Retro: Co všechno si ještě vlády dovolí? Úvaha finanční

10. 12. 2015

Zřejmě jen to, co jim dovolíme my.

Tlaky na zrušení hotovosti sílí. Banksteři a podplacené národní “elity“ se snaží, seč mohou, ale zatím, jak vidno, nenastala ta pravá doba. Jaké jsou argumenty pro zrušení hotovosti a plný přechod na placení kartami? Posuďte sami.

Velkému bratru, velký bratr to je váš milovaný stát a vámi milovaná vláda, nic neunikne. Naprosto průhledné financování, dokonale vytvořené spotřebitelské profily. Stoprocentní znalost a možnost, že bude každý sledován pomocí chytrého počítačového programu.

Například si koupíte knihu. V rubrice „Pozor, sledovat“ se vám objeví bod. Koupíte si další, další bod. Při dosažení jistého počtu bodů se rubrika zabarví červeně a vám se v profilu osobnosti objeví hodnocení: Pozor, inteligent! Pokud překročíte nastavenou hodnotu bodů za knihy, program provede analýzu autorů a titulů. Pokud to budou knihy o zahrádce, v profilu naskočí upozornění a program zjistí jak velkou máte zahradu. Jestliže velkou, v rubrice „Pozor, sledovat“ se objeví analýza: Nebezpečný samozásobitel s možností výměnného obchodu. Vymyká se nastaveným kritériím! Sledovat fyzicky, případně zatknout.

Zatčení bude automatické, pokud to bude levicová literatura. Ale tento případ brzy vymizí, protože levicová literatura ohřeje vaši domácnost přes centrální spalovnu jako první. A takto vás, přes vaši kartu, pěkně v pohodlí budou elity sledovat. Program bude mít jen jediný algoritmus, ten vytvoří dneska slušný maturant na průmyslovce.

Co máte na sobě? Víme. Co svačíte? Víme. Kdy a kam jste jel do kina, jakou tramvají a linkou metra, kolik vás to stálo, jaký to byl film, kde jste seděli, i jak to je daleko od vašeho bydliště? Víme. Víme všechno! A stačí nám na vás jediný program.

Ale vraťme se k financím. Svému dospělému dítku nebudete moci podstrčit finanční částku jakkoliv malou, aniž byste zaplatil darovací daň a dítko daň z příjmu. A pokud přeci jenom podstoupíte tuto transakci i banka si slízne nějakou kačku za převod.

Při této příležitosti je potřeba si všimnout, že při volbách jste dali pravomoci politikům, ale ve
volebním programech nebylo nic o tom, že budou moci vládnout neomezeně a ukradnou vám všechny svobody! Ale dělají to! A je na vás co s tím uděláte vy.

Ano vy, Viléme, Hynku, Jarmilo!

© Vlastimil

5 19 hlasy
Hodnocení článku
Platby

Líbil se vám článek?
Přispějte, prosím, redakci OM na č. ú. 2900618307/2010, nebo přes následující QR kódy.

QR platba 50 Kč

QR platba 50 Kč

QR platba 100 Kč

QR platba 100 Kč

Odebírat
Upozornit na
28 Komentáře
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
zajoch
16. 12. 2022 8:00

Myslím si, že by se lidé měli vrátit k placení v hotovosti a nenahrávat bankám příjmy. Sama mám už několik let kartu jen na výběr hotovosti z bankomatu. Je to sice méně pohodlné, ale zvykla jsem si. Obchodníci jsou také rádi, když za můj nákup nemusejí odvádět poplatky.

Alva
Alva
Reply to  zajoch
16. 12. 2022 9:26

Dělám to stejně.
Postupem doby jsem zjistila, že je také lepší přehled o penězích.
Přece jen fyzická bankovka se lépe pamatuje, než číslo na účtu, které navíc asi málokdo kontroluje denně.

orinoko
Reply to  zajoch
16. 12. 2022 11:08

Osobně kartu používám v nouzi; znám místa, kde bankomat vůbec není. Ovšem ne všude lze plastem platit. A není těch míst kdovijak málo… Plast snad ještě, ale znám i důchodce, kteří platí svým mobilem a vyhazují svoje cmrdliky za příjem satelitního sajrajtu. A jsou celkem normální, což mi přijde jako nonsens. Moje osobní úchylka spočívá ve zpropitnem, které pravidelně nechávám řidičům – dorucovatelum. Ani si neumím představit, že bych nic nedal kurýrům s vínem z Pálavy. Něco takového se ale bez hotovosti neobejde. Za pokrok považuji možnost zaplatit celou fakturu an block, aniž bychom museli sjíždět jednotlivě položky. Oběma stranám… Číst vice »

fajt
Reply to  zajoch
16. 12. 2022 11:13

to je tak akorát dobré, když si jdete koupit předražené mléko a nebo špatně stravitelný pecen chleba do kaufu, tady vám tu vaší drobnou rebelii budou tolerovat – ale zkuste takhle ze stružoka koupit něco většího, vcelku potřebnějšího, či užitečnějšího … myslím si, že to teprve začne ta pravá korporátní estráda, kterou drtivá většina nedá. ..)

Alva
Alva
Reply to  fajt
16. 12. 2022 15:26

To máte pravdu, ale kolikrát do do měsíce kupujete mléko nebo chleba a kolikrát nábytek, nebo auto?

zajoch
Reply to  fajt
17. 12. 2022 10:24

Nemám vaše zkušenosti. Zatím jsem i velké položky, jako auto, platila hotovostí. Pravda, je to už několik let, ale karty už existovaly. Pračku považujete za drobnost?

fajt
Reply to  zajoch
17. 12. 2022 13:31

někdo považuje pračku za zbytečnost – krom toho dnes nepere ani tak pračka jako chemie – pokud utrácet dnešní inflační losy, tak za grunt, kdysi jsem pořídil hektarový les za pár kaček, dnes je to už podstatně horší – no a tady už nikomu nic do ruky hotově nestrčíte, to si už psychopati na vrcholu korporátního hnoje dost silně ošéfovali. ..)

Gatta
Gatta
Reply to  zajoch
16. 12. 2022 16:37

Souhlas – je to jen o zvyku. A taky vybrat banku, kde je možnost bankomatu „kdekoliv zadarmo“, s vysokým limitem výběru z bankomatu a nejlépe s denním limitem. Vše v jednom jsem zatim nenašel. Takže kombinuji dvě banky. Často jdu vybrat (kdekoliv zadarmo) a pak jdu do bchodu platit hotově. Obyčejně ale vybírám tak 2x měsíčně. RE orinoko – spropitné myslím také chtěli zdanit – že to je šedá ekonomika. Myslím ale, že ta servírka nebo kurýr ví nejlépe jak tu pětikorunu utratit. A pokud svoji práci dělaji příjemně a rychle, tak to je k vlastní službě vlastně takova „přidná… Číst vice »

Točmistr
Točmistr
Reply to  zajoch
17. 12. 2022 8:12

Mám to podobně.
Jedna zajímavá zpráva z roku 2020:
https://www.federalreserve.gov/monetarypolicy/reservereq.htm
Jmenovalo se to bankovnictví částečných rezerv, protože banky byly nuceny držet alespoň nějaké % skutečných peněz, ale tím výrokem to FED nastavil (pro banky ve své působnosi ?) na nulu, takže můžou půjčovat co hrdlo ráčí, bez toho aby alespoň něco skutečně měli. Ten podvodný finanční systém se stává čím dál tím víc absurdnější.

Gatta
Gatta
Reply to  Točmistr
17. 12. 2022 9:28

Jo, bankovnictví částečných rezerv – pomatuji, že to bývalo 10%. A i to se ale ještě dále multiplovalo.

No a dnes to tedy dosáhlo už absolutní dokonalosti :-)

orinoko
Reply to  Gatta
17. 12. 2022 11:01

Zvláštní… dbám na to, aby mi měsíčně zbývalo 10 tis v hotovostí. V koRUNACH. To je jedna banka. Ze druhé pravidelně vybírám jinou měnu, jež měla posloužit nákupu nějakého ojeteho pelesince. Ovšem při pohledu na ohavnou moulu Grety z VaLHALy mě přešla veškerá chuť na realizaci tohoto nápadu. Navíc mi řízení auta opravdu nechybí. Takže uplatnění této hotovosti hledám v jiných oblastech. Útrata není problém, tím je její smysluplnost a účel. Určitě něco půjde Brnu. Něco na jarní tematické návštěvy našeho okolí – Drážďany, Krakow, Budapešť, Vídeň… Moskva už je dneska bohužel za dráty… a objevil jsem skvělý hudební nástroj…… Číst vice »

Gatta
Gatta
Reply to  orinoko
17. 12. 2022 11:29

Zdar – pokud bydlíš a pohybuješ se převážně ve větším městě je auto opravdu zbytečné.
Na vesnici a v menších městech jsi bez něj ztracen. A s přibývajícími roky je to čím dál horší.

Greta – neGreta, tahle společnost je založená na dopravě a mobilitě, tedy buď bude nějak zachována ta mobilita, nebo se vše musí změnit a přizpůsobit možnostem – jak pan PPK nerad slyši – přijde nějaký ten kolaps.

Ale vždy je lepší zůstat do poslední chvíle mobilní – třeba i s 10 let starým přibližovadlem v základu.

Last edited 1 rok před by Gatta
Gatta
Gatta
Reply to  orinoko
17. 12. 2022 11:40

Tak mě to tu po dlouhé době bloklo – představ si má hrůzo, napsal jsem (jen pro příklad) název jednoho typu místního výrobce automobilů.

Jak to psal jeden člověk o kolapsu v Argentině.
Před gangy vás nikdo neochránil, policie se nadalo dovolat … ale běda špatně zaparkovat – to fungovala okamžitě, včetně vymáhání pokuty.
To víte jakási Argentina – to by se u nás nemoholo stát. :-)

Last edited 1 rok před by Gatta
Gatta
Gatta
Reply to  Gatta
17. 12. 2022 18:15

RE orinoko

Pro dokonalost potírání skryté reklamy …asi ???, byl pro jistotu smazán i opravený článek.

Šlo jen o reakci na orinoka s mým názorem, že pokud člověk nebydlí ve velkém městě, kde auto opravdu nepotřebuje, tak jinde se bez něj neobejde. Zvláště s postupem roků.
A buď tedy že zůstane nějak zachovaná ta 100 let budovaná mobilita, nebo nastane kolaps.
A že je tedy vždy lepší vlastnit nějaké pojízdné přibližovadlo.
Jeden nikkdy neví …

orinoko
Reply to  Gatta
17. 12. 2022 12:57

TV jako inspirace. Už teď se těším na chvíli, kdy glóbus zaplaví jen jedna komplexní měna, a to svět „babek“.
Kolik stojí hambáč? 5 babek!
Kolik stojí Bidet? 6 babek!
Kolik stojí sex? 0 babek!
Kolik stojí svoboda? Mnoho babek!
A kolik stojí život? To je problém! Babky došly! Systém ztratil podstatu!

Gatta
Gatta
16. 12. 2022 19:36

Co všechno si dovolí – COKOLIV
Jediné, co změní je stav rovnovàhy.
„Síla proti síle – vůle proti vůli,“

Na stránkách pana Hampla hodnotí nedávné demonstrace Jan Keller.

Nedávno jsem se zde s daleko krotší kritikou se zlou potázal. A věříte, že názor pana Kellera je pro mne důležitější než stovky jakýchsi mínusů.

https://www.petrhampl.com/aktuality
„O zvůli a neschopnosti (15.12.2022)“

Bety
Bety
16. 12. 2022 19:44

Ono je otázkou, jestli se ty hlasy ve volbách skutečně počítají, nebo jestli je na to takový
malý prográmek. Nechce se mi věřit, že by takováto možnost byla opomenuta.
Ovšem další možností je připustit k volbám – třeba prezidenta – jen takové „osobnosti“ ,
kdy jsou všichni prakticky zaměnitelní. Já se už rozhodla, že k těm volbám nepůjdu.
Nikdo z nich není podle mého názoru dobrý, tak proč volit v každém případě někoho špatného ?

Hudryperman
Hudryperman
Reply to  Bety
17. 12. 2022 14:24

Nedalo mi to a proto si dovolím položit otázku. Vy.milá Bety,jste zastáňkyní pravdy v životě společnosti a přesto jste schopna tvrdit,že všichni kandidáti jsou špatní. I když svým způsobem máte pravdu,přesto mi nejde na rozum,proč jste mezi špatné zahrnula i Baštu.Ten pán mi není sympatický a znám jej osobně,ale podle Vašich morálních krytérií špatný není.Vždyť byl poctivým a režimem trestaným disidentem,má kvalifikaci na českého prezidenta i tím,že byl v base a když chtěl vážně realizovat politický sen se jménem „čisté ruce“,tak se toho Zeman tak lekl,že celou akci zrušil a Baštu poslal na anbasadu v Moskvě ! Z hlediska morálky… Číst vice »

orinoko
Reply to  Hudryperman
17. 12. 2022 15:17

Hmm, ptáš se…a odpověď přitom znáš. Poslední dobou se mně osobně stává, že jsem mezi některými lidmi tady u nás jedinou integrující osobou schopnou strávit kritiku Putina a Bideta, neurazejici se anamnézou jurského plebsu, personou oceňující opravdu šikovné a nadané Čechy, Moravany, Slezany, ale i kohokoli jiného, kdo má přirozený gebir vnímat svět takový, jaký je. Naším prokletím není neschopnost jednotlivce či kmene vnímat opravdu zajímavé exempláře, nýbrž absence rovných páteří a neochota přijmout nepohodu. Lokajskou výbavu dodnes chápeme jako metodu pohodlného přežití a tak pro Čížka nebudou čínské kredity ničím nepřijatelným. Smradek ale teploučko, nehas co tě nepálí /ani… Číst vice »

Gatta
Gatta
Reply to  orinoko
17. 12. 2022 18:26

Citát pan Hampla – při kterém jsem pochopil co mi občas vadí a jen jsem si neuměl zformulovat proč. https://www.petrhampl.com/aktuality/ O upadajícím impériu a optimistickém pohledu na svět (15. 12. 2022) – dole Cituji: Když se třeba hroutí výroba, je tu povídání o tom, že výroba je zastaralá a máme přecházet ke službám. Když upadá školství, je tu povídání o tom, že staré školství vlastně bylo špatné a lepší je taková škola, kde si děti nemusí namáhat hlavu. Když dojde k rozpoutání zbytečné války, jsou tu nadšenci, co budou hýkat nadšením, že válka je užasná. A tak dále. A ke… Číst vice »

Dolmen
Dolmen
Reply to  orinoko
17. 12. 2022 21:18

O čínských kreditech toho vědí nejvíce v ČT, tam je snad dokonce vymysleli, zejména jejich široké portfolio. V Číně jsou zaměřené na neplatiče daní, proto to strašení s nimi tady – vždyť neplacení daní je takové „demokratické“ a tenhle luxus si mohou dovolit jen opravdu vysoce postavení a zazobaní demokraté. Placení daní je přece dobré jen pro lůzu.

Dolmen
Dolmen
Reply to  Dolmen
17. 12. 2022 21:23

Ještě jsem zapomněl dodat, že se snimi straší tak usilovně proto, že se podobné kredity chystají i tady…, tak aby si Čížci zvykli. Oproti čínským budou mít zdejší kredity jenom malou demokratickou odchylku – nebudou zaměřené na neplatiče daní, nýbrž na špatně smýšlející šváby a dezoláty..

orinoko
Reply to  Dolmen
18. 12. 2022 2:21

Čirou náhodou jsem objevil velmi zvláštní zdroj. Čínský kredit je fakt. Je přiděleno základní numero, od kterého lze stoupat, ale také klesat za např. návštěvu pornografie na webu. Řízení auta pod vlivem alkoholu apod. netřeba zvlášť zdůrazňovat.
Osobně to vnímám jako donucovací rámec, jak udržet pohromadě takové množství obyvatel, aniž by přitom hrozil rozpad státu.

Gatta
Gatta
Reply to  orinoko
18. 12. 2022 9:12

Ono to vlastně je nové jen formou.
Takový Budhismus a jiná „tolerantní náboženstvi“ měly ten stený účel.
Ovládnout a udržet ovladatelny klidný nenásilný početný lid.

Nakonec i křesťanstvi je „podezíráno“ že vzniklo na východních myšlenkách.

Je to dáno postupnou vyšší zalidněností a tím už nefunkčností židovského a antického brutálniho přístupu k ostatním kmenům a komunitám.

Bety
Bety
Reply to  Hudryperman
18. 12. 2022 10:15

Víte to proto, že jak jsem se dočetla hlavní důvod jeho nominace bylo právě
a snad jedině jeho disidentství. A to mě vzhledem ke zkušenosti s Havlem
nenadchlo. Jestli byl nebo nebyl v KSČ je mi úplně jedno. Svět je v poslední
době v takové rejži, že bych přivítala každého, kdo nás do ní ještě více
nepotopí. Baštu neznám, ale spíš bych se obávala toho, že kdo dosáhl profitu
během posledních třiceti let není zárukou pro to, aby nejel dál v pro něj
osobně příznivé jízdě, bez ohledu na ostatní.

Hudryperman
Hudryperman
18. 12. 2022 8:46

Do odpovědi na otázku co si ještě vlády dovolí patří i zločinné utajování léčebných úspěchů ivermectinu a aktívní zabraňování ve snaze o jeho zakoupení. Viz článek :

https://cz24.news/ivermectin-zazrak-o-kterem-svet-neslysel-uspech-uttar-pradesh/

Osobně mám i s celou rodinou s tímto léčivem ty nejlepší zkušenosti.Musel jsem si jej ovšem opatřit on-line nákupem v Indii a zařídit,aby zásilka prošla hladce celnicí. Jinak
to bylo nemožné. Zločinný záměr donutit co nejvíc lidí k očkování šmakuládou je jasný.

orinoko
Reply to  Hudryperman
18. 12. 2022 9:14

Shodou okolností jsem před týdnem prošel druhým testem na covid. První se odehrál v Brně. I tento byl negativní. Předpokládám, že to být muselo, protože do hry vstoupil docela razantně další subjekt. Jen chci doufat, že se o mě nepoperou.
Jak covid mediálně začal, tak také mediálně končí. Nicméně svůj minimálně testovací účel splnil. Zabodanci už zcela dobrovolně a pravidelně chodí pro svůj booster jak na panáka do baru. Až dojde k návyku, tak jim to havloidi zpoplatni. A to nerozebiram to, co jsem slyšel právě před týdnem.