Retro: Neonacisté a Gypsy Industry

21. dubna 2009

Až do minulého víkendu jsem nekomentoval aktivity neonacistů. Nebylo to proto, že bych jim podvědomě fandil nebo měl strach z jejich reakce, ale spíš proto, že jsem se domníval, že pro nás nepředstavují reálnou hrozbu. Byl jsem také přesvědčen, že každá informace o jejich aktivitách jim v konečném důsledku prospívá.

V sobotu však nejdříve válečnou zónu přípomínajícím Ústím nad Labem pod ochranou policie (opravdu ji máme od toho, aby bránila neonacisty a neadekvátně zasahovala proti jejich odpůrcům?) pochodovali Autonomní nacionalisté, což je skupina, která si velmi „vlastenecky“ notuje s německými neonacisty a revanšisty. V sobotu v nočních hodinách pak došlo ke zbabělému žhářskému útoku na romskou rodinu v severomoravském Vítkově, také pravděpodobně s rasovou motivací. Když si porovnáte fotodokumentaci z již proběhlých neonacistických provokací, zjistíte, že probíhající hospodářská a politická krize je vodou na mlýn pravicovým extrémistům, že roste jejich počet i odhlodlání a každá jejich další akce je organizovanější a účinnější. Nelze také nevidět, že mají stále vyšší podporu ve společnosti, unavené dlouholetým neřešením sociálních problémů.

Chceme-li tuto situaci skutečně a s chladnou hlavou řešit, měli bychom si nejprve položit, a někdy v budoucnu i odpovědět, na tyto otázky:

  1. Je toto hnutí opravdu autentické, jak se nám snaží naznačit Ivan Langer, a vzniklo z pocitů rozčarování nad zhoršováním situace v romských ghettech a jejich okolí, z rozladění nad neúčinnými pokusy o „pozitivní diskriminaci“ menšin a z osobních negativních zkušeností s drobnou pouliční kriminalitou a zneužíváním sociálních dávek?
  2. Pokud není autentické, komu prospívá eskalace napětí mezi většinovou společností a v mnohém skutečně odlišnou menšinou?
  3. Nejsou tito lidé ve spojení s „Gypsy industry“, který na jedné straně reprezentují lidé, bohatnoucí z romské emigrace, a na druhé nevládní organizace a „profesionální Romové“, bohatnoucí ze státních grantů a dotací?
  4. Neslouží všichni ti pomýlení „vlastenci“ pouze k odvedení pozornosti od velkých problémů, kterými nás zásobují naše slušné „bílé límečky“ k někomu, kdo se neumí tak efektivně bránit?
  5. Nejsou jenom vítanou záminkou pro další posilování kontroly nad občanskou společností a totalitních tendencí?

Možná nám na tyto i další otázky odpoví bývalý člen Ku-klux-klanu, který bude v pátek přednášet na Karlově univerzitě.

0 0 hlasy
Hodnocení článku
Platby

Líbil se vám článek?
Přispějte, prosím, redakci OM na č. ú. 2900618307/2010, nebo přes následující QR kódy.

QR platba 50 Kč

QR platba 50 Kč

QR platba 100 Kč

QR platba 100 Kč

Odebírat
Upozornit na
52 Komentáře
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
peter.
3. 8. 2016 6:07

Budem písať o tejto otázke(rómskej)z pozície občana SR,lebo situáciu v ČR nepoznám dostatočne na to,aby som sa k nej vyjadroval.Rómovia žijú na Slovensku už viac ako 600 rokov a svoj spôsob života za túto dobu nijako výrazne nezmenili.Po r.1989 v dôsledku nástupu kapitalizmu prišli ako prví o prácu.Štát im to nahradil sociálnymi dávkami a tým,že ich poučil o ich „ľudských právach“.Rómovia spoznali slovo „diskriminácia“.A štát začal každoročne vydeľovať obrovské sumy peňazí na riešenie“rómskej otázky“,ktoré spolu so štedrými prídelmi peňazí z EU a s peniazmi od tzv.“filantropov“typu Soroš,nemohli uniknúť pozornosti supov-mrchožrútov v rôznych „neziskových“ mimovládnych organizáciách,ani tzv.rómskej šľachte.A tak sa tieto… Číst vice »

PPK
PPK
3. 8. 2016 8:08

Romská otázka je otázka na výsost občanská. Fakt, že právě takto řešena není, je vinou politiků za to neřešení zodpovědných.

peter.
3. 8. 2016 10:04

PPK napsal Romská otázka je otázka na výsost občanská. Fakt, že právě takto řešena není, je vinou politiků za to neřešení zodpovědných. PPK: Mňa dokážu až do nepríčetnosti vytočiť názory politikov, žurnalistov aj niektorých bohatších Rómov,že stav v ktorom sa dnes Rómovia nachádzajú, spôsobili „komunisti“,lebo sa im snažili nedemokraticky vnútiť hodnoty ktoré si ctila majorita.Uvediem len jednu z týchto hodnôt.“Kto nepracuje,nech neje“.A tí komunisti Rómom prácu dali.Pozemné stavby by bez Rómov nemohli existovať.Rómski chalani z osád museli nedemokraticky narukovať na VZS,kde sa naučili základom hygieny,poriadku, disciplíne a mnohí z nich si tam urobili(boli k tomu nedemokraticky donútení)vodičáky.Komunisti zrušili 600 rómskych… Číst vice »

Gatta
Gatta
3. 8. 2016 11:28

Re peter – dobře jste to napsal.

A za celá ta dlouhá léta opravdu jediný „slušný“ kulturní počin na téma romů byl neslušný Roming. :-)

https://www.youtube.com/watch?v=PBFcb2SxcB4
https://prehrajto.cz/roming-roming-cz-dabing-2007/5611376a5816f

bbb
bbb
3. 8. 2016 11:57

peter. napsal
Rómovia žijú na Slovensku už viac ako 600 rokov a svoj spôsob života za túto dobu nijako výrazne nezmenili.

A to citované se jeví být zásadním problémem. Protože před 50 lety x Cikánů za vesnicí v osadě a 3x Slováků ve vesnici. Nyní už také 4x oproti 3x.
Možnosti?

racek
racek
3. 8. 2016 17:32

Je to moc hloupý, ale popsaný proces na který se autor ptá je popsaný v mnohé literatuře, která je označovaná za xenofobní, rasistická, zfalšovaná, anti…atd. Radši to nečtěte.

PPK
PPK
3. 8. 2016 18:15

peter. napsal Preto ja tvrdím,že rómska otázka je výsostne záležitosťou Rómov.Lebo bez porušenia ich „ľudských práv“,tak ako sú dnes nastavené,to nedokáže nikto. Peter, zde na OM je to akademický problém a proto prosím: To, co teď napíši, neberte osobně a neuražte se! Jsem totiž toho názoru, že se mýlíte. Navíc tím apriori názorově vzdáváte naději na vyřešení tohoto problému SPRÁVNÝM SOCIÁLNÍM ŘÍZENÍM a tu naději nevědomky nahrazujete politickou berličkou typu „Rezignuj na romský a tím i indukovaný slovenský rasismus, přijmi raději princip rozdělování společnosti a jakž takž naději na alespoň nějaké panování nad ní s tím, že tu „šlechtu“ (ty… Číst vice »

PPK
PPK
3. 8. 2016 18:39

P.S. – Peter, aby nedošlo k nedorozumění podotýkám, že jinak v popisu stavu romské problematiky máte v mnoha dalších věcech naprosto pravdu. Nesouhlasím jen s tím Vaším beznadějným resumé. Tam se naše názory liší. A ještě znovu zopakuji: Všechno, co společnost rozděluje, co odvádí pozornost od nezaměstnanosti a dalších sociálních problémů kapitalismu, to se dnešní propagandě hodí. Proto právě toto odvádění pozornosti budou různí politici, propagandisté, „lidskoprávní“ parazitičtí aktivisté a jejich tučně placené „neziskovky“ vždycky podporovat a kritiky špatného řízení společnosti budou často rovnou házet spolu s nácky do jednoho ideologického pytle, aby je umlčeli od poukazů na vadné řízení… Číst vice »

peter.
3. 8. 2016 19:02

Rómovia na Slovensku patria už akosi ku koloritu krajiny a ľudia tak ako za socializmu,by ani dnes s nimi nemali vážnejšia problémy.No bohužial,majú!Problémy s nimi začali príchodom „demokracie“,ktorá spôsobila zvýšenie rómskej kriminality.Drobnej a občas aj závažnej,pri ktorej príde o život človek.Ľudia sa potom zúčastnia protestného zhromaždenia ktoré má svojich organizátorov, ale ani známy „nácek“Kotleba nikdy nikoho nevyzýval k nejakému pogromu na Rómov.Vyzýval štátnu moc,aby problém s Rómskou kriminalitou a rómsky problém obecne riešila a účinne chránila všetkých svojich občanov ktorí zo svojich daní prispievajú aj na Rómov..Toto nazývať extrémizmom, nacizmom alebo anticiganizmom a spájať s tým dokonca KKK,je nenáležité.Od vypuknutia… Číst vice »

peter.
3. 8. 2016 19:34

PPK napsal Peter, aby nedošlo k nedorozumění PPK: Vážim si váš názor.Chcel som len diskutovať,nie polemizovať.A tento dlhé roky neriešený problém si podľa mňa zaslúži viac ako iba diskusiu.Málokto vie,že Rómovia netvoria ucelenú komunitu ale,že aj oni sa medzi sebou rozlišujú.Asi 10% z nich tvoria Olaskí Rómovia.Sú svetlejší,bohatí,obľubujú zlato a nikoho medzi seba nepustia.Prišli na naše územie neskôr ako tzv.“rumungeri“,ich reč obsahuje veľa slov z rumunčiny a niekedy im ťažko rozumejú aj väčšinoví Rómovia. Rumungeri sa podľa etnografov tiež delia na tzv.žuže Roma a degeš Roma.Žužu znamená,že sú čistí,ženy pri varení dodržujú až úskostlivo hygienu a degešov považujú za ľudí,ktorí… Číst vice »

PPK
PPK
3. 8. 2016 20:28

peter. napsal Problémy s nimi začali príchodom „demokracie“,ktorá spôsobila zvýšenie rómskej kriminality.Drobnej a občas aj závažnej,pri ktorej príde o život človek Pán Peter, také já si vážím Vaše názory, přičemž si v souvislosti s těmi klany vzpomínám nejen na ten díl Sanitky, kde se konala jakási cikánská svatební břitvová „zabíjačka“, ale i na jedno mé náhodné setkání ve vlaku, někdy před třiceti roky, kdy jsem se dal do řeči s takovým starším člověkem, který mi řekl, že v 60. letech pracoval u kriminálky jako operativec a měl na starosti právě romskou kriminalitu a kriminalitu tak zvaných světských lidí (kolotoče a… Číst vice »

peter.
3. 8. 2016 20:44
PPK
PPK
3. 8. 2016 20:55

22:29 3. 8. 2016
Komentář čeká na schválení.

idiotronic
3. 8. 2016 22:34

peter. napsal PPK: Vážim si váš názor.Chcel som len diskutovať,nie polemizovať.A tento dlhé roky neriešený problém si podľa mňa zaslúži viac ako iba diskusiu.Málokto vie,že Rómovia netvoria ucelenú komunitu ale,že aj oni sa medzi sebou rozlišujú.Asi 10% z nich tvoria Olaskí Rómovia.Sú svetlejší,bohatí,obľubujú zlato a nikoho medzi seba nepustia.Prišli na naše územie neskôr ako tzv.“rumungeri“,ich reč obsahuje veľa slov z rumunčiny a niekedy im ťažko rozumejú aj väčšinoví Rómovia. Rumungeri sapodľa etnografov tiež delia na tzv.žuže Roma a degeš Roma.Žužu znamená,že sú čistí,ženy pri varení dodržujú až úskostlivo hygienu a degešov považujú za ľudí,ktorí kazia dobré meno Rómom všeobecne.Jedno majú… Číst vice »

peter.
4. 8. 2016 6:57

PPK napsal
že prý na jaře roku 1968 dostal od svého šéfa rozkaz zlikvidovat kartotéku všech svých cikánských a světských agentů informátorů s odůvodněním, že „už to nebude potřebovat“,

PPK:
Ja si myslím,že šéf toho pána bol informovaný o tom,že k moci sa chystajú reformní komunisti a Novoľavičiari.Vďaka vstupu vojsk VZ,sa ich nástup oddialil o 40 rokov.Program ale zostal rovnaký.Politická korektnosť páva menšín povýšené nad práva väčšiny,ľudské práva(v nedeľu v Blave pochodovali s homosexuálmi aj pedofilovia(!)) a preto mali byť tie zoznamy zlikvidované.
http://www.konzervativnyvyber.sk/v2/herbert-marcuse-imigranti-ako-nova-revolucna-sila/3418/

bbb
bbb
4. 8. 2016 7:30

Prvý detský tábor v Hrabušiciach na Spiši citovo zasiahol štyridsiatku detí, ale aj organizátorov a dobrovoľníkov.
„Niektoré deti akoby v sebe už mali postavenú stenu. Nemyslím si, že ide o diskrimináciu, ale štyria alebo piati zo skupiny už majú predsudky proti rómskym deťom. O tieto deti sa bojím,“ povedal dobrovoľník Jiwhan Yoon z Južnej Kórey.
http://romovia.sme.sk/c/20216909/dobrovolnik-z-korey-o-niektore-deti-sa-bojim.html

peter.
4. 8. 2016 7:32

PPK:
Keď si spomínate,tak už vtedy,koncom 60 – tych rokov vzali etniku o ktorom diskutujeme jeho poctivé meno a zmenili ho na „Rómovia“.Vrátili mu ho až v rokoch normalizácie.Hneď po tzv.zamatovej revolúcii prvé,čo „revolucionári“urobili bolo to,že obnovili pomenovanie tohoto etnika opäť na „Rómovia“ Ani sa tých Rómov nikto neopýtal,či s tým súhlasia.A tak sa mi dodnes stáva,že sa príslušník tohoto etnika ohradí proti takémuto pomenovaniu.Ja nie som žiadny Róm,ja som C….!

RSokol
RSokol
4. 8. 2016 8:40

Podle přesně stejného klíče, včetně zákulisních zájmů, nebyl ani Hitler autentický, ovšem nakonec se autentickým stal. A nejspíš asi tak autentickým, jak je vůbec možno, protože těžko si lze představit více, než když jsou miliony ochotny jít za Vaši myšlenku umírat do války. Takže správná otázka a také správný směr hledání je: Kde jsou meze, za kterými se z okrajových extremistů, jací budou v každé společnosti asi vždycky, stanou posléze ti jediní, kteří poskytnou lidem alespoň nějakou naději na řešení jejich problémů? Kam až je potřeba dostatečnou většinu zatlačit, než si řekne, že jí už nic jiného nezbývá? Pak totiž… Číst vice »

Gatta
Gatta
4. 8. 2016 9:39

Otázkou také je, jaké bude „soužití romu s imigranty“?

peter.
4. 8. 2016 9:45

peter. napsal
VZ,sa ich nástup oddialil o 40 rokov.Program ale zost

oprava:
O 20 rokov.Nie o 40.ospravedlňujem sa.

fajt
4. 8. 2016 9:55

je zajímavý, že od roku 89 odešlo na západ z východního bloku přes 20 mil. obyvatel, proto se asi taky ( nehorázně ) falšují v těchto zemích demografické údaje ( možná i proto se v Německu cíleně masívně kumulují imigranti, kteří mají v další generaci zaplnit vyprázdněné východní území a nadále západu poskytovat sanitární službu, tentokráte záměrně nekompatibilním obyvatelstvem ). ..)

peter.
4. 8. 2016 10:33

RSokol napsal . Takže se zeptám: Co si asi tak myslíte, že vidí průměrný Čech sledující v televizi záběry imigrantů? Vidí to isté ako Slovák.Hrozbu.A pociťuje rovnaké obavy.Ak neveríte,tak sledujte diskusie pod článkami o imigrantoch uverejnené nie v alternatívnych médiách ale aj v mainstreame.Alebo vyjadrenia našich politikov,zameraných proti imigrantskej politike.(U nás ich je väčšina) Podľa vašej filozofie,by sa mali už teraz odchytávať a eliminovať tí najaktívnejší spomedzi ľudí ,ktorým vadí že štát nezasahuje proti skupine iných ľudí ktorá ich okráda,rabuje im v záhradách a príležitostne spácha aj niečo horšie.A to preventívne aj tých, ktorí ešte ani netušia,že sú vlastne budúcimi… Číst vice »

fajt
4. 8. 2016 11:25

https://www.youtube.com/watch?v=d_BIvgT9xkA – a za mergle kraje. ..)

fajt
4. 8. 2016 12:18

http://www.instory.cz/3204-to-je-zase-prasarna-sobotkova-vlada-pekne-v-tichosti-venuje-uhlobaronum-z-okd-dve-miliardy.html – a informovanost je za dob neofeudalismu na bodu mrazu, takže nadnárodní korporace se svými národními kolaboranty a nebo kulturní třesk a pak velké české ( i evropské ) hovno … těžko říci, co je lepší, ale jiné alternativy výhledově prostě není. ..)

fajt
4. 8. 2016 13:43

comment image?oh=7f4b6fce57c4ea84d79345542ede7539&oe=5817DC3F – nu vot, emerická volební sračka. ..)

peter.
4. 8. 2016 18:30

fajt:
Keď už máte tak rád to naše Zamagurie a Pieniny,tak si ich pripomeňte:
http://www.youtube.com/watch?v=eC3eRTEmbkI

peter.
4. 8. 2016 19:44

Diskutujeme o nenávisti,o Rómoch,imigrantoch…
A pri tom v Európe vštepujú nenávisť k Rusom už deťom.A ešte k tomu pri športe.
V Nórsku sa odohrával medzinárodný futbalový turnaj.Rozhodca zápasu Nórsko vs.Rusko,až okato vystupoval a pískal proti ruským deťom.pri odchode do šatní jeden z nórskych chlapcov povedal ruskému brankárovi,že je „ruská sviňa“.Strhla sa bitka.Bili sa dvaja Rusi s dvomi Nórmi.Rodičia Nórov vtrhli na ihrisko a bili Rusov(deti).Jednému s ruských chlapcov spôsobili trieštivú zlomeninu ruky….nechce sa mi už o tom písať,prečítajte si sami:
https://cont.ws/post/336871

fajt
4. 8. 2016 20:14

peter. napsal

fajt:
Keď už máte tak rád to naše Zamagurie a Pieniny,tak si ich pripomeňte:
http://www.youtube.com/watch?v=eC3eRTEmbkI

pěkné, kdo by to do Zmožka řekl :-) na tomto kraji mám rád hodně věcí, třebas i taková nádherná zátiší, které si později i pořádně vychutnám . ..) http://www.imagehosting.cz/images/wp2016tct.jpg

peter.
5. 8. 2016 5:25

Baránek je jeden z tých slovenských analytikov,ktorého analýzy a komentáre si vždy rád prečítam.
http://www.glob.sk/cas-blaznov-cas-umierania/

peter.
5. 8. 2016 5:51

Konečne niekto vniesol svetlo do tmy a ja už viem,kto je potenciálny nacionalista,extrémista,fašista,Hitler a fuj(!) – nepriateľ ľudstva:
https://proevropu.com/zpravy/ct-zase-perli-podivejte-se-kdo-je-podle-televize-extremista-a-lide-se-zlobi-ze-jde-opet-o-cenzuru/

Irena
5. 8. 2016 5:52

peter. napsal

Baránek je jeden z tých slovenských analytikov,ktorého analýzy a komentáre si vždy rád prečítam.
http://www.glob.sk/cas-blaznov-cas-umierania/

Není nad to nazývat věci pravými jmény.

fajt
5. 8. 2016 6:11

peter. napsal

Konečne niekto vniesol svetlo do tmy a ja už viem,kto je potenciálny nacionalista,extrémista,fašista,Hitler a fuj(!) – nepriateľ ľudstva:
https://proevropu.com/zpravy/ct-zase-perli-podivejte-se-kdo-je-podle-televize-extremista-a-lide-se-zlobi-ze-jde-opet-o-cenzuru/

opravdu nevím, kde by se ti výstavní pitomci z české televize poděli, kdyby jim někdo zavřel tu jejich extremistickou a propagandistickou fabriku – tuhle jedovatou skříňku nepouštět a hlavně NEPLATIT !. ..)

fajt
5. 8. 2016 6:19

předevčírem jsem byl na úřadě ( prý mi padla expirace z jedné ovčí čipovky ) a opětovně jsem potkal tolik veledůležitých a nepostradatelných přeužitečných kokůtků a pitar, že jsem to potom až do večera rozcházel … dobrý browarek od koleše, který má systém a režim totálně na háku ( a dává mu pěkně za uši) naprosto bodl a pohladil na duši. ..)

fajt
5. 8. 2016 6:24

comment image?oh=1082f92c33d3e40262adfe73e85f1cef&oe=5819DD40

Béda
5. 8. 2016 7:32

Sýrie:comment image

Béda
5. 8. 2016 7:44

Béda napsal

Sýrie: comment image

Anebo spíš Krym.

RSokol
RSokol
5. 8. 2016 9:20

peter. napsal Vidí to isté ako Slovák.Hrozbu.A pociťuje rovnaké obavy.Ak neveríte,tak sledujte diskusie pod článkami o imigrantoch uverejnené nie v alternatívnych médiách ale aj v mainstreame.Alebo vyjadrenia našich politikov,zameraných proti imigrantskej politike.(U nás ich je väčšina) Podľa vašej filozofie,by sa mali už teraz odchytávať a eliminovať tí najaktívnejší spomedzi ľudí ,ktorým vadí že štát nezasahuje proti skupine iných ľudí ktorá ich okráda,rabuje im v záhradách a príležitostne spácha aj niečo horšie.A to preventívne aj tých, ktorí ešte ani netušia,že sú vlastne budúcimi fašistami a nacistami ale stačí,ak nemajú názory slniečkárov.Aby sa z nich nemohol stať nový Hitler.Mimochodom my nechceme „lebensraum“ako… Číst vice »

RSokol
RSokol
5. 8. 2016 10:12

peter. napsal Diskutujeme o nenávisti,o Rómoch,imigrantoch… A pri tom v Európe vštepujú nenávisť k Rusom už deťom.A ešte k tomu pri športe. V Nórsku sa odohrával medzinárodný futbalový turnaj.Rozhodca zápasu Nórsko vs.Rusko,až okato vystupoval a pískal proti ruským deťom.pri odchode do šatní jeden z nórskych chlapcov povedal ruskému brankárovi,že je „ruská sviňa“.Strhla sa bitka.Bili sa dvaja Rusi s dvomi Nórmi.Rodičia Nórov vtrhli na ihrisko a bili Rusov(deti).Jednému s ruských chlapcov spôsobili trieštivú zlomeninu ruky….nechce sa mi už o tom písať,prečítajte si sami: https://cont.ws/post/336871 Mladí ruští fotbalisté zuřivě napadli norské protivníky Psal jsem tu před pár dny dlouhý text o tom,… Číst vice »

Alena
Alena
5. 8. 2016 10:42

RSokol napsal
Mladí ruští fotbalisté zuřivě napadli norské protivníky

Psal jsem tu před pár dny dlouhý text o tom, jak pochybné je to s jakoukoli pravdou, na kterou jsem si sám nesáhl, sám ji neviděl atd., a že si mohu maximálně vybrat, čemu budu věřit. Netřeba to tedy opakovat.

V tom případě zpochybňujete jakékoliv zprávy, i naprosto oficiální

peter.
5. 8. 2016 11:23

RSokol napsal mohu maximálně vybrat, čemu budu věřit. Netřeba to tedy opakovat. Ak v nejakom spore stojí len slovo proti slovu,tak je potrebné pozrieť sa a zhodnotiť pravdepodobnosť vyjadrení oboch strán.V tomto prípade ruská strana nemá možnosť svoje tvrdenia dokázať,lebo nórska strana odmietla jej protest. Odmietla aj vyšetriť,ako sa tá bitka skutočne udiala a obmedzila sa len na medializovanie svojej pravdy,čo v tomto prípade znamená pošpinenie Ruska.Ak uvážim,že V.B.,Nórsko a Švédsko dlhodobo vylievajú špinu na čokoľvek čo jé ruské,tak ja sa skôr prikláňam k tomu,čo hovoria Rusi.Oprávňuje ma k tomu aj to,akým spôsobom hodnotili západné médiá zrážky medzi fans Ruska… Číst vice »

Alena
Alena
5. 8. 2016 11:34

neboli pane Peter, když je propagandy příliš hodně, přestává zabírat

fajt
5. 8. 2016 15:48

comment image?oh=f1d76f6ed4cb304b97b1034d8dc23601&oe=58589E82

peter.
5. 8. 2016 20:45

niečo sa deje v Paríži.Policajti evakuovali z okolia eiffelovky ľudí a vytvorili okolo nej kordón.
http://www.rusdialog.ru/news/74843_1470424940

peter.
6. 8. 2016 6:30

No tak žijem na ďalekom východe.Ku nám sa pokrok a nové smery v politike,morálke a humanizme dostávajú s opozdením.Niektorí západniari nás nazývajú vidlákmi,lebo si naivne myslíme,že imigranti pre nás predstavujú hrozbu,že sa držíme zubami-nechtami tradícií našich predkov a že náš národ a tradičná rodina sú pre nás hodnotami za ktoré sa oplatí bojovať. Požadujeme,aby naša vláda plnila svoje ľavicové poslanie a zabezpečila pre všetkých občanov prácu ktorá nám umožní slušne žiť v mieri a pokoji.A chceme,aby chránila naše deti pred morálnym a duševným mrzačením.Vidíme preto hrozbu vo vojnách,terorizme ktorý tieto vojny plodia,v sociálnej nerovnosti,v odchode našej mládeže do zahraničia za… Číst vice »

RSokol
RSokol
6. 8. 2016 9:01

Alena napsal V tom případě zpochybňujete jakékoliv zprávy, i naprosto oficiální V zásadě ano, ale měl bych dvě výhrady. Za prvé „zpochybňovat“ není úplně přesné. Já bych řekl, že pochybuji, nebo ještě přesněji se snažím mít vždy na paměti: „Nevím, co je pravda“. Před každým uvažováním o podobných informacích se tedy snažím vždy nezapomínat: „Pokud se to stalo tak, jak je uvedeno, pak…“ A druhá výhrada je k obratu „i naprosto oficiální“. Jde o ono známé „Komu to prospívá?“, neboli kdo má největší zájem na tom pravdu zkreslit. No a v tom mají oficiální tvrzení největší „kus koláče“, i kdyby… Číst vice »

RSokol
RSokol
6. 8. 2016 9:06

peter. napsal Ak v nejakom spore stojí len slovo proti slovu,tak je potrebné pozrieť sa a zhodnotiť pravdepodobnosť vyjadrení oboch strán.V tomto prípade ruská strana nemá možnosť svoje tvrdenia dokázať,lebo nórska strana odmietla jej protest. Odmietla aj vyšetriť,ako sa tá bitka skutočne udiala a obmedzila sa len na medializovanie svojej pravdy,čo v tomto prípade znamená pošpinenie Ruska.Ak uvážim,že V.B.,Nórsko a Švédsko dlhodobo vylievajú špinu na čokoľvek čo jé ruské,tak ja sa skôr prikláňam k tomu,čo hovoria Rusi.Oprávňuje ma k tomu aj to,akým spôsobom hodnotili západné médiá zrážky medzi fans Ruska a Anglicka(nevinní anglickí fanúškovia obľúbení v celej Európe boli zmasakrovaní… Číst vice »