Diskuze k článku


  • peter. • 6. března 2015

    Dmitrij Viktorovič Livanov,doktor fyzikálno matematických vied.Neviem o ňom nič a preto ho ani nesúdim,nehodnotím.Nech sa na mňa nenahnevajú absolventi mat-fyz fakúlt,ale aspoň u nás na Slovensku patria títo ľudia aj podľa skúseností ktoré som nadobudol v kontakte s nimi ja, k podivínom,čudákom uzavretým viac do seba a ich záujem o okolie je nižší ako u iných ľudí.Matikár a fyzikár by hádam mohol viesť ministerstvo vedy ale to, aby takýto človek presadzoval zmeny v učebných osnovách pre žiakov základných škôl si predstaviť neviem.To nemôže dopadnúť dobre.
    Prosím posudzujte môj príspevok s trochou nadhľadu,lebo takú skúsenosť s matikármi (najmä s istou matikárkou !) ako mám ja nemusí mať každý.

  • fra • 6. března 2015

    K názoru prezentovaného Pjakinem pokud se týká vraždy Borise Němcova si lze doplnit názor části levice: http://a2larm.cz/2015/03/vrazda-borise-nemcova/
    a liberální pravice: http://a2larm.cz/2015/03/rusko-jako-bullshit/
    Když si to jeden přečte tak zjistí, že to tam má vedení státu hodně těžké a že je tam z pohledu sdělovacích prostředků zřejmě víc svobody než kdekoli jinde.

  • Sio • 7. března 2015

    peter. napsal

    Dmitrij Viktorovič Livanov,doktor fyzikálno matematických vied.Neviem o ňom nič a preto ho ani nesúdim,nehodnotím.Nech sa na mňa nenahnevajú absolventi mat-fyz fakúlt,ale aspoň u nás na Slovensku patria títo ľudia aj podľa skúseností ktoré som nadobudol v kontakte s nimi ja, k podivínom,čudákom uzavretým viac do seba a ich záujem o okolie je nižší ako u iných ľudí.Matikár a fyzikár by hádam mohol viesť ministerstvo vedy ale to, aby takýto človek presadzoval zmeny v učebných osnovách pre žiakov základných škôl si predstaviť neviem.To nemôže dopadnúť dobre.
    Prosím posudzujte môj príspevok s trochou nadhľadu,lebo takú skúsenosť s matikármi (najmä s istou matikárkou !) ako mám ja nemusí mať každý.

    Souhlasím. Jsem také z určité části matematik, ale všiml jsem si, že matematici vymýšlejí i u nás debilní reformy a „revoluční“ systémy výuky, které vůbec nerespektují duševní schopnosti žáků a jejich motivaci. Výsledkem je, že pak neumějí násobilku. Ale ta násobilka je jen symbol, kromě jedinců nejodolnějších jakkoli zparchantělému vyukovému sestému jsou pak výsledky naprosto žalostné.
    Prvním z případů, co se tu objevil, byla množinová matematika. Totální blbost.

  • Sio • 7. března 2015

    fra napsal

    K názoru prezentovaného Pjakinempokud se týká vraždy Borise Němcova si lze doplnit názor části levice: http://a2larm.cz/2015/03/vrazda-borise-nemcova/
    a liberální pravice:http://a2larm.cz/2015/03/rusko-jako-bullshit/
    Když si to jeden přečte tak zjistí, že to tam má vedení státu hodně těžké a že je tam z pohledu sdělovacích prostředků zřejmě víc svobody než kdekoli jinde.

    No, tady je vidět, že tupé dělení na levici a pravici je dost zavádějící. Názor „levice“ je úplný bulshit.

  • Béda • 7. března 2015

    Sio napsal
    No, tady je vidět, že tupé dělení na levici a pravici je dost zavádějící. Názor „levice“ je úplný bulshit.

    Domnívám se , že nemáte pravdu. Problém není v dělení na pravici a levici, problém je v tom, že dnes tzv. levice popírá své levicové kořeny a chová se jako pravice zaštiťujíc se ve volební kapmani před voliči kecy o sociálním státě a pod.., které pak po volbách opouští a provádí neoliberální politiku v zájmu oligarchie (miliardářů), dokonce přitom úzce spolupracuje s miliardáři (kteří otevřeně mluví o své antisociálnosti) a korporací, proti zájmům svých podvedených voličů. To základní vymezení – aby nedocházelo k záměně prosociálních a proologarchických politiků je v zásadě správné. Bramboračku z toho dělá až povolební praxe.

  • Sio • 7. března 2015

    @Béda: Mám dojem, že nejsme ve při. Mi osobně je volební kampaň dost ukradená (ačkoli způsob jejího vedení ledacos objasňuje). Skutečně důležitá je povolební praxe, nebo to vidíte jinak?

  • jogín • 7. března 2015

    V odpovědi na domácí úlohy mě Pjatkin potěšil, naučit se něco dá práci. Současný přístup k výuce se pokouší odstranit práci studenta co nejvíc a výsledek je starý známý- jedním uchem dovnitř, druhým ven. Jediný způsob jak se neco naučit důkladně je získané vědomosti používat, čili procvičovat. Vysokoškolský způsob výuky, vyložit a objasnit předpokládá aktivní účast studenta a aplikaci vědomostí v praxi. Dá se to jakžtakž použít až na magisterské úrovni a i na univerzitě by bylo potřeba daleko víc cvičení.

  • Martin (už bez taky m) • 7. března 2015

    Re: jogín- souhlas.
    Cvičení dělá mistra, rozvíjí invenci, dává možnost srovnat krok, zapojit další roviny přístupů k řešení úkolu, problému.
    Velmi se mi zamlouvá, jak bez bázně a skurpulí šije Pjakin do poměrů v RF ve vztahu k některým veřejným činitelům.
    Domácí úkoly jsou potřebné, ne jedné straně je jistě první třída vždy výjimečná a velkou změnou, na druhé straně jde stále o období „vtištění“, tj. intenzivního získávání návyků.
    Mimoto samozřejmě škola je o režimu zdravé a správné životosprávy, učení se plánování času, rozvržení sil, i jejich regeneraci.
    Šikovní rodiče myslící dopředu dítě nebudou nutit a přesvědčovat „do úmoru“, ale rozvíjet. Vč. rozvoje regenerace sil, vč. duševních. Pozornost a soustředěnost nejsou neomezené (naopak), ale dají se trénovat.
    Kéž by na naše školy postupovaly v těchto intencích…
    Bohužel…
    Jak říká Pjakin: výchova nemyslících otroků, ochotných přijímat dané podmínky,situace či informace jako fakta, kterým se je třeba jen podřizovat, výchova „kvalifikovaných spotřebitelů“.
    Kdo nic sám nepěstuje, nevyrábí, není schopen používat vlastní ruce, ten pak „společnost řídí či učí“ – s dnes zřejmými výsledky.
    Z tohoto pohledu byla většina polistopadových politiků bohužel nejen obrovským zklamáním naděje lidí, ale měřeno pohledem dneška a budoucnosti přímo zločinci.
    Děti a mládež jsou budoucností zemí, měli by jí být, a celý soubor opatření veřejných činitelů by toto měl KOMPLEXNĚ podporovat a dávat prostor pro kvalitativní a vědomostní růst a rozvoj. Ten kvalitativní je v podstatě tím jediným skutečně reálně možným neomezeným rozvojem.
    Proboha, kde jsme dnes jako vyspělá a kulturní země mohli také být! Přimlouval bych se za sice idealistický -ale podnětný článek jak také ČR (či lépe ČSFR) mohla také v dobrém vypadat- kdyby byli lidé aktivní…

  • bbb • 7. března 2015

    Domácí úkoly bývají potřebné, ale pokud to souvisí s doučováním žáka, s dovysvětlováním látky – kvůli přehnaným nárokům osnov, pak pozor na to.

  • Sio • 7. března 2015

    @Martin: já nevím, jak jste to myslel, ale Pjakin ani Putin určitě nic moc svýma rukama nevyrábějí a ani nic nepěstují. Přesto si myslím, že to, co produkují, je užitečné.

  • Sio • 7. března 2015

    @bbb: Pjakin tam hovoří o přetěžování žáků a placení učitelů za všechno možné, jen ne za učení.