Kverulant.org: Boj proti CO2 prostřednictvím evropských automobilů je likvidační, říká šéfredaktor Světa motorů

V důsledku Pařížské dohody vynakládáme miliardy na to, aby průměrné globální teploty v roce 2050 nevzrostly o 2 °C, ale jen o 1,5 °C oproti hodnotám před průmyslovou revolucí. Náklady na dosažení tohoto absurdního cíle platíme všichni, ale patrně nejvíce postiženou skupinou jsou řidiči.  Přestože evropské automobily vyprodukují jen kolem 5 procent CO2 jsou terčem nových a nových restrikcí.

Nejnověji Evropský parlament poměrem hlasů 352 ku 326 rozhodl, že už beztak nesmyslně vysoký plán na snížení produkce CO2 do roku 2030 na 55 procent proti roku 1990 ještě zvýší na šílených 60 procent. Od stolu přijeté usnesení nepodložené žádnými studiemi brutálně zasáhne řadu odvětví. Plno firem zavře a pošle své zaměstnance na dlažbu. Mimořádně citelně dopadne rozhodnutí na automobilový průmysl, který je u nás největším hybatelem ekonomiky. To jsou hlavní argumenty, které ve video rozhovoru s ředitelem Kverulanta Vojtěchem Razimou uvádí Zbyšek Pechr, šéfredaktor nejčtenějšího motoristického časopisu Svět motorů.

Již v roce 2010 otevřel Kverulant kauzu, kterou si tehdy vysloužil odpor environmentalistů. Tato kauza se jmenuje biOOmyl a zabývá se  kritikou povinného přimíchávání biopaliv do nafty a benzínu. Kverulant už tehdy tvrdil, že deklarované ušlechtilé ekologické pohnutky jsou jen zástěrkou pro další miliardový „eko“ byznys.  Vývoj ukázal, že Kverulant měl pravdu a dnes jen málokdo věří, že šlo o něco jiného, než o peníze. Přesto environmentalisté znovu křičí, vyhrožují a vytvářejí paniku. Kverulant je přesvědčen, že stejně jako v případě biopaliv zase nejde o nic jiného, než ve jménu „ekologické svaté války“ vydělat hodně peněz na úkor obyčejných lidí.

Vojtěch Razima, ředitel a zakladatel obecně prospěšné společnosti Kverulant.org

4.8 5 hlasy
Hodnocení článku
Odebírat
Upozornit na
1 Komentář
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
idiotronic
idiotronic
31. 10. 2020 14:37

Že prý automobil, když sjede z výrobní linky již spotřeboval pro svoji výrobu tolik energie, že jeho motor ji vyvine až po trojím objetí zeměkoule, nebo taky vůbec nikdy (viz fotografie parkovišť s neprodanými automobily). Šetření uhlíkem na provozu auta má tedy zřejmý limit, za úvahu by stálo prodloužení životnosti – to by ale automobil nesměl být statusovým znakem.Najděte si ceny palladia a stříbra před 30 léty a dnes(divergovaly díky katalyzátorům).
na http://www.ekolist.cz
vyšel článek
Andrej Repiský: Mýty a fakta o fotovoltaice