Přizdisráči

Kauzu kolem (ne)přijetí 50 syrských sirotků asi nemusím nijak zvlášť představovat, a vlastně bych ani nemohl, protože primární návrh/výzvu/apel/prosbu, či jak to vlastně začalo, jsem vůbec nezaregistroval, to až následnou melu, ve které po sobě oba tábory, tj. pro i proti, už pálili těžkými kalibry. Zatím to je tak, že reálně vyhrávají odmítači, protože nepřišla ani noha, a morálně je to plichta, protože strana „pro“, neschopna tváří v tvář tak radikálnímu odmítnutí ideálů humanitních argumentovat, skončila u sípání vulgarit, zatímco strana „proti“, která nedokázala ideály humanitní ještě zcela vytěsnit, spřádá čím dál tím krkolomnější důvody, proč nikoho nepřijmout.

Asi vás nepřekvapí, že já osobně straním „pro“, ale jsem dalek toho nadávat těm „proti“, protože oni za to tak úplně nemohou. Když je celá společnost třicet let vystavena intenzivní masáži v tom smyslu, že nikdo není odpovědný za druhé, ale každý jen sám za sebe, tak se to někde projevit musí. Rozhodně si nenechte namluvit, že za to odmítání může čtyřicet let komunismu (a že se určitě nějaký chytrák, co to bude tvrdit, najde), protože už třicet let se tu vzývají úplně jiné hodnoty. Nehledě k tomu, že spousta lidí, kteří už takto žijí na hraně, může mít oprávněné obavy, že by najednou mohlo jít o krk i jim, protože by na ně už vůbec nic nezbylo. (Pokud se vám taková sobecká argumentace protiví, přestaňte adorovat kapitalismus a udělejte něco proto, aby na té hraně nežili.)

To ovšem nic nemění na tom, že to, co se v souvislosti s padesáti syrskými dětmi (ano, pořád jsou to děti, i když to nejsou batolata) line ze Strakovky a zejména z Hradu (Jirko, jsi prase a hovado) je chucpe non plus ultra. Dobré je to leda jako učebnicová ukázka toho, jak vypadá skutečný populismus: nadbíhání ulici, bez špetky snahy ji jakkoliv povznést.

Zejména knížecí rady, že bychom je naopak měli poslat zpět do Sýrie (aktuálně jsou totiž snad v nějakém utečeneckém táboře v Řecku, či kde), aby ji postavili na nohy, jsou stejně sprosté, jako blbé. Jak by asi Sýrii pomohlo padesát nevzdělaných děcek, co nepoznaly nic jiného, než válku a lágry, a jsou emocionálně i intelektuálně zraněné? Nedávalo by větší smysl vzít je k nám, ukázat jim, jak jinak se dá také žít, vzdělat je a vychovat z nich své přátele a spojence, kteří po návratu do Sýrie budou nakupovat od nás? Teď jsou z nich ideální cíle pro islamistickou radikalizaci a to kopnutí do zadku, které jsme jim uštědřili,  je k té radikalizaci ještě popostrčí.

Zatím šlo i o ty syrské siroty, teď je ale třeba zmínit něco, čeho už média a sociální sítě plné nejsou a co dalo i jméno tomuto textu: signál o českém přizdisráčství, které to odmítnutí a zejména jeho zdůvodnění vysílá do světa. Signál o tom, jak zranitelná česká společnost je, jak je vystrašená ze světa okolo sebe, jak se cítí chudá a slabá, jak málo má sebevědomí a jak ji dokáže rozhodit i taková věc, jako je možnost, že by do ní přišla padesátka Syřat. Tady už totiž nejde o těch padesát Syřat, tady jde o deset miliónů Čechů, kteří evidentně nejsou připraveni zvládat sebemenší stres. Představte si, že by nás někdo chtěl skutečně napadnout. Normálně by si řekl, že desetimilionový národ by mohl být příliš velké sousto a že by se mu to nemuselo vyplatit, ale teď, když vidí, jak se skládáme pod „hrozbou“, že by k nám mohlo přijít padesát syrských sirotků, tak si možná řekne, že za zkoušku by to stálo, stačí zadupat. Nebo někde schrastit jednapadesátého sirotka, protože když neustojíme padesát, jednapadesátý nás dorazí. Nebo si představte opravdu vážnou krizi, jako třeba blackout. Jak by česká společnost mohla něco takového ustát, když ji dostane do kolen padesát syrských dorostenců?

Němci si řekli: „Zvládneme to!“ A zvládli. Tu s většími, tu s menšími problémy, ale zvládli. My jsme si řekli: „Nezvládneme to!“ A nezvládli. A pořád hledáme důvody, proč to zvládnout nemůžeme a proč bychom to ani neměli zkoušet. Jenže když nezvládneme padesát syrských dorostenců, jak chceme zvládat ty tisíce svých vlastních? Nejsem Američan, abych věřil tomu, že neúspěch neexistuje, že stačí opravdu chtít a vesmír se spojí. Hranice existují a něco zvládnou skutečně nejde. Ale ty hranice jsou o hodně dál, než jsme si je teď nakreslili. A jedno vím zcela jistě: když se chtít nebude, tak to rozhodně nepůjde.

Je dobře, že jako národ nejsme arogantní jako Američani nebo Rusové, jenže my to přeháníme zase na druhou stranu a považujeme se za malé, slabé, chudé a všechny okolo včetně sebe sama přesvědčujeme, že takoví opravdu jsme. Přizdisráči. Jenže svět nám na to zvysoka… dějiny se nám nevyhnou jenom proto, že se tváříme, že tady nejsme. A až dorazí, tak nás převálcují, protože jsme zvyklí na všechno říct: „To nezvládneme.“ Bojím se, že když nechceme zvládnout malé, nedokážeme zvládnout ani velké. A že to velké dříve či později přijde, tak jako v minulosti přišlo už mnohokrát. A semele nás, protože místo velikosti v sobě pěstujeme malost a místo síly slabost.

Převzato z blogu Tribun

0 0 hlasy
Hodnocení článku
Platby

Líbil se vám článek?
Přispějte, prosím, redakci OM na č. ú. 2900618307/2010, nebo přes následující QR kódy.

QR platba 50 Kč

QR platba 50 Kč

QR platba 100 Kč

QR platba 100 Kč

Odebírat
Upozornit na
33 Komentáře
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Petrpavel
Petrpavel
20. 9. 2018 2:30

Tribune, postavil jste si otázku proč bychom to vlastně měli zvládnout? Zkuste se zamyslet hlavou. Nezvládáme tisíce opuštěných českých dětí žijících nuceně mimo rodinu, proč bychom měli zvládat právě ty cizí? Pořád narážíme na typický český postoj : cizinec je víc našinec, protože tam očekáváme příliv peněz ze státního. Starat se o malého Čecha přináší v tom porovnání málo. Smutný postoj rádoby ušlechtilého hlupáka, ve skutečnosti dopředu kalkulujícího vyčůránka (a to mám vaše názory většinou rád).

zajoch
20. 9. 2018 3:47

Nevím jestli tomu postoji v článku rozumím a možná, že ne. Za prvé to, jakou charakteristikou nás Tribun oblažil, mi nepřipadá spravedlivé. Myslím, že naši obyvatelé nejednou prokázali, že se s problémy dokáží vypořádat. Mám na mysli například povodně, konkrétně povodeň, kterou jsem zažila na Moravě v roce 1997. Nebyla jediná a některá území ji zažila za sebou opakovaně. Za druhé jsem přemýšlela nad tím, kdo do Evropy ty syrské děti přivezl a proč. Zda v tom byly takové čisté úmysly jim pomoci, anebo zneužití dětí tehdy, když obyvatelé Evropy nechtějí přijímat dospělé. S falešným argumentem děti se vždycky nejlépe… Číst vice »

Irena
20. 9. 2018 6:10

„Nedávalo by větší smysl vzít je k nám, ukázat jim, jak jinak se dá také žít, vzdělat je a vychovat z nich své přátele a spojence, kteří po návratu do Sýrie budou nakupovat od nás?“ Ano? A co jim tu jako ukážeme? Jak podporujeme politicky, zdrojově i jinak všechny, kteří je vyhnali z jejich vlastních domovů, kteří je na jejich vlastním území vraždí? A potom jim ještě s drzostí sobě vlastní budeme chtít ukazovat, jak žijí „lidé“? A vyžadovat na nich, aby s námi za naši POMOC obchodovali respektive abychom na nich ještě potom i parazitovali, jak je to na… Číst vice »

Gatta
Gatta
20. 9. 2018 8:04

Tribun napsal: “ … Němci si řekli: „Zvládneme to!“ A zvládli. Tu s většími, tu s menšími problémy, ale zvládli…. “ Co zvládli ??? Ubytovat a z hromady peněz vybraných od daňových poplatníků fungující ekonomiky platit milion nepotřebných a nekopaktibilních přimigrantů. Ano – to zvládli. A dál …??? Co bude dál … ? Třeba za 5 roků, nebo ve třetí generaci těch dnes tak slavně „zvládnutých“. „Zvládneme to!“ – to je jako ty nesmyslné adrenalinové chalange – třeba: https://www.youtube.com/watch?v=JNVya9Q9tyY https://www.youtube.com/watch?v=wWTQffylB2k Taky to zvládli … a když ne, tak u lidí se tomu říká „přirozený výběr“. Pokud se to ale zkouší… Číst vice »

idiotronic
20. 9. 2018 10:17

Irena napsal
Nedávalo by větší smysl vzít je k nám, ukázat jim, jak jinak se dá také žít, vzdělat je a vychovat z nich své přátele a spojence, kteří po návratu do Sýrie budou nakupovat od nás?“

Pokud vím, v Homsu stála elektrárna z 80. let, kterou stavěly československé firmy. Takže základ už je , ale nikde jsem nenašel, že by se na něm pokračovalo.
Obávám se, že v cestě další spolupráce stojí něco jiného (a někdo jiný), než
Bašar Asad.

Irena
20. 9. 2018 11:16

Idiotronic, jistě, ale já nemluvila o socialismu, ale o současném společenském zřízení, kdy se v podobě kryptokolonie podílíme na všem, co provádí Západ. Co tady asi tak můžeme nějaké děti naučit? I kdyby to byly děti, které by skutečně potřebovaly pomoc. Pokrytectví? Napřed vám podtrhneme židli a potom budeme dělat, že vám pomáháme vstát, abychom vám vzápětí znovu podrazili nohy?

Admirál
Admirál
20. 9. 2018 11:26

Syrské děti patří do Sýrie. Naše velvyslankyně bude zcela jistě jejich repatriaci dojednat. A ČR a veřejnost může přispět rodinám, co se jich v Sýrii ujmou.

Bude to dostatečně humální? Bude to míň humální, než je tahat k nám? Bylo by toto řešení přizdisráčské?

dok
dok
20. 9. 2018 14:48

Nejde o to, že se nechceme, nebo neumíme postarat o pár dětí. Jde přece o to, že jakmile jednou otevřeme vrátka, okamžitě to zneužije Unie k tomu, že nám sem nahrne spousty „utečenců“, pod záminkou toho, že když pár, tak i sta, případně tisíce. Za jiných okolností bychom jistě pomohli ale za těch, které nastaly teď, je třeba chránit republiku i národní identitu, před vpádem kobylek, vypěstovaných a přesouvaných do Evropy podivnými Séréšovskými bandami.

Gatta
Gatta
20. 9. 2018 16:01

Není to přímo k článku, ani k Tribunovi, kterého si vždy rád přečtu, i když se s ním mnohdy rozcházím nejen v detailech. Úvaha ani nevznikla nad diskuzemi na OM, kde díky registraci a Stanově ostražitosti, jsou příspěvky v drtivé většině věcné a konstruktivní. A hlavně odráží nějaký vnitřní řád myšlení jejich autorů – řád, který ctí jakési staré zásady a postoje – ty které pomohly lidstvu úspěšně překonat celou svoji vývojovou historii, a to až po dnešek. Na jiných diskuzích mám pocit, že jsem e ocitl v jakémsi hrůzném divadle se zdrogovanými herci. Mnozí naprosto ztratili kontakt s realitou… Číst vice »

J. Hruška
J. Hruška
20. 9. 2018 16:02

Irena napsal Idiotronic, jistě, ale já nemluvila o socialismu, ale o současném společenském zřízení, kdy se v podobě kryptokolonie podílíme na všem, co provádí Západ. Co tady asi tak můžeme nějaké děti naučit? I kdyby to byly děti, které by skutečně potřebovaly pomoc. Pokrytectví? Napřed vám podtrhneme židli a potom budeme dělat, že vám pomáháme vstát, abychom vám vzápětí znovu podrazili nohy? Výborně, paní Ireno! Ono je to i z dalších důvodů mimo. Co by asi pan Tribun dělal, kdyby dostal do opatrování děcko, kterému slovo nerozumí, které má jiné hygienické a kulturní návyky, které prožilo šok, když přišlo o… Číst vice »

Tribun
Admin
21. 9. 2018 13:42

@Petrpavel Jestli nezvládáme, tak bychom zvládat sakra měli. Není ono to náhodou tak, že nezvládáme, protože zvládat nechceme? A že těm syrským nechceme pomoct třeba právě proto, aby se neukázalo, že to jde? Proč je pořád tak důležité, jestli někdo je či není cizinec? Nemělo by záležet na tom, jestli to je či není člověk v nouzi? Ono to totiž vypadá, že za cizince považujeme i ty našince, kteří nemají ten správný původ. @Gatta Nepotřebný člověk, to je jak z učebnice liberalismu. Nikdo nemá hodnotu sám o sobě, ale pouze jako zdroj. Hodnocení toho, jestli to Němci zvládli nebo nezvládli,… Číst vice »

Tribun
Admin
21. 9. 2018 13:46

Dobroser… je to vůbec krásný novotvar, takový fikaný. Srovnejte to s takovým slovem zloděj. Ten zlo jenom dělá, ale dobroser ho sere a co se vysere, to je špinavé a smrdí. Když okradu vlastní babičku, mám pořád větší šanci na odpuštění, než když pomohu cizímu člověku. To jsme to dopracovali.

Gatta
Gatta
21. 9. 2018 14:23

re Tribun – nemá smysl rozvíjet a opakovat, co nechce být slyšeno ani pochopeno, tak jen na obecné téma – „nepotřebný člověk“ – tedy lépe (vámi) řečeno „hodnota člověka“. Máte nějaký známý nebo svůj vlastí způsob jak ji určit ? Mě napadá jen to Biblické – „Po ovoci je poznáte“ – tedy hodnota je daná jeho konkrétními činy (i slovo může být někdy čin) – jeho užitečností pro někoho dalšího. Bez stranění jedné či druhé straně – pro zamyšlení Jack London – Mořský vlk – ke konci 6. kapitoly. (zásadní Darwinovský rozhovor – zde jen část) “ Než tuto příhodu… Číst vice »

zajoch
21. 9. 2018 14:53

Zdá se mi, že je tady autor článku ve své obhajobě proti komentářům docela vedle. Drží se okrajů otázky a podstatu nechává stranou, naproto demagogicky. Podstatou zda přijmout 50 muslimských „dětí“ (prý od 13 do 18 let, to nejsou děti už ani v našem pojetí, natož v islámském) je otázka jednak proč jsou do Evropy lifrováni, co se tím sleduje a za druhé jak mohou uškodit tam kde přijdou. Myslím si, že nemusím nic z toho rozebírat, že každý ví o co se jedná, proč je těmito lidmi Evropa zaplavována a jaká je situace v zemích kde jich je velký… Číst vice »

Bety
Bety
21. 9. 2018 15:14

Tak kromě zaprděných Čecháčků a jiných, stejnou notu hudoucích ohodnocení jsme ještě přizdisráčové. Promiňte Tribune, ale ono je pomáhání a pomáhání. Já bych pomoc viděla v tom, kdybychom jim v Sýrii, která mimochodem už v té hlavní nejosídlenější části NENÍ válečnou zónou, pomohli postavit něco na způsob dětské vesničky. To by se i patřilo, protože jak zmínila Irena, naše mlčení a dokonce i přitakávání našich vlád přispělo k tomu, že je v Sýrii tolik zbořených domů. A to mlčení a přitakávání je opravdu možno nazvat přizdisráčstvím. Jestli máme mít z něčeho špatné svědomí, tak právě z toho. 50 dětí přesazených… Číst vice »

valouch
21. 9. 2018 16:39

Axiomy: 1. Pachani Dobra se vzdy deje ke skode a na ukor tretich osob. 2. Pachatel Dobra se bezpecne pozna podle lhostejnosti vuci nestesti jinych, jez je/bude zpusobeno jeho cinnosti. 3. Z mnoha moznosti Pachatel Dobra suverenne vybere tu nejskodlivejsi pro treti osoby. 4. Pro svou cinnost ma Pachatel Dobra vzdy po ruce raznou obhajobu z humanitarnich duvodu. Maly slovnicek newspeaku popiracu invaze: a) 50 syrských sirotků – oficialni termin „mladistvi bez doprovodu“, vesmes muzskeho pohlavi, s neznamou minulosti; onen doprovod v podobe siroke blizkovychodni rodiny se dozajista dostavi, az se mladenci trochu otrkaji v novem prostredi b) radikální odmítnutí… Číst vice »

Gatta
Gatta
21. 9. 2018 18:33

re Stan – je to možné – taková ta hra na víc cílů, ale to že jedna hajz..vina kryje druhou ještě neurčuje která z nich je ve svých důsledcích větší a které máme či nemáme věnovat pozornost. Peníze jsou problém, ale lidi obecně a majetkové změny – to jsou problémy mnohem větší.

re valouch – lidé, kteří žijí v podstatě pohodlně, ne blahobytně podle svých představ, ale v podstatě pohodlně a změkčile – tak ti si neumí představit jak křehké je to jejich pohodlí

idiotronic
21. 9. 2018 18:38

Černé siroty? Tak 11:09:2018 odjížděly leoexpressem ve 20.10 z Hlavního nádraží v Praze vlakem ve směru Ostrava, Košice a shodou okolností všechny siroty byly mužského pohlaví a dělaly docela slušný kravál. Dvanáct kusů.

Gatta
Gatta
21. 9. 2018 18:55

re Stan – je to možné – taková ta hra na víc cílů, ale to že jedna hajz..vina kryje druhou ještě neurčuje která z nich je ve svých důsledcích větší a které máme či nemáme věnovat větčí či menší pozornost. Peníze jsou problém, ale lidi obecně a majetkové změny – to jsou problémy mnohem větší. re valouch – lidé, kteří žijí v podstatě pohodlně, ne třeba blahobytně podle svých představ, ale v podstatě pohodlně a tedy i změkčile – tak ti si neumí představit jak křehké je to jejich pohodlí. Jak málo stačí, aby vše bylo jinak. Viz třeba Sarajevo… Číst vice »

J. Hruška
J. Hruška
22. 9. 2018 6:12

Vypadá to, že jde o akci, za kterou jsou stejní lidé, kteří se angažovali při přijetí syrských křesťanů. Ti dospělí křesťané jim utekli, někteří do táborů, kde byli před tím. Teď si tedy organizátoři vybrali děti, které před jejich dobročinností utéct nemohou.

Vlad
Vlad
22. 9. 2018 9:33

Několik argumentů (a fakt) pro Tribuna:
https://vlkovobloguje.wordpress.com/2018/09/22/sirotci-syrsti-a-ti-druzi/

Docela by mě zajímalo jaké argumenty (a fakta) na tento článek. Děkuji za odpověď pane Tribune.

racek
racek
22. 9. 2018 16:58

No jo, Němci řekli my to zvládnem. Ale jak se ukazuje, tak to nezvládli.
Mimochodem, mohli by dostat třeba nějaká stipendia. Na střední školy, vysoké nebo učňovské obory. Samozřejmě, museli by prokázat zájem a schopnosti a věrohodné svůj původ a svou anabázi. A bral bych to napůl, kluky a holky…

Ale to se přece děje už alespoň 100 let, ne? Tak jaký problém.

idiotronic
23. 9. 2018 1:48

idiotronic napsal
11:09:2018 odjížděly leoexpressem

O tom, kdo organizuje přesuny těchto osob hovoří Martin Koller na Litoměřickém odborném semináři – čas 2:10 a dále. (Nová republika, video)

Tribun
Admin
23. 9. 2018 17:09

@Vlad Argumentů pro co nebo proti čemu? Že když nemůžeme pomoci všem, tak nemáme pomáhat nikomu? Že je spousta jiných, kteří potřebují pomoci také a možná více? Souhlasím, ale musím se zeptat, proč jsme jim tedy už dávno nepomohli? Ale když si představím ten virvál, jaký by vypukl v případě pomoci těm ze Zambie, protože jsou navíc ještě černí… snad je i lepší, že to nikdo ani nenavrhl. Není největší problém nakonec v tom, že ti Syřané už byli až příliš konkrétní? Vždyť bychom dokázali bez problémů pomoci ne 50, ale 50.000 uprchlíků. A klidně i půl miliónu, kdybychom skutečně… Číst vice »

Martin (už bez taky m)
23. 9. 2018 18:15

Tribune, osobně například u toho imaginárního dobra mám názor, že „konání dobra jinde nemusí znamenat dělání zla“. Ale… Co mne ale na Vaší reakci namíchlo opravdu, to je fakt Z JAKÝCH POZIC jste se „vyrovnal“ s argumenty mnoha diskutérů. Raději nebudu psát jaký obrázek mi to o Vás vyvolává, a budu věřit že se pletu. Nemyslím si, že by byl u lidí žijících v prostoru ČR nějaký problém „setkat se s někým cizím a s někým se rozdělit“. To není pravda. Sám ji denně žiji, byť bych sám mnohé potřeboval. „Sdílení“ je často i rozdělování se s jinými – ne… Číst vice »

Tribun
Admin
23. 9. 2018 18:43

@Martin „Sláb jenom ten, kdo ztratil v sebe víru, a malý ten, kdo má jen malý cíl.“ To prosím napsal nějaký Neruda, co jsou ho plné knihovny a čítanky, už v 19. století. Také vás to uráží? Co vám na mě vlastně vadí? Že se nebojím s vámi? Já nemám problém s tím, když se šlápne šmejdovi na krk, já mám problém s předsudečným šlapáním na krk každému, kdo je jiný, a ještě preventivně, aniž bych ho vůbec znal. Já bych totiž hrozně nerad, aby, kdybych tím uprchlíkem byl nedej bože já sám, ke mě lidé, kteří by mi mohli… Číst vice »

Gatta
Gatta
23. 9. 2018 19:33

re Tribun – jste neodpověděl … nevadí … tedy k tématu – bohužel ti „sirotci a spol.“ jsou nejen konkétní lidé – tedy objekty hodné soucitné pozornosti, ale v tomto případě především subjekty vysoké špinavé hry. Západ pomáhal, ne-li inicioval rozrpoutání střetů a 8 roků potom pomáhal živit válku v Sýrii a najednou je vzor humanity? Tomu mám věřit ??? – slza mi skápla … Odpor k přimigrantům u nás opravdu zásadně vzrostl a to přesně od slavného výroku německé kancléřky, která tímto plivla existující úmluvy a ze zákonů EU udělala pověstný „cár papíru“. A to naprosto svévolně – bez… Číst vice »

PPK
PPK
23. 9. 2018 19:43

„Demagog je člověk, který hlásá věci, o nichž ví, že nejsou pravda, a to lidem, o nichž ví, že jsou hlupáci.“ — H. L. Mencken

https://cs.wikipedia.org/wiki/Demagogie

Martin (už bez taky m)
23. 9. 2018 19:45

Tribune s tím citátem jste u mne „opravdu správně“… Obavy neznamenají, že „nebojsovský princip“ je správně. Za léta veřejného angažmá jsem se sdostatek přesvědčil, že zcela nerespektovat instituci typu STÁT (její potřeby) se nevyplácí. Stále má stát pro nás všechny jako garant čehosi a jako instituce nějakou funkci. Pokud ale nebude mít pro běžného, většinového občana cenu žádnou, pak … „Neziskovkářský“ přístup typu „proti státu za každou cenu a na věčné časy“ jsem nikdy nerazil. A řada z nás se Tribune prostě myslím docela oprávněně obává o další znefunkčnění státu- ještě víc, nežli k tomu již došlo… A když „Tibetskou… Číst vice »

Bety
Bety
23. 9. 2018 21:11

Tribune, já také nechápu proč to nejde pomáhat přímo v Sýrii?? A hned všechno obracet proti našim občanům? Pokud má stát vydat nějaké peníze z našich daní a politici mají plnou hubu toho, jak je třeba pomoci sirotkům, tak byste se měl zamyslet spíš nad tím, proč to tedy proboha nejde, ne? Možná byste se divil, jak by naši lidé zareagovali, kdyby se vyhlásila sbírka -ale ne pod patronátem nějaké neziskovky,podotýkám – třeba pro nějakou konkrétní firmu s konkrétní smlouvou, která by v Sýrii něco pro konkrétní děti (protože ta hodná tetka ty své nějak nemůže najít) postavila. A když… Číst vice »

Petrpavel
Petrpavel
26. 9. 2018 17:36

Takže Tribune : to se to kecá když se může jenom kecat.
Kolik už máte doma sirotků? Tu otázku myslím vážně. Upřímná odpověď ukáže vás v plné nahotě. Já vychoval v pěstounské péči dítě od jeho dvou let, nedávno ukončila vysokou školu. Tak kdo je namyšlený blb a kdo je člověk?