Diskuze k článku


  • nikdo • 14. března 2016

    Komunální služby měst Geničesk, Cherson, Čaplinka a Kachovka v Chersonské oblasti Ukrajiny v průběhu posledních dvou měsíců nacházejí na stěnách soukromých i úředních domů provokační nápisy v turečtině a arabštině: „Cherson je Turecko“, „Zde začíná kalifát“ a „Osmanská říše se obnovuje“.

    I když jsou zprávy o „Erdoganových nápisech“ (jak tato grafiti nazvali místní obyvatelé) z internetu hbytě mazány, místní obyvatelstvo na ně reaguje. Postupně narůstající konflikt mezi místními a militanty tzv. „Muslimského batalionu“ zformovaného z tureckých nacionalistů, arabských radikálů a tatarských revanšistů působící formálně pod záštitou „Krymsko-tatarského medžlisu“ mění poklidnou Chersonštinu na konfliktní teritorium.

    http://rusvesna.su/news/1457874702

    Kdopak si asi na Ukrajině při majdanu pomyslel, že místo Evropy přijde kalifát?

  • M.C. • 14. března 2016

    Měl by jste se hbitě doučit vyjmenovaná slova po B.

    Rusko ještě za Putina náhradu nehledá, s tím souhlasím, ale proč by se nenašla?
    V ruském systému prezident a ministři zahraničí a obrany dělají zahraniční politiku a premiér a ostatní ministři řeší správu země, přičemž na koncepční úrovni jim do toho mluví prezident.
    Proč by tedy nemohl Putina ve funkci prezidenta nahradit Lavrov?
    Jistě by za sebe dokázal mezi svými lidmi na ministerstvu najít odpovídající náhradu na post ministra.
    Pokus by Šojgu zůstal ministrem obrany, zůstala by kontinuita ruské politiky vůči zbytku světa zachována.
    Kandidatura dosavadního ministra obrany by byla zřejmě obyvateli Ruska i zbytkem světa vnímána jako příklon Ruska k silové politice, to by asi nebylo nejlepší ani v případě bezprostřední hrozby vypuknutí války. Navíc Šojgu není Rus ale Tuvimec, to nevím, jak by to etničtí Rusové přijali. Možná dobře, předtím byl ministrem pro mimořádné situace, teď je ministrem obrany, už si na něj zvykli.

  • M.C. • 14. března 2016

    Zprávy z Chersonské oblasti o přibývání různých islámských bojůvek jdou už delší dobu. Jenže pokud je to myšleno jako armáda pro útok na Krym tak si to někdo špatně spočítal.
    Internetem chodí vtip: Proč ukrajinská armáda útočí na Donbas a nesnaží se obsadit Krym? …. Protože na Krymu se skutečně nachází ruská armáda.

    Takovéto oddíly bojovníků by spíše uspěly proti tomu Donbasu, proti pravidelné armádě vyzbrojené těžkými zbraněmi nemají mnoho šancí. Navíc šíje spojující Krym s pevninou je značně vodnatá, je tam obtížný terén pro útok a dobrý pro obranu.
    To spíš chování bojeviků vyvolá ozbrojený střet mezi nimi a místními obyvateli a z Chersonu se může stát druhý Donbas. Z Chersonu není daleko do Oděsy.
    Ale to už závisí na Ukrajincích.

  • Aleš • 14. března 2016

    Kotleba se se svým fašismem nijak neliší od fašistických subjektů našich, jako jsou TOP09, ODS, blok proti Islámu a dalších. Na Kotlebovi jich nejvíc dráždí shoda s mým osobním programem. Nezávislost na institucích NATO či případně i EU, pokud se nebude schopna transformovat na federaci národních států. Buď Kotleba podpoří koalici SMERU a SNS a ukáže, že nemá v hlavě nasráno a nebo půjde na ruku Kiskovi… Peter to vidí dost pesimisticky. Ale jak říkal Foldyna, proti obří kampani i takový výsledek SMERU je Ficovo vítězství.
    Pokud je pro někoho ovšem jediným skutečným důvodem k obviňování z xenofobie a fašismu a bůhvíčeho ještě jen kritika NATO, máme se na co těšit. To končí čarodějnickými procesy, Odděsskými tragédiemi, Majdany a Alláhakbaristy jako v případě pilotky Savčenkové. V „záhodných“ konstelacích regulérní válkou.
    Vzpomeňme na Marka Obrtela. Bránit hranice proti nelegálním migrantům, to by mu ještě prošlo, ale kritizovat u toho NATO, to si dovolil něco….
    Věřme, že Slováci najdou společnou řeč bez výrazných ústupků teroristickým organizacím jako je NATO či nadnárodnímu kapitálu. Je to na vážkách, ale šance ještě jsou.
    Případná koalice může nabídnout Kotlebovi několik programových průniků a zasazení se o jejich plnění a několik drobných ústupků směr k zahraniční politice a vztahu k mezinárodním organizacím. Slovensko, které bude předsedat EU, by pak stejně jako Evropa ocenili, kdyby ty ústupky Kotlebovi byly víc směrem k NATO než k EU. Což by bylo také pro dobro věci… Jestli teď si unie předcházela Sobotku, od teď si bude předcházet slovenského premiéra…

  • orinoko • 14. března 2016

    Tak jsem shledl tri naborova videa do armady – emericke, ruske … a ceske. Ponekud to pripomina nektere vtipy v techto trech zastupcich.

    Absolutne nejodpudivejsi a totalne vyblite je video emericke. Znaji jenom jedno – silu. Vezmi jim domnelou silu, a je to nejotresnejsi zemlbaba na svete, ve ktere se shledla ceska armadni propaganda.
    Oni berou vojnu jako emericky fotbal. Kdo nema v lebce biceps, tak je chroma kachna. Tak neco jako soucasny Ohava. Je prezident , ale uz si muze tak akorat lestit svuj pendrek.
    A ten biceps v lebce … ten musi mit emericke bobule. Akorat , ze spousta jich je cernych a latinskych.
    Je to armada prohry. Pohromade ji drzi jen stimulacni prostredky. V prve rade medy-jalni.
    Sila zalozena na sladke mouce, sladke coca cole, pivu bez kouli ve tretinkach … a obrovskych prdelich.
    Ty jsou mnohdy k videni i na obrich krevnich tucnicich predstavujich krk.
    Co delas, Pane Boze? Vejras a vejras? Cos to stvoril k obrazu svemu? A nechce se ti blejt?

  • nikdo • 14. března 2016

    M.C. napsal

    Měl by jste se hbitě doučit vyjmenovaná slova po B.

    Rusko ještě za Putina náhradu nehledá, s tím souhlasím, ale proč by se nenašla?
    V ruském systému prezident a ministři zahraničí a obrany dělají zahraniční politiku a premiér a ostatní ministři řeší správu země, přičemž na koncepční úrovni jim do toho mluví prezident.
    Proč by tedy nemohl Putina ve funkci prezidenta nahradit Lavrov?
    Jistě by za sebe dokázal mezi svými lidmi na ministerstvu najít odpovídající náhradu na post ministra.
    Pokus by Šojgu zůstal ministrem obrany, zůstala by kontinuita ruské politiky vůči zbytku světa zachována.
    Kandidatura dosavadního ministra obrany by byla zřejmě obyvateli Ruska i zbytkem světa vnímána jako příklon Ruska k silové politice, to by asi nebylo nejlepší ani v případě bezprostřední hrozby vypuknutí války. Navíc Šojgu není Rus ale Tuvimec, to nevím, jak by to etničtí Rusové přijali. Možná dobře, předtím byl ministrem pro mimořádné situace, teď je ministrem obrany, už si na něj zvykli.

    Hm, a já pořád proč to „hbytě“ tak blbě vypadá…

    Jak čtu informace z Ruska, oni dost vnímají „ruskost“ jako vlastenectví, či věrnost ruskému projektu. Etnicita je pro ně druhořadá. Je to pravděpodobně důsledek toho, že Rusko je impérium. My Češi se spíš pořád bráníme asimilaci, tak vnímáme etnicitu citlivěji.
    Musulmanská armáda zatím útočí na Ukrajinu, čehož si Ukrajinci zatím moc nevšimli, s výjimkou těch kteří tam žijí a kterým „dobrovolníci“ a „aktivisté“ blokád a podobných taškařic rekvírují majetek. Je to problém pro místní slovanské obyvatelstvo, pro Ukrajinu reprezentovanou obyvateli, ne chuntou, pro Rusko a pro východní Evropu včetně nás. Nejmenší problém je to pro Rusko, to má armádu schopnou tenhle problém vyřešit.
    Až tam bude kalifát, místní obyvatele s formálním souhlasem Kyjeva a mlčením Brusele a Fašingtonu vyhubí, vzniknou výcvikové tábory teroristů a ukrajinská cesta tentokrát už ozbrojených z vycvičených „běženců“, bude zatraceně horko. Ne v Rusku, samozřejmě.

  • zajoch • 14. března 2016

    k M.C. První článek s úvahou o příštím ruském prezidentovi jsem pochopila tak, že by sice byli politici a činovníci vhodní k nahrazení Putina, ale že si jeho nahrazení nepřejí sami obyvatelé Ruska.
    Před časem jsem do jedněch RO vložila také článek s úvahou o příštím ruském prezidentovi. Podstata byla podobná, avšak v něm se konkrétně uvažovalo o současném ministru obrany Sergěji Šojgu.
    Ještě upřesnění: ministr Šojgu není čistý Tuvinec, má jen tuvinského otce a snad matka je Ruska.
    Souhlasím se značkou „nikdo“, že Rusové vnímají ruskost jako vlastenectví a národnost je pro ně až na druhém místě. Stalin také nebyl Rus a nemyslím si, že by jej nenáviděli tak jak se to líčí u nás. Nyní začíná být v Rusku opět vyzdvihován.
    Rusy nelze hodnotit podle našich měřítek.

  • Ladislav Hinner • 14. března 2016

    Nikdo se doučí „hbitě“ a M.C. se zase hbitě doučí „byste“.
    Ale k jednomu překladu Obamova citátu: Za výsledek své zahraniční politiky Obama uvedl: „Lidstvo se stalo méně surovým, trpělivějším, zdravějším, lépe se stravujícím, ohleduplnějším a schopnějším k ovládání.“
    Pokud překlad není správný, mělo být sebeovládání, ale v realitě je bližší pravdě, že evropský ovčan je svou „korektností“ skutečně připraven lépe k ovládnutí. Americký nájezdník zase k ovládání…

  • Sio • 14. března 2016

    Ladislav Hinner napsal

    Nikdo se doučí „hbitě“ a M.C. se zase hbitě doučí „byste“.
    Ale k jednomu překladu Obamova citátu:Za výsledek své zahraniční politiky Obama uvedl: „Lidstvo se stalo méně surovým, trpělivějším, zdravějším, lépe se stravujícím, ohleduplnějším a schopnějším k ovládání.“
    Pokud překlad není správný, mělo být sebeovládání, ale v realitě je bližší pravdě, že evropský ovčan je svou „korektností“skutečně připraven lépe k ovládnutí. Americký nájezdník zase k ovládání…

    Oh, hned trojí poučení! :-)
    Já si u toho pomyslel, že Obama vlastně mluví o tom, že lidé mají více vepřového, guláše, knedlíků a piva, čímž se stali změkčilejšími, pomalejšími, ustrašenějšími a poslušnějšími. Nemyslel to Obama spíše takto? Pokud ano, rád bych si ještě jednou od některého propagandisty vyslechl, co to vlastně byl ten gulášový socialismus.

  • peter. • 14. března 2016

    K voľbám nie len tým slovenským ale k voľbám všeobecne sa vyjadril predseda krajinskej vlády Bavorska Horst Seehofer takto:cit.“Načo chodiť ku voľbám,keď ten koho zvolíme nerozhoduje a kto rozhoduje,toho nevolíme“.kon.cit.
    Celý svet už vie,že tzv.demokratické voľby sú fraškou.A celý svet sa tej frašky znova a znova zúčastňuje.Naozaj sme už svojím myslením upadli na úroveň bečiaceho stáda?A čo tak,keby sa raz občania rozhodli neísť k voľbám a účasť by neprekročila 5%.Myslíte,že by to niečo zmenilo?

  • zajoch • 14. března 2016

    K Ladislavu Hinnerovi: Děkuji za pozornost věnovanou textu. Nemohu s vámi polemizovat, protože jsem zde už mnohokrát uvedla, že nemám žádné speciální vzdělání v ruském jazyce. Možná máte pravdu, ale nejsem o tom přesvědčena. Pokusila jsem se na základě vaší výtky výrok si vyjasnit pomocí překladače, ovšem ten nelze brát za bernou minci, protože někdy přeloží tak, že vyjde opačný smysl. Přesto jej zde uvedu: „Lidstvo se stal méně násilný, tolerantnější, zdravější, jíst lepší, spolehlivější více schopnou řízení „. Takže překladač mi nepomohl. V originále věta vypadá takto: „Человечество стало менее жестоким, более терпимым, более здоровым, лучше питающимся, более чутким, более способным к управлению.“ Pohledem do slovníku nevidím sebeovládání. Podle slovníku je sebeovládání „самооблада́ние „. Také „самоконтроль“.

  • peter. • 14. března 2016

    Putin sťahuje ruské vojská zo Sýrie !!!!

  • fajt • 14. března 2016

    peter. napsal

    Putin sťahuje ruské vojská zo Sýrie !!!!

    Obama ho za jedno chválí, ale na druhou stranu zase přes svá ministerstva a mluvčí vykřikuje, že je to málo a že bude zkoumat pravé záměry rusů…však on mu Kreml nakonec vyhoví. ..)

  • Martin (už bez taky m) • 14. března 2016

    paní zajoch: také nemám žádné speciální vzdělání v ruštině, ale přeložil bych do češtiny nejspíše jako „schopnějším/dokonalejším v ovládání“, tj. nejspíše mělo jít o vyjádření popisující „zvýšení, zlepšení schopnosti řídit, vést, ovládat“- nejspíše společenské procesy, atd.
    Nemyslím že by měl v tomto případě na mysli bezprostředně ovládání lidí.
    Vnímal bych to spíše jako snahu Obamy vztáhnout své „prezidentování“ ve vztahu k zahraničí také k něčemu neutrálnímu, tvrdícímu že údajně „nastal kvalitativní posun“…
    Pokud, pak nevím z čeho usuzuje, že díky „jeho prezidentování“…
    A těžko od něj uslyšíme ekvivalent našeho „Svět se mění, ty teď vládni, já jsem špatně kraloval…“ – i když V.V. Putin by mu mohl odpovědět oním… „V koruně ta moudrost není, v hlavě má ji dobrý král.“…
    peter: boj s teroristy vede vedle VKS RF přece zejména Syrská armáda. Na té je věci dokončit, pokud vím žádné zastavení palby s Al-Nusrou či ISIL nenastalo. Nemusí tam přece RF držet stále vše. Může jít i prostředek tlaku na jednání, zatím asi víme málo.
    Počkejme s dedukcemi.
    Navíc neřekl pokud vím, že stahuje vše, či že se nemohou vrátit…
    Poměr sil bezpochyby VKS RF naprosto zvrátily. Stejně tak výrazně přispěly k zásadní změně situace na frontách.
    Do Sýrie celé měsíce proudí ruské zbraně,munice, poradci, probíhá výcvik velitelů SAA všech stupňů, zacvičování na nové zbraně…
    Nejsou přece povinni vše „dovést do vítězného konce“ sami… To musí PO DOHODĚ udělat sami místní. Má-li to celé mít smysl.
    Nepokládám to za žádnou zradu.
    A nebudu spekulovat o nějakých „tlacích“…
    Ještě včera SAA doslova vybíjela teroristy salvami z Gradů…
    Opakuji: musí chtít a dokázat hlavně místní – tj sami Syřané.
    Ta země se jmenuje Sýrie, nejde o Autonomní oblast RF.

  • Ladislav Hinner • 15. března 2016

    zajoch • 14. Březen 2016

    K Ladislavu Hinnerovi: Děkuji za pozornost věnovanou textu. Nemohu s vámi polemizovat, protože….
    Já se omlouvám, ale mým záměrem nebyla kritika Vašeho překladu, sám už ruštinou příliš nevládnu (originál jsem nečetl), ale využil jsem té (snad) nejednoznačnosti k úvaze o odevzdanosti našich ovčanů a agresivitě nájezdníků. Zrovna tak jsem nechtěl mentorovat aní M.C. či Nikoho, jen jsem asi zbytečně rozproudil diskusi na téma sem nepatřící. Nejblíže pravdě je Sio, jenže to se mi nehodilo. Tož tak…

  • M.C. • 15. března 2016

    Upravlenije je řízení někoho nebo něčeho.
    Chtělo by to anglický originál.

    Rozhodnutí o snížení vojenské přítomnosti v Sýrii mě taky překvapilo, ještě zdaleka tam není hotovo.
    Určitě to nebylo jen tak, uvidíme na jaký ústupek šla druhá strana a jak to budou obkecávat.

  • Aleš • 15. března 2016

    http://cz.sputniknews.com/politika/20160315/2579162/italie-madarsko-prodlouzeni-sankce-rusko.html
    Je na čase, aby sankce okamžitě zrušili další evropské země. Pane premiére a pane Zaorálku, jsme na řadě, lid i realita světa si to žádá, jednejte v našich zájmech, prosím.

  • peter. • 15. března 2016

    zajoch napsal
    Rusové vnímají ruskost jako vlastenectví

    https://www.youtube.com/watch?v=0fBVbvcQ8ys

  • Béda • 15. března 2016

    http://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Obama-pry-prohral-na-cele-care-Opet-ho-vyskolil-jeho-tolik-nenavideny-rival-426261

    Političtí a vojenští analytici se přes jistou nedůvěru k odchodu ruských vojsk ze Sýrie shodnou na tom, že pro ruského prezidenta skončila „syrská mise“ vítězstvím. Posílil pozice syrského prezidenta Asada a donutil navíc Západ k tomu, aby usedl s Ruskem ke společnému jednacímu stolu. Podle britského deníku chce Putin stažením ruských vojáků z bojišť v Sýrii předejít dlouhému konfliktu, který by přinesl mnoho dalších obětí. Jak však poukazují analytici, počet podpůrného vojenského personálu v blízkosti základny Latákie roste. ..

  • aram • 15. března 2016

    peter. napsal
    https://www.youtube.com/watch?v=0fBVbvcQ8ys

    Roztomilé :-) jen tak nějak nevím co si o tom mám myslet. Jen aby se to nepřepísklo, taková častuška jednadvacátéto století.

  • peter. • 15. března 2016

    aram napsal
    Roztomilé jen tak nějak nevím co si o tom mám myslet. Jen aby se to nepřepísklo, taková častuška jednadvacátéto století.

    aram:
    Aj vám sa zdá,že sa to už začína preháňať? Lebo mne áno.

  • Martin (už bez taky m) • 15. března 2016

    Béda napsal

    http://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Obama-pry-prohral-na-cele-care-Opet-ho-vyskolil-jeho-tolik-nenavideny-rival-426261

    Političtí a vojenští analytici se přes jistou nedůvěru k odchodu ruských vojsk ze Sýrie shodnou na tom, že pro ruského prezidenta skončila „syrská mise“ vítězstvím. Posílil pozice syrského prezidenta Asada a donutil navíc Západ k tomu, aby usedl s Ruskem ke společnému jednacímu stolu. Podle britského deníku chce Putin stažením ruských vojáků z bojišť v Sýrii předejít dlouhému konfliktu, který by přinesl mnoho dalších obětí. Jak však poukazují analytici, počet podpůrného vojenského personálu v blízkosti základny Latákie roste. ..

    Bédo, je to souhrn faktů i blábolů, v celku dost manipulativní.
    Bláboly ami o tom, že „ruské bomby nepadají na ISIL…“ či „…že vhánějí uprchlíky do Evropy“ – no comment. To jsou „tvůrci mediální virtuální skutečnosti“…
    Pravdivé je snad jen to, že „žádná kaše se nejí tak horká“, a upozorňující na minimalizaci rizik a uklidnění v některých armádních kruzích RF.
    Jinak je skutečností, že Rusové tam v určité síle TRVALE zůstávají, a to už na 2 základnách (plus třetí připravená pro vrtulníky)…
    Na dohled nad tím co bude by to mělo stačit. Jak bylo i zde uvedeno, Kalibry tam mohou doletět kdykoliv.
    „Západu“ zcela vyrazil karty z rukou, jejich tvrzení k RF už uvěří jen „pravdový materiál“, a Syřané (všichni) nyní vědí, že je to zejména na nich…
    Stažení větší č. sil neznamená nemožnost návratu.
    Je dobré, že přes únavu (na přenosu z veřejného Putinova oznámení viditelnou a logickou), našel Putin v sobě odvahu k „nepopulárnímu“ oznámení, a že zůstává realistou schopným stále překvapovat…
    Buďme proto realisty navzdory „častuškám“ také.
    RF je znovu potvrzená a fakty doložená supervelmoc, doložila jak že se skutečně bojuje se skutečně doloženými teroristy. Do Sýrie také RF nadále posílá nemalou -skutečně humanitární – pomoc.
    Další svět nebude bipolární, ale s více „hráči“…
    Evropané by měli tlačit na debilní „elity“ EU ať také činí kroky ke zlepšení a stabilizaci Evropy- té Evropy do níž neodmyslitelně patří Rusko.

  • Béda • 16. března 2016

    Martin (už bez taky m) napsal
    Bédo, je to souhrn faktů iblábolů, v celku dost manipulativní.
    Bláboly ami o tom, že „ruské bomby nepadají na ISIL…“ či „…že vhánějí uprchlíky do Evropy“ – no comment. To jsou „tvůrci mediální virtuální skutečnosti“…
    Pravdivé je snad jen to, že „žádná kaše se nejí tak horká“, a upozorňující na minimalizaci rizik a uklidnění v některých armádních kruzích RF.
    Jinak je skutečností, že Rusové tam v určité síle TRVALE zůstávají, a to už na 2 základnách (plus třetí připravená pro vrtulníky)…
    Na dohled nad tím co bude by to mělo stačit. Jak bylo i zde uvedeno, Kalibry tam mohou doletět kdykoliv.
    „Západu“ zcela vyrazil karty z rukou, jejich tvrzení k RF už uvěří jen „pravdový materiál“, a Syřané (všichni) nyní vědí, že je to zejména na nich…
    Stažení větší č. sil neznamená nemožnost návratu.
    Je dobré, že přes únavu (na přenosu z veřejného Putinova oznámení viditelnou a logickou), našel Putin v sobě odvahu k „nepopulárnímu“ oznámení, a že zůstává realistou schopným stále překvapovat…
    Buďme proto realisty navzdory „častuškám“ také.
    RF je znovu potvrzená a fakty doložená supervelmoc, doložila jak že se skutečně bojuje se skutečně doloženými teroristy. Do Sýrie také RF nadále posílá nemalou -skutečně humanitární – pomoc.
    Další svět nebude bipolární, ale s více „hráči“…
    Evropané by měli tlačit na debilní „elity“ EU ať také činí kroky ke zlepšení a stabilizaci Evropy- té Evropy do níž neodmyslitelně patří Rusko.

    Nevím s čím vlastně polemizujete a proč u toho uvádíte můj nick. A taské nevím o jakých „častuškách“ mluvíte. Jsem velice dalek toho abych o Rusku a jeho politice pěl „častušky“. Již v úvodním příspěvku jsem psal že o tom, co Rusy vedlo k částečnému vojenskému stažení ze Sýrie se můžeme pouze dohadovat. Když západní (rozhodně ne Putinovi nakloněný a rozhodně ne rusofislký) tisk píše, že Rusko v Sýrii z hlediska oficiálně stanovených cílu „vyhrálo“ (vrátilo se jako supervelmoc a donutilo aktéry jednat s Ruskem, Asad neodstupuje a z kómatu se díky Rusům probral do těžké ofenzivy, nemusí to nutně znamenat žádnou častušku, ale třeba se jenom jedná o realismus. Jestli jsou zatím nějaká zákulisní diplomatická jednání a dohody, anebo nějaké „přeskupování ruských sil“ to teprv vyjde všechno najevo.

  • Béda • 16. března 2016

    Krom toho Asad zůstává u moci a je relevantní politickou silou, se kterou se musí nadále počítat, ruské základny, poradci, S300 v Sýrii zůstávají a moc ISIL (včetně možností jejich zásobovatelů) a celá „umírněná“ opozice je marginalizovaná.

  • Béda • 16. března 2016

    http://www.hlavnespravy.sk/demokraticky-institut-albrightovej-a-mcfaula-vyhanaju-z-ruska/756641

    Generálna prokuratúra označila aktivity amerického „Národného demokratického inštitútu – NDI“ na území Ruska za neželané. NDI je štruktúra prepojená s Bielym domom, riadi ju známa Madeleine Albrightová, ktorá úzko spolupracovala s ruskou opozíciou a mala priamy vzťah k podpore „farebných revolúcií“…

  • Martin (už bez taky m) • 16. března 2016

    Pane Bédo, vložil jste zde krom odkazu na článek na PL i – a jen – výňatek z něj.
    Na tento výňatek a odkazovaný článek jsem reagoval, ne na Vás.
    Zmínil jsem Vás pouze jako toho kdo jej vložil, jako mé hodnocení obsahu toho nač jste poukázal pro Vás.
    Je tedy zcela zřejmé s čím polemizuji.
    Vaše „orientace v problému“ je mi dlouho známá, a vcelku jsou myslím mezi námi jen menší rozpory.
    Zkusme být prosím méně vztahovační.
    Do komentářů za sebe často vkládám i reakce na související témata, často i související komentáře na jiných vláknech – pokud je zde ta souvislost.
    Vy se opakovaně cítíte dotčen mými komentáři.
    Ale to je omyl a nedorozumění.
    Uvádím váš nick jen jako vysvětlení k čemu (opakuji ne k vám ale k odkazu který zmiňujete) zase já vztahuji komentář svůj.
    Obdobně to někdy mám s p. peterem.
    Zkusme prosím vnímat své komenty ne jako vzájemné napadání či „pohlavkování, mentorování“, ale jako dílčí rozvíjení či dílčí polemiky s řečeným či odkazovaným.
    Nevidím důvod k rozporům ve vzájemných postojích, resp. jejich základech.
    Za sebe se snažím vkládat když už tak názory nikoliv „uvařené z vody či mlhy“ jak tvrdí někteří…
    Na žabomyší půtky nemám čas ani chuť, a nehodlám prosazovat nějaké „své ego“ spory s někým jiným…
    Něco jiného je, když mne něco rozzlobí. Ale pak se snažím být jasný, přesný, osobně adresný. Snad s výjimkou výzev proti defétismu, kterým pohrdám. Vždy je totiž možné alespoň něco málo udělat.
    Chápu, že může dojít k nedorozuměním, ale opakuji ty, ani spory a hádky nejsou důvodem a cílem toho proč zde cokoliv píši.
    Jsem ten poslední kdo bude tvrdit něco jako že „Rusové utíkají“, či že neudělali to co původně inzerovali.
    Rusové v Sýrii v -dle nich dostatečné síle – zůstávají a boj proti teroristickým organizacím nadále pokračuje i s jejich účastí.