Orwellovské ministerstvo pravdy jako stranický bankrot a výprodej

Původně byl tento údajně dvacetičlenný útvar při ministerstvu vnitra proklamován jako nástroj pro potírání ruské propagandy u nás. Když se však v reakci na tohle jeho poslání začala póry země probublovávat otázka, proč by se zde měla potírat jen propaganda jedna a navíc ještě ta, o které se u nás v podstatě nic neví, protože ji média goebbelsovsky zamlčují, a vůbec nic by se nemělo podnikat proti té propagandě druhé, která z našich sdělovadel řinčí od rána do večera, až nám uši zaléhají a žaludek se nám z jejích lží naruby obrací, ustoupila z debaty o novém útvaru „ruská propaganda“ stranou a ve spojitosti s útvarem se začalo mluvit už jen o potřebě ochrany naší země proti teroristickým a hybridním hrozbám (slovo hybridní hylo zřejmě vybráno proto, že se předpokládá, že nikdo neví, co znamená, ale o to víc může nejen ty nejprostší vylekat).

Proběhla – tuším v pondělí večer – debata v ČT vedená moderátorem Borkem s jistým redaktorem, jehož jméno si nepamatují – a zástupcem onoho nového útvaru. I položil bystrý redaktor zástupci nového útvaru tuto otázku. „Když se vytváří nový úřad, děje se tak obvykle proto, že se vyskytly znepokojivé případy, které si zřízení tohoto nového úřadu vyžádaly. Můžete mi říct, jaké znepokojivé případy si vyžádaly zřízení vašeho úřadu?“

Zástupce nového úřadu byl na předloženou otázku připraven a zřejmě ji i čekal, protože jako odpověď okamžitě vypálil jakýsi případ – tuším z Ameriky.

„Ale ne, ten úřad se zřizuje u nás, ne v Americe. Tak mi laskavě sdělte případ náš, který by existenci vašeho úřadu zdůvodnil u nás?“

NÁSLEDOVALO MLČENÍ. ZÁSTUPCE NOVÉHO ÚŘADU SEBOU VRTĚL, ALE AŤ OTÁČEL KOLEČKA V HLAVĚ, JAK OTÁČEL, ODPOVĚĎ SE MU Z NÍ NEVYKUTÁLELA.

Takže vážení! Na českém úřadě, a to ne na úřadě ledajakém, ale přímo na ministerstvu, se zřizuje útvar, který má vzdorovat teroristickým a hybridním hrozbám v ČR (od čeho je tedy policie a vůbec všechny bezpečnostní složky?) a jeden z nejodpovědnějších úředníků tohoto nového útvaru (jiného by útvar do ČT přece nevyslal), netuší, na základě jakých konkétních skutečností či případů se jeho útvar zakládá. Nemůže si prostě zaboha vzpomenout.

Dokazuje to jediné: Že skutečným motivem založení útvaru nejsou hrozby, ať už teroristické či hybridní, ale že výhradně a jedině platí to první, co se při jeho zakládání vyhlašovalo jako jeho smysl – a pak se to z taktických důvodů a možná i jen na čas odložilo stranou. Čili že jde o nástroj na potírání tzv. ruské propagandy. Ale protože už ten název propaganda je součástí propagandy strany druhé, té protichůdné, řekněme si, že vpravdě jde o nástroj na potírání ruských názorů a stanovisek v naší zemi.

Určitě si teď údivem poposednete, protože dobře víte, že tenhle názor byl z našich médií vyhnán už před řádkou let – a to tak důkladně, že např. to, co řekl Putin při zahájení jednání OSN vNew Yorku, jsme s to se dovědět jedině z mailů, které nám ze zahraničí posílají s námi spříznění lidé, jakou jsou třeba P. C. Roberts či Noam Chomsky. U nás se o takovýchto „nicotnostech a zlovolnostech“ zásadně mlčí.

To by tedy mohlo být z hlediska našich současných mocipánů v pořádku, kdyby zde ovšem nebyla ona věc s výše zmíněnými maily ze zahraničí – a tedy s internetem. Tam totiž, v jakémsi podzemí, do kterého byli zahnáni všichni ti podivní lidé, kteří nedokáží strávit onu zásadní neokonzervativní ideu o USA jako jediném povoleném světovém hegemonu, se maily Robertsů, Chomskych a podobných lidí zveřejňují. A dokonce je zde možno si přečíst i hlasy přímo ruské. Což všechno by ještě nebyla ta pravá hrůza, kdyby státní úřady prostřednictvím svých výzkumných agentur nezjistily, že lidé stále méně věří tzv. mainstreamovým médiím a že informace bytostné a nevylhané vyhledávají stále více a více právě na tom zatraceném internetu.

Čímž ovšem jedna a u nás též jedině povolená pravda euroatlantická a neokonzervativní trpí, stává se neúčinnou, což pochopitelně nelze natrvalo trpět a je nutno se tomu internetovému podzemí pěkně podívat na zoubek. A pak jednotlivé internetové weby – a to právě na základě zjištění a dobrozdání nového útvaru – jeden po druhém rušit. Jinak se z toho názorového bince a nejednoty národa nevyhrabeme.

Takže pro tohle, milý čtenáři, zde máme nový ministerský útvar, který ve své knize 1984 prorocky předpověděl britský spisovatel George Orwell a nazval jej Ministerstvem pravdy. Ten bude v budoucnu rozhodovat o tom, co je pravda. A jen tato pravda, úředně za pravdu uznaná a orazítkovaná, nám může být ke čtení, k poslechu či k dívání předložena. Ona z nás vytvoří jednotný šik, který bude i jednotně a správně pochodovat.

A u zrodu toho nového naplánovaného pořádku – a to je pro mě a zřejmě i pro mnohé z nás vůbec nejtragičtější – stojí vláda se sociálně demokratickým premiérem, přičemž nový útvaru má ve své ministerské gesci sociálně demokratický ministr.

Nevím jak vy, ale já to vidím jako ukázkový stranický bankrot a výprodej, neřku-li přímo zradu.

Ale docela jankovitě se mi to slovo tlačí do jazyka.

 

0 0 hlasy
Hodnocení článku
Platby

Líbil se vám článek?
Přispějte, prosím, redakci OM na č. ú. 2900618307/2010, nebo přes následující QR kódy.

QR platba 50 Kč

QR platba 50 Kč

QR platba 100 Kč

QR platba 100 Kč

Odebírat
Upozornit na
26 Komentáře
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Admirál
Admirál
15. 1. 2017 6:39

V minulosti jsem dával ve volbách hlas často Soc. dem.

Nyní, dokud se Soc. dem. ZÁSADNĚ nezmění, ode mne hlas nedostane. A to se týká též docela velkého počtu z mého okolí. Nacpat na ministerstva neoconskou svoloč, to se nedá odpustit.

Béda
15. 1. 2017 7:05

Výborný článek pana Mana. Jinak pod velevýznamové slůvko „HYBRIDNÍ“ se dá schovat ledacos. Nechápu proč soc. dem. ministerstvo „Pravdy“ (nutno dodat, že podobná ministerstva „Pravdy“ vznikají v USA v gesci „demokratů“ a mají plnou podporu republikánů, v Německu v gesci CDU, v Bruselu…) neřeklo rovnou, že jde o boj s vnitřním nepřítelem – názorovým oponentem NWO. Bylo by to daleko jednodušší.

fajt
15. 1. 2017 8:36

200 tisíc bezdomovců ( úmrtnost v této komunitě je větší než v dobách války ), přes 1 milion lidí v exekucích, okolo 6 mil. na hranici chudoby, do toho úbytek původního obyvatelstva přes 1 mil. ( a rapidně stoupá ) a to vše proto, aby okolo 100 tisíc psychopatických jedinců mohlo žít bez jakýkoliv pravidel a omezení – tohle už dávno překonalo Orwella a skutečnou situaci neumí popsat ( vystihnout ) žádný současník, natož, aby uměl podat nějaký recept na nápravu. ..)

Béda
15. 1. 2017 8:54

Merkelová odmítá strop na přijímání migrantů. Bezpečnost chce zajistit „silným státem“ http://www.zvedavec.org/vezkratce/13922/

fajt
15. 1. 2017 9:16

revoluce ( či změna) se dělá pouze se shora, ostatní pokusy jsou ( dle dějin ) neúspěšné. ..)

Béda
15. 1. 2017 9:24

fajt,

otázka je co rozumíme pod pojmem revoluce. Podle jisté definice je to kvalitativní systémová změna, kdy se kupř. otrokářský systém s otrokářskou demokracií, císaři, králi) mění na středověký dědičně feudální absolutismus, ten v kapitalistický systém založený na ekonomické konkurenci a vládě peněz v politice, pak socialistický „rovnostářský“ centrálně řízený systém se státním a společenským vlastnictvím atd.. Jak plyne z historie ŽÁDNÝ SPOLEČENSKÝ SYSTÉM NENÍ VĚČNÝ, i když si to jeho současníci s výjimkou několika vizionářů málokdy umí představit a připustit.

zajoch
15. 1. 2017 9:31

Čtenáři OM zde přímo i nepřímo vyjadřují souhlas s článkem Lubomíra Mana. To je potěšující, ale což takhle také alespoň něco maličkého udělat? Což takhle podepsat se pod petici https://www.petice24.com/odmitame_vznik_ministerstva_pravdy ? Vím, mnozí si řeknou, že petice jsou na nic, na ně nikdo nebude brát zřetel. To je sice pravda, ale podle mého, jestliže tady už ta petice je, tak by pod ní mělo být co nejvíc podpisů, protože jinak si ti, proti kterým je namířena, řeknou: No vida, vždyť tak málo podpisů dokazuje, že lidé s jejím obsahem nesouhlasí. Jenže ono je vždycky pohodlnější a bezpečnější najít výmluvu, než… Číst vice »

fajt
15. 1. 2017 9:38

Béda napsal Béda jisté znaky feudalismu ( nepřirozenou, direktivní subordinaci, partajní paternalismus a jiné ) měl i socialismus, který si tímhle vychoval svou nomenklaturu, která ho za pár desítek let tak lehce zradila – nevím, ale mám za to, že opičák už není schopen nějakého vyššího sociálního systému, takže mu je kapitalismus ( imperialismus a nakonec i ten dřevitý feudalismus ) souzený do konce jeho dní ( snad neodejde s jaderným ohňostrojem – i když stále více lidu by ho i přivítala, nebo by jim to bylo upřímně jedno, nemůžete chtít po doživotních otrocích, aby vnímali krásu otrokářského života z… Číst vice »

fajt
15. 1. 2017 9:45

zajoch napsal Čtenáři OM zde přímo i nepřímo vyjadřují souhlas s článkem Lubomíra Mana. To je potěšující, ale což takhle také alespoň něco maličkého udělat? Což takhle podepsat se pod petici https://www.petice24.com/odmitame_vznik_ministerstva_pravdy ? Vím, mnozí si řeknou, že petice jsou na nic, na ně nikdo nebude brát zřetel. To je sice pravda, ale podle mého, jestliže tady už ta petice je, tak by pod ní mělo být co nejvíc podpisů, protože jinak si ti, proti kterým je namířena, řeknou: No vida, vždyť tak málo podpisů dokazuje, že lidé s jejím obsahem nesouhlasí. Jenže ono je vždycky pohodlnější a bezpečnějšínajít výmluvu,… Číst vice »

Béda
15. 1. 2017 9:49

fajt,

„jisté znaky feudalismu ( nepřirozenou, direktivní subordinaci, partajní paternalismus a jiné ) měl i socialismus,…“

No tak určité drobné odlišnosti by zde byly: třeba odbory, volnost hledat si práci kdekoliv zemi s garancí slušné mzdy, péče v nemoci a ve stáří ze strany státu. Myslím že za socialismu by nikdo nechtěl návrat nevolnictví, poddanství, práva první noci, neomezeného práva dědičné šlechty ve svém hájemství, nesouměřitelnost bohatství a moci…

Jisté podobnosti s předešlými modely naleznete ve všech společenských modelech. Viz nyní diskutovaného Orwella s ministerstvy „Pravdy“.

Béda
15. 1. 2017 9:51

fajt napsal
marně uvažuji, kdy nějaká peticeprostého lidu ( v despocii ) něco zásadního změnila. ..)

Petice jsou zpravidla politickými elitami vnímány jako spolehlivý ukazatel toho, „jestli již přihořívá“ a je potřeba radikálně přitáhnout šrouby a přestat si hrát hry na svobodu a demokracii. .

Béda
15. 1. 2017 9:59

„Českému prezidentovi Zemanovi nevie prísť český mainstream na meno. Už teraz sa hovorí že jeho protikandidátom v budúcich prezidentských voľbách bude Česká televízia. Bokom už tradične neostávajú umelci a osobnosti, ktorí nevynechajú deň, aby si do českej hlavy štátu nekopli. Od vyvesenia červených treníriek na hrade umeleckou skupinou 100 hoven, až po show Jána Krausa. Nezaostávajú ani mimovládne organizácie zvolávajúce mítingy proti Zemanovi, podporované samotným americkým veľvyslancom Schapirom…“

Tak začíná článek http://www.hlavnespravy.sk/cesky-prezident-je-priatel-s-americkym-ruskym-a-cinskym-prezidentom-nas/884481

fajt
15. 1. 2017 10:09

Béda napsal Petice jsou zpravidla politickými elitami vnímány jako spolehlivý ukazatel toho, „jestli již přihořívá“ a je potřeba radikálně přitáhnout šrouby a přestat si hrát hry na svobodu a demokracii. . když se budu v kapíku nudit a budu chtít dobrodružství spojené i s jistou ( přiměřenou ) dávkou rizika, tak si raději pořídím nějakou děvku ( tam to bude i s politikou a se sociálním experimentem ) – dobře, když tedy profylakticky seknout do režimu, co takhle se složit na samostatného, kreativního, prudce inteligentního a neotřesitelného skeptika proti autoritám ( někdo by řekl anarchista), politická asymetrie se přeci dnes… Číst vice »

Béda
15. 1. 2017 10:15

fajt napsal
když se budu v kapíku nudit a budu chtítdobrodružství spojené i s jistou ( přiměřenou ) dávkou rizika, tak si raději pořídím nějakou děvku ( tam to bude i s politikou a se sociálním experimentem ) – dobře, když tedy profylaktickyseknout do režimu, co takhle se složit na samostatného, kreativního,prudce inteligentního a neotřesitelného skeptika proti autoritám ( někdo by řekl anarchista), politická asymetrie se přeci dnes pěstuje i v těch nejvyšších kruzích, tak proč nejít s dobou, že . ..)

Myslíte pana Trumpa?

Béda
15. 1. 2017 10:17

Béda napsal „Českému prezidentovi Zemanovi nevie prísť český mainstream na meno. Už teraz sa hovorí že jeho protikandidátom v budúcich prezidentských voľbách bude Česká televízia. Bokom už tradične neostávajú umelci a osobnosti, ktorí nevynechajú deň, aby si do českej hlavy štátu nekopli. Od vyvesenia červených treníriek na hrade umeleckou skupinou 100 hoven, až po show Jána Krausa. Nezaostávajú ani mimovládne organizácie zvolávajúce mítingy proti Zemanovi, podporované samotným americkým veľvyslancom Schapirom…“ Tak začíná článek http://www.hlavnespravy.sk/cesky-prezident-je-priatel-s-americkym-ruskym-a-cinskym-prezidentom-nas/884481 Článek končí: „…Takto vyzerá zahraničná politika v podaní “slniečkárskej” elity u nás. Kým český prezident sa bude stretávať a rozvíjať vzťahy s troma najvýznamnejšími politikmi sveta,… Číst vice »

fajt
15. 1. 2017 10:17

Béda napsal
Myslíte pana Trumpa?

třebas – ale toho si už platí jiní :)

Bédo, když chcete laškovat s hydrou potřebujete meč a ne plínky. ..)

Béda
15. 1. 2017 10:29

fajt napsal

revoluce ( či změna) se dělá pouze seshora, ostatní pokusy jsou ( dle dějin ) neúspěšné. ..)

Žeby pan Babiš anebo pan Trump chystali nějakou revoluci? Snad ne socialistickou v pojetí oligarchů jako jejich vůdčích osobností??! :)

Tak to vypadá že se nám zde potkávají 2 typy „revoluce“: tzv. 1/ „demokratická“ neoliberální – NWO , 2/ vláda pevné ruky v podání oligarchie

Těžko říct která z nich je „revolučnější“.

Dolmen
Dolmen
15. 1. 2017 10:35

fajt napsal 200 tisíc bezdomovců ( úmrtnost v této komunitě je větší než v dobách války ), přes 1 milion lidí v exekucích, okolo 6 mil. na hranici chudoby, do toho úbytek původního obyvatelstva přes 1 mil. ( a rapidně stoupá ) a to vše proto, aby okolo 100 tisíc psychopatických jedinců mohlo žít bez jakýkoliv pravidel a omezení – tohle už dávno překonalo Orwella a skutečnou situaci neumí popsat ( vystihnout ) žádný současník, natož, aby uměl podat nějaký recept na nápravu. ..) Fajte, tohle je přece ta svoboda, svoboděnka milá! František Koukolík ve své knize ČEŠI napsal: Tuhle… Číst vice »

fajt
15. 1. 2017 11:30

https://www.youtube.com/watch?v=zkf68CEUHrM – ale nejvíce agresivní opičáci jsou nahoře, ti na svou agresivitu mají své národní, nadnárodní a zaplacené armády a jejich vůle se stává všelidovou kulturou. ..)

zajoch
15. 1. 2017 12:00

Vševědoucí a vždy aktivní fajte, vy jste si asi nepřečetl to co jsem napsala, že, když s posměchem a přitom jinými slovy opakujete můj částečný náhled na věc.

fajt
15. 1. 2017 13:57

zajoch napsal

Vševědoucí a vždy aktivní fajte, vy jste si asi nepřečetl to co jsem napsala, že, když s posměchem a přitom jinými slovy opakujete můj částečný náhled na věc.

nejsem žádnej pánbůh ( kdybych byl, tak tady opičák už dávno není ), ale nechci do zblbnutí opakovat stejné rituály, které se směle mohou nazvat chybami, tedy nebudu žádným zmrveným, dokurweným šupákům ( nechť je jim země olovem ) plnit jejich black list portfolio, i kdyby prvotně mělo jít o pro bono záležitost. ..)