Slabé argumenty proti EET

Předesílám, že EET vůbec nepovažuji za nejlepší možné a jediné řešení problému daňových úniků při platbách v hotovosti, stejně tak ho ale na druhé straně za nástroj ďáblův a konec svobody a demokracie. Nepochybuji ovšem o tom, že určitě někde existují dobré a silné argumenty proti, nejsou to ale podle mě ty, kterých jsou plné internety.

Nejkategoričtější argument proti, který jsem zaznamenal, zní že jde o omezování svobody podnikání. Nemohu si pomoci, ale pokud je účelem EET zajištění výběru daní, pak mi z toho plyne, že svoboda podnikání je podnikateli chápána především jako krácení daní, protože veškeré další dopady EET nejsou nijak dramatické. Pořizovací náklady? Všichni, kdo s EET začnou, mají nárok na jednorázovou slevu na dani 5000,- přitom hotové řešení pro EET se dá pořídit i za necelé 4000,-. Administrativa? Vydávat účtenky a vést účetnictví přece patří k povinnosti podnikatelů již dávno a minimálně to účetnictví vedou podnikatelé sami a rádi (nebo si alespoň nedovedu představit, jak bez přehledu o majetku, příjmech a výdajích zvládají podnikat). Čím tedy EET omezuje svobodu podnikání?

Druhý argument by se dal charakterizovat jako velký bratr a např. Paralelní Polis ho shrnula takto: „Systém EET pokládáme za reálný nástroj centralizované kontroly občanů ze strany státu. Centrálně ukládané informace o každém uskutečněném obchodu mohou být v budoucnu plošně zneužívány a souhrnná data o zákaznických preferencích představují drastický zásah do soukromí všech občanů.“ Jenže ať už se podívám do zákona, nebo do specifikace, nikde se informace o tom, co bylo nakoupeno, neodesílají, jen agregovaná částka a její rozpad podle kategorií DPH. Ano, bude se vědět, za kolik toho každý jednotlivý podnikatel prodal, ale se ví už dávno, pokud podnikatel plní své evidenční povinnosti, jen zatím ne centrálně. Jenže centralizace je trendem doby. Chápu nesouhlas s centralizací, ale vadí mi odmítání centralizace ze strany státu, nad kterým mají jeho občané skrze parlament pořád jakous takous kontrolu, v situaci, kdy probíhá mnohem důslednější centralizace na úrovni soukromých, v naprosté většině zahraničních či nadnárodních, korporací, nad nimiž nemají kontrolu vůbec žádnou Nebo mi snad chtějí lidé z Paralalení Polis tvrdit, že nepoužívají platební karty, mobilní telefony či internet? Přitom tyhle všechny firmy o nich vědí více, osobnějšího, citlivějšího a zneužitelnějšího, než stát, notabene na základě částečně anonymní zaevidované tržby.

EET lze jistě kritizovat z mnoha dobrých důvodů a mnoha způsoby, ty nejčastější a nejhlasitější však podle mě mezi ně nepatří.

Převzato z blogu Tribun

0 0 hlasy
Hodnocení článku
Platby

Líbil se vám článek?
Přispějte, prosím, redakci OM na č. ú. 2900618307/2010, nebo přes následující QR kódy.

QR platba 50 Kč

QR platba 50 Kč

QR platba 100 Kč

QR platba 100 Kč

Odebírat
Upozornit na
55 Komentáře
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
hudryper
hudryper
3. 12. 2016 8:31

Politicky nešikovné vystoupení Mládka (ČSSD) na sjezdu v Ostravě.Vzpomínáte ? Řekl že na rozdíl od zaměstnanců,naplno se podílejících na tvorbě příjmů st.rozpočtu,malí podnikatelé si nechávají pro sebe většinu DPH (přiznávají jen tolik,kolik se jim to zdá být nezbytné) a do soc. a zdrav. fondů přispívají jen v té nejnižší možné výši. Měl pravdu,která zde u nás už trvá pětadvacet let. Jiná věc je, že jsou naše daně přehnaně vysoké,což vlády zneužívají v předvolebních hýřeních penězi na nesmysly. Jsou ale tak nastaveny též proto,že zákonodárce počítal s masívními úniky daní,podobně jako když za socialismu byly nižší platy tam,kde bylo zvykem přidávat… Číst vice »

Alena
Alena
3. 12. 2016 11:12

EET je další šmírovací projekt , nestačí nám totiž americké šmírovací drony, či šmírovací kontrolní hlášení.Je to předstupeň rušení plateb v hotovosti.
Částečně šedá ekonomiky přejde zcela do šedé.
EET bych přivítala v případě, pokud by především a v první řadě babišovy firmy podléhaly kontrolám na finančním úřadě a tvrdým sankcím, jakým jsou vystavováni ostatní drobní podnikatelé.
Odtok peněz z ČR do zahraničí se nezastaví .Tímto opatřením budou likvidování drobní podnikatelé na úkor nadnárodního kapitálu, který bude posilován.
Resortní daně, zvláštní zdanění velkých supermarketů, to je cesta, do které Babiš nepůjde, bylo by to proti jeho zájmům.

Alena
Alena
3. 12. 2016 13:41

Pomocí EET se ani nepodaří navýšit mzdy zaměstnanců. Je to účetní opatření, ne národohospodářské. Neřeší postavení česka jako závislé kolonie a plundrování přírodních zdrojů česka ( zde jsou často články o vodě). Protože se EET týká i Vietnamců aj. podnikajících neplátců daně DPH, jsem zvědavá, jak si s tím poradí. Vždyť díky těmto prodejcům se lidi s nízkými příjmy drží nad vodou. Můj zásadní argument proti- ano, narovnáme podmínky pro všechny podnikatele, to je vedle tohoto opatření zrušíme daňové ráje a donutíme zdaňovat nadnárodní kapitál na území ČR v plné výši. Pak bych toto opatření brala. Přitom by nadnárodní řetězce… Číst vice »

Sio
Sio
3. 12. 2016 14:37

Alena napsal EET je další šmírovací projekt , nestačí nám totiž americké šmírovací drony, či šmírovací kontrolní hlášení.Je to předstupeň rušení plateb v hotovosti. Částečně šedá ekonomiky přejde zcela do šedé. EET bych přivítala v případě, pokud by především a v první řadě babišovy firmy podléhaly kontrolám na finančním úřadě a tvrdým sankcím,jakým jsou vystavováni ostatní drobní podnikatelé. Odtok peněz z ČR do zahraničí se nezastaví .Tímto opatřením budou likvidování drobní podnikatelé na úkor nadnárodního kapitálu, který bude posilován. Resortní daně, zvláštní zdanění velkých supermarketů, to je cesta, do které Babiš nepůjde, bylo by to proti jeho zájmům. Když říkáte… Číst vice »

Sio
Sio
3. 12. 2016 14:49

Alena napsal Pomocí EET se ani nepodaří navýšit mzdy zaměstnanců. Je to účetní opatření, ne národohospodářské. Neřeší postavení česka jako závislé kolonie a plundrování přírodních zdrojů česka ( zde jsou často články o vodě). Protože se EET týká i Vietnamců aj. podnikajících neplátců daně DPH, jsem zvědavá, jak si s tím poradí. Vždyť díky těmto prodejcům se lidi s nízkými příjmy drží nad vodou. Můj zásadní argument proti- ano, narovnáme podmínky pro všechny podnikatele, to je vedle tohoto opatření zrušíme daňové ráje a donutíme zdaňovat nadnárodní kapitál na území ČR v plné výši. Pak bych toto opatření brala. Přitom by… Číst vice »

Alena
Alena
3. 12. 2016 15:56

Sio napsal Když říkáte A, řekněte i B. I zákon o daních je šmírovací. Zrušme ho, zrušme také zákony o solidárním sociálním a zdravotním pojištění. Co je vlastně státu po tom, kolik si kdo vydělá? Bohatý si zaplatí soukromé pojištění, chudý ať chcípne hlady a na nemoce, néé? Babiš není hodný, tak vytrestáme všechny, co platí daně, sociáku a zdravku, jak se říká. Nic nepřejde do šedé, v šedé už pak bude všechno. Já fakt nevím, co máte proti zahraničnímu kapitálu, ať si každý převádí kapitál kdy chce a kam chce. Mimochodem, pokud zde zrušíme daně, zahraniční kapitál se tu… Číst vice »

Alena
Alena
3. 12. 2016 16:02

Sio napsal Podnikat v pohostinství či stánkoprodeji a dalších pidislužbách lze jen proto, že nadnárodním koncernům se do toho moc nechce. V hotelech, obchodních řetězcích atd. nebude s EET žádný problém. Co se týče Vietnamců, všechno je řešitelné. Když se chce. Nadnárodní kapitál, který tu potřebujeme, třeba kvůli zaměstnanosti bude dostávat zahraniční preference. A tisíce lidí práci, ze které poctivě odvedou socku, zdravku i daně jakožto zaměstnanci. Pokud ubyde pár restaurací, které odvedou nula celá nula nic, svět se nezboří. Pořád tu zůstanou ti, kteří svůj byznys umějí vést lépe a vydělají i v režimu EET. Možná i vydělají více,… Číst vice »

Alena
Alena
3. 12. 2016 16:14

po roce 89 jsme ztratili sektor odbytu. Přišly supermarkety, které nám dodávají toxické potraviny a svým tržním chováním určují, který segment českého zemědělství a potr.průmyslu přežije, a který ne.
Zdraví našich obyvatel je ohroženo, více na NWOO, kde proběhl celý seriál článků o toxicitě našich potravin. Pokládáte to za marginální téma, pane Sio?

Alena
Alena
3. 12. 2016 16:21

Alena napsal

po roce 89 jsme ztratili sektorodbytu. Přišly supermarkety, které nám dodávají toxické potraviny a svým tržním chováním určují, který segment českého zemědělství a potr.průmyslu přežije, a který ne.
Zdraví našich obyvatel je ohroženo, více na NWOO, kde proběhl celý seriál článků o toxicitě našich potravin. Pokládáte to za marginální téma, pane Sio?

http://www.nwoo.org/2016/11/07/soucasna-kvalita-potravin-skryta-genocida-ceskeho-naroda-7-dil/

Alena
Alena
3. 12. 2016 17:02

co mne v poslední době pobavilo, byl výrok pana ministra financí o tom, jak chce zamezit odtoku kapitálu do zahraničí. Zruší daně při výplatě dividend. Totéž chtěl přece pan Kalousek, než byl sesazen. Jedná se o to, že zahraniční firmy mají za určitých podmínek výplatu dividend nebo podílu na zisku osvobozenu od zdanění. České firmy – pouze české, bez zahraničního kapitálu, ji musí zdanit 15- ti procentní srážkovou daní. Výplata dividend a podílu na zisku probíhá po zdanění . No to určitě, české firmy se pohrnou z daňových rájů , aby byly lustrovány českým fú, zda si daň správně vyměřily.… Číst vice »

Sio
Sio
3. 12. 2016 19:43

Alena napsal DEMAGOGIE DEMAGOGIE a znovu DEMAGOGIE, milý pane SIO, nic jiného jste zde nezplodil. Proč je DPH šmírovací? Protože každý plátce odevzdává kontrolní hlášení, kde u všech uskutečněných a přijatých zdanitelných plnění nad 10 tis. je na každém řádku uvedeno DIČ, DUZP, základ daně a daň. Co si přát více? Konkurenční firma , pokud bude chtít o Vás údaje, za úplatu je získá na Fú. Získá portfolio Vašich klientů, s kterým může dále pracovat. Je to Vaše rodinné stříbro, kteréna základě zákona musíte odevzdatFú. Co se týče odvodů soc.a zdrav., jejich výše záleží na výši vaší mzdy. Pokud máte… Číst vice »

Sio
Sio
3. 12. 2016 20:15

Alena napsal filosovická otázka- černý trh je díky našim zákonům nebo navzdory nim? Dle mého je zde pro to, že jinak by lidé s jejich mzdou těžko přežívali. Nemohou si dovolit nakupovat oblečení u značkových prodejen supermarketů, nakupují u ťamanů. Je to zákon nabídky a poptávky, který EET nezmění. Co pan Babiš neřeší a nebude řešit, protože to by byl střet s jeho vlastními zájmy, je způsob, jak by se česko mělo vymanit z postavení kolonie, a tím zvýšit mzdy úměrné produktivitě práce na úroveň západních zemích. A to pokládám za prvotní problém, který EET nevyřeší Pojďme na to přes… Číst vice »

Sio
Sio
3. 12. 2016 20:27

Alena napsal po roce 89 jsme ztratili sektorodbytu. Přišly supermarkety, které nám dodávají toxické potraviny a svým tržním chováním určují, který segment českého zemědělství a potr.průmyslu přežije, a který ne. Zdraví našich obyvatel je ohroženo, více na NWOO, kde proběhl celý seriál článků o toxicitě našich potravin. Pokládáte to za marginální téma, pane Sio? Paní Aleno, právě naopak. Možné se tu brzy objeví můj nový článek, který se toho také lehce dotýká. Jenže si nemyslím, že řešení tkví v uvolnění černého nebo šedého trhu. Existuje takový časopis dTest, jistě ho znáte. Jsou tam výsledky testů různých produktů a musíte si… Číst vice »

Sio
Sio
3. 12. 2016 20:49

Alena napsal http://www.nwoo.org/2016/11/07/soucasna-kvalita-potravin-skryta-genocida-ceskeho-naroda-7-dil/ Dobrý článek, vcelku s ním souhlasím. O alergologii mám určité insiderské informace. Když přivezou do nemocnice nebo ordinace někoho s infarktem, doktoři jsou nuceni v podstatě jen potlačovat následky. Místo přednášek o tom, co by měl jíst a jak be se měl hýbat, vyhýbat stresu atd. do něj musí nacpat určité chemikálie, ať už přes kapačku nebo injekci, protože tu přednášku by asi nepřežil. Podobně je na tom alergolog, když k němu přivezou pacienta s astmatickým záchvatem. V takové fázi tu už je většinou přítomno trvalé poškození plic. A i tak se snaží alergolog i léčit, občas… Číst vice »

LiL
LiL
3. 12. 2016 23:14

Tak za prvé. Náklady na pořízení EET pro běžné restaurace činí 25000,-Kč a to nepočítám připojení k internetu a provozní softwarové náklady. Nechci zde polemizovat nad placením či neplacením daní ale zavedení EET bude mít v českých podmínkách stejný efekt jako přikázat zákonem,že lékaři a sestry budou nutně dodržovat zákoník práce. Po jednom měsíci vše zkolabuje.

hudryper
hudryper
3. 12. 2016 23:36

Sio napsal Není vám podezřelé, jak se vztekají Kalousci a spol, celá naše kululturní a mediální fronta? Položte si otázku, proč to dělají a komu tím chtějí prospět. Drobným poctivým živnostníkům určitě ne. Není ! Kalousci zavedením EET ztratili korupční potencionál pro sněmovní volby. No a kulturní fronta ? Ta přece tradičně skoro nic nedanila a nyní po ní požadují důkaz o tom,že postupovala v rámci daňových předpisů. Zavedení EET je z Babišovy strany elegantní tah před volbama za rok. Bude slavným a prvním ministrem financí,který vzdor daňovým rájům a odlivu stamiliard ročně do zahraničí,dokáže realizovat čs.st.rozpočet jako přebytkový !… Číst vice »

Béda
4. 12. 2016 7:00

Sio napsal Pojďme na to přes čísla. Naše politická banda slouží zájmům našich, ale hlavně zahraničních bank a korporací. Jejich investice zde jsou značné, půjde to přes bilion Kč, tomu věřím. Jsou prorostlé do státních struktur, mají tu své lobbisty a to napříč politickým spekterem. Poslední, co ti chlápkové chtějí jsou nějaké nepokoje, nedajbože občanská válka. To by se výnos z jejich investic mohl rapidně snížit a dokonce by o ty investice mohli i přijít. Takže musí najít odpověď na otázku – „Jak co nejlevněji zajistit >>klid na práci<<?“. A ano, k tomu se jim hodí černý trh a šedá… Číst vice »

Béda
4. 12. 2016 8:18

Někde jsem před časem četl, že pan Babiš na daních státu odvede ročně cca 200 milionů Kč a na dotacích pro svůj eko, zemědělský a kdovíjaký další byznys obdržel z rozpočtu cca 2 miliardy Kč. To bylo ještě předtím než se stal ministrem. Snad to teď nemá horší než předtím.

fajt
4. 12. 2016 8:41

Stan napsal

Podle mého by „potrefené husy“ měly více kejhat kolem majetkových přiznání. Tam to vypadá na daleko větší mazec, bude se totiž zpětně zdaňovat „šedá ekonomika“ za posledních 27 let…

a proč, těch přes třicet bilionů kaček, které jsou ziskem z velké privatizace, se to přece týkat nebude, budou se pouze trestat pitomci, kteří stále nepochopili, že poctivou a tvořivou práci ( ta je brána jako šedá a černá ekonomika) se prostě nebohatne. ..)

Sio
Sio
4. 12. 2016 8:48

Béda napsal

Někde jsem před časem četl, že pan Babiš na daních státu odvede ročně cca 200 milionů Kč a na dotacích pro svůj eko, zemědělský a kdovíjaký další byznys obdržel z rozpočtu cca 2 miliardy Kč. To bylo ještě předtím než se stal ministrem. Snad to teď nemá horší než předtím.

A já slyšel, že odvede na daních 8 mld. Kč ročně.

Alena
Alena
4. 12. 2016 8:57

hudryper napsal Není ! Kalousci zavedením EET ztratili korupční potencionál pro sněmovní volby. No a kulturní fronta ? Ta přece tradičně skoro nic nedanila a nyní po ní požadují důkaz o tom,že postupovala v rámci daňových předpisů. Zavedení EET je z Babišovy strany elegantní tah před volbama za rok. Bude slavným a prvním ministrem financí,který vzdor daňovým rájům a odlivu stamiliard ročně do zahraničí,dokáže realizovat čs.st.rozpočet jako přebytkový ! Postižení by ho stejně nevolili, ti by to házeli ODS,nebo TOP proto,že jejich lídři nahlas „bojují“ za jejich „právo platit tolik,kolik chtějí“. bohužel nejsem mimo tuto problematiku, takže musím odporovat. EET… Číst vice »

Béda
4. 12. 2016 9:05

Sio napsal A já slyšel, že odvede na daních 8 mld. Kč ročně. Jaké daně platí Agrofert http://www.mikan.cz/news/jake-dane-plati-agrofert1/ 11.03.2016 12:22 Ukazuje se, že chod Agrofertu je dotován státem. Podle předsedy ODS Petra Fialy Agrofert dostal 148 miliónů korun od Českého státu. Tolik činil rozdíl daně z příjmu za rok 2014 a státní dotace ve výši 1,653 mld Kč. Tyto údaje ukázal v pořadu OVM v neděli 10.1.2016 předseda ODS. Daně Agrofertu z výroční správy, kterou Petr Fiala ukázal v pořadu. Daně se platit mají. Ti, kdo je neplatí, okrádají nás všechny! Daně jsou potřeba na silnice, nemocnice, školy, platy hasičů.… Číst vice »

Alena
Alena
4. 12. 2016 9:12

novela je již na světě, viz http://www.zakonyprolidi.cz/cs/2016-321#cast1 problém je v jiné věci. Co se týče zákonů, naše republika se stává jakýmsi knížectvím, kde začíná platit vyřčené slovo, ne zákon. Patrné je to při zavádění EET, kdy na jedné straně probíhala kampaň, kdo vše je osvobozen, na druhé straně je zákon, který ukazuje na něco jiného, a pak je velmi těžké vysvětlovat podnikateli, že sice pan Babiš prohlašuje to a to, ale v zákoně to není. Povinné prokazování majetku je něco podobného. Musí se prokázat nárůst jmění, ten ale není časově omezen. Takže, koupím-li si v roce 2017 nemovitost za cca… Číst vice »

Alena
Alena
4. 12. 2016 9:14

Alena napsal
Lidi- rozhlédněte se, máme tady knížectví- zde je Babišovo

tímto jsem reagovala na tuto poznámku pana Stana
Podle mého by „potrefené husy“ měly více kejhat kolem majetkových přiznání. Tam to vypadá na daleko větší mazec, bude se totiž zpětně zdaňovat „šedá ekonomika“ za posledních 27 let…

fajt
4. 12. 2016 9:38

Alena napsal tímto jsem reagovala na tuto poznámku pana Stana Podle mého by „potrefené husy“ měly více kejhat kolem majetkových přiznání. Tam to vypadá na daleko větší mazec, bude se totiž zpětně zdaňovat „šedá ekonomika“ za posledních 27 let… ale dvojmetrem, takže skuteční ekonomičtí zločinci jsou v klídku, krom toho jim eštébák dal do rukou bič ( a sekyru) na ostatní nepohodlné jako cumel ( to se zase bude špiclovat,vydírat, uplácet a likvidovat – i když proč ne, tahle kolonie je v agonii déle než kdy byla, tak ať to už konečně chcípne a špatný čechoslovak švejkovi konečně podřeže krk… Číst vice »

Bety
Bety
4. 12. 2016 12:09

Zajímalo by mne, jak velká bude armáda kontrolorů, kteří budou zkoumat, zda se někdo nedopustil ať už podvodu, nebo jen prosté chyby, a kolik to z toho plánovaného zisku odčerpá. Už teď jsou malí podnikatelé zavaleni kontrolami toho či onoho, nutností mít povolení k výrobě na každou velikost, ačkoli se výrobky liší jen svými rozměry, atd., atd. a za všechno samozřejmě platí a platí. Nechci hájit ty, kteří neplatí nic, myslím na ty, kteří se v tom zmatku snaží vyhovět stále rostoucí hoře předpisů a stále rostoucí hora byrokratů a nesmyslných plateb (viz např. dešťovou vodu) jim pomalu ale jistě… Číst vice »

peter.
4. 12. 2016 12:30

Bety napsal
velká bude armáda kontrolorů

Bety:
Na Slovensku to funguje už mnoho rokov.Kontrolu vykonáva SOI a spočíva v tom,či predávajúci poskytne kupujúcemu doklad o zaplatení a či sú v ňom uvedené správne údaje.U nás sa už nejakou EET podnikatelia nevzrušujú a namiesto protestov špekulujú,ako sa dá ten systém oklamať.Vraj sa im to darí.Či to je pre štátnu pokladňu prínosné alebo nie,neviem.Na začiatku sa odvod daní zvýšil.Teraz….neviem.Názory sa rôznia.

Sio
Sio
4. 12. 2016 13:05

Béda napsal Jaké daně platí Agrofert http://www.mikan.cz/news/jake-dane-plati-agrofert1/ 11.03.2016 12:22 Ukazuje se, že chod Agrofertu je dotován státem. Podle předsedy ODS Petra Fialy Agrofert dostal 148 miliónů korun od Českého státu. Tolik činil rozdíl daně z příjmu za rok 2014 a státní dotace ve výši 1,653 mld Kč. Tyto údaje ukázal v pořadu OVM v neděli 10.1.2016 předseda ODS. Daně Agrofertu z výroční správy, kterou Petr Fiala ukázal v pořadu. Daně se platit mají. Ti, kdo je neplatí, okrádají nás všechny! Daně jsou potřeba na silnice, nemocnice, školy, platy hasičů. – sloganAndreje Babiše No, ale zrovna Petr Fiala není zrovna ten,… Číst vice »

Sio
Sio
4. 12. 2016 13:13

Alena napsal novela je již na světě,viz http://www.zakonyprolidi.cz/cs/2016-321#cast1 problém je v jiné věci. Co se týče zákonů, naše republika se stává jakýmsi knížectvím, kde začíná platit vyřčené slovo, ne zákon. Patrné je to při zavádění EET, kdy na jedné straně probíhala kampaň, kdo vše je osvobozen, na druhé straně je zákon, který ukazuje na něco jiného, a pak je velmi těžké vysvětlovat podnikateli, že sice pan Babiš prohlašuje to a to, ale v zákoně to není. Povinné prokazování majetku je něco podobného. Musí se prokázat nárůst jmění, ten ale není časově omezen. Takže, koupím-li si v roce 2017 nemovitost za… Číst vice »

Sio
Sio
4. 12. 2016 13:17

Bety napsal Zajímalo by mne, jak velká bude armáda kontrolorů, kteří budou zkoumat, zda se někdo nedopustil ať už podvodu, nebo jen prosté chyby, a kolik to z toho plánovaného zisku odčerpá. Už teď jsou malí podnikatelé zavaleni kontrolami toho či onoho, nutností mít povolení k výrobě na každou velikost, ačkoli se výrobky liší jen svými rozměry, atd., atd. a za všechno samozřejmě platí a platí. Nechci hájit ty, kteří neplatí nic, myslím na ty, kteří se v tom zmatku snaží vyhovět stále rostoucí hoře předpisů a stále rostoucí hora byrokratůa nesmyslných plateb (viz např. dešťovou vodu) jim pomalu ale… Číst vice »

Béda
4. 12. 2016 13:21

Sio napsal No, ale zrovna Petr Fiala není zrovna ten, kterému bych věřil. Pokud má tak dobré informace, jistě není problém zažalovat Babiše za daňové úniky, nebo o tom psát, až se mu zavaří klávesnice. Dotace v zemědělství asi dostává skoro každý, kdo se v tom sektoru pohybuje. Nedostal by Agrofert, dostal by někdo jiný. Přesto jsem toho názoru, že je to potřeba předat k šetření orgánům trestního řízení. Jak se říká: „To se nám to hoduje, když nám to druzí zacálují.“ Je vtipné honit „holoprdelníky“ za úniky v řádu tisícikorun a sám LEGÁLNĚ pobírat z daní všech stamilionovou podporu… Číst vice »

Alena
Alena
4. 12. 2016 13:45

Sio napsal K těm pěti miliónům. Správce daně „má právo vyzvat“. To ještě neznamená, že bude obviněn z korupce, to posoudí soud. Kromě toho, 99,99% s tím nebude mít problém a to nejbohatší 0,01% mě zase až tak nepálí. Ani soukromníčci, které tu proti EET hájíte, do této kategorie nepatří. nemohu vám vyčítat, že se neorientujete v daňových zákonech. Soudní řízení je něco jiného než daňové. Hrozí velké likvidační pokuty. Já neobhajuji živnostníky ani nejsem proti EET. Mě pouze vadí nesouměrnost vůči obyčejnému človíčkovi a vysoce postaveným v politice. Občánek dostane pokutu za černou jízdu, z pěti stovky je za… Číst vice »

Béda
4. 12. 2016 14:55

Stan napsal Ten rozpor v číslech může být jednoduchý – záleží na tom, jaké daně započítáme. Pokud se k dani z příjmů zaplacených Babišovými firmami započítají DPH, spotřební daně i daně z příjmů jejich zaměstnanců, tak bych těm 8 mld. věřil. A rozčilovat se, že pobral více na dotacích, než odvedl na dani z příjmu, bych se začal až tehdy, pokud bych zjistil, že většina ostatních zemědělských podniků a zpracovatelských firem to má naopak. A tím si vůbec nejsem jistý. Nechápu proč by se k podnikatelově odvedené dani z jeho příjmu po odečtení NÁKLADŮ!!! (zaměstnanci včetně jejich daní – zaměstnavatelem… Číst vice »

Béda
4. 12. 2016 15:06

DPH – není to náhodou – já dám státu DPH z podnikání a stát mi pak na základě vyúčtování odvedenou DPH vztahující se k podnikání vrátí – obvykle tedy nula od nuly pošla?

Sio
Sio
4. 12. 2016 15:54

Béda napsal Jak se říká: „To se nám to hoduje, když nám to druzí zacálují.“ Je vtipné honit „holoprdelníky“ za úniky v řádu tisícikorun a sám LEGÁLNĚ pobírat z daní všech stamilionovou podporu pro svůj byznys. Jinak mně je úplný šumák, jestli s tím přišel Fiala z ODS anebo někdo jiný. Podstatné je, jestli je to pravda. Jinak je zajímavé jak se pan Babiš staví k otázce Čapího hnízda. Bédo, nedělám z Babiše anděla a ani nemám iluze. Ale argument „však vy také bijete černochy“ na mě nepůsobí. Pojďme se bavit o jednom z těch dvou problémů, buď řešíme, jaký… Číst vice »

Irena
4. 12. 2016 15:57

Sio napsal
pán nebo tchán.

pán nebo kmán :-)

Alena
Alena
4. 12. 2016 16:02

Sio napsal Bédo, nedělám z Babiše anděla a ani nemám iluze. Ale argument „však vy také bijete černochy“ na mě nepůsobí. Pojďme se bavit o jednom z těch dvou problémů, buď řešíme, jaký je Babiš hajzlík (a v tom se asi shodnem) abebo o tom, zda můžeme neplatit daně a zda neplacení daní je podvod nebo ne. Podle mého to podvod je, ať už to dělá pán nebo tchán. je potřeba rozlišit morálku od obecně platných zákonů. Obecně platné zákony dovolují mít sídlo v daňových rájích, což je legální krácení daně. Je dovoleno, aby největší agropodnikatel v ČR byl zároveň… Číst vice »

Sio
Sio
4. 12. 2016 16:04

Alena napsal nemohu vám vyčítat, že se neorientujete v daňových zákonech. Soudní řízení je něco jiného než daňové. Hrozí velké likvidační pokuty.Já neobhajuji živnostníky ani nejsem proti EET. Mě pouze vadí nesouměrnost vůči obyčejnému človíčkovi a vysoce postaveným v politice. Občánek dostane pokutu za černou jízdu, z pěti stovky je za pár let min.20 tis., a jsou případy, kdy občané kvůli této pokutě přišli exekucí obarák. Pak je zde např. kauza čapí hnízdo s dotacemi 50 mil., a tady je vše v pořádku. Ano, ale v tomto nejsme ve sporu. Mi zmíněný problém jiná vymahatelnost práva pro pány a jiná… Číst vice »

Alena
Alena
4. 12. 2016 16:20

Sio napsal Ano, ale v tomto nejsme ve sporu. Mi zmíněný problém jiná vymahatelnost práva pro pány a jiná pro pány vadí také. Protože v důsledku to znamená, že tu nemáme právní stát a tím ani demokracii. Ale stejně tak mi vadí, že někdo platí skoro 50% superhrubé mzdy v daních a odvodech a někdo skoro nic. Vyloženě mě pak naštve, když se mi takový člověk vytahuje, jak „ojeb.. stát“ a jede už po dvacáté do lázní, vše hrazeno zdravotní pojišťovnou. Popřípadě ležím s takovým člověkem třeba v nemocnici a on si mi zcela bezelstně stěžuje na kvalitu stravy, kterou… Číst vice »

Béda
4. 12. 2016 16:27

Sio napsal Bédo, nedělám z Babiše anděla a ani nemám iluze. Ale argument „však vy také bijete černochy“ na mě nepůsobí. Pojďme se bavit o jednom z těch dvou problémů, buď řešíme, jaký je Babiš hajzlík (a v tom se asi shodnem) abebo o tom, zda můžeme neplatit daně a zda neplacení daní je podvod nebo ne. Podle mého to podvod je, ať už to dělá pán nebo tchán. Sio, nikdy jsem ani na desetinu vteřiny nezapochyboval o pohnutkách, kvůli kterým investoval a poté vstoupil pan Babiš do politiky. Kvůli zájmům svého podnikatelského impéria – kvůli svým ziskům. Již tehdy… Číst vice »

Béda
4. 12. 2016 16:35

Alena napsal ano, v těchto jednotlivostech vám dávám za pravdu. Pokud nebude spravedlnosti učiněno zadost, až do zániku hotových peněz bude šedá ekonomika bujet dál a následně bude nahrazen výměnným obchodem. Divoká 90- tá léta pro ty nahoře byla kompenzována shovívavostí v drobném podnikání. Nyní je zapotřebí učinit tvrdá opatření nejen proti spodině, ale i vrchnosti, to jest zrušit daňové ráje.( např.). A to je reálně nemožné. Odhaduji, že tímto opatřením se sektor šedé ekonomiky rozšíří, protože odbyt je zajištěn. Množství lidí balancující těsně nad minimální mzdou je příliš veliké. Ta benevolence v období velkého „Klondajku“ („zlatých devadesátek“ pro raziče… Číst vice »

Alena
Alena
4. 12. 2016 16:41

Béda napsal
Ta benevolence v období velkého „Klondajku“ („zlatých devadesátek“ pro raziče tunelů)vůči šedému podnikatelskému potěru byla zcela logická. Mafiáni parcelující si své „claimy“ museli hodit něco pod stůl. Poté co si své výdobytky zlegalizovali, formálně se umyli a přepudrovali, začali postupně utahovat plebsu šrouby. Tzv. svoboda a demokracie se postupně začala salámovou metodou smrskávat a postupně se transformuje v totalitku jak vyšitou.

i tzv. zarytí levičáci fandí velkopodnikatelům neboli zcela se vzdávají práva kontrolovat chod státu sami. A pokud nevzejde zdola občanská aktivita( budiž dobrým příkladem pán, který bojuje proti privatizaci vody), nic se nezmění

Béda
4. 12. 2016 16:58

Béda napsal Sio, nikdy jsem ani na desetinu vteřiny nezapochyboval o pohnutkách, kvůli kterým investoval a poté vstoupil pan Babiš do politiky. Kvůli zájmům svého podnikatelského impéria – kvůli svým ziskům. Již tehdy jsem psal, že zcela jistě nebude řezat „do vlastního podnikatelskéhomasa ale bude se snažit na úkor jiných púodnikatelských skupin vytěžit z nové skutečnosti a politické moci maximum pro sebe“ A místní skalní pravičáci – podnikatelé podporovatelé svého nového mesiáše mi tehdy spílali. Zajímalo by mně jak nyní při zavádění EET nazírají na tuto věc. P.S.: „Praha – Sněmovní volby by listopadu vyhrálo hnutí ANO. Od voličů by… Číst vice »

Sio
Sio
4. 12. 2016 17:30

Irena napsal
pán nebo kmán

:-) Vím. pán nebo pán. Překlepy už dodatečně neopravuji, mí čtenáři jsou inteligentní. Ale dělat prču se ze mě klidně dělat můžete. :-)

Sio
Sio
4. 12. 2016 17:33

Alena napsal
je potřeba rozlišit morálku od obecně platných zákonů.
Obecně platné zákony dovolují mít sídlo v daňových rájích, což je legální krácení daně.
Je dovoleno, aby největší agropodnikatel v ČR byl zároveň ministrem financí a postaral se pak o daňový pardon svých firem.
Ale zjevně to mnoha lidem nedochází, pořád hledají vůdce, co zařídí pořádek.

Já se Babiše volit nechystám. Ale teda že by mi pak ještě něco solidního zůstalo na výběr, to zrovna nééé … :-)

Sio
Sio
4. 12. 2016 17:54

Béda napsal Sio, nikdy jsem ani na desetinu vteřiny nezapochyboval o pohnutkách, kvůli kterým investoval a poté vstoupil pan Babiš do politiky. Kvůli zájmům svého podnikatelského impéria – kvůli svým ziskům. Již tehdy jsem psal, že zcela jistě nebude řezat „do vlastního podnikatelskéhomasa ale bude se snažit na úkor jiných púodnikatelských skupin vytěžit z nové skutečnosti a politické moci maximum pro sebe“ A místní skalní pravičáci – podnikatelé podporovatelé svého nového mesiáše mi tehdy spílali. Zajímalo by mně jak nyní při zavádění EET nazírají na tuto věc. P.S.: „Praha – Sněmovní volby by listopadu vyhrálo hnutí ANO. Od voličů by… Číst vice »

Aleš
Aleš
5. 12. 2016 6:19

Poctiví podnikatelé platili poctivě daně i před EET. Otázka je, jak bude EET fungovat na ty nepoctivé. Mně hodně vadí řada výjimek, kterých se EET netýká. Obrovský prostor pro licoměrnost uplatňování a největší ohrožení naší ekonomiky a společnosti. Finanční služby, podnikání v energetice, dopravě, stánkový prodej, stavebnictví. Babiš si zvolil uplácení cestou, kterou si popřevratová nomenklatura zvolila za legální. Mě se tahle cesta nelíbí, ale bojovat proti ní lze jen demokratickými zákonnými prostředky, a to volbami. Ve všech úrovních od komunální politiky po europarlament. Idiocie lidí spočívá v tom, že lid vezdejší si nechá do role zachránců demokracie a ochránců… Číst vice »

Aleš
Aleš
5. 12. 2016 7:09

Koalice je sice lepší, než předchozí, ale po tragických předchůdcích je toto zlepšení nedostačující. Všichni teď poukazují jen na dotace v zemědělství a Čapí hnízdo. Ale kolik peněz ze státních, obecních, městských, krajských, republikových i unijních rozpočtů šlo do sportu, který slouží mimo jiné jako politická reklama? Samozvaní ochránci demokracie měli dostatek času po převratu napsat do zákonů taková pravidla hry a při rozhodování samospráv i státní správy určovat takové podmínky, aby se s prostředky lidí zacházelo zodpovědně. Ale čím víc verbálně subjekty o svojí zodpovědnosti přesvědčovaly ve svých sloganech z billboardů a kampaní, tím víc se pak chovaly jako… Číst vice »

Gatta
Gatta
5. 12. 2016 9:10

Re Alena: – naprostý souhlas – nemá smysl, abych Vás tedy nějak replikoval. Jistě podvádět se nemá, zákony se mají dodržovat – vždyť přeci i živnostníci užívají všech výhod plynoucích z placení daní – takřka bezplatné zdravotnicví a školství, srozumitelný právní systém, bezchybnou a rychou justici, umělce starajíci se o jejich zábavu a duševní rozkvět, neziskovky bdíci nad pluralitou společnosti a právy menšin … , také samozřejmě jezdí po udržovaných silnicích a dálnicích, policie jim všemožně pomáhá a chrání je, no a armáda bděle stráží jejich klidný spánek … a to vše potřebuje i jeich daně. Ale přeci – jen… Číst vice »