P. C. Roberts: Protivládní protesty v Íránu jsou dílem Washingtonu

Poslední události v Teheránu provokují otázku: Kdo je hloupější? Íránští studenti nebo íránská vláda? Ta totiž, stejně tak jako vláda Ruska a Číny, povoluje ve své zemi volné působení neziskových organizací, finančně dotovaných Washingtonem a Británii. A hloupí a neinformovaní studenti pak od těchto organizací přijímají peníze i náležité instrukce, jak nejlépe a nejúčiněji mají proti vládám svých zemí protestovat.

Abych prokázal, jak skutečně stupidní jsou např. íránští studenti, uvedu, že na svých protestních shromážděních vykřikují, že nepřítelem Iránu není Amerika, která mu hrozí vybombardováním, ale íránská vláda. Cožpak nevidí, do jakého chaosu a trosek uvedly už USA Irák, Libyi či Sýrii? A proč íránská vláda financuje univerzitu, produkující takto hloupé studenty?

Ještě jsem se nesetkal s nikým, kdo by mi vysvětlil, proč země, které se nacházejí na americkém seznamu zemí, kde má být proveden politický převrat, financují páté kolony na svých územích, které mají tento převrat uskutečnit? To se Rusko, Čína a Írán snaží prokázat že jsou demokratické až tak, že tolerují i zradu?

Pokud vím, neexistují žádné Íránem, Čínou či Ruskem financované neziskovky, které by podněcovaly změnu režimu v USA, Británii, Německu, Francii nebo v jakékoli jiné washingtonské vazalské zemi. V USA se např. americký prezident nemůže setkat s prezidentem Ruska, aniž by nebyl obviněn z toho, že prodává Ameriku Rusům. A vyhlídka na to, že by Washington na americkém území toleroval Ruskem financované neziskovky, které by zde organizovaly protesty a podněcovaly ke změně režimu, je naprosto nemyslitelná.

Ale Rusko, Čína i Írán vůči sobě toto dovolují. Čímž vyvolávají otázku, jsou-li dostatečně kompetentní.

Zdroj: Paul Craig Roberts

Překlad: Lubomír Man

[do_widget id='custom_html-6']

55 comments on “P. C. Roberts: Protivládní protesty v Íránu jsou dílem Washingtonu

  • V Rusku se tedy dějí věci! Putin promluvil k Federálnímu shromáždění a začal
    plošnou podporou rodinám s dětmi a tím, že všechny správní orgány musí naslouchat hlasům lidí, protože ti znají potřeby své a svého regionu nejlépe.
    A vláda odstoupila. Ať už to zdůvodní jakkoli, pěkně se Medveděv a spol.
    odkopali. Zdá se mi, že Putin jde do rizika a já doufám, že to zvládne a že přinejmenším značně dále rozšíří řady podpindosníků odstavených od koryta.

  • orinoko says:

    Putin podle mého názoru dospěl k nazoru, že je třeba připravit Rusko na věci pristi. Prostě větší delba moci. Aby jeho nástupce případně nemohl otocit politicky systém o 180 stupňů a anulovat dosavadní vyvoj. Myslim, že jde o důraz na kontinuitu. A take jde o to, zabránit případné jelcinizaci Ruska.

  • alexithymie54 says:

    Vše má souvislosti a vše je o všem právě v těch souvislostech!!!!!!
    Před týdnem jsem uvedl drobnou poznámku. A jak bylo? Různé předpoklady atd. atd. atp.
    No, hmm
    Jak uvedl můj předdiskutující ledy se hýbají, no je to tak.
    Nejdříve:
    Pohled Pjakina z 13.1.2019 ??!!
    Můj, již “zastaralý” pohled :
    “ Tak z nás dělají pěkný blbce!!!!!!!
    Teď je již naprosto jasné, ze zabiti íránského generála se hodilo všem včetně samotného Íránu!!!!!
    Naprosto stejný model, jako když odkrouhli Heidricha ve 42.
    Plno humbuku a pak “všestranně” práskl džbán!!!!!
    https://youtu.be/vS7Hl4vimPE
    Posuďte, tak to je už vrchol vrcholů”
    Tak to je nádherný “proces” a nikoli tak neustále zde “omílaný” STAV!!!!
    Otázka zní: Jak tohle dopadne? Co se z toho vyklube za průser, který se nás všech dotkne ať ekonomicky, politicky či existenčně!!!!!!

  • Domnívám se, že v zahraniční politice i obraně je už pozice Ruska zabezpečena
    dostatečně a tudíž nazrál čas k řešení vnitropolitických a hospodářských problémů. Jak Putin řekl, v obraně uspěli a není důvod, aby se jim totéž
    nepodařilo i s ekonomikou a zlepšením životních podmínek obyvatel.

  • „…….Poslední události v Teheránu provokují otázku: Kdo je hloupější? Íránští studenti nebo íránská vláda? ……..“ . Na to je lehka odpoved, robertku.
    Vsichni jsou blbi, jen ty jsi letadlo. :-))

    Kdyby si aspon nejake to jmeno neziskovky vymyslel ale pac jsou vsichni hloupi , taka to neni treba.
    Iranci nejsou zavisli na nejakych agitkach pripadnych neziskovek, skoro 80 procent ma pristup na svetovy internet, bud v pocitacich nebo zkrze mobily. Washington podporuje Irance, ne jejich vladu, a to zcela otevrene. Nejvetsi hit na Twitteru v Iranu byla pratelska zdravice Trumpa v jejich jazyce, Farsi, sta a sta tisice „like“. Spojene Staty neusiluji o zmenu rezimu v Iranu, co pozaduji je stahnuti iranskych muslimskych bojuvek ze zemi, kde infiltruji a spojuji se s teroristy. Az se oni prestanou vmesovat do Syrie, Libanonu , Gazy, Iraku, Jemenu, pak mozna i USA vyklidi pole.

    Tak mne napadlo, ze za politickymi hratkami v Kremlu muzou americke neziskovky. Takovi agenti chodci. Naprosta tutovka…… :-) :-)

  • No, viděl jsem 2 videa těch mohutných protestů. Moc lidí tam nebylo, tedy. Asi tak 200.
    Co se týče vlivu, Dano, o vlivu a tlaku USA snad nikdo při smyslech nemůže pochybovat. Vono vypovědět dohou, a hned vyhlásit sankce a současně tzv. zmrazit (čti ukrást, tyhle peníze USA nevracejí) cca 5 mld tolárků … co si mají Iraci myslet. A ted ta vražda, tedy dost podlá, neb ho sami pozvali … samozřejmě, dnešní Irán je klíčová země na středním východě a za pár let může být i nejmocnější. Celkem s rozumně vzdělaným obyvatelstvem, dnes i celkem slušnou průmyslovou základnou … z toho musí Izraeli jebnout. No a Trump potřebuje na své straně mít tu jejich lobby, i když u demokratů se zrovna do čela kandidátů derou židé, v osobě Sanderse ovšem z toho jde mráz po zádech, že… No, všechna čest, hned nabral zpátečku, že … ale je tu zas to neštastné letadlo, napřed všichni se tvářili že to chápou jako tragický vomyl… a teď už začínají zas mocně hýkat a troubit k útoku, no nevím. Katar dnes prý nabídl že zaplatí za Iran odškodné…
    snad je ještě naděje. Trump to ví. Ne tak Netanjahu a jemu vstřícná klika…

  • Racku,
    Dohodu s Iranskymi ajatolahy vymyslel Obama jako pomstu, odchazejici darecek Trumpovi, to byla jeho osobni politika, vyplaceni vypalneho iranskemu rezimu. Tato smlouva Obamy s Iranem nikdy nebyla ratifikovana kongresem, takze ji Trump mohl dle jeho uznani zrusit. .
    Neutralizace generala Sulejmana probehla v zajmu aktuallniho tlaku na Iran, v teto casove souvislosti, kdy shiitska snaha prevzit Irak zintenzivela. Sulejmani byl v Iraku i jinde peceny vareny, vzdyt on nelenil a nasedl do letadla v Iraku a byl u prisahy vernosti Quds brancu, byt by jich bylo i jen padesat. Americani nikoho tedy zvat nemuseli, Quds jednotky tam uz dlouho operuji a ne vzdy s nimi Americane valci. V dobe boju proti ISIL v Mosulu vladlo mezi Americany a Quds primeri, protoze Quds byli duleziti v zabijeni ISIL dzihadistu. Mohli operovat, aniz by je svetova humanitarni klika kritizovala. Treba v tom Mosulu, po kobercovem bombardovani irackeho a americkeho letectva zatarasili Quds cele bloky a nechali tam lidi vymrit bez pomoci. Valka je kruta.
    Myslim, ze Trump chape sestreleni jako tragicky omyl, ono se nam to stalo v iracko-iranske valce z lode Vincennes. Co se kritizuje vsude, je to jak ajatolahove lhali lidem tri dny o osocovali ze sveho cinu Ameriku.
    Prezident Rouhani neni takovy fanatik, ale posledni slovo ma islamsky vybor 12 strazcu. Tomu veli Khomenei, ideologicky naprosto fanaticky.

  • Patrik says:

    Ještě perlička:
    https://echo24.cz/a/Snmkk/trumpova-ruska-kauza-exporadce-flynn-bere-zpet-sve-doznani-o-kontaktech-s-rusy
    M. Flynn je ten, který ve funkci poradce D. Trumpa vydržel jen 24 dnů a kterého na doporučení S. Bannona Trump zrušil kvůli jeho údajným kontaktům s Ruskem.
    M. Flynn je ale i tím, který se zúčastnil slavnostní večeře k výročí RT (a kde seděl hned vedle C. Svobody)
    https://www.nbcnews.com/news/world/guess-who-came-dinner-flynn-putin-n742696

  • Dano, ze by ajjatolahove osočili ameriku, to jsem si nikde nevsiml. Naopak, chovali se velmi vstricne k vyšetřování a 3 dni na vystreni sestrelu opravdu neni moc. Naopak, reagovali hned, vstricne a z pokorou. Rozhodne ne jako USA pred 30 lety, kd, sestrelili letadlo v mezinarodnich vodach. To nebyva omyl, ze. Mimochodem, asi pred 20 lety sestrelila Ukrajina ruske letadlo. Taky se priznali a?z po půl roce.
    Co se tyce te dohody, situaci resila a docela dobře. Nekomu se to proste nehodilo. I USA musi obcas poslouchat, že.
    No,

  • No, ale to je jedno. Kupodivu obe strany projevuji v poslednich dnech znamky rozumu. No. Uvidíme. Jinak postoj Eu s hrozbou sankcí Íránu za to, ze reaguje na odstoupení Usa od smlouvy je tak ubohy, ze se mi chce brečet. Fakt nasi soudruzi v EU nemaji nejen rozum, ale ani trochu hrdosti. Mimochodem, metoda ultraodstredivek kterou voli iran pro obohacování uranu muze vest k vysledkum tak za 10 let. Když se podivame na jejich kapacity, ze. Takze s tou atomovkou to vubec neni žhavé… Pokud tedy to opravdu chtějí. Cemuz neverim.

  • no vzhledem k tomu jak soudruzi presstituti v masmédiích a trollíci v diskuzich začínaj ječet (vypadá to že jim konečně přišly noty z bíleho vigvamu) , tak to vypadá velice slibně – Rusko by konečně mohlo získat suverenitu

  • orinoko says:

    Ten Koller je hlina. Zváni o teroristech, ale moc příkladů nějak neuvadi. Zato ideologie mu jde velmi dobre. Nečetl jsem to cele, ale nějak soudruhovi vypadlo, že Solejmani byl zabit na území třetího statu, nacek Heydrich tam , kde neměl co pohledavat, byl to jen dobytek , jehož konec v souladu s tim, co chystal českému narodu.
    Soudruhu Kollerovi nějak úplně uniká celková geneze problemu, kdy tzv. krestanstvi mirilo na Stredni východ v rámci krizové vypravy.
    Koller v tomto článku jen doklazuje, že je to především zelený mozek, jemuž civilní konsekvence až tak moc nerikaji.
    Vlastně dokládá velké kulove, jen přednáší žvásty soudruha Pavla.

  • orinoko says:

    Klidu nikde moc nevidim. Ruske vojenské lodě propluly Bosporem a míří k syrskym brehum. Syrska armáda už snad započala s pozemnim útokem na Idlib hned u Allepa, a ruské mohutné vojenské konvoje míří na serverových Syrie. Prituhuje.
    Turecky sabat posílá svoje neoficiální i oficiální teroristy do Libye, čímž je vytáčí Egypt, ktery má s omanskym Muslimskym bratrstvem svoje neblahé zkusenosti.
    Soudruhu Kollerovi bych doporučil navlect bagancata a spolu s osmanskym sabatem zahájit boj s libyjskym terorismem.
    Vzdycky, když se ruské lodě objeví u Syrie, tak se něco semele.
    Asi White helmy pod vedením White chýše budou zase simulovat nějakou chemii , třeba White fosfor, aby opět mohly vytycovat červené linie.
    Donald Tydyt jistě zase pošle nějaké pokrokove dronaze na obranu hodnot českého soudruha Kollera.

  • orinoko says:

    Rusko dost ostré kritizovalo émerický sajrajt za úmysl uvést Syrii znovu do stavu horké valky.
    Takze si to shrneme: Putin vyměnil svoji vladu, k Syrii poslal válečné lode, jeho mandát už je na horizontu dohledu, a muze si dovolit omezené vojenské akce. „Turecky proud“ je dokocen, Ruska armáda prošla a prochází ostrým zaprahem v podmínkách reálného velkeho konfliktu. Kačer Tydyt je v procesu odvolani, tj. stav , kterému emericti odborníci /olala/ říkají chroma kachna. Spekuluje se , že by to mohl převzít nacek Pence, který ale nemá Kalibry, Zirkony, Avantgardy , a tak by patrně útočil za pomoci pokrokové dronaze. To muze! Nasazení této zbraně v hromadném roji bude eleminovano v krátkém časovém useku.
    Tzv. Arabské jaro míří tam, kde údajně po Tunisku pokracovalo, totiž do Libye.
    Zdravotní stav po stránce duševní kappaCITY Kacera Tydyta je podle vyjádření emi Chocholousku už veřejným tajemstvim.
    Je třeba kout zezlo, a události posunout o pár kroků dal.
    A hlavně říkat pravdu, a západní dobytek už nikdy nenazyvat partnerem.
    Jen dobytkem , se kterým se občas musí jednat.

  • orinoko says:

    V Syrii bylo spatřen jedno z nejutajovanejsich ruských letadel: Tu 214 PU-SBUS. Koordinace, spionaz, elektronický boj, prehled.

  • Re orinoko – ten Koller mě taky překvapil, proto jsem ho sem dal do diskuze.

    Ale zároveň mě vyprovokoval k zamyšlení, jestli ten iránský šíitský islám je vlastně nějak moc, a v čem vlastně, odlišný od toho IS sunnitského – ???
    Zvláště ve vztahu k psům nevěřícím, ke kterým se hrdě počítám.

    Jasně jde o jiné věci než je dres pro ženský voleyball, ale stejně …
    https://lolcoaster.org/2016/08/15/iran-1966-2016/
    https://uberhumor.com/iran-women-volleyball-national-team-in-1974-and-today
    Nebo do googlu – obrázky „iran women 1974“.

    Nevím co Rusové, ale ono „Allahu Akbar“ volají v Syrii úplně všichni.
    Ještě krom amíků – ti patrně volají své tradiční OMG .

  • Martin (už bez taky m) says:

    Novým ruským premiérom sa stal Michail Mišustin
    https://spravy.pravda.sk/svet/clanok/539139-ruska-vladnuca-strana-jednotne-rusko-schvalila-kandidaturu-misustina-na-premiera/
    Novým ruským premiérom je Michail Mišustin
    https://www.hlavnespravy.sk/novym-ruskym-premierom-michail-misustin/2019514
    K vystoupení V.V. Putina před FS
    Вечер с Владимиром Соловьевым от 15.01.2020
    https://www.youtube.com/watch?v=didGPjE4vmQ
    „In“formace aeronetu se ukazují ve znění titulků nejen „mimo mísu“ – ale …

  • Medvěděv prý do poslední chvíle nic nevěděl – ohlášení změn ústavy údajně s koncem Medvěděva a vlády nemělo nic společného
    https://www.mk.ru/politics/2020/01/15/otstavka-stala-dlya-medvedeva-neozhidannoy-ne-znal-do-poslednego.html

    Hlasování o Mišustinovi 383 pro, 0 proti
    https://ic.pics.livejournal.com/colonelcassad/19281164/2350467/2350467_900.jpg

    Seznam členů ruské vlády, gubernátorů a poslanců, kteří mají druhé občanství
    http://www.irucz.ru/cz/zpravy/1-/114000000000-ruska-federace/114001000000-centralni-fo/114001609100-moskva-hlmesto/408-politika-domaci/36179-seznam-clenu-ruske-vlady-gubernatoru/

    A ještě nová rodinná politika
    https://www.rbc.ru/society/15/01/2020/5e1ed8369a7947b47fd26fad

    @Martin (už také bez m) – „in“formace aeronetu, souhlas.

  • orinoko says:

    Ty baby na fotce vpravo vypadaji hodně sexy. Jeden kousek se mi jeví jako docela babochlap. Nevim, jak fotbalové dresy , ale na ulici v Íránu lze potkat ženské bez islámských atributů stejně jako v Syrii nebo Iraku.
    Jen tak mimochodem, Izrazid údajně verbuje do svoji armády ženské z Vietnamu. Tak mají poněkud problém s pracovním uplatněním i když situace se poněkud lepsi, protože émerický dobytek stěhuje svoji výrobu z Číny do Vietnamu. Asi to vychází lacineji. Ale do emeriky zpátky ji zatim neveze.

  • orinoko says:

    Tak Medvedev nic nevedel? Rusové jsou molodci. Nastat něco takového v Cesku, tak o tom už týden předtím bude referovat slavná Česká Lamparna.

  • orinoko says:

    Jj, tak Libye. Je tam spousta nafty, tak zase bude horko. Spekuluje se o vylodění osmanskych armycopu na pobřeží Libye. To velmi doporucuji. Turecke hovado NATO nemá kapacity, jak se ukazuje , tak Misuratu drží jiný dobytek než Tripolis, ačkoli se tváří jaksi svorne, a tak bude veselo. Rus potřebuje takovéto situace jak prase drbani. Po letech stagnace je třeba provetrat schopnosti Ruské armady, co jen různé situace umozni.
    Opravdu by mě zajimalo, co se honí hlavou Putinovi, když se bavi s osmanskym protosultanem. Ten pořád něco zvejka, ale v hospode U Palivce je více cinu, než u toho tureckého darebaka. Rus rozbombardoval ropovod osmanskeho kradaka v Syrii tak, že turecké cisterny se staly nepojizdnymi.
    Mimochodem tato kradena ropa ze Syrie byla osmanskym veprem zobchodovana do Izrazida , a ani jeden z těch darebaku se necítil jaksi nepatricne. Naopak. Všechno bylo koser.
    Rus ještě pořád dluží exemplarni lekci tureckému blbovi za sestřelene letadlo.
    Libye se jeví svudne. Osman má pocit, že by si rad zabojoval o libyjskou naftu. Ale NATO už má zálusk i Francie a Italie.
    Také zidoveprek by rád kradenou libyjsou naftu vydával za svoji vlastní ze selfu a ještě by ji vyvazel.

  • orinoko says:

    A propos , velmi se nám otepluje. Jenom v Syrii už asi 10 dní leží snih v mistech, kde nebyl viden snad 30 let. Jsou tam mlhy, proto se někdy nebombarduje, protože NATO není pocasi, a částečně i kvůli tomu vázne pozemní ofenziva.
    Už se tesim, jak zase nějaký český CocoT s rozhledem v záporném úhlu , prohlásí , jak se nám všem vespolek zklidnila situace.
    Jak jen muze? Já po přečtení různých zpráv už klidním hormon asi 11tym meprobamatem.
    A tu nastoj: Íránské rakety údajně způsobily nějaká zranění těm emi army vepřovým krevním tucnicim.
    Co udělá Kačer Tydyt? Že by na Írán udělal dlouhej nos?

  • orinoko says:

    Trochu inFORMACI z Moskvy stran Libye. Haftar to postavil jednoznacne: Turecké prase nemá v Libyi co pohledavat. Ať už jde o jim cvičene teroristy, anebo o Osmansky velkopansky terorismus. V rámci deeskalace bude umožněn pohyb LNA a těch druhých na území protivnika. Všeobecně volby v dohledném terminu, a žádný protektorát pod nackem protosultanem do té doby.
    Debilní Merkel ze Zapadonemeckeho sojuzu si mysli, ze překoná Moskvu v libyjskem gambitu. Ona je jenom druhý erdragon . Navíc v babskych bombardakach.
    My, tady u nás , si musíme zvyknout na jednu vec: My Češi nesem spoluodpovednost za východ Nemecka. Jsme si dneska blize, než kdy jindy.
    Sledoval jsem brifing V4 Habsburk. Nevim, jak vy , ale já osobně jsem vnímal neuvěřitelne oživení politiky. Chválím všechny , jak mluvili, včetně Polaka. Prostě to byla parada. A ještě zminovali, že bychom neměli zapomínat na Balkan.
    Kdy poprvé jsem tady na OM napsal CASH jako název pro spolupráci několika zemi?
    Cesko, Austria, Slovensko, Hungary.
    Poté CASSSH. Cesko, Austria, Slovensko, Srbsko, Slovinsko, Hungary.
    Ale Polák se mi líbil Takže jak. No prece!!!
    CAPSSSH!!!
    Neuvěřitelne bylo , jak prakticky všichni mluvili o tomtéž , ale každý s vlastni predstavou, vlastním pojetim, ale zároveň se zřetelem ke druhym.
    Ta záležitost byla Kurzova první zahraniční cesta po volbach, ale zároveň také signál europrasatum.
    Evropa? Ano. Ale nikoli diktát debilu. Hlavně žádná EUROBYROKRACIE.
    Všichni rikaji, že eurodemoska pripomina sjezd Komunistické strany.
    Ale!!! Tu jeji nejhorší verzi.

  • orinoko says:

    Čtu to po sobe. Pozoruhodný vývoj myslenek.
    Ale mám omluvu. Jsem po nocni, zašel jsem si na gruntovni drzkovou sekanou, dal si dvoje Svijany, ale hlavne, pořád mi tu někdo něco vyklada. Třeba , jak pohřbít psa, když je zem zmrZLA.

  • alexithymie54 says:

    Jaké kolosální ekonomické problémy musí Rusko řešit. Zda revoluce v Rusku shora je skutečné řešení ekonomiky (tj. Nahradit ty neoliberální dacany z vlády, z centrální banky atd.atd) nebo to bylo a bude jen spektákl.
    “Kádry rešajut vsě”
    Začínají se vykládat karty a brzy poznáme, kdo hraje “betla”!!!!!

  • Re – ony ty ruské články, rozhovory a komentáře zasvěcenců je nutmo také brát s jistou rezervou. Jsou odlišné od našeho propagandismu a je dobré je číst, ale nikde nemají napsaný patent na neomylnost a nemají ani vyloučenu případně nějakou svoji účelovost, jejíž pozadí my tady nemůžeme ani tušit.

    Politika a ekonomika musí být spolu v souladu – pokud vývojově ekonomické poměry předběhnou politické uspořádání může to vést až k revoluci (VFR).
    Na druhou stranu je v historii mnoho příkladů, kdy osvícené a státu oddané vedení dovedlo změnit ekonomickou a následně i politickou sitiuaci země a společnosti.
    I dnes – stačí porovnat politické snažení D. Trumpa třeba s konáním A. Merkelové a komise EU – vzhledem k ekonomice.

  • alexithymie54 says:

    Trochu jste mě nepochopil.
    Samozřejmě mi je znám výrok M-E (viz. výše ekonomika….., také revoluci nelze realizovat s prázdnými žaludky,….. atd.
    To nepochopení je především v tom, a to podotýkám, že ani já sám to nevím a jsem v očekávání!!!
    Revoluce x evoluce x spektákl???
    Copak nevidíte, že v Rusku ta “politika” předbíhá “ekonomiku”, možná lépe řečeno, že ekonomika odstupuje “zurück” od politiky?
    Ted jen poznámečku k vašemu přátelském pohlazení po hlavě hošíka s modrými a hluboce naivníma očima – :)))) Jsem starší kategorie a už velmi dávno se držím pojetí “comparacio” – takže odkaz byl jedním z odkazů, tedy “ZAJÍMAVÝ”!
    Nejprotivnější je slepá poslušnost!!!!

  • alexithymie54 says:

    Ještě doplnění-zaregistroval jste hlasování v dumě v souvislosti s novým předsedou, především z pozice jak a kdo?

  • No, ten Martin Koller… Neni jediny. Takovy Zahradil i David. … Jinak celkem rozumní, ale když se odehrává cokoliv v blizkosti statu Izrael, nafoukne se jim ten jejich velkej nos jeste vic, pejzy se naježí a náhle vidí černě a zacnou mlit jak z Talmudu. Prostě … No, poznal jsem jich dost, konec koncu jsem dlouhá léta v jejich hájemství pracoval. Jinak normální kluci, ale když, tak by vás zabili 😀 No, pak se zase uklidní, ale příjemné to tedy není. Bohužel, vsichni co komentují ve vetsich sdelovadlech situaci na středním východě, jsou … Takže objektivitu necekejme. Nicméně, o oblastech které se netykaji jejich domoviny, se obvykle dá s nimi mluvit.

  • Nemyslím, že by Putin plánoval spektákl. Všechno, co zatím kdy podnikl nebylo
    za účelem spektáklu, ale za účelem konkrétních výsledků. Ostatní politici velmi
    často žvaní a spektákl znají důvěrně.
    Odsunout z ovlivňování ty, co mají dvojí občanství je pro Rusko dobré, stejně
    jako to ostatní. Uvidíme, nakolik se mu to podaří. Ze srdce mu přeji úspěch.

  • Re racek – to máte jako s věřícími všeho jiného náboženství či druhu – lidí kteří se drží nějakého dogma a nějaké pro ně nezpochybnitelné „pravdy“.
    Můžete s nimi mluvit o čemkoliv jako s rozumnými lidmi – o práci, o rodině, dokonce i o penězích či politice – ale chraňte se zavadit či dokonce zabřednout do diskuze o otázkách jejich VÍRY.

    „Bohužel, vsichni co komentují ve vetsich sdelovadlech situaci na středním východě, jsou … „. Tak na to nemám instinkt.
    By se v tom prase vyznalo … https://www.youtube.com/watch?v=Cgx0X-xjYRQ

  • orinoko says:

    Pak bychom ovšem s pejzatymi mohli začít hovořit o Ben Gurionovi. Tomu kdyby ve své době nějaký assasin urizl palici, tak by byl celkem v pravu. Okolnosti vzniku státu Izrael nepostrádaji teroristicke konsekvence.

  • Máte pravdu, pane Gatta. Jsem přesvědčen, že je to způsobeno strašným úpadkem technických vět a rozvojem věd humanitnch. Tam se učí empirické teorie a exaktnosti je tam minimu. A hlavně se učí – nepochybovat!! Já vím, všichni rozumí fotbalu a autům. V mých časech to možná byla pravda. Dnes jim zůstal jen ten fotbal, ale netuší to. Když ještě před 10 až 15 lety se třeba pořád psalo o cenách ropy, tak jsem měl dojem, že ropa vzniká hrou tržních sil … Myslím, že většina anylytiků stejně nikdy ropu v životě nevidělo.
    Tak se nedivte, Klimatické šílenství vzniklo právě v důsledku málo vzdělané veřejnosti. A samozřejmě, fanatické nevzdělané mládeži. Snadno zmanipulovatelné.
    A přitom problém je snadno pojmenovatelný. Několikanásobné přelidnění.

  • Betty, Putin hledá nástupce. A bojí se, že přijde zase nějaký Jelzin, kterému zase zaplatí kampaň p. Söros a další bohulibé společnosti, jako CIA a pod. Možnost zrady Ruska by tak prudce vzrostla. Takže omezí poněkud prezidentské pravomoci (ale pořád budou vyšší než měl car Nikolaj…) a do hry vezme víc Dumu, která je přece jen větším průřezem zájmů ruského lidu a plebiscity. Zcela sázet na osvícené panovníky totiž nelze, že. Jak vidíme v historii Ruska, kdy Putin byl snad jediný pravý rus v čele státu po několika stech letech, že. I když třeba Stalin rozhodně zájmy Ruska nepřehížel.

  • Martin (už bez taky m) says:

    Ke změnám v RF:
    Вечер с Владимиром Соловьевым от 16.01.2020
    https://www.youtube.com/watch?v=YajZLIezQIQ
    Přejme VVPutinovi to co už RF (nejenom) dlouho potřebuje -a nastala chvíle kdy bylo třeba konat: funkční Parlament a spolupracujícího premiéra.
    Větší rozdělení odpovědnosti, větší zaangažovanost.
    Zatím to nevypadá vůbec špatně.
    Úkoly vlády prezentované novým premiérem naprosto vystihuje následující formulace kterou ve své zahajovací řeči použil (významová parafráze): boj s chudobou, urychlení realizace federálních národních projektů, inflace do 4%, návrat důvěry mezi vedením země a byznysem…
    Program sociální spravedlnosti založenou na tradičních hodnotách orientovanou na nejdůležitější, nejvýznamnější problémy lidu, starost o rodinu, děti, růst kvality života, sociálně adresný program pomoci chudším se zapojením regionů, přesné zacílení sociální pomoci potřebným a zapojení státu do řešení jejich konkrétních problémů předpokládá nastavit nejpozději do 2 let…
    Konkrétní, seriózní a na nic nečekající přístup: lidé potřebují vidět výsledky, potřebují je pro každodenní život- proto byl jmenován odpovídající člověk, který hodlá a ví jak OKAMŽITĚ KONAT…
    Předpokládá se řada strukturálních změn očekávané vlády, čeká se konec hegemonie finančního bloku.
    A bude-li parlament spolupracovat, bude konat „odzítra- vč. očekávaných investic, protože miliardy na účtech jsou k ničemu- musí efektivně a cíleně mezi lidi, do výroby…Vypadá to, že nejen „dirigent orchestru“ (V.V. Putin) velmi přesně chápe co kdo jak kudy a s kým…, očekává se že změna- výměna těch kteří nebudou naplňovat stanovené cíle- bude pro příště rychlá…
    Odcházející funkcionáři přitom nejsou „kamenováni“…
    Přicházející „kádry“ musí umět sladit technicko-technologické potřeby, efektivitu a lidskou základnu.

  • Martin (už bez taky m) says:

    RF se obrací ke své největší základně a jistotě budoucího rozvoje a blahobytu: K LIDEM! K národům RF. K rodině jako základu státu! Ano- takto uvažuje vedení surovinově nejbohatší země světa: ZÁKLAD JE V SPOKOJENÉM, ZDRAVÉM A PRO SVOU VLAST ANGAŽOVANÉM OBYVATELSTVU!! RF vidí V LIDECH OPAK HNUSNÉHO POJMU euROatlantidy: „Lidské ZDROJE“…
    Evropané bdětě!
    Lidství je právě obnovováno- na Východních oblastech…

  • orinoko says:

    Jednu věc můžeme konstatovat už ted, aniž bychom Rusům strkali svoje rypaky do jejich vlastních veci.
    Oproti Medvedevovi bude nový ruský předseda vlády hodně vidět a slyset. Kdo vi? Možná to je i budoucí kandidát na prezidenta.
    Ten člověk mi nějak evokuje Cernomyrdina /či jak se jmenoval/ , ale po hříchu jde nejspíše jen o vnější vzhled. Nejsou v tom nějaké konkrétní konotace z minula.

  • Martin (už bez taky m) says:

    Jde o mnohem širší dění. V.V. Putin jako systémový, dlouhodobě uvažující STÁTNÍK -na rozdíl od eurohujerských STÁDníků- spustil se spolupracovníky- k nimž je odpočátku nutno počítat progresivního, informovaného a pragmaticky exaktně přesného a cíleně a adresně působícího premiéra společenskopolitickou změnu v nastavení fungování celé obrovské země.
    Prezident RF mobilizuje, aktivizuje, vyzývá k přijetí ZODPOVĚDNOSTI za další potřebný rozvoj RF, nastartování motoru výrazných, rychlých a účinných promyšlených ekonomických změn. Do středu pozornosti jako hlavního garanta, hlavní sílu a naději i cíl všeho snažení postavil RODINU, DĚTI, A BUDOUCNOST NÁRODŮ RF.
    Dělá to po vyřešení základů obrany navenek, za unikátní pozice RF na diplomatickém poli (frontách), při zajištěné makroekonomické situaci, při rostoucích cenách surovin, při relativní politicko-společenské stabilitě, při vysokých zl. rezervách a plusovém rozpočtu, při minimalizovaných dluzích, při deklarovaném a postupně neskokokově promyšleně realizovaném odchodu- nejen od dolaru – ale i od otřesů působících bankovních FLAT-FED spekulantů (Soros), při rozjetém programu národních federálních projektů rozsáhlé podpory investic do infrastruktury, rozvoje a využití surovinových zdrojů, při zajištěném odbytu a při vysokém renomé armády.
    Posiluje patriotismus, odmítá „víceobčanství“, žádá přijetí zodpovědnosti a udržení tradičních hodnot…
    RF právě drtí žvásty protiruské propagandy a rusofobie na kosmický prach- který ještě hodlá použít jako palivo…
    Zdatný judista se holt nezapře.
    Přeji RF úspěch, neboť to co právě provádí je zásadní skutečně vysoce prodemokratická a prolidová- přeměna funkčního státu na stát který je třeba PRO LIDI a nastupující BUDOUCNOST.
    Nová Ústava má projít referendem a být výrazně PROsociální.

  • orinoko says:

    Svět je vlastně cvokarna.
    Do „libyjskych“ události vstoupilo Recko. Hodlá v Libyi tvořit protivahu tureckém debilovi. Oba jsou ovšem v OTAN. Ale zároveň říká , že jenom pote, co se v Libyi bude chtít usadit osmansky protosultan.
    Co za tim vším vezi? Třeba Putin?
    Není celý svět dneska cosi jako Babylonska vez?
    Něco si začínám uvedomovat. Je to osobni. Byla doba , kdy jsme s kámošem tyhle věci řešili spolu u piva v hospode. Ale on už má roky. Napsal dvě knížky , kterými se srovnává s tím i onim.
    Ženská mi s tím nepomaha, ma starosti, aby se dařilo hlavně kulture.
    Nejvyšší cas, abych vyrazil do jámy lvove.

  • racek napsal

    Betty, Putin hledá nástupce. A bojí se, že přijde zase nějaký Jelzin, kterému zase zaplatí kampaň p. Söros a další bohulibé společnosti, jako CIA a pod. Možnost zrady Ruska by tak prudce vzrostla. Takže omezí poněkud prezidentské pravomoci (ale pořád budou vyšší než měl car Nikolaj…) a do hry vezme víc Dumu, která je přece jen větším průřezem zájmů ruského lidu a plebiscity. Zcela sázet na osvícené panovníky totiž nelze, že. Jak vidíme v historii Ruska, kdy Putin byl snad jediný pravý rus v čele státu po několika stech letech, že. I když třeba Stalin rozhodně zájmy Ruska nepřehížel.

    Ano – osvícený panovník s dostatečnou mocí umí otočit vývoj státu. Ale co kyž se zblázní, nebo jeho nástupce už není tak osvíceny !!! ???

    No on demokratický „hlas zástupců lidu“,také nemusí být osvícený, ale může z toho být jen rozhádaná žvanírna zájmových skupin. To zažili všechny „demokracie“, od Athen přes VFR až po naši sněmmovnu.
    Dokonce ani mé oblíbené referendum nemusí být vždy ta správná záchraná brzda – kolik lidí už nadšeně masově volalo slávu nové válce, nebo naivně cinkalo klíči …
    Bez kvalitní elity ve vedení to prostě nejde – vi Citadela od Exuperyho.

    Výše dobré odkazy od orinoka.

    To zapojování nových a nových států do „řešení“ dnešních lokálních konfliktů mi připomíná začátek I.WW.

  • Putin dělá co může, teď dostali po nose úředníci odshora dolů, žádný nesmí mít
    účet v zahraničí, ani jeho rodinka, pokud si chce udržet flek. A daňová přiznání musí obsahovat i výdaje. To je pěkná rána korupčnímu prostředí.
    Racku, on má jistě lidi v záloze, ale není tak naivní, aby roztruboval do světa kteří to jsou. A tenhle zásah do byrokracie to jeho nástupcům jen ulehčí.
    Gatto, jasně že na tomhle světě není nic jistého a lidé se dají zblbnout neuvěřitelně snadno. Ale pokud budují něco smysluplného zas to tak snadno nejde. Nebezpečí vzniká, když mají pocit, že je hotovo a všechno je dané.
    Přestanou se snažit a z toho vznikající nuda jim nakonec zavaří.

  • Re
    Jak jsem napsal – jsem zásadní zastánce referenda. Jistě i „nevzdělaná ulice“ se může nechat zmanipulovat a rozhodnout úplně špatně. Ale stejně tak můžou špatně rozhodnout volení zastupitelé nebo i osvícený panovník.
    Jedna věc je ale společná – ať rozhodne kdokoliv, tak tíha toho rozhodnutí penězi nebo i krví nakonec vždy dopadne především na tu „nevzdělanou ulici“.
    Při refendu neni žádné „my a oni“ – není se na koho vymlouvat. Tedy docházi ke společenské zkušenosti a tim časem i odpovědnosti.
    Navíc hrozba z vyvolání referenda, nebo nějakého odvolacího řízeni by i ty elity nutila se aspoň trochu snažit vnímat problémy a názory i svých neelitních spoluobčanů.

  • No, tak jsem zaznamenal, ze ode mě to asi opsal jistý Basta, byvaly velvyslanec v tech mistech. Ja si to dám patentovat, příště. Ja jsem byl předpověďmi proslulý. Treba když jsem komentoval šéfovy skvělé vize, které se musely realizovat. No, samozřejmě, ze jsem mel pravdu jsem pak nijak nekomentoval. Svou zidli jsem měl rád. Jednou jsem presne predpovedel vysledek voleb, prvnich 5 s odchylkou nejvys 1%, tusim ze vyhral tehdy Špidla. Dokonce se to da vyhledat v historii prislusnych internetovych novin.
    Nebo jsem zavelel k ustupu kdyz jsem zacal tušit tlak akcionářů na dosazeni vlastnich favoritu a příbuzných. No. Bohužel stalo se. I kdyz mi neverili. Kupodivu jsem jediny prezil, asi ze o me misto kde bylo moc prace nebyl zajem. Tak jsem si pripravil nastupce a se slavobranou odešel do důchodu, rad a dobrovolně. Jo jo.
    Jsem to ale vejtaha, ze. Ale nemyslim, chce to jen vyhodnotit informace. Ze vsech stran, i kdyz se mi nelíbí, třeba. Nebo jsou mi odporní. I oni mivaji pravdu. Docela se chytá pani (dříve pan) Tereza Spencerová.. taky ji predpovedi docela vycházejí. Samozřejmě, na ni zdaleka nemam. A ve svem veku uz obcas blbnu a zapominam. .

Napsat komentář


[do_widget id=recent-posts-2]