V Čechách se řadu let hovoří o tom, že vodárenství, cena vody a zisky z ní jsou regulovány státem, městy a komunálními politiky. To je do jisté míry pravda. Do jaké míry, na to jsem hledal odpověď. Jak regulace skutečně funguje? Zaměstnanci koncernů a s nimi někteří politici svorně provolávají, že vše funguje bezvadně. Nikdo to však řádně nedoložil. Proto jsem se podíval na to, jak funguje regulace zisků kalkulovaných do ceny vody koncerny a okresními vodárnami ze strany zastupitelů a státních institucí, blíže podíval. Stejně tak jsem se podíval na fungování regulace cen vodného a stočného ze strany politiků působících ve vodárnách a na radnicích. Výsledek mého zjištění je, že regulace vodárenství je v řadě regionů, především v těch, kde působí nadnárodní koncerny, pouhou iluzí.
Regulace ziskových marží, zisku a cen vodného a stočného
Politici pracující pro města a ti druzí!
V Přerově mají ziskové marže do 5% u vodného a do 15% u stočného. Ve Zlíně, kde vodu prodává koncern Veolia dosahuje zisková marže 20 % u vodného a 24% u stočného!
Cena vodného a stočného v Přerově je 72 Kč/m3 ve Zlíně 85,69 Kč/m3
Okresní vodárna Vak Přerov inkasovala za poslední 3 roky zisky z vody 70 mil.Kč, Veolia na Zlínsku 487 mil. Kč a naproti tomu okresní Vak Zlín, který je smluvně vázán s Veolií pouhých 19 mil. Kč!
V obou případech, které vidíte na obrázku, rozhodují o tom, kde kolik zaplatí lidé za vodu a kde skončí peníze spotřebitelů inkasované za vodné a stočné komunální politici. Výsledek je diametrálně odlišný. Totéž platí o objemu financovaných investic okresními vodárnami.
http://www.naturalnews.com/029286_rainwater_collection_water.html#