Diskuze k článku


  • Martin (už bez taky m) • 5. srpna 2017

    Pokud by základem měla být disciplína, koordinovaná spolupráce v kolektivu, samostatnost, práce, první pomoc, orientace v terénu, navazování kontaktů, zkušenost se základy přežití, uvědomění si okamžiků kdy je nutno nasazovat se a pracovat pro společnost- proč ne?
    Naopak pak je to vítáno.
    Potkal jsem na svých přírodovědných výpravách několik podobných výprav. Pokud je vedou rozumní lidé, jsou i výsledky rozumné. Z hlediska zbraní je situace složitější, jako obranný prostředek by se např. středoškoláci měli rozhodně učit využít cokoliv. Vždycky není AK 47 či M16 nebo G5 „po ruce“, stejně jako pár granátů či granátomet.
    Pochopím i ty specializovanější tábory, ale těch je jistě zapotřebí mnohem méně.
    Co se militarizace týče, mnohem horší jsou merdia.
    Asi nejnebezpečnější je vedoucí, který/á na to nemá a základy spolupráce nepochopil/a. Ty jsou totiž podobné v řemeslnickém kolektivu kdekoliv na stavbě, to nejhorší co by dospívající děti mohlo potkat je snažit se stát jakýmisi „transformers superhrdiny“ a la PC.
    Mám totiž obavy, že velká část mládeže si sotva umí zavázat tkaničky, zoufale přemýšlí nad tím, jak se i tomu vyhnout, a „prostřílet“ se do dalšího levelu své „superstrategie“ nejmodernějšího tabletu za nábožných tónů elektronických fanfár…
    O tom, že by dokázali ve zdraví přespat v lese v pouhé pláštěnce a čemkoliv co mají na sobě, že by si sami dokázali přefiltrovat vodu, obstarat potravu či oheň naprosto pochybuji.
    Já těm dětem a dospívajícím přeji hodně především poučení, houževnatost a kázeň i nápaditost.
    Bez jakékoliv ideologie.
    Přál bych si jediné: aby nelozili všude, a respektovali přírodu. Jsou skály kde mají ptáci hnízda, a houštiny kde doupata, jsou kytky které je velká škoda pošlapat a neměla by za nimi zůstat víc než „tři přelomená stébla trávy“…

  • Pepan X • 5. srpna 2017

    Jak píše Martin, pokud jde o disciplínu, samostatnost a naučí je tam chování jsem pro ovšem jedna věc mne zaráží a to ta jak píše asi matka jíž syn říkal ještě týden po návratu “ ano madam “ , jak je vidět tak to není zrovna víchova pro 4eskou identitu ale pro EU že. Tak do takového tábora bych své dítě nedal aby bylo vychováváno pro světový terorismus NATO.

  • fajt • 5. srpna 2017

    https://cz.sputniknews.com/svet/201708055751170-velvyslanec-rusko-zrusit-sankce-usa-tezko/ – americká neoconjudowina se prostě rozhodla přežít Putina na madračkách, snad potomci pochopí strategii svých fotrů a mutter a nevezmou to jenom jako příležitost si konečně světově zaválčit . ..)

    https://media.novinky.cz/759/627591-original1-vseyz.jpg – není nad to si život pořádně užít a přitom být na samém vrcholu – tohle si už nedovolí žádná prozápadní kyborg pijavice, maj co ruskému caru závidět. ..)

  • Bety • 5. srpna 2017

    Ta madam se mi také nelíbí, spíš než nějakou výchovou k odpovědnosti a užitečným znalostem to vypadá na bezduchý dril. Ano pane, jistě pane…., polezu po čtyřech když přikážete pane….

  • Kropac • 6. srpna 2017

    Co víme? Nejvíc vadí oslovování maminky: celý týden „ano madam“. Jedná se o tvrzení jednoho instruktora. Navíc to může být vytahování dítěte. Běžně je užívané oslovení šéfa je „ano pane“ ve filmech. Viděl jsem galerii obrázků z toho tábora. Jak jsou tam hoši, jedna dívka, vymydlení a napapaní. Jaké mají perfektní „týlové“ zabezpečení. Těch táborů je hodně, a i tady působí marketing. Stačilo by, aby si jeden strašák zalomil nehet a mamá hotel by zasáhl tak, že by měli Comandos v.v. po výdělku o prázdninách. Jinak ovšem souhlasím, že podobné tábory jsou módou poněkud připitomělou, ale i dříve platilo: zahrajem si na vojáky, máme pušky a bodáky, hola, hola, hej!

  • fajt • 6. srpna 2017

    https://cz.sputniknews.com/nazory/201708055751468-konec-mir-jako-pauza/ – žijeme v té nejnemorálnější a nebezpečné době od novověku a v podstatě drtivá většina lidí ( tedy otroků) nepotřebuje mozek, stačí, když se přizpůsobí kapitalistickému rituálu, který je čím dále více čistým kanibalismem – příroda ( a vesmír) ví, jak opičáka za to trestat ( jestli už samotní nejsme něčím trestem ) a váhový úbytek zbytečné kůry mozkové je dávno za horizontem jakési smysluplné civilizace, nedej bože jiné , vyšší dimenze existence, smysly žijeme ve trojrozměrném světě, poškozeným mozkem (vlastním přičiněním) jsme , horko těžko, na úrovni lineárního kontinua a budoucnost je pouhá nulová temnota konečně rozložených atomů, které jsou dnes zbytečně a špatně poskládány do velmi nebezpečné hmoty. ..)

  • Martin (už bez taky m) • 6. srpna 2017

    fajt napsal

    https://cz.sputniknews.com/nazory/201708055751468-konec-mir-jako-pauza/ – žijeme v té nejnemorálnější a nebezpečné době od novověku a v podstatě drtivá většina lidí ( tedy otroků) nepotřebuje mozek, stačí, když se přizpůsobí kapitalistickému rituálu, který je čím dále více čistým kanibalismem – příroda ( a vesmír) ví, jak opičáka za to trestat ( jestli už samotní nejsme něčím trestem ) a váhový úbytek zbytečné kůry mozkové je dávno za horizontem jakési smysluplné civilizace, nedej bože jiné , vyšší dimenze existence, smysly žijeme ve trojrozměrném světě, poškozeným mozkem(vlastním přičiněním) jsme , horko těžko, na úrovni lineárního kontinua a budoucnost je pouhá nulová temnota konečně rozložených atomů, které jsou dnes zbytečně a špatně poskládány do velmi nebezpečné hmoty. ..)

    :-)
    fajte, na řadu „lidí“ to sedí,
    ale jsou i jiní,
    chvála bohu či přírodě,
    jak podle koho.
    Máte někdy opravdu výmluvné a výstižné slovní kreace, skoro bych řekl že jste musel mít něco společného s „výchovou“…
    Lezu opravovat střechu, a budu tam při té práci rozjímat o „opičákovi“ a přírodě s krásným výhledem na hory.
    O kapíku rozjímat nemá smysl…
    https://cz.sputniknews.com/svet/201708055750859-koalice-uder-fosfor-bomba-nemocnice-rakka/

  • fajt • 6. srpna 2017

    Martin (už bez taky m) napsal
    ale jsou i jiní,
    chvála bohu či přírodě,
    jak podle koho.

    ale těch rapidně ubývá a zůstávají a množí se skoro pouze pitomci, tedy omezenci na duši (nakonec i na těle) – mi to začíná být putna, svůj blízký okruh ještě beru a jakým si způsobem ovlivňuji ( dle svých božských pravidel – to je jediná „výchova“, kterou jsem kdy praktikoval a praktikuji ), ostatní svět ignorují a to samé očekávám i od něj ( jinak nemám s užitečnými poskoky slitování), pokud by mě napadlo něco výjimečného a vskutku geniálního, tak bych v prvé řadě velmi bryskně uchránil opičáka od trápení a přírodě bych navrátil původní druhovou nevinnost … Vám, Martine, přeji příjemné rozjímání na střeše, snad se Vaše myšlenky zatoulají od opičáka k něčemu radostnějšímu – http://imageshack.cz/images/2017/07/13/IMG_20170709_175705.jpg

  • Gatta • 7. srpna 2017

    https://www.youtube.com/watch?v=-F3yY47mwrk

    A jak to říkal poručík Hamáček … ?
    https://www.youtube.com/watch?v=ZJn-of6nTvE

  • M.C. • 11. srpna 2017

    Kropac napsal

    Co víme? Nejvíc vadí oslovování maminky: celý týden „ano madam“. Jedná se o tvrzení jednoho instruktora. Navíc to může být vytahování dítěte. Běžně je užívané oslovení šéfa je „ano pane“ ve filmech. Viděl jsem galerii obrázků z toho tábora. Jak jsou tam hoši, jedna dívka, vymydlení a napapaní. Jaké mají perfektní „týlové“ zabezpečení. Těch táborů je hodně, a i tady působí marketing. Stačilo by, aby si jeden strašák zalomil nehet a mamá hotel by zasáhl tak, že by měli Comandos v.v. po výdělku o prázdninách. Jinak ovšem souhlasím, že podobné tábory jsou módou poněkud připitomělou, ale i dříve platilo: zahrajem si na vojáky, máme pušky a bodáky, hola, hola, hej!

    Maminka zřejmě nepochopila, že to synek myslí ve srandě.
    Je to parafráze standardní reakce na pokyn nadřízeného v americké armádě a možná i v některých dalších: ,,Yes, sir“.
    Mě to náš mladý dělá taky, já to ale kvituju s nelibostí, protože se za madam nepovažuju.

    Náš mladý absolvoval podobných táborů už několik a ohromně ho to baví.
    Je aktivní sportovec, tak se nezhroutí, když musí trochu zabrat.
    Protože není vyloučeno, že bude hůř, návyky na zacházení se zbraní a základy taktické přípravy jednotlivce a družstva se mu mohou v životě hodit.
    Aspoň nebude jenom bezbranná ovce.
    Staří psi, kterým je už přes 40, kteří ještě absolvovali VZS a kteří mají šajnu o vedení bojové činnosti to sami nevytrhnou.
    Právě takovéto akce člověku ukáží rozdíl mezi počítačovou hrou a realitou, i když do skutečné bojové situace to má ještě dost daleko. Zjistí, že v praxi je to namáhavé a bolí to.

    My jsme si hráli na vojáky taky, akorát jsme neměli to vybavení.

  • Gatta • 11. srpna 2017

    Re M.C. – aby můj předchozí příspěvek nevyzněl nějak pacifisticky – znalost CO, branná výchova a alespoń 6 měsíců ZVS dnes chybí – a taky výchova k republikánskému odpovědnému vlastenectví. Bez toho morálního rámce jsou tyto military kempy docela sporné.

    Mám mladého příbuzného – 30 roků – sebevědomý, úspěšný VŠ, sportovec, všeobecně opravdu schopný člověk. Vždy o něj bylo rodiči dobře postaráno a tak dnes říká: „Nevím co bych se na vojně mohli naučit ?“.
    Vždy si jen pomyslím: To by ses divil – trpělivosti, vynucené spolupráci s lidmi ve stejné situaci a pokoře k situaci ze které nejde utéct, umění vést a podřídit se – a především psychické houževnatosti. Přehodnotit svůj žebříček dosavadních hodnot, sáhnout si psychicky na dno a uvědomit si že nemusí být jen dobře a že jsou situace, které svou vůlí nelze změnit.