Jak z médií víme, propagace této politiky je mohutně ideologicky zaštítěna falešným heslem „práva na vzdělání“ (jako by tu dosud nebylo) a hrozbou, že pokud inkluzi školství povinně a poslušně neakceptujeme, stane se naše republika státem, kde se těžce rozbují rasová, etnická, náboženská – a kdovíjaká ještě – nenávistná diskriminace. Poučeni z minula už i jinými druhy politického strašení (ropný zlom, globální oteplování, ekonomické bankroty, terorismus) i ideologických výmyslů (např., že jen soukromý vlastník se nejlépe umí postarat o majetek), nalejme si čistého vína objektivní pravdy o inkluzi ve školství, jak to s ní vlastně je:
Tak zvaná pedagogicko-systémová inkluze žáků základních škol a žáků dosud existujících škol pro děti se speciálními vzdělávacími potřebami a dětí se sociálním znevýhodněním má podle mého názoru čyři základní důvody politického nátlaku na prosazení školské inkluze, z nichž první je pro soudobý kapitalismus tím důvodem nejpřirozenějším a jasně nejtypičtějším:
- Pomalu už není co pirátizovat a tak se nyní zrak nemovitostních spekulantů obrátil na zatím ještě státem vlastněné a pomůckami a dalším zařízením velmi dobře(!) vybavené speciální školy.
- Každému kapitalistickému establishmentu vyhovuje vývojová budoucnost co nejhloupějšího a tím i co nejovladatelnějšího národa. Systém potřebuje občany jen pro souhlas se svou politikou, pro bezproblémový konzum často i nekvalitního a zdravotně škodlivého zboží, dále pak ještě potřebuje občany na placení daní a na jednoduché práce, přičemž ty práce nejjednodušší v budoucnu zastanou zejména mzdově levní cizinci.
- Realitní spekulanti vědí, že dokud budou státem dotovány stejným dílem soukromé i veřejné školy, pak vlastnit jakoukoliv školu vždy bude velmi výhodné nejen z hlediska možností provádění ideologické propagandy mládeže, ale i proto, že je to zlatý důl zisku bez rizika zodpovědnosti za výsledek ve vědomostech a dovednostech studentů a absolventů.
- Deformátoři školství to zkoušeli již dříve s pedocentrismem a s falešnou kritikou tzv. biflování, což při politickém prosazování logicky neuspělo. Přišlo se totiž velice brzy na to, že např. každá výuka programování a cizích jazyků musí mít základ právě v nabiflování slovíček a syntaxe specifických komunikačních termínů – a tak dočasně nastalo deformní ticho, přičemž pirátizace alespoň části veřejných škol musela být prozatímně odsunuta.
Aby se další deformní neúspěch už nedostavil, tak právě proto je zde nyní téma inkluze uměle vydáváno za natolik odborné, že bývalá pracovnice úřadu paní Šabatové Valachová, sice v pedagogice nevzdělaná, leč nyní už politicky dosazená jako ministryně školství, poslušná ideologů pražské kavárny a majetkových spekulantů spoléhá, že inkluzi nakonec prosadí, přičemž právě ti spekulanti se už těší na nemovitosti luxusně státem vybavených speciálních škol zadarmo, které pak výhodně prodají.
Co tedy s tím? Problém inkluze základních škol je totiž v její příliš zřetelné koncepčně nápadové idiocii a proto je zatím tak obtížné ji uskutečnit. Záminky pro její realizaci jsou totiž hloupě nelogické (je propagována souběžná a společná inkluze jak normálních dětí a dětí mentálně zaostalých, tak současně i dětí podprůměrně, průměrně a mimořádně nadaných), přičemž si už i ti jinak na věci zcela nezúčastnění rodiče uvědomují, že tu jde o plán na naprosté zničení vzdělanostní budoucnosti jejich dětí. Každý soudný rodič totiž už dnes vytuší, že výsledkem té deformy budou jen neukázněné, mravně zkažené a na náročnější střední a vysoké studium zcela nepřipravené děti. Ostatně, co asi Rusové tak velice dobře vědí, když pevně a neústupně obhajují svůj tradiční a osvědčený ruský národní způsob vzdělávání?
Takže, naši deformátoři by už konečně měli začít ctít zásady klasického učitele národů J. A. Komenského a nevymýšlet si nesmysly jen proto, že jim to někdo z ciziny tak vehementně radí, ačkoliv to sám už dávno s fiaskem koncepčního krachu opustil. A pozor: Za nálepkou inkluze je na nás všechny skrytě a zcela záměrně nachystán ještě jeden společensky explozívní fenomén: Multikulturní atlantická ideologie vítačů sociálně nekompatibilních ekonomických imigrantů fanatického a teroristického islámu – wahhábistů/salafistů a dalších džihádistů – a naše česká sorosovsky zafinancovaná „neziskovková“ vítačská prováděcí politika pro ně.
Co tedy říci závěrem? Správné řešení je sice dnes velice snadné, jen vůle k tomu jaksi není:
- Zarazit a ukončit státní finanční dotování soukromých škol a peníze přesunout například na platy učitelů škol veřejných. Ostatně, máme tu kapitalismus, tak nechť si vlastníci soukromých škol uvědomí, že v podnikání jim sice nikdo bránit nehodlá, ale spravedlivé bude, když budou nadále podnikat i v tom školství jen za své.
- Vyučovací inkluzi dětských autistů a duševně nemocných a sociálně zaostalých dětských mentálů s dětmi normálními koncepčně odmítnout a deformu zarazit, odpískat, opustit.
- Nedovolit hromadné a závažně neodůvodněné zavádění domácího vyučování dětí „zámeckých zbohatlíků“ novodobé majetkové šlechty nájemnými soukromými preceptory, které už je do legislativy rovněž velkými tlaky politicky prosazováno.
A proč si elity tak přejí právě ty nájemné soukromé domácí učitýlky? Právě proto, aby jejich vlastní „elitní„ dětičky před vládou nanucenou eventuální inkluzí unikly a ta školská deforma postihla jen děti z obyčejných občanských neelitních rodin.
– – –
Pro ty, kteří se v problematice prozatím jen málo orientují:
Schapiro sice Zemana nesvrhl, ale zavedl nám zcela exkluzivní školství a dokončil tím „práci“ svých předchůdců. Dullesova doktrína již nese své ovoce. Na výsluní se vyhřívají manažeři, kteří aspoň zčásti prošli vzdělávacím procesem po přeslavném převratu. 18. listopad 1989 je dnem, kdy se nenápadně plíživými kroky začalo rozpadat naše školství. Stranický klientelismus při dostávání se dětí na školy, který jen ohýbal jinak solidně fungující systém školství, byl nahrazen něčím mnohem ničivějším. Klientelismus se jen přetransformoval (velice podobně jako hospodářství) a rozbujel ještě více. Jako pojistka destrukce se zvolilo nevolnotržní zvýhodňování soukromých škol za současné degradace kvality způsobené i velkolepou nabídkou… Číst vice »
Aleš napsal: “ Škola dnes připravuje ideologicky lidi na smíření se s tím, že nespravedlnost v životě je normální, běžná a nutná a že s tím nejde nic dělat a že se s tím ani dělat nic nesmí… … Lidé, kteří projdou takovým vzdělávacím procesem, budou opravdu hloupí, bezohlední, každý sám za sebe a lehce manipulovatelní. Ideální kanónenfutr a ideální jako ovládaná masa tupců, sice atomizované společnosti, ale na vhodný povel aktivizované.“
SOUHLAS – patrně jinými cestami myšlení a především prostým pozorováním, jsem dospěl k témuž poznání.
Článek PPK mi mluví z duše a podobně i Alešův komentář k němu. I mně, pedagogickému laikovi, se změny ve školství po roce 89 silně zajídají. Jistě, hodně by mohli ovlivnit dobří kantoři, jenže je jich v tomto oboru dostatek? Mnohde namísto vedení mládeže k objektivnímu pohledu na společnost ji podněcují k ideologickým útokům. Ze zkušenosti to nevím, ale ve sdělovacích prostředcích to bývá uváděno jako pozitivum. Podle toho se naši studenti chovají. Vycvičení k neobjektivnímu zbožňování Západu a zabedněnému pohledu na Východ. Je těžké jim to vymluvit, protože jsou rovněž cvičeni k pohrdání starší generací, jejíž část ještě neztratila… Číst vice »
Jak mohlo něco tak antiinkluzivního, zemanovsky-trumpovsko babišovského a názorově zastaralého proniknout až do veřejně viditelné diskuse? Nestačím se divit.
Velmi dobrý článek. Jen ten zákaz soukromých učitelů je úlet. Sám jsem si platil pro dceru doučování angličtiny a nejsem žádný magnát, stálo to 250 Kč týdně a to si může dovolit každý. Ano, chtěl jsem, aby byla v angličtině co nejlepší, aby poznala, že práce na něčem se projeví ve výsledcích. Děti takový pocit potřebují a dodnes si myslím, že ji to velmi ovlivnilo a to i při studiu jiných předmětů.
Sio napsal ten zákaz soukromých učitelů je úlet. Sám jsem si platil pro dceru doučování angličtiny Jde o nedorozumění ve výkladu textu. V článku je psáno „hromadné a závažně neodůvodněné zavádění domácího vyučování“. Vyučováním se tu rozumí hlavní a primární trvale probíhající, základní školní vzdělávací proces podle zákona. Proces, který do trvalého domácího provozování nepatří nejen z důvodů pedagogických, ale i kvůli výchově fyzicky a duševně zdravého dítěte ke správnému soužití s ostatními dětmi v kolektivu. Doučování naproti tomu je zde proces doplňkový, probíhající až po vyučování, pakliže např. žák výuku z nějakého důvodu nezvládá. Domácí vyučování je ale samozřejmě… Číst vice »
PPK napsal Jde o nedorozumění ve výkladu textu. V článku je psáno „hromadné a závažně neodůvodněné zavádění domácího vyučování“. Vyučováním se tu rozumí hlavní a primární trvale probíhající, základní školní vzdělávací proces podle zákona. Proces, který do trvalého domácího provozování nepatří nejen z důvodů pedagogických, ale i kvůli výchově fyzicky a duševně zdravého dítěte ke správnému soužití s ostatními dětmi v kolektivu. Doučování naproti tomu je zde proces doplňkový, probíhající až po vyučování, pakliže např. žák výuku z nějakého důvodu nezvládá. Domácí vyučování je ale samozřejmě pochopitelné v takové situaci, kdy např. základnímu vzdělávání dítěte brání nepřekonatelné vnější okolnosti, kdy… Číst vice »
Tak abychom si to ještě naposledy a ještě podrobněji vyjasnili: V § 41 „Individuální vzdělávání“ školského zákona se v odstavci 1 píše (cituji): „(1) O povolení individuálního vzdělávání žáka rozhoduje ředitel školy, kam byl žák přijat k plnění povinné školní docházky, na základě písemné žádosti zákonného zástupce žáka. Individuální vzdělávání lze povolit pouze žákovi prvního stupně základní školy.“ (konec citátu). Jinými slovy 1/ Je tam prostor pro korupci toho, kdo rozhoduje? Prostor, vytvořený právě už zákonodárci? Je! 2/ SOUKROMÉ DOMÁCÍ VYUČOVÁNÍ učiva prvního stupně základní školy (tj. 1. až 5. třída tudíž UŽ UZÁKONĚNO JE! Nu a ten PORG? To… Číst vice »
K obsahovo kvalitnému článku,chcem pripojiť svoj názor na dôsledky a pravdepodobne aj príčiny tvrdohlavého zavádzania inkluzívneho školstva do praxe.Opäť aj keď nerád musím pripomenúť,že sa jedná o program,ktorý majú vo svojej agende najmä socialisti a s nimi spriaznené politické strany ako napr.strana zelených.Tí istí ľudia,ktorí presadzujú aj multikulturalizmus,genderovú agendu,práva LGBTI komunít a pod.,cez tzv.politickú korektnosť a „ľudské práva“.Pripomeniem aktivity p.Soroša a aktivity ním platených mimovládnych organizácií v tomto smere. Podľa mojej mienky sa po plnom zavedení inkluzívneho školstva do praxe stane toto : Solventní rodičia školou povinných detí nikdy nebudú súhlasiť s tým,aby ich deti navštevovali štátne školy v ktorých… Číst vice »
PPK napsal Tak abychom si to ještě naposledy a ještě podrobněji vyjasnili: V § 41 „Individuální vzdělávání“ školského zákona se v odstavci 1 píše (cituji): „(1) O povolení individuálního vzdělávání žáka rozhoduje ředitel školy, kam byl žák přijat k plnění povinné školní docházky, na základě písemné žádosti zákonného zástupce žáka. Individuální vzdělávání lze povolit pouze žákovi prvního stupně základní školy.“ (konec citátu). Jinými slovy 1/ Je tam prostor pro korupci toho, kdo rozhoduje? Prostor, vytvořený právě už zákonodárci? Je! 2/ SOUKROMÉ DOMÁCÍ VYUČOVÁNÍ učiva prvního stupně základní školy (tj. 1. až 5. třída tudíž UŽ UZÁKONĚNO JE! Nu a ten… Číst vice »
peter. napsal K obsahovo kvalitnému článku,chcem pripojiť svoj názor na dôsledky a pravdepodobne aj príčiny tvrdohlavého zavádzania inkluzívneho školstva do praxe.Opäť aj keď nerád musím pripomenúť,že sa jedná o program,ktorý majú vo svojej agende najmä socialisti a s nimi spriaznené politické strany ako napr.strana zelených.Tí istí ľudia,ktorí presadzujú aj multikulturalizmus,genderovú agendu,práva LGBTI komunít a pod.,cez tzv.politickú korektnosť a „ľudské práva“.Pripomeniem aktivity p.Soroša a aktivity ním platených mimovládnych organizácií v tomto smere. Podľa mojej mienky sa po plnom zavedení inkluzívneho školstva do praxe stane toto : Solventní rodičia školou povinných detí nikdy nebudú súhlasiť s tým,aby ich deti navštevovali štátne školy… Číst vice »
Myslím,že na otázku inkluzívneho školstva je potrebné nazerať aj z pohľadu nerovnomerného rozloženia škôl(región,mesto,obec),ktorých sa táto „ľudskoprávna novinka“dotýka.Tak na Slovensku to vyzerá takto: http://m.smedata.sk/api-media/media/image/sme/7/10/105727/105727_1200x.jpg?rev=1 Pri pohľade na mapu je zrejmé,že celé okresy sú odsúdené na to,že budú inklúziou postihnuté viac ako iné oblasti.Aký asi dopad to bude mať na vzdelanostnú a kultúrnu úroveň tamojších ľudí je zrejmé každému kto sa o to zaujíma. Tých,ktorí sa dnes vytešujú,že u nich žiadne zavádzanie inkluzívneho školstva nehrozí(to sú tí občania ktorí žijú v oblastiach kde je nízky počet detí vyžadujúcich si inklúzivné začlenenie – viď mapu)chcem len upozorniť na imigrantov valiacich sa do… Číst vice »
A2larm popisoval situaci v Mexiku,kde státní školy sice jsou inkluzivní,ale každý
ví, že tam se nikdo ničemu nenaučí,protože… (už to tu bylo řečeno). A tak učitel do některých svých hodin ani nejde , ale pokud někdo projeví zájem, tak (za peníze)
může ty, kdož mají zájem, učit na solidní úrovni. Ty peníze sice nemusejí být horentní (hodinu už placenou má) ale škoda času, stráveného v těch chaotických hodinách. Snad až tak daleko ,,nedoinkludujeme“.
Doufejme.
inkluze je sorosův granát a to je psychopat každým coulem. ..)