Domů » Čulíkoviny aneb Názory té správné elity

Čulíkoviny aneb Názory té správné elity

by Stan
88 komentáře

Závěrem měsíce vždycky zkompletuji několik stránek výroků našich politiků, komentátorů, blogerů a pro mne zajímavých tvrzení z různých webů. Úvodem jsem většinou dával perličky vyslovené Fištejnem, Fendrychem, Romancovem, Kolářem, Klvaňou a podobnými experty. Samozřejmě jsem nevynechal ani Britské listy vedené Janem Čulíkem, protože názory tam zveřejňované souzní s názory výše uvedených odborníků.

Kdysi dávno Blisty moje články zveřejňovaly bez problémů, později mi šéfredaktor oznámil, že moje texty neodpovídají realitě, takže spolupráce skončila. Zajímavé je, že skončila s příspěvky i řada dalších autorů. Zůstal akorát Jan Čulík s Karlem Dolejším a přidal se k nim Bob Kartouz. Moc se divím, proč přispívá do BL Daniel Veselý, který má výborné analytické články, copak nevidí, jakým směrem se onen web ubírá? Kdysi velmi čtené a populární Britské listy změnily linii na jednostrannou propagaci politiky USA, NATO, neoliberalismu a rusofobie. No proč ne, aj tak sa muože. Ta změna se udála přesně v době, kdy Madeleine Albrightová navštívila Čulíka v jeho pracovně v Glasgowě. Jak byl na to setkání hrd! Však také hned na svém webu zveřejnil i fotografii přátelského srdečného setkání s Krvavou Madlou či s Balkánskou řeznicí. Jedna návštěva a jak radikálně změnila jeho postoje.

A protože v perličkách za leden by výroky z Blistů zabraly celou první „čestnou“ stránku, rozhodl jsem se zveřejnit je zvlášť a někdy i s komentářem. Tak nejdříve Jan Čulík, který nevybíravými slovy dehonestuje Parlamentní listy slovy: „Rekordně nejobscénnější jsou ovšem Parlamentní listy. Hanba všem, kdo se neštítí pro tento hnusně nelidský, odporný server psát, nebo mu poskytovat jakákoliv vyjádření či informace.“ Když nevyhovují jeho světonázoru, tak je přece nemusí číst. Pro mne jsou Parlamentní listy jedny z nejlepších webových stránek u nás. Taktéž se velice inteligentně zdvořile vyjádřil o webu Novinky.cz: „Nedostává se mi slov k tomu, abych vyjádřil své ohromení nad tupostí Václava Klause mladšího. Novinky dál poškozují Českou republiku, znovu publikují manipulativní nesmysly Klause mladšího.“

Titulky některých článků v BL také ohromují svou nestranností: „Babišoviny dezinformují českou veřejnost o uprchlické krizi“ „Zemanovy výroky vyvolávají po světě zděšení“ „Miloš Zeman a jeho blbosti se stávají nejslavnějším vývozem České republiky“

Čulíkoviny tedy informují nezávisle a fundovaně! Čulíkoviny nahrazují Fištejna a Štětinu, ti se vcelku odmlčeli, Čulík převzal po nich štafetu. Bloger v diskusním příspěvku to vyjádřil pregnantně: „Hlavní novinářskou cenu Josefa Goebbelse za minulý měsíc získal Jan Čulík. Blahopřejeme! Na příští měsíc je nominován Fendrych a Novák, případně Lipold, který z nich vyhraje?“

Čulík absolvoval (za komunistů) filozofickou fakultu Karlovy univerzity. Studium ukončil doktorátem ze srovnávací anglicko-české fonetiky a pak okamžitě emigroval. Ostatně, uhradil našemu státu náklady na svá studia? Jako čestný a morálně vysoce poctivý člověk by měl tak učinit alespoň dodatečně. Tak tento intelektuál-bohemista přednáší a působí jako Senior Lecturer in Czech Studies na University of Glasgow ve Skotsku a soustřeďuje se na šíření základních informací o české kultuře a České republice. Tento profesor české literatury v cizině prý propaguje Českou republiku, vždyť to je nonsens! Jakým způsobem propaguje Českou republiku, dokladují jeho věty: „Už jsem tu několikrát litoval českého národního obrození, které v době, jež netušila nic o globalizaci, proměnila češtinu na úkor mezinárodního jazyka němčiny ve výlučný nástroj komunikace v české kotlině, a izolovala tak českou veřejnou debatu od zahraničí, takže v exotické češtině, jíž mluví jen pár milionů lidí, mohou potrhlíci v médiích tvrdit bez korekce mezinárodním kontextem jakékoliv nesmysly a média jim to publikují a lidi jim to nekriticky žerou. Což by nedělali, kdyby měli přístup k širším informacím, než jsou jen bludy většinou šířené v češtině. Znovu se ukazuje, že čeští obrozenci udělali české společnosti v první polovině devatenáctého století obrovskou medvědí službu. Uzavřeli totiž českou společnost do jazykového ghetta, v němž místní šílený diskurs ovládli blázni a vedou netušící společnost ke katastrofě.“ No neměl by dostat Řád Bílého lva za propagaci takových osvíceností? Kníže by ho určitě ometálovalo. Zeman nikoliv.

Jan Čulík nás upozorňuje, že „Mezinárodní měnový fond upozorňuje, že příchod imigrantů povede k stimulaci ekonomiky. Jen v mezinárodním kadlubu kultur, jako jsou Spojené státy, nebo Londýn, kde žijí vedle sebe lidé z více než 100 zemí světa, vznikají nové, nosné myšlenky. Češi neustále a důsledně mluví jen mezi sebou. Není důvodem toho, že za poslední čtvrtstoletí česká literatura, kultura ani ekonomika nevytvořila skoro nic původního, co by se dokázalo globálně prosadit, právě její sebestředná izolace? Česká společnost by ve svém vlastním zájmu měla vítat cizí vlivy, aby se tím ubránila jinak nevyhnutelné degeneraci.“ (Mohl klidně použít havlovsko-knížecí elitou oblíbený pojem zaprděnost a zaprděná česká kotlina.)

Čulík v Blistech napsal také článek o tom, že je potřeba vytvářet příběhy, aby obyvatelstvo citově pochopilo, o co vůbec jde. Takže v BL si můžeme přečíst srdcervoucí příběhy vzbuzující soucit s imigranty. Dle mne jsou to pouhé literární fikce, kterými chce zapůsobit na city. Ale nějak se mu to nedaří, fiktivní literární příběhy i s dokumentárními fotografiemi (vždyť existuje Photoshop) dneska nikoho neoslovují, literární výmysly vydávané za realitu dnes nikoho nedojmou. Ostatně, imigrantů zanedlouho budou dva milióny, takže bude-li Čulík vyprávět příběh každého z nich, neboť každý imigrant má svůj originální neopakovatelný příběh žádnému jinému nepodobný, tak může ty vyprávěnky otiskovat stovky let. Dopřejme mu tu zábavu a přejme, aby mu to tak dlouho vydrželo.

Šéfredaktor ovšem potřebuje finance na provoz a tak oznamuje: „Prosíme, přispějte. Informujte, prosíme, o existenci Britských listů své racionálně a kriticky uvažující přátele v české společnosti, schopné vnímat fakta. Jde do tuhého a lidé přístupní věcným informacím by měli vědět, kde je získávat, aby byli schopni korigovat šílený, iracionální většinový diskurs, který nyní zavedl velkou část české společnosti na nesmírně nebezpečnou cestu ke globální izolaci. Příspěvky na provoz Britských listů je možno zaslat…“ Jelikož racionálně a kriticky vnímat fakta dle Britských listů nemíním, tak ani příspěvek už několik let neposílám.

Nejvíce ovšem exceluje Karel Dolejší. Takže nějaké citace jeho mouder.

Ruské vyhrožování a zastrašování směrem na západ – vůči Rumunsku, Polsku, Dánsku, Pobaltí, Švédsku, Norsku a Finsku – znamená konec období evropské stability po skončení studené války.“

Nedávno vyděsil nejenom mne, nýbrž i všechny čtenáře Britských listů hrůzostrašnou zprávou o tom, že švédská armáda zjistila v nějakém švédském fjordu ruskou ponorku, která neodpovídala na výzvy vojáků. Další den tudíž armáda přikročila k bombardování hloubkovými torpédy. Třetí den nevyplavaly žádné trosky ponorky a ani jeden ruský námořník. Zničením ruské ponorky byla odvrácena válka. Ó, jakou jsem měl radost.

Podobně dlouhou dobu bavil čtenáře ruskými bombardéry narušující údajně švédský výsostný prostor. Několikrát dokonce musely vzlétnout anglické stíhačky a ony ruské bombardéry po nějakou dobu doprovázet. Ruští piloti s nimi také odmítli jakoukoliv komunikaci, čímž ohrozili i civilní letecký prostor. Jsou to holt barbaři, že? Kupodivu anglické stíhačky nesestřelily ani jeden ruský bombardér a taktéž uchránily svět před válečnou katastrofou. Ruské ministerstvo odmítlo komentovat takové choromyslné výmysly. O Švédsko ani tak moc nejde, švédská armáda si s Rusákama přece poradí sama, horší a podstatnější je, že Putin ohrožuje i Česko, chce totiž obsadit Karlovy Vary a dokonce i smíchovské vlakové nádraží. To bude teprve tragédie, co?

Jak do zmíněného kontextu zapadá Česká republika? Se svou dvoukolejnou zahraniční politikou, v níž se ani brav nevyzná.“ Brav se v ní sice nevyzná, ale Kája Dolejší se vyzná dokonale, neboť on je přece nadbrav.

Že nikoho nenapadne uvažovat nad uprchlickou vlnou z východu, pokud putinský režim za přihlížení acedických Západoevropanů realizuje třeba jen některé ze svých hrozeb, je také signifikantní.“

Holt nenapadne je tak uvažovat, je přece „signifikantní, že Západoevropané jsou acedičtí.“ (Slovník cizích slov uvádí: signifikantní: kniž. řidč. význačný; příznačný. Acedia (lat.) Význam: lenost, zahálčivost, apatie)

Je velmi legrační představa, že sbírka tmářů a ignorantů kolem Miloše Zemana bude radit „hloupým“ západním politikům. Přitom kapacita ČR podílet se na jakémkoliv širším mezinárodním přístupu k bezpečnostním otázkám prudce klesá s každým dalším kbelíkem vysočinských mouder, který na hlavu domácího i mezinárodního publika rozšafně vylévá Miloš Zeman.“ Docela poetické, že?

Poté, co ozbrojená provokace válkychtivých íránských Revolučních gard (Pasdaránů) proti dvěma americkým hlídkovým plavidlům skončila ponižujícím zacházením se zajatci, včetně nasazení hidžábu jediné ženě na palubě, pokud bude mít Írán jadernou bombu v pondělí – například protože ji dostane letecky z KLDR, kde se Íránci zúčastnili pozorování nejméně jednoho pokusného jaderného výbuchu – Saúdská Arábie bude mít svoji už ve středu. Dlouhá a pokračující historie íránské podpory bosenských islamistů, včetně událostí velmi nedávných, ukazují, že v Teheránu nemají v úmyslu dát pokoj ani Evropě, natožpak Spojeným státům.“

Jak jednoduchý je svět K. Dolejšího. Na světě jsou tři darebácké státy. Prvním a největším darebáckým státem dle Dolejšího je Putinovo Rusko, které destabilizuje Evropu tím, že financuje protidemokratické strany. U nás třeba platí Zemana a komunisty a určitě platí i Okamuru s Konvičkou. V jiných evropských státech jsou na výplatní pásce Kremlu třeba tyto strany a jednotlivci: na Slovensku Fico, v Maďarsku Viktor Orbán, v Řecku Alexis Tsipras a Syriza, ve Velké Británii Jeremy Corbyn a šéf UKIP Nigel Farage, ve Španělsku Podemos, ve Francii Marine Le Pen, v Německu Pegida, v Itálii Beppe Grillo a jeho nestandardní Hnutí pěti hvězd a další a další. Kupodivu Putin neplatí Kaczyńskiho, a když jo, tak to dělá tajně. Kruciš, to musí stát peněz! Platí to Putin ze svého, nebo má na to nějaké tajné fondy? To nám Kája ještě neprozradil, asi to řekne až příště. Jaké má řešení? Všechny tyto strany a hnutí demokraticky zakázat a jejich představitele demokraticky pozavírat. A těch agentů co Putin v EU má! Ostatně, jakou činností se ti agenti zabývají? No právě tou nejdůležitější, lákají totiž spořádané občany ke vstupu do oněch protidemokratických stran a hnutí, to je jejich hlavní náplň práce a činnosti. Agenti se dnes už nepídí po nějakých průmyslových novinkách, vždyť dnes si lze na internetu najít ty úplně nejprogresivnější průmyslové inovace zadarmo a snadno. Ani umístění vojenských jednotek a jaderných bomb už není tajností. Takže ti agenti fakt mají na práci pouze ideologické působení. Nejnebezpečnější jsou ruští agenti působící v Parlamentních listech. Zakázat je, neb ohrožují naši bezpečnost!

Druhým darebáckým státem je Írán. Už jenom fakt, že na Prahu jsou namířeny íránské rakety, je útokem na naši svobodu a suverenitu. Kdyby byly namířeny na Moskvu, tož to by nějak nevadilo, ale na matičku Pragu? Je to také šíitský Írán, který vraždí sunnity, přitom ti sunnité jsou ISILovci prosazující ten správný směr islámu v Sýrii a i jinde. No a potom třetím darebáckým státem je Severní Korea, která dodá atom bomby letadlem Íránu. Proč Kája vynechává Čínu, je mi záhadou. Rusko je ďáblovo, USA jsou boží. Obama je neschopný slaboch a zbabělý president, už dávno měl vtrhnout do Ruska a řádně ho zdemokratizovat. Že se Sýrii nedaří zdemokratizovat, je zásluha Obamy. Kdyby byl presidentem McCain či Madlénka Albrightová, to už by jak Rusko, Írán, Korea, tak i Sýrie byly dávno zdemokratizovány do doby kamenné a už mohl být ve světě nastolen pořádek a spravedlnost a zákon práva a hlavně demokracie a svoboda. Tož tak Kája.

V syrském městě Dúma byly uzavřeny školy kvůli kazetovým bombám zřejmě z ruských letadel.“ Kája mohl také klidně napsat, že kazetové bomby shazovala zřejmě uruguayská letadla, výsledná informace by byla totožná.

Putinské Rusko směřuje do ekonomické černé díry, což mu sice nebrání pokračovat v šíleném zbrojení. Rusku ve výhledu 12 – 18 měsíců hrozí opravdu vážné ekonomické problémy. Při jinak stejných cenách ropy a zemního plynu do konce roku 2016 spotřebuje rezervní fond a bude si muset vybrat, zda tisknout peníze, nebo se ucházet o půjčky v zahraničí.“ Holt, proti gustu žádný dišputát.

Proč se Moskva snaží svrhnout Angelu Merkelovou. Ruské elity slabé protivníky nikdy nešetří. Scénář je navíc předem připravený, ohraný a lze jej použít naprosto rutinně. V protinorské dehonestační kampani se osvědčil. Děti a dospívající spolehlivě budí intenzívní emoce. Na faktech rozvášněným davům už nesejde. Pokud by kancléřka padla, Kreml může doufat, že v létě budou sankce zrušeny. Možná již má v kapse podporu Francie. Bez Merkelové by měl dobrou šanci. Merkelová ustoupila Putinovi v Minsku a v důsledku podruhé, když dovolila SPD v rámci trvající Ostpolitik projekt plynovodu Nordstream 2. Nic z toho jí ovšem nezískalo ani tu nejmenší náklonnost Kremlu, protože ten myslí v logice her s nulovým součtem a každý ústupek považuje za známku slabosti strany, kterou tím považuje za poraženou. Každou další slabost vítá a obratně využívá. Po nějakém sentimentu nebo zásluhách tu není ani památky. Jde čistě o mocenskou konstelaci.“ Tento politologický rozbor je skutečně hoden nadprůměrně honorovaného redaktora Britských listů.

Kája také píše vojensko-válečnické odborné úvahy, ač má modrou knížku, rozumí detailně vojenským záležitostem. Jeho vojenské a válečné teorie jsou geniálně nadčasové. Třeba uvádí počty bodáků a polních lopatek, které vlastní jednotlivé armády a dle toho potom predikuje vítězství ve válečném střetu buď té či oné strany. Neopomene ovšem nikdy dodat, že Putinovi vojáci mají jak polní lopatky, tak bodáky zrezivělé, no, co byste chtěli po opilých mužicích, že? Ještěže naši vojáci jsou očkováni proti tetanu. Jenom se podivuji, proč ještě neodešel předávat své válečné taktiky a strategie bojovníkům za svobodu a demokracii na Ukrajině, hlavně praporu Azov. Vždyť kdyby se řídili jeho radami, už dávno by vyhnali ruské putinovské vojáky-zelené mužíčky bojující za návrat totalitního komunismu ze země, ba dokonce i z povrchu zemského. Nabídl se Porošenkovi za válečného manažera? Proč tam neodešel jako dobrovolný bojovník za svobodu a demokracii?

Zdání odbornosti a přesné citování zdrojů je snad Kájův koníček. Má každý článek perfektně ozdrojován, samé ZDE, ZDE, ZDE, a pokud kliknete na některé to ZDE, zjistíte, že to jsou nějaké obskurní anglické či německé tiskoviny typu našeho Blesku, AHA a Reflexu. Běžná praxe těchto odborníků je, že anonymně či pod pseudonymem nechají na nějakém webu zveřejnit nějaký vyložený nesmysl a pak se na něj odvolávají jako na zdroj. To se potom vědecky ozdrojovává, co?

Dolejší se cítí být také superfilosofem, zajisté postmoderním. Jako politolog překonává i Jefima Fištejna, ale jako filosof překonává dokonce i samotného Junga (Carl Gustav Jung 1875-1961). Kája má vždy skoro v každém článečku nějaké to knižní, zastaralé cizí slovo, které má zdůraznit jeho převysokou inteligenci a nesmírnou vzdělanost. Určitě má po ruce nějaký speciální slovník cizích slov, který uvádí slova zastaralá, knižní a málo používaná, a tak do každého článečku vsune nějaké to zastaralé cizí slovo, aby se blýskl svou supervzdělaností. Podobně a se stejným cílem totéž používali i popřevratoví politici. Z téhož slovníku asi vybíral Klaus a snad všichni ministři školství. Bylo to až k smíchu (nebo k pláči?). Ve sborovně dvacet vysokoškolsky vzdělaných kantorů zůstalo v údivu nad nějakým jejich novým pojmem či nějakým novotvarem. Sáhl jsem v knihovně po slovníku a ejhle – slovo knižní, zastaralé, málo používané. Alespoň jsme se zasmáli snaze ministrů školství o vzbuzení dojmu inteligenta. Výsledkem jejich snahy byl úplný opak.

Kája ve svých rádobyfilosofických statích předvádí bezduché naprosto bezobsažné prázdno omotané zmatenými větami a citacemi všemožných postmoderních pseudofilosofů, prostě je to text vždycky signifikantně acedický. Ovšem když do svého článku zaplete nějaké delší věty od Junga a přidá pár zastaralých, knižních a málo používaných cizích slov, to člověk zírá a hledá nějaký smysl textu, ovšem žádný smysl nenachází, že by smysl jeho článků byl nesmysl? Asi to je věrnější konstatování. Prý byl jeden čas squatterem, takže není divu, že od svých spolubydlících nasál spoustu super intelektuálských moudrostí.

Od Boba Kartouze jsem nenalezl ani jednu perličku hodnou zaznamenání, má totiž dar mnohomluvnosti o ničem. Čeká ho skvělá budoucnost. Pokud vleze do nějaké politické strany, má kariéru zajištěnu. Mluvit hodinové proslovy o ničem, to je dar boží a politická přednost. Jeho heslo zní: Proto mluvím tak dlouho, abych nic neřekl.

Stanův komentář: Kritiku Jana Kadubce považuji v několika málo bodech za nespravedlivou, některá tvrzení v článku jsou dle mého názoru přímo spekulativní, takže dopředu nabízím, že zveřejním reakci v článku kritizovaných autorů v té podobě, v jaké ji pošlou.

Může se vám také líbit

88 komentáře

Aleš 1. 2. 2016 - 21:45

Ibrahime: Omezená suverenita není jen záležitost panů Klause a Zemana, Zeman se stal předsedou vlády až za protentokrátu. Na tvorbě a dalším omezování omezené suverenity se pak podílelo mnoho dalších. A v britských listech se objevily, co vím, jen zpovědi pana Jana Kavana. Což pod nánosy článků Dolejšího, Čulíka a Kartouze zaniklo. O Stana nemusíte „mít strach“, mazání medu kolem úst není podle mne to pravé ořechové, co by ho oslovovalo.

Béda 1. 2. 2016 - 19:59

Proč někdo nedá podnět k soudu pro lidská práva v Bruselu na slučitelnost šaríji se základními lidskými právy a demokracií? To samé pokud jde o přikázání koránu muslimů ve vztahu k ženám a k šíření muslimské víry. Soud by přece měl posoudit jestli je to demokratické a lidskoprávní.

Taky by Štrasburský anebo jaký soud měl posoudit jestli má německá kancléřka právo mluvit jménem všech států EU a vnucovat jiným státům své kvóty a hosty.

Béda 1. 2. 2016 - 19:37

http://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Novinarka-upozornuje-na-pripad-v-Nemecku-Ustavni-soud-se-vzbouril-proti-evropskemu-pravu-419807

„Novinářka Irena Válová se na serveru Česká-justice.cz zamýšlí nad rozsudkem německého ústavního soudu, který uvedl, že nebude dodržovat evropské právo, je-li v rozporu s ústavou a právem na lidskou důstojnost…“ To by mohlo být východisko ve vztahu ke kvótám a diktátu německé diktátorky vůči Maďarsku, ČR, Slovensku a Polsku. Chtělo by to, aby český ústavní soud posoudil soulad nařizovaných kvót s českým právním řádem a právem českých občanů na zachování své bezpečnosti a lidských práv. Taktéž práva cizích státních občanů ve vztahu k právům českých státních občanů na českém území, soulad šaríi s českým právním řádem a demokracií zakotvené v ústavě, ustanovení koránu (třeba pokud jde o vztah k ženám) k tomutéž.

Sio 1. 2. 2016 - 19:08

Ibrahim Ag Alhabib napsal
ovšem naši politici v čele se Zemanem a Klausem dobře věděli co podepisují…tenkrát podepsali, dnes nás oblbují, že takle by to nešlo, jetli chce někdo hledat viníka, právě jsem je jmenoval

Kritizoval jsem konkrétní výroky z konkrétního článku. A co jste napsal vy? Jakýsi mlhavý žvást o tom, že Klaus se Zemanem cosi kdesi podepsali. Já snad psal něco o Klausovi nebo Zemanovi? Takhle si představujete inteligentní odpověď? Je mi vás líto, pokud se na víc nezmůžete.

Ibrahim Ag Alhabib 1. 2. 2016 - 18:39

Stane, nebudu číst celou diskuzi, jen vydrž a nenech se zmást sprostým populismem…..obyčejný čestný člověk nevymřel

Ibrahim Ag Alhabib 1. 2. 2016 - 18:36

Sio napsal

Jihlava: Tento článek http://www.blisty.cz/art/80645.html jste si tu odkazoval sám, proto vám posloužím pár chuťovkami, když PPK byl zřejmě příliš zhnusen. Chcete přece diskusi nad konkrétními názory na BL:
***
„Vždycky šlo o to, že státy, včetně České republiky, mají podle Ženevských dohod právní POVINNOST poskytnout uprchlíkům prchajícím před válkou a pronásledováním útočiště. To je naprosto bez diskuse. Obscénní v českém prostředí je neustálé obsesivní zkoumání, „jaký z toho budeme mít my osobně prospěch“ a „proč bychom měli nějakým cizákům pomáhat““

1. Ano, až bude válka, na Slovensku, v Polsku, Německu nebo Rakousku a Česko bude NEJBLIŽŠÍ BEZPEČNÁ ZEMĚ, jistě poskytneme podle Ženevských dohod uprchlíkům azyl. Pro současné uprchlíky jsou nejbližší bezpečné země spřátelené státy NATO, například: Saudská Arábie, Turecko, Írán atd.. takže SPROSTÁ MANIPULACE
2. Myslím, že Češi nepřemýšlí o tom, že by snad z uprchlíků měli prospěch, spíš se oprávněně obávají, že by jim mohli uškodit. Stejně tak se obávají i lidé v celé Evropě, včetně Německa, Francie a Británie … takže opět … SPROSTÁ MANIPULACE
3. Kdo uvažuje o tom „jaký z toho budeme mít my osobně prospěch“? Především migranti. Proto chtějí jejen prostě zachránit krk, ale do Německa nebo do Švédska. Čili ekonomicky nejštědřejších zemí.
4. A jeden by si ještě mohl pomyslet, že ani pan Čulík nevyjde z toho zcela naprázdno. Ale chraň bůh, kdo by sto jen mohl udělat!
Vyčerpávám 2000 znaků, takže to bude na pokračování….

ovšem naši politici v čele se Zemanem a Klausem dobře věděli co podepisují…tenkrát podepsali, dnes nás oblbují, že takle by to nešlo, jetli chce někdo hledat viníka, právě jsem je jmenoval

Ibrahim Ag Alhabib 1. 2. 2016 - 18:33

hudryper napsal

PanuKadubcovi se podařil článek o Blicích listech jako málokterý předchozí. Je pravdivý a na rozdíl od Stana si vůbec nemyslím,že by byl,byť jen trochu nespravedlivý. Celá léta se Jan Čulík tvářil a sebeprezentoval jako sice tou starou dobrou Anglií poučený,nicméně ryzí český vlastenec.
Jakou měl starost,že jeho katedra končí z úsporných a možná i jiných důvodů? Tak dlouho plakal,
až si toho všimli,Madlenka propůjčila své ctěné jméno,česká vláda pod ním udělala čtyřmilionový
výdaj pro 4 studentíky odněkud z Tramtárií a nazvala jej nadací té hodně zlé ženské… Jako když mávne proutkem se začali někteří čtenáři a s nimi i autoři podivovat nad tím,že se tento web stal hlásnou troubou všeho toho českého zaprděnectví,které ještě včera tepal. Je to asi rok,kdy jsem se
rozhodl neztrácet s blisty čas a tím,že jsem je neotevíral jsem stejně jako mnozí jiní dal Čulíkovi zprávu že čulíkoviny (ostravsky cypoviny) nepodpořím ani tím,že mu naskočí na počítači návštěv
další číslo. Je to totiž obyčejný žoldák bez páteře,jemuž se s příchodem internetu podařilo získat
důvěru mnoha slušných lidí. Dnes je jasné,že historie článků na tomto webu dává právě ty slušné
lidi-autory-k dispozici těm,kdo sestavují seznamy agentů Moskvy,promoskevských webů a pod.
Nepřítele s opačným názorem akceptuji,pokud umožňuje svobodnou dikusi,zrádce a člověka,který
podvedl velký počet poctivých autorů tolerovat nelze. Čulík ,když odmyslím jeho podržtašku D. si
článek pana Kadubce plně zaslouží. Myslím,že by se podobně jako Madlenka v Luxoru měl jasně
dovědět,že na něho a jeho webovou kamarilu kašleme.Nejlépe tak,že si BL užvíce neotevřeme.

vyčkejme na to, co slíbil Stan

Ibrahim Ag Alhabib 1. 2. 2016 - 18:31

Martin (už bez taky m) napsal

Narazil jsem na to náhodou- člověk prostě musí občas „vygumovat hlavu“ aby mohl dále…
Nejprve jsem myslel, že to bude hodně OT…
Ale to možná tak úplně není…
Doporučuji i „starším ročníkům“, velmi pěkné…
Žádný „superpatos na n-tou“, dost realistické, dost blízko skutečné válečné situaci, a navíc poukaz že nejen kvůli tomu že děj se odehrává „již“ v lednu r. 1945 – tak nemuseli být ani ve válce VŠICHNI nelidské svině…
Ano, natočili to v r. 1982, tedy ještě za „bi-polárního“ světa (ale ani tehdy takový zcela nebyl)…
https://www.youtube.com/watch?v=_KXtDaK8oiA&list=PLU0JkKrYQ8FUmSCMd7Zx1tDjlyr_NTzk3

Ani ten „Západ“ nebyl vždy jaký je dnes…
I ten „Východ“ se nám (ve vzájemném „kontaktu-knokautu“) mění…
I ty BL se mění…
Bývaly fajn, pak se vyrojilo jiných „alternativ“, přetlak nabídky, omezené zdroje a to nejen finanční- ale i autorské…
A na „trhu“ omezeném rozsahem zkrátka nekonečně kvality skutečné nevyrobíš… Tak se zrodil konflikt Kotrba – Dolejší, a nakonec „krtek“ KD toto médium zničil… Čulíka přes VELKÉ -a rostoucí – výhrady stavím přece jen výš…
K tomu „kdo by vydržel“: z vlastní zkušenosti vím jak a čím se platí… na rozdíl od mudrlantů a mudrlantek- a věřte, že smrt někdy není tím „nejhorším“ či „nejvyšším trestem“…
Přesto se bojovat dá, pokud si Lidé pomáhají…
Nelze jen remcat a kritizovat, je to pohodlné a rel. bezpečné…
Je to pár dní, co mi dva býv. odborní pracovníci st. správy ochrany přírody dali najevo hořké zklamání ze zhroucení systému státu… každý tím asi projde, dělal-li poctivě a autenticky.
Ale Vážení/né: TO NEMŮŽE BÝT KONEC.
Nesmí…a JE TO: SVĚTE DIV SE: NA NÁS.
KAŽDÝ NĚCO MŮŽE UDĚLAT PRO LEPŠÍ, I PRO ROZUMNOU OBNOVU ROZUMNÉHO STÁTU…
Někdo o tom píše (a nemusí to být z ješitnosti), jiný/á tiše koná…
Držme spolu.

se zájmem jsem se tehdy díval na video, kde ten úžasný Kotrba měl pokládat základní otázky politikům, nepoložil vůbec nic…viděl jsem Čulíka v akci, a ten nepříjemné zásadní otázky pokládal

Ibrahim Ag Alhabib 1. 2. 2016 - 18:26

Béda napsal

Čálík jak je vidět patří mezi přední bohemisty, kteří jsou frustrováni z toho, že je v ČR hlavním dorozumívacím jazykem čeština. Podle něj jako filosofa propagujícího češtinu by zajisté bylo ideální, kdyby se v ČR mluvilo německy.

A tahle Čulíkova perla taky stojí zato: „—Není důvodem toho, že za poslední čtvrtstoletí česká literatura, kultura ani ekonomika nevytvořila skoro nic původního, co by se dokázalo globálně prosadit, právě její sebestředná izolace? …“ Před více než čtvrtstoletím byla česká kultura mnohem izolovanější než po hadráku a vytvořila nesrovnatelně více původních děl, které měly světovou hodnotu a dnes tvoří zlatý fond české kultury. Jak je to možné?

má pravdu, Čulík

Aleš 1. 2. 2016 - 12:32

Před 7 lety jsem četl britské listy, ještě v roce 2012 jsem je citoval i tu na om. Asi v roce 2013 jsem psal Dolejšímu. Od té doby jsem pochopil, že diskuse s ním je stejně marná, jako diskuse s mnohými trolly či automaty vkládající příspěvky.
Pokud má někdo přístup ke SWOT analýze štábu NATO, známé v politice nebo čas a peníze si nechat odzdrojovat kde jakou pytlovinu a tu vytrhnout z kontextu, jak se to zrovna hodí, pak nepotřebuje využívat neprofesionální zdroje, do kterých se dostávají i hoaxy. Pokud něco píše z pohledu, podobného pohledu korporátek, je jednoduší citovat zdroj, který byl citován někým, kdo už byl citován…
Pokud se tu snaží názoroví příznivci pana Dolejšího vyvolat dojem, že čtenáři outsidermedia jsou jen nějaká jednolitá masa ublížených voličů KSČM a Zemana bez pochopení dění ve světě, tak ať si položí sami sobě otázku, kde skončili ty desítky různých přispěvatelů blistů, kteří dnes už nepíší a proč tomu tak je?
Nemá prostě a jednoduše ten pan Kadubec pravdu?
Stane: Zkus citovat britské listy za poslední dva roky, jejich slušné články. Rádi se poučíme. Naposledy si pamatuju článek paní Švihlíkové, ale protože jsem je přestal číst (Veselý má alternativu v paní Spencerové, která je letitou znalkyní daného regionu, ze kterého je nejvíc jejich článků), něco mi možná uniklo.
hanku: Rusové nás obsadili před 48 lety. Od té doby se jejich politika změnila. Vlastizrádné elity má dnes většina národů. V Rusku se v současnosti ovšem nesešly na postě prezidenta. A to je to, čím se asi pan Putin nejvíce provinil. Hraje šachy proti globální mafii, mafie dostává na prdel, a protože jsou to chlebodárci korporátek, tak ta jsou placena za mediální útoky proti němu. Když vidím, jak dopadl pan Ransdorf, tak mám pocit, že už na nás silně dýchá duch Pepy Géblse.

Béda 31. 1. 2016 - 20:43

pokračování:

automaticky získají zdejší občanství, mateřské země je nepřijmou, doklady o původu a identifikaci většina zahodila
8/ podle p.Merkelové mají běženci obohatit zdejší ekonomiku – jak když neznají jazyk, většina je nekvalifikovaná, nevzdělaná, za okny je 4 technologická revoluce (automatizace, robotizace), zdejší země mají své nezaměstnané. Co budou dělat? Vydrží nápor zdejší sociální systém? (Jinak p.Merkelová dala slib že pokud Turecko zastaví přistěhovalectví dostane 3 mld. dolarů (Turecko vzápětí žádá další 2 mld aniž by byly známy výsledky omezení) a začnou procesy jeho integrace do EU (přitom je to z 98% muslimská 75 milionová země. Dostaneme tedy běžence i s Tureckem, které nesplňuje kritéria pro přijetí – genocida Kurdů, podpora ISIL, narušování suverenity jiných zemí…
9/ migranti prý vyřeší otázku nízké porodnosti a vymírání. To možná ano, ale vzhledem k tomu že naprostá většina vyznává právo šaría, diskriminuje ženy a vytváří no go zóny – je to pouze postupné předávání vlastního území jiné kulturně společenské entitě
10/ Migranti jsou ve velice velké míře násilničtí, jsou mezi nimi potenciální teroristé minimálně v řádu tisíců, další nábor prý probíhá mezi příchozími, mají na území některých evropských států prý výcviková střediska (hlášení německých a britských tajných služeb). Vysokou násilnou kriminalitu těchto skupin média, politici a policie zatajují. Násilničtí jsou jak ve vztahu k ostatním migrantům, ženám ve sběrných táborech, policii „hostitelských“ států, obyvatelům „hostitelských“ států i pracovníkům sběrných táborů

Béda 31. 1. 2016 - 20:31

1/ Existuje Dublinská dohoda
2/ Existuje národní právo jednotlivých zemí
3/ prý máme demokracii, t.j. lid je zdrojem vší moci, rozhoduje o klíčových věcech a deleguje, může delegovat tyto pravomoci na své zastupitele. Lidu se doposud nikdo nezeptal, žádná strana ani vláda neměla v programu změnu složení obyvatelstva, vláda ani zastupitelé nemůžou v této otázce rozhodovat, protože německá premiérka si rozhodovací právo nad věcmi okolních států převedla z místních vlád i parlamentů , také lidu daných zemí na sebe, ač není političkou těchto zemí ani nemá nic společného s europarlamentem. Tím je zcela popřen princip buržoasní demokracie a lid daníé země nemá pravomoc, není suverénem na daném území , delegovaní zástupci také ne.Německá premiérka chce své hosty příkazem „spravedlivě“ přidělovat „třetím zemím“. Nejnověji se dovídáme, že migranti, kteří provedli trestné činy v Německu budou odsunuti do třetích zemí skrze které přijeli do své cílové země – do Německa (Bůh chraň ČR aby se stala tranzitní zemí. To bychom dostali „spravedlivý“ nášup nejhorších grázlů.
4/ ti migranti jsou osobními hosty paní premiérky Merkelové, bylo to její osobní rozhodnutí, tudíž je to problém Německa – do doby než EU účelově snížila příspěvky na migranty v zemi, kde byli přichýleni a nepozvala je německá kancléřka, žádná invaze nehrozila. Mohli klidně zůstat tam kde byli, stačilo navýšit příspěvky
5/ Čulík se plete – Merkelová mluvila o OBOHACENÍ tudíž z tohoto pohledu to můžeme hodnotit. Jestli německá kancléřka nelhala. Žádná převaha vysokoškoláků se zatím neprojevila
6/ Západní státy budou válčit, napadat další státy a ostatní, budou přijímat běžence, které vytvořily? Ať přestanou válčit
7/ běženci jsou zde natrvalo, není síly je dostat zpátky do zemí původu. Budou zde mít děti, ty

Sio 31. 1. 2016 - 19:15

peter. napsal
Čo sa týka postojov BL k ukrajinskej kríze,napíšem len toľko,že sú v príkrom rozpore s realitou a presne kopírujú názory Bruselu,NATO a USA.Možno o tom predložiť veľké množstvo dôkazov (viď články v BL).O imigrantskej kríze sa už tiež popísalo veľa,tak pripomeniem len Čulíkov článok,v ktorom uisťuje svojich čitateľov o tom,že do Európy prichádzajú len vzdelaní profesori,filozofovia doktori a inžinieri.Lebo len takýto vzdelanci môžu mať peniaze potrebné na cestu.
Nechcem sa viac na túto tému rozpisovať.Len podotknem,že vzhľadom na opatrenia zamerané proti „ruskej propagande“a proti odporu k imigračnej kríze ktoré prijali aj naše vlády,sa nástup takejto úderky(Jihlava,hank) zameranej na prorusky a ľavicovo orientované weby dal očakávať.

Taky si dám pauzu. Odpovídat na každou sprostou lež, manipulaci, sprosťárnu a urážku, co je na BL, tak mi upadne ruka od psaní. To by už byla mnohatísícstránková hexalogie.

Sio 31. 1. 2016 - 19:12

@Jihlava:
***
„Velká část uprchlíků ze Sýrie a z Iránu je ze středostavovského zázemí a má vysokoškolské vzdělání. Je tedy otázkou, z kterých vrstev se útočníci rekrutovali. Jinou otázkou je, do jaké míry je ponižování a terorizování žen v zemích, z nichž přišli normou. “

Aha, tak pan Č. je rozlišuje na dobré i zlé, podle statusu a původu. To se nám to pan Č vybarvuje. A to neví, kteří jsou kteří. Kteří vlastě jsou více hodni solidarity? Ti schopnější a vzdělanější nebo ti druzí? Hmm, to vám tedy pane Č. gratuluji k těm nesprávnějším názorům, Ó, slunce naše jasnééé!
***
„Poláci se v Británii kulturně asimilovali. Nestane se totéž s uprchlíky z Blízkého východu? Znovu opakuji, že miliony muslimů v Británii jsou integrální součástí britské společnosti, která je na to hrdá.“
No já nevím, jak v Británii, ale v US a ve Francii jsou ta desetitisícová (prý i statisícová) ghetta. Ne, nejsou složená z Poláků, kdyby se někdo ptal. Rád bych se pana Č. zeptal. Když je na to britská společnost tak hrdá, co dělají ty desítky tisíc lidí v džungli v Calais? To byl jako technický problém je převézt přes Kanál? Zase ty LŽI.

Sio 31. 1. 2016 - 19:02

@Jihlava:
„Pokud někomu nedůvěřují, jsou to Středoevropané, Češi a Slováci, které bigotnější Angličané občas považují za primitivy“
Aha, tak nás považují za primitivy. Není to náhodou rasismus? Pan Č. to vlastně přiznal, že? Ještě dnes mi běhá mráz po zádech z nepříjemných pohledů britských úředníků, když jsem v roce 2001 procházel (jen na služebku v rámci své korporátky) imigrační kontrolou. NELŽETE pane Č.!

***
„Nikdo dosud neví, jaké procento silvestrovských sexuálních útočníků v evropských městech pochází z vlny nynějších uprchlíků. Vyskytly se spekulace, že do určité míry se na silvestrovských sexuálních útocích podílely zločinecké gangy, často lidé, kteří přišli před časem do Německa a jiných zemí ilegálně a že nemají s nynější vlnou uprchlíků mnoho společného. Jak to přesně je a jakou část uprchlické populace sexuální útočníci tvořili, se neví a dosud to nebylo zjištěno.“
A není to jedno, z jaké jsou vlny? Ještěže pan Č. netvrdí, že to o silvestru udělali Češi a Slováci, ale to si už nelajznul.

peter. 31. 1. 2016 - 19:02

Ešte dodám,že sa k čítaniu BL rád vrátim niekedy v neskorej jari,keď u nás zmiznú ľady,sneh a nahradia ich „doktori,profesori a filozofovia“z Afriky a Ázie.Podľa tv TA3 ich v mesiaci január dorazilo 50 tisíc,čo je raz toľko ako v januári minulého roku.

Sio 31. 1. 2016 - 18:53

@Jihlava: pokračuji:
„“A ano, důvodem toho hysterického nepřátelství vůči lidem s tmavší pletí je v ČR hluboce zakořeněný rasismus. Až druhotným důvodem je, zdá se mi, strach z neznámého a obava z možné destabilizace. Tu západní společnosti nepociťují, protože s lidmi ze třetího světa, včetně muslimů, žijí víceméně bez problémů desítky let.“
1. No, o rasismu by nás mohl nejlépe poučit občan nějaké koloniální mocnosti. Tam rasismus kvetl a nevěřím, že už odkvetl, maximálně občané drží lajnu. Co třeba občan Spojeného království? Prostě kecy. V Česku je rasismus jen okrajovou záležitostí a to hlavně tam, kde mají lidé jaksi ztížený život díky dlouhodobému špatnému řešení této otázky.
2. “ strach z neznámého a obava z možné destabilizace“ – no, to na to pan Čulík kápnul. Až na to, že právě díky referencím o rasových ghettech nejen v USA (vzor demokracie a naprostý odpůrce rasismu), ale i ve Francii, dělají z neznámého, známé.
3. „Tu západní společnosti nepociťují, protože s lidmi ze třetího světa, včetně muslimů, žijí víceméně bez problémů desítky let.“. Jo, oni (barevní) v ghettech a my (bílí zápaďáci) v lepších čtvrtích. No, proč jsou tedy kriminály v USA převážně naplněny černochy? A proč každou chvíli slyšíme, že tam policista zastřelil afroameričana?
Zkrátka PŘEKRUCOVÁNÍ, DEMAGIGIE, LŽI.
Pokračování …

peter. 31. 1. 2016 - 18:51

Sio napsal
Áááámen. Slyšeli jste hlas Jihlavy.

Čo sa týka postojov BL k ukrajinskej kríze,napíšem len toľko,že sú v príkrom rozpore s realitou a presne kopírujú názory Bruselu,NATO a USA.Možno o tom predložiť veľké množstvo dôkazov (viď články v BL).O imigrantskej kríze sa už tiež popísalo veľa,tak pripomeniem len Čulíkov článok,v ktorom uisťuje svojich čitateľov o tom,že do Európy prichádzajú len vzdelaní profesori,filozofovia doktori a inžinieri.Lebo len takýto vzdelanci môžu mať peniaze potrebné na cestu.
Nechcem sa viac na túto tému rozpisovať.Len podotknem,že vzhľadom na opatrenia zamerané proti „ruskej propagande“a proti odporu k imigračnej kríze ktoré prijali aj naše vlády,sa nástup takejto úderky(Jihlava,hank) zameranej na prorusky a ľavicovo orientované weby dal očakávať.

Sio 31. 1. 2016 - 18:42

Jihlava: Tento článek http://www.blisty.cz/art/80645.html jste si tu odkazoval sám, proto vám posloužím pár chuťovkami, když PPK byl zřejmě příliš zhnusen. Chcete přece diskusi nad konkrétními názory na BL:
***
„Vždycky šlo o to, že státy, včetně České republiky, mají podle Ženevských dohod právní POVINNOST poskytnout uprchlíkům prchajícím před válkou a pronásledováním útočiště. To je naprosto bez diskuse. Obscénní v českém prostředí je neustálé obsesivní zkoumání, „jaký z toho budeme mít my osobně prospěch“ a „proč bychom měli nějakým cizákům pomáhat““

1. Ano, až bude válka, na Slovensku, v Polsku, Německu nebo Rakousku a Česko bude NEJBLIŽŠÍ BEZPEČNÁ ZEMĚ, jistě poskytneme podle Ženevských dohod uprchlíkům azyl. Pro současné uprchlíky jsou nejbližší bezpečné země spřátelené státy NATO, například: Saudská Arábie, Turecko, Írán atd.. takže SPROSTÁ MANIPULACE
2. Myslím, že Češi nepřemýšlí o tom, že by snad z uprchlíků měli prospěch, spíš se oprávněně obávají, že by jim mohli uškodit. Stejně tak se obávají i lidé v celé Evropě, včetně Německa, Francie a Británie … takže opět … SPROSTÁ MANIPULACE
3. Kdo uvažuje o tom „jaký z toho budeme mít my osobně prospěch“? Především migranti. Proto chtějí jejen prostě zachránit krk, ale do Německa nebo do Švédska. Čili ekonomicky nejštědřejších zemí.
4. A jeden by si ještě mohl pomyslet, že ani pan Čulík nevyjde z toho zcela naprázdno. Ale chraň bůh, kdo by sto jen mohl udělat!
Vyčerpávám 2000 znaků, takže to bude na pokračování….

Sio 31. 1. 2016 - 18:26

petr jihlava napsal

PPK
Svými názory a iracionálními představami zde argumentují jiný.Především vám chybí věcné argumenty na to aby jste svá tvrzení na nezpochybnitelných faktech dokázalidoložit.
Zmiňovaný odkaz na článek J.Čulíka o kmenové české společnosti,která není schopna mezi sebou dialogu jste nečetl.
Jinak by jste nemohl tvrdit hlouposti.To by jste ale nemohl být líný si text JČ prvně přečíst.Jistě,vy máte své oblíbené autory a věrohodné informace na OM,PL,NR a Haló novinách.Žádné hoaxy,dezinformace a proruská propaganda.
Tam se hledá pravda o které je přesvědčena většina Čechů.To je ten váš ,,věcný ,argument“ o vaší pravdě.
JČ se nikdy proti názorové pluralitě(deníky,weby,diskuze) nevymezoval.
Silně se vymezuje proti antikomunismu, xenofobii,nacionalismu,rasismu a extrémních ultrapravicových náladách.Kritika populistického nacionalismu českých politiků aautoritářské chování prezidenta Putina v Rusku vám na BL nejvíce leží v žaludku.
Buďte,alespoň upřímný.

Dolmen.
Žádné pestré názorové složení zde nevidím.
OM je svými článkykonzervativně-nacionalistický web,který vidí inspiraci v Putinově autoritářském Rusku.Čtenáři-diskutující OM se převážně skládají ze členů a voličů KSČM a příznivců prezidenta Zemana.Zde si v diskuzi spolu názorově a politicky notují a utvrzují se vzájemně o své ,,nezpochybnitelné“pravdě.

Áááámen. Slyšeli jste hlas Jihlavy. 😉

zedd 31. 1. 2016 - 17:40

Jo, a musím se připojit k chóru: „acedičtí“ mne opravdu dostalo. Přečetl jsem kdejakou uchylárnu, ale tohle je novinka. Kam na to ten kluk chodí?

zedd 31. 1. 2016 - 17:26

Tohle je zjevně skupinová terapie 🙂

Tvrdá změna redakční politiky je nepopiratelná.

K dříve zmíněnému bych si ještě přisadil: Čulík se vždy presentoval jako sice kritický, ale přesto přesvědčený levičák. No, zbyl mu z toho sociálna jakýsi akademický nádor.
Zatímco u JČ lze pozorovat dlouhodobé vadnutí zakončené nalomením stonku, u KD jde přímo o vyvrácení z kořenů, osekání všeho „bordelu“ a následné zasazení mrzáka do půdy s představou, že z toho něco bude. Jo, mladší vrba to přežije:
“ … jako dobrovolník koordinoval kampaň „Zbraně pod kontrolu!“ české pobočky Amnesty International
od září 2006 do ledna 2008 tiskový mluvčí Greenpeace ČR … “

No a varianta, že jsou blisty celou dobu jen mucholapka, svému účelu posloužily a ted se nechají dojet jako značka za účelem čiré propagandy? Nedivil bych se.

Je zajímavé, že v těch podstatných věcech, tedy kdo je od základu zlý a kdo hodný, se nakonec shodnou s Neffovou mateřskou lodí. Oblíbené zdroje obou webů (Stratfor, SITE, think-tank XYZ) jsou stejné, Velký Zlý taktéž, drobnosti typu migranti joooo/neee se tu stejne nevyresi, jen se nahrabe kliknavost, tedy vliv, což je cíl. A navíc budem vypadat objektivne. Fúzujte matadoři!

petr jihlava 31. 1. 2016 - 17:24

PPK
Svými názory a iracionálními představami zde argumentují jiný.Především vám chybí věcné argumenty na to aby jste svá tvrzení na nezpochybnitelných faktech dokázali doložit.
Zmiňovaný odkaz na článek J.Čulíka o kmenové české společnosti,která není schopna mezi sebou dialogu jste nečetl.
Jinak by jste nemohl tvrdit hlouposti.To by jste ale nemohl být líný si text JČ prvně přečíst.Jistě,vy máte své oblíbené autory a věrohodné informace na OM,PL,NR a Haló novinách.Žádné hoaxy,dezinformace a proruská propaganda.
Tam se hledá pravda o které je přesvědčena většina Čechů.To je ten váš ,,věcný ,argument“ o vaší pravdě.
JČ se nikdy proti názorové pluralitě(deníky,weby,diskuze) nevymezoval.
Silně se vymezuje proti antikomunismu, xenofobii,nacionalismu,rasismu a extrémních ultrapravicových náladách.Kritika populistického nacionalismu českých politiků a autoritářské chování prezidenta Putina v Rusku vám na BL nejvíce leží v žaludku.
Buďte,alespoň upřímný.

Dolmen.
Žádné pestré názorové složení zde nevidím.
OM je svými články konzervativně-nacionalistický web,který vidí inspiraci v Putinově autoritářském Rusku.Čtenáři-diskutující OM se převážně skládají ze členů a voličů KSČM a příznivců prezidenta Zemana.Zde si v diskuzi spolu názorově a politicky notují a utvrzují se vzájemně o své ,,nezpochybnitelné“pravdě.

Dolmen 31. 1. 2016 - 16:27

Sio napsal
Vy tady z Ireny děláte někoho, kým jste vy sám.

napsal Sio na adresu P. Jihlavy. Tak, tak, říká se tomu psychlogická projekce a trpí tím spousta lidí…., s chutí projektují do jiných lidí své špatné stránky.

Sio 31. 1. 2016 - 16:08

PPK napsal

Řekl bych, že nickům „petr jihlava“ a „hank“ paní Irena odpověděla naprosto správně. Vy oba dva, pánové, argumentujete totiž jen pouhými svými názory a představami, kterým (pochopitelně) věříte. Inu, nic proti tomu, to vám nikdo nebere, přestože o takové „argumenty“ si racionálně myslící člověk neopře ani bicykl. Proč? Protože vám chybí fakta s logickými souvislostmi skutečností dnešní reality kolem nás. Věřte si tudíž, čemu chcete, čtěte si, cokoliv chcete, ale tím to skončí pro vás i pro nás na druhé světonázorové straně. Pokud mohu nezištně poradit, postavte si kostel kapitalismu a choďte se tam modlit. Uklidní vás to a ušetříte si stress čtením diskusí zde na webu OM. Chcete-li však vážně diskutovat nad tématy analyzovanými tady na OM, pak prosím, jasně konkretizujte ty naše údajné (cituji) „..nesmysly a lži, které v diskuzi zazněly“ – a vyvraťe je nějakou železnou logikou. Jinak totiž na vaší straně zůstanou jen pouhé představy a trapný slovní výstup v podobě myšlenkově i faktograficky podvyživených propagandistických řečí. No a také, rozviňte, prosím, co nejkošatěji a logickými fakty doložte ten svůj názor o našem (cituji vás) „zúženém pohledu na problémy světa, Evropy a (údajně našeho) iracionálního myšlení“. Jsem velice zvědav. Leč zvědav na fakta, nikoliv na vaše dojmy. Ty jsou totiž pro rozumnou diskusi bezcenné a debatovat s vámi jen o vašich dojmech a citech, by bylo jen ztrátou času.
Ostatně, díky i za váš humor, byť zřejmě coby kouzlo nechtěného. Totiž, to Vaše tvrzení, že „… každý zpravodajský web má své názorové kmenové čtenáře … na což prý Jan Čulík upozorňuje jako na nebezpečný jev české společnosti ..“, tak to je vskutku perla, která mne velmi rozesmála. To už totiž není jen názor, to je přímo samo-diagnóza Vás i toho pana J.Č.

Musím říci, PPK, že jste zabodoval. Takto si představuji stručně, jasně a kompaktně pronesený názor.

Sio 31. 1. 2016 - 16:03

Sio napsal
Vy tady z Ireny děláte někoho, kým jste vy sám. Ale dobře. Jsou tam i jasnější příklady, ale podívejme se třeba sem, co nám tu pam Čulík předkládá:
http://blisty.cz/art/80830.html
„Ve filmu poukazuje na to, že Trumpova atraktivita je velmi obdobná jako v Česku atraktivita Miloše Zemana – nekriticky ho obdivují a výzvají občané ekonomicky a sociálně frustrovaní, vyloučení ze společnosti. Jsou to především lidé bez vzdělání, anebo jen s nízkým vzděláním.“
Mám VŠ vzdělání a znám spoustu VŠ, kteří jsou příznivci MZ. Neznám skoro nikoho, kdo by ho obviňoval nekriticky, vždy je v tom nějaké „ale“. Neznám nikoho bez vzdělání kdo by ho obviňoval. Za to znám pár lidí bez vzdělání, co jsou celí pryč ze „toho slušného pana knížete“.
Takže – srovnání nikoliv moc povedené. Připadne mi, nazákladě desítekdalších článků, že je toto dílko vyběrově uvedeno panem Čulíkem jako další (z mimochodem tisíců) plivanců na našeho prezidenta, kterých se dopouštějí naše média.
A právě tento přístup je sprosťárna, neboli maximálně manipulativní a neslušný.
Vybral jsem úmyslně poslední článek od pana Čulík a je ho první podpásový argument v něm. Našel bych tam i lepší perly.

Chtěl jsem napsat „obdivoval nekriticky“, tě, co ho obviňují z kdejaké hlouposti jsou plejády.

Sio 31. 1. 2016 - 16:01

petr jihlava napsal

Ireno,nemějte mi prosím za zlé,že narušuji idylu na internetové diskuzi OM.
Rozhodně nad něčím nepláču.Nejsem naivní.Uvědomuji si dobře to že každý zpravodajský web má své názorové kmenové čtenáře.
Jan Čulík na tento nebezpečný jev české společnosti ve svém článku na BLnedávno správně upozornil l(http://www.blisty.cz/art/80645.html).
Pouze jsem reagovat na nesmysly a lži,které v diskuzi zazněly.Pokud něco nebo někoho za něco kritizujeme-měli bychom být korektní a věcně argumentovat.Toho většina čtenářůinternetových diskuzích není schopna. OM není žádná výjimka.Myšlení bolí a ke kritickému myšlení nejsem českým školským vzdělávacím systémem vychovávaní. Chápu,že správně porozumět českému sebemrskačství na BL je pro řadu Čechů problém.

Nevím na jakém základě jste došla,že propaguji mediální maistream ? Černobílé vidění světa a konspirační teorie mi byli vždy cizí. Jesvobodné volbakaždého z nás, jaký důvěryhodný zpravodajský web si zvolí. Základní demokratické a humanistické hodnoty se nastaly pro mě prázdným pojmem.I podle toho to kritéria si vybírám.
BL a některá jiná média a zpravodajské weby mají moji důvěru a něčím mě oslovují.Podobně se chováte i vy.Rozdíl je v tom,že každý hledám odpověď někde jinde. V mediálním mainstreamu nebo např. PL,Novinkách odpověď nehledám.Tím netvrdím,že se i zde se občas neobjeví nějaká relevantní informace či zajímavý komentář.Zbytek sleduji spíše pro pobavení(OM,Nová republika).

Patříte mezi velkou názorovou část Čechů,který vidí volbu mezi USA(EU) nebo Ruskem a na domácí politické scéně se nechávají ve veřejném prostoru médii a politiky manipulovat do boje mezi tvrdým kapitalisme(Kalousek) a primitivním autoritářstvím(Zeman).
Máte pravdu.Váš zúžený pohled na problémy světa,Evropy a iracionální myšlení rozhodně nesdílím.

Vy tady z Ireny děláte někoho, kým jste vy sám. Ale dobře. Jsou tam i jasnější příklady, ale podívejme se třeba sem, co nám tu pam Čulík předkládá:
http://blisty.cz/art/80830.html
„Ve filmu poukazuje na to, že Trumpova atraktivita je velmi obdobná jako v Česku atraktivita Miloše Zemana – nekriticky ho obdivují a výzvají občané ekonomicky a sociálně frustrovaní, vyloučení ze společnosti. Jsou to především lidé bez vzdělání, anebo jen s nízkým vzděláním.“
Mám VŠ vzdělání a znám spoustu VŠ, kteří jsou příznivci MZ. Neznám skoro nikoho, kdo by ho obviňoval nekriticky, vždy je v tom nějaké „ale“. Neznám nikoho bez vzdělání kdo by ho obviňoval. Za to znám pár lidí bez vzdělání, co jsou celí pryč ze „toho slušného pana knížete“.
Takže – srovnání nikoliv moc povedené. Připadne mi, nazákladě desítek dalších článků, že je toto dílko vyběrově uvedeno panem Čulíkem jako další (z mimochodem tisíců) plivanců na našeho prezidenta, kterých se dopouštějí naše média.
A právě tento přístup je sprosťárna, neboli maximálně manipulativní a neslušný.
Vybral jsem úmyslně poslední článek od pana Čulík a je ho první podpásový argument v něm. Našel bych tam i lepší perly.

Dolmen 31. 1. 2016 - 15:40

Chca nechca musím se souhlasně připojit k odpovědím paní Ireny a pana PPK Petru Jihlavovi. On má příspěvek sice dlouhý, ale nic objevného, ani podnětného, co by podnítilo mozkovnu pracovat na plné pecky v něm není. On ví, protože věří…a z takové materie se nedá uhníst naprosto nic. Skládá své příspěvky z floskulí 100 x omletých a posbíraných bůhví kde…., připomíná to trochu náplň propagačních skříněk za toaletního režimu. Já do diskuzí na OM chodím především proto, že sem přispívají lidé, kteří, byť jsou pestrého názorového složení, nemají v hlavě seno…, člověku nenutí svojí víru, ale nutí ho přemýšlet a to je ta nejlepší medicína na polidštění všech druhů zombí, kterými je česká kokotlina tak bohatě osídlena. Dogmata víry KD a JČ opravdu nepotřebuju ani k životu ani k zábavě.

Sio 31. 1. 2016 - 15:29

hank napsal
Taky si vedeš seznam?

Proč to jen napadlo tebe a mě ne?

Sio 31. 1. 2016 - 15:25

hank napsal

petr_jihlava: Lidi sem většinou bohužel nechodí hledat pravdu, ale navzájem se utvrzovat ve svých postojích, stereotypech, omylech a předsudcích. Navíc je to stavěno tak, jako by byly jen dvě možnosti: Buď zbožňovatAmeriku nebo Rusko. Nevím proč, když se v některých ohledech chovají jako hovada obě velmoci. No, probuzení z tohoto omylu bude pro některé zřejmě drsnější než v srpnu 1968.

To asi vy budete tím nositelem pravdy. Možná i lásky. Nevím, možná to tu pár lidí má tak černobíle, jak jste popsal. Ale že by to bylo až tak jako buď a nebo, to jste dost vedle.
Možná si neuvědomujete, že názory, které jsou zde vyslovovány jsou v rámci společnosti (snad s vyjímkou imigrantské politika, ale ta má s Ruskem společného pramálo) menšinové. Je v celku logické, že se tu lidi zabývají více negativními skutečnostmi z US a pozitivními z Ruska. Otevřete si nějaké noviny nebo podívejte na zprávy, hned to uslyšíte obráceně.
Víte, nejste jediný, kdo zná a vyznává dialektiku. Otázkou je, zda se na ni také umíte z hlediska dialektiky podívat. Pak budete vědět, že někdy opravdu nakonec stojíte před výběrem – černá nebo bílá. A může se to týkat i diskusního příspěvku.

Sio 31. 1. 2016 - 15:16

Nerevar napsal

Také jsem si všiml, že se z kdysi liberálních (v kladném smyslu slova) Britských listů stala hlásná trouba zastánců (zatím mediální) tvrdé linie, ale –

– co ta argumentace ad hominem? To teda sorry, tohle bylo šlápnutí vedle.

Tak se třeba podívejte, kdo je dnes šéfredaktorem a kdo placenými redaktory a kolik článků v tomto duchu pochází právně od nich … BL dnes (na rozdíl od minulosti) v podstatě dělají autorsky jen tři lidé.

hudryper 31. 1. 2016 - 14:11

Osobně si myslím,že si hank tím Petrm Jihlavou vypomáhá. Jak konstatovala správně P.Irena,
není nejen Čulík,ale ani hank na OM jako kůl v plotě,jsou to kulaci dva,to vše při jedné práci.

PPK 31. 1. 2016 - 14:05

Řekl bych, že nickům „petr jihlava“ a „hank“ paní Irena odpověděla naprosto správně. Vy oba dva, pánové, argumentujete totiž jen pouhými svými názory a představami, kterým (pochopitelně) věříte. Inu, nic proti tomu, to vám nikdo nebere, přestože o takové „argumenty“ si racionálně myslící člověk neopře ani bicykl. Proč? Protože vám chybí fakta s logickými souvislostmi skutečností dnešní reality kolem nás. Věřte si tudíž, čemu chcete, čtěte si, cokoliv chcete, ale tím to skončí pro vás i pro nás na druhé světonázorové straně. Pokud mohu nezištně poradit, postavte si kostel kapitalismu a choďte se tam modlit. Uklidní vás to a ušetříte si stress čtením diskusí zde na webu OM. Chcete-li však vážně diskutovat nad tématy analyzovanými tady na OM, pak prosím, jasně konkretizujte ty naše údajné (cituji) „..nesmysly a lži, které v diskuzi zazněly“ – a vyvraťe je nějakou železnou logikou. Jinak totiž na vaší straně zůstanou jen pouhé představy a trapný slovní výstup v podobě myšlenkově i faktograficky podvyživených propagandistických řečí. No a také, rozviňte, prosím, co nejkošatěji a logickými fakty doložte ten svůj názor o našem (cituji vás) „zúženém pohledu na problémy světa, Evropy a (údajně našeho) iracionálního myšlení“. Jsem velice zvědav. Leč zvědav na fakta, nikoliv na vaše dojmy. Ty jsou totiž pro rozumnou diskusi bezcenné a debatovat s vámi jen o vašich dojmech a citech, by bylo jen ztrátou času.
Ostatně, díky i za váš humor, byť zřejmě coby kouzlo nechtěného. Totiž, to Vaše tvrzení, že „… každý zpravodajský web má své názorové kmenové čtenáře … na což prý Jan Čulík upozorňuje jako na nebezpečný jev české společnosti ..“, tak to je vskutku perla, která mne velmi rozesmála. To už totiž není jen názor, to je přímo samo-diagnóza Vás i toho pana J.Č.

petr jihlava 31. 1. 2016 - 13:01

Ireno,nemějte mi prosím za zlé,že narušuji idylu na internetové diskuzi OM.
Rozhodně nad něčím nepláču.Nejsem naivní.Uvědomuji si dobře to že každý zpravodajský web má své názorové kmenové čtenáře.
Jan Čulík na tento nebezpečný jev české společnosti ve svém článku na BL nedávno správně upozornil l(http://www.blisty.cz/art/80645.html).
Pouze jsem reagovat na nesmysly a lži,které v diskuzi zazněly.Pokud něco nebo někoho za něco kritizujeme-měli bychom být korektní a věcně argumentovat.Toho většina čtenářů internetových diskuzích není schopna. OM není žádná výjimka.Myšlení bolí a ke kritickému myšlení nejsem českým školským vzdělávacím systémem vychovávaní. Chápu,že správně porozumět českému sebemrskačství na BL je pro řadu Čechů problém.

Nevím na jakém základě jste došla,že propaguji mediální maistream ? Černobílé vidění světa a konspirační teorie mi byli vždy cizí. Je svobodné volba každého z nás, jaký důvěryhodný zpravodajský web si zvolí. Základní demokratické a humanistické hodnoty se nastaly pro mě prázdným pojmem.I podle toho to kritéria si vybírám.
BL a některá jiná média a zpravodajské weby mají moji důvěru a něčím mě oslovují.Podobně se chováte i vy.Rozdíl je v tom,že každý hledám odpověď někde jinde. V mediálním mainstreamu nebo např. PL,Novinkách odpověď nehledám.Tím netvrdím,že se i zde se občas neobjeví nějaká relevantní informace či zajímavý komentář.Zbytek sleduji spíše pro pobavení(OM,Nová republika).

Patříte mezi velkou názorovou část Čechů,který vidí volbu mezi USA(EU) nebo Ruskem a na domácí politické scéně se nechávají ve veřejném prostoru médii a politiky manipulovat do boje mezi tvrdým kapitalisme(Kalousek) a primitivním autoritářstvím(Zeman).
Máte pravdu.Váš zúžený pohled na problémy světa,Evropy a iracionální myšlení rozhodně nesdílím.

Irena 31. 1. 2016 - 9:31

petr jihlava napsal

hank • 30. Leden 2016 napsal:
Lidi sem většinou bohužel nechodí hledat pravdu, ale navzájem se utvrzovat ve svých postojích, stereotypech, omylech a předsudcích. Navíc je to stavěno tak, jako by byly jen dvě možnosti: Buď zbožňovat Ameriku nebo Rusko. Nevím proč, když se v některých ohledech chovají jako hovada obě velmoci. No, probuzení z tohoto omylu bude pro některé zřejmě drsnější než v srpnu 1968.
Naprosto s Vámi souhlasím.Velmi výstižně napsáno.

Víte problémem toho „projektu“ je skutčnost, že jeho výstupy měli ve zvyku číst lidé, kteří alespoň trochu mají ve zvyku myslet. Ti, kteří to ve zvyku nemají, takové věci nečtou obvykle vůbec. A pokud se ty vaše plky začnou příliš rozcházet s realitou, tak to té myslící části začne vadit, takže v tomto ohledu jste nezvládli situaci. Na takovou trapně tvrdou propagandu si stačí zapnout ČT, vy jste na to měli jít víc od lesa. Tak teď neplačte nad rozlitým mlékem.

1 2

Zanechat komentář