Diskuze k článku


  • fajt • 23. února 2016

    no to je komedie…přímo antická. ..

  • peter. • 23. února 2016

    fajt napsal

    no to je komedie…přímo antická. ..

    Umiernená opozícia :
    http://medzicas.sk/pravda-o-umiernenej-syrskej-demokratickej-opozicii/
    A kam patrí tzv.“proturecká opozícia“(Turkomani posilnení „Sivými vlkmi) ?
    Kurdi na prímerie s nimi pristúpia len ťažko-a opačná strana tak isto.Tak sa navzájom majú radi.
    Som zvedavý na tú mapu,kde budú vyznačené oblasti v ktorých bude prímerie.

  • Martin (už bez taky m) • 23. února 2016

    Kdo se k příměří sám nepřihlásí, bude vyhlazen. Začne to Azazem.
    Zbude více bomb a raket, nábojů pro Al-Nusru, ISIL a podobné sráče.
    Nyní mohou jak Syřané tak Kurdi říkat kdo je Turek, a mohou „začistit“ oblast Azazu dost bezohledně, neb tam přece proudí tisíce teroristů z Erdoganova…
    Protiútok ISIL pod Aleppem podle mne naplánovali a provedli západní žoldáci ve službách ISIL. Bylo by zajímavé sledovat reakci světa pokud se provalí, že zatímco RF bombarduje skutečné teroristy a ostatním opakovaně nabízí jednání či alespoň krok k němu – příměří, tak US establishment nadále podporuje ISIL – svou „hračku“…
    Fajte já z vás mám už neodbytný dojem, že jste rád když sviští kulky a bouchaj bomby a granáty bez ohledu na civilisty… ISILovci i NU-sráči klidně střílí do obytných čtvrtí jako „odvetu“ na útoky SAA. Ze stovek cílů je už třeba udělat desítky, a ty začít systematicky likvidovat. Vymazávat. Je třeba rovněž omezit možnost teroristů přetínat tenké zásobovací linie. V poušti je nemá moc smysl rozšiřovat do minových polí, ale naopak likvidovat soustředění jednotek, které mohou provést průlom.
    ISILovci i NU-sráči využívají nocí, terénu. To se ale brzy změní. Proč myslíte, že RF přisunula další vrtulníky a protistrana reaguje hrozbami raket země- vzduch?
    Bude to ještě tvrdá válka, ale teroristům už zbude jen zahynout nebo zdrhnout do Erdoganova.
    Nepodezřívejme ale Putina z nějakých dětských chyb, nezveličujme „tlak v pozadí“…on jen logicky omezuje počet cílů – a to je v rozdrobené zemi se „stovkami enkláv různých barev“ zapotřebí mj. pro omezení ztrát civilistů, do nichž teroristi v nouzi vždy střílí či je využívají jako živé štíty…
    Boje se dostávají do etapy kdy je nutno soustředit a sjednotit síly, a že využívá této možnosti k dalšímu odkrývání tváře US je dobře.

  • fajt • 23. února 2016

    peter. napsal
    peter.

    a kam bude patřit Erdogan, mezi umírněnou opozici, ISIL a nebo je černým koněm celé syrské operace ? vrcholná politika se stala naprosto neprůhledná a dva znesvářené židovské klany zase k sobě hledají cestičku ( samozřejmě bude dlážděná lidskýma lebkama ) – no což, zatím se to ( z dálky ) hezky pozoruje, taková ostřejší reality šou a nebo hezké intro nějaké střílečky či Doomu ( role playing game ). ..)

  • Gatta • 23. února 2016

    Re Martin: “ …Protiútok ISIL pod Aleppem podle mne naplánovali a provedli západní žoldáci ve službách ISIL….“

    Už jsem jednou psal … nemáme podrobné informace, zvláště o lidských ztrátách vládních sil, ale celý způsob boje Assadových jednotek s ruskou podporou vidím velmi promyšleně a velmi efektivně.

    V Syrii jsou obrovské plochy na tak málo bojovníků jako mají obě strany. Je to suchý a tvrdý terén, kde každá „kamená a betonová“ vesnice se může stát pevností, ale také je to terrén, kde je problém utajit pohyb čehokoliv a skrýt zásobování.

    Proto, podle mne, Assad logicky nebojuje o území pro území. Má smysl bojovat – i za cenu zničených vesnic a měst jen o strategické spojnice a strategické pozice, zlepšení logistických tras.
    Assad má už ale dostatčnou kapacitu aby nečekaně nepravidelně vedl ofenzivní akce na několika místech od sebe maximálně vzálených a tím vázal protivníky tak, aby museli zůstat na těchto izolovaných místech.
    Je otázka, jak vražedné jsou protiútoky islamistů a jak spořáděně a s jakými ztátami se před nimi vládní síly stahují, ale mám pocit, že pro Assada je výhodnější bojovat 3x o jednu rozbitou vesnici, než dobývat 3 nové ( pokud nejsou strategicky potřebné). Nejde o prostor, jde o zabíjení a unavení a demoralizaci nepřátel. A to je výhodnější tam, kde je známá situace, kde nejsou žádná nachystaná opevnění, žádní civilisté a je možno naplno uplatnit palebnou a leteckou převahu. Poslední měsíce žádný, zprvu úspěšný, protiútok povstalců neměl dlouhého trvání a hlavně – nikde nedosáh žádné strategické a trvalé výhody.

    Podobně to tedy vidím i na silnici pod Aleppem – někde s těmi islamisty přeci musí bojovat – a kde lépe než v „kdesi v poušti“ odkud pro islamisty nakonec bude problém i útéct.

  • Admirál • 23. února 2016

    Ještě před 3 měsíci by o příměří nikdo s Ruskem a Asadem nejednal. Důvod je jediný. Chráněnci USA rozumějí jenom síle.

    Rusové si pro jednání vytvořili dobré výchozí podmínky (praktická vojenská likvidace tureckých, saudských aj. banditů), znemožnění, nebo alespoň max. znesnadnění odpovědět na tento fakt silou (soustředění loďstva, instalace protiletadlových systémů) a ukázali, že jsou odhodlaní je použít.

    Když lidé od Člověka v plísni a Vondra říkají, že Asad je lepší než i umírněná opozice, je zřejmé, s jakým vývojem ti vědoucí v táboře pravdyalásky počítají.

  • fajt • 23. února 2016

    http://www.hry-online.cz/kralik-odsrelovac.html – tedy když už jsme u toho podivného míru trochu trainingovky nikdy nezaškodí ( už je i dvojka ). ..)

  • hudryper • 23. února 2016

    fajt napsal
    kam bude patřit Erdogan, mezi umírněnou opozici, ISIL a nebo je černým koněm celé syrské operace ? vrcholná politika se stala naprosto neprůhledná

    Antické spektákly bývaly povětšinou tragédiemi. Jako tragedie mi Putinovo prohlášení nepřipadá.
    Putin dobře ví,že tlačit zase až příliš na pilu by se mohlo zatraceně, zejména do další budoucnosti nevyplatit. Porážka znesvářených Amíků nejen v Sýrii,ale na celém SV je skutečností,tak proč nedat
    poraženému protivníkovi šanci zachovat si aspoň zbytek sebedůvěry a neumožnit mu,aby alespoň
    kosmeticky vypadala jeho porážka jako plichta ? Chytrá byla také anonce Putinova prohlášení.
    “ Neodkladné prohlášení V. V. Putina celému světu „… Celý svět ví,že to byl Putin a ne Obama,kdo toho druhého volal a navrhnul ukončení dalšího již zbytečného vraždění v Sýrii. Že tak učinil za situace,kdy se část americké administrativy vážně obávala ,že Erdogana nejsou schopni déle udržet na řetěze a ten je pro své oligofrenní cíle schopen je zatáhnout nepřipravené do jaderné války s Ruskem a Čínou,to považuji za mistrovký diplomatický poker,který Rusové zatím bez chybně hrají.

  • fajt • 23. února 2016

    hudryper napsal
    hudryper

    hudrypere, klobouk dolů, tak takhle by to nedal a neobhájil ani samotný Lavrov s Kremlem dohromady, ještě aby tomu bylo opravdu tak – ale já to cítím trochu jinak, bez těch civilizačních záchranných balíčků a pragmatickém charakteru bez poskvrny – hrají si se sprostým lidem pěkně, jen co je pravda ( pokud budou mít i vnímavý materiál, který jim vždy sežere jógra, tak i to antické drama vždy bude ) no a snad bude příští generace ještě vypatlanější, aby u toho markýrovaní civilizace, společnosti a čert ví čeho nemuseli mordovat tolik duší, ještě více kapitálového incestu a pak na světě budou jenom bráchové a ségry ( a krev přeci není voda, že ), to bude teprve ráj na zemi a kde to v bibli začalo, tak na zemi by to mohlo i končit, bájným adamem a zkaženou Evou…kteří se zhasnou. ..)

  • peter. • 23. února 2016

    Ja sa len pokúšam napísať,že pokiaľ bude trvať vojna proti IS,nusráčom a iným sráčom,ktorých RB OSN eviduje ako teroristov,pokiaľ niekto nedonúti Kurdov aby zastavili svoje bojové akcie a Erdogana aby prestal odstreľovať z kanónov Kurdov,tak žiadne prímerie nebude.Od Rusov to je síce dobrý ťah(…my sme chceli…my sme ponúkali…nie našou vinou vojna pokračuje),ale zároveň nemôžem uveriť tomu,že by USA takýmto spôsobom kapitulovali,lebo toto je celkom jasná kapitulácia.Počkám na Obamove vyjadrenie sa k tej dohode.Myslím,že sa bude trochu odlišovať od toho,čo povedal Putin.Asi tak,že „zle sme sa pochopili,my sme to mysleli inak“bla,bla bla…

  • hudryper • 23. února 2016

    peter. napsal
    nemôžem uveriť tomu,že by USA takýmto spôsobom kapitulovali,lebo toto je celkom jasná kapitulácia.

    Ano,Peter, byla by to nepříjemná kapitulace s dalekosáhlými konsekvencemi,pokud by ten syrský proces nechali Rusové dojít až do hořkého konce. Ale dohodou obou stran (všimněte si,že v ní není místo pro žádného koalianta USA či Ruska, včetně Číny)bude pro mainstreem snadné vyfabrikovat,
    že jde vlastně o vítězství us.demokracie,která donutila zlořečeného Putina sednout ke stolu a tam signovat zastavení svého angažmá v Sýrii a Turecku,potažmo odblokovat židovské letectvo od země.
    Obama dohraje svou trapnou roli do konce roku,Čína podepíše dohodu s Asadem,že ona bude těžit naftu a plyn v syrském šelfu a na Golanské vrchovině,za což uvolní těch 30 mld (nikoliv bilionů) dolarů na výstavbu Sýrie,která se stane zemí zaslíbenou na rozdíl od zaslíbené země kousek vedle.
    Syřani zařadí zpátečku a pomažou domů a zbytek,co si myslel,že budou v Evropě na výkrm,může být bez velkých štráfů naložen do vlaků a lodí a odtransportován někam,kde jim místní vláda dovolí přistát za jakýsi obolus x repatriant.Evropa pocítí vděčnost Putinovi za pomoc s imigrantskou záplavou a nejen zruší sankce,ale s nimi i NATO. A na konci byl zvonec a……

  • Aleš • 23. února 2016

    http://www.novinky.cz/zahranicni/blizky-a-stredni-vychod/395647-syrsky-prezident-basar-asad-kyvl-na-primeri.html
    Sice formalita, ale teď už se musí do soboty přihlásit i ostatní skupiny. Countdown spuštěn. Navzdory temným silám, které se chtěli proválčit a prolhat až do naší anihilace.
    Dny Angely Merkel ve funkci jsou sečteny, příští kancléř/ka nepůjde tolik na ruku mouřenínům. Unie v tomto při hrozbě brexitu mění politiku. Spojenecké závazky v NATO nebude plnit bezhlavě bezohledně proti zájmům unie. S tím vědomím USA pravděpodobně změní svoji politiku. Nebo jsou všechno jen těšínská jablíčka a uvidíme prezentaci moderní válečné techniky v globálním měřítku? Snad ne, pokud je pan Obama ještě čelným velitelem US army a US army NECHCE spáchat sebevraždu. Ač Turecko vydává na zbrojení víc dolarů než Rusko, Rusové se jich v žádném případě nebojí, ač by to byl kapku těžší oříšek než Polsko ovládané rusofoby se zesíleným kontingentem včetně základny NATO, kterou tam chtějí budovat někteří magoři… Spektakulární teroristické útoky proti vlastním lidem se nevyplácí. Erdragonovi ani nikomu jinému. Kurdistán začíná dostávat zřetelnější obrysy. I naše proamerické korouhvičky již obrací. Velikost prezidenta RF spočívá i v milosrdnosti. Podpindosníky mohl poslat na smetiště dějin z velikou ostudou a on místo toho dal ještě jednu šanci Nobelistovi míru. On ji využil. Co udělají jeho mocní spoluobčané, je sice ve hvězdách. Ale snad již se poučili ze smrti JFK. Ti, co za jeho smrtí stáli, umožnili přesun moci i bohatství do pryč. Jen to stálo miliony životů nevinných po celé planetě. Tentokrát by na ráně mohli být oni, nevědě odkud a kdy přiletí osudová rána.
    Jsme v části (nedovoluji si odhadnout pozici v procesu) důležitého pozitivního procesu. Jen potrefené husy budou kejhat.

  • peter. • 23. února 2016

    fajt napsal

    http://www.hry-online.cz/kralik-odsrelovac.html – tedy když už jsme u toho podivného míru trochu trainingovky nikdynezaškodí ( už je i dvojka ). ..)

    fajt:
    A kam tohoto roku na dovolenku?Ja radšej ostávam pri klasike,ktorá nikdy nesklamala,Bardejovské kúpele.Ale nájdu sa šialenci…
    http://medzicas.sk/kam-na-dovolenku-alias-dilema-obcana-z-multikultakova/

  • peter. • 23. února 2016

    Iný pohľad na Putinov prejav:
    http://medzicas.sk/prejav-ruskeho-prezidenta-k-celemu-svetu/

  • fajt • 23. února 2016

    peter. napsal
    fajt:
    A kam tohoto roku na dovolenku?Ja radšej ostávam pri klasike,ktorá nikdy nesklamala,Bardejovské kúpele.Ale nájdu sa šialenci…
    http://medzicas.sk/kam-na-dovolenku-alias-dilema-obcana-z-multikultakova/

    :-) můj známý má synátora a ten byl teď v partě na západní Ukrajině a nemohl si to vynachválit, jak říkal, samohonka, kurwy a řev a to vše za hubičku, tedy skoro týden masopust za cenu jednoho úsporného dne v české kolonii – prý se už chystají znova – no a nám zbývá Slovensko, jezdím tam často a rád ( páč jezdím i do svého ), tentokráte chci i do Kisszebeni ( mám k tomu městu jisté nostalgické vzpomínky )…a byl jste někdy ve Vyšných Ružbachoch ?. ..

  • Admirál • 23. února 2016

    hudryper

    Ano, je nutné, aby mohl protihráč položit karty bez ztráty tváře. Tak hrajou ti, jež ctí pravidla. Byl bych zvědav, jak by to bylo, kdyby se věci vyvinuli v obráceném gardu.

    „Obama dohraje svou trapnou roli“
    Obama – kdo je vlastně Obama? Tu otázku jsem si během jeho vládnutí položil vícerokrát. Rozhodně bych ho zatím nesoudil – nevíme, co má za zády. V americké administrativě jsou zdá se dvě party. Jedna neocon a jedna, která má soudnost.
    Těžko hodnotit, kam patří Obama.

  • peter. • 23. února 2016

    fajt napsal
    tentokráte chci i do Kisszebeni ( mám k tomu městu jisté nostalgické vzpomínky )

    Tá basa už tam asi nie je,ale inak celkom dobrý výber:
    http://www.kamnavylet.sk/atrakcie/sabinov
    Boli časy,keď som do Ružbách chodil často a rád.Potom som sa našiel v Slovenskom raji – Dedinky,Geravy,Glac a teraz už dlhé roky severovýchod,odkiaľ mám ženu.

  • fajt • 23. února 2016

    peter. napsal
    peter.

    já bych opravdu obešel okolí nádraží a dále by mě to asi netahalo, zase tak dlouho jsem tam nebyl ( taky díky jednomu honimírovi, kterému za jeho obsedantně kompulzivní ipsaci vděčíme za kratší bojový pobyt ) – to co vzpomínáte osobně neznám ( asi škoda ), ve Ružbachoch jsem taky rád, koupání v kráteru ( i když naposledy prý byl zákaz ) nemá chybu. ..)

  • M.C. • 23. února 2016

    fajt napsal

    http://www.hry-online.cz/kralik-odsrelovac.html – tedy když už jsme u toho podivného míru trochu trainingovky nikdynezaškodí ( už je i dvojka ). ..)

    To je školní hra ISIL ?

  • Sio • 23. února 2016

    Peter, fajt: To jste si stále ještě nevyměnili maily? 😉

  • M.C. • 23. února 2016

    hudryper napsal
    Antické spektákly bývaly povětšinou tragédiemi. Jako tragedie mi Putinovo prohlášení nepřipadá.
    Putin dobře ví,že tlačit zase až příliš na pilu by se mohlo zatraceně, zejména do další budoucnosti nevyplatit. Porážka znesvářených Amíků nejen v Sýrii,ale na celém SV je skutečností,tak proč nedat
    poraženému protivníkovi šanci zachovat si aspoň zbytek sebedůvěry a neumožnit mu,aby alespoň
    kosmeticky vypadala jeho porážka jako plichta ? Chytrá byla také anonce Putinova prohlášení.
    “ Neodkladné prohlášení V. V. Putina celému světu „… Celý svět ví,že to byl Putin a ne Obama,kdo toho druhého volal a navrhnul ukončení dalšího již zbytečného vraždění v Sýrii. Že tak učinil za situace,kdy se část americké administrativy vážně obávala ,že Erdogana nejsou schopni déle udržet na řetěze a ten je pro své oligofrenní cíle schopen je zatáhnout nepřipravené do jaderné války s Ruskem a Čínou,to považuji za mistrovký diplomatický poker,který Rusové zatím bez chybně hrají.

    Tak tak, to sám veliký Vladimir Vladimirovič přesvědčil své americké kolegy.
    A potom, že se Rusové nenaučili vést informační válku.
    Mimochodem, ty podmínky jsou pěkná pastička, něco jako Minské dohody.
    Rusové vnutili protistraně souhlas s něčím, co je fakticky její kapitulací i když to tak nevypadá a co protistrana není schopná dodržet ani kdyby chtěla, protože podřízené složky jsou prostě neovladatelné.
    Zároveň je to šance část ,,normálnějších“ protiassádovských bojovníků vytáhnout z války ven a mluvit s nima.
    Vysvětlit jim, že buď bude Sýrie, nebo IS. Bude-li IS, nebudou oni. Pokud se chtějí účastnit na správě Sýrie, musí zůstat naživu. Mrtvola se na vládě podílet nemůže.
    A aby se nestali mrtvolami měli by složit zbraně.
    Rusové šikovně vytáhli neokonzervám z ruky trumfa – Kurdistán.
    Za současných postojů Turecka může Kurdistán vzniknout pouze jako konfederativní součást Sýrie řízené Assádem a podporované Ruskem. Nijak jinak.
    Dobře vymyšleno.

  • M.C. • 23. února 2016

    Mimochodem, víte kdo je to Sergej Lavrov?
    Sergej Lavrov je člověk, který má dost dobré vůle a trpělivosti na to, aby místo ,,č.uráci“ říkal ,,naši američtí kolegové“.

    Dámám se omlouvám, ale ten výraz tam být musí, bez něho by to nevyznělo.

  • Bety • 23. února 2016

    Přetrpěla jsem televizní noviny a ani ťuk.

  • M.C. • 23. února 2016

    fajt napsal
    hudrypere, klobouk dolů, tak takhle by to nedal a neobhájilani samotný Lavrov s Kremlem dohromady, ještě aby tomu bylo opravdu tak – ale já to cítím trochu jinak, bez těch civilizačních záchranných balíčků a pragmatickém charakteru bez poskvrny – hrají si se sprostým lidem pěkně, jen co je pravda ( pokud budou mít i vnímavý materiál, který jim vždy sežere jógra, tak i to antické drama vždy bude ) no a snad bude příští generace ještě vypatlanější, aby u toho markýrovaní civilizace, společnosti a čert ví čeho nemuseli mordovat tolik duší, ještě vícekapitálového incestu a pak na světě budou jenom bráchové a ségry ( a krev přeci není voda, že ), to bude teprve ráj na zemi akde to v bibli začalo, tak na zemi by to mohlo i končit, bájným adamem a zkaženou Evou…kteří se zhasnou. ..)

    Už to nehulte.

  • karpi • 23. února 2016

    No, že o tomto zásadním projevu není nic na čt a v rozhlase, to mi dává smysl.
    Avšak čemu nerozumím, je, proč se o něm nic nedočteme ani na sputniku..?

  • peter. • 23. února 2016

    karpi napsal
    však čemu nerozumím, je, proč se o něm nic nedočteme ani na sputniku..?

    http://cz.sputniknews.com/nazory/20160223/2435969/dohoda-syrie-mozna-rusko-kerry.html
    http://cz.sputniknews.com/svet/20160223/2436465/ssa-primeri-dzabhat-an-nusra.html

  • fajt • 23. února 2016

    M.C. napsal
    Už to nehulte.

    http://www.k5h.com/cs/game/rabbit-sniper-2.play – tady je dvojka . ..)

  • fajt • 23. února 2016

    Sio napsal

    Peter, fajt: To jste si stále ještě nevyměnili maily?

    chcete taky? :-)

  • Martin (už bez taky m) • 23. února 2016

    Doporučuji:
    https://www.youtube.com/watch?v=kgi268Vn-jQ#t=5.094014
    a také
    https://www.youtube.com/watch?v=IIAG1xsLQp8#t=2.478005
    Jsou ještě ZÁSADOVÍ lidé…
    Jsou ještě lidé, kteří vědí, že
    bez snahu o dodržování zásad to nejde…

  • orinoko • 23. února 2016

    Hosi, zdravim.
    Mel jsem sen. Vlastne to bylo sveho druhu videni. Neodkladny pocit, empaticky nahlidnuta hloubka ruske duse.
    Vubec nesdilim mistni nahled do problemu, snad az na hudrypera a Martina, ackoli vsichni maji tentokrat svuj dil pravdy.
    Netvrdim , ze pravda je na me strane , ale mnoho veci mi hraje do karat.
    Cas byl navrsen, cvaknul zamek u dveri, nekde prasklo perko od starych hodin … a jinde zvadla cela armada ztoporenych ptaku.
    Vite , co si myslim, a jsem o tom dokonce presvedcen? Rus sel na krev a Cinan vylozil hovadum karty.
    Rus prostrednictvim Emeriky sdelil , ze je kvuli Syrii ochoten jit do Treti svetove, a Cinan pomohl sdelenim, ze Zapad utopi v krizi , jakou jeste nezazil.
    Rus a Cinan se ztoporili, a havlodium tzv. Zapadu ukazali vztyceny prostrednik.
    Vite, co to znamena? Emerika uznala svoji porazku. Je to banda kretenu a zbabelcu.
    V Syrii klid nebude. Tedy ten Rusko-emericky. Tam to bude bouchat dal , dokud to Rus nevymlati. Ale jinak souhlas. V Syrii vznikne krome kurdske autonomie zvlastni teritorum Ruska, Cina a Iranu pro dohled nad klidem v oblasti. Rad se pripoji Egypt , Libanon a Palestina.
    A ti ostatni? Uz se valeji v Zidove strouze.

  • orinoko • 23. února 2016

    Oficialni Syrie nejasa, Eurosojuz varuje toho tureckeho kripla , ktery se vymkl emerickemu chocholouskovi zpod kontroly, ze ma svoje eskapady ukoncit.
    Hosi, Rusko presunuje do Syrie dalsi posily. Pocet letadel presahne stovku, myslim tech vyslovene bojovych.
    Nikde nic nebude – jen informacni alternativa muze Putinovi poskytovat zazemi a publicitu.
    Prohral Hejvl, prohral Karlik Slichta, prosral Busista, islamsky Ohava a ta kaca z Nemecka. Je jeho nekonecnou ostudou. Nemcum dala sezrat , ze jsou emerickou okupacni zonou.
    Deje se toho vice , nez si umime predstavit. Syrsky Asad nejasa, prestoze je jasny vitez. Vedomi, ze je kvuli vam vas kamarad ochoten jit do svetoveho konfliktu, neni prave uklidnujici vedomi.
    Rus nebouchl do stolu, on ho odkopnul a zaroven tasil oba kolty.
    Game over. Jde o kejhak.

  • koloděj • 23. února 2016

    a koukám ještě na http://rusjev.net/ .. a to mi hlava nebere, asi je to hoax.
    Ruské S-400 nebyly schopny zabránit útoku iraelských (?) řízených střel na okolí Damašku, kde zasáhly raketové jednotky Hizballáhu (!!) vyzbrojené nedávno ruskem Točkou-U ( ). co si myslíte o tom ?

    http://rusjev.net/2016/02/18/c-400-ne-smogla-zashhitit-raketnuyu-bazu-v-damaske-nikak-ne-otreagirovav-na-ataku/?utm_source=24smi.info&utm_medium=referral&utm_campaign=rusjev.net&utm_content=197547

  • koloděj • 23. února 2016

    Aha .. omluva … rusjev je ukrajinský … mééédium, tak nic

  • orinoko • 24. února 2016

    MC, to jsem prehledl … vidime to velmi podobne.
    Je otazka, jakou lavinu cely tento proces spusti.
    Mam pocit, ze Saudska Arabie se stala bombardovatelnou. Bude to dobry cil pro ruskou munici.
    Vsimli jste si neceho? Ten chcipak McCoKain je uplne mimo rozlisovaci schopnosti vsech medii.
    To je dalsi dil cele zalezitosti. – Serte na nas, nebo my vam dame sezrat manual, jak behem 10ti let rozlozit Emericky sovetsky svet.

  • karpi • 24. února 2016

    peter. napsal
    http://cz.sputniknews.com/nazory/20160223/2435969/dohoda-syrie-mozna-rusko-kerry.html
    http://cz.sputniknews.com/svet/20160223/2436465/ssa-primeri-dzabhat-an-nusra.html

    ale že na sputniku není nic announce, oznámení, odkaz, citace toho vlastního, tolik zásadního projevu VVP. Něco o chystaném příměří vědí i na čt, ale přesnou formulaci jeho oznámení, podmímky jak vzniklo (kdo komu telefonoval) .. o tom nic.

  • Martin (už bez taky m) • 24. února 2016

    koloděj napsal

    Nebuďte hlupák.
    Kedmi i na toto dopředu odpověděl: S-400 brání VKS RF v Sýrii, ne zájmy Hizballáhu. Je taktická i strategická rovina spolupráce. A také funguje něco jako „ohněm proti ohni…“
    Dále jste si odpověděl již sám.
    Když si poslechnete jak upřímně a zároveň racionálně Kedmi dovede „spílat “ „vlastnímu“ (Izraelskému) vedení…
    Jde především o člověka který je skutečným zpravodajským analytikem – na rozdíl od např. jistého „Karla Podlejšího“…
    Pokud si poslechnete víc jak 10 rozhovorů s ním, pochopíte, že přesto že je kým je – či právě proto – je rozumné naslouchat tomu co říká. Je solidní oporou „hlasů rozumu“ proti fanatikům – vč. těch židovských…
    Samozřejmě musíte umět „číst“ víc nežli „rovinu 1 plánu“ v řečeném, chápat proč.
    Nebýt zaslepený, a snažit se získat i informace – nejen chtít slyšet to co chcete slyšet – to je třeba. Sám k němu „pro rozumy“ nechodím, ale jsem někdy opravdu polichocen, dojdu-li sám na základě řady info a desetiletí zkušeností k podobným závěrům…
    A ano, právě o zásadovosti mluvím. Ta je spolu s důvěryhodností a solidností pilířem Putinovy politiky.
    Takže „obřezaný – neobřezaný“ – nechcete-li být za hlupáka, poslouchejte.
    A ano nepídím se po tom „čí/m je Iton-Tv“ (řada naivů vám bude tvrdit že jde o pouhou ruskou propagandu ), hodnotím podle toho co rozhovory s J.K. dlouhodobě vypovídá…
    Opakuji: jde o hlas zkušenosti a rozumu, téměř vždy rozumné úvahy které by nám bezesporu měly být blíže, nežli „Hlas Ameriky“ dneška…
    Člověka jeho úrovně zpravodajských zkušeností v otevřeném informačním prostoru najdete jen velmi vyjímečně.
    Vyplatí se tyto „obdoby Pjakina“ve stručnějším provedení i přes odlišná východiska uvažování shlédnout, je de facto „hlasem pro světový mír“.
    Má odopověď „otevřeným textem“ je „skrze vás“ pro všechny.

  • koloděj • 24. února 2016

    Martin (už bez taky m) napsal
    Martin (už bez taky m) • 24. Únor 2016

    koloděj napsal

    Nebuďte hlupák.

    Tak tyhle dva jsem už jednou viděl a stačilo mi to … proto moje ostrá reakce. Jednalo se o diskuzi na téma tuším podávání si ruky Bibiho s Ukročokoládou, otázky Turecka-sýrie a pod.. Agent zcela nepokrytě fabuloval neřku-li lhal. Míchal informace naprosto hrozným způsobem. Video bylo s českými titulky myslím od Ireny, nejsem si jist.
    Rusky trochu umím ( číst – neslyším ), takže v originále nic nezkouknu, ale jak říkám, díl který jsem viděl otitulkovaný mne znechutil. Proto má trochu ostřejší reakce.
    A ano – zmínka o obřezaných vyplynula z toho, že oni prostě Gojim pravdu neřeknou – pokud se jim to nehodí.
    A nesmysly, které agent vypouštěl vylučují, že je agentem nebo pravdomluvným. vlastně v případě a) platí i b).

    Nic proti vám osobně, M.

  • Martin (už bez taky m) • 24. února 2016

    Je na nás koloději si vybírat… v tomto předpokládám, že zde píší a vyjadřují se mnohem spíše dospělí, nežli „děti a mladiství“…
    Pracovník rozvědky či kontrarozvědky jeho formátu není nikdy „bývalým agentem“…
    Jinak ano, přiznám se, že ruštinu ještě (spíš stále) ovládám velmi dobře. Paní Irena je výborná, myslím že i něco více než jen dobrá překladatelka protože ona nedělá „strojové překlady“ ani náhodou. Převádí většinou přímo myšlenky v psaném či řečeném… Ale co se některých „jemností“ týče je holt jednou originál originál… A v práci kterou J.K. stále dělá je to mnohdy důležité.
    Opakuji ale: vyplatí se jej poslouchat. I kdyby jenom proto, aby jste si pak „mozaiku ze střepů pravdy“ slepil sám. Ostatně to musíte dělat sám vždy…
    Co se motivace toho co J.K. říká (způsob jakým to říká „taky patří do výzbroje“ – a tón do psaného textu či překladu prostě nepřevedete-stejně jako gesta, mimiku, postoj /posez), atd. – to vše „mluví“ a má jistý díl vypovídací hodnoty stejně, jako tempo řeči – tak opakuji ta jeho motivace mi nepřijde „nejhorší“. Tedy mám -li něco napsat o tom skutečném jejím „základu“, principech. Ty jsou sice vždy ovlivněny tím co je a kým je a už navždy bude, ale přesto se tam doberete informací.
    Když tedy odfiltrujete co je třeba, je většinou J.K. HLASEM PRO MÍR – což je v dnešní době v jeho bývalých kruzích – teď mluví prostě k „jiným“- jev který není až tak častý… Tuto motivaci sdílím, byť i já sám osobně se zde – myšleno prosím ve vší skromnosti – vyjadřuji tak, že je již nejspíše zřejmé, že se použití zbraní k dosažení míru v určité situaci/ konstelaci vyhnout nelze… A to i použití zbraní velmi surovým způsobem… Záleží totiž vždy proč, proti komu – a tady je určitě rozdíl mezi ISIL či Al-Nusra, atp. – a mezi třeba s/prostým „uprchlíkem“…

  • fajt • 24. února 2016

    tak to vypadá, že dedollarizace se v Rusku už nerozjede ( jestli tak Čína, ale ve spolupráci se samotnou amerikou, kde zvažují pádem této měny oddlužení sebe sama ), božínku, to je století, ještě ani pořádně nezačalo a už tu máme více vrcholných podvodníků než bylo za doby pax amerického klacku. ..)

  • peter. • 24. února 2016

    http://medzicas.sk/bitva-o-khanasir/

  • peter. • 24. února 2016

    peter. napsal
    Počkám na Obamove vyjadrenie sa k tej dohode.Myslím,že sa bude trochu odlišovať od toho,čo povedal Putin.Asi tak,že „zle sme sa pochopili,my sme to mysleli inak“bla,bla bla…

    Prímerie zlyhá a samozrejme vinníkmi budú Rusi
    http://prvnizpravy.parlamentnilisty.cz/zpravy/politika/wsj-pentagon-a-cia-chteji-vytvorit-rusku-skutecne-neprijemnosti/

  • Martin (už bez taky m) • 24. února 2016

    peter. napsal

    http://medzicas.sk/bitva-o-khanasir/

    V prostoru kde už to několikrát podobně vypadalo nejde o žádnou tragédii pro SAA. Na začátku s pomocí invence žoldáků trochu překvapení, ale nyní toho už naopak (a ješitnosti a soubojů polních velitelů) SAA využívá ke koncentraci „bojovníků“ a oslabení jiných úseků, k prozrazení jejich pozic, aby je následně efektivně zlikvidovali…
    Důležitý bude až Azaz, ale žádné velké obavy už nemám.

  • Martin (už bez taky m) • 24. února 2016

    peter. napsal
    Prímerie zlyhá a samozrejme vinníkmi budú Rusi
    http://prvnizpravy.parlamentnilisty.cz/zpravy/politika/wsj-pentagon-a-cia-chteji-vytvorit-rusku-skutecne-neprijemnosti/

    „Rozvědná podpora“ „umírněné opozici“ uřezávačů hlav dávno probíhá. Buď pomocí „svých žoldáckých kontaktů“ a „hochů na špinavou práci“, přímo působících jednotek nebo prostřednictvím „pašových věrných“…
    A. Carter je idiot.
    Ostrouhaj, všichni…
    Rusové si je „oloupou jak banán“, který následně strčí do „mixéru“…
    Využívajíc co zatím je třeba vyprázdnit ze skladů Syřané už začali…
    http://www.eurasia24.cz/vojenstvi/483-syrsti-raketcici-pohostili-teroristy-dvoumetrakovymi-hlavicemi-systemu-9k52-luna
    http://www.aktualnikonflikty.eu/viewtopic.php?pid=44763#p44763

  • M.C. • 24. února 2016

    peter. napsal
    Prímerie zlyhá a samozrejme vinníkmi budú Rusi
    http://prvnizpravy.parlamentnilisty.cz/zpravy/politika/wsj-pentagon-a-cia-chteji-vytvorit-rusku-skutecne-neprijemnosti/

    Tak už víme, proč Putin včera spěchal dohodu zveřejnit.
    Protože se mu podařilo oblbnout Obamu a správně předpokládal, že až ta informace dorazí k někomu kompetentnímu a ten pochopí, s čím to Obama souhlasil, tak se z toho budou chtít Američané vykroutit.
    Protože takto postavená dohoda o příměří je výhodná pro Syřany a pro Rusy.

  • M.C. • 24. února 2016

    peter. napsal
    Aktuálne zo Sýrie
    http://medzicas.sk/podcenovanie-protivnika-sa-nevyplaca-syria-23-2-2016/

    Autor článku by si měl připomenout, že nejhorší smrt je z vyděšení.
    Protiútok u Khanaseru je vzhledem k okolní situaci předem odsouzen k rozbití.
    Možná to bude trvat ještě jeden den, možná dva než islamisty rozbombardují.
    Na mapce přiložené k článku doporučuji vaší pozornosti nejvýchodnější výběžek červeně vyznačeného území pod kontrolou vládních sil.
    Vzdálenost k přehradě na Eufratu už není velká a k letišti Tabka ještě blíž.
    Až tam syrská armáda dorazí, tak se celé seskupení IS, které provádí protiútok u Khanaseru ocitne odříznuto od Rakky a zbytku IS.
    Další vyznačená vzdálenost na mapce je Al-Bab – Manbidž.
    Po useknutí této spojnice bude střed IS obklíčen úplně.

  • M.C. • 24. února 2016

    Oprava předchozího příspěvku:
    Spojnice na mapce je mezi současnou pozicí syrské armády u letiště Kuweiris a současnou pozicí Kurdů, ne mezi městy.
    K městům Al-Bab a Manbidž budou muset obě seskupení teprve postoupit, aby bylo možno provést spojení a tím i obklíčit IS. Protože obě města tvoří komunikační uzly, jejich ztráta nebo obklíčení je pro IS problémem sama o sobě a ovládnutí dálnice, která je spojuje syrskou armádou znamená konec zásobování IS z Turecka, kromě části území na sever od dálnice k turecké hranici.

  • Aleš • 24. února 2016

    M.C. Budu-li parafrázovat jednu kongresmanku USA, B.H. Obama musí předstírat nekompetenci, jinak by dopadnul jako JFK. Proč poslali k Putinovi Kissingera? Kerry ani Obama by se nemuseli vrátit kvůli havárii a tak tam poslali někoho od neoconů, kdo to má navíc za pár a problematice rozumí. Budou se snažit vykrucovat, to je jasné, tak to podpindosníci mají nachystáno. Ale nehnou s tím. Game is over!

  • Irena • 24. února 2016

    https://www.youtube.com/watch?v=jXPZEIefq1A

    Брифинг Министерства обороны России по соглашению РФ и США о прекращении огня в Сирии

  • peter. • 24. února 2016

    M.C. napsal
    Autor článku by si měl připomenout, že nejhorší smrt je z vyděšení.

    Ak si myslíte,že autor článku p.Juraj Poláček vidí situáciu príliš čierne,tak ešte vždy máte možnosť čerpať informácie aj z iných zdrojov,alebo len z iných zdrojov.Medzičas má informácie z kurdského regiónu „Rojava“ležiacom na severe Sýrie.Jeho redaktori sa snažia o objektívne informovanie a o popis dejov tak ako v skutočnosti prebiehajú.Ak sa dopustia chyby alebo nepresnosti,sami to zverenia a zjedajú nápravu.Nesnažia sa byť silou-mocou proputinovskí aj keď v žiadnom prípade ich nemožno označiť za proamerických.Snažia sa len o to,o čo by sa mal snažiť každý žurnalista.Podávať objektívne ničím neskreslené informácie.Napokon,ak máte výhrady k článkom J,Poláčeka,môžete mu ich zdeliť v diskusnom fóre na Medzičase.Pokiaľ som si všimol,tak na kritiku reaguje priamo v diskusii.

  • fajt • 24. února 2016

    http://lifenews.ru/video/14508 – turecká armáda se cvičí na Kurdech, a úspěšně. ..)

  • fajt • 24. února 2016

    http://www.1tv.ru/news/world/302680

  • fajt • 24. února 2016

    Диванна СОТНЯ
    В Донецке начался танковый бой
    В городе продолжаются столкновения.
    Сообщение от местных жителей: “Донецк. На Ясиноватой в 18:40 бой танковых орудий.
    Старомихайловка (Абакумова): бой продолжается, с применением орудий “запрещенных” калибров. Спартак под обстрелом с двух направлений.
    Пески: стрелковый бой (к/к пулеметы). Пески-Октябрьский: произвели обстрел из минометов.
    Красногоровка Старомихайловка(Абакумова): примененяют САУ 152мм (периодически). Марьинка-Трудовские: миномет. Горловка – тоже шумно в районе Широкой Балки и Зайцево.”
    Как передавалось ранее, улицы Донецка превращаются в пыль под обстрелами. ..

  • peter. • 24. února 2016

    fajt napsal
    В Донецке начался танковый бой
    В городе продолжаются столкновения.

    Porošenko je už dávnejšie zaľúbený do „chorvátskeho variantu“,chystal sa naň a je možné,že sa pokúsi odložiť vládnu krízu jeho spustením.Možno je to už začiatok a možno iba preskum bojom.Uvidíme.
    http://politikus.ru/articles/70804-poroshenko-vybral-voynu-vmesto-maydana.html

  • peter. • 24. února 2016

    Pripomínam pomery v Kaddáfího Líbyi.
    http://www.zvedavec.org/prispevky/2016/02/6785-neco-o-asadovi-ndash-dost-zajimave.htm

  • M.C. • 25. února 2016

    peter. napsal
    Ak si myslíte,že autor článku p.Juraj Poláček vidí situáciu príliš čierne,tak ešte vždy máte možnosť čerpať informácie aj z iných zdrojov,alebo len z iných zdrojov.Medzičas má informácie z kurdského regiónu „Rojava“ležiacom na severe Sýrie.Jeho redaktori sa snažia o objektívne informovanie a o popis dejov tak ako v skutočnosti prebiehajú.Ak sa dopustia chyby alebo nepresnosti,sami to zverenia a zjedajú nápravu.Nesnažia sa byť silou-mocou proputinovskí aj keď v žiadnom prípade ich nemožno označiť za proamerických.Snažia sa len o to,o čo by sa mal snažiť každý žurnalista.Podávať objektívne ničím neskreslené informácie.Napokon,ak máte výhrady k článkom J,Poláčeka,môžete mu ich zdeliť v diskusnom fóre na Medzičase.Pokiaľ som si všimol,tak na kritiku reaguje priamo v diskusii.

    Já nezpochybňuju snahu autora objektivně informovat.
    Každý si sháníme informace kde můžeme a jak nám čas dovolí a každý ty informace podle svých znalostí a zkušeností vyhodnocujeme. To že mě vychází jiný výsledek než jemu je naprosto přirozené.
    Já jsem reagoval na ten pesimistický tón celé zprávy, která prezentuje akci IS u Khanaseru jako závažný problém nebo dokonce jako významný úspěch IS, přičemž mě se to jeví spíše jako zoufalá akce lidí, kteří už nevědí kudy kam a snaží se aspoň o mediální úspěch pro pozvednutí morálky.
    Syrské síly u Aleppa bez zásobování pár dní vydrží, tím spíše že v oblasti ovládají dvě letiště, takže pokud by byl s něčím opravdu problém, dá se to dopravit letecky. Bojovníci, které tam islamisté soustředili k provedení akce a kteří tam padli nebo ještě padnou aniž by dosáhli nějakého trvalejšího úspěchu nebo zničili výrazně početnějšího protivníka by byli více potřeba jinde.
    Po patřičné masáži ze vzduchu a přísunu posil pravděpodobně přejde syrská armáda do protiútoku, protože po každé takové nepovedené akci vznikne v postaveních útočící strany slabé místo a pochybuju, že IS má na místě síly k jeho rychlému zacelení. Spíš to povede k dalšímu ústupu IS, který by měl stáhnout své lidi k Al-Thawrazu a Tabce, aby zabránil jejich obsazení armádou.

    S článkem jsem začal polemizovat zde, protože zde byl na něj dán odkaz.
    Diskutovat ještě na dalším webu, sledovat co kdo odpovídá a reagovat na to už je mimo moje časové možnosti. Ale pokud chcete, klidně tam moje odpovědi překopírujte.

  • M.C. • 25. února 2016

    fajt napsal

    http://utro.ru/articles/2016/02/24/1272072.shtml

    Správný ministr financí, řve dopředu, aby ostatní neplánovali utrácet peníze, které v kase nejsou a nejspíš ani nebudou.
    Pokud jsem to pochopil, nejedná se o to, že by nebyly peníze na krytí běžných rozpočtových položek, ale že při realizaci protikrizových opatření nezbude do rezervních fondů tolik peněz jako je plánováno a ministr chce, aby to prezident a vláda vzali na vědomí a zařídili se podle toho.

  • peter. • 25. února 2016

    predbežná mapa oblastí v Sýrii,na ktorých bude platiť dohoda o prímerí:
    http://medzicas.sk/udalosti-v-syrii-24-2-2016/

  • peter. • 25. února 2016

    peter. napsal

    predbežná mapa oblastí v Sýrii,na ktorých bude platiť dohoda o prímerí:
    http://medzicas.sk/udalosti-v-syrii-24-2-2016/

    http://medzicas.sk/bitka-o-vybezok-navrat-khanasseru/

  • Aleš • 25. února 2016

    http://www.nwoo.org/2016/02/20/erdogan-turecko-kurdsky-pas-nedovoli/
    Mouřenín je v prde…

  • Béda • 25. února 2016

    Číňané jsou stále agresivnější: http://leva-net.webnode.cz/news/cina-tise-odvazala-svou-menu-od-dolaru/

  • Béda • 25. února 2016

    http://cz.sputniknews.com/byznys/20160225/2444870/gazprom-dodavky-plyn-recko-italie.html
    Gazprom se dohodl o dodávkách plynu do Řecka a Itálie přes Černé moře

    http://cz.sputniknews.com/byznys/20160225/2446952/usa-banky-ruske-bondy.html
    láda USA požádala řadu největších amerických bank, aby nesázely na potenciálně ziskové, ale politicky rizikové transakce s ruskými obligacemi, protože podobná účast může podrýt režim sankcí proti Rusku, píší noviny The Wall Street Journal s odkazem na zdroje, obeznámené se situací.

    http://cz.sputniknews.com/politika/20160225/2445697/zacharovova-akce-turecko-hranice-syrie-agrese.html

  • M.C. • 25. února 2016

    peter. napsal

    predbežná mapa oblastí v Sýrii,na ktorých bude platiť dohoda o prímerí:
    http://medzicas.sk/udalosti-v-syrii-24-2-2016/

    Přečtení dalšího článku stejného autora ve mě posiluje podivný dojem.
    Ve formulacích textu se nese takový tón, jako by ho úspěchy syrské armády moc netěšily. Ale třeba je to jenom můj dojem.