24. 9. 2015
My zme v Mordoru furt přemyšlali, jak to zrobit, aby Česi konečně začali vražat svoje prachy do sukromych škol. A už zme na to přišli. My promichame ve školach chytre děcka s blbyma, a vy si pak už radi připlatite.
Všeci totiž velice dobře vědi, že vyuka ve školach ide tak rychle, jak to ide temu nejpomalejšimu. Proto se chytre děcka davaly do specialnich třid, aby mohli jit kupředu ke světlym zitřkum rychleji. A hlupějši děcka se davaly do zvlaštnich škol, aby se naučily aspoň čist, psat a sčitat jabka s hruškama, bo na co budete hlupemu vysvětlovat integraly a derivace?
Je to tajak ve fotbale. Kdybyste pomišali prvni ligu s posledni vesnicku a navic ty vesničany přinutili zařadit do soupisky nejlepšich klubu, pak cely system pude do dupy. A stejně tak to dopadne se školstvim.
Už dluho Mordor pracoval na likvidaci školskeho systemu, kery tu vznikal staleti. A postupně se likvidace dařila, ale šlo to pomalu. Fčil to ale zebere rychly konec. Asi si dokažete představit, jak to dopadne, když chytry a vzdělany Dežo, o kereho se rodiče staraju, uči se s nim doma a ma same jedničky, se na chodbach jedne školy potka s Pepičkem a jeho tlupou, kera ma IQ 80 (ale jen když jich je tlupa pokupě.). Chytry Dežo dostane od Pepička parkrat po tlamě, a on už se brzy přizpusobi, šprt jeden.
Schvalně hadejte, co vznikne, když se date dokupy učit jedneho genyja a jedneho idyjota. Budu na konci školy dva genyjove, nebo dva idyjoti?
A tak od přištiho roku pomišame všecky děcka dokupy, bo zvlaštni (letos se to ještě jmenuje praktycke) školy zrušime. Bo tak si to přeje Mordor z brusele. A komu se to nelibi, ten se može vztekat a poděkovat bruseli a socanske minystryni školstvi. A to je tak všecko.
Ladislav Větvička, ředitel Mordoru
Převzato z blogu autora na blog.idnes.cz
Jak to ale vysvětlit zodpovědným činitelům, kteří se asi museli dostat ke své funkci nějakým podfukem? Jinak si to těžko vysvětlit. Kdyby tam byl aspoň jeden normální (a nebál se, že přijde o flek), tak by řekl : lidi neblbněte, je to hovadina! A bylo by vymalováno.
,,Existuje-li na Zemi něco zajímavého, ve škole se o tom nedozvím“ , byla zkušenost ze základky.
Máte bod.
Ale náhodou je spousta věcí co si člověk z té základky užitečně pamatuje a potřebuje dodnes.
A pak jsem na základce získal taky spostu poučení „od kolektivu“ které si taky pamatuji dodnes.
Když si občas na něco z té doby doma vzpomenu, tak žena říká, že jsme měli nějakou divnou základku. :-)
Se mi tak při tom vzpominani na časy minulé asociovala jedna „pohádka“.
Může se to zdát někomu vulgární, ale ten text neni vůbec špatný …
https://m.youtube.com/watch?v=trjk1qn0I3Y
Škola má naučit základním dovednostem a vybavit člověka základními vědomostmi, aby jednak obstál v životě ve společnosti a druhak byl pro společnost přínosem. To za druhé už v demokracii zřejmě neplatí. Zajímavosti lze najít v Blesku, Aha apod.
Asi vám rozumím. Můj pohled na vzdělávací systém (za totáče) byl podobný. A netýkal se jen základních škol. Ale neupíral bych tomu zcela význam. Spíš jde o to, kam to celé směřuje. A to pan Větvička vystihl jednoduše a přesně. A kobyla Valachová stvrdila.
Povinné základní školství je obecně případ vzdělávání, jaké nemá být- je to nabývání negativních zkušeností se vzděláním. Jako celek se snaží likvidovat nejlepší intelektuální kvalitu národa. Je to povinná duševní kastrace. Málokdo to přežije bez úhony, aby se nakonec začal vzdělávat správně sám. Hlavním předmětem by měla být pořadová, pořádková a tělesná výchova – několik hodin denně – čili kázeň, úklid a tělesný vývoj. K rozvoji vyšších tělesných a duševních schopností tímto způsobem by mělo být přidáváno abstraktní vzdělání (tj. vzdělání duševně nižšího charakteru. Jak známo, školství vyšší psychosomatické vlastnosti lidské bytosti právě potlačuje, neboť je to v rozporu s… Číst vice »
Snad je zřejmé, že bychom se neměli zlobit na deformátory lidské bytosti, ale pouze na sebe, že jsme se od nich nechali zdeformovat. Deformace, kterou působí lidem, je vlastně výstražným upozorněním na základní fakt a problém zdegenerovaného lidství vyžadující náležité řešení – především u sebe samých.
Vy se povinným základním vzděláním cítíte zdeformovaná?
Pokud ne, jak to, že vás ta deformace minula?
(Platí samozřejmě i pro ostatní.)
Paní učitelko / pane učiteli, neberte si tu kritiku vzdělávacího systému osobně. A pokud deformace některé jedince minula nebo nezasáhla příliš výrazně, není to ještě důkaz bezpředmětnosti té kritiky.
Nejsem učitelka a kritiku beru, ale jak píše Lena:
„Hlavním předmětem by měla být pořadová, pořádková a tělesná výchova“???
Ostatní není důležité, to se děti naučí jen tak, náhodně, samy???
Když jsem koncem 80. let ve vzpomínkách Richarda Phillipse Feynmana , nositele Nobelovy ceny za fyziku, narazil na větu, že nejvíc času mu zabralo sestavování otázek pro zkoušení, pocítil jsem to jako satisfakci,totiž, že jsme na tom podobně (až na tu Nobelovu cenu). S posluchači udržujete kontakt prostřednictvím otázek, ať už je kladete jim, nebo si je kladli vaši předchůdci dávno před vámi a vy si je spolu s nimi kladete znovu. Je dobře, když posluchači jsou srovnatelných předpokladů.
Se školstvím je to bez debaty mizerné, ale poslední fázi si představuji podle jednoho
amerického filmu – bohužel si nepamatuji na jeho název.
Chlapec, po devíti letech školní docházky a úspěšném přijetí na vyšší stupeň neumí číst,
psát ani počítat. Jediné co ovládá je atletika. Celá rodina je na tom stejně až na matku, která jim ale bohužel zemřela. Zaměstnavatel otce toto zjistí a pomůže otci i chlapci s přijetím do programu pro dospělé, kde je posléze jakž takž číst naučí. Hurá !
Jen mě tak napadlo, že pokud úroveň naší vlády hodnotíme z pozice školství –
Fiala – profesor,svého času i ministr školství, Rakušan – učitel, Válek si též ve vzdělávání
omočil, Bartoš – no ten v New Orleansu z nějakého důvodu vydržel přednášet pouze
jeden semestr…. tak asi můj výrok že se školstvím je to mizerné byl přece jen
nadhodnocením skutečnosti.
Co dobrého je v minulosti zanedbáno špatným školstvím a špatnou výchovou v rodině, to na cestě k budoucímu otroctví „vylepší“ propaganda a dokončí kriminál.
Jen necelá polovina spolužáků prošla nápravně výchovným zařízením, pokud je mi známo. Ale je třeba dodat, že ve třídě převažovaly dívky (fetální alkoholový syndrom ), chlapci zůstali v nižších ročnících. Učitel ve čtvrté třídě řešil problémy , vzniklé tak, že hoch rozpálil o kamna loveckou patronu , přitiskl ji spolužačce na tvář a pochechtával se , že má na obličeji nápis SELLIER BELLOT. Čas a místo děje: Nýřany 1963. Střední škola už byla úplně jiná. Poděkování institucím, jako SNDK, SNTL a dalším nakladatelstvÍm.
Dneska jsem vyslechl hovor dívčích bobanku o on line bankovnictví. Příští časy budou devastující. Budou muset vyhazovat nohy do praku, aby přežily. Středověk neskončil…
Tož vitaj.
OK ?
https://m.youtube.com/watch?v=BDfGblfOsZ4
Válečná ekonomika potřebuje školství vychovávající tupý dav lumíků pro východní frontu. A když ti lumíci nebudou nic umět, ale budou o tom umět krásně žvatlat anglicky, tak v generálním štábu Nadnárodní Americké Teroristické Organizace budou naše dozorce lumíků chválit a drbat za ouškem…