Diskuze k článku


  • Béda • 9. února 2017

    Za všechno může FED a jeho tiskárny. Bilióny nekrytých dolarů. Padne impérium? Vládní politika Spojených států selhala Jack Burns se zabývá prognózami kongresmana Rona Paula hovořícími o nevyhnutelnosti ekonomického kolapsu Spojených států v následujících dvou letech Pokud má bývalý republikánský kongresman a prezidentský kandidát Ron Paul pravdu, přichází ekonomický Armageddon. Druhá finanční bublina, daleko větší než ta předchozí, brzy praskne a není nic, jak by se tomu dalo zabránit. Všechno je zapříčiněno – říká Paul a nejen on – tím, že americký FED (Federal Reserve) vytiskl v letech 2008 a 2009 bilióny dolarů, které nikdy neměly sjet z rotačky. Tím prý americkou ekonomiku nasměroval k nevyhnutelnému ekonomickému kolapsu. http://protiproud.parlamentnilisty.cz/politika/2949-republikan-ron-paul-ekonomicka-krize-je-nevyhnutelna-bude-trump-obetnim-berankem-za-vsechno-muze-fed-a-jeho-tiskarny-biliony-nekrytych-dolaru-padne-imperium-vladni-politika-spojenych-statu-selhala.htm

  • Velekněz Ratata • 9. února 2017

    Nekrytým dolarům bych jako rozuměl, ale jedenáct žreců hierofantů a podobně, to už mi příliš připomíná Foucaltovo kyvadlo. Je taky možné, že ve skutečnosti všechno stojí na čtyřech slonech a želvě, ale to je už na mě moc vysoká dívčí. Hyperkapitalisti si třeba sami mezi sebou potrpí na mystiku a okázalé rituály (a služebné elity to napodobují, jako když Cameron v Oxfordu strkal mrtvému praseti do tlamy svůj nadějný konzervativní úd), ale že zásadní rozhodnutí dělají na této bázi, to bych spíš pochyboval. S tím túčkem se Pjakin snaží jako naznačit, že v něm seděl ještě někdo ? Nebo jde o jinou mrtvolu jinde ? Odkazovaná Chestertonova povídka přeci zahrnuje slavného generála, který svou poslední bitvu rozpoutal proto, že potřeboval šikovně ukrýt mrtvolu zavražděného důstojníka mezi hromady mrtvol svých vojáků vygenerované nesmyslnou bitvou. Přeživším to sepne, sami ho pověsí, ale dál gentlemansky pomlčí a z generála je hrdina. Chestertonův generál se jmenuje St. Clare a manželka DSK byla Sinclair. Ich stehe nicht ver.

    Malý princ by řekl: „poetické, ale ne moc seriózní“:-) Ale připomínám, že ten to říkal právě o businessmanovi a dolarech napsaných na papírku :-(

  • Gatta • 9. února 2017

    Re Velekněz Ratata – krásný příspěvek.

  • peter. • 9. února 2017

    Gatta napsal
    S tím túčkem se Pjakin snaží jako naznačit, že v něm seděl ještě někdo ? Nebo jde o jinou mrtvolu jinde ? Odkazovaná Chestertonova

    Tiež som nad tým premýšľal.Dokonca tak,že som si tú poviedku od Chestertona prečítal.Ide v nej o to,že generál St.Clair je vlastne podliak,zradca pri svojej účasti v koloniálnych vojnách sa neštítil ničoho,len aby nazhŕňal čo najviac zlata a bohatstva.Major Murray na to prišiel a St.Clair ho preto zabil mečom ktorý sa pri tom zlomil.Nosnou myšlienkkou na ktorú Pjakin poukazuje je toto: Ak chceš schovať mŕtvolu,schovaj ju medzi mnoho mŕtvol Ak nemáš veľa mŕtvol vyrob si ich.St.Clair aby schoval mŕtvolu Murraya,poslal svoj regiment na jatky,kde bol zmasakrovaný.Vytvoril „veľa mŕtvol“
    V lietadle TU-154 boli prítomní len dvaja generáli.Generál Chalilov-Uzbek a moslim,ktorý sa však celý život venoval výlučne hudbe.Bol skladateľ a dirigent a riadil orchester moskovskej posádky.V minulom roku v auguste odišiel do penzie a stal sa umeleckým šéfom Alexandrovovcov.Druhým generálom v lietadle bol náčelník vojenskej polície pri MO RF,Vladimír Ivanovskij.No a boli tam aj týmy najvýznamnejších ruských propagandistických médií.Nikto tam nebol tak dôležitý,aby bolo nutné to lietadlo zničiť.Poukázanie na Strauss-Kahna a jeho manželku môže súvisieť s jeho odstránením ako možného prezidenta Francúzska.Pred voľbami jasne viedol pred Hollandom.Jeho žena Ann Sinclairová je dcérou židovských rodičov a priezvisko Sinclair prijal jej otec (Schwartz)niekedy koncom 40 – tich rokov 20.storočia.Jej matka sa menovala za slobodna Rosenbergová.Strauss-Kahna zdiskreditovali tie židovské elity,ktoré Pjakin nazýva „globalščikami“.Tak je dosť možné,že Pjakin má na mysli akúsi výstrahu pre Putina(alebo pre Trumpa?) zo strany týchto „glabalčščikov“.

  • peter. • 9. února 2017

    peter. napsal
    poviedku od Chestertona

    https://uloz.to/!yd40hnTy1Knk/chesterton-gilbert-keith-znameni-zlomeneho-mece-rtf

  • Béda • 9. února 2017

    peter. napsal
    Tiež som nad tým premýšľal.Dokonca tak,že som si tú poviedku od Chestertona prečítal.Ide v nej o to,že generál St.Clair je vlastne podliak,zradca pri svojej účasti v koloniálnych vojnách sa neštítil ničoho,len aby nazhŕňal čo najviac zlata a bohatstva.Major Murray na to prišiel a St.Clair ho preto zabil mečom ktorý sa pri tom zlomil.Nosnou myšlienkkou na ktorú Pjakin poukazuje je toto: Ak chceš schovať mŕtvolu,schovaj ju medzi mnoho mŕtvol Ak nemáš veľa mŕtvol vyrob si ich.St.Clair aby schoval mŕtvolu Murraya,poslal svoj regiment na jatky,kde bol zmasakrovaný.Vytvoril „veľa mŕtvol“
    V lietadle TU-154 boli prítomní len dvaja generáli.Generál Chalilov-Uzbek a moslim,ktorý sa však celý život venoval výlučne hudbe.Bol skladateľ a dirigent a riadil orchester moskovskej posádky.V minulom roku v auguste odišiel do penzie a stal sa umeleckým šéfom Alexandrovovcov.Druhým generálom v lietadle bol náčelník vojenskej polície pri MO RF,Vladimír Ivanovskij.No a boli tam aj týmy najvýznamnejších ruských propagandistických médií.Nikto tam nebol tak dôležitý,aby bolo nutné to lietadlo zničiť.Poukázanie na Strauss-Kahna a jeho manželku môže súvisieť s jeho odstránením ako možného prezidenta Francúzska.Pred voľbami jasne viedol pred Hollandom.Jeho žena Ann Sinclairová je dcérou židovských rodičov a priezvisko Sinclair prijal jej otec (Schwartz)niekedy koncom 40 – tich rokov 20.storočia.Jej matka sa menovala za slobodna Rosenbergová.Strauss-Kahna zdiskreditovali tie židovské elity,ktoré Pjakin nazýva „globalščikami“.Tak je dosť možné,že Pjakin má na mysli akúsi výstrahu pre Putina(alebo pre Trumpa?) zo strany týchto „glabalčščikov“.

    Nevím jak Putin ale Trump se „globalščikov“bát nemusí. Vždyť je má ve vládě a chtěl pro ně zrušit Frank-Doddův zákon omezující finanční spekulace na burze. Koneckonců sám mezi ně svými podnikatelskými aktivitami (třeba v S.Arábii patří). Zbrojní průmysl bude dál podporovat, daňové ráje nezruší.

    Ono to s tím Trumpem v tomto ohledu tak horké asi nebude. Bude pokračovat v politice Number ONE, pardon USA First, kroutit ruce (viz Čína, Měxiko, Írán) bude dál.
    On je to kluk pragmatický a velice rychle si srovná noty ve správném směru.

  • Velekněz Ratata • 9. února 2017

    V té povídce je vlastně ještě jeden moment, na který Pjakin mohl elegantně narážet (doopravdy asi ne, ale když už tu tak pěkně špekulujeme, neodpustím si, ostatně tu schovávanou mrtvolu jsme taky neidentifikovali). Ta koloniální bitva se odehrála v Brazílii a Britové tam válčili s oddíly vlasteneckého prezidenta, myslím, že mu GKC říká Olivier. Všichni zbylí vojáci drželi basu. Vždy šlechetný idealista Olivier je, jak bylo jeho dost nepraktickým zvykem, po bitvě obratem propustil ze zajetí. Takže jak přesně zahynul hrdina St. Clare vlastně nikdo neví. Všeobecně se ale má za to, že slušňák Olivier nechal jediného generála kdovíproč popravit (a Angláni to vlastně nijak moc neřeší (??) – je fakt, že z toho se GKC zkusil vyvléknout tak, že Oliviera v krátké lhůtě zlikvidoval taky a o mrtvých jen dobré). Uběhly roky, generál má pomníky po celé Británii, o jeho kariéře sní v ložnicích public schools všichni správní hoši z vyšší třídy, i ta hospoda, kam se Flambeau s otcem Brownem jdou trochu zahřát, se jmenuje po něm. Brown mezitím stačil odvyprávět, jak to s tím St. Clarem doopravdy bylo.

    A Flambeauovi, při pohledu na vývěsní štít s generálovou zlomenou šavlí pořád šokovanému z toho, jaký lump byl ten národní hrdina, tam otec Brown říká něco jako: Ano, znám pravdu, ale budu mlčet. Nebudu mocí mermo rušit generálovu památku. Ale: odhalím tu pravdu, pokud někdo bude špinit památku prezidenta Oliviera nebo muže ze St. Clarova oddílu.

    Chápu, že Valeriji Viktoroviči se ta povídka líbí (a je mi to na něm sympatické). Nic moc konkrétního mě k tomu ale nenapadá. Tou skrytou pravdou mohou samozřejmě být skutečné důvody havárie túčka. A otec Brown, který ji zná, to je sám Pjakin, kdo jiný. Tady ale moje invence končí.

    VVP taky říká odmítavě, no, víte, hovořit o tom, dokud není připravené informační „pole“ (nebo jaký výraz to použil) – jako by chtěl naznačit, že je to otázka času. Ne jestli a pokud, ale kdy. Kategoricky říká akorát to – to nebyli globálčíci. Pokud jim to éro sundal někdo jiný než GP, jsou už asi jen dvě síly ve Středozemi, kvůli kterým by stálo za to hrát komedii – CIA a Turecko. EU a zlí Arabáci jsou béčka a Izraelci zase příliš chytří :-)

  • peter. • 9. února 2017

    Velekněz Ratata napsal
    Takže jak přesně zahynul hrdina St. Clare vlastně nikdo neví. Všeobecně se ale má za to, že slušňák Olivier nechal jediného generála kdovíproč popravit (a Angláni to vlastně

    No.V poviedke sa píše,že slučku(oprátku)založila na krk spolu so zlomeným mečom anglická ruka.A ešte ďalej je napísané,že to bol kapitán Keith,milenec a neskôr manžel St,Clairovej dcéry.

  • peter. • 9. února 2017

    Velekněz Ratata napsal
    Kategoricky říká akorát to – to nebyli globálčíci.

    Je to ťažké.V priebehu 2-3 rokov sme podľahli Pjakinovej „terminológii“(GP,globaščici,ľavé a pravé krídlo GP….) a už rozmýšľame len v limitoch ktoré ona vymedzuje.Máte pravdu v tom,že jeho „múdremu napovedz“nám v tomto prípade nepomáha.A možno nie sme dosť múdri na to,aby sme jeho „nápovedu“pochopili.Alebo si z nás jednoducho iba urobil prču.

  • hudryper • 10. února 2017

    peter. napsal
    možno nie sme dosť múdri na to,aby sme jeho „nápovedu“pochopili.Alebo si z nás jednoducho iba urobil prču.

    peter.Citovat

    Ani jedno,p.Peter,a myslím,že ani to druhé. Náznaky kdo stál za havárií tůčka byly natolik mnohoznačné,že z nich je schopen vytvořit aspoň trochu pravděpodobnou spekulaci pan Pjakin a po něm jenom ti zločinci,kteří umístili bombu do zavazadlového prostoru éra. Pro mne je tato část obnovených otázek a odpovědí zajímavá tím,co Pjakin řekl zcela jednoznačně.:“ Už jsem řekl příliš,
    už chvíli překračuji limity,jež mi byly nedávno důrazně stanoveny“. Takhle se prča z posluchačů nedělá. Signalizuje ale podmínky,za jakých bude Pjakin ještě nějakou chvíli fungovat směrem k stále větší bezvýznamnosti toho,co bude říkat. Na aeronetu ještě nedávno (do volby Trumpa)
    měli Pjakina skoro denně v překladu jako my na OM,na rozdíl u nás zde nebyl nikdo takový,jako
    pozorovatelka z Aeronetu,jež tam,opíraje se o výroky Pjakina,uveřejňovala velmi často tzv. historii
    GP ,všechny ty bláboly o fotbalové jedenáctce žreců a příšernou symbolikou,kterou si pro svou
    dětinskou radost dopřávají panem Petrovem pertifikovaní vládci světa. Redakce ukončila svou stránku v Holandsku a přestěhovala se do USA. Po Pjakinovi už tam není slechu dechu. Nejspíš
    v souvislosti se zásadní změnou politiky ze strany GP nejsou již některé pohádky aktuálně použitelné a spolu s celou řadou figurek ,politicky zápasících o své přežití , jsou „odesílány“ do
    minulosti.

  • Velekněz Ratata • 10. února 2017

    A připouštíte možnost, že také inteligentnímu člověku s mnoha zajímavými myšlenkami může prostě hrábnout ? Vylučuje skutečnost, že trpím neléčenou paranoiou, možnost, že po mě opravdu jde CIA ? Odpovím si sám, přátelé a soudruzi: u té CIA vaše paranoia nevylučuje naprosto nic, záleží ovšem na vašem významu a cost-effectiveness, kdyby však otázka stála, zda jsou to ufouni…hmm…

    Rubem mince je to, že, jednak, uplynulé století je lemováno osudy nešťastníků, kteří se ke spolupráci s ufouny nepřiznali čistě pro to, že ausgerechnet tohle z nich nikdy nikdo vymlátit nepotřeboval, a potom – když jsme u noblesních literárních aluzí: v tom Foucaltově kyvadle (kam se hrabe Dan Brown) je přeci taky nakonec úplně fuk, jestli „doopravdy“ existují Neznámí nadřazení, Tres (nebo nějakých jedenáct žreců a Jára Cimrman). Hrdinové končí katastrofou ne proto, že by tomu sami věřili, ale proto, že se zapletli a že tomu jsou ochotni věřit lidé, kteří mají obrazně řečeno prst na spoušti.

  • hudryper • 10. února 2017

    Velekněz Ratata napsal
    A připouštíte možnost, že také inteligentnímu člověku s mnoha zajímavými myšlenkami může prostě hrábnout ?

    Samozřejmě, nikdo není proti něčemu takovému dokonale pojištěn. Pokud jsou před kamerami,
    nejde většinou o nic nevratného,fatálního.Horší je,když začne hrabat lidem,co mají předpřipravené
    systémy k mačkání červených tlačítek.

  • Irena • 10. února 2017

    A připouštíte myšlenku, že někteří lidé prostě nejsou schopni dostat se ze svých zajetých kolejích a přehodit výhybku někam jinam, odkud by se mohli na věci začít dívat jinak, než byli dosud zvyklí, i kdyby ta kolej měla být slepá, přesto jiná?
    Protože i jiný pohled ze slepé koleje dokáže obohatit, nebo alespoň přinést informaci, tudy cesta nevede. Přestože na začátku se myšlenkám takových lidí dala věnovat pozornost, neboť se přece jen odlišovaly od zbytku šedé masy, teď už je to pouze únavné neustále dokola číst ta jejich stokrát omílaná klišé, nad která nejsou schopni se povznést? A tato poznámka opravdu nepatří Pjakinovi.

  • peter. • 10. února 2017

    Pjakin nám predsa len niečo povedal o páde toho „tučka“.Z jeho slov na túto tému jednoznačne vyplýva,že ruské médiá klamú keď tvrdia,že išlo o letecké nešťastie spôsobené chybou kopilota alebo technickou poruchou na vztlakových klapkách.Išlo o atentát a Pjakin o inej možnosti ani neuvažuje.

  • fajt • 10. února 2017

    okno se zavřelo … i v Rusku. ..

  • peter. • 10. února 2017

    Velekněz Ratata napsal
    kdyby však otázka stála, zda jsou to ufouni…

    A čo ak sú „ufouni“práve títo?
    https://cont.ws/uploads/pic/2017/2/qHLgzcs3H10%20%281%29.jpg

  • fajt • 10. února 2017

    pravda je křehká a citlivá věc, která potřebuje vnímavé a kvalitní prostředí – lež je houževnatý plevel, který vyroste kdekoli a na komkoliv. ..)

  • hudryper • 10. února 2017

    Irena napsal
    http://leva-net.webnode.cz/news/jak-americke-tanky-nahodou-vjely-do-ceskoslovenska/

    Jde o článek,který se snaží přesvědčit čtenáře,že černá je bílá a naopak. Samotná kniha je výrobek,
    jenž se snaží dodatečně ospravedlnit poslední možné řešení problému,který GRU odstartovala na
    lednovém zasedání ÚV KSČ odvoláním A. Novotného z funkce generálního tajemníka. Začal tzv.
    lednový a spíše polednový proces,který se však soudruhům z GRU poněkud vymknul z rukou.
    Kdyby byl problém instalace raket středního doletu v ČSSR řešen civilní rozvědkou KGB,asi
    by nemuselo dojít k vojenské invazi a odpor A.Novotného by byl vyřešen inteligentnějšími prostředky.
    Vojáci jsou holt vojáci a ti zpravidla volí jednoznačná řešení. Když útok,tak dle pravidel musí být do něho zapojeno nejméně 5x více útočících vojclů,než je těch,kteří se z úkrytů brání.Když“bratři“
    v té malé kotlině uprostřed Evropy zlobí a nechtějí se poddat,tak ukážeme jim a zároveň i těm na západě ,co dovedeme. Fatální politické chyby velení GRU a následně i politbyra KSSS během jara 1968 , spolu s velmocenskou arogancí jen přikazovat,nevedly z pohledu armádního velení SSSR k ničemu jinému,než k masívní invazi. Jak s oblibou praví p-Pjakin,nepochopení principů řízení na
    vyšších prioritách vede hlupáky k řešení na prioritě 6. Dezinformace typu,že šlo o totéž,jako na Ukrajině V roce 2014,nebo že americké tanky byly zastaveny sovětskými jsou čirá lež. Us.tanky tady
    byly,blízko u Prahy. Šlo o 3 ks starých Shermanů,které použil režisér filmu „Most u Remagenu “
    při natáčení v Davli na starém železničním mostíku,který neuvěřitelně přežil toto filmování a stojí
    tam dodnes. V článku chybí jen tehdy GRU zveřejněná zpráva,že v Košicích na náměstí upálil Hanzelka(známý cestovatel a pozdější disident) jednoho Rusa. Nakonec museli dementovat. Že to nebylo v Košicích,ale v Kostnici, ne Hanzelka,ale Zikmund,ne Rus ,nýbrž Hus !

  • Irena • 13. února 2017

    Hudryper: Já přece vím, že jste na slovo vzatý odborník, který vždy ví, co by měli dělat ti nahoře. A v roce 68-69 jste nebyl v prvních řadách těch, kteří by nám tu bezhlavě zaváděli demokracii o dvacet let dřív než nastoupila.

  • Aleš • 13. února 2017

    Irena: Vy jste tu někde potkala nějakou demokracii? A kde a kdy? Již 37 roků chodím po světě a je to čím dál nedostatkovější zboží… V 87. otec klidně poslal soudruhy do kéla a ještě mohl cestovat po světě a dostal se třeba do Mongolska, kde se my dostaneme stěží. Naopak, když slušně pošlu podnět na obec, kvůli pochybnostem v plnění jejich povinností a ohrožení zájmů občanů, vrhají se na mne Kalouskovi nohsledi a snaží se vydírat rodinu a házet jim klacky pod nohy doma i v práci. Dnes aby se člověk musel bát, že dopadne hůř než Pjakin.
    Jen jestli s tím 89 nepláčete na špatném hrobě, 68 jsem sice nezažil a merdia zajisté mnohé zkreslila, ale mezi řádky nebo v alternativě se dočíst jde, že socialismus nepohřbili studenti v čele s Pánkem a Pajerovou, podpoření Gorbačovem, ale mnohem více diletantismus „elit“ východního bloku 21 roků zpět a po té normalizační establishment, který dostal od lhostejných ovčanů náležitý klid na práci. Kterou dokončil Milouš Jakeš, který (bez)moc předal svým konfidentům Kocábovi, Havlovi, Klausovi, Dlouhému a možná i Pithartovi? a celé pražské kavárně… A s následky toho, že jedna velká lež o 68 a 89 se stala pravdou, se potýkáme dodnes, není liž pravda? Škoda, že přede mnou jeden přispěvatel se podepisoval jako Aleš Pravda, jinak by to byl kouzelný podpis, co říkáte? Chtěl jsem Vás požádat, zda byste nechtěla přeložit do ruštiny dopis, který se hodláme s přáteli napsat, ale teď si nejsem jist, když jsem tak neuctivě a kriticky vpadl do hovoru, jestli budete mít zájem. Ale tu jde o víc než jen o priority řízení, nějaké slovní spory o tom, co jsme nikdo z nás nezavinil a co již změnit nelze, by neměly být překážkou SPOLUPRÁCE. Měníme osudy našich dětí a vnoučat a i ti, kteří jsou bezdětní, by třeba rádi něco zanechali dalším generacím.

  • Aleš • 13. února 2017

    Stateční občané Československa, o nichž se nemluví, pak pomohli (myšleno s tou nekrvavostí) Gorbymu jen už v tu dobu s neodvratným, ale nekrvavým dokonáním díla jeho předchůdců… A ironií osudů se stalo, že ti „Miloušovi Jakešovi“ konfidenti si pak přivlastnili onu sametovost. Ale to fašisté rádi… Nechybělo mnoho a loni na podzim zase měli příležitost, tentokrát jim byl mejdan překažen zvenčí (konec Schapirátu a volba Trumpa) a i zevnitř (pevný občanský nesouhlas s fašizací, nezájem rozhodné části vlády se toho účastnit, měnící se informační pole širokých mas obyvatelstva).
    Vyvrcholení 68 byť je tedy pro nás mementem, abychom neodkladně učinili nutná opatření a generála Petra Pavla a jeho kumpány a Chovance ústavu a ministranty války učinili nezaměstnanými, což bude průvodním jevem toho opatření, vystoupení ČR z NATO. A bylo by netaktické a nespravedlivé toto nechávat pouze na jednu nevládní stranu. Je tu muž, který se hlásil k odkazu Jana Palacha a v době vstupu ČR do NATO byl ministrem zahraničí: Pan Jan Kavan. Pokud mu zdraví a síly dovolují, měl by se pokusit odčinit jeden životní omyl, pod který se spolupodepsal z titulu funkce. Humanitární bombardování pár dní po vstupu…
    Když se pokusí, bude mu vše odpuštěno. Když rozdával kdysi v rámci kampaně růže, jednu obdržela od něj moje maminka. Bylo by pěkné, kdybych věděl, že to bylo od férového chlapa.

  • Irena • 13. února 2017

    Aleši: Není mojí vinou, že nepoznáte ironii. Nepleťte se tedy do výměny laskavostí, které nerozumíte.

  • hudryper • 13. února 2017

    Irena napsal
    Já přece vím, že jste na slovo vzatý odborník, který vždy ví, co by měli dělat ti nahoře.

    Mýlíte se Ireno,ten kdo vždycky ví,co by měli dělat ti nahoře jste Vy, vždy zrovna v té chvíli,kdy překládáte slova pana Pjakina před kamerou.Události Pražského jara jste nezažila ani jako občanka
    na ulici a Vaše názory na vojenskou intervenci Varšavské smlouvy jsou převzaty od posametových
    hístorizujících analytiků sloužících novému režimu. Vaše spekulace o tom,v které řadě jsem v 68.roce stál či nestál, je nepřijatelná. Jisté je,že kromě této narážky vše ostatní,co jste čtenářům k
    událostem Pražského jara sdělila,jsou názory normalizačních nepřátel před rokem 1989 a rovněž
    dobráků okolo Klause a Havla. Je mi líto,vážím si Vaší překladatelské práce,ale pro smysluplnou diskusi o událostech let šedesátých a jejich neslavném ukončení silou nemáte znalost faktů ani událostí. O to razantnějí prosazujete klišé podobnosti Pražského jara a podvodu s pučem v r.89.
    Bude nepochybně lépe,budeme li se v diskuzích OM potkávat nad jinými problémy,než jsou tyto.

  • Irena • 13. února 2017

    hudryper napsal
    Mýlíte se Ireno,ten kdo vždycky ví,co by měli dělat ti nahoře jste Vy, vždy zrovna v té chvíli,kdy překládáte slova pana Pjakina před kamerou.Události Pražského jara jste nezažila ani jako občanka
    na ulici a Vaše názory na vojenskou intervenci Varšavské smlouvy jsou převzaty od posametových
    hístorizujících analytiků sloužících novému režimu. Vaše spekulace o tom,v které řadě jsem v 68.roce stál či nestál, je nepřijatelná. Jisté je,že kromě této narážky vše ostatní,co jste čtenářům k
    událostem Pražského jara sdělila,jsou názory normalizačních nepřátel před rokem 1989 a rovněž
    dobráků okolo Klause a Havla. Je mi líto,vážím si Vaší překladatelské práce,ale pro smysluplnou diskusi o událostech let šedesátých a jejich neslavném ukončení silou nemáte znalost faktů ani událostí. O to razantnějí prosazujete klišé podobnosti Pražského jara a podvodu s pučem v r.89.
    Bude nepochybně lépe,budeme li se v diskuzích OM potkávat nad jinými problémy,než jsou tyto.

    Já bych si v 68 na majdanutého Ukrajince nehrála a v 89 jsem klíči nezvonila, to je asi tak, co se k tomu dá říci.

  • Aleš • 13. února 2017

    Ireno, vidím, že máte jasno v mých kognitivních funkcí, zda rozpoznám ironii…

  • Irena • 13. února 2017

    Aleš napsal

    Ireno, vidím, že máte jasno v mých kognitivních funkcí, zda rozpoznám ironii…

    Já mám jasno ve vašich zmiňovaných funkcích a vy zase v tom, v čem se potřebuji nechat poučit.

  • hudryper • 13. února 2017

    Irena napsal
    Já bych si v 68 na majdanutého Ukrajince nehrála a v 89 jsem klíči nezvonila, to je asi tak, co se k tomu dá říci.

    Jistě, řekla jste to nakonec o sobě sama. Je toho opravdu málo,co jste schopna “ k tomu“říct.

  • Bety • 13. února 2017

    Vladimír Vondruška (historik a spisovatel) ve své knize Breviář pozitivní anarchie napsal, že podle jeho názoru poměrně dobře doloženým majdanem je II. pražská defenestrace. Čeští protestanti sice měli důvody ke stížnostem, ale nebýt toho, že němečtí protestanti potřebovali nadrobit katolickým Habsburkům potíže a problémy a proto podpořili několik klíčových osob z českých protestantů, naslibovali mohutnou podporu (že vám to něco připomíná?) asi by se ten začátek třicetileté války nekonal. Až na pár osob bylo takové vyhrocení situace pro valnou většinu protestantů v Českých zemích nemilým překvapením – byli postaveni před hotovou věc. Poté, kdy Habsburkové měli plné ruce práce se zvládnutím situace, nechali Němci české spolubratry ve víře na holičkách. Klasika, ne?
    Ono v 68 byly noviny plné toho, jak na nás Západ hledí, jak obdivuje „náš nápad“ socialismu s lidskou tváří a jak spoluprací s ním dohoníme ty silné západní ekonomiky. Nechci se o ten rok hádat, nevím, jak by to dopadlo, s jistotou to opravdu nikdo nemůže říct. Jen že v 89. jsme také chtěli zbohatnout a dohonit ty západní ekonomiky – no někdo určitě zbohatl, ale jinak jsme zadluženi až po uši,
    navázáni na ten nepodložený dolar a euro a obáváme se, aby se prasknutí té finanční bubliny nečelilo vyvoláním III. světové. Nejsme zas o tolik chytřejší než ti troubové z Ukrajiny, nezdá se vám? No snad až na ten banderovský sajrajt.

  • Irena • 13. února 2017

    hudryper napsal
    Jistě, řekla jste to nakonec o sobě sama. Je toho opravdu málo,co jste schopna “ k tomu“říct.

    No nemůžu se pochlubit, že ze mě udělali blbce, to máte pravdu. Kolikpak těch dnešních Ukrajinců si nikdy v životě nepřizná, že z nich ty blbce udělali? Co myslíte Hudrypere? Oni také přece měli ty vyšší ideály, když do toho šli.