu toho, jak je třeba pomoci sirotkům, tak byste se měl
    zamyslet spíš nad tím, proč to tedy proboha nejde, ne?
    Možná byste se divil, jak by naši lidé zareagovali, kdyby se vyhlásila sbírka -ale
    ne pod patronátem nějaké neziskovky,podotýkám – třeba pro nějakou konkrétní
    firmu s konkrétní smlouvou, která by v Sýrii něco pro konkrétní děti (protože
    ta hodná tetka ty své nějak nemůže najít) postavila.
    A když už jsme u toho – v Jemenu umírají hladem desetitisíce dětí právě teď-
    ty v tom Řecku nehladují – tak proč EU, která nám prý chce přispět na těch
    ubohých padesát nepošle do Jemenu aspoň pár náklaďáků s jídlem??
    A já nepochybuji, že by naši lidé přispěli. Jenže víte co? Oni o tom neví!!!
    A proč o tom neví? Protože přece nemůžeme podrazit naše spojence Saudy,
    kteří dokonce předsedají komisi pro lidská práva. Tak promiňte, ale jděte
    mi s Němci, kteří to tak dobře zvládají NA KOLO!

  • Petrpavel • 26. září 2018

    Takže Tribune : to se to kecá když se může jenom kecat.
    Kolik už máte doma sirotků? Tu otázku myslím vážně. Upřímná odpověď ukáže vás v plné nahotě. Já vychoval v pěstounské péči dítě od jeho dvou let, nedávno ukončila vysokou školu. Tak kdo je namyšlený blb a kdo je člověk?