Malý kosmický kvíz: Řešení

 

Řešení malého kosmického kvízu:

0 0 hlasy
Hodnocení článku
Platby

Líbil se vám článek?
Přispějte, prosím, redakci OM na č. ú. 2900618307/2010, nebo přes následující QR kódy.

QR platba 50 Kč

QR platba 50 Kč

QR platba 100 Kč

QR platba 100 Kč

Odebírat
Upozornit na
26 Komentáře
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
J. W.
J. W.
12. 9. 2016 19:15

No, to je hezké. No to je štěstí. Kvůli tomu stojí za to zničit planetu, vyvraždit všechny zvířata, rostliny a lidi. Kvůli tomu stojí za to absolvovat světové krize, války, holocausty, upalování na hranici, demokratizaci a jiné velice náramné a úžasné věci. Přece nezemřeme jako blbí…aniž bychom poznali kosmos a nepoznali sebe.

K. J.
K. J.
12. 9. 2016 19:37

Sio, Sio, aby Vám zítra ten Váš nápad neukradla nějaká komise z Eurosajuzu a nedala si to jako cíl své další pětiletky. S tím, že na tom konečně zaměstná a zintegruje všechny své nade vše milované utečence…
:-) :-) :-)

Sio
Sio
12. 9. 2016 19:58

J. W. napsal

No, to je hezké. No to je štěstí. Kvůli tomu stojí za to zničit planetu, vyvraždit všechny zvířata, rostliny a lidi. Kvůli tomu stojí za to absolvovat světové krize, války, holocausty, upalování na hranici, demokratizaci a jiné velice náramné a úžasné věci.Přece nezemřeme jako blbí…aniž bychom poznali kosmos a nepoznali sebe.

Ale neříkejte, že vám to nepomohlo … poznat sebe. :-) Co jste zjistil? Jste Slunce, Země nebo Deštník? Chce to prostě neotřelý přístup, pane kolego. Slunce svítí, Země parazituje a Deštník zaclání, pomyslel jste na to, pane kolego?

Sio
Sio
12. 9. 2016 20:04

K. J. napsal

Sio, Sio, aby Vám zítra ten Váš nápad neukradla nějaká komise z Eurosajuzu a nedala si to jako cíl své další pětiletky. S tím, že na tom konečně zaměstná a zintegruje všechny své nade vše milované utečence…

Pak bych neměl z toho žádné obavy. Vzhledem k impotenci všech (euro)komisí by ten projekt byl v dobrých rukách. Už vidím ty zákony řešící tvar toho Deštníku, maximální povolenou intenzitu svitu Slunce a diskusi o tom, zda se osa Země uklání dostatečně před zmíněnou komisí.

K. J.
K. J.
12. 9. 2016 20:33

Sio napsal Pak bych neměl z toho žádné obavy. Vzhledem k impotenci všech (euro)komisí by ten projekt byl v dobrých rukách. Už vidím ty zákony řešící tvar toho Deštníku, maximální povolenou intenzitu svitu Slunce a diskusi o tom, zda se osa Země uklání dostatečně před zmíněnou komisí. Vlastně jste mi vnukl myšlenku, jestli ten boj proti globálnímu oteplování (čímž nemyslím vzestup popularity homosexuality), není zbytečný. Patřičná komise by prostě vydala nařízení, kde by Slunci jednoduše zakázala svítit a to s důslednou pohrůžkou sankcí od všech mezinárodních útvarů a společenství, včetně hnutí Duha a všech možných odnoží zelených stran. Jako krajní… Číst vice »

Dana
Dana
13. 9. 2016 3:53

Ten destnik se mi zda neprakticky, Sio. Pozoroval jste nekdy zatmeni Slunce ? Hned jak Mesic pokryje plochu Slunce kompletne, tak se vyrazne zatemni a teplota klesne o nekolik stupnu. Coz je O.K. pro nekolik vterin-minut, ale pro delsi dobu neunosne, protoze vsechno organicke na planete potrebuje k existenci stabilni svetlo a teplo. Vic nez destnik by me zajinal nejaky filtr nebo sitko ve stratosfere, co by propoustelo jen vykalkulovane mnozstvi slunecniho zareni. Neco jako site, co pouzivaji farmari na Floride a zemich blize rovniku nad rajcaty, ktere by se jinak ve 40 stupnovych vedrech upekly pred uzranim. Ruzne napady… Číst vice »

Admirál
Admirál
13. 9. 2016 5:08

Spíš než snižovat intenzitu/množství slunečního záření dopadajícího na Zemi bych byl pro masivní zalesňování subtropických oblastí, které většinou byly v historických dobách člověkem odlesněny.

Byl by to projekt rozsahem podobný, jako instalace slunečního deštníku. V případě jeho realizace by se změnilo klima nejvíce trpících oblastí (les přitahuje srážky).

Bohužel takový projekt vyžaduje politickou stabilitu (alespoň 2-3 generace) a ta zrovna v oblastech připadajících v úvahu není.

Takže…

Sio
Sio
13. 9. 2016 7:14

Dana napsal Ten destnik se mi zda neprakticky, Sio. Pozoroval jste nekdy zatmeni Slunce ? Hned jak Mesic pokryje plochu Slunce kompletne, tak se vyraznezatemni a teplota klesne o nekolik stupnu.Coz je O.K. pro nekolik vterin-minut, ale pro delsi dobu neunosne, protoze vsechno organicke na planete potrebuje kexistenci stabilni svetlo a teplo. Vic nez destnik by me zajinal nejaky filtr nebo sitko ve stratosfere, co by propoustelo jen vykalkulovane mnozstvi slunecnihozareni.Neco jakosite,co pouzivaji farmari na Floridea zemich blize rovniku nad rajcaty,ktere by se jinak ve 40 stupnovych vedrech upekly pred uzranim. Ruzne napady :https://en.wikipedia.org/wiki/Space_sunshade Ochladnuti Zeme by ale stejne nepomohlo… Číst vice »

Sio
Sio
13. 9. 2016 7:17

Admirál napsal Spíš než snižovat intenzitu/množství slunečního záření dopadajícího na Zemi bych byl pro masivní zalesňování subtropických oblastí, které většinou byly v historických dobách člověkem odlesněny. Byl by to projekt rozsahem podobný, jako instalace slunečního deštníku. V případě jeho realizace by se změnilo klima nejvíce trpících oblastí (les přitahuje srážky). Bohužel takový projekt vyžaduje politickou stabilitu (alespoň 2-3 generace) a ta zrovna v oblastech připadajících v úvahu není. Takže… Jsem rád, že s takovou primitivní úložkou přicházejí zajímavé nápady. Asi ano, více deště, více mračen. Jen to nepřepísknout, protože zalesnění nelze jen tak regulovat z minuty na minutu. Ale on… Číst vice »

Kamil Mudra
Kamil Mudra
13. 9. 2016 7:21

Všechno jde když se chce:
https://www.youtube.com/watch?v=W2oOaA2aqZQ

Aleš
Aleš
13. 9. 2016 8:04

Admirál: Politická stabilita diktovaná loutkovodiči severoatlantické aliance? Ty brde, deštník… Deštník tady deštník tam, všude kam se podívám. Přejít Jordán i Orlík suchou nohou. Není nad demonstraci síry. Prý jim to za to stálo. NAPALMě.
https://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/414478-lucembursky-ministr-chce-vyloucit-madarsko-z-eu-pry-by-uprchliky-klidne-strilelo.html
Proč myslíte, že se lucemburský ministr nikdy nepostavil za vyloučení USA z NATO kvůli vyvraždění milionů Iráčanů, Lybijců, Afghánců?
darius.cz/usa/pokusy_na_lidech.doc

fajt
13. 9. 2016 8:15

Sio napsal Jsem rád, že s takovou primitivní úložkou přicházejí zajímavé nápady. Asi ano, více deště, více mračen. Jen to nepřepísknout, protože zalesnění nelze jen tak regulovat z minuty na minutu. Ale on i ten deštník by po nesprávném použití mohl způsobit nevratné změny. a už se rozhodlo, kdo povede deštníkovou komisi ( mega úřad poručíme větru, dešti a tomu zasranému slunku), kdo bude předseda, jaké statutární, revizní a kontrolní orgány komise bude mít a z jakých zemí se valná hromada splácá ( budou zastoupeni i tučňáci císařští, kteří by mohli mít vážné námitky ohledně délky svého vegetačního cyklu, který… Číst vice »

Admirál
Admirál
13. 9. 2016 8:50

Sio napsal
Jsem rád, že s takovou primitivní úložkou přicházejí zajímavé nápady. Asi ano, více deště, více mračen. Jen to nepřepísknout, protože zalesnění nelze jen tak regulovat z minuty na minutu. Ale on i ten deštník by po nesprávném použití mohl způsobit nevratné změny.

Ano, nemělo by se to „přeťáfnout“.

V každém případě by realizace takového projektu přinesla zaručeně oproti např. obchodu s emisními povolenkami ochlazení a zavodnění velkých oblastí.

J. W.
J. W.
13. 9. 2016 8:58

Sio, pane kolego, musím Vás opravit. Co to píšete, s odpuštěním, za kraviny? Tak to, jako Vy, skuteční vědci a géniové nemyslí, jestli myslí vůbec. Poznat sebe přece nelze a Kosmos již vůbec ne. To ví každé malé dítě. Veškeré poznání je přece lživé, i takzvaně pravdivé i nepravdivé. Ale máte pravdu (lež), že Vaše provokace mi opět potvrdila výše uvedené. Zdravím Vás a přeji vše dobré, tak jak to hloupě myslí obecný lid bez negativního dialektického či absolutního pozadí.

Sio
Sio
13. 9. 2016 12:48

fajt napsal a už se rozhodlo, kdo povede deštníkovou komisi ( mega úřad poručíme větru, dešti a tomu zasranému slunku), kdo bude předseda, jaké statutární, revizní a kontrolníorgány komise bude mít a z jakých zemí se valná hromada splácá ( budou zastoupeni i tučňáci císařští, kteří by mohli mít vážné námitky ohledně délky svého vegetačního cyklu, který by v tu chvíli byl odkázán na lidském stroji a jeho pošahaných strojnících ) a kolik formulářů bude potřeba, aby se patřičná žádost o zatažení , uvolnění slunečního lúče začala projednávat a jednou za kvartální století došlo i k praktické stránce věci?? .… Číst vice »

Sio
Sio
13. 9. 2016 12:49

Admirál napsal
Ano, nemělo by se to „přeťáfnout“.

V každém případě by realizace takového projektu přinesla zaručeně oproti např. obchodu s emisními povolenkami ochlazení a zavodnění velkých oblastí.

Máte na mysli vytvoření průplavu z Atlantiku do Tichého oceánu mezi Mexikem a Kanadou?

Sio
Sio
13. 9. 2016 12:54

J. W. napsal Sio, pane kolego, musím Vás opravit. Co to píšete, s odpuštěním, za kraviny? Tak to, jako Vy, skuteční vědci a géniové nemyslí, jestli myslí vůbec. Poznat sebe přece nelze a Kosmos již vůbec ne. To ví každé malé dítě. Veškeré poznání je přece lživé, i takzvaně pravdivé i nepravdivé. Ale máte pravdu (lež), že Vaše provokace mi opět potvrdila výše uvedené. Zdravím Vás a přeji vše dobré, tak jak to hloupě myslí obecný lid bez negativního dialektického či absolutního pozadí. To nic, JW, život je cesta (k sebepoznání), cíl není důležitý, a tak se nemusím emoc snažit.… Číst vice »

Oldthinker
13. 9. 2016 14:03

Malý rozdíl mezi výsledky uváděnými řešiteli kvizu (473.73e3 km) a Siovým řešením (473.74e3 km) je důsledek rozdílné hodnoty pro průměr Slunce. V zadání bylo 1392e3 km, v řešení se používá 1392.02e3 km. Přepočítal jsem :)

Sio
Sio
13. 9. 2016 14:31

Oldthinker napsal

Malý rozdíl mezi výsledky uváděnými řešiteli kvizu (473.73e3 km) a Siovým řešením (473.74e3 km) je důsledek rozdílné hodnoty pro průměr Slunce. V zadání bylo 1392e3 km, v řešení se používá 1392.02e3 km. Přepočítal jsem

Tak jako tak, jste jasným vítězem kvízu. Navíc jste přišel na nedostatek celé úlohy, za což vám děkuji. :-)

fajt
13. 9. 2016 16:11

Sio napsal Místo Předsedy Všeho ( statutární, revizní a kontrolní orgány, komise) jsou obsazeny mou maličkostí. Ale je tu ještě spousta fleků dobře placených z peněz CU (Celosvětová unie), pokud byste měl zájem. Co třeba výkonný manažer komise pro měření intenzity stínu? neodvolatelný manažer bez zodpovědnosti ( samozřejmě s vesmírným platem)?? , mno, o tom by se dalo pouvažovat – samozřejmě bych potřeboval fešnou play mate sekretářku, která ovládá břišní tance a jiné vele důležité kancelářské techniky ( ta by byla samozřejmě odvolatelná kdykoliv a nesla by i hmotku celého úřadu ), funkci bych samozřejmě ovládal z atraktivních míst a… Číst vice »

J. Hruška
J. Hruška
13. 9. 2016 16:59

Přátelé, přečetli jste si pohádku o milionáři, který ukradl slunce?

Sio
Sio
13. 9. 2016 22:20

fajt napsal neodvolatelný manažer bez zodpovědnosti ( samozřejmě s vesmírným platem)?? , mno,o tom by se dalo pouvažovat – samozřejmě bych potřeboval fešnou play mate sekretářku, která ovládá břišní tance a jiné vele důležité kancelářské techniky ( ta by byla samozřejmě odvolatelná kdykoliv a nesla by i hmotku celého úřadu ), funkci bych samozřejmě ovládal z atraktivních míst a předražených destinací na zemi ( kvalitní až hédonistická prezentace podobného tunelu je nesmírně důležitá a potřebná, tady nelze ani šetřit,či si klásthloupé pracovně právní podmínky ), no a pokud jde o kontrolní měření kvalitytmavo tmavé tmy pekelného stínítka , tak tady… Číst vice »

fajt
14. 9. 2016 6:38

žasnu ( njn, to jsou ty meziplanetární zdroje ) a nastupuju k vám do firmy vesmírného kurvítka, tedy nesmírně složitého zařízení sluneční clony, které nemůže ovládat ( a vlastnit) kdejaký pozemšťan :-) jenom Němečka neřešte, pokud tady bude stávající systém, tak po odchodu jednoho hajzla automaticky nastupuje další zmetek, pro českého lékaře, který nemá politické krytí, není součástí vládnoucí mafie, zdravotnictví nemá jenom bokem a nejede jiný byznys, je tohle společensky potřebné odvětví ( tedy ve zdravé společnosti) v podstatě profesní hrob – a pokud chce dělat svůj obor na trochu lidské a odborné úrovni, musí prostě ven do ciziny… Číst vice »

Sio
Sio
17. 9. 2016 14:10

Tady mám vtipnou odpověď od přítele M.K. , kterou mi poslal mailem: Diky za pocetni priklad. Poskytnute udaje nebyly dostatecne, musel jsem si na internetu navic najit bezpodminecne nutna data o hustote obyvatel na Zemi (pocet na km 2), prumernou velikost slunecnich skvrn na slunci (miliony km 2 +- smerodatna odchylka), prumernou delku dne na Zemi a na slunci (hodiny), a teplotu v kelvinech ve vzdalenosti 10,000,000 km od Zeme a od Slunce. Teprve potom jsem vsechny udaje mohl vlozit do pocitace, kde mam program `Destniky a slunecniky na Zemi i ve vesmiru`a odjet do laboratore. Pul hodiny po navratu… Číst vice »

Sio
Sio
17. 9. 2016 14:14

M.K. Pokračování: Dodam ale prece, ze zdejsi vyrobkyne destniku udelala rychly odhad: Zemsky prumer 12 tisic km je temer nic proti skoro 1.4 milionu km prumeru Slunce. “Trychtyr” od Slunce k Zemi jako obracena sukne se zuzuje z 1.4 milionu km na skoro nic a naopak od Zeme se ze skoro niceho rozsiruje na 1.4 milionu km po vzdalenosti skoro 150 milionu km. Po 50 milionech km, tedy asi po 1/3 te vzdalenosti, se temer z niceho rozsiri na 1/3 slunecniho prumeru 1.4 milionu km, t.j. 1.4/3 = 466,666 km. Potom se zeptala, kdy to ma byt hotove, ze to… Číst vice »