Hnutí Duha Jeseníky spustilo petici za záchranu nádraží v Dětřichově nad Bystřicí

Tisková zpráva Hnutí DUHA ze dne 30. 11. 2020

Spolek Hnutí DUHA Jeseníky požádal dopisem Ministerstvo dopravy o převod budovy nádraží v Dětřichově nad Bystřicí do majetku spolku. Tato nabídka převzít nádraží a ušetřit státnímu rozpočtu 1,2 milionu korun určené na zbourání byla však Správou železnic odmítnuta. Proto spolek spustil internetovou petici za záchranu nádražních budov na této adrese. Chce tak přimět úředníky k zahájení dialogu o záchraně kulturního dědictví namísto jeho předražené likvidace.

Ministerstvo dopravy (Správa železnic) rozhodlo o demolicích nádražních budov nebo jejich částí na trati Olomouc – Bruntál. Již v letošním roce má proběhnout demolice nádraží v Dětřichově a demolice částí budov v Moravském Berouně a Valšově. Na další nádraží nyní úředníci zpracovávají dokumentaci. Na tyto práce jsou v rámci „rekonstrukcí“ budov připraveny v rozpočtu ministerstva značné částky: 26,740 mil. Kč (Dětřichov nad Bystřicí), 31, 289 mil. Kč (Moravský Beroun) a 26,008 mil. Kč (Valšov). Tento svůj postup ministerstvo zdůvodňuje havarijním stavem budov a údajným nevyužitím. Přitom zde vede jedna z důležitých tratí jesenického předhůří a navíc ministerstvo ani na vyžádání nedokázalo havarijní stav prokázat posudkem statika, ale jen nepodepsanou nedatovanou zprávou s fotografiemi poškozených míst. Hnutí DUHA Jeseníky se domnívá, že demolice nádražních budov, které se chystají po celém území ČR, by něměly být řešením zanedbání údržby a správy majetku ze strany Správy železnic.

Ivo Dokoupil, koordinátor Hnutí DUHA Jeseníky řekl: „Jenom barbaři likvidují kulturní hodnoty, které se zachovaly a které vybudovali předci. Náš kraj je bohužel významně postižený hospodařením komunistů, všude potkáváme ruiny kostelů, vesnic a domů. Nechceme se proto nečinně dívat, jak Správa železnic ignoruje historickou hodnotu technických staveb a staletých nádraží na trati 310. Náš spolek má ve svých řadách spoustu dobrovolníků i odborníků z řad stavařů nebo památkářů, zachránili jsme již gotický kostel v Pelhřimovech a rychtu v Karlovicích a jsme připraveni zachránit nejen nádraží v Dětřichově, ale podílet se na záchraně i dalších budov. Doufáme, že petice přiměje úředníky a politiky jednat.“

3.1 10 hlasy
Hodnocení článku
Odebírat
Upozornit na
7 Komentáře
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
fajt
fajt
2. 12. 2020 18:21

práce učinila ze spokojené opice nešťastného člověka. ..

Aleš
Aleš
2. 12. 2020 22:06

Jak dojemné. Člověk podporující čiré barbarství západu na Ukrajině a všude jinde, kde vpadne Člověk v plísni, NATO a a jejich vycvičené teroristické bojůvky, včetně čistě fašistických fanatiků, je koordinnátorem záchrany historických budov a vysvětluje současný marasmus neoliberalismu a kapitalismu údajnými zločiny minulého režimu a nazývá to barbarstvím. TRAPNÉ, pane Dokoupile. Všechno je jinak. Hodil jste s tou svojí sebrankou v ČESKÉ VEŘEJNOBEZPRÁVNÍ TELEVIZI člověka, který cennosti regionu před hloupostí kapitálu a neschopnými či zkorupovanými úředníky, chránil, MAFII. Samozřejmě, že se ptám, kde současní soudruzi udělali chybu, když taková trapnost sama sebe pasuje do role zachránce naší krajiny. Když se… Číst vice »

idiotronic
idiotronic
3. 12. 2020 2:10

Železnice, stejně jako uhlí je součástí historie této země .Stanice svým zjevem ukazují na někdejší velkou (Děčín – Východ, dnes podstatná část rozlohy pronajatá pro jiné účely, ale kdysi to byla trať Wien-Dresden, pochopitelně mimo Prahu), popřípadě malou úlohu (Mladá Boleslav, Chrudim). K článku se tématicky váže iniciativa občanského sdružení Nádraží nedáme!, kterou inicioval Martin J.Kadrman. Vše začalo roku 2008 podpisem petice přes internet a neúnavnou činností hlavního aktéra, který ve funkci přežil několik ministrů dopravy a dnes je rozhodnuto. Nádraží zbouráno není, rekonstrukce proběhla, aniž by budova zpomalovala průjezd vlaků, ale … Naše země nevzkvétá…(hergot, co mi to jen… Číst vice »

Aleš
Aleš
Reply to  idiotronic
4. 12. 2020 20:47

V roce 89 se k opratím dostala skupina šílenců a ti naši krásnou zemi s jejím obyvatelstvem, záměrně již neříkám lidem či občany, vedou nezadržitelně do záchodu. Po zpomalení rychlosti cvalu zase švihli bičem…

Martin (už bez taky m)
Martin (už bez taky m)
3. 12. 2020 9:53

Velmi dobrý Jan Zeman na Argumentu

Proč se zelené energetické dogma nerovná boji proti odvrácení klimatické katastrofy?
http://casopisargument.cz/?p=32913

Aleš
Aleš
Reply to  Martin (už bez taky m)
4. 12. 2020 21:14

Dobrý článek, Martine.
https://cz.sputniknews.com/ceskarepublika/2020120212875394-petricek-chce-vyradit-cinu-a-rusko-z-tendru-na-dostavbu-dukovan-cesta-nejedleho-podle-nej-vyvolava/
Ropák roku Petříček. Tenhle kapitální de´bil zmrví, co může. A že bude „kompetentně“ řídit energetické koncepce a projekty z Czerninského paláce? Kolik toho mohlo být vybudováno či opraveno za ty miliardy? Kolik lidí neby nemuselo přežívat za almužny? Petříčka bych nezaměstnal ani jako hajzlbábu, a takový llempl nám dělá ministra! Bidetův bidet bi. A ani se nechci dožít toho, jak tu ta jejich sebranka bude provozovat Fuckushima style…
Stačí, když nám za pár dní ten rektální alpinista deep state Koudelka začne bojovat proti proruským narativům v ochraně přírody a krajiny.

fajt
fajt
3. 12. 2020 11:14

wau, tak to je M A S A K R , věděl jsem, že touha švejka po evropském odpadu je grandiozní, ale dnešek překonává i klausobáčiho prodej šaškovské iluze kapitalismu přes tunelprivatizační obrázky – skutečná mobilizace blbosti, tuposti a lidského zmaru, něco jako pažravé kobylky z talmudu – no nic, tuhle pastvu nelze propásnout ( jak říkavali staří římané – nejdříve se starej o svůj majetek, teprve pak zlatem o svojí čest ), dnes se prodá tupounům i hovno bez mašle, takže teď do úderu, aby se v lednu mohlo proudem chcát staré víno na exkluzivním ostrově ( krom toho… Číst vice »