Svět ruskýma očima 657

 

Rusko se nestalo vyděděncem a Ukrajinu zničí, přiznala západní média

Alexandr Štorm

8. dubna 2022

Miliardy lidí žijících na planetě jsou k Rusku loajální, anebo minimálně ve věci Ukrajiny neutrální. Velké země, jako Čína a Indie kazí obraz, který by chtěl Západ vidět. Čína je viditelně proruská, ale vyhýbá se přímému hodnocení jednání Vladmira Putina. V budoucnu Čína sotva podpoří Západ. Vláda Indie byla původně neutrální, ale upevnila svůj vztah s vládou Ruska, hlavně s ohledem na nižší cenu ropy.

Podle anglického The Economist je jasně proruských 28 zemí, ve kterých žije celkem třetina světové populace. Mezi ně patří Čína, Sýrie, Pákistán, Eritrea a Etiopie. Neutrálních států je 32 a opět mezi ně patří velké a lidnaté státy Indie, Brazílie a Bangladéš.

Informační válka s Ruskem začala 24. února po zahájení speciální operace na Ukrajině. Cíle operace jsou denacifikace a demilitarizace Ukrajiny a pomoc republikám Donbasu, ostřelovaným po mnoho let salvami z Gradu a Uragánu, leteckými raketami a leteckými bombami.

Není jde „celý svět proti Rusku“. Protiruská hysterie západních medií a liberálů může vyvolat domněnku, že je Rusko obklíčeno výrazně silnějším nepřítelem. Aktivista Jakemenko rozebral stanovisko britského časopisu a dospěl k závěru, že mezi prozápadní země patří přes 100 států, velká část Severní Ameriky a Evropy. V nich žije jen 36 % obyvatel planety. Podle těchto výpočtů žijí dvě třetiny světové populace v proruských nebo neutrálních zemích. Tam nepovažují Rusko za vyděděnce.

Dne 25. března upozorňoval Lavrov, že „převážná většina zemí se podle jeho přesvědčení nepřipojí ke hrám Západu s jeho takzvanou sankční politikou“.

Příčetné země a vlády mají zájem na rozvoji rovnoprávné mezistátní spolupráce na základě důležitých principů založených na Chartě OSN, dodal Lavrov.

Západní novináři, kteří navštívili Ukrajinu, si myslí, že podporovat Kyjev je už zbytečné. Všichni se mohli přesvědčit, že je ukrajinská armáda ochromena, její námořnictvo, letectvo i rezervy zmizely a jednotky Ozbrojených sil Ukrajiny na Donbasu jsou na pokraji zničení.

Existují západní novináři s úplně jinými názory, než jsou představovány v „autoritativních“ mediích. Například nizozemská novinářka Sonja van den Ende pobývala dva týdny v LNR. Předvedli jí tam arzenál trofejních tanků, armádních vozů, zbraní, protiletadlových raket, neprůstřelných vest a munice. Všechno to bylo vyrobeno v zemích NATO, napsala novinářka na svých stránkách.

Španělskému reportérovi na Ukrajině Hysbertovi vyhrožovala ukrajinská armáda za to, že publikuje články, které nehovoří pro Ukrajinu. Pohrozili mu zabitím, bude-li v tom pokračovat. Takové jsou metody ukrajinské armády.

Podobně chilský režisér Lira se přiznal, že se musel v Charkově skrývat, protože jej „bojovníci za svobodu“ chtěli za jeho komentáře, nepříznivé k Ukrajině, zavraždit.

Van den Ende poznamenala, že se v Evropě píše tolik hloupostí, až je to skoro směšné. Rusové jsou v podstatě na své vojáky a armádu hrdí a vědí, že Ukrajinu je potřeba osvobodit od nacistů, kteří se tam od roku 2014 usídlili prakticky ve všech sférách života.

Novinářka uvedla, že se vše skončí špatně i pro Evropu, zvláště pro její občany. Epocha rozkvětu a svobody určitě skončila. Množství lží v této válce překročilo veškeré hranice rozumu.

Obecně lze říci, že ne všichni mrtví civilisté budí stejné emoce. Šest až osm týdnů po americkém vpádu do Iráku bylo zabito přes osm tisíc civilistů. A nic se nepřipomínalo. Na Ukrajině dosud přišlo o život asi tisíc civilistů.

Podle analytiků Johnsona, Rittera a jednoho z blogerů bude Ukrajina kapitulovat.

Převzato z Pravda.ru

***

Osud Macrona jakožto prezidenta Francie se řeší v Mariupolu

Vladimir Prochvatilov

13. dubna 2022

Politiky EU zneklidnily výsledky prvního kola francouzských prezidentských voleb. Po zpracování 60 % hlasovacích lístků vedla předsedkyně Národního sdružení (dříve Národní fronty) Marine Le Penová, ale po konečném součtu hlasů ji předstihl Macron. Obdržel 27,4 % oproti jejím 23,15 %.

Pracovnice Pařížské akademie geopolitiky Miloradovičová pochybuje o věrohodnosti údajů s tím, že pro Macrona je hlasů příliš, a ty že ubrali Mélanchonu a Le Penové. Socialisté a Republikáni – gaullisté hluboko propadli. Krajně levicová strana Nepoddajná Francie, jejíž vůdce Jean-Luc Mélanchon byl v očekávání nejvýše 15 % hlasů, jich nakonec získal 22 %. Krajně pravicový Zemmour jich dostal necelých 7 %. Zelení, centristé a komunisté rovněž neuspěli.

Francie se nyní dělí na globalisty a na zastánce národní suverenity, ne jako dříve na levici a pravici.

Přitom strany pravicového a levicového středu, které v politice soupeřily od dob de Gaulla, jsou nyní definitivně odsunuty na okraj. Nyní jejich kandidáti nashromáždili celkem jen 6,7 %.

Macron je globalista z hnízda Rotschildů. Za roky svého prezidentství předal francouzskou ekonomiku pod kontrolu Ameriky. Miloradovičová tvrdí, že na jeho pozvání přišel do Francie americký investiční fond BlackRock tak úspěšně, že ve Francii nezůstalo nic vlastního. Francouzská média nazývají Macrona prezidentem společnosti BlackRock France.

V březnu vypukl ve Francii skandál kolem korupce Macronovy strany La République en Marche ve spolupráci s konzultační společností McKinsey z USA. Francouzský Senát uveřejnil zprávu, v níž se uvádí, že se výdaje na poradenské služby zdvojnásobily. To zpochybňuje před tváří francouzských firem francouzskou koncepci státu i svrchovanost státu i náležité využívání státních prostředků. Vyšetřovalo se čtyři měsíce, shromáždilo se 7 300 dokumentů a po vyšetřování komise dokázala, že byly celé úseky státní politiky předány soukromým firmám. Macronova vláda podepsala kontrakty na 2,4 miliardy EUR s poradenskými firmami na práci na různých problémech, od penzijní reformy až po digitalizaci.

Marine Le Penová k tomu řekla: „S Macronem bude McKinsey, která vás loni přišla na jednu miliardu EUR za velmi mlhavé úkoly, stále požírat státní peníze, nebude platit daně a bude lhát Senátu!“

Mezi nacisty se v podzemí Azovstalu možná ukrývá také Bernard-Henry Lévy ze skupiny původců barevných revolucí z posledních let, kam patří i převrat na Ukrajině z roku 2014. Zejména jeho chtějí z Mariupolu dostat pod maskou „rukojmího“, myslí si Miloradovičová.

V první polovině března obliba Macrona stoupala, ale po uveřejnění senátní zprávy o McKinsey výrazně klesla a když se ukázalo, že francouzská armáda bojuje mezi ostatními a spolu s nacisty proti ruským ozbrojeným silám, Macronova popularita se propadla.

Tak se o výsledku francouzských prezidentských voleb ve skutečnosti rozhoduje v Mariupolu.

Část pozorovatelů se domnívá, že vítězství Macrona ve druhém kole voleb dne 24. dubna bude znamenat další etapu řízení země zpoza oceánu. Výhra Marine Le Penové by zřejmě znamenala politické vedení s větším realismem v politice Páté republiky.

Převzato z Fondsk.ru

***

Zrádcovství ruských elit: Proč „mistři kultury“ podlézají Západu

Anatolij Širokoborodov

15. dubna 2022

Překotné události roku 2022, které zastínily všechna trápení pandemie a všechny místní politické zmatky, ukázaly některé tendence naší společnosti, které byly dosud skryté. Ruský stát nakonec začal chápat, že základem životaschopnosti je průmysl, a ne jen zlaté zásoby a ropné a plynové kontrakty.

Liberální opozice nakonec odkryla karty a bylo jasné, že jejím hlavním programem je podřídit Rusko Západu i pokud by k tomu bylo potřeba podpořit banderovštinu a rozpad země.

Ruská „kreativní třída“ „ajťáků“ ukázala před fiktivní mobilizací zbabělost a naorganizovala se k útěku do Gruzie a Turecka. Mládež v hlavním městě, která byla po léta vedena, aby snila o lehkém výdělku na YouTube a uctívala západní značky, skuhrala.

Kapitáni průmyslu kvůli sankcím skřípali zuby a vyčkávali. Vysocí úředníci a poslanci si různě protiřečili, někdy mluvili bojovně, jindy smířlivě.

Už dávno se ukazuje, že někteří lidé, ač vzdělaní a obdaření tituly, oceněními a mocí, jsou zmateni.

Lidé jsou znamením vyzrálosti společnosti

Je to divné, ale nejvyspělejší, klidný a vyrovnaný vztah k rychle se měnící globální i místní situaci je patrný jen u lidu. V hloubi lidových mas, u obyčejných lidí, ne vždy dobře vzdělaných a sečtělých, lidí z předměstí a malých vesnic, u mládeže, byla vždy jedinou vstupenkou do života služba založená na kontraktu. Pravda života je pro ně taková: „Vstoupili jsme do etapy změn, bude těžko, na jedné straně jsou nepřátelé, na druhé přátelé, musíme držet spolu, síla je v pravdě, dostaneme se z toho.“

Vypovídá to o tom, že za politickou světonázorovou zralost naší společnosti nejsme zavázáni tvůrcům úvah a politologům, ale kuchařkám a dělníkům, kterým se posmívali a které v posledních třiceti letech jen ponižovali. Tyto lidi nejvíc pobuřuje jednání Zelenského kliky, snahy o kompromis se Západem, mučení ruských vojáků a důstojníků. Nejvíc si tito lidé slibují od vztahu armády a Putina. Myslí si, že armáda bude s lidem a že Putin se změnil, začal chápat, že jej obklopují nepřátelé a oligarchové.

Někdo si myslí, že jsou lidé úmyslně ohlupování státní propagandou, infikováni šovinismem, patriotismem a nostalgií po Sovětském svazu. Nic takového není. Naši lidé jen mají zdravý skepticismus, k řečem politiků a výrokům novinářů jsou velmi opatrní a chápou, v jaké žijí společnosti. Cítí a uvědomují si polovičatost a bezradnost v mnoha záležitostech.

Není překvapením, že se cesty ruského lidu a ruské inteligence zase rozešly. Dala o sobě vědět propast mezi na jedné straně „vzdělanou třídou“, utápějící se v podlézání Západu a na druhé straně lidem.

Našim vším není jen Putin, ale i Gorkij, který v roce 1932 napsal:

Práce inteligence se vždy redukovala především na zkrášlení života buržoasie, na upokojení boháčů v banálních hořkostech jejich života. Chůva kapitalistů – inteligence, se většinou zabývala tím, že horlivě bílými nitkami látala obnošené, špinavé a krví pracujících vydatně ušpiněné filozofické a církevní roucho buržoasie. V této bezvýsledné činnosti pokračuje.

Tato slova se vztahují i na dnešní umělce a kulturní osobnosti. Také jsou zaměstnáni zkrášlováním života měšťáků, které utěšují v banálních hořkostech jejich života. Samozřejmě, že za peníze.

Gorkij intelektuály pohrdavě nazývá „specialisté na utěšování měšťáků“. Mluví také o západním tisku, ke kterému se inteligence modlila už tehdy. Píše:

Občané, vy dobře nevíte jaký je kulturní význam vašeho tisku, který unisono trvrdí, že „Američan je především Američan a teprve potom člověk. … Nebude přehnané říci, že evropský a americký tisk se horlivě a skoro výlučně zabývá snižováním kulturní úrovně svých čtenářů, beztak nízké i bez jeho pomoci.“

Cožpak to není možné aplikovat i na současnou situaci?

Článek vrcholí výzvou velkého spisovatele:

Je na čase rozhodnout otázku – s kým jste „mistři kultury“? S usilovnou mocí kultury k vytvoření nových forem života, nebo jste proti tomu, za zachování kasty nezodpovědných kořistníků, která páchne od hlavy a dál funguje jen ze setrvačnosti?

Pro nás je možné odvodit: Je naše inteligence proti těžce pracujícím lidem, nebo proti zpupným americkým a evropským politikům, kteří změnili Ukrajinu na velké semeniště fašismu?

Velká část mistrů kultury“, stejně jako „kreativní třída“, podnikatelé, mnozí úředníci a poslanci, (i když poslanci se mohou vydávat za vlastence), dává zřetelnou odpověď. Taková situace není jen v Rusku. Je to ve všech zemích. V přelomových chvílích historie se objevují určité vrstvy lidí podbízejících se Západu. Znamená to, že existuje jakýsi hluboký internacionální faktor, a to bez ohledu na úroveň vzdělání i uměleckého mistrovství, který má takové důsledky. Přitom to není otázka peněz. Američané si loajalitu ruských intelektuálů nekupují. Oni se samozřejmě snaží ovlivňovat, podplácet, vytvářet vhodnou atmosféru a informační pole, ale nikdo neplatí Urgantovi a Galkinovi za jejich postoje, neverbuje oligarchy, úředníky a poslance.

V čem je příčina notorického západničení?

Vypadá to, že motivy jsou psychologické. USA a EU jsou bohatá centra světové moci. mají rozvinutou ekonomiku, vybudovanou z kolonialismu, intervencionismu a z vykořisťování chudých národů. Sílu USA a EU uctívají především slaboduší lidé. Z druhé strany se prakticky všichni příslušníci Západu považují za něco lepšího, tajně nebo otevřeně nenávidí lidstvo, které považují za stále ušpiněné a upachtěné. Vůči obyčejným lidem bývají arogantní a povýšení. V ruštině pro ně existuje pohrdavá přezdívka „elitarij“.

Podlézání Západu zřejmě způsobuje kombinace obou psychologických ukazatelů.

Převzato z Topcor.ru


Stanův komentář: Jsem přesvědčen o tom, že široké lidové vrstvy v Rusku i na Západě jsou především proti válce. Zrada politiků, inteligence a médií na obou stranách konfliktu spočívá v tom, že až na čestné výjimky válku propagují, podněcují a eskalují. Ruskem deklarované cíle „speciální vojenské operace“ byly válkou popřeny. Od ruské invaze se totiž stále intenzivněji nacifikují a militarizují obě strany konfliktu. Ti největší a nejhlasitější náckové a militaristi se totiž frontovým liniím vyhýbají jako čert kříži a vyžívají se v hledání „vnitřních nepřátel“ a „špionů“ v hlubokém týlu a bohatnutí na válečných zakázkách.

4.9 29 hlasy
Hodnocení článku
Platby

Líbil se vám článek?
Přispějte, prosím, redakci OM na č. ú. 2900618307/2010, nebo přes následující QR kódy.

QR platba 50 Kč

QR platba 50 Kč

QR platba 100 Kč

QR platba 100 Kč

Odebírat
Upozornit na
51 Komentáře
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Bety
Bety
17. 4. 2022 22:34

Podívala jsem se na Twiteru na menší soubor o ukrajinském fašismu. Od pochodňových průvodů, hákových křížů, Banderových soch a vůbec jeho oslav, po celý hajlující a plný Lvovský stadion , dětí se zbraněmi a říkající, že – Bandera je můj otec, Ukrajina moje matka, až po suchou statistiku konstatující, že před II. světovou bylo 36% obyvatel Lvova židovské národnosti
a nezůstalo z nich nic….
Jak daleko jsme od toho, aby po cenzuře nepřipouštějící jakoukoli kritiku fašistických tendencí nezačala naše média oslavovat nacismus jako takový ??

Bety
Bety
17. 4. 2022 22:51

Podívala jsem se na Twiteru na menší soubor ilustrující ukrajinský fašismus a bylo mi z toho špatně. Od pochodňových průvodů, všudypřítomných hákových křížů, Banderových soch a jeho oslav, dětí cvičících se zbraněmi které říkají Bandera je můj otec a Ukrajina moje matka po plný hajlující Lvovský stadion, až po suchou statistiku sdělující, že před II. světovou bylo 36% obyvatel Lvova židovské národnosti
a nezůstalo z nich nic……
Jak daleko jsme u nás od toho, aby po cenzuře nepřipouštějící jakoukoli kritiku fašistických tendencí přešla naše média k oslavám nacismu jako takového ???

Bety
Bety
Reply to  Bety
18. 4. 2022 8:47

Omlouvám se za zdvojení příspěvku, měla jsem dojem, že se ten první smazal. Ještě něco málo – podle mého názoru je chybou, když se o fašismu mluví a píše v jakési akademické rovině, která přispívá k tomu, že se obecně podceňuje. Před II. světovou se také zprávy o koncentrácích a represích v Německu jevily mnoha lidem jako přehnané až nevěrohodné, Hitler lidem připadal jako hysterický řvoucí šašek – a jak to dopadlo? Nic na tom nemění to, že tak byl jistě hodnocen i těmi, kdo ho na tuto dráhu navedli. Ale hodil se. Sovětskému svazu mnozí vyčítali, že se nechal… Číst vice »

Alva
Alva
Reply to  Bety
18. 4. 2022 17:03

Po bitvě je každý generálem.
A vždycky je na vině všeho Rusko, nikdo si vlastní chyby nepřizná.

Do háje, vždyť se o ty sibiřské suroviny mohou podělit, ne?

Bety
Bety
Reply to  Alva
18. 4. 2022 19:15

Takové dělení, při kterém by na obsluhu sibiřských surovin stačilo Západu pouhých 15 milionů ruských otroků ( a to kdoví jestli by je radši nezlikvidovali docela) ???

Alva
Alva
Reply to  Bety
18. 4. 2022 21:24

To je fakt, tudy cesta taky nevede.

mkelnar
mkelnar
18. 4. 2022 6:42

Ano, boj s vnitřním nepřítelem to je to první, co by měl Putin podstoupit. Ten největší nepřítel Ruska Čubajs už zmizel do Turecka a pak zřejmě někam dále. Jsme rád, že se tohoto dožil Gorbačov, má teď možnost vidět plody své zrádcovské politiky ve prospěch západu. Pouze mi připadá nespravedlivé, kdyby zemřel Gorbačov přirozeným způsobem za ty miliony obětí, které si může připsat na svoje triko.

Botičky od Diora
Botičky od Diora
Reply to  mkelnar
19. 4. 2022 16:32

Jen denacifikace a demilitarizace nestačí.
Základem je DELIBERALIZACE, protože fašismus je mutací liberalismu, jeho přirozené pokračování.

Standa1
Standa1
18. 4. 2022 6:46

Beru to jako přehnané tvrzení neopírající se zcela o fakta: „Ruskem deklarované cíle „speciální vojenské operace“ byly válkou popřeny.“ – Propaganda Západu je propracovaná do detailů, které však občas nesouhlasí. Propaganda nemusí dokazovat, jen propaguje výmysly, aby byly brány jako fakta. Není v mainstreamu žádná protiváha, kdy nemá vyvinutou obranu proti propagandě, podléhá jí. RF dnes pokračuje ve 2.ww v boji proti nacistům i ze zemí NATO a USA a GB. Jako Západ toužíme po surovinách RF a bez jejich obyvatel – je to hnusné. Rus něco prožil – genocidu – a netouží být obětí další genocidy. Chce žít po… Číst vice »

Hudryperman
Hudryperman
18. 4. 2022 10:45

Rovněž nesouhlasím s tvrzením admina,že cíle spec.akce na Ukrajině byly popřeny válkou. Válka tam trvá už přes 8 let a rozdíl proti dnešku je jen ve velikosti zasaženého území a míře opatření proti škodám.Když včera ohlásila hlasatelka ruské televize,že potopením ruského křižníku Moskva začala III.světová válka,pak vlastně jen s velkým zpožděním sdělila světu,že si je Rusko existence této války plně vědomo a hodlá se dle toho nadále chovat.To také znamená,že je připraveno odpovědět na nepřátelské aktivity nejen v Evropě,ale i za Atlantikem. Opakuje se situace před IIWW ,dokonce i na dálném východě se náhle připravuje vojenská aliance proti Rusku s… Číst vice »

Gatta
Gatta
Reply to  Hudryperman
19. 4. 2022 8:33

Jo,jo – japonské výrobky jsou pvotřídní, ale už nejsou zdaleka tak jedinečné jako v 60. letech a suroviny Japonsko nemělo nikdy. Dnes mají přetechnizovanou (ekonomicky náročnou složitou) a přestárlou společnost. Klasickou cestou ja z toho ven – vykrásst vizí zdroje. Poválečný japonský pacifismus bude elegantně odložen.
Ovšem dnes se budou jeho zájmy ve východní Asii křížit s úplně jinou Čínou než za IIWW.
Otázkou je, jak moc už válečně otrnulo japonské společnosti ?

g.hrosik
18. 4. 2022 16:01

Tento komentář je určen adminovi… Jistě jste si všiml, že jsem už před časem ze stránek OM zmizel. Důvod je prostý, stejně jako důvod, proč už pro tuto platformu psát nebudu. To první, že jsem se na čas stáhl, vyplynulo z jednoho z Vašich komentářů, docela silně nabitého oportunistickým přístupem „našim i vašim“. Jistěže máte právo, je to Vaše dítě a já to respektuji. Poslední komentář k pravidelné rubrice Zajochově mě přivedl k rozhodnutí, že už stačilo. Nic se u Vás nemění a jako nepochybný majitel na to máte právo. Já zase mám své právo rozhodovat o svém čase, který… Číst vice »

Last edited 2 let před by g.hrosik
zajoch
Reply to  g.hrosik
18. 4. 2022 16:28

Je velká škoda, že velice výkonný překladatel z OM odchází. Jeho práce zde bude chybět.

Bety
Bety
Reply to  Stan
19. 4. 2022 11:19

Stane, myslím že jsme rádi, že vůbec nějaké informace máme. A kdo by nechtěl být pacifistou ? Jenže když jedna strana neustále vykřikuje a koná v tom smyslu, že „Ostatně soudím, že Karthágo musí být zničeno“ co si s tím počít? Nejde jen o to, neustále nastavovat druhou tvář, když je evidentní, že dobrá vůle není nic platná. Jde o faktické nebezpečí zničení a předejít tomu neznamená, že vás agrese těší. Někdy se tomu pouze nejde vyhnout. Benešova vláda zvolila pacifistickou cestu a v důsledku to vedlo k smrti mnoha tisíc našich civilistů, nehledě na to, že tím dodala Hitlerovi… Číst vice »

Gatta
Gatta
Reply to  Bety
19. 4. 2022 15:37

Ani ten Ježíš nevyhnal penězoměnce z Chrámu jen dobrým slovem.

Botičky od Diora
Botičky od Diora
Reply to  Bety
22. 4. 2022 7:10

Bety, dobré slovo, podpořeno pistolí, udělá vždy víc než jen dobré slovo :-)

Gatta
Gatta
Reply to  Botičky od Diora
22. 4. 2022 13:25

Z nadčacového uměleckého ztrvárnění …
https://www.youtube.com/watch?v=WjR6nHhc6Rg

Gatta
Gatta
Reply to  g.hrosik
19. 4. 2022 9:06

Zdrsvím – nevím přesně, vlastně vůbc, co Vás k tomuto rozhodnuti dovedlo, ale doufàm, že nebude trvalé. Vaše překlady byly vždy velmi přínosně.

A jen z kulkivovsne konfrontace myšlenek s můžeme myšlenkově posunout.
Sám jsem občas dávám věci o kterých pŕedem vím, že za něj místo plácání po rameni dostanu jen mínus body.
Ale o tom to je …

PS – moźnà se admin v dnešní nelehkě době snaží držet jistou „lajnu“ – což se nelze divit.

Gatta
Gatta
Reply to  Gatta
19. 4. 2022 15:31

Omluva – psani ve spěchu na tabletu není dobrý nápad – vypadá občas otřesně.

Botičky od Diora
Botičky od Diora
Reply to  Gatta
19. 4. 2022 16:39

Taky si myslím, že ho, ehm, někdo drží za …
Nezazlívejme mu ten „jeho“ postoj, i když ho nesdílíme a ani sdílet nemůžeme.

Botičky od Diora
Botičky od Diora
Reply to  g.hrosik
20. 4. 2022 9:52

Pane Hrochu, vykašlete se na něčí vynucené „názory“, překonejte vlastní égo a hlavně pište, protože právě teď se ve světě láme chleba a Zlo agonizuje. Jinak …

„Když přišli nacisté pro komunisty, mlčel jsem – nebyl jsem přece komunista.
Když zavírali sociální demokraty, mlčel jsem – nebyl jsem přece sociální demokrat.
Když přišli pro odboráře, mlčel jsem – nebyl jsem přece odborář.
Když přišli pro mě, nebyl už nikdo, kdo by se mohl ozvat…“
Martin Niemöller

Proto se ozývejte.

orinoko
Reply to  Botičky od Diora
20. 4. 2022 13:01

Zcela výjimečně… Následující klip nebyl vpuštěn v několika streamových adresách. Je jinde, záložně, a jako první z on line ho nakonec pustila Trubka. Netušil jsem, že knížky jsou na tom dneska ještě hůře než za soudruha Koniáše.

https://www.youtube.com/watch?v=LPXk6-gXOy0

Gatta
Gatta
Reply to  orinoko
20. 4. 2022 14:26

No jo – ten výběr je tak různorodý, že dotyční hodnotitelé vůbec nechápou CO TÍM SLEDUJEŠ ???

Jinak vše OK ????

PPK
PPK
18. 4. 2022 20:20

Jak to zřejmě bylo s križníkem Moskva: Ako to bolo s krížnikom Moskva, skopírované z Casus beli Preposlané z https://s.w.org/images/core/emoji/13.1.0/svg/1f9a0.svgSvet na konci sopľahttps://s.w.org/images/core/emoji/13.1.0/svg/1f9a0.svg https://s.w.org/images/core/emoji/13.1.0/svg/203c.svgKu krížniku Moskva… “Krížnik bol v Odeskej oblasti, bližšie k Rumunsku! Pred rokom naň dali nový fázovaný lokátor, dosah osvetlenia bol 500 km! Prečo tam bol? Na v Rumunsku preleteli ukrajinské letisko, a odtiaľ vzlietali smerom k moru, urobili”obchádzku”a zo strany Odesy vstúpili na breh, potom odleteli na Dnepropetrovsk a Záporožie a udreli na jednotky Ruskej federácie! Všetky lety v oblasti Nikolajev a Odes boli rozbité a nemohli zistiť? Moskvu preto vybavil výkonným lokátorom! Začal svietiť aj… Číst vice »

Gatta
Gatta
Reply to  PPK
23. 4. 2022 8:57

Tak jse z toho poněkud zmatený.
Včera na AK Rusko 21:27 – podle Ruského ministerstva obrany – vše úplně jinak.

Mimo jiné je to kolující asi už páté 100% pravdivé vysvětleni.

PPK
PPK
18. 4. 2022 21:19

U.S Major General Roger L. Cloutier Captured in Nazi bastion Mariupol
Už ho mají …
https://www.youtube.com/watch?v=TJ4G2cBNC-U&t=32s

Alva
Alva
18. 4. 2022 21:30

Čím dál lepší.
Naše nová politická šlechta se už ani netají tím, jak bude veřejně krást cizí majetek. Ruský – a to se nejen smí, ale přímo demokraticky musí.

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/domaci-politika-nemuzeme-se-jen-divat-cestu-k-ruskym-majetkum-najdeme-rika-ministr-198179#source=hp&seq_no=1&utm_campaign=abtest189_panel_sluzeb_varAA&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

Nejnovějším úkolem ministra pro legislativu Michala Šalomouna je prozkoumat možnosti, jak zabavovat ruské majetky v Česku. Vláda na tom trvá i přesto, že legislativní rada, které Šalomoun předsedá, by zůstala jen u zmrazování.
„Naše demokracie nemůže dopustit to, aby byla takhle slabá a aby se na tuto situaci, kdy je extrémním způsobem porušováno mezinárodní právo, jen dívala,“ říká ministr v rozhovoru pro Seznam Zprávy.

Irena
19. 4. 2022 5:59

No, já jsem toho názoru, že Stan má tendenci nastupovat pořád na ty samé hrábě. Napřed v 89 cinkal klíči, angažoval se, a potom byl zklamaný, co z toho vzešlo.
Když začal invaze migrantů, tak je vítal. Ještě teď si pamatuji na to: I ty Ireno? Když jsem společně s jinými psala, že se zbláznil.
No a teď je jeho třetí velký předěl…
Je to marné, je to marné, je to marné…

Hudryperman
Hudryperman
Reply to  Irena
19. 4. 2022 7:31

Zjednodušte si politickou pozici ještě víc a dospějete k jednoduchým,přímo prvoplánovým závěrům.Jako bylo svého času zesměšňování mé maličkosti v období šedesátých let a následující normalizace,které přestože jste byla tenkrát malé dítě,jste zřejmě poznala lépe než její přímí aktívní účastníci.Odkud jste asi brala své názory a argumenty pro ně ? Z normalizačních informačních zdrojů,když už to nemohlo být z tiskoviny jménem ZPRÁVY,tiskový orgán sovětských vojsk dočasně umístěných v ČSSR. Přesto Vaše notoricky normalizační tvrzení o smyslu Pražského jara a charakteru jeho protagonistů jakoby vypadla právě z těchto okupačních „médií“. Ať už je Stanův názor na ukrajinské události v rozporu s mým,nebo… Číst vice »

Irena
Reply to  Hudryperman
19. 4. 2022 8:49

Milý Hudrypere, pro mne nikdy nic, na rozdíl od jiných, tabu nebylo. A hlavně jsem nikdy své názory měnit nepotřebovala… Mohla jsem si věci upřesnit, získat víc informací, ale mé směřování to neovlivnilo nikdy, to bylo, je a zůstává stále stejné, bolševické, i když si pod tímto výrazem zřejmě oba představujeme něco jiného. A ten váš slavný rok 68 už je dnes natolik provařený, že je úsměvné ho vytahovat. Algoritmus barevných revolucí už znají všichni. A ano, není to jednoduché v žádné době. To dnes vidíme velice názorně, stejně tak to nebylo jednoduché ani dříve. Někdo ale ve svém směřování… Číst vice »

Gatta
Gatta
Reply to  Irena
19. 4. 2022 16:05

Jen opravduzcela obecně …

„… jsem nikdy své názory měnit nepotřebovala…“
To svědčí především o hlubokém přesvědčeni – tedy o pevném subjektivnim pohledu, méně o 100% správnosti a objektivnosti těchto názorů.

Ale já bych to napsat nemohl. Každý se může mýlit, informace a souvislosti dějů se také objevují postupně až časem a hlavně bych nevěděl od jakého věku bych si ty neměnitelné názory měl začít počítat.

Opravdu to neberte osobně. Jisté zásady a pohledy na svět je opravdu třeba držet trvale.

PPK
PPK
19. 4. 2022 6:50

Tak se mi zdá, že nám příliš často chybí informace a odpovědi: Kdo, co, kdy, kde, proč?

nejen
např. zde (teď už možná zase dočasně v Kyjevě)
https://t.me/mig41/16571

anebo zde (vzhůru na věčnost v Šanghaji)
https://twitter.com/rzioni/status/1513416060883685376

zajoch
19. 4. 2022 13:41

„Ruskem deklarované cíle „speciální vojenské operace“ byly válkou popřeny. Od ruské invaze se totiž stále intenzivněji nacifikují a militarizují obě strany konfliktu“ Stane, myslím, že toto vaše tvrzení není jen přehnané, ale přímo chybné. Jak se má podle vás zachovat ten kdo má být prokazatelně napaden (Obklíčení Ruska ze všech stran válečnicku technikou, z Ukrajiny vytvořené předpolí pro útok na Rusko, na hranicích s Donbasem soustředění sto šedesáti tisícové ukrajinské armády pod velením Západu, podle odposlechů měla být během tří dnů invaze této armády na DLR a LLR, což potvrdily ruskou armádou ukořistěné dokumenty, desítky tajných biologických laboratoří a další).… Číst vice »

Patrik
Patrik
Reply to  zajoch
20. 4. 2022 8:47

@@@ „Jak se má podle vás zachovat ten kdo má být prokazatelně napaden (Obklíčení Ruska ze všech stran válečnicku technikou, z Ukrajiny vytvořené předpolí pro útok na Rusko, na hranicích s Donbasem soustředění sto šedesáti tisícové ukrajinské armády pod velením Západu, podle odposlechů měla být během tří dnů invaze této armády na DLR a LLR, což potvrdily ruskou armádou ukořistěné dokumenty, desítky tajných biologických laboratoří a další). To má Rusko čekat, až bude napadeno a potom se snažit nějak se z toho dostat?“ Velmi souhlasím s citovaným pohledem, obzvláště s mnou podtrženou částí textu. Kdo si vzpomíná na dobu přelomu… Číst vice »

Last edited 2 let před by Patrik
PPK
PPK
19. 4. 2022 15:36

Domnívám se, že to, jaké názory lidé přijímají k událostem, jednak záleží na zkušenostech a schopnostech vyhodnocovat informace, jednak to začíná už v dětství ve školních lavicích při vzdělávání a výchově. Bohužel však, přímé a otevřené jednání, čest a spravedlnost, to se v politice nikdy nenosilo, protože politika vždy v horších charakterech generovala příležitost, užívat si pocit moci bez zodpovědnosti. Moci, která mnohým velmi chutná a je často opojnější, než jakákoliv jiná rozkoš.  Co především dnes kolem sebe vidíme? Vidíme prodejnost (nejen) novinářů a jejich trvalý život v prostoru obrovských a vědomých vlastních i cizích lží. Vidíme údajně svobodnou chamtivost,… Číst vice »

Irena
Reply to  PPK
20. 4. 2022 9:21

Moc dobrý komentář, poslala jsem ho po internetu dál a i tam se líbí :-)

Gatta
Gatta
Reply to  PPK
20. 4. 2022 14:18

Pavel Dobeš – něco o tom Zlatém teleti:
https://www.youtube.com/watch?v=2BYAWzv0E5o

PPK
PPK
19. 4. 2022 18:03

Zdánlivě od tématu: Již dlouho mám zatím jen nejasné tušení, že dnešní vojenská operace Ruska na Ukrajině byla vyprovokována především možnou válečně biologickou masivní smrtelnou nákazou obyvatelstva, která Rusku z amerických laboratoří na území Ukrajiny hrozila. Možná se mýlím, ale poslední události v Číně, kde za totálního mlčení našich medií – zdá se – totiž právě takový biologický útok na obyvatelstvo nyní probíhá. Jde především o Šanghaj, kde sídlí obrovské množství zahraničních firem a kde vláda vyhlásila lockdown, přičemž lidem údajně chybí základní potraviny a prý páchají hromadné sebevraždy. Podle západních médií pochopitelně a jak jinak – na tom má vinu… Číst vice »

Bety
Bety
Reply to  PPK
19. 4. 2022 20:55

Souhlas. Je to přinejmenším podivné. A z těch laboratoří mě od začátku mrazilo.

Irena
20. 4. 2022 5:41

https://vk.com/@707904899-invaze-ukrajinc-do-esk-republiky
Invaze Ukrajinců do České republiky

Botičky od Diora
Botičky od Diora
Reply to  Irena
20. 4. 2022 12:09

Výborný článek. Dvě věci: o masakru obce Český Malín na Volyni banděrovci, dne 13.7.1943, jsem nevěděl, ale dozvím se.
A tohle mě trklo do oči:
Co můžeme v této chvíli dělat? Zatím moc ne, protože se sami, kteří nesouhlasíme s tím, k jakým procesům v naší zemi dochází, nacházíme na nepřátelském území.“
Rozumíte tomu? Být doma ale současně i na nepřátelském území…. Zle, matičko, zle.

Gatta
Gatta
20. 4. 2022 6:51

Jen zcela obecně … Invaze velkého Ruska do bezbranné Ukrajiny … Mě to připomínà jiné příhody ze života – když malý pes neustàle doráží na velkého psa, nebo na cizího člověka, jistý si záštitou svého pána.. Az je nakonec zakousnut, nebo nakopnut. Nebo když 50 kilová žena agresivně ječí a zesměšňuje svého urostlého manžela, jistá si zákonnou ochranou a svojí „křehkostí“ – až ho dotlačí do stavu, že te ji dá jednu, že druhou chytne o zem. Pochopitelně – ten silnější se měl ovládnout a bývá potrestàn. Úmysně nepíši že „po zásluze“. Ne vždy je totiž původcem konfliktu ten silnější.… Číst vice »

Bety
Bety
Reply to  Gatta
20. 4. 2022 8:08

No malý pes doráží a ňafá jistý si tím, že plní přání svého pána. Jiné cíle nemá.
Je dobře krmen a na ničem jiném mu nezáleží. Klidně pokálí celou ulici a dostane pohlazení, jak je to ekologické.
Jistě víte, že povaha psa je do značné míry dána povahou jeho majitele. Tak se prostě ptejte, čeho chce dosáhnout jeho pán a máte to.

Botičky od Diora
Botičky od Diora
Reply to  Gatta
20. 4. 2022 10:06

Dá se to shrnout i takhle:

comment image

PPK
PPK
20. 4. 2022 21:22

Ukrajinští váleční zajatci uvádějí, že pravidelně denně užívali 3 tablety bojových chemických látek. V důsledku toho se stali čilými, veselými a necitlivými na bolest.

https://politikus.ru/events/142917-plennye-boeviki-prinimali-po-3-tabletki-boevyh-himicheskih-preparatov.html

Bety
Bety
Reply to  PPK
21. 4. 2022 6:42

Další pokusná morčata ? Kolik z nich zůstane závislých na narkotikách ? Nebo mohou dopadnout ještě hůř.
Vůbec mi přijde, že celý svět je používán jako zkušební polygon.

Gatta
Gatta
Reply to  Bety
21. 4. 2022 8:21

Až přijdou za svými ženami a dětmi do ČR, tak se třeba ze všech syndromů, psychóz a závislostí vyléčí … možná ???

PPK
PPK
21. 4. 2022 2:34

Poruka predsjednika Rusije Vladimira Putina svim narodima svije
NEDJELJA, 17. TRAVNJA 2022.
Neděle 17. dubna 2022.
Vzkaz ruského prezidenta Vladimira Putina všem národům světa
mj. i o výměně zajatců a mučení a mrzačení ruských vojáků ukrajinskými
https://overgolu.blogspot.com/
(zapnout překládač z bosenštiny – stojí to za přečtení)

PPK
PPK
21. 4. 2022 2:44

V Charkově ukrajinští vojáci strhli pomník maršála Žukova
https://t.me/rian_ru/159048

Botičky od Diora
Botičky od Diora
Reply to  PPK
21. 4. 2022 15:06

Jsem si jist, že takové vandalské činy jsou typické pro země, kde jsou u moci Hitlerovi stoupenci. Podle mého názoru tito novodobí fašisté dělají vše pro to, aby skutečné osvoboditele svých států „vymazali“ z historie.