Investice občanům na soběstačnost, ne cizím společnostem na výrobu

V létě podepsal premiér Bohuslav Sobotka dohodu o investici s korejskou společností Hyundai Mobis, která postaví až za 4 miliardy korun u Ostravy závod na výrobu světlometů pro automobily. Korejská společnost dostane od vlády investiční pobídky ve výši 433 milionů korun a dalších 131 milionů hmotné podpory. Firma rovněž dostane až 302 milionů korun ve slevě na dani z příjmu po dobu deseti let. Také město Ostrava podpoří investici slevou 69 milionů korun za pozemek o rozloze 18,9 ha v průmyslové zóně Mošnov.

Premiér Sobotka rovněž podepsal smlouvu se společností NEXEN TIRE o investici v objemu 22,8 miliardy korun. Ta postaví v průmyslové zóně Triangle u Žatce na 35 hektarech továrnu na pneumatiky, která by se časem mohla rozšířit až na 70 ha a poskytnout práci až 2300 lidem.

Český stát se ve smlouvě zavázal k investičním pobídkám v maximální hodnotě 3,8 miliardy korun (tři tisíce osm set milionů korun!) v podobě hmotné podpory v rámci strategické investiční akce ve výši 1,1 miliardy korun, hmotné podpory na vytvoření pracovních míst ve výši 300 milionů korun, slevy na dani z příjmů právnických osob ve výši 2 miliard korun, kompenzace Ústeckému kraji za slevu na pozemky z programu ISPROFIN ve výši 302 milionů korun a hmotné podpory na školení a rekvalifikace ve výši 92 milionů korun.

To nejsou jistě jediné investice státu. Mohli bychom to vše nazvat podplácením soukromých zahraničních společností, které u nás získají lacinou a kvalifikovanou pracovní sílu. Na jak dlouho to bude? Už nyní se nafukuje světová bublina automobilové nadprodukce!

Stát by měl však pomáhat nejen soukromým společnostem, ale také přímo vlastním občanům. A to nejen vyplácením různých dávek a podpor, ale také poskytnutím možnosti perspektivního života pro nezaměstnané. Samozřejmě jen těm, kteří projeví upřímný zájem a mají předpoklady, že nabízené příležitosti využijí.

Jak?

Jsme odkázáni na dodávky elektřiny, plynu, vody, tepla, informací. Všechny tyto oblasti jsou dnes v rukou soukromých společností, které nám různé nutné služby zajišťují, avšak na rozdíl od doby nedávno minulé pouze s vidinou maximálního zisku. A my pokorně platíme, protože nám nic jiného nezbývá. Když na to nemáme, naroste dluh, jsme ze společnosti vyřazováni a klesáme ke dnu – až do bezdomovectví.

Právě této situaci by se dalo částečně předejít, kdyby stát mj. vytvořil a finančně podpořil vznik nových samosprávných osad. V nich by si vybraní zájemci z řad nezaměstnaných mohli za pomoci státu postavit svépomocí vlastní nová obydlí např. z dříví vlastníma rukama vytěženého v lese, vykopat své studny, popř. vybudovat společný vodovod a kanalizaci, v přilehlých zahradách či políčkách si vypěstovat základní potraviny, pořídit si pro vlastní potřebu domácí dobytek a drůbež, na střechy si osadit solární panely, které by dodávaly potřebnou elektřinu. Mohli by si postavit i obecní školu a školku s místními učiteli, zřídit obecní stráž, hospodařit s vlastní místní měnou. Jde prostě o to, aby určitá část obyvatel Česka, která nemůže nalézt práci, protože té bude s rozvojem technologií stále méně, mohla existovat v podmínkách maximální soběstačnosti.

Tuto ideu by musel samozřejmě předem rozpracovat tým odborníků, sociologů, ekonomů, techniků apod., aby se dala realizovat. Zkušenosti by se daly čerpat už z minulého století, kdy desetitisíce židovských emigrantů zakládaly v pustinách Izraele kibucy, či dokonce z 19. stol., kdy car zval české zemědělce, aby zakládali nové vesnice na Ukrajině.

Rušení vojenských výcvikových prostorů poskytuje možnost využít rozsáhlé oblasti naší země ne pro komerční účely developerů, ale pro to, aby stovky rodin získaly trvalou existenci a smysl svého života.

Je to jen hloupý nápad, nebo se ho někdo kompetentní ujme?

0 0 hlasy
Hodnocení článku
Platby

Líbil se vám článek?
Přispějte, prosím, redakci OM na č. ú. 2900618307/2010, nebo přes následující QR kódy.

QR platba 50 Kč

QR platba 50 Kč

QR platba 100 Kč

QR platba 100 Kč

Odebírat
Upozornit na
47 Komentáře
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Sugar Ray
Sugar Ray
27. 9. 2014 7:01

Tohle neni planeta opic not anymore , uvědomil jsem si že žijeme na planetě automobilů , svinský plechovky , který nás pomalu zabijí , otravujou nám vzduch , drancujeme kvůli jejich výrobě přírodní zdroje atd. každej debil má dneska auto a jezdí s nim všude kvůli každý idiotině , že stojí benzín 40kč / litr neva , mám pocit že humatoni budou jezdit i kdyby stál 80,. kč / litr . Já chodim všude pěšky a co ? Taky existuju . Ať jezdí pohybově postižení lidé atd. ale ne tyhle imbecilové . No a na těhle pekelných strojích má humatonstvo… Číst vice »

Sugar Ray
Sugar Ray
27. 9. 2014 7:11

O tomhle přemýšlim už docela dlouho , mít prachy koupim , barák někde za městem , políčko , sad , zahradu a pěstuju si svojí zeleninu , svoje ovoce , chovam slepice , králíky atd. Aspoň částečně se odpojit od systému a být částečně soběstačnej , uplně to asi nejde , né všude se asi dá najít pitná voda , pak ty energie . Internet jak řikáte . Myslíte že tohle by systém a jeho přisluhovači dovolily ? Nevěřim ! Za prvé na ty lidi serou , to si řekněme na rovinu , za druhé oni chtěj držet moc ,… Číst vice »

Sugar Ray
Sugar Ray
27. 9. 2014 7:19

padat plody na zem kde to hnije , ty to sbírat nebudou , hypotékáři , ty maj teprve plechovky na přemísťování avatarů . No a jinde zase stanový městečka v lesích jsem objevil několik takových kde žijou bezdomovci , teď to bylo ok , teplo , rostly houby a další lesní plody , zima bude sviňa . Paralelní svět bezdomáčů v lese kousek od hypotékářů , co nic nepěstujou ani nesbíraj , všechno si koupí , čas jsou peníze , svýma plechovkama jezdí rychle a zběsile . Ironie ? Jak svině ! Hypotékař má na zahradě bazén a okrasný květiny… Číst vice »

Sugar Ray
Sugar Ray
27. 9. 2014 7:22

Stát musel nejdřív všechno zprivatizovat aby mohly vzniknout Babišové a aby sem mohly vtrhnout Korejci , Amíci atd. Trošku si zaobcovat s místníma humatonama a ještě jim za to zaplatit . To je ku?va paradox .

Martin (už bez taky m)
27. 9. 2014 7:23

Souhlasím s titulkem i komentářem SR. „Vnitrostátní offset“ je dávno zapotřebí, a mnozí to po léta říkají… Byli i blázni, kteří po léta navrhovali regionální systémy jak by to mohlo fungovat, často každý ze své pozice, svého oboru a zájmu… Kdyby se jim dostalo podpory… Dnes jsme jinde. Ale podívejte se na RF, viz další článek paní Ireny. CHCE UDĚLAT TOTÉŽ! A jejich kroky k soběstačnosti např. v potravinách zde již byly popsány. „U nás“ nejde o nějaké rušené VVP – jde o NORMÁLNÍ ŽIVOT VENKOVA! Vždyť se podívejte Z ČEHO DNES ŽIJÍ VESNICE – NA HORÁCH (třeba,) a jak… Číst vice »

Martin (už bez taky m)
27. 9. 2014 7:32

SR, napište si adminovi o můj email. Měli bychom se sejít – dokud mi ten O2 úplně nedošel.
S tím jak jim „začíná hořet koudel u prde..“ se snahy „dinosaurů“ a jejich posluhů zesilují…

Sugar Ray
Sugar Ray
27. 9. 2014 7:32

Jsi humaton , humaton , humaton
tak pokřivit se snaž
Jsi humaton , humaton , humaton
tak nastav druhou tvář
podrž , přines ale nevznes protest !
Jsem to trochu předělal :D ladys and gentlmens žadný alternativy nejsou ! Držme se systému . Pojďme k volbám :D :D :D ANO bude líp a až se hisotire zeptá budeme moci odpovědět ANO dokázali jsme to ! :D

Sugar Ray
Sugar Ray
27. 9. 2014 7:41

Martine , můj email je l.suchy centrum.cz
a teď mi napíše Babiš varování :D
Varování ministerstva kultůry sportu a oddechu že OM způsobuje rakovinu .

Martin (už bez taky m)
27. 9. 2014 7:48

Večer napíši.
pro SR: nepošle, „dostatečněmocní“ varování neposílají… Ale kteří to v tom“akváriu se žraloky“ jsou, sakra? Vždyť je z praxe „systému“ predátora-parazita zřejmé, že nemají, nevědí, neznají (dosaďte prosím dle libosti) nikdy dost…
Ale divil by jste se, čí myšlenky mocní mocně vykrádají a vydávají „za své“…
Smajlíky neumím.

Dolmen
Dolmen
27. 9. 2014 8:23

Článek i oba diskutující, SR a Martin, mi mluví z duše…., ale nejde to, nejde to, nejde to. Proč? Protože 1. Hadrový převrat jsme nedělali proto, aby byli lidi spokojený….,a oni by stejně nebyli spokojení i kdyby se jsme se pro ně přetrhli (čiň čertu dobře, peklem se ti odmění). 2. Vy snad chcete, aby naši sqělí kapitalisticky osvícení vůdcové a zlodějští vyčůránci ztratily všechny páky a páčky, opratě, uzdičky a ostruhy, kterými ovládají „humatony“? To snad neé! 3. Zapomínáte a antropologické konstanty, hodně je těch negativních a právě tyhle už 25 let rozvíjí usilovně u „humatonů“ naše satanem osvícená… Číst vice »

zajoch
27. 9. 2014 8:25

Vzpomínám si na léta přibl. 2000 a následující a na firmu LG. Philips Displays v Hranicích na Moravě. Dostala pobídlu 1,6 miliardy. To žádný odborník nevěděl předem, že se v ní má vyrábět zastaralý sotiment? A vrátila firma částku, kterou dostala jako pobídku, jak snad bylo stanoveno ve smlouvě? Nevím, potom se už moc o krachu nepsalo.

Loni na místě bývalé Philips zahájila výrobu firma na výrobu zdravotnických pomůcek Smith Medical. Pobídka 75 milionů Kč. Pracovní místa prý pro 180 lidí.

mirror
mirror
27. 9. 2014 8:59

Pozývání zahraničních investorů je součástí závodu ke dnu, který organizovaly všechny popřevratové vlády. Před převratem jsme si investovali sami a zisk z investic zůstal občanům Československa. Výjimkou byla snad jen investice do Tatry Kopřivnice. Export trubek z Chomutova a nákladních aut z Kopřivnice do SSSR uhradily ropu a zemní plyn pro ČSSR. Pravicovým vládám je přirozené okrádat vlastní obyvatelstvo. Rozum zůstává stát, když to dělají i vlády s podílem sociální demokracie. Před volbami se zaříkají sliby, co pro zaměstnance neudělají, po volbách zůstává almužna pro lidi na okraji společnosti. Pro drtivou většinu občanů je odpuštění poplatků u lékaře zanedbatelnou položkou… Číst vice »

mirror
mirror
27. 9. 2014 8:59

Pokrač… Proč lidi volí pravicové strany? Budou to ti, kteří se cítí ohroženi za svinstva, které páchají sami. Dále to budou ti, co potřebují naléhavě vyšetření u psychiatra. Podobně to budou voliči pseudolevicové strany, která je pochybně sociální a demokratická. Snad až na vrcholové vedení dostane většina jejich voličů socdem stejně, jako všichni ostatní, tj. v průměru mzdu nebo plat o třetinové výši oproti platům v domovských zemích firem, kterým jsme vládou najímání, abychom jim vydělávali. Kdo ví, kolik si nahrabou vrcholoví socani. Gross dostal svých 50 milionů. Ministři poslanci ten rozdíl mezi platy v původní EU a u nás… Číst vice »

mirror
mirror
27. 9. 2014 9:00

Pokrač…
Kde si můžeme na vykořisťování stěžovat? Kromě lampárny je to evropský parlament. Nás zaměstnanců se tam mohou zastat jen tři komunisté, ostatní na nás zvysoka kašlou, i když před volbami slibovali hory doly. Já se mohu uchechtat, když vidím zbylý billboard, který slibuje, že budeme hrát první ligu. Oni mysleli snad jen na sebe lumpové, aby byli do konce života zajištěni.

idiotronic
27. 9. 2014 10:08

zajoch napsal To žádný odborník nevěděl předem, že se v ní má vyrábět zastaralý sotiment? ODBORNíCI…Jednak tam nebyli elektronici, jak zmiňujete, jednak ti,kdož o tom rozhodovali,podrazili ještě československou fabriku v Rožnově (vygenerovali 1100 nezaměstnaných), protože o ní nevěděli, popřípadě věděli, ale nedostali úplatek.Dotace totiž nesplňovala podmínku , že s dotací přichází technologie, která v ČR dosud není. Nástup zdravotnických firem je typický i pro Rožnov, prostory pro elektroniku jsou natolik bezprašné, že bez úprav splňují podstatně skromnější požadavky farmaceutů.V Rožnově je dobře organizovaná ODS a KDU, takže se o tom nepíše, i na nedávné výstavě o tom bylo ticho.Nedávno tu… Číst vice »

idiotronic
27. 9. 2014 10:37

Souhlasím se samozásobitelstvím v zelenině a chovatelství
drobného zvířectva. Prodej sekaček na trávu pak ale můžeme zrušit a thúje nepůjdou na odbyt(což mě nebolí).Dnes město platí sekání trávy i v místech, kde nikdo nic nezasel. Ovšem stavby svépomocí budou muset splňovat energetické nároky tohoto století v Evropě (ne v Izraeli). A předchozí režim způsobem vlastnictví vykazoval podstatné znaky kibucu – dokud
podniky byly národní, existovaly, jakmile byly státní
šly do frcu.

Sugar Ray
Sugar Ray
27. 9. 2014 11:36

Já jsem se musel smát když jsem viděl jak se vyloženě kolonizátoři a místní participující český správci smějou lidem do ksichtu a oni to nevidí nebo nechtěj a nechají si to líbit firma Simona plast v Litvínově – německá firma – výroba plastových potrubí , desek etc. Jako vždy postavý firmu na zelený louce se státní podporou , neodvádí daně ze zisku , protože vytvoří pár desítek pracovních míst tak jim povolí všechno , platy oproti Němcum třetinový , tam je minimum 2000 euro tady standart , průměr 10-11 tisíc , všude kamery , buzerace a ve finále si dávaj… Číst vice »

Neználek
Neználek
27. 9. 2014 11:52

Oni mají značnou zkušenost s chovem lidského dobytka, a Češi mají zase v genech zakódován sklon chovat se (i k sobě navzájem) jako dobytek. Takže se se svými vykořisťovateli vhodně doplňují.

mirror
mirror
27. 9. 2014 12:49

Prostý lid našich západních spojenců z EU a NATO má možnost po kapitalisticky vydělávat investováním v podílových fondech. Jak se to dělá a kolik se vydělává je po lopatě popsáno ve vysílání Svobodného vysielača v Banskej Bystrici

http://www.slobodnyvysielac.sk/redata/other/play.php?file=informacna vojna – 2014-09-17 molnar.mp3

U nás je mezi lidmi jen třetina peněz oproti zmíněným zemím s násobkem platů u nás. Podobně zisk z investování bude úměrně menší než tam. Ani v tomto ohledu nám nedovolí vydělat naši spojenci na život a smrt.

Neználek
Neználek
27. 9. 2014 13:12

To se tu mirrore omílá pořád dokola. Radši mi řekněte, byl jste na Dnech NATO? Jásali Ostravaci hodně? Zpívala tam Parkanová nebo Kocáb? Já to moc nesleduji.

mirror
mirror
27. 9. 2014 13:48

Neználek napsal To se tu mirrore omílá pořád dokola. Radši mi řekněte, byl jste na Dnech NATO? Jásali Ostravaci hodně? Zpívala tam Parkanová nebo Kocáb? Já to moc nesleduji. Jezdím tam každý rok. Kocába jsem mluvit neslyšel, pro řev motorů Parkanová nezpívala. Až na ten zneužitý název akce, šlo o výstavu převážně letecké techniky. Kolem stíhaček nikdo neposkakoval a nevykřikoval, že dychtí po bombardování islámského státu. S českými vojáky je možné prohodit také pár slov. Jsou to normální lidi, kteří až tolik nejsou ochotni nasazovat vlastní život za cizí zájmy, jak by se zdálo podle televize. To vám však do… Číst vice »

bbb
bbb
27. 9. 2014 13:50

Neználek napsal
Oni mají značnou zkušenost s chovem lidského dobytka, a Češi mají zase v genech zakódován sklon chovat se (i k sobě navzájem) jako dobytek.

Prostě jsou národy, kterým současný ekonomický režim ve světě vyhovuje, jsou v něm úspěšní. Líbí se jim. Pak jsou národy, které sobeckému ekonomickému režimu nerozumí, prodělávají na něm.

Sio
Sio
27. 9. 2014 14:38

Popravdě já si na dni NATO povšiml jen děsného řevu o celém víkendu a davů lidí na silnicích a na nádražích, co ještě nevyrostli s hračičkaření s letadýlky. Toleruji to jen u dětí. Jenže dospělí chlapi se prý liší od těch nedospělých jen v ceně hraček. Je sice pěkné, co ta technika umí, ale zas na prdel z toho nepadám.

Sio
Sio
27. 9. 2014 14:46

Co se týče článku, dost nesouhlasím. Investice tu potřebujeme a pokud někdo nevymyslí, jak pobídnout k většímu investování místní podnikatele, zaplaťpánbu za ty zahraniční. Máme se co naučit a i zkušenost ve Philipsu, co tady krachnul, která zůstala v lidech, má cenu. Musíme se internacionalizovat a otevřít světu, jako třeba 15-miliónové Nizozemí, jedna z nejbohatších ekonomik. Pokud tu investuje Amazon, tak toho moc víc, než ta pracovní místa nepřinese, ale zaplaťpánbu za ně. Pokud tu investuje Hyundai, přináší i technologii a know-how, to je neoddiskutovatelné. Kultivuje i naši pracovní sílu. I kdyby se za pár let sbalila, v lidech něco… Číst vice »

Sio
Sio
27. 9. 2014 14:51

Rurální idylka samostatných hospodářství je sice krásná, ale jen pro některé. Kdyby to udělali všichni, tak se dostaneme někam na úroveň čínského venkova. Asi nic nebrání milovníkům takových pořádků se sdružit a někde si osídlit takovou rurální vesničku. Tedy brání – budou muset dřít jako koně a nic moc nevyprodukují, pokud se odstřihnou od plynu, elektřiny – od nafty také, předpokládám. Asi tím snílkům bourám bábovičky, ale odstřihnutí od civilizace je věc opravdu náročná. Ne pořizovacími náklady v penězích, ale provozními a to v reálné práci. Takový návrat do devatenáctého století, to je fakt pro silné nátury.

mirror
mirror
27. 9. 2014 15:02

Sio napsal
Je sice pěkné, co ta technika umí, ale zas na prdel z toho nepadám.

Bylo tam vrtulové letadlo/vrtulník s naklopitelnými křídly s motory, které jsou při startu kolmo a pak při letu se natočí do vodorovného směru. Reduktor proudového motoru obsahuje tichá ozubená kola. Jedna česká firma, kterou zničili po převratu demokraté, zavedla toto ozubení do svých výrobků dříve než Američané. Ve stejné době jako česká firma to zvládli jen Němci, se kterými byla tato firma na světě první. Sio, to letadlo vás asi nerušilo při relaxaci. Na prdel byte mohl sednout.

mirror
mirror
27. 9. 2014 15:09

Sio napsal
Pokud tu investuje Hyundai, přináší i technologii a know-how, to je neoddiskutovatelné.

Sio, odhalil jste se, že jste nikdy neviděl takovou fabriku zevnitř a přesně nevíte, k čemu jsou tam připuštěni domorodci. Až Hyundai odejde, žádné know-how nám nenechají. Zbydou po nich nezaměstnaní a navíc budeme muset po nich uklidit zbylé chátrající haly. Naletěl jste na žvásty politiků, kteří vědí ho.no a v pr.eli byli. Kdyby nějaké know-how náhodou omylem nechali, nebude nikdo, kdo by tu zapomenutou věc dokázal využít.

mirror
mirror
27. 9. 2014 15:25

Sio, konstrukce zdravé, světově konkurenceschopné firmy, má předprojekci, projekci, sériovou konstrukci a tzv. údržbu série, která obsluhuje změnové řízeni. V závodě KIA u Žiliny nepracuje ani jeden konstruktér. Když jsem se ptal, jestli mají údržbu série, tak nevěděli, co to je. Všechno bylo organizováno z jednoho centra. Ani závažnější údržbu a seřizování nezajišťují domorodci. V takové firmě pracuje minimum inženýrů. Pokud nějací jsou, zprostředkovávají komunikaci domorodců se zahraničním vlastníkem a dohlížejí na kvalitu výroby.

Sugar Ray
Sugar Ray
27. 9. 2014 15:51

Sio je mi to jasný myslíte si že ostatní jsou uplný dementi , jen vy jste inženýr přes zemětřesení , alternativy nejsou to je jasný ne . Podívejte se řeknu vám to uplně jednoduše , svobodná vůle neexistuje , pořád bude člověk nějakym způsobem závislej a tomu musí podřídit nebo přizpůsobit svoje jednání atd. Ty energie to je jasný z toho se nejde vyvázat , ale nevidim problém v tom pokud člověk má prostředky do začátku chovat zvířata , pěstovat zeleninu atd. jasně že by nebyly úspěchy hned , musel by vytrvat , byla by to dřina ale ku?va ,… Číst vice »

Martin (už bez taky m)
27. 9. 2014 20:52

Sio: nechápu proč jste dost goebelsovsky nafoukl bublinu něčeho co v text není. Dobře, autora neznám, ale z jeho textu mi vyplynula větší samostatnost temě,státu i obyvatel. Schopnost něco sami vyprodukovat. Nezlobte se, ale já si přes nemoc většinu zeleniny přes jaro-podzim vypěstuji i v 700mnm. Nemám bohužel techniku, nějakou bych potřeboval. Nikdo netvrdí, že techniku je třeba odhodit. Jen že by nám neměla diktovat -a to auta třeba ve městech- ne na venkově -už dělají. I ta Praha byla kdysi pro lid. Dnes? Zajít si k exitu na Mirošovice a naposledy se nadechnout, a ve městě samém?… No comment.… Číst vice »

idiotronic
27. 9. 2014 22:34

Sugar Ray napsal

Stát musel nejdřív všechno zprivatizovat aby mohly vzniknout Babišové a aby sem mohly vtrhnout Korejci , Amíci atd. Trošku si zaobcovat s místníma humatonama a ještě jim za to zaplatit . To je ku?va paradox .

Základem toho,že stát jako nějaký blbeček poodstoupil a přihlížel svému rozkradení koženými krimináulníky, je tzv. washingtonský konsensus. Tehdejší posranci (jména jsou archivována) vyřadili soudní moc při průběhu privatizace. Máme miliardáře,Bureše,například.

idiotronic
27. 9. 2014 22:47

Tím chci říci, že kriminální podhoubí už tu bylo přítomno,jenom stačilo, aby burešové navázalina své zahraniční kontakty (ostatní je mít nemohli).

zedd
zedd
27. 9. 2014 22:56

Tak tak, 4x týdně dojíždím 30Km vlastní plechovkou do práce, odkud se připojím na servery v jiné části města, případně v úplně jiném městě. Pro to, co dělám, bych nemusel přemístit prdel ani o centimetr a na kvalitě práce by se to nijak neprojevilo. Místo toho se stresuju, kdy kraksna vykysne, pořizuji a platím údržbu. S palivem je to víc než 10% toho, co vydělám. Cestováním strávím přes hodinu denně na silnici, kde fičí jeden kamion za druhým. Co měsíc potkám nějakou z těch oblud ve škarpě a jen si tak říkám, kdy přijdu na řadu já. Po práci už… Číst vice »

zedd
zedd
27. 9. 2014 23:03

Vůbec je současný svět plný paradoxů. Kámoš vozil jahody z Polska do Mnichova, kde se na ně nalípaly čárový kódy a pak je vezl zpátky do Polska do obchodů. Celému procesu se prý říká logistika. Sám tam ale žádnou logiku nevidím.

hudryper
hudryper
28. 9. 2014 7:13

Sio : “ Rurální idylka samostatných hospodářství je sice krásná, ale jen pro některé. Kdyby to udělali všichni, tak se dostaneme někam na úroveň čínského venkova. Asi nic nebrání milovníkům takových pořádků se sdružit …“ Zatím nejde o víc než získat zkušenost malého zemědělce,spíše zahrádkáře. Teprve poté,co majitelé travnatých kurtů budou situací na trhu potravin donucení zorat svá hřiště a proměnit je na zelinářskou zahradu,teprve poté bude každému zřejmá cena těchto zkušeností,hodnota toho,že někteří jsou schopni na novou situaci reagovat správně v zájmu přežití svého a svých rodin a jiní nikoliv.Myslím,že ve velkých městech bílého světa nastane stav,v němž Dantovo… Číst vice »

Neználek
Neználek
28. 9. 2014 7:49

zedd napsal

Vůbec je současný svět plný paradoxů. Kámoš vozil jahody z Polska do Mnichova, kde se na ně nalípaly čárový kódy a pak je vezl zpátky do Polska do obchodů. Celému procesu se prý říká logistika. Sám tam ale žádnou logiku nevidím.

A jak víte, že to byly ty samé jahody?

Sugar Ray
Sugar Ray
28. 9. 2014 8:23

Mě stačilo když jsem viděl na slavný ČT tu statistiku import – export kde ukazovaly , to bylo někdy v roce 2011 myslim , že jsme za ten rok dovezly z Polska 14 tun jablek a k nim dovezly 13 tun . A to nebylo silvestrovský vysílání . To je fakt . Doporučuju taky tenhle doc. Korporace , pokud se někdo ještě nedovtípil z vlastní zkušenosti otroka v kolonii , tak tohle snad pomůže . https://www.youtube.com/watch?v=-83VDfmdtJ0 Dál v souvislosti s tim jídlem je dobrej doc. Potraviny as , byl taky jeden vinikající díl ze serie Země krásná neznámá kde ukazovaly… Číst vice »

aram
aram
28. 9. 2014 8:43

Neználek napsal
A jak víte, že to byly ty samé jahody?

:-) I kdyby nebyly, tak jaký to má smysl vozit jahody sem tam?

Neználek
Neználek
28. 9. 2014 9:30

Pokud jsou rozdílné kvality, tak asi velký.

Sio
Sio
28. 9. 2014 12:17

mirror napsal Bylo tam vrtulové letadlo/vrtulník s naklopitelnými křídly s motory, které jsou při startu kolmo a pak při letu se natočí do vodorovného směru. Reduktor proudového motoru obsahuje tichá ozubená kola. Jedna česká firma, kterou zničili po převratu demokraté, zavedla toto ozubení do svých výrobků dříve než Američané. Ve stejné době jako česká firma to zvládli jen Němci, se kterými byla tato firma na světě první. Sio, to letadlo vás asi nerušilo při relaxaci. Na prdel byte mohl sednout. A no tak klobouk dolů, jistě je v tom mnoho umu a invence. Snad se ty vynálezy časem uplatní v… Číst vice »

Sio
Sio
28. 9. 2014 12:19

mirror napsal Sio, odhalil jste se, že jste nikdy neviděl takovou fabriku zevnitř a přesně nevíte, k čemu jsou tam připuštěni domorodci. Až Hyundai odejde, žádné know-how nám nenechají. Zbydou po nich nezaměstnaní a navíc budeme muset po nich uklidit zbylé chátrající haly. Naletěl jste na žvásty politiků, kteří vědí ho.no a v pr.eli byli. Kdyby nějaké know-how náhodou omylem nechali, nebude nikdo, kdo by tu zapomenutou věc dokázal využít. Mirrore, je mi jasné, že to domorodci neřídí a také nemají v rukou výzkum a vývoj. Ale i tak je toho dost, co právě domorodci zvládnou a v Číně nebo… Číst vice »

Sio
Sio
28. 9. 2014 12:26

Sugar Ray napsal Sio je mi to jasný myslíte si že ostatní jsou uplný dementi , jen vy jste inženýr přes zemětřesení , alternativy nejsou to je jasný ne . Podívejte se řeknu vám to uplně jednoduše , svobodná vůle neexistuje , pořád bude člověk nějakym způsobem závislej a tomu musí podřídit nebo přizpůsobit svoje jednání atd. Ty energie to je jasný z toho se nejde vyvázat , ale nevidim problém v tom pokud člověk má prostředky do začátku chovat zvířata , pěstovat zeleninu atd. jasně že by nebyly úspěchy hned , musel by vytrvat , byla by to dřina… Číst vice »

Sio
Sio
28. 9. 2014 12:34

Martin (už bez taky m) napsal Sio: nechápu proč jste dost goebelsovsky nafoukl bublinu něčeho co v text není. Dobře, autora neznám, ale z jeho textu mi vyplynula větší samostatnost temě,státu i obyvatel. Schopnost něco sami vyprodukovat. Nezlobte se, ale já si přes nemoc většinu zeleniny přes jaro-podzim vypěstuji i v 700mnm. Nemám bohužel techniku, nějakou bych potřeboval. Nikdo netvrdí, že techniku je třeba odhodit. Jen že by nám neměla diktovat -a to auta třeba ve městech- ne na venkově -už dělají. I ta Praha byla kdysi pro lid. Dnes? Zajít si k exitu na Mirošovice a naposledy se nadechnout,… Číst vice »

Martin (už bez taky m)
28. 9. 2014 13:13

Sio: „Neumím si představit, jak bych zemědělstvím vyprodukoval stejnou hodnotu, jakou vyprodukuji teď v zaměstnání.“ – prosím, a kdo Vás k tomu nutí? Kde je něco takového jako nějaký „diktát“ v obsahu – smyslu textu autora, či v mém komentáři? Ten „diktát“ je tu milý sio z druhé strany – když ne Vámi popisovaná TINA, tak nic… A nároky té naprosto neudržitelné TINY prakticky nám kteří chceme realizovat své právo na svobodný život jinak nedávají moc šancí. Třeba právě tím, že nám „alternativním“ podporu, pobídky, úlevy nepřipouští. Nejde tady o to vaše „Jak to tomu donutit aspoň většinu populace?“, jde… Číst vice »

Sio
Sio
28. 9. 2014 13:24

hudryper napsal Sio : “ Rurální idylka samostatných hospodářství je sice krásná, ale jen pro některé. Kdyby to udělali všichni, tak se dostaneme někam na úroveň čínského venkova. Asi nic nebrání milovníkům takových pořádků se sdružit …“ Zatím nejde o víc než získat zkušenost malého zemědělce,spíše zahrádkáře. Teprve poté,co majitelé travnatých kurtů budou situací na trhu potravin donucení zorat svá hřiště a proměnit je na zelinářskou zahradu,teprve poté bude každému zřejmá cena těchto zkušeností,hodnota toho,že někteří jsou schopni na novou situaci reagovat správně v zájmu přežití svého a svých rodin a jiní nikoliv.Myslím,že ve velkých městech bílého světa nastane stav,v… Číst vice »

Sio
Sio
28. 9. 2014 13:35

Martin (už bez taky m) napsal Sio: „Neumím si představit, jak bych zemědělstvím vyprodukoval stejnou hodnotu, jakou vyprodukuji teď v zaměstnání.“ – prosím, a kdo Vás k tomu nutí? Kde je něco takového jako nějaký „diktát“ v obsahu – smyslu textu autora, či v mém komentáři? Ten „diktát“ je tu milý sio z druhé strany – když ne Vámi popisovaná TINA, tak nic… A nároky té naprosto neudržitelné TINY prakticky nám kteří chceme realizovat své právo na svobodný život jinak nedávají moc šancí. Třeba právě tím, že nám „alternativním“ podporu, pobídky, úlevy nepřipouští. Nejde tady o to vaše „Jak to… Číst vice »

Sio
Sio
28. 9. 2014 13:39

zedd napsal Tak tak, 4x týdně dojíždím 30Km vlastní plechovkou do práce, odkud se připojím na servery v jiné části města, případně v úplně jiném městě. Pro to, co dělám, bych nemusel přemístit prdel ani o centimetr a na kvalitě práce by se to nijak neprojevilo. Místo toho se stresuju, kdy kraksna vykysne, pořizuji a platím údržbu. S palivem je to víc než 10% toho, co vydělám. Cestováním strávím přes hodinu denně na silnici, kde fičí jeden kamion za druhým. Co měsíc potkám nějakou z těch oblud ve škarpě a jen si tak říkám, kdy přijdu na řadu já. Po… Číst vice »