Debatní klub o české levici: Ladislav Žák / Jan Májíček

Česká levice se dá v dnešní době charakterizovat jen velmi obtížně. Z hlediska voliče jsou viditelné politické subjekty, jako Komustická strana Čech a Moravy, Česká strana sociálně demokratická a někteří lidé ještě berou na vědomí stranu Zelených. Zbytek je všehochuť projevující se v nejrůznějších polohách. Například v červenci roku 2006 stál u zrodu občanské iniciativy Ne základnám student čtvrtého ročníku filozofie Jan Májíček, který je přesvědčen o smyslu levicové politiky. Dnes přijal pozvání do debaty s Ladislavem Žákem, který se již k tématu levice v České republice vyjádřil v Dotazníku pro…. Má levice v České republice budoucnost? Má smysl se zabývat levicovou politikou a upínat pozornost k lidem, kteří ji reprezentují?

Více debat najdete v Debatním klubu

0 0 hlasy
Hodnocení článku
Platby

Líbil se vám článek?
Přispějte, prosím, redakci OM na č. ú. 2900618307/2010, nebo přes následující QR kódy.

QR platba 50 Kč

QR platba 50 Kč

QR platba 100 Kč

QR platba 100 Kč

Odebírat
Upozornit na
47 Komentáře
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Béda
25. 7. 2015 18:31

Mainstream (Čulík a jakýsi expert z ČT) se baví na téma: „Jak poznat, že média lžou – Vyhýbat se tomu, co je anonymní, co vám tvrdí, že je jediné, že má tyto informace – Vyhýbat se zdrojům, které spojují spoustu různých informací a dávají vám k nim výklad, aniž by vás nechaly přemýšlet, co ty jednotlivé informace samotné znamenají – Pozor na emocionalitu“ – See more at: http://www.blisty.cz/art/78248.html#sthash.MGbhU4a7.dpuf Zato neanonymní daněmi a soukromými sponzory placená jednohlasná trouba ČT je přímo studnice pravdy se svými převzatými prefabrikáty. Její „zprávy“ jsou informačně „vvyvážené“, různé informace nespojují a přemýšlet vás zajisté nechají víc… Číst vice »

Béda
25. 7. 2015 18:36

Béda napsal Mainstream (Čulík a jakýsi expert z ČT) se baví na téma: „Jak poznat, že média lžou – Vyhýbat se tomu, co je anonymní, co vám tvrdí, že je jediné, že má tyto informace – Vyhýbat se zdrojům, které spojují spoustu různých informací a dávají vám k nim výklad, aniž by vás nechaly přemýšlet, co ty jednotlivé informace samotné znamenají – Pozor na emocionalitu“ – See more at: http://www.blisty.cz/art/78248.html#sthash.MGbhU4a7.dpuf Zato neanonymní daněmi a soukromými sponzory placená jednohlasná trouba ČT je přímo studnice pravdy se svými převzatými prefabrikáty. Její „zprávy“ jsou informačně „vvyvážené“, různé informace nespojují a přemýšlet vás zajisté… Číst vice »

mirror
mirror
25. 7. 2015 23:22

Béda napsal
Vyhýbat se tomu, co je anonymní, co vám tvrdí, že je jediné, že má tyto informace

Už jsem jednou napsal, že nejvíce mi vadí, jestliže zásadní články jsou bez autorů. To je nefér například u e-republiky. I komunistický manifest někdo určitý podepsal a nebál se. Komentáře jsou jen připomínky autorům, tam je podpis vzhledem k možnosti spadnout do nemilosti v zaměstnaní.

mirror
mirror
25. 7. 2015 23:25

mirror napsal
tam je podpis

… tam je podpis zbytečný …

V publikacích je autor vždy veřejný, zatímco recenzent anonymní.

Béda
26. 7. 2015 4:08

mirror, řekněte, pane mirrore, co se změní na pravdovostní hodnotě článku tím, jestli je anebo není podepsán. Co se změní na pravdivosti výroku tím, že je pod výrokem podepsán Jarda Vopička anebo pod ním podpis chybí? Co se změní tím, jestli má redakce informační exkluzivitu anebo ne? (asi mainstreamovci narazili na svoji konkurenci v Aeronetu, který zveřejnil nějaké informace ze zpravodajské komunity) Změnila by se pravdivostní hodnota Wikileaks tím, že by tam byli zveřejněni „informátoři? Prd, akorát by si zamlžovači pravdy konkrétně došlápli na všechny, kteří zveřejnili pravdu. Kdyby to totiž pravda nebyla, tak by tolik nevyšilovali a Assange by… Číst vice »

Béda
26. 7. 2015 4:13

mirror,

ještě dovětek. Je něco jiného psát o společenských problémech (natožpak z kritického pohledu) a o problémech přírodovědně-technických. Na oponenturu v oblasti přírodních a technických věd neexistují ze strany mainstreamu a establishmentu žádné cenzury, tabu ani zákazy a trestné postihy.

mirror
mirror
26. 7. 2015 7:07

Béda napsal
řekněte, pane mirrore, co se změní na pravdovostní hodnotě článku tím, jestli je anebo není podepsán.

Bédo, příteli, vy nic podepisovat nemusíte. Podle mne, vy jste jen hyperaktivní diskutér. Nikde jsem nepostřehl, že byste chtěl vstoupit do politiky a mít z politiky benefity. Není důležité, zda v můj prospěch nebo neprospěch. Vaše jméno, bydliště a pracoviště je naprosto vedlejší. Nemusíte se ani ohánět tvrzením, že píšete z ušlechtilých pohnutek. Já vám věřím, že chcete být jen občansky aktivní.

Vy ostatní, nepřemýšlejte o tom, co jsem napsal Bédovi. Opravdu jsem chtěl jen uspokojit Bédu, aby nepřestal.

Béda
26. 7. 2015 7:15

pane mirrore,

tak ještě jednou: co se změní na pravdivostní hodnotě článku autora, výroku diskutéra tím, že je anebo není podepsán jménem? Té odpovědi jste se vyhnul.

Pak říkáte: „…Komentáře jsou jen připomínky autorům, tam je podpis vzhledem k možnosti spadnout do nemilosti v zaměstnaní.“ A u článků to neplatí? Podepsaný autor článku, podobně jako anonymní diskutér nemůže spadnout do nemilosti v zaměstnání?

mirror
mirror
26. 7. 2015 7:41

Béda napsal
tak ještě jednou: co se změní na pravdivostní hodnotě článku autora

Bédo, zkuste promyslet rozdíl mezi provozováním politiky a sledováním politiky.

Každý článek je kolekcí faktů a stanovisek. Nikdy se do jednoho článku nevejde všechno. Vás nezajímá Bédo, kdo fakta a stanoviska vybírá?

Moje první reakce byla na vámi převzatý názor Čulíka, že články nemají být anonymní. Jsem stejného názoru. Nevím, co vás popudilo?

Vlastimil
Vlastimil
26. 7. 2015 12:00

Česká levice? O čem tu chce kdo diskutovat? Žádná neexistuje. To jsou jen nálepky a sny aparátčíků, kteří se prohlašují za levici. Kdyby tu nějaká levice byla, kdyby vůbec měla nějaký ohlas, neřku-li vliv, u těch v jejichž čele by měla stát, myslíte, že by tzv. zákoník práce vypadal tak jak vypadá? Jak je možné, že ti, kteří mají bojovat za zaměstnance, nežalují firmy, které neplatí a nebo platy několik měsíců zadržují? Kam zmizely odbory po demonstraci na václaváku, poté, co se jejich bosss, jiný titul použít nemohu, posadí na pivo s Kalouskem? Podívejte se, jak hlasují zástupci KSČM a… Číst vice »

Béda
26. 7. 2015 12:19

Vlastimil, řekl bych že zde neexistuje žádná skutečná levice v původním slova smyslu. Levice, která by měla ALTENATIVNÍ PROGRAM k současnému neoliberálnímu systému. Neexistuje zde žádná levice (snad kromě jakýchsi prvních nesourodých známek (viz lidé stojící za Novou republikou, Švihlíková, L.Procházková a pod. kteří na „barikádách“ sice jsou ale nemedializováni a bez širší podpory), která by se aktivně v ulicích a na „barikádách“ byla ochotna prát se za zájmy původního elektorátu levice (lidí živících se prací). Sociální demokraté byli obojetní a „systémoví“ odjakživa. Komunisté se po r. 1989 také transformovali. Část bez mrknutí převrátila kabáty a kvůli prospěchu zběhla ke… Číst vice »

Georgius z Raduně
Georgius z Raduně
26. 7. 2015 15:18

Béda napsal Vlastimil, řekl bych že zde neexistuje žádná skutečná levice v původním slova smyslu. Levice, která by měla ALTENATIVNÍ PROGRAMk současnému neoliberálnímu systému. Neexistuje zde žádná levice (snad kromě jakýchsi prvních nesourodých známek (viz lidé stojící za Novou republikou, Švihlíková, L.Procházková a pod. kteří na „barikádách“ sice jsou ale nemedializováni a bez širší podpory), která by se aktivně v ulicích a na „barikádách“ byla ochotna prát se za zájmy původního elektorátu levice (lidí živících se prací). Sociální demokraté byli obojetní a „systémoví“ odjakživa. Komunisté se po r. 1989 také transformovali. Část bez mrknutí převrátila kabáty a kvůli prospěchu zběhla… Číst vice »

hudryper
hudryper
26. 7. 2015 18:56

Georgius z Raduně napsal
o tom blahobytném přežívání nástupnické KSČM v parlamentní žvanírně velice pochybuji. Nemohu se totiž zbavit dojmu, že tito bojovníci za důstojný život a práva pracujících se velice často budívají ze sna – zalití studeným potem – poněvadž se jim zdálo, že se situace pracujících natolik zhoršila, že vyhráli volby.

Přesné , vtipné a pravdivé…

mirror
mirror
26. 7. 2015 19:15

Georgius z Raduně napsal Bédo, o tom blahobytném přežívání nástupnické KSČM v parlamentní žvanírně velice pochybuji. Nemohu se totiž zbavit dojmu, že tito bojovníci za důstojný život a práva pracujících se velice často budívají ze sna – zalití studeným potem – poněvadž se jim zdálo, že se situace pracujících natolik zhoršila, že vyhráli volby. Georgius z Raduně mám tomu rozumět tak, že poslední překážkou k vybudování blahobytu je zastoupení komunistů ve sněmovně. Až je nahradí sociální demokraté, v Raduňi nastane ráj. V celé České republice okamžitě poklesne nezaměstnanost k nule, exekutoři si neškrtnou. Milý Georgiusi, zkuste odhadnout, co trápí poslance… Číst vice »

mirror
mirror
26. 7. 2015 19:54

Škoda, že nikdo nekomentuje rozhovor Májíček – Žák. Jeho část se týká antikomunismu, který je u nás dost rozšířený. Podle mne bude trvat jeho využití v přímém politickém boji o koryta ještě tak 10 let. Po tomto období se už bude na komunisty jenom svádět vina za všechna selhání tzv. demokratických politiků, jak se budou sami sebe populárně označovat. Pro mne je antikomunismus něco za obzorem, tj. něco, co přímo nepotkávám. Je mi v podstatě nyní lhostejný. Do komunistické strany brali vesměs lidi vzdělané, odborně a organizačně zdatné. To platí i o těch, které si strana sama vyloučila. Po převratu… Číst vice »

vittta
vittta
26. 7. 2015 19:55

hudryper napsal Přesné , vtipné a pravdivé… Ne, Hurdypere, není to ani vtipné, ani přesné, ani pravdivé. Je to idiostké a hloupé. Protože KSČM není fyzická osoba, je to politická strana. Někteří členové této strany se třeba ze sna budí, mnozí se válí v parlamentu jako prasata a nedělají nic, než že tyjou ze systému, proti kterému by měli bojovat. Jenže….ta strana existuje a s dobrým lídrem v jiných časech mohou začít dělat něco i ti, kteří nyní nedělaji nic. Komunisté to mají „v náplni práce“, což je možná rozdíl od ČSSD, která má v náplni práce kolaboraci přesně s… Číst vice »

Sio
Sio
26. 7. 2015 20:17

Mám s těmi debatními kluby problém. Ladislav Žák, Jan Májíček … snad jsem to opsal správně. Slyším ta jména poprvé a mám jejich debatě věnovat 72 minut. To je hodně času. Proč? Proč ti chlapi napřed na OM něco nenapíší, do 10 minut budu vědět, zda si jejich názory stojí za to poslechnout nebo ne. Ale takto? Jistě, je hodně lidí, kteří mají o svých schopnostech tak nízké mínění, že jsou ochotni hltat pravdy od všelikých intelektuálů a věnovat tomu spoustu času. Pro mě, pokud chce někdo takový, abych ho poslouchal, nechť napíše napřed na krátký článeček. To, co budou… Číst vice »

mirror
mirror
26. 7. 2015 20:23

Sio napsal
Slyším ta jména poprvé a mám jejich debatě věnovat 72 minut.

Sio, ing. Žák psával často do BL až se s Čulíkem rozešel. Nerozuměli si ve věci sudeťáků. Na rozdíl od Májíčka je Žák dosti známý svými publikacemi o krizovém managementu. Byl otevřený ke kontaktům přes emaily, v čemž jste čiperný i vy. Studoval v Rusku a má vzpomínky na poslední hodiny úřadování ÚV.

vittta
vittta
26. 7. 2015 20:24

To je zajímavý názor, Sio,
Kolikrát jsem si to už říkal…nejen u těhle, ale kupodivu mě nikdy nenapdalo, abych to napsal.
Pár takových debat jsem zkouknul, většinou jsem byl zklamaný, mlátili prázdnou slámu…podle mě, jiným se to třeba líbilo, nevím.
Tohle jsem neslyšel, jen jsem kouknul co se kde děje, a reagoval jsem na Hurdypera.
Myslím si ale, že to dva mluví zrovna o něčem v tom smyslu.

merlin
merlin
26. 7. 2015 20:33

sio- nojo, nechtějí ti to hodit na A4. Lenoši.

Georgius z Raduně
Georgius z Raduně
26. 7. 2015 21:34

mirror napsal Georgius z Raduně mám tomu rozumět tak, že poslední překážkou k vybudování blahobytu je zastoupení komunistů ve sněmovně. Až je nahradí sociální demokraté, v Raduňi nastane ráj. V celé České republice okamžitě poklesne nezaměstnanost k nule, exekutoři si neškrtnou. Milý Georgiusi, zkuste odhadnout, co trápí poslance sociální demokracie a jejich členy vlády. Netrpí pocitem hanby a studu? Mirrore, nemohu za to, že mi nerozumíte. První „překážkou k vybudování blahobytu“ je skutečnost, že v k KSČM krom salónních komunistu snad jiní ani nejsou. Je těžko je odlišit od sociálních demokratů, jejichž kolaborace s kapitálem byla například pro mého dědečka… Číst vice »

Georgius z Raduně
Georgius z Raduně
26. 7. 2015 21:48

vittta napsal Ne, Hurdypere, není to ani vtipné, ani přesné, ani pravdivé. Je to idiostké a hloupé. Protože KSČM není fyzická osoba, je to politická strana. Někteří členové této strany se třeba ze sna budí, mnozí se válí v parlamentu jako prasata a nedělají nic, než že tyjou ze systému, proti kterému by měli bojovat. Jenže….ta strana existuje a s dobrým lídrem v jiných časech mohou začít dělat něco i ti, kteří nyní nedělaji nic. Komunisté to mají „v náplni práce“, což je možná rozdíl od ČSSD, která má v náplni práce kolaboraci přesně s tím systémem, ve kterém se… Číst vice »

mirror
mirror
26. 7. 2015 22:18

Georgius z Raduně napsal
Takže sociální demokraté se, na rozdíl od tzv. komunistů, stydět nemusí.

Když myslíte. V Ostravě nemají dobrou pověst. Nejde je rozeznat na městě (lidospráva) od odeesáků. Před posledními volbami vydali na jednu vyžírku barevný leták, na kterém byla jeho rozvětvená rodina znázorněna jako parazité. Mi stačily tahanice kolem Petra Wolfa. Máte k nim asi blízko, i když na vás kašlou. Poměry v Opavě neznám.

Georgius z Raduně
Georgius z Raduně
26. 7. 2015 22:45

Mirrore, ještě k Vašemu poslednímu dotazu několik informací. Tady v Raduni jsem nový, neboť tu bydlím teprve devatenáct let. Jenže za tuto dobu jsem byl svědkem zajímavého politického vývoje. V tradičně „komunisticky rudé obci“ se zničeho nic komunisté rozhodli nesestavit kandidátku do obecních voleb a odvolávali se na stáří svých členů. Po několika málo rocích se nám tu sami rozpustili členové místní sedmičlenné organizace ODS a to navzdory tomu, že v obecním zastupitelstvu mívali i tři členy. Jak se vyjádřili, vždy byli přehlasováni a lidé se s nimi odmítali bavit. Už tři volební období je tedy starostkou členka ČSSD, ale… Číst vice »

Georgius z Raduně
Georgius z Raduně
26. 7. 2015 22:53

Mirrore, je to tak těžké pochopit, že sociální demokraté jsou pro mne „čestnější“ než dnešní KSČM jenom proto, že už od doby svého vzniku nezměnili „lajnu“ a své kolaborantské linii se nikdy nezpronevěřili?

mirror
mirror
26. 7. 2015 23:32

Georgius z Raduně napsal
je to tak těžké pochopit, že sociální demokraté jsou pro mne „čestnější“ než dnešní KSČM jenom proto, že už od doby svého vzniku nezměnili „lajnu“ a své kolaborantské linii se nikdy nezpronevěřili?

Psát takové věty nás kdysi učili při úvodních studiích nových výzkumných úkolů. Její význam záleží na tom, kdo ji čte.

Opava není problematická. Městu vládne pravice.

vittta
vittta
27. 7. 2015 7:18

Georgius z Raduně napsal Vitto, asi si málo pamatujete a některá fakta prostě neznáte. Přibližně od doby, kdy „lídra“ KSČM fyzicky napadla maska zvaná „Veselý tanečník“ lze v jednání Vámi omlouvané politické strany pozorovat „zajímavé“ jevy řekněme – abych neurazil příliš – určitého poklesu aktivity a opouštění ideálů. Jak jsem výše jen naznačil, ten předseda opavské okresní organizace už v roce 1992 odmítl můj návrh, aby jejich právník pomohl se založení spotřebního družstva, neboť jsme nenažranými obchodníky nestydatě odíráni.„To nelze! Bylo by to netaktické, poněvadž lidé by si na život v kapitalismu zvykli. My si počkáme, až sami poznají, že… Číst vice »

Georgius z Raduně
Georgius z Raduně
27. 7. 2015 8:46

Vitto, souhlasím s Vámi pouze v této části Vašeho textu: „levicový boj za svržení kapíku je ale podle mě zbytečný“. Zejména proto, že i když jasně definovaná levice tu už není, tak s kapitalismem nespokojených lidí utěšeně přibývá napříč politickými stranami a jak to tak vypadá – brzy začnou bojovat mnozí. Zda je kapitalismus nezničitelný poznají určitě ti mladší. Jen tak pro Vaši informaci, svého času převládal názor moudrých a zkušených o nezničitelnosti feudalismu. Jak to sním dopadlo, vidíme až my. Vy si vážně myslíte, že tentokrát to bude jiné?

mirror
mirror
27. 7. 2015 12:45

Jak to tady čtu, tak jsem prozřel, že s kapíkem to pojede dolů jako po másle až konečně zlořečení komunisté zmizí ze sněmovny. Uznejte, že sociální demokraté museli udržovat při životě kapík, aby se ukázalo, jak jsou ti komunisté nemožní.

Počkejme, až se rozehraje v Bruselu první liga. Česko bude zase vzorem pro Evropu. Všichni se k nám budou chodit učit, jak vybudovat sociální stát a zaručit důstojný život pro všechny.

Georgius z Raduně
Georgius z Raduně
27. 7. 2015 13:33

Mirrore, Vaši uraženost tak docela nechápu. Nejspíš Vám uniká, že bych tu rád viděl skutečně komunistickou stranu. Že KSČM taková není, to potvrzuje i skutečnost, že přes tak mohutně podporovaný antikomunismus ji nezakázali nebo alespoň postihli tak, jak to udělali nedávno ti ukrajinští demokraté. Zatím pravici ohromě vyhovuje, když lidé oprávněně toužící po změně KSČM volí, ale ona je stále spící Šípkovou Růženkou. A pokud je to náhodou jinak, tak je to vina KSČM, že o tom nevíme. Viz například zpoplatnění úplného vydání Haló novin. Takzvaná „práce s lidmi“ téměř nula. O jejich praktické podpoře družstevnictví jsem doposud neslyšel. Těch… Číst vice »

mirror
mirror
27. 7. 2015 17:54

Georgius z Raduně napsal
Mirrore, Vaši uraženost tak docela nechápu.

Jak se mohu urazit, když to neumím. Už vím, kde Raduň leží. Vpravo od cesty z Hradce do Opavy. V Opavě se usadili dva otcovi bratři. Měl jsem v Opavě hodně bratranců a jednu sestřenici. Nejčastěji jsem tam jezdil na pohřby. Teď to bylo naposledy na pohřeb manželky jednoho z už dávno nežijících bratranců. Z Opavy pochází mnoho kolegů. Pravičák mezi nimi není.

Georgius z Raduně
Georgius z Raduně
27. 7. 2015 21:23

mirror napsal Jak se mohu urazit, když to neumím. Už vím, kde Raduň leží. Vpravo od cesty z Hradce do Opavy. V Opavě se usadili dva otcovi bratři. Měl jsem v Opavě hodně bratranců a jednu sestřenici. Nejčastěji jsem tam jezdil na pohřby. Teď to bylo naposledy na pohřeb manželky jednoho z už dávno nežijících bratranců. Z Opavy pochází mnoho kolegů. Pravičák mezi nimi není. Mirrore, když víte kde Raduň leží a zřejmě bydlíte relativně blízko, tak bych Vás rád poznal osobně. Já se pro péči o ochrnutou manželku málokdy dostanu z domu na delší dobu. Pokud mi dáte mail,… Číst vice »

Sio
Sio
27. 7. 2015 21:24

merlin napsal
Sio

Přesně tak. Než začnu číst knížku plnou vaty, rád bych věděl alespoň zhruba, co je v ní. Pokud někdo neumí vybrat základní myšlenku a stručně a jasně ji zformulovat, tak buď tématu nerozumí, nebo se nepřipravil, nebo je arogantní k posluchači, nebo je blbec anebo chce posluchače ojebat. Myslím, že jsem na řádnou alternativu nezapomněl. Ze zkušeností vím, že to podstatné z 300 stránkového materiálu (20:80) lze říci za deset minut a napsat i na tu A4 tak, abych věděl, co z těch 300 stránek číst.

vittta
vittta
27. 7. 2015 21:34

Georgius z Raduně napsal Vitto, souhlasím s Vámi pouze v této části Vašeho textu: „levicový boj za svržení kapíku je ale podle mě zbytečný“. Zejména proto, že i když jasně definovaná levice tu už není, tak s kapitalismem nespokojených lidí utěšeně přibývá napříč politickými stranami a jak to tak vypadá – brzy začnou bojovat mnozí. Zda je kapitalismus nezničitelný poznají určitě ti mladší. Jen tak pro Vaši informaci, svého času převládal názor moudrých a zkušených o nezničitelnosti feudalismu. Jak to sním dopadlo, vidíme až my. Vy si vážně myslíte, že tentokrát to bude jiné? Nebude. Ale v r.1311 by feudalismus… Číst vice »

Georgius z Raduně
Georgius z Raduně
27. 7. 2015 21:40

Sio, toto je i můj náhled na věc. Kdysi dávno jsem kdesi četl, že i ten největší projekt se musí dát na té stránce A4 stručně popsat a pokud ne, tak řešitel za nic nestojí. Proto mne nesmírně vadí odkazy na videa – mnohdy šíleně dlouhá – nebo „on line“ písemné reportáže. A „videoplky“ fakt nemusím. Ono je to dáno tím, že i jen průměrně rychlý čtenář čte rychleji, než jak rychle se běžný mluvčí dokáže vyjadřovat a při písemném zpravodajství se navíc obvykle zapisuje jen to podstatné.

Georgius z Raduně
Georgius z Raduně
27. 7. 2015 21:57

Vitto, feudalismus padl až v době, kdy nově konstituované vrstvě podnikatelů scházely do jejich „moderních“ robotáren pracovní síly. Byl to podle mne obvyklý útok pod falešnou vlajkou, na níž bylo napsáno: Rovnost Volnost Bratrství. Určitou analogii použilo společenství uhlí a ocele při formování EU. Tentokrát už by se to na jednu vlajku ani nevešlo, ale to podstatné znělo: Volný pohyb osob, zboží a kapitálu. Zákonitě nynější forma kapitalismu zanikne rychlým působením echt kapitalistů, ovládajících peněžní toky. Doba nazrála. Nových technologií – například snižujících potřebu živé práce přímo ve vlastní výrově – máme spoustu a mnohdy skutečně revolučních i v jiných… Číst vice »

Alena
Alena
27. 7. 2015 22:02

vittta napsal
Nebude.
Ale v r.1311 by feudalismus těžko padnul.
Doba nedozrála.
Podle mě je klíč k pádu kapitalismu levná energie.
Kapitalismus stojí a padá na drahé energii a surovinách.
Jakmile tohle zmizí-a ono to jednou zmizí, pokud se mezitím nevymlátíme, pak kapitalismus zanikne jako systém.
Jistě, kapitalismus může do určité míry vědeckotechnický pokrok v této oblasti blokovat, ale nic nelze dělat věčně.

no, kapitalismus si své jařmo opět našel- a to jsou geneticky modifikované plodiny, které s práškováním, neboli chemitrails, vytváří otrocké pouto

Bety
Bety
27. 7. 2015 22:03

Víte, já KSČM volím a jeden z důvodů je, že ostatní strany existence KSČM tak vytáčí. Když se tvrdí, že levice neexistuje, tak je to také proto, aby lidi přesvědčili, že volit KSČM je zbytečné, že to není nic platné, ale je to jediná strana, která má levicový program. Ať už momentálně podle někoho spí, nebo třeba nejsou vidět a slyšet, protože je média zásadně ignorují. Zatím jsou třeba jen nepříjemná osina v zadku , která se v důsledku rostoucí nespokojenosti může stát důležitější a tím i vlivnější. Nemusí být všichni, kdo jsou za ni v parlamentu to nejlepší, co… Číst vice »

Alena
Alena
27. 7. 2015 22:12

paní Bety, víte , kolik je zákonů, a omezení? pokud volíte Ksćm, neprohloupíte, držím Vám palce

mirror
mirror
27. 7. 2015 22:22

Georgius z Raduně napsal
dyž víte kde Raduň leží a zřejmě bydlíte relativně blízko

Díky za pozvání. Do Opavy to mám autem hodinu a půl. Tak často tam nejezdím. Pohřby bratranců a sestřenic se vyčerpaly, bývalí kolegové z práce na umření zatím nejsou. Zdravím.

Sasin
Sasin
27. 7. 2015 22:24

Žádná Bety neexistuje, která by si oravdu myslela, že tady někgdy byl „levicový program“. Komanči byla jediná firma a otroci jim museli chodit do práce, jinak šli sedět. A gdo chodil, nemusel sedět. Bili bilionáři, ale nemohli to veřejně říkat a tak dětem dali plyšáka a voni dneska po kavárnách takové hrozné věci povídají. Že by lidi měli zametat ulice po nich a odvážet jim popelnice po nákupech aby se udržela stará dobrá tradice, že gdo nechodí do jejich práce je proti nim. Muheeeeeeee P.S pré gdyž měli soudružky 1500 na měsíc nosil si Kapek domů 15 litrů. A tak… Číst vice »

mirror
mirror
27. 7. 2015 22:37

Bety napsal Víte, já KSČM volím a jeden z důvodů je, že ostatní strany existence KSČM tak vytáčí. To vytáčení je řádný důvod, proč je volit. V Polsku levici zrušili, dobře jim tak. Na Slovensku levice také není. Fico je slibotechna. Tam má pravice volnou ruku. KSČM je hrozba pro lháře, podvodníky a prodejné politiky. Kdyby svou bohulibou aktivitu přeháněli, je nebezpečí, že komunisté dostanou ve volbách více hlasů. Kdyby v parlamentu nebyli, vždy by se to nějak zařídilo, aby se nespokojenci kanalizovali v nějaké falešně levicové straně, která je jako socani podvede. Přiznám se, že já levicovou stranu osobně… Číst vice »

Sio
Sio
27. 7. 2015 22:38

Georgius z Raduně napsal Vitto, feudalismus padl až v době, kdy nově konstituované vrstvě podnikatelů scházely do jejich „moderních“ robotáren pracovní síly. Byl to podle mne obvyklý útok pod falešnou vlajkou, na níž bylo napsáno: Rovnost Volnost Bratrství. Určitou analogii použilo společenství uhlí a ocele při formování EU. Tentokrát už by se to na jednu vlajku ani nevešlo, ale to podstatné znělo: Volný pohyb osob, zboží a kapitálu. Zákonitě nynější forma kapitalismu zanikne rychlým působením echt kapitalistů, ovládajících peněžní toky. Doba nazrála. Nových technologií – například snižujících potřebu živé práce přímo ve vlastní výrově – máme spoustu a mnohdy skutečně… Číst vice »

Georgius z Raduně
Georgius z Raduně
27. 7. 2015 22:56

mirror napsal
Díky za pozvání. Do Opavy to mám autem hodinu a půl. Tak často tam nejezdím. Pohřby bratranců a sestřenic se vyčerpaly, bývalí kolegové z práce na umření zatím nejsou. Zdravím.

Takže šanci bych měl jedině kdybych umřel? No moc byste se nenachodil. K zakoupenému a vykolíkovanému místu na hřbitově to mám přibližně 250 kroků. Moc pěkné slunné místo na kraji lesa s výhledem na náš dům a na Praděd – opravdu radost poležet!

mirror
mirror
27. 7. 2015 23:00

Georgius z Raduně napsal
Takže šanci bych měl jedině kdybych umřel?

Neberte to tak černě, ještě máte pro koho žít (manželku).

Georgius z Raduně
Georgius z Raduně
27. 7. 2015 23:09

Bety, to že tuto stranu kritizuji ještě neznamená, že bych jí pravidelně nedával hlas. Jenže já jsem na tom o to lépe, že zástupci jak KSČM, tak ČSSD ve volebních komisích jsou moji dobří známí a tak si neodpustím při zápisu do volebního seznamu na jejich adresu hlasité a jedovaté invektivy, které jim milé nejsou, ale poněvadž mne znají, tak vědí, že i já vím o těch jejich šéfech svoje. To je tak všechno, na co mám poslední roky čas a hlavně chuť. Při posledních volbách jsem jim oběma předal dopis, v němž jsem jim umyl hlavu za situaci, která… Číst vice »

Georgius z Raduně
Georgius z Raduně
27. 7. 2015 23:19

Mirrore, upřímnost za upřímnost. Od roku 1969 já osobně nepotřebuji žádnou politickou stranu a rád bych je dnes všechny viděl zakázané s využitím zákonů o zločinném spolčování.