Jak běží studená válka v médiích

Globální jedno procento, které jako jediné války opravdu potřebuje, začalo tlačit na vydání „náhubkových zákonů“, aby se mohly pokojně a zákonně zaříznout nezávislé weby.

Moskva podle zpráv Sputniku (zde ) protestovala proti tomu, že české úřady odmítly prodloužit zpravodaji MIA Rossia Segodnia Alexandru Kuranovovi a zpravodaji novin Večernaja Moskva Vladimiru Sněgirjovovi. Reakce prý přijde, nemusíme se obávat, sdělilo MZV Ruska. A Kuranov zde navíc působí už od roku 2014.

Začněme Francií. Oligarcha Vincent Bolloré si koupil významný privátní TV kanál Canal+ . Nejprve vygumoval „Gumáky“ (Les Guignoles), na které jsme se každý pracovní den dívali asi všichni, kdo umíme francouzsky. Nyní vyházel kompletní vedení TV redakcí a nasadil si tam své vlastní lidi. Kšeft je jeho, tak ho může nechat i zkrachovat. Předtím si Gumáci ovšem mohli dělat legraci i z původních majitelů Canal+. Labutí píseň redakce před masovým vyhazovem bylo toto vysílání ze série Zapping (pátek, 8. 4. 2016), které popisovalo celý masakr redakce. Tento kanál ze zisku podporuje i nezávislou francouzskou kinematografii, která je opravdu výborná a z reálného života. Jenže v českých kinech a v TV ovládaných americkými korporacemi tyto filmy neuvidíte.

Další příklad je dán studenou válkou mezi Íránem a Saúdskou Arábií. Saúdové jsou po roce války v Jemenu opravdu na dně, je to jejich Vietnam. Viz heslo Jemen. Už ztratili jednu vlastní provincii. Bojovníci jim už několikrát rozstříleli tlupy profesionálních žoldnéřů z předělaného Blackwateru, kterým tiše šéfují USA, Velká Británie a Izrael. Tyto země řídí a plánují pro Saúdy bombardování civilních měst v Jemenu, což jsou hrozné masakry na tržištích, zabité a zmrzačené ženy a děti. Saúdové s podporou citovaných zemí připravují druhý scénář rozvrácení země, jako to provedli v Sýrii a v Libyi. Írán pochopitelně šíitské povstalce podporuje, protože to dělá už asi tisíc let. Saúdové jsou navíc tlačeni do kouta a do dluhu kvůli klesajícím cenám ropy. Navíc Írán je dlouhodobě zničí, protože teď dává na trh ropu, kterou produkuje za stejnou výrobní cenu, ale předtím ji nemohl vyvážet kvůli embargu.

Tak se nedivme, že Saúdové zatrhli Íránu přístup k jimi vlastněným arabským družicím vysílajícím TV pořady pro všechny arabské země. Také není divu, když Íránci ukazují Saúdské mrtvé teroristy v Sýrii a mrtvé vojáky v Jemenu. Postup byl jednoduchý. Egyptský vojenský diktátor Abdel Fattah Sísí je zadlužený u Saúdů a Egypt vlastní TV družici Nilesat, kde běžel šíitský kanál al-Manar. Jako EU uplatilo v nelegálním bazarovém obchodu s uprchlíky tureckého prezidenta Ergogana, tak saúdský princ Salman ben Abdel Aziz dovezl do Káhiry 4 miliardy dolarů a generál Sísí kanál zařízl. A předtím už totéž provedl s citovaným TV kanálem jiný arabský systém Arabsat kontrolovaný Saúdy. Teď si musí Arabové sítě natočit satelitní talíře na ruský TV satelit Express, který vysílání al-Manaru přenáší dál. A připomeňme osud webu Aeronet.cz. Rakouská ERSTE nařídila slovenské Spořitelně uzavřít jejich bankovní účet , a to bez soudního příkazu. Tím se skutkem dokázalo, že banky jsou v EU nejlepšími strážci demokracie. O tom píšeme hodně, stačí se podívat na poslední bankovní loupež století, která je v běhu (Je třeba kontrolovat centrální banky, než nás přivedou do hrobu ).

Rusko a USA si vzájemně vyhodily novináře a zrušily organizace působící v zemi, které zde podle té či oné země připravovaly „řízený rozvrat“ a „protistátní činnost“. Organizace typu Amnesty International a Lékaři bez hranic si pod křídly USA a Západu rozjely své divné hrátky, které v případě Sýrie stály organizaci Lékařů bez hranic životy lidí, kteří zde pracovali. Nemocnice pracující v týlu ISIL nebyla nahlášena jako řádně vedená nemocnice a stala se terčem bombardování. Dodnes se k tomuto činu nikdo nepřihlásil. A Lékaři pak řekli, že tuto nemocnici jen tzv. „podporovali“. Podobné hrátky ale znamenají, že svět přestává fungovat jako jedno lidské společenství. K tomu jsem psal článek Lhaní v zájmu demokratických hodnot .

Nedávný článek o růstu zbrojení ukazuje, že začalo další kolo studené války (Globální trendy ve zbrojení: SIPRI 2015 ). Pak je jasné, že globální jedno procento, které jako jediné války opravdu potřebuje, začalo tlačit na vydání „náhubkových zákonů“, aby se nezávislé weby mohly pokojně a zákonně zaříznout. Terorismus, který Západ rozpoutal v Sýrii a v Libyi, už k nám přišel zpět. To podporuje logiku „boje proti terorismu“ tím, že je konečně legálně možné rušit demokracii. Pak se bude jednomu procentu vládnout na této planetě celkem dobře, protože oligarchický systém je pro diktaturu jako stvořený.

Závěr je jasný: pokud necháme padnout nezávislý tisk a nebudeme ho podporovat, pak skončíme jak vykulení mladí Němci u Stalingradu v zimě 1943. Z Paulusovy 300 tisícové armády se po propuštění z ruských lágrů nakonec vrátilo domů 6 tisíc mužů. Jenže u nás ani nevíme, co vlastně ten „nezávislý tisk“ je. Asi by bylo načase uvažovat nad veřejně ověřitelnými kritérii této nezávislosti, jasně je napsat a sestavit seznam webů, které tuto společně formulovanou „chartu nezávislosti“ dodržují veřejně kontrolovaným způsobem.


Hodnota článku (rešerše, napsání, korektura, anotace, ilustrace, redakční práce) je ohodnocena částkou: 400 Kč
Pokud chcete na provoz webu přispět, klikněte zde , nebo na baner v úvodní stránce. Děkujeme!

0 0 hlas
Hodnocení článku
Odebírat
Upozornit na
16 Komentáře
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
zedd
zedd
19. 4. 2016 5:50

To by nebyly Blisty, aby si nepřisadily:
http://blisty.cz/art/81975.html

Nejprve představuje boj proti šizeným potravinám v 19. stol. a pak se žádá obdobný přístup vůči internetu. Že ta analogie kulhá na všechny nohy je snad jasné.

Béda
19. 4. 2016 5:52

zedd napsal

To by nebyly Blisty, aby si nepřisadily:
http://blisty.cz/art/81975.html

Nejprve představuje boj proti šizeným potravinám v 19. stol. a pak se žádá obdobný přístup vůči internetu. Že ta analogie kulhá na všechny nohy je snad jasné.

Čulík dlouho mlžil ale nakonec se odkopal a ukázal poplatnost svého plátku sponzorům (něco se proslýchá o Madlence).

Béda
19. 4. 2016 5:59

Jinak je zajímavé sledovat jak dnešní bolševici (snažíc se okecat všemožně podstatu) navazují na manýry svých předhadrákových předchůdců. Když jim oponenti a kritici začínají přerůstat přes hlavu a ani placená propaganda, trolling již nezabírá, jdou tvrdě na nasazování náhubků, špiclování, zastrašování. Holt doba se mění ale podstata zůstává stejná, jednu diktaturu střídá jiný typ diktatury. (zatímco komunisté o tom mluvili otevřeně, tzv. demokraté zatloukají seč můžou. Ale nezatlučou. Ani komunisté to nedokázali.)

lomikel
lomikel
19. 4. 2016 10:22

Beda -kontrola mediii je prirozenym atributem moci, glasnost je dobra jen k destrukci rezimu, viz Gorbacov.

Kazdy regime provadi kontrolu medii, problem dnes je ze kontrola je jaksi v prilis masivni diskrepanci k vladnouci demokraticke ideollogii a lide vidi ze kontrola medii neni uzita k stabilizaci statu a k jeho rozovoji (coz je nutne v mire ruzne, proti jsou jen anarchiste kteri ale uzivaji produkuu stabilizovaneho statu take) ale zcela opacne k zniceni statu a vydani jeho obcanu v plen najezdnikum s cilem roztaveni v novy substrat.

Nebo jinak, media sjou kontrolovana moci mimo stat.

Béda
19. 4. 2016 12:32
Béda
19. 4. 2016 16:54

http://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Denik-Referendum-Parlamentni-listy-museji-byt-zniceny-431694

„Pravdoláskařský“ demokraD promluvil: „Podle komentátora Deníku Referendum Josefa Patočky si všichni mysleli, že internet přinese „skvělou svobodu“. Místo toho však prý přinesl „svobodu nejhanebnějších kapitalistů zaplatit si nejsprostší propagandu“. Reakce je podle Patočky jednoznačná – je třeba internet zregulovat, aby se těmto hanebnostem zabránilo…“

Jan Kristek
Jan Kristek
19. 4. 2016 17:43
Béda
19. 4. 2016 17:51

Jan Kristek napsal
Dokonce ještě lepší než ukradinci!

No jo, ale to je mediální pobočka CIA – Rádio okupovaná Evropa.

petr jihlava
petr jihlava
19. 4. 2016 18:08

Britské listy a Deníky Referendum leží pravicovým xenofobům a radikálním národovcům silně v žaludku.
Nejraději čtou Parlamentní listy,Novou republiku,Vlastenecké Noviny,Novinky. cz, Czech Free Press a další podobné ,,věrohodné“ zpravodajské weby a servery,která jsou ,,nezávislá“ a podle jejich názoru patří mezi ,,seriózní“česká média.
Komentátor DR Josef Patočka o článcích pokleslých novin pocházejí z jiného světa, než je ten skutečný, ze světa duchů chce otevřít debatu o tom,jak z toho ven.
Nedivme se tomu,že i takový Méďa Béďa musí být z toho na mrtvici.

http://denikreferendum.cz/clanek/22785-nikdo-nam-nediktuje-o-cem-smime-lhat

http://denikreferendum.cz/clanek/22783-laxnost-statu-vuci-nenavisti-zhorsuje-klima-ve-spolecnosti

http://a2larm.cz/2016/04/cesi-do-zbrane/

Béda
19. 4. 2016 18:28

Multinicku,

Britské listy a Deníky Referendum patří k médiím kterým klesá čtenost a tím pádem i reklama. BL každý den doslova žebrají o fiannční podporu a DR je čtivo pro salonní pseudointelektuály na které ***** i mouchy v hospodě. Tyto média nelibě nesou, že si je čtenáři zařadili mezi „pravdoláskařský“ establishmentový mainstream, kterého je všude plno a v konkurenci s médii kritickými, která přinášejí to o čem se jinde nepíše i s bohatou diskusí – neobstojí.

petr jihlava
petr jihlava
19. 4. 2016 19:32

Čtenář Méďa Béďa a jeho oblíbená ,,kritická“ média jako Parlamentní listy.
Vůbec o tom nepochybuji…

fajt
fajt
19. 4. 2016 21:12

comment image?oh=8225a702d03a9b4ab6bb7085192ed627&oe=57BDB1CC

Béda
20. 4. 2016 9:12

europoslanec Jan Keller v Právu: „Hlasování o povinných kvótách v Evropském parlamentu silně připomínalo citové vydírání. Bod o jejich zavedení byl včleněn do obsáhlého textu vyjadřujícího naši soustrast s těmi, kdo utonuli ve Středozemním moři. Důraz byl kladen na nevinné dětské oběti. Hlasovat proti takovému dokumentu by znamenalo vystavit se výčitkám z bezcitnosti a cynismu. Hlasovat pouze proti odstavečku o povinných kvótách, který byl do textu vpašován, neměnilo nic na skutečnosti, že dokument jako celek byl přijat. V Evropské radě byla použita zase jiná finta. O zavedení povinných kvót se hlasovalo na schůzce ministrů vnitra, tedy ve formátu, který nevyžaduje… Číst vice »