TOPlist

Novinky ohledně sestřeleného letadla MH17

Reklama


Přehled tiskovky firmy Almaz-Antey ohledně sestřelení letadla linky MH17, včetně svědectví ukrajinského mechanika pro let stíhačky SU-25.

Dne 4. června 2015 skupina výrobce PVO Almaz-Antey uspořádala tiskovou konferenci a předložila odborné podklady, které jasně ukazují na viníka. Závěr ruských zbrojařů je celkem jednoznačný: Ukrajina je zemí zodpovědnou za zničení malajského Boeingu. Je charakteristické, že české korporátky, presstitutky a Britské listy tuto důležitou konferenci nekomentovaly. Proto musíme tuto novinářskou práci odvést za ně, i když bychom rádi psali o něčem jiném.

Na tiskové konferenci byla prezentována zpráva plná grafů a fotografií. Zpráva obsahuje listinné důkazy od vývojářů protiletadlových raketových systémů a současně bylo oznámeno, že se koncern administrativně odvolal proti sankcím vztahujících se ke „zmrazení majetku“ koncernu PVO Almaz-Antey (zavedené radou Evropské unie pod č.j. 2014/508/SZBP a prováděcími předpisy Rady Evropské unie № 826/2014 30.07.2014). Jde o sankce spojené se zákazem vývozu dvojího užití (rozhodnutí Rady Evropské unie 2014/659/SZBP a nařízení Rady Evropské unie dne 09.08.2014 № 960/2014).

Koncern napadl sankce u Tribunálu Evropské unie a požaduje soudní přezkum. Požaduje zrušení rozhodnutí Rady Evropské unie 2015/432/SZBP ze 13.03.2015 a nařízení Výkonné rady Evropské unie o 03.13.2015 № 2015/427, na jejichž základě došlo ke k „zmrazení aktiv“ tj. k rozšíření sankcí proti Koncernu. „Almaz-Antey“ věří, že existuje přímá souvislost mezi zavedením sankcí Evropské unie proti skupině „Almaz-Antey“ a havárii Boeingu 777 letecké společností Malaysia Airlines, ke které došlo 17.07. 2014 ve východní části Doněcké oblasti na Ukrajině.

Na základě analýzy „Almaz-Antey“ tvrdí, že pokud byl let malajského Boeing-777 MN17 ze 17.7.2014 v Doněcké oblasti sestřelen protiletadlovým raketovým systémem, tak to mohla být jen střela 9M38 (M1) komplexu „Buk-M1“ odpálená z oblasti jižně od obce Zarošenskoje.

Výroba rakety 9M38 (M1) do komplexu „Buk-M1“ byla ukončena v roce 1999. V té době byly všechny zbývající dostupné rakety tohoto typu prodány zahraničním zákazníkům. Koncern „Almaz-Antey“ byl založen v roce 2002. Společnost nemůže zpětně ručit za něco, co není schopna ovlivnit, protože se to stalo v době, kdy neexistovala. Sankce uložené Evropskou unií na „Almaz-Antey“ považuje skupina za nepodložené a měly by být proto zrušeny.

Mezi klíčové aspekty analýzy z informací poskytnutých Mezinárodní komisí patří tato zjištění:

1. Analýza submunice – modifikovaná raketa 9M38 (M1) komplex „Buk-M1“
Pro zjištění typu rakety, který pravděpodobně sestřelil dolů Boeing-777, provedli technici důkladnou analýzu škod na vnějším povrchu pláště, rámu letadla i sil, stejně tak i prorážecích prvků, které byly předloženy Mezinárodní komisí jako nalezené a vyjmuté z různých prvků konstrukce letadla. Mezi obdrženými prorážecími prvky odborníci identifikovali submunici těžké frakce v podobě „I-nosníku“. Těmito prvky jsou vybaveny pouze modifikace raket 9M38 (M1) komplex „Buk-M1“. U poškození povrchu letadla ve formě „čtverců“ velikost 13×13 mm (14×14 mm) také identifikovali tento typ munice. Kromě toho, charakter poškození odpovídá poškozením, které může způsobit jen raketa 9M38 (M1). Analyzován byl nejen tvar, ale také obecná povaha poškození.

Při rozmetání rakety 9M38 (M1) jsou také důležité vlastnosti submunice, a určitá rychlost a rozsah jejich rozšíření. Charakteristickým rysem rozmetání rakety 9M38 (M1) je vytvoření dvou frakcí submunice. První z lehčích fragmentů a druhý z těžké frakce „I-nosníky“, které mají maximální kinetickou energii. Vysoká koncentrace prorážecích prvků, které by mohly zničit všechny zpevněné plochy na trupu letadla, tzv. „skalpel“, je koncentrována na více než 40 procentech hmotnostních z fragmentů a ty mají asi polovinu energie exploze. Tyto stopy „skalpelu“ byly identifikovány s vysokou přesností a způsobily destrukci Boeingu-777. To potvrzuje, že, pokud letadlo bylo sestřeleno raketovým komplexem „Buk“, mohla by to být jen střela 9M38 (M1).

2. Stanovení umístění raket, na základě typu poškození Boeingu 777
Podle typického tangenciálního poškození vnějšího pláště letadla na okraji šrapnely se podle odborníků dá určit místo nástřelu – to bylo blíže k levé straně, nad osou trupu. Poté experti určili orientaci rakety v prostoru s ohledem na směr Boeingu-777 – z úhlů dopadů v horizontální i vertikální rovině.

Závěry jsou stanoveny na základě analýzy povahy škod na vrstvě vnějšího pláště letadla a také charakteristické tvorby fragmentace krycího pole obsaženého v tomto typu bojové hlavice. Studiem průrazů ve vnějším plášti lze zjistit, že po výbuchu submunice se fragmenty pohybují podél konstrukce trupu – od špičky až k ocasním plochám. Vzhledem k tomu, že směr hlavního proudu submunice rakety 9M38 (M1) je kolmý k vektoru pohybu rakety samotné, je zřejmé, že směřovala do průsečíku kursu letadla. Rekonstrukce poškozené přídě Boeingu-777 ukázalo zónu celkového poškození vnějšího pláště, rámů a nosníků. Modelování fragmentačního pole do nástřelu hlavice dalo přesnou polohu raketového komplexu.

Z přesné polohy odpálené rakety vzhledem k letadlu v místě průrazu specialisté určují trajektorii rakety – je 72 až 78 stupňů horizontálně a 20 až 22 stupňů ve vertikální rovině. Pouze tato pozice vysvětluje povahu poškození struktury letadla tímto typem rakety . Metodou reversní simulace byla rekonstruována a určena dráha letu rakety. Vzhledem k tomu, že se Boeing 777 pohybuje v přímém směru, horizontální průmět dráhy střely je také přímka – takže byl získán rozsah azimutů pro určení startovní plochy. Vzdálenost od počátečního bodu těsně navazuje na projekční trajektorii střely ve svislé rovině a má přímý vliv na náběhový úhel rakety ve svislé rovině.Tak byla získána řada možných vzdáleností do výchozí oblasti.

Simulace ukazuje, že průsečík trajektorie střel do tohoto bodu je možný pouze z omezené plochy 2,5 krát 3,5 km – jižně od osady Zarošenskoje. Místo odpálení nemohlo být vzhledem k uspořádání z osady Sněžnoje. Podrobná zpráva z analýzy prováděné odborníky z „Almaz-Antey“, byla předána Mezinárodní vyšetřující komisi.

Svědek letu ukrajinské stíhačky SU-25

Rusko ohlásilo, že má zdokumentováno svědectví mechanika stíhačky SU-25, která operovala v prostoru sestřeleného Boingu. Jméno pilota už cirkuluje na nezávislých kanálech asi půl roku, viz náš článek Let MH17 mohl být sestřelen kulometem SU-25 . Mechanik potvrdil, že příslušná stíhačka SU-25 byla ve vzduchu a u inkriminovaného letadla, což sice popírají Ukrajinci, ale jasně potvrdily civilní letecké radary.

Ruská mediální strategie přesně odpovídá stylu vítězného tažení, kterým Rusové vynikali za 2. světové války. I v době studené války je třeba vydržet frontální útok lží protivníka, a po jeho vyčerpání nastoupit do protiútoku. První článek na toto téma jsme již psali, viz Ruská verze sestřelení letadla na lince MH17 . Cíl, dobu a místo si napadení Rusové vybrali správně, protože nizozemská komise už musí konečně zveřejnit svou zprávu. Práce komise vyniká podivností, ale to jsme už také komentovali. U soudu bude těžké lhát, protože věcné důkazy bude zkoumat soudní tribunál a experti obou stran. A právníci obětí mají maximální zájem na tom, aby odškodnění platila Ukrajina jako zločinecký stát. Viz článek Rodiny obětí MH17 nastoupily do ofenzívy: zmanipulované vyšetřování musí skončit .


Zdroje:

Politikus.ru Источник:Игорь Коротченко: Украина – это страна-убийца, уничтожившая малайзийский «Боинг» год назад 04.06.2015

Wiki: Let_Malaysia_Airlines_17

MH 17, Bellingcat, Spiegel, jeho šéfredaktor a Kosa Rozbor dezinformační kampaně

www.bellingcat.com Forensic analysis of satellite images

Almaz-Antey Концерн ВКО Алмаз-Антей

Přejít do diskuze k článku 1 komentář