Diskuze k článku


  • peter. • 19. června 2016

    Stretli sa dvaja svetovo významní ľudia.
    Svetovo významná politička N.Savčenková a svetovo významný ruský výtvarník a performans-umelec Pjotr Pavlenskij.Ruský umelec sa preslávil v celom svete tým,že si klincom pribil vajcia ku dlažbe Červeného námestia v Moskve.O podstatne menšiu slávu sa pričinil podpálením hlavných vchodových dverí do budovy bývalého KGB na Lubjanke.Ukrižovanie vlastných vajec – video tu:
    http://www.topky.sk/cl/11/1368063/Brutalny-protest–Nahy-Rus-si-pribil-genitalie-k-zemi-
    Rozhovor týchto velikánov ľudstva tu :
    http://ukraina.ru/news/20160619/1016680699.html

  • Martin (už bez taky m) • 19. června 2016

    https://www.youtube.com/watch?v=xup7vh5Pbbw

  • Martin (už bez taky m) • 19. června 2016

    https://www.youtube.com/watch?v=QJSVyRS4l6k

  • Martin (už bez taky m) • 19. června 2016

    https://www.youtube.com/watch?v=aL_fIWK7Q8U

  • Martin (už bez taky m) • 19. června 2016

    všimněte si jak reagují lidé z pléna na řeči M. Boma…
    https://www.youtube.com/watch?v=exsml68TqU8
    a toho polského idiota z médií…

  • Martin (už bez taky m) • 19. června 2016

    https://www.youtube.com/watch?v=FItic1MGlGI

  • Martin (už bez taky m) • 19. června 2016

    http://cz.sputniknews.com/svet/20160619/3326076/rusky-vojak-teroristicky-utok-syrie.html
    Čest jeho památce!

  • zajoch • 20. června 2016

    Ruský ministr obrany nečekaně navštívil na pokyn ruského prezidenta syrského prezidenta Asada. Ten vyjádřil překvapení nad tím, že přijel sám ministr obrany, neboť očekával například náčelníka generálního štábu, či některého jiného vysoce postaveného vojenského činitele. K návštěvě došlo po třístranné schůzce ministrů obrany Ruska, Íránu a Sýrie.
    O návštěvě Šojgu v Sýrii byly poskytnuty jen obecné a málo vypovídající informace.
    http://warfiles.ru/show-121144-neozhidannyy-vizit-v-siriyu-o-chem-shoygu-govoril-s-asadom.html

  • fajt • 20. června 2016

    http://cz.sputniknews.com/svet/20160620/3328292/zastupce-rusko-iaaf-clenstvi.html – na jednu stranu je dobře, že Rusko bylo vyňato z ryze drogového a korupčního sportu, ale pro spojence a přátelé Kremlu zase nulová odpověď ruské vlády bude taky špatně kvitována – jsem opravdu zvědav, jak si s tím Kreml poradí. ..)

  • M.C. • 20. června 2016

    fajt napsal

    http://cz.sputniknews.com/svet/20160620/3328292/zastupce-rusko-iaaf-clenstvi.html – na jednu stranu je dobře, že Rusko bylo vyňato z ryze drogovéhoa korupčního sportu, ale pro spojence a přátelé Kremlu zase nulová odpověď ruské vlády bude taky špatně kvitována – jsem opravdu zvědav,jak si s tím Kreml poradí. ..)

    Na místě ruských sportovců bych si to vzal za záminku a stornoval účast úplně.
    Bezpečnostní situace na místě je špatná a epidemiologická je úplně zoufalá.
    Nemluvě o tom, že by tam mohl někdo provést nějakou lumpárnu.
    Na místě našich sportovců bych účast zvážil rovněž – ze stejných důvodů.
    Já vím, že spousta sportovců je šťastná, že si vybojovali postup na OH a připravují se na to jako na vrchol sezóny, ale smrdí to tam průserem (a to doslova).

  • peter. • 20. června 2016

    fajt:
    Podcenil som našich ľudí! A Američania tiež,čo ma teší:
    http://www.hlavnespravy.sk/obyvatelia-smilna-vyhnali-americkych-taziarov-ropy/797328

  • peter. • 20. června 2016

    Sankcie veľmi pomohli Rusku.V debate u Solovjeva,sa jeden z ruských diskutérov vyjadril takto :“daj Boh,aby tie sankcie trvali ešte dva alebo tri roky“.Pravdepodobne si to uvedomili aj v EÚ lebo sa chystajú k ich zrušeniu.Ak by k tomu aj došlo myslím,že ruský trh už neabsorbuje ani polovicu z toho,čo do RF vyvážali štáty EU pred zavedením sankcií.
    http://ukraina.ru/news/20160620/1016691576.html

  • fajt • 20. června 2016

    peter. napsal

    fajt:
    Podcenil som našich ľudí! A Američania tiež,čo ma teší:
    http://www.hlavnespravy.sk/obyvatelia-smilna-vyhnali-americkych-taziarov-ropy/797328

    borci, ono není jednoduché ( přímo nebezpečné ) se osobně postavit americkým ropákům, kteří ve třetím světě fyzicky likvidovali a likvidují odpůrce jejich těžby, takže držím pěsti a doufám, že si američané nepozvou i na Slovensko nějaké vojenské veterány, u těchto chamtivců od ropy se nikdy neví po čem sáhnou i v samotné Evropě. ..

  • Sio • 20. června 2016

    peter. napsal

    Stretli sa dvaja svetovo významní ľudia.
    Svetovo významná politička N.Savčenková a svetovo významný ruský výtvarník a performans-umelec Pjotr Pavlenskij.Ruský umelec sa preslávil v celom svete tým,že si klincom pribil vajcia ku dlažbe Červeného námestia v Moskve.O podstatne menšiu slávu sa pričinil podpálením hlavných vchodových dverí do budovy bývalého KGB na Lubjanke.Ukrižovanie vlastných vajec – video tu:
    http://www.topky.sk/cl/11/1368063/Brutalny-protest–Nahy-Rus-si-pribil-genitalie-k-zemi-
    Rozhovor týchto velikánov ľudstva tu :
    http://ukraina.ru/news/20160619/1016680699.html

    Zajímalo mě, jestli použil hřebíky do betonu, ale on to ošulil. Stejně tak i vejce zůstaly neporušené. Dost odfláknuté umělecké dílo, asi jako Savčenkové hladovka.

  • M.C. • 21. června 2016

    Když už začíná o kolapsu EU mluvit Soros, tak je nejvyšší čas spouštět záchranné čluny, neboť potápění Titaniku se stalo zjevným.
    https://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/407058-podle-sorose-bude-po-kolapsu-eu-rusko-novou-velmoci.html

  • bergpora • 21. června 2016

    Prave jsem se docetl, ze Rusove se z mistrovstvi ve Francii nechali vyradit zamerne, aby mohli napumpovat novy egregor vlastnimi matricemi na MS 2018 v Moskve. Coz je dukaz odpisu GP.
    To by mne tedy nenapadlo, ale mne nenapadaji ruzne veci.

    Az nedejboze sesadi Putina, bude se zrejme jednat a planovany krok zamerneho obnoveni informacniho pole a vytvoreni nove matrice na 6. priorite, vedouci k likvidaci 5. kolony a zakonitemu dokonceni procesu odpisu USA.

  • bergpora • 21. června 2016

    M.C. napsal
    Když už začíná o kolapsu EU mluvit Soros, tak je nejvyšší čas spouštět záchranné čluny, neboť potápění Titaniku se stalo zjevným.

    U Sorose je trosku problem poznat, kdy blufuje. Nazaval bych to delegaci moralky: kdyz budete to same provadet mezi prateli, tak vam daji do nosu, kdyz tohle dela clovek, hybajici celosvetovou ekonomikou, jsme svedky aktivniho pojeti legitimniho podnikatelskeho zameru.

  • Aleš • 21. června 2016

    2. světová válka včetně sponzoringu Hitlera, holocaust, Pearl Harbor, Nagasaki a Hirošima, heydrichiáda, vyhlazení Lidic, Ležáků, Javoříčka a Ploštiny, bombardování Drážďan a především českých a moravských měst v předvečer konce války byly taktéž legitimní podnikatelské záměry?

  • bergpora • 21. června 2016

    Ze by Soros bombardoval Drazdany? To si musim hned vygooglovat…

  • hudryper • 21. června 2016

    bergpora napsal
    Ze by Soros bombardoval Drazdany?

    Na podobný podnikatelský záměr ve svých 14 létech,kdy byl zvláště aktivní ve své původní domovině co do vztahu ke gestapem transportovaným etnickým spoluobčanům,opravdu neměl.
    Dodnes si s úctou a obdivem vzpomínám,jak ho v roce 1992 ministr Piťha vyhodil,když přišel žádat
    o pochopitelně bezplatné předání paláce bývalého KNV na Smíchově jeho „barevné univerzitě “ !
    Velmi se urazil,takhle se přece s dobrákem co rozdává peníze kudy se vrtne,nejedná,že áno ? A
    tak nakonec přemístil svou barevnou nalejvárnu do hotelu Olšanka,než ji přemístil do Budapesti.
    Ale je to dobrák od kosti,zejména v kolektivech pražské kavárny oblíben,kde každé jeho slovo má
    punc známého :“ Slyšeli jste slovo Boží…“

  • Aleš • 21. června 2016

    https://www.novinky.cz/domaci/407110-pseudoelity-a-pachatele-dobra-berou-lidem-svobodu-nebral-si-servitky-zeman.html
    Naštěstí se najdou tací, kteří si ze záměry podobných vytírají zádel aspoň slovně. Někdo sponzoroval ve 20., někdo v 21. století.
    A jsou tu i tací, kterým není daleko pro činy dnes.
    http://e-republika.cz/article3626-ANO-miru-NE-valce
    Tro(t)llové ať si te přeberou jak chtějí, talentu na to mají na rozdávání.

  • peter. • 21. června 2016

    Neviem,čo ešte majú spoločné s Ježišom Kristom títo úchyláci.Buzeranti a pedofilovia zasraní…
    http://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Vatikan-Prohlaseni-ohledne-Ruska-a-Ukrajiny-Ale-skutecne-silne-Mnozi-mozna-vzteky-rozbiji-pocitac-441325

  • peter. • 21. června 2016

    nedarí sa!
    http://medzicas.sk/syria-obrat-na-fronte-isil-utoci/
    a ešte toto :
    http://medzicas.sk/spravy-zo-sveta/

  • fajt • 21. června 2016

    https://media.giphy.com/media/3oEjHTdH80ZrIIn2xO/giphy.gif – ještě že borci z NATO jsou připraveni :)

  • fajt • 21. června 2016

    peter. napsal

    nedarí sa!
    http://medzicas.sk/syria-obrat-na-fronte-isil-utoci/
    a ešte toto :
    http://medzicas.sk/spravy-zo-sveta/

    už se o tom psalo, ruské vojenské velení vyhlásilo moratorium ( které trvá skoro tři měsíce) na útoky proti ISIL v Sýrii ( za dva dny přišla syrská armáda o skoro 100 svých vojáků, naprosto zbytečně, jenom proto, že jedna velmoc drží podivný slib ještě více vypečené velmoci). ..)

  • peter. • 21. června 2016

    fajt napsal

    https://media.giphy.com/media/3oEjHTdH80ZrIIn2xO/giphy.gif – ještě že borci z NATO jsou připraveni

    Šikovný mariňák! Ako bujak(bejk)do koča.

  • M.C. • 21. června 2016

    peter. napsal

    nedarí sa!
    http://medzicas.sk/syria-obrat-na-fronte-isil-utoci/
    a ešte toto :
    http://medzicas.sk/spravy-zo-sveta/

    Autorovi odkazovaného článku bych rád připomněl, že nejhorší smrt je z vyděšení.
    Islamisti se seskupili a provedli protiútok, armáda kus ustoupila, aby jim zbytečně nezabíjeli vojáky a neničili techniku, obojím se musí šetřit.
    Co myslíte že se stane? To samé co v Khanaseru a na x dalších místech: přiletí letadla a vrtulníky a bude po islamistech.
    Útok na Tabku a Rakku je útok na centrum a dal se předpokládat, navíc je možno ho vést jenom po komunikaci. Tak se na to ručníkáři kapku nachystali, no.
    Houby jim to bude nakonec platné, po zničení jejich ,,grupirovok“ bude armáda pokračovat v postupu.
    Nepochybuju, že tam ručníkáři vrhli co měli, protože obsazení a zprovoznění letiště Tabka je rozsudek smrti nad IS. Zrychlí se přísun posil a materiálu a stoupne účinnost letecké podpory dalšího útoku.
    …Jen si pískej, fašisto, spojenci jdou najisto…

  • M.C. • 21. června 2016

    fajt napsal
    už se o tom psalo, ruské vojenské velení vyhlásilo moratorium ( které trvá skoro tři měsíce) na útoky proti ISIL v Sýrii ( za dva dny přišla syrská armáda o skoro 100 svých vojáků, naprosto zbytečně, jenom proto, že jedna velmoc drží podivný slib ještě více vypečené velmoci). ..)

    To jste vzal kde? Já jsem o žádném moratoriu vůči ISIL neslyšel.
    Prosil bych kapku doplnit podrobnosti:
    Kde zahynulo 100 syrských vojáků?
    Čeho bylo(nebylo) za tuto cenu dosaženo a jaké ztráty měl protivník?

  • peter. • 21. června 2016

    M.C. napsal
    Autorovi odkazovaného článku bych rád připomněl, že nejhorší smrt je z vyděšení.
    Islamisti se seskupili a provedli protiútok, armáda kus ustoupila, aby jim zbytečně nezabíjeli vojáky a neničili techniku, obojím se musí šetřit.

    To vám niekto zatelefonoval z generálneho štábu Asadovej armády,že to tak dobre viete?Máte lepšie zdroje ako uvádza autor článku?A kde ste preboha objavil u autora „vyděšenost“?Veď on iba prezentuje to,čo mu poskytujú zdroje, na ktoré dáva v článku odkazy.Odkazy aj priamo z bojiska.

  • Sio • 21. června 2016

    No, možná ten ústup byl taktickou fintou, podle které chtějí Rusové rozlišit ty „hodné“ a zlé. Ušáčtí instruktoři se určitě do ofenzívy nehrnuli. Takže čerstvě dobytá území jsou nepochybně na odstřel.

  • Sio • 21. června 2016

    peter. napsal
    To vám niekto zatelefonoval z generálneho štábu Asadovej armády,že to tak dobre viete?Máte lepšie zdroje ako uvádza autor článku?A kde ste preboha objavil u autora „vyděšenost“?Veď on iba prezentuje to,čo mu poskytujú zdroje, na ktoré dáva v článku odkazy.Odkazy aj priamo z bojiska.

    No ale vážně, co to znamená? Možná to nemá velký význam.

  • M.C. • 21. června 2016

    peter. napsal
    To vám niekto zatelefonoval z generálneho štábu Asadovej armády,že to tak dobre viete?Máte lepšie zdroje ako uvádza autor článku?A kde ste preboha objavil u autora „vyděšenost“?Veď on iba prezentuje to,čo mu poskytujú zdroje, na ktoré dáva v článku odkazy.Odkazy aj priamo z bojiska.

    Na to nepotřebuju zprávy z generálního štábu SAA.
    Stačí, že jsem byl na vojně, mám nějaké(dost rozsáhlé) znalosti o principech vedení bojové činnosti, o TTD používaných zbraní a průběh konfliktu v Sýrii i jeho vývoj od samého začátku sleduju. No a sleduju mapy zveřejňované na serverech, které se válkou v Sýrii zabývají.
    Kde jsem vzal ,,vyděšenost“? Je to už několikátý odkazovaný článek z medzičasu, v podobném bezdůvodně uplakaném a poraženeckém duchu v situaci, kdy ke skepsi není důvod. Pokud si vzpomínám kolem toho Khanaseru taky takto naplákal.
    A co se stalo? Za tři bylo po islamistech a armáda je zatlačila ještě hodný kus dozadu. V poušti se nedá pořádně zamaskovat a v podmínkách vzdušné nadvlády protivníka je možný jenom partyzánský boj stylem ,,udeř a uteč“.
    Kdykoliv se ručníkáři více a na delší dobu seskupí, mnoho jich nezůstane.
    Ještě že nevysychá přísun posil. Ale všeho do času.

  • peter. • 21. června 2016

    Prosím konkretizujte tú uplakanosť a porazenectvo.Lebo ja v tom článku čítam iba autorove ofkazy na zdroje a tých niekoľko riadkov v ktorých vyjadril svoju mienku je len suchým,nezaujatým jeho názoru.Ani slovo porazenectva alebo uplakanosti.
    Aj ja som bol na vojne a dosiahol som hodnosť kapitána čsl armády.Vy asi vyššiu a nepotrebujete ani informácie z generálneho štábu Asadovej armády,aby ste z gauča posúdili situáciu na sýrskom fronte a odhalili aj to,že sa jedná o prefíkaný taktický ústup.Autor píše,že podľa jeho mienky boli skúsené jednotky presunuté na Aleppo,kde SA víťazí a v podstate tiež píše,že ide o predvídané a očakávané zastavenie ofenzívy na Rakká.Tak aká uplakanosť a aké porazenectvo!?

  • peter. • 21. června 2016

    Sio napsal
    No ale vážně, co to znamená? Možná to nemá velký význam.

    Podľa mňa nič dôležité.Pri Aleppe horelo,tak tam presunuli svoje skúsené jednotky.Ten ruský korenšpodent píše,že ustupujúce jednotky boli zložené z väčšinou neskúsených vojakov.Ja nie som žiadny Žukov ani Kutuzov a iba som sem dal odkaz na to čo sa deje v Sýrii.Tá vojna vzhľadom na to,čo všetko tam už Rusi nasadili sa mi(mne laikovi) zdá byť už dosť dlhá a dosť dlho na moje gusto odoláva aj ISIL.Ak sa nemýlim,tak na začiatku po vstúpení RF do konfliktu všetko vyzeralo byť ružovejšie isiláci utekali zo Sýrie vzdávali sa po stovkách a sami Rusi hovorili,že to nepotrvá dlhšie ako nejaké 2-3 mesiace a IS vyženú.

  • Sio • 21. června 2016

    peter. napsal
    Podľa mňa nič dôležité.Pri Aleppe horelo,tak tam presunuli svoje skúsené jednotky.Ten ruský korenšpodent píše,že ustupujúce jednotkyboli zložené z väčšinou neskúsených vojakov.Ja nie som žiadny Žukov ani Kutuzov a iba som sem dal odkaz na to čo sa deje v Sýrii.Tá vojna vzhľadom na to,čo všetko tam už Rusi nasadili sa mi(mne laikovi) zdá byť už dosť dlhá a dosť dlho na moje gusto odoláva aj ISIL.Ak sa nemýlim,tak na začiatku po vstúpení RF do konfliktu všetko vyzeralo byť ružovejšie isiláci utekali zo Sýrie vzdávali sa po stovkách a sami Rusi hovorili,že to nepotrvá dlhšie ako nejaké 2-3 mesiace a IS vyženú.

    No, jak se ukázalo už při ušáckých anexích Iráku a Afghanistánu, není tak těžké něco vybombardovat, když protivník nemá účinnou obranu. Ale pak následuje pozemní armáda. Irák ani Afghanistán za sebou nikoho neměli. ISIL má evidentně za sebou ušáky. Asád byl taky sám a kdyby to tak zůstalo, už by byl poražen. Jenže jakmile má podporu, nejde to. Myslím, že Putin nechce nasadit v Sýrii pozemní vojska. Nicméně jeho podpora jednoznačně znamenala odvrácení porážky Asadovy armády a dokonce i protiofenzívu s mnoha pozitivními efekty. Potřebuje vůbec, aby ten konflikt skončil jednoznačným Asadovým vítězstvím? Možná mu stačí, aby Asad udržel to, co má (přístup k moři atd) a takto ho má pěkně na provázku, Asad ví, že bez Rusů padne a musí ho poslouchat. Podobně ušáci drží ukrajinskou bandu, ale vytlačit opolčence z Doněcka by pro ně bylo příliš nákladné a to nemluvím jen o penězích.

  • fajt • 22. června 2016

    M.C. napsal
    To jste vzal kde? Já jsem o žádném moratoriu vůči ISIL neslyšel.
    Prosil bych kapku doplnit podrobnosti:
    Kde zahynulo 100 syrských vojáků?
    Čeho bylo(nebylo) za tuto cenu dosaženo a jaké ztráty měl protivník?

    mluvil o něm samotný Šojgu ( ten před pár dny do Sýrie asi jel rovnat své velitele, kteří jaksi odmítají být upozadění a asi ze své iniciativy srovnali americké teroristy – molodci ).
    provincie Rakka, padlé uvedla samotná syrská strana, ztráty teroristů jsou obdobné, ale zase vytlačili vládní jednotky o pár kilometrů zpátky ( nejhorší ale budou šrámy na psychice syrských bojovníků, protože tyto ztráty na syrské straně vůbec nemusely být, kdyby se provedly patřičné vojenské akce před samotnou akci a kdyby se teroristům neposkytl čas se vyzbrojit, přeskupit a pak i americkými poradci naplánovat klasickou past ).

  • Sio • 22. června 2016

    fajt napsal
    mluvil o něm samotný Šojgu ( ten před pár dny do Sýrie asi jel rovnat své velitele, kteří jaksi odmítají být upozadění a asi ze své iniciativy srovnali americké teroristy – molodci ).
    provincie Rakka, padlé uvedla samotná syrská strana, ztráty teroristů jsou obdobné, ale zase vytlačili vládní jednotky o pár kilometrů zpátky ( nejhorší ale budou šrámy na psychice syrských bojovníků, protože tyto ztráty na syrské straně vůbec nemusely být, kdyby se provedly patřičné vojenské akce před samotnou akci a kdyby se teroristům neposkytl čas se vyzbrojit, přeskupit a pak i americkými poradci naplánovat klasickou past ).

    Zase máte hodinku dojmologie? :-)

  • M.C. • 22. června 2016

    peter. napsal

    Prosím konkretizujte tú uplakanosť a porazenectvo.Lebo ja v tom článku čítam iba autorove ofkazy na zdroje a tých niekoľko riadkov v ktorých vyjadril svoju mienku je len suchým,nezaujatým jeho názoru.Ani slovo porazenectva alebo uplakanosti.
    Aj ja som bol na vojne a dosiahol som hodnosť kapitána čsl armády.Vy asi vyššiu a nepotrebujete ani informácie z generálneho štábu Asadovej armády,aby ste z gauča posúdili situáciu na sýrskom fronte a odhalili aj to,že sa jedná o prefíkaný taktický ústup.Autor píše,že podľa jeho mienky boli skúsené jednotky presunuté na Aleppo,kde SA víťazí a v podstate tiež píše,že ide o predvídané a očakávané zastavenie ofenzívy na Rakká.Tak aká uplakanosť a aké porazenectvo!?

    S hodností jste na tom lépe než já.
    ČSA byla ještě armáda, teď už je to ozbrojený pionýrský tábor. ČSLA jsem už nezažil.
    K článku:
    Mě nadzvedl autorův úvod, kde zbytečně dramatizuje situaci jako kdyby se jednalo o nezvratný stav a ne o krátkodobý ústup. Přitom popis přímého účastníka nijak dramaticky nevyznívá. Cituji autora:
    Druhá sýrska ofenzíva smer Rakka je minulosťou. Bol to veľmi podobný príbeh, ako pri ofenzíve prvej a predsunuté oddiely sýrskych vojsk sa ani teraz nedostali oveľa ďalej ako pri prvej ofenzíve.
    Video zachytáva posledné hodiny sýrskej ofenzívy. Potom prišiel obrat.

    S čím nesouhlasím:
    a) syrská armáda se dostala o dost dále než při první ofenzívě
    b) nejedná se o krach ofenzívy, ale o taktický ústup z momentálně neudržitelné pozice do pozice udržitelné a o snahu o změnu poměru sil na bojišti.

    Když se stáhnu, moje síly se koncentrují, zásobovací trasa po které mi přichází podpora se zkrátí a zaujmu postavení v prostoru, který znám a v rámci zbývajícího času si tam připravím nějaké postavení.
    Protivníkovi, který postupuje vpřed se jednotky roztahují, vzdálenost pro přísun všeho se prodlužuje, na přesunu se nedají jednotky moc maskovat a stávají se zranitelnějšími. U méně disciplinovaných jednotek se stává i to, že se nechají strhnout, stále útočí i když už by se měly zastavit a počkat na doplnění a následně je smete protiútok a protivník postoupí zpět na původní pozice nebo ještě dál.
    Možná se to teď stalo Syřanům, už se viděli na letišti (já už jsem je tam taky viděl) a nechali se zaskočit.
    U takovéto operace chybí to nejdůležitější: moment překvapení. Že k ní dojde, se dalo lehce předpokládat a směr útoku je omezen na komunikace. Zbývá jediné: s využitím palebné převahy a nadvlády ve vzduchu se přes obranu probít.

  • M.C. • 22. června 2016

    fajt napsal
    mluvil o něm samotný Šojgu ( ten před pár dny do Sýrie asi jel rovnat své velitele, kteří jaksi odmítají být upozadění a asi ze své iniciativy srovnali americké teroristy – molodci ).
    provincie Rakka, padlé uvedla samotná syrská strana, ztráty teroristů jsou obdobné, ale zase vytlačili vládní jednotky o pár kilometrů zpátky ( nejhorší ale budou šrámy na psychice syrských bojovníků, protože tyto ztráty na syrské straně vůbec nemusely být, kdyby se provedly patřičné vojenské akce před samotnou akci a kdyby se teroristům neposkytl čas se vyzbrojit, přeskupit a pak i americkými poradci naplánovat klasickou past ).

    V článcích, které jsem četl já to uvedeno není, možná jste narazil na nějaké podrobnější:
    http://warfiles.ru/show-121144-neozhidannyy-vizit-v-siriyu-o-chem-shoygu-govoril-s-asadom.html
    Průběh útoku na Rakku a protiútok islamistů není třeba dramatizovat, předvídat útok a jeho směr a připravit se na něj by dokázal každý, kdo není úplně blbý, na to není třeba ani americké poradce. Viz předchozí příspěvek.
    To je zlozvyk NATO, dělat z každého vojáka, který padl problém. Je to válka a ve válce jsou ztráty. Je na příslušných velitelích, aby nebyly zbytečně veliké.

    Ofenzívy syrské armády jsou atypické tím, že útočící strana nemá početní převahu, jenom převahu v množství podpůrných palebných prostředků a nadvládu ve vzduchu. Nás učili, že na taktické úrovni je pro úspěšné provedení útoku potřebná trojnásobná převaha nad obráncem.
    Furt lepší bojovat s islamisty v poušti než v ulicích Rakky.

    Omezení intenzity bojové činnosti mělo určitě svoje důvody, zatím pokaždé, když se psalo že Putin udělal chybu, tak se v konečném důsledku ukázalo, že neudělal.
    Tým lidí kolem Putina má daleko více informací, než máme my a vědí co dělají a proč, případně i proč něco nedělají.
    Jenom co vím já, tak v době zahájení příměří se v Sýrii očekávalo období písečných bouří a následoval ramadán, při kterém toho muslimové moc nedělají.
    Plus potřebovali protáhnout stroje přes střední opravy a navézt střelivo a palivo.

  • M.C. • 22. června 2016

    Sio napsal
    No, jak se ukázalo už při ušáckých anexích Iráku a Afghanistánu, není tak těžké něco vybombardovat, když protivník nemá účinnou obranu. Ale pak následuje pozemní armáda. Irák ani Afghanistán za sebou nikoho neměli. ISIL má evidentně za sebou ušáky. Asád byl taky sám a kdyby to tak zůstalo, už by byl poražen. Jenže jakmile má podporu, nejde to. Myslím, že Putin nechce nasadit v Sýrii pozemní vojska. Nicméně jeho podpora jednoznačně znamenala odvrácení porážky Asadovy armády a dokonce i protiofenzívu s mnoha pozitivními efekty. Potřebuje vůbec, aby ten konflikt skončil jednoznačným Asadovým vítězstvím? Možná mu stačí, aby Asad udržel to, co má (přístup k moři atd) a takto ho má pěkně na provázku, Asad ví, že bez Rusů padne a musí ho poslouchat. Podobně ušáci drží ukrajinskou bandu, ale vytlačit opolčence z Doněcka by pro ně bylo příliš nákladné a to nemluvím jen o penězích.

    Já si myslím, že snahou Rusů je ukončit konflikt na kavkazský způsob.
    Potlačit, resp. vytlačit organizovaný odpor, ovládnout většinu území, udržovat u moci místního vládce, který jim půjde na ruku a válčit s bandami na místní úrovni.
    Sýrie a okolí je po pěti letech války už tak rozdrbaná, že to naráz ukončit nepůjde.
    Z obyvatelných oblastí Syřanům chybí ovládnout údolí Eufratu, provincie Idlíb a Aleppo, a několik enkláv ve vnitrozemí (Ar-Rastan, východní Damašek, okolo Darrá) a pouštní oblasti potřebují kvůli tomu že je tam ropa a plyn.
    Žádný stát nepotřebuje na svém území vleklou občanskou válku, takže si myslím, že toto řešení bude podporovat i irácká převážně šíitská vláda a bude se ho snažit aplikovat také.
    Pokud se nerozpadne Turecko a nevznikne ,,velký Kurdistán“, tak si myslím, že bude pro Kurdy lepší autonomie v rámci Sýrie, protože samostatná neubránitelná nudle podél tureckých hranic by se asi proti Turkům dlouho neudržela a Turci by je na pokoji nenechali. Američané s Kurdy spíše vydrbávají, teď je prý donutili souhlasit, že za podporu u Manbidže se stáhnou kurdští bojovníci z Turecka, na tohle by určitě Kurdové po dobrém nekývli.
    Autonomie Kurdů v rámci Sýrie v původních hranicích by mohla být stravitelná i pro Turecko.
    Neokonzervám by pasoval do karet stálý bordel v oblasti a přísun islamistů do Evropy. Americká armáda má na věc jiný názor, raději by viděla region stabilizovaný pod nějakými přijatelnými vládami, ale zřízení nepotopitelné letadlové lodi Ruska téměř v centru regionu na dohled od všech důležitých míst nejde pod nos ani jí. Protože pokud Írán a Egypt budou s Ruskem zadobře a Irák a případný Kurdistán proti nim taky nepůjdou, tak je to mocenský návrat Ruska na BV.
    Cesta k míru bude ještě dlouhá, ale směr je správný a proto pojďme.

  • Sio • 22. června 2016

    M.C. napsal
    Já si myslím, že snahou Rusů je ukončit konflikt na kavkazský způsob.
    Potlačit, resp. vytlačit organizovaný odpor, ovládnout většinu území, udržovat u moci místního vládce, který jim půjde na ruku a válčit s bandami na místní úrovni.
    Sýrie a okolí je po pěti letech války už tak rozdrbaná, že to naráz ukončit nepůjde.
    Z obyvatelných oblastí Syřanům chybí ovládnout údolí Eufratu, provincie Idlíb a Aleppo, a několik enkláv ve vnitrozemí (Ar-Rastan, východní Damašek, okolo Darrá) a pouštní oblasti potřebují kvůli tomu že je tam ropa a plyn.
    Žádný stát nepotřebuje na svém území vleklou občanskou válku, takže si myslím, že toto řešení bude podporovat i irácká převážně šíitská vláda a bude se ho snažit aplikovat také.
    Pokud se nerozpadne Turecko a nevznikne ,,velký Kurdistán“, tak si myslím, že bude pro Kurdy lepší autonomie v rámci Sýrie, protože samostatná neubránitelná nudle podél tureckých hranic by se asi proti Turkům dlouho neudržela a Turci by je na pokoji nenechali. Američané s Kurdy spíše vydrbávají, teď je prý donutili souhlasit, že za podporu u Manbidže se stáhnou kurdští bojovníci z Turecka, na tohle by určitě Kurdové po dobrém nekývli.
    Autonomie Kurdů v rámci Sýrie v původních hranicích by mohla být stravitelná i pro Turecko.
    Neokonzervám by pasoval do karet stálý bordel v oblasti a přísun islamistů do Evropy. Americká armáda má na věc jiný názor, raději by viděla region stabilizovaný pod nějakými přijatelnými vládami, ale zřízení nepotopitelné letadlové lodi Ruska téměř v centru regionu na dohled od všech důležitých míst nejde pod nos ani jí. Protože pokud Írán a Egypt budou s Ruskem zadobře a Irák a případný Kurdistán proti nim taky nepůjdou, tak je to mocenský návrat Ruska na BV.
    Cesta k míru bude ještě dlouhá, ale směr je správný a proto pojďme.

    Kavkazký způsob by asi byl ideál, ale zatím bych dal spíše šanci ukrajinskému způsobu. ISIL se přes Asada nedostane k moři, což byl asi ušácký cíl a mokrý sen. Asad s Rusy za zády bude ta osina v zadku ušáků a Rusko si polepší na BV. K čemu by se měli Rusové snažit o ovládnutí celé Sýrie? Menší území se líp hájí a oni by to rádi nechali na Asadovi, je to koneckonců jeho země. Bombardovat ISIL a působit mu ztráty budou do té doby, dokud ho to nevyčerpá a nepochopí, že „tudy cesta nevede“ a nechají Asada na pokoji. Rusko vyváže své jednotky, což už částečně provedlo a bude je mít k dispozici jinde. Myslím, že Putinovým cílem je z co nejmenšími zdroji ovládat co nejvíc. Je to jako u tranzistoru, malým proudem na bázi se ovládá velký proud mezi kolektorem a emitorem.

  • M.C. • 22. června 2016

    Sio:
    Necháme se překvapit, jak se věci vyvinou. My tu můžeme mudrovat co by bylo nejlepší, ale protichůdných zájmů v oblasti je mnoho a náhodně proměnných okolností taky.

  • Martin (už bez taky m) • 22. června 2016

    M.C. – víceméně souhlas.
    Ovšem až na to Turecko, a schází Vám tam Izrael…
    A jak je všeobecně známo, jeho zájmy (resp. sionistických špiček) jsou „transformovány“ většinou nepřímo…
    Co se Turecka týče: to je nyní prosím Vás co?
    Erdogan je idiot, který pod mocenským poblouzněním po.ral co mohl, a v zemi je de facto občanská válka…
    Kurdové rozhodně svá základní území v dnešní Osmánii nepustí, a s nimi ona „Rojava“ vypadá jinak… Samozřejmě, že jsou velmi nestálí a impulsivní, je to na delší roky- pokud Osmnánie nepůjde k čertu – k tomu dopomáhej nový ami prezident (ať jim bude kdokoliv-protože povede k zvýšení nenávisti k NATO – a dalšímu oslabování této struktury- kteroužto se alespoň trochu pokusil ami resuscitovat „pochodem k Medvědímu brlohu“ a instalací idiotů typu Petr Pavel z SV- Evropy (Poláci coby kanonenfuter se už třesou na „svůj“ stupeň „velení“ k své – v tomto případě všeobecné armádní anihilaci).
    Co bude s Turkem dál je nyní ve hvězdách…
    Jinak je třeba si dobře vyzkoušet nové systémy, provětrat sklady – a hlavně – v éře stoupajícího předpokladu užití určitých počtů armádních jednotek – vyškolit v bojích nové kádry.
    Syrská armáda si pak nejenže nezaslouží další mrtvé (vč. mrtvých žen), ale s klidem sem tam něco „pustí“ tak, aby VÝSLEDEK byl jistější.
    S časem se změní zásobování islamistů- dnešní stav „hranice“ s Turkem je neudržitelný.
    Mimo to nezapomínejme, že jde o souboj rozvědek, vojenských operativců a speciálních sil, i to hnijící NATO si tam zajelo v podstatě „zatrénovat“- skrze některé své členy. Mám za to, že US rozvědky, CIA cíleně pouští špionážní informace- minimálně Al-Nusráčům- proto ty „překvapení“ pán peter.
    Zejm. u Aleppa proto ony ev. určité taktické „chyby“ SAA- prostě druhá strana včas dostane info- US dílčí rozvědná data…

  • Sio • 22. června 2016

    M.C. napsal

    Sio:
    Necháme se překvapit, jak se věci vyvinou. My tu můžeme mudrovat co by bylo nejlepší, ale protichůdných zájmů v oblasti je mnoho a náhodně proměnných okolností taky.

    Tak nějak …

  • M.C. • 22. června 2016

    fajt napsal
    mluvil o něm samotný Šojgu ( ten před pár dny do Sýrie asi jel rovnat své velitele, kteří jaksi odmítají být upozadění a asi ze své iniciativy srovnali americké teroristy – molodci ).
    provincie Rakka, padlé uvedla samotná syrská strana, ztráty teroristů jsou obdobné, ale zase vytlačili vládní jednotky o pár kilometrů zpátky ( nejhorší ale budou šrámy na psychice syrských bojovníků, protože tyto ztráty na syrské straně vůbec nemusely být, kdyby se provedly patřičné vojenské akce před samotnou akci a kdyby se teroristům neposkytl čas se vyzbrojit, přeskupit a pak i americkými poradci naplánovat klasickou past ).

    https://www.novinky.cz/zahranicni/blizky-a-stredni-vychod/407216-rakku-bombarduji-usa-i-rusko-tvrdi-sohr-pri-naletech-uz-zemrelo-25-civilistu.html
    Dle vetešníka z Coventry bylo mrtvých syrských vojáků při útoku na Rakku pouze 40 a on by určitě syrské ztráty nezmenšoval.
    Ale možná ho jeho telefoničtí informátoři o některých událostech neinformovali.
    Hlava mi nebere, proč Novinky považují někoho takového za relevantní zdroj informací.

  • fajt • 22. června 2016

    M.C. napsal
    https://www.novinky.cz/zahranicni/blizky-a-stredni-vychod/407216-rakku-bombarduji-usa-i-rusko-tvrdi-sohr-pri-naletech-uz-zemrelo-25-civilistu.html
    Dle vetešníka z Coventry bylo mrtvých syrských vojáků při útoku na Rakku pouze 40 a on by určitě syrské ztráty nezmenšoval.
    Ale možná ho jeho telefoničtí informátoři o některých událostech neinformovali.
    Hlava mi nebere, proč Novinky považují někoho takového za relevantní zdroj informací.

    probůh, novinky a ani falešného zprávaře, který se vydává za hlasatele syrské opozice neberu jako hodnověrný zdroj, opravdu nevím, kolik skutečně syrských vojáků zemřelo, ale podle všech dostupných zdrojů, které se objevují více méně pravidelně a je tam vidět i tak trochu cítit autentičnost , se tyto ztráty pochybovaly jak už jsem uvedl ( někteří udávali více, někteří méně, ale nakonec došlo k nějakému konsenzu i mezi nimi ). ..

  • M.C. • 22. června 2016

    Další článek na téma protiútok IS u Tabky, o něco podrobnější.
    Zřejmě to tam byl větší mazec, než to původně vypadalo, s hromadným použitím sebevrahů a s většími ztrátami.
    http://colonelcassad.livejournal.com/2808934.html
    Nicméně pořád platí, že tohle nemůže armádu natrvalo zastavit.

  • lomikel • 22. června 2016

    promite panove ale jsou to pindy

    rukso nemuze nebo nechce se projevit jako globani hrac v syrii.

    mezitim je postupne pevneji a pevneji obklicovano zbranovymi systemy a a staty s zombiizovanym obyvatelstvem – podobne jako na ukrajine. probiha to i v cr, jeste par let a lide budou pripraveni jak v halici. Usa nic neztraci, stale ziskava pozice a mozky lidi v zemich stale blize Rusku, postupne oloupava pozice ruska v okolnich zemich.

    k jaderne valce:

    http://www.parlamentnilisty.cz/arena/rozhovory/Jaderna-valka-kterou-odnese-Evropa-Raketovy-specialista-Stefec-se-drive-budil-hruzou-nyni-ma-pocit-Nekdo-nas-k-tomu-postrkuje-441290

    imho je treba aby rusko provedlo podobny tah jako instalace raket na kube a _donutilo_ usa k zastaveni obklicovani, dokud je jeste cas, dokud jeste v clanku vyse zminene procesy sveho naplneni. Cim pozdeji rekne rusko dost, tim pravdepodobnejsi je valka.

  • lomikel • 22. června 2016

    pokud to neudelaji, pak nebude duvod je podporovat, volba mezi smrti v zbytecne valce za pokus o rusky kapitalismus a zivotem v NWO je pomerne jasna.

  • Martin (už bez taky m) • 22. června 2016

    lomikeli, žádné pindy.
    Řada věcí které Štefec popisuje se dá podat i „z druhé strany“.
    Co se týče „zisků USA“- pak myslím že nehledě na jejich oblíbené vykrádání a „taktiku žabích skoků“, tak ty lepší mozky USA výrazným tempem ztrácí stejně jako jakýkoliv étos…
    Logicky jiní naopak získávají.
    Co se týče Evropy, tak musí procitnout k nové svébytnosti, shodit jha stávajících struktur a založit nové – praktické, efektivní, účinné, pro občany, vše ZA SPOLUÚČASTI RUSKA – nikoliv proti němu!
    „Pochod“ „Západní a Střední Evropy na Rusko“ je pochodem Evropy proti ní samé… Nechat se US neocony využít by bylo sebevraždou.
    Situace v USA se mění, impérium se reálně hroutí.
    Fakta, ne „pindy“.
    Smutnou skutečností sice je, že v éře postupující technizace společnosti je pro vyvolání děsivého konfliktu zapotřebí stále méně nelidí – ale i tady si lidstvo, lidé v menších skupinách musí uvědomit svou vlastní zodpovědnost- odvrhnout koncept „společnosti firemní objednávky“ a sami se stát změnou! Naštěstí i na to je zapotřebí méně lidí…
    lomikeli, můžete tvrdit že tady někteří píšeme a … dolar a USA stále jedou, neoconi dál zabíjejí cizíma rukama, a je i dost zdrogovaných či jinak zblblých kteří jim slouží…
    Ano- ovšem lomikeli STÁLE ŽIJEME – a kontinent i svět existuje. Ne „samosebou“ – ale ÚSPĚCH A POTVRZENÍ EXISTENCE účinných PROTISIL.
    Mimoto, jsou i síly mimo naše vědění, vědomí i představu.
    Jen debil si může myslet, že jsme ve vesmíru sami…
    Nemusí to znamenat nic, stejně jako to může znamenat mnoho.
    Můžeme si vybrat.
    Samozřejmě že zasazovat se musíme sami.
    Jinak by člověk mohl rovnou …
    Každý může přispět k lepšímu, sám se ve vší skromnosti k lumpům NWO nikdy nepřidám.
    Z principu, a proto že si Rusů velmi vážím.
    RF i oni jsou na Zemi nenahraditelní.
    Koukněte na Zaznobina.

  • M.C. • 23. června 2016

    …. jsou i síly mimo naše vědění, vědomí i představu.

    Jsou a není jich málo. Nicméně tyto síly konají a budou konat v našem zájmu, když my sami projevujeme iniciativu něco dělat, něco změnit a někam se posunout. Potom nám v této aktivitě pomáhají.
    Pasivnímu člověku, který nedělá nic je těžké pomoct.

    Už jsem to tu vzpomínal (nebo někde jinde, já nevím): Vemte si iniciativu NE ZÁKLADNÁM: nesourodý spolek pár desítek lidí, ale dokázal účinně přispět k tomu, aby se u nás nevybudovalo nebezpečné monstrum. S pár desítkami tisíc z vlastních kapes nebo vysbíraných od lidí uspěli proti Klvaňovi, Vondrovi a spol.
    Protože nečekali až co bude a začali něco dělat.

  • Martin (už bez taky m) • 23. června 2016

    M.C. napsal

    …. jsou i síly mimo naše vědění, vědomí i představu.

    Jsou a není jich málo. Nicméně tyto síly konají a budou konat v našem zájmu, když my sami projevujeme iniciativu něco dělat, něco změnit a někam se posunout. Potom nám v této aktivitě pomáhají.
    Pasivnímu člověku, který nedělá nic je těžké pomoct.

    Už jsem to tu vzpomínal (nebo někde jinde, já nevím): Vemte si iniciativu NE ZÁKLADNÁM: nesourodý spolek pár desítek lidí, ale dokázal účinně přispět k tomu, aby se u nás nevybudovalo nebezpečné monstrum. S pár desítkami tisíc z vlastních kapes nebo vysbíraných od lidí uspěli proti Klvaňovi, Vondrovi a spol.
    Protože nečekali až co bude a začali něco dělat.

    Ne základnám nebyli sami,
    důvody byly částečně i jiné.
    Protestovala řada lidí, ještě se tolik nebáli,
    někteří jsme ještě tehdy byli zdraví…
    Smlouva o omezení raket středního doletu je už také de facto zcela mrtvá – vinou USA a jejich Tomahawků mj…
    Aktivní jsme zůstali aktivní, a pasivní bohužel pasivní…
    A bude-li to pokračovat-

  • M.C. • 23. června 2016

    Martin (už bez taky m) napsal
    Ne základnám nebyli sami,
    důvody byly částečně i jiné.
    Protestovala řada lidí, ještě se tolik nebáli,
    někteří jsme ještě tehdy byli zdraví…
    Smlouva o omezení raket středního doletu je už také de facto zcela mrtvá – vinou USA a jejich Tomahawků mj…
    Aktivní jsme zůstali aktivní, a pasivní bohužel pasivní…
    A bude-li to pokračovat-

    Já vím, že těch důvodů bylo více. A že byli i lidi mimo NEZA a komunisty, kteří nemlčeli a neseděli. Vás si z té doby taky pamatuju, vy jste ten bývalý rakeťák, že?
    Ale chtěl jsem vypíchnout, že i tak amatérsky organizovaný a nesourodý spolek může udělat kus užitečné práce. Ale musí začít.

  • Martin (už bez taky m) • 23. června 2016

    M.C.: „… chtěl jsem vypíchnout, že i tak amatérsky organizovaný a nesourodý spolek může udělat kus užitečné práce. Ale musí začít.“
    Ano, souhlasím, a při tom se naučí organizovat – a alespoň někteří získají profesionální návyky, přístupy – chtějí-li něco dokázat…
    Solovjov
    https://www.youtube.com/watch?v=A_RdL8gguts
    Poedinok:
    https://www.youtube.com/watch?v=Pn1WLLwRj1I
    obsah spíše než jen výsledek – ten tradičně 10: 1…

  • Martin (už bez taky m) • 23. června 2016

    Vážení, podívejte se na tohoto Solovjova, je opravdu povedený!
    To je mediální ofenzíva RF na síti!
    Stačí aby přišel jeden slušnější Polák, a podívejte se co je možné… argumentačně je Solovjov velmi dobrý vždy, ale tentokrát je výborný, zejména v úvodu. Stejně tak paní Irina Jarovaja také nazývá věci pravými jmény, když upozorňuje na „život Západu ve virtuální realitě“…
    Mj. i Starikov opět nezklamal…