Propad lodní dopravy potvrzuje hospodářskou krizi

Dávám jen pár čísel, o kterých jsme psali už ve starších článcích. Propad Baltic index je fakt drsný, světová lodní doprava málem stojí. Takto vypadá hospodářská krize.

V českých a světových korporátkách vládne během organizovaného politického a ekonomického rozpadu EU povinný optimismus. Nechci rušit profesionální lodní kapelu na Titaniku od vážné práce na výstavbě kapitalismu. Protože však na Titaniku nesedím, tak jen pár čísel, o kterých jsme psali už ve starších článcích. Propad Baltic index je fakt drsný, světová lodní doprava málem stojí. Takto vypadá hospodářská krize.

Index je 50 % níž, než při historicky nejnižších hodnotách, viz graf. Loďaři jasně ukazují, že po planetě není co vozit. Takto vypadá odvětví před krachem, když poptávka nepokryje ani náklady. Viz tento graf a dolní červená čára nákladů.

To pochopitelně souvisí i s propadem ceny surovin. Když se nevyrábí, není poptávka. Podívejte se na propad ceny surovin, viz dolní graf.

Schválně jsem tam dal i průběh grafu akcií (NASDAQ), abyste jej mohli porovnat. Je to div neoliberální ekonomiky, která v posledních časech nerozumu přestala být klasickým kapitalismem. Po planetě není co vozit, nikdo nekupuje suroviny, protože nemá komu prodávat vyrobené, ale burza stále roste. Tomu se říká zázrak neviditelné ruky trhu. Jenže z vody se v reálu víno neudělá. To ukazuje export z Číny.

V únoru 2016 klesl vývoz naprosto jasně, viz graf. V únoru byly sice v Číně novoroční svátky a tím pádem i více volna, ale stejně. Pro naše montovny je mnohem horší fakt, že do Číny už 16 měsíců trvale klesají dovozy. Celkový pokles je 13.8 %. To znamená pro EU, že se dováží mnohem méně luxusu, aut a obráběcí techniky. A z Ruska jsme si dovoz zakázali vlastní pitomostí. V USA je podobný závod ke dnu už od roku 2015. Podívejte se na grafy v článku Kdo mediálně lže, ten korporátně krade .


Hodnota článku (rešerše, napsání, korektura, anotace, ilustrace, redakční práce) je ohodnocena částkou: 400 Kč
Pokud chcete na provoz webu přispět, klikněte zde , nebo na baner v úvodní stránce. Děkujeme!

7
Komentujte

Chcete-li přidat komentář, přihlaste se viz Přihlášení.
6 Comment threads
1 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
5 Autoři komentářů
BédazeddmmorinokoStan Autoři posledních komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Béda
Člen
Béda

http://www.novinky.cz/domaci/397871-britove-uz-odklepli-prodej-l-159-do-iraku.html

Když letadla L-159 kupovala od Aera česká armáda, tak stálo jedno letadlo skoro miliardu! Dneska je prodává Aero do ciziny za téměř miliardu také, ale 12 nebo 14 kusů. To je kšeft. Nebylo to porušení povinností při správě cizího majetku, pane Kalousku?

orinoko
Člen
orinoko

Vazeni, placete spravne , ale na nespravnem hrobe. Proc tomu tak je , vi nejlepe zasrana zidova Emerika. Znate to , ruzne sankce, omezeni, bezpecnostni hledisko … hlavne aby emericky islamo-zid mel veci pod vlastni kontrolou.
Takze cesky zajem a profit se nachazi nekde u cerne galakticke diry.
Takovy je imperialismus USA ve Veskrnove lidsko-pravni sarade, takovy je neokolonialismus v podani soucasneho Eurosojuzu.

mm
Člen
mm

Baltic Index je sice vypovídající, ovšem je možné, že se ruda zpracovává už v těžařských zemích na kov, a výlisky z něho pak kamiony putují po Evropě. Uhlí se tradičně vozí po železnici. lodní doprava je drahá, pojištění, provoz…..možná se vyplatí pro lodě s LNG/LPG ložené v Kataru směr ostatní svět. před dvěma lety jsem myslím zde psal, že do ukrajinské Oděssy připluly a byly vyloženy dvě lodě za určizé období, a divil jsem se, aniž bych cokoli predikoval. Stalo se něco? Zboží nezboží, tedy cargo necargo, Ukrajina jaksi žije dál….

zedd
Člen
zedd

I když vyloučíte suroviny, tak má lodní doprava stále dominantní podíl v mezinárodním obchodě. Zvlašť v posledních několika desítkách let, kdy se mnohé staré výroby přesunuly do jihovýchodní Asie a ty, vycházející z digitální revoluce, se v místech konzumu vůbec nezakládaly.
To, že účetnictví západu už dávno není v červených číslech, je dáno jen a pouze vztlakem Wall Street a City, což jsou dva meteorologické balóny plněné těmi nejlehčími deriváty a ty se právě chystají prasknout.

Béda
Člen
Béda

https://www.marxists.org/cestina/lenin/1916/061916/ch07.html
http://www.zvedavec.org/komentare/2016/03/6823-parazitismus-na-treti.htm

Jak je vidět (druhý faktografický článek to potvrzuje) nadčasovost Leninova díla (a to jej napsal před cca 110 lety za své emigrace ve Švýcarsku) překonává Hayeka, Misese i Keynese dohromady. Protože jejich experimenty, které v různých kombinacích ordinují světu západní ekomnomové vždy nakonec vedou svět k předluženosti, krachům, násilí a imperialistickým válkám.