Domů » Krize neschopnosti předstírat schopnosti

Krize neschopnosti předstírat schopnosti

by Stan
11 komentáře

Západní – takzvaně civilizovaný – svět prožívá krizi. Krizi totální politické neschopnosti svého řízení. Neschopnosti kvalitně organizovat fungování svých národních a státních celků. Neschopnosti dosahovat soudobým kapitalistickým neokoloniálním systémem prokazatelně úspěšných ekonomických výsledků mírovou cestou bez agresivních a loupeživých válek.

Neschopnosti nehazardovat trvale provokovaným zabíjením nevinných civilů (nejen) třetího světa. Neschopnosti řešit vztahy mezi ideologicky nekompatibilními občanskými a náboženskými civilizačními celky jinak, než záměrnou migrací neslučitelných kultur a z toho následným vražděním nezúčastněných nevinných. Válkami, které se navenek trapně a směšně tváří jako souboje (kupodivu zjevně agresivního) „Dobra“ s pasivně se bránícím a proto prý teroristickým „Zlem“.

Je pochopitelné, že každá neschopnost cokoliv mírově, smysluplně a tvořivě řídit je dána především vadnými nebo chybějícími vizemi těch, kteří ty „své“ státní a národní celky vedou. Každá přínosná politická schopnost i vadná politická neschopnost je totiž vždy jen dána jejich ideami a představami budoucnosti, jež jsou základem každého politického systému.

Problém však je v tom, že hlavní ideologové soudobého kapitalismu si už příliš dlouho myslí, že ono to všechno technicky a systémově bude fungovat jaksi samo, protože kdysi vybájená „neviditelná ruka trhu“ a zákon politické agresívní džungle prý vše automaticky a samy vyřeší. Džungle, které oni říkají „soutěž“ a vidí v tom spravedlnost. Že však na startu takových závodů nesedí všichni jen ve formuli 1, ale že tam někteří musí stát i jen s chromýma nohama a s berlemi, to však už ty guru kapitálu nezajímá. Oni – ti osudem postižení – prý totiž jen mají smůlu …

Realita světa však ukazuje ještě něco jiného: Například, že představa ideologů kapitalismu, že stačí se naučit dobře kohokoliv v okolí klamat a že mu to pak vždycky zajistí spolehlivý mocenský či ziskový úspěch při obchodování s těmi „hloupými“, kteří umějí jen suroviny dodávat a výrobky konstruovat a vyrábět – je však také zjevně vadná. Představa vadná, nespravedlivá a proto jenom dočasná přesto, že zatím stále ještě oni tuto hru hrají s těmi, které jejich výchova především naučila partnerům ve vzájemných vztazích – důvěřovat.

Jenže tak dlouho se chodí se džbánem pro vodu, až se ucho utrhne. Proto určitě nebude věčně platit jen pouhá důvěra slušně vychovaných obyčejných lidí jejich soudobým mocenským elitám. Nebude věčně brána s pochopením lež, že cokoliv, co politici světa v tomto dnešním politickém zmatku dělají, tak dělají jenom proto, že okolnosti „vis maior“ si to právě tak vynutily.

Proto vidím jako nutné znovu zopakovat: Cokoliv, co politici světa dělají, dělají proto a právě tak, že si to tak oni sami přejí, aby se to stalo. Že ekonomický chaos, zbytečné harcování zboží, lidí a peněz po planetě a vymýšlení nespravedlivých právních systémů, i kdyby na chleba na vodu a na vzduch k dýchání pro plebs nebylo, že právě tohle všechno si právě oni – ti politici – rovněž právě tak sami aktivně přejí. Že tak zvaně spravedlivé jsou jen ideje o svobodách pouze pro majetové elity, protože prý jen ony jsou úspěšné.

Takže ještě jednou: Kdyby si bankéři a politici světa nepřáli všechny ty vojenské, náboženské, finanční, ekonomické i uprchlické krize, tak tady ty krize existovat nebudou. Kdyby nechtěli, aby existovala společensky neúnosná kriminalita, tak ani ta tady existovat nebude. Kdyby sami nefinancovali a neprovozovali svůj vlastní státní terorismus, pak ani jakýkoliv jiný ideologický a náboženský terorismus také nikde nebude.

A proč by to všechno tady na tomto světě neexistovalo? Odpověď je jednoduchá: Protože pouze zákonodární politikové a jejich finanční bankéři ovládají přímo i nepřímo všechny násilně donucovací složky svých států. Složky, které svými zbraněmi mohou kdykoliv kohokoliv zpacifikovat tak, aby Zlo v občanských společnostech už dál nešířil.

Platí totiž axiomy: Jací jsou zákonodární politici, takové jsou zákony a kolik je novel zákonů, taková je i míra neschopností zákonodárců. A dále: Jaké jsou zákony, taková je i spravedlnost a pořádek v každém státním útvaru. Jaká je spravedlnost, taková je i míra štěstí nebo neštěstí obecného voličského lidu. Zkrátka, jak je vidět – víc není už co řešit. Snad jen, že by elitáři nahradili demokracii totalitou celosvětového NWO? A opravdu si myslí, že by jim to jen tak lehce prošlo?

Nu a jak to v realitě dneška vypadá? Chytří darebáci si najali méně chytré darebáky ke špinavé „politické“ a mediální práci – a nastal problém. V propagandě už tu je překrucování dějin jenom proto, aby přítomnost ještě až tak zle nevypadala – ale i tak už to přestává fungovat. Vázne provoz škol a soukromých školících center, které vedle prokapitalisticky ideologických vědomostních nalejváren se učí už i tak úniková témata, jako jsou např. „gender ve filozofické antropologii“ nebo výroba tzv. magistrů „humanitní(!?) environmentalistiky a sociologie“.

Přitom sami tito tzv. vzdělanci už často nejsou schopni myšlenkově zpracovat texty delší než dvacet slov, o znalosti pravopisu mateřského jazyka nemluvě. Ano ale, zato angličtinou ulic Londýna či Bostonu – tou oni vládnou obstojně. Ostatně, vadí někomu z elit vůbec, že tu jsou školena kvanta fanatických žvanilů bez vzdělání použitelného ve skutečně technicky a znalostně náročných oborech smysluplné výrobní, výzkumné, zdravotní a řídící praxe? A pozor: Tyhle všechny „vzdělance“ napříště dokáže zaměstnat už jen EU a náš stát, takže ty jejich zbytečné řečové a mediální výplody budeme muset tučně zaplatit jednoho dne – a už zas – my všichni z našich daní. Co tedy ještě dodat?

Že v rozhovorech s osobnostmi i neosobnostmi novináři pokládají především typicky spekulativní otázky typu „co by dotazovaná osobnost udělala, kdyby nastalo například to nebo to…“? A proboha, proč? Inu právě proto, že nejen u těch novinářů „dole“, ale zejména u politiků i té nejvyšší úrovně panuje přesvědčení, že dovednost divadelního předvádění pouhého sebevědomí nahradí nedostatek jejich politických znalostí a schopností. Jinými slovy – že u některých aktérů (nejen) české politiky je už dokonce zcela očividná neschopnost své chybějící schopnosti alespoň jen předstírat.

Závěrem proto už jen praktická poznámka z reality dneška: Proč asi existují tak výrazné české voličské sympatie například k takovému Babišovi a nikoliv k melody boys pana Sobotky? Babiš totiž lidem předvedl skutečný politický čin, který našemu občanskému státu byl evidentně ku prospěchu, když dal do pořádku státní rozpočet. A jaké obecně prospěšné činy dali tomuto státu ti ostatní žvanilové v jiných politických partajích? Kromě hezkých slibů – Jedno Velké Nic. Tak vida, jak je to všechno jednoduché…

Může se vám také líbit

11 komentáře

PPK 17. 4. 2017 - 19:53

Bety napsal

PPK pozor. Pokud někdo s takovými názory jako Lena říká, že s vámi smlouvu ráda udělá, neboť jste slušný člověk – již vás za hlupáka dobrého k napálení považuje.
Poslední dobou se nějak množí názory – řekla bych pod hlavičkou z Dantova Pekla – Zanechte všech nadějí, kdož sem vcházíte. Oblbování jak je kapitalismus krásný, nejlepší a jediný možný už nějak nezabírá. Tak se struna trochu přeladila na tóninu – lidi jsou prasata a hlupáci, systém není dobrý (ale pořád jediný možný), nic se s tím pořídit nedá, protože všichni jsou blbci, starej se v tom bordelu jen o sebe, jinak na to těžce doplatíš… atd., atd.

@Bety: Souhlasím s Vaším varováním a věřte, že k uzavírání jakékoliv „smlouvy“ s nickem Lena mám velmi daleko. Víte, on je vůbec zajímavý, ten vývoj přítomnosti a působení některých (zřejmě najatých) diskutérů z názorového „druhého břehu“ – zde na OM. Nejprve tu byli skalní fanatici a nadávači, kteří na úroveň diskuse OM argumentačně nestačili a brzy odešli. Pak zde byl poměrně dlouho „ekonomický“ agitátor pod nicky Fagan a Firefly. Vývoj české politické a zejména hospodářské reality mu však vytrhal všechny oslavné teze na „tržní“ kapitalismus z kořenů – a tak už také nadobro odešel. Nyní sem řídící orgáni poslali člověka s „filozoficko – náboženskými“ ambicemi, možná dokonce vychovaného nějakým kněžským seminářem či sorosovským ideo-centrem. Jsem zvědav, jak dlouho právě on zde vydrží odolávat logice a autentickým zkušenostem a znalostem historie, kterými jsou lidé na diskusích OM pověstní. Takže, co bude dál, to ještě uvidíme. Paní Bety, rád čtu Vaše příspěvky. Přeji příjemný večer!

PPK 17. 4. 2017 - 19:43

Irena napsal
Tohle je moc dobře řečeno, nad tím by se lidé měli pořádně zamyslet a udělat si z toho příslušné závěry.

@Irena: Ano, všichni lidé by měli logicky myslet především v zájmu vlastního přežití. Jenže někteří právě toto nikdy nepochopí a pak už si jen zaslouží – právě kvůli své myšlenkové ubohosti – aby byli pouze soucitně politováni. Věřím, že dobře víte, co tím chci říci. Zdravím Vás! P.S. Velice si vážím Vaší překladatelské činnosti.

Bety 17. 4. 2017 - 16:50

PPK pozor. Pokud někdo s takovými názory jako Lena říká, že s vámi smlouvu ráda udělá, neboť jste slušný člověk – již vás za hlupáka dobrého k napálení považuje.
Poslední dobou se nějak množí názory – řekla bych pod hlavičkou z Dantova Pekla – Zanechte všech nadějí, kdož sem vcházíte. Oblbování jak je kapitalismus krásný, nejlepší a jediný možný už nějak nezabírá. Tak se struna trochu přeladila na tóninu – lidi jsou prasata a hlupáci, systém není dobrý (ale pořád jediný možný), nic se s tím pořídit nedá, protože všichni jsou blbci, starej se v tom bordelu jen o sebe, jinak na to těžce doplatíš… atd., atd.

Irena 17. 4. 2017 - 15:39

„Takže ještě jednou: Kdyby si bankéři a politici světa nepřáli všechny ty vojenské, náboženské, finanční, ekonomické i uprchlické krize, tak tady ty krize existovat nebudou. Kdyby nechtěli, aby existovala společensky neúnosná kriminalita, tak ani ta tady existovat nebude. Kdyby sami nefinancovali a neprovozovali svůj vlastní státní terorismus, pak ani jakýkoliv jiný ideologický a náboženský terorismus také nikde nebude.“ Tohle je moc dobře řečeno, nad tím by se lidé měli pořádně zamyslet a udělat si z toho příslušné závěry.

PPK 17. 4. 2017 - 14:00

Lena napsal
Protivník / vlastník zavinil konflikt již pouhou svojí existencí. Za napadení může napadený, nikoliv útočník.

@Lena: Jak vidím, ten soucit si vskutku právem zasloužíte.

Petrc 17. 4. 2017 - 9:48

PPK napsal
@ Petrc: 1/ Pozor prosím, je značný rozdíl, být vychován slušně a být vychován poslušně. 2/ Ano, mocenské elity – zejména nyní před volbami – často pochlebují a „slouží mrtvé duši davu“. Přesto mi ale připadá jako velice naivní a nerozumně povýšená Vaše představa, že dav vůbec nemyslí a že svou situaci nechápe. Těm lidem práce, které Vy nazýváte „davem“, totiž často postačí, jen se podívat do peněženky a uvědomit si, kolik ještě dní jim do výplaty mzdy zbývá. Pokud vůbec nějakou slušně placenou práci mají.

Jinak máte pravdu, nahlédneme-li do oken tzv. pražské kavárny, pak možná určitě oba zkonstatujeme, že se tam nachází jen „.. pár nespokojených (a obvykle na hlavu padlých)“ – a také pěkně nenávistných – „intelektuálů bez vlivu a významu ..“

Nezapomínejte totiž, že obyčejní občané nepotřebují jen věčně někam chodit a tam proti něčemu nespokojeně protestovat. Ono jim přece klidně postačí, aby v ten správný den šli k volbám a tam to těm neschopným a nepoctivým darebákům v politice – řádně a zcela demokraticky spočítali.

Nikdo totiž nemá patent na rozum. Ani já, ani Vy, pane Petře cé.

No, dnes dostáváte pomlázku. Především, rozum je blbec (omezená kalkulačka). Pokud s ní počítáte, musíte myslet v jejím programu, a sílu k jejímu napájení dodává ještě větší blbec (pud). Klidně si ten patent nechejte.
Dav je reflexně myslící hmota (mysl), která chápe svoji situaci až, když se podívá do peněženky, ale to už je dávno a dávno pozdě. To mi chcete namluvit, že volby něco pozitivně vyřeší pro nás obyč. lidi (dav)? To by je dávno ti hoši z organizovaného zločinu zakázali. Jejich systém „svobodných“ voleb je přece zcela průhledně podvodný, jako hrací automat, na kterém nemohou voliči nikdy vyhrát. Hmota (dav) je spící vědomí. Její základní vlastností je spánek a naprostá nechuť se probudit. Všechna media, psychologové a odborníci přece veřejnosti jen tak pro nic za nic namlouvají, aby občané snili. Starají se tak, aby podprahově trpěli, poslouhali, a také tím nechtěně působí na jejich bdělý prvek, který se jednou za strašnou dobu a za strašných masakrů probudí. Vy např. sníte o volbách a rozumu….

Lena 17. 4. 2017 - 9:37

PPK: Díky za odpověď. Nudím se na kříži. Nepochopil jste moji provokativní parafrázi prvního odstavce. Váš článek mnou podrobně nečtený, je dobrý, upřímný, ale vychází z omezeného duševního hlediska, na kterém je právě postaveno vše to, na co žehráte/žehrám, a na čem je postaven např. i ten vychytralý kapitalizmus/terorizmus.
V tomto omezeném prostoru lze Vám jen zčásti odpovědět. Navíc nevíte, jak myslím, tak se nelze shodnout a startujete Váš dávno nastartovaný „partnerský boj na život a na smrt“. Např. trpíte dojmy jako „vlastní“. „Koho vlastní?“, to je otázka pro Vás.
Protivník / vlastník zavinil konflikt již pouhou svojí existencí. Za napadení může napadený, nikoliv útočník. Pokud útočník nezaútočí, nemůže nebo je to gesto dobré vůle. Denně tak jednají miliardy poslušných a slušných občanů a vůbec jim to nepřijde nějak divné. Pomocí abstraktního myšlení a peněz s nimi jako s hnojem nakládají čerti, které občané navíc obdivují. Nabídka vyvolává poptávku.
Kam si jít stěžovat? Jedině na OM. Vždyť žádná společenská, mravní, božská, legislativní a jiná smlouva neplatí. Jsou to pouze nástroje k ovládání druhého a málokdy sebe sama. Platí pouze zákon akce a reakce, ale i ten jen do omezené míry daného omezeného duševního hlediska. S Vámi smlouvu snadno a ráda udělám, neboť jste slušný a upřímný člověk, kterému vadí ubližování druhým (potažmo sobě), nejste podrazák. Ale nechtějte, abych z vás dělala hlupáka…to by nebyla upřímnost za upřímnost.

PPK 16. 4. 2017 - 19:24

Petrc napsal

Nejsem si jistý, tím že nebude „věčně“ platit důvěra poslušně vychovaných obyčejných lidí k jejich soudobým mocenským elitám, protože oni potřebují chytré darebáky a najaté méně chytré darebáky ke špinavé mediální, politické, ekonomické, vzdělávací, zdravotní a jiné práci, jsou bez nich jak bez duše. Mocenské elity pochlebují a slouží mrtvé duši davu a ta si nestěžuje, jedině, že by chtěla být ještě mrtvější. Nebude ta důvěra platit až do skonání věků? Zatím to tak vypadá a těch pár nespokojených (a obvykle na hlavu padlých) intelektuálů je úplně bez vlivu a významu.

@ Petrc: 1/ Pozor prosím, je značný rozdíl, být vychován slušně a být vychován poslušně. 2/ Ano, mocenské elity – zejména nyní před volbami – často pochlebují a „slouží mrtvé duši davu“. Přesto mi ale připadá jako velice naivní a nerozumně povýšená Vaše představa, že dav vůbec nemyslí a že svou situaci nechápe. Těm lidem práce, které Vy nazýváte „davem“, totiž často postačí, jen se podívat do peněženky a uvědomit si, kolik ještě dní jim do výplaty mzdy zbývá. Pokud vůbec nějakou slušně placenou práci mají.

Jinak máte pravdu, nahlédneme-li do oken tzv. pražské kavárny, pak možná určitě oba zkonstatujeme, že se tam nachází jen „.. pár nespokojených (a obvykle na hlavu padlých)“ – a také pěkně nenávistných – „intelektuálů bez vlivu a významu ..“

Nezapomínejte totiž, že obyčejní občané nepotřebují jen věčně někam chodit a tam proti něčemu nespokojeně protestovat. Ono jim přece klidně postačí, aby v ten správný den šli k volbám a tam to těm neschopným a nepoctivým darebákům v politice – řádně a zcela demokraticky spočítali.

Nikdo totiž nemá patent na rozum. Ani já, ani Vy, pane Petře cé.

PPK 16. 4. 2017 - 19:06

Lena napsal

Vizk tomu úvodu: To je přece právě správným výsledkem totální politické schopnosti řízení a kvalitního organizování, schopnosti dosahovat soudobým kapitalistickým neokoloniálním systémem prokazatelně úspěšných ekonomických výsledků. Což lze něčeho dosáhnout mírovou cestou bez agresivních a loupeživých válek? Znáte snad dva občany, např. zvláště v ČR, kteří schopní se domluvit (nikoliv si myslet, že se domluvili) mírovou cestou, „bez agresivních a loupeživých válek“?

@ Lena: Bohužel, jak vidím, vůbec jste nepochopila konstatování a logiku už pouhého prvního odstavce mého článku. To však nevadí a já Vám proto ještě jednou rád vysvětlím, jak to vlastně je.

Představte si následující modelovou situaci: Jste prezidentkou (třebas i) nějaké velmoci a rozhodujete se. Pokud budete chtít agresivně válečně loupit na cizím státním území, pak byste měla předpokládat, že ten napadený protivník se nejen bude bránit, ale že zároveň zcela logicky a velice brzy přenese Vámi vyvolaný válečný konflikt (který on nezavinil!) i na území Vaše vlastní. Co Vám přitom bude platný Váš mediální pokřik, že on je údajný terorista?

Nu a jestliže si přitom navíc ještě budete představovat, že v takové situaci bude moci Váš stát ekonomicky prosperovat, pak se budete už úplně chovat buď v souladu s „logikou“ dítěte, které netuší následky svého jednání, anebo zaujmete pozici sice věkově dospělého, ale jinak činnostně, myšlenkově a politicky zcela NESCHOPNÉHO sebevraha.

Jinými slovy: Aby nějaký stát dosahoval v mezinárodní i vnitřní politice a ekonomice trvale úspěšných výsledků, tak to je možné jen tehdy, bude-li dodržovat podmínku mírového soužití se všemi ostatními státy při respektu k jejich suverenitě.

Takže, jaký udělat závěr? Kapitalismus vytvořil globalizaci. Přitom zapomněl, že ta vždy znamená válku i na vlastním území agresora => proto nelze ani doma už prosperovat! Nikdy totiž nebude na prosperitu čas, pokud zároveň budete chtít s někým válčit s vyhlídkou, že Vás ten protivník v sebeobraně časem zcela fyzicky zlikviduje. Už je to jasné?

Na Vaši poslední otázku odpovím už jen protiotázkou: To i Vaše vlastní manželství či jiný podobný případný vztah chápete jen jako věčný „partnerský“ boj na život a na smrt? Pokud ano, pak si zasloužíte můj soucit.

Petrc 16. 4. 2017 - 16:56

Nejsem si jistý, tím že nebude „věčně“ platit důvěra poslušně vychovaných obyčejných lidí k jejich soudobým mocenským elitám, protože oni potřebují chytré darebáky a najaté méně chytré darebáky ke špinavé mediální, politické, ekonomické, vzdělávací, zdravotní a jiné práci, jsou bez nich jak bez duše. Mocenské elity pochlebují a slouží mrtvé duši davu a ta si nestěžuje, jedině, že by chtěla být ještě mrtvější. Nebude ta důvěra platit až do skonání věků? Zatím to tak vypadá a těch pár nespokojených (a obvykle na hlavu padlých) intelektuálů je úplně bez vlivu a významu.

Lena 16. 4. 2017 - 11:08

Viz k tomu úvodu: To je přece právě správným výsledkem totální politické schopnosti řízení a kvalitního organizování, schopnosti dosahovat soudobým kapitalistickým neokoloniálním systémem prokazatelně úspěšných ekonomických výsledků. Což lze něčeho dosáhnout mírovou cestou bez agresivních a loupeživých válek? Znáte snad dva občany, např. zvláště v ČR, kteří schopní se domluvit (nikoliv si myslet, že se domluvili) mírovou cestou, „bez agresivních a loupeživých válek“?

Zanechat komentář