Jak Charkovská operace zamíchala s kartami

Escobar

Status operace na Ukrajině se možná brzy změní a zřejmě se z ní stane protiteroristická operace. A tak se možná dostaneme na pole „skutečné války“. Jako ve známém Putinově výroku, že „ještě jsme ani nezačali“.


Války se nevyhrávají pomocí psychologických operací. Zeptejte se nacistického Německa. Přesto bylo k nevíře sledovat, jak média NATOstánu kvůli Charkovu unisono škodolibě hovoří o „úderu kladivem, který vyřadí Putina“, „Rusové jsou v průšvihu“ a různých nesmyslech. Fakta jsou tato:

  • Ruské síly se stáhly z území Charkova na levý břeh řeky Oskol, kde jsou nyní zakopány.
  • Linie Charkov-Doněck-Luhansk se zdá být stabilní.
  • Krasnyj Liman je ohrožen, obléhán přesilou ukrajinských sil, ale ne smrtelně.

Nikdo – dokonce ani Maria Zacharovová, současná ženská obdoba Herma, posla bohů – neví, co má ruský generální štáb v tomto i všech ostatních případech v plánu. Pokud někdo tvrdí, že ano, tak lže. Za současného stavu lze s přiměřenou mírou jistoty usuzovat, že linie „Svjatogorsk – Krasnyj Liman – Jampol – Bělogorovka“ může se současnými posádkami vydržet dostatečně dlouho. Dokud sem nebudou moci vtrhnout čerstvé ruské síly, aby zatlačily Ukrajince zpět za linii řeky Severský Doněc.

Proč se stalo to, co se stalo v oblasti Charkova? Tam se rozpoutalo prakticky peklo. Lidové republiky a Rusko nikdy neměly dostatek mužů na obranu 1000 km dlouhé fronty. Všimly si toho všechny zpravodajské kapacity NATO a profitovaly z toho. V těchto místech nebyly žádné ruské ozbrojené síly, pouze Rosgvardie, a tyto vojenské policejní jednotky nejsou určeny k boji s vojenskými silami. Kyjev zaútočil s převahou asi 5:1. Spojenecké síly ustoupily, aby se vyhnuly obklíčení. Neexistují žádné ztráty ruských vojáků, protože v oblasti nebyly žádné ruské jednotky. Pravděpodobně se jedná o jednorázovou akci. Kyjevské síly pod vedením NATO prostě nemohou udělat reparát nikde v Donbasu, ani v Chersonu, ani v Mariupolu. Tato místa jsou chráněna silnými a pravidelnými jednotkami ruské armády.

Je prakticky jisté, že pokud Ukrajinci zůstanou v okolí Charkova a Izjumu, tak budou rozprášeni masivním ruským dělostřelectvem. Vojenský analytik Konstantin Sivkov tvrdí, že „většina bojeschopných formací ozbrojených sil Ukrajiny je nyní uzemněna (…) podařilo se nám je vylákat na otevřené prostranství a nyní je systematicky ničíme“. Ukrajinské síly řízené NATO a přeplněné žoldáky NATO strávily půl roku hromaděním techniky a rezervováním speciálních prostředků právě pro tento charkovský okamžik. Nedostatečně vycvičené brance posílají do masivního mlýnku na maso. Bude velmi těžké udržet montážní linku pro tak elitní záležitost, aby se něco podobného podařilo znovu.

Příští dny ukážou, zda Charkov a Izjum souvisejí s mnohem větším tlakem NATO. Nálada v EU ovládané NATO se blíží tichému zoufalství. Existuje velká pravděpodobnost, že tato protiofenzíva znamená, že NATO nadobro vstupuje do války. A už to ani nejde věrohodně popírat. Závoj falešného utajování nemůže zakrýt přítomnost „poradců“ a žoldáků v celém spektru operací.

Dekomunizace jako de-energizace

Speciální vojenská operace není koncepčně o dobývání území jako takovém: je, nebo dosud byla, o ochraně ruskojazyčných občanů na okupovaných územích, tedy o demilitarizaci a denacifikaci. Tato koncepce bude možná brzy upravena. A právě do toho zapadá útržkovitá a rozporuplná debata o mobilizaci v Rusku. Přesto ani částečná mobilizace nemusí být nutná. To, co je potřeba, jsou rezervy, které spojeneckým silám řádně umožní krýt týlové a obranné linie. A tvrdí bojovníci typu Kadyrovova kontingentu by nadále hráli útočnou roli.

Je nepopiratelné, že ruské jednotky ztratily strategicky důležitý uzel v Izjumu. Bez něj je úplné osvobození Donbasu podstatně těžší. Jenže pro kolektivní Západ, jehož mrtvola se halí do obrovské simulákrové bubliny, je mnohem důležitější psyoperace, než malé vojenské úspěchy. Proto ta škodolibost nad tím, že Ukrajina dokázala vyhnat Rusy z celého Charkova za pouhé čtyři dny a na osvobození Donbasu měla šest měsíců, a neudělala to. Na celém Západě tedy panuje názor – horečně podněcovaný experty na psyops – že ruská armáda dostala tento „úder kladivem“ a jen těžko se z něj vzpamatuje.

Charkov byl velmi přesně načasován, protože generálská zima je za rohem. Veřejné mínění už nechce o Ukrajině ani slyšet. Propagandistická mašinérie potřebovala impuls k turbo-promazání mnohamiliardové dojící linky na zbrojení.

Přesto Charkov možná donutil Moskvu zvýšit práh bolesti pro druhou stranu. Stalo se tak prostřednictvím několika dobře umístěných „panů Kindžálů“, kteří opustily Černé a Kaspické moře, aby předložili své vizitky největším tepelným elektrárnám na severovýchodě a ve středu Ukrajiny. Většina energetické infrastruktury se nachází na jihovýchodě. Polovina Ukrajiny náhle přišla o elektřinu a vodu. Zastavily se vlaky. Pokud se Moskva rozhodne vyřadit všechny hlavní ukrajinské rozvodny najednou, stačí pár raket, aby zcela rozbila ukrajinskou energetickou síť a dodá „dekomunizaci“ nový význam: deenergetizace.

Podle expertní analýzy platí, že „pokud budou poškozeny transformátory 110-330 kV, pak je téměř nikdy nebude možné uvést do provozu (…) A pokud se to stane alespoň u 5 rozvoden najednou, pak je vše kaput. Doba kamenná navždy.“ Ruský vládní úředník Marat Baširov byl mnohem barvitější: „Ukrajina se řítí do 19. století. Pokud nebude energetický systém, nebude ani ukrajinská armáda. Jde o to, že do války přišel generál Volt a po něm generál Mrazík.

Definitivní odpověď od ruského štábu přijde v nejbližších dnech. Opět se rozhoří vášnivá debata o tom, co bude Rusko dělat dál. Ruská armáda je ostatně nevyzpytatelná, až na Jodu Patruševa. Armáda se může rozhodnout pro vážný strategický úder typu dekapitace jinde. To by byla změna k horšímu, tedy pro NATO. Kreml se může rozhodnout pro vyslání většího počtu vojáků na ochranu frontové linie, tj. bez částečné mobilizace. A především může rozšířit mandát speciální operace. Pak by přešla k totálnímu zničení ukrajinské dopravní a energetické infrastruktury, od plynových polí po tepelné elektrárny, rozvodny a odstavení jaderných elektráren.

A vždy to může být kombinace všeho výše uvedeného: ruská verze amerického modelu „Šok a hrůza“, která vyvolá bezprecedentní socioekonomickou katastrofu. To už Moskva telegrafovala: „Můžeme vás kdykoli a během několika hodin vrátit do doby kamenné.“ Vaše města přivítají generála Zimu s nulovým vytápěním, ledovou vodou, výpadky elektřiny a žádným spojením.

Protiteroristická operace

Všechny oči se upírají k tomu, zda se „centra rozhodování“ typu Kyjeva brzy dočkají návštěvy „pana Kindžála“. To by znamenalo, že Moskva už toho má dost. Siloviki v Rusku určitě ano. Ale ještě tam nejsme, zatím. Protože pro eminentně diplomatického Putina se skutečná hra točí kolem dodávek plynu do EU, té mrňavé hračky americké zahraniční politiky.

Putin si je jistě vědom, že vnitřní fronta doma je pod určitým tlakem. Odmítá dokonce i částečnou mobilizaci. Přesným ukazatelem toho, co se může stát v zimě, jsou referenda na osvobozených územích. Mezním datem je 4. listopad, Den národní jednoty. Tato oslava byla zavedena v roce 2004, aby nahradila oslavy Říjnové revoluce. Tento svátek existoval už za carských časů. Po připojení těchto území k Rusku by se případná ukrajinská protiofenzíva kvalifikovala jako válečný akt proti regionům začleněným do Ruské federace. Každý ví, co to znamená.

Nyní může být bolestně zřejmá jedna důležitá věc. Představte si, že proti vám Západ jako celek vede válku, hybridní a kinetickou, se vším všudy, od masivních zpravodajských informací až po satelitní data a hordy žoldáků. A vy trváte na vedení nějaké mlhavě definované speciální vojenské operace. To se můžete dočkat hodně nepříjemných překvapení.

Status operace na Ukrajině se možná brzy změní a zřejmě se z ní stane protiteroristická operace. A tak se možná dostaneme na pole „skutečné války“. Jako ve známém Putinově výroku, že „ještě jsme ani nezačali“.


Převzato a přeloženo ze stránek http://thesaker.is/the-kharkov-game-changer/.

4.9 12 hlasy
Hodnocení článku
Platby

Líbil se vám článek?
Přispějte, prosím, redakci OM na č. ú. 2900618307/2010, nebo přes následující QR kódy.

QR platba 50 Kč

QR platba 50 Kč

QR platba 100 Kč

QR platba 100 Kč

Odebírat
Upozornit na
31 Komentáře
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
JK
JK
19. 9. 2022 20:55

V donbaských republikách se jedná o vyvolání referenda o začlenění do RF. Jistě ne bez předchozího projednání s RF. V případě přijetí republik si lze snadno domyslet, co by to znamenalo. Ukrajina na provázcích USA by sotva ustala s útoky, takže odhození rukavic používaných v rámci dohody o pomoci LLR a DLR a zahájení války RF proti Ukrajině.
https://t.me/neCT24/15935

PPK
PPK
19. 9. 2022 21:37

Naši politici tvrdí, že jsme s Ruskem ve válce. Zajímalo by mne, zda např. ten pirátský ministr Lipavský (narozen 2. července 1985) anebo premiér Petr Fiala, vůbec absolvovali alespoň vojenskou prezenční službu, když jsou tak chtiví toho válečného bojování pro sebe(?) a zejména pro české občany. Pokud vím z internetu, tak sice Fiala prý byl jmenován v letech 1997–1998 do Vědecké rady Vojenské akademie v Brně, ale obávám se, že ani jeden z těch dvou „válečníků“ základní vojenskou službu neabsolvoval a tudíž o tom, co opravdová vojna a válčení znamená, zřejmě neví vůbec nic. Ovšem krom toho tzv. „vojenského vědeckého… Číst vice »

g.hrosik
20. 9. 2022 7:55

To koordinované referendum nejspíš není ad hoc, ale je součástí strategie kolektivního Putina. Putin sám se staví do role mezinárodněprávního puristy, třebaže anglosasové nějaké právo mají u biskupa. Proto hledí, aby všecko měl právně pod čepcem, až to, zmáčkne. Pak bude horko nejen v ukronáckově, ale i u nás, i v mlžném Albionu, který Rusům už historicky leží v žaludku, protože jim nikdy nic dobrého neprovedl… Pak bude pozdě na nářky, že my jsme to přece až tak nemysleli, atd.

orinoko
Reply to  g.hrosik
20. 9. 2022 8:09

Jo, to odpovídá. Jeho paragrafova uhranutost připomíná biblické – uderi-li tě kdo v tvář pravou, nastav ty mu levou. S tím v životě každý dojde nejdál. Pro degenerovaný Zachud ideální protivník. Stačí dodat lidskopravni aktivisty a jejich neziskovky a hned je paragrafove založeno na gordický uzel.
Položit vlastní výhody na oltář paragrafoveho omezení nese logicky vývoj dlouhého procesu, jehož výsledek nakonec může vypadat úplně jinak, než se purista domníval.

Last edited 2 let před by orinoko
JK
JK
Reply to  orinoko
20. 9. 2022 8:51

Zvůle je z krátkodobého hlediska skutečně efektivnější, ale z dlouhodobého je lepší jednat v souladu s právem. Časy se mění, mění se zájmy, figury i mocenské poměry a zvůli lze v budoucnu úspěšně napadnout. Jak by to asi vypadalo u nás, kdyby se třeba odsun Němců nepředjednal a neustavil se do právního rámce, ale prostě by je během pár měsíců 1945 vyhnali. Tenkrát by to jistě mezi Čechy získalo mimořádnou popularitu. Na Západě by asi remcali, ale nic by s tím neudělali a 40 let by byl klid. Poměry se však změnily a dnes by nejspíš bylo pohraničí opět obývané… Číst vice »

orinoko
Reply to  JK
20. 9. 2022 10:43

Jistá podobnost se sudetaky? Proč ne? Ale to byl konec války a poražený byl jasně definovan. Tady válka běží /byť podivná/ a vůbec není jasné, jak dopadne. Jak se rovnají s paragrafy a speciální omezenou akcí prvotní údery do hlubokého týlu Haliče na samém začátku a koneckonců i později? Dneska kdekdo v Rusku, kdo aspoň trochu kapiruje na vojenskou teorii i praxi, říká jedno: Bez úderů na zásobovací trasy a sklady munice v týlu ukrobotu nemá menšina živé síly šanci uspět ve střetu s konsolidovanou většinou. Ve chvíli naplnění paragrafovych rámců může situace už dávno připomínat faktickou porážku se všemi… Číst vice »

JK
JK
Reply to  orinoko
20. 9. 2022 11:22

Údery do týlu Haliče(velmi skromné, vzhledem k tomu na co jsme zvyklí u našich spojenců), nemění mapu. V místech dopadu z rakety nevylétává ruská vlajka a ambasáda. Tam kde proběhne řádné referendum a připojení k RF, ambasáda stát bude, a to zcela legálně a nenapadnutelně. Panikaření ohledně vývoje konfliktu a postupu Rusů mi přijde nesmyslné. Vzhledem k tomu, jaký zlomek sil do toho vkládají, jaký fanatismus je dlouhými roky zaset do bojovné části Ukrajinců, jakou dostávají bezpříkladnou pomoc, jak jsou Rusové omezeni neexistencí válečného stavu s Ukrajinou, myslím že jde vše v mezích přijatelnosti. V konfliktech se nejen postupuje, ale… Číst vice »

orinoko
Reply to  JK
20. 9. 2022 12:31

Lze jen doufat. Jsem založením skeptik. Můžu to připodobnit k situaci, kdy jsem třeba sbalil holku, vedl ji k sobě, ale dokud nespadl štyf do tribu, tak jsem měl pochybnosti, jestli to vyjde. Asi jsem velký materialista.

Bety
Bety
Reply to  orinoko
20. 9. 2022 9:21

Paragrafová umanutost – a pokud by nebyla, znamenalo by to, že není na výběr.
Znamenalo by to, že jedna parta gengstrů zápasí s druhou a nikde není ani
střípek naděje na nějaký slušně fungující svět pro lidi.
Co by pak zbývalo? Nic.

orinoko
Reply to  Bety
20. 9. 2022 10:28

Během paragrafoveho lehára se druhá strana může účinně připravit na nový průběh na pozadí minulých ztrát. Je nově vyfutrovana účinnější výzbrojí např. formou účinných quadrokopter, dalekonosných HIMARS, logistika je převedena na propracovanější podobu a stejně tak potenciál útočných operací. A výsledek? Jsme jeho současnými diváky. A to nezminuji zbytečné lidské ztráty na jaře, kdy se postupovalo mnohem rychleji a paragrafy nikdo neřešil.

Bety
Bety
Reply to  orinoko
20. 9. 2022 15:59

Čas během paragrafového lehára běží pro obě strany. Ale nechci se hádat. Ztráty na životech na obou stranách jsou kruté pro rodiny – na obou stranách. Ale zatím co „paragrafová“ strana se snaží, aby jich ztratila co nejméně, té druhé na tom ani v nejmenším nezáleží. Zvlášť když to potetované jádro drží pokud možno mimo palbu. Dost lidí z toho území před nácky uteklo a toho zbytku je mi líto jako každému vzhledem k represím. Ale i když to není dobré, aspoň – a snad trvale – ztratili iluze. Myslela jsem na to, že mnoho lidí v Evropě obsazené Hitlerem… Číst vice »

PPK
PPK
Reply to  Bety
21. 9. 2022 5:38

RUSKO: Zaznela výzva na „samomobilizáciu“. Ruské regióny jeden po druhom oznámili vytvorenie špeciálnych práporov, ktoré sa zúčastnia na špeciálnej operácii. Všetko nasvedčuje tomu, že špeciálna operácia sa môže zmeniť z kampane na svätú vojnu. Je to adekvátna reakcia na konanie kolektívneho Západu.

https://cz24.news/vyzva-prijata-rusko-zacina-svatu-vojnu/

peter.
20. 9. 2022 10:38

Za současného stavu lze s přiměřenou mírou jistoty usuzovat, že linie
„Svjatogorsk – Krasnyj Liman – Jampol – Bělogorovka“ může se současnými
posádkami vydržet dostatečně dlouho.

Tak to už neplatí ! Belogorovka je obsadená Ukronatovcami a AFU je už prakticky na predmestí Lysičanska.

orinoko
Reply to  peter.
20. 9. 2022 11:01

Právě takové reálie jsem měl na mysli v odpovědích výše. Nahoře u Charkova se ještě dalo akceptovat teoretické zdůvodnění ve smyslu, že ruské zásobování v místech haličského útoku bylo velmi problematické a celý ústup byl jen krycím manévrem na vyrovnání fronty a její komfortnější /sic/ udržení, když pohyb dopředu už je patrně jen minulým přepychem.

peter.
Reply to  orinoko
20. 9. 2022 12:10

https://t.me/casusbellilive/71358

Držím palce,aby to nedopadlo tak,ako vždy…..neúspechom !

orinoko
Reply to  peter.
20. 9. 2022 16:07

Právě jsem shlédl novinky z fronty na maso. V Kupjansku ukroboti vytvořili předmostí na levém břehu řeky Oskol a za spojenci je hluboký úsek, kde nejsou žádné ruské zálohy. To už tu bylo. Další zelené úsilí je vedeno na Liman, který má namále. Už se střílí uvnitř. A na úplném konci byla položena otázka. Ptát se Putina by zavánělo velezradou a tak zněla: Jak zareaguje Kreml?
Jinak je zřejmé, že mezi vysokoprevoschoditelstvem a základnou se začíná otevírat propast důvěryhodnosti. A každý nový den se postupně zvětšuje.

orinoko
Reply to  peter.
20. 9. 2022 18:15

Na Trubce běží on line vysílání z míst, kde se má konat referendum. /Halič/
Ukroboti si samozřejmě připravili občanské NE. Kompletně oboustranně celá záležitost začíná zavanet katastrofální trapnosti obzvlášť po charkovském výprasku. Pud sebezáchovy nelze přehlédnout stejně jako hlubokou depresi jedné strany.

orinoko
Reply to  peter.
20. 9. 2022 18:30

Putin právě mluví k novým cizím velvyslancům v Rusku. Vypadá to na dlouho a nějak při tom chrapti.

orinoko
Reply to  peter.
20. 9. 2022 18:36

Ukroboti právě oznámili ovládnutí Lysicanska. Ale to nic. To jistě zase bude nějaká gumakova ďábelská fligna.

peter.
Reply to  orinoko
20. 9. 2022 19:13

Čaká sa na začiatok zásadného prejavu V.Putina k národu.
https://politikus.info/video/146773-zayavlenie-vladimira-putina.html

peter.
Reply to  peter.
20. 9. 2022 19:42

Putin odmietol telefonický rozhovor s Macronom,Ten sa chce naliehavo rozprávať s Putinom ešte predtým,ako sa vo svojom prejave vyjadrí k plánovaným referendám v LNR,DNR a Chersonskej oblasti.
https://politikus.info/v-rossii/146775-putin-otkazalsya-govorit-po-srochnomu-zvonku-makrona.html
Pred malou chvíľou sa objavila správa,že Putin odložil svoj prejav na zajtra!

orinoko
Reply to  peter.
20. 9. 2022 20:04

Nějak naléhavě do Ruska volal Micron.

299b82ce17102d312b6dca74cd3edac3.jpeg
fajt
Reply to  peter.
21. 9. 2022 6:29

další hypnotická pseudo deklarace – oni toho Kadyrova jednou pořádně naserou a pak budou mít fest problém ( ještě počkáme až to zase přežvýká Peskov, taková Psaki Kremlu). ..)

Gatta
Gatta
20. 9. 2022 11:15

Jen rychlá poznámka.

Ať je právo a paragrafy na jakékoliv straně, tak se vždy jedná především s tím, kdo dané území ovládá.

PPK
PPK
Reply to  Gatta
20. 9. 2022 21:28

Právo není přírodní zákon. Je to jen uzákoněná libo-vůle sociální skupiny, která právě silově ovládá určité území.

Gatta
Gatta
Reply to  PPK
21. 9. 2022 5:36

Jistě, ale tohle je myšleno trochu jinak.

Příklad – Pokud nějaké území ovládá někdo, koho nelzé lehce eliminovat, tak je to on, kdo je rozhodjíví při vyjednávání o čemkoliv – a všechny ty svrźené a exilové, nebo i legální vlády mohou pronášet jen svoje zbožná přání, či volat po „mezinárodním právu“

Stačí se podívat na Syrii – v tom dobrém i v tom špatném.

PPK
PPK
Reply to  Gatta
21. 9. 2022 5:43

Ano, souhlasím. Potom rozhoduje síla moci na šesté prioritě.

Gatta
Gatta
Reply to  PPK
21. 9. 2022 13:23

Tedy je to taková banalita – pokud chcete někde rozhodovat, tak to území musíte nejprve pevně ovládat.

No a to platí i o té Ukrajině – pro obě strany.

Nutno dodat, že Rusové si svoji pozici těmi svými „přesuny“ (od Kieva po Charkov) docela zkomplikovali. Jak ve ztrátě km2, tak ve víře rusoukrajincū v trvalost jejich moci na obsazených územích.

Bety
Bety
Reply to  PPK
23. 9. 2022 17:26

Jistě. Ale já to myslela tak, že určité právní normy jsou nutné na to, aby společnost fungovala.
Nebo také – Já dodržuji své závazky a tudíž je na mne spolehnutí a všichni
okolo to mohou potvrdit.
Druhý, západní, způsob je – Já dodržuji své závazky jen tehdy, když mi to vyhovuje. Neboli bažina bez pevné půdy pod nohama.