Diskuze k článku


  • fajt • 9. červnaec 2015

    tak to vypadá, že Rusko i Čína nakonec budou jenom soft verzí NWO, vše je naplánováno a jede se podle harmonogramu … ale těch mrtvejch, a toho kurevstva všude, lidský život miliard je na úrovni ceny kolonie otravných a nepotřebných octomilek. ..)

  • Béda • 9. červnaec 2015

    USA otevřely svojí politikou vůči EU několik „úlů“:
    1) ukrajinskou fašistickou černou díru
    2) řeckou černou díru – její setrvání v EU ani další „pomoc“ = další půjčky problém nijak neřeší pouze odsouvají jeho řešení v čase
    3) islamizaci Evropy (podpora Bosny, Kosova, tureckého vstupu do Schengenu, multikulti a přistěhovalectví
    4) finanční tsunami skrze derivátovou bublinu rozpuštěnou v evropských bankách a penzijních fondech
    5) antiruské sebevražedné fobie

  • lomikel • 9. červnaec 2015

    fait – ze zrovan vas to udivuje :).

    rusko – politika (vnitrni/vnejsi) zcela zalezi na putinovy a jeho lidech. Kdykoli se muze otocit zpet k jelciniade. Politicky system je nestabilni z duvodu nemoznosti plne pouzit mechanismi zastupitelske demogracie k periodicke regeneraci mandatu vladnouci elity. Mechanismus byl vynalezen v ramci vyvoje liberalismu a je pro rusko nebezpecny. Liberalismus s lidskou tvari zvor Putin je plne zavysli na predeslem.

    Cina – tady zadna lidska tvar neni, industrializace/ci modernizace dokoncovana, naklady v podobe destrukce zivotniho prostredi a vykoristovani casti (velke casti, je to velka zeme) populace. Cina je spojenec ruska jen potud pokud je pod tlakem americkych nuklearnich hlavic ( na nejakou klasickou valku s cinou USA nema). Cina si dela zuby na cely dalny vichod. Spojenectvi Ruska s Cinou je spokenectvi s statem ktery ma cil a prostredky (predevsim demogragicke) rusko z dalenho vychodu eliminovat.

    Rozumnemu spojeni Ruska a Evropy je blokovan USA za kazdou cenu. Putin to vi proto se snazi stale diferencovat Eropsky pristup k Ruksu smerm k vetsi vstricnosti.
    Pokud se podari poresit USA, dalsi bude na rade Cina. To je ta geopolitika.

    —–

    Takze by asi bylo nacase prestat si delat zuby na nejakou opravdovou demokracii, nebo na hybrida sociku s kapikem aby vcem bylo +- dobre, jedine v co lze doufat ze se podari ustavit blok Evropa ( asi bez anglie) a Rusko a ten blok nastavi noty tak ze to tu nedopadne jako v Libii, nebo jako v Cine. To ale zavysi zcela na tom jak rozumna elita se dostane k moci, tedy pokud to neskonci vetsi ci mnesi jadernou valkou a postupnym vymiranim na jeji kolateraly.

    I kdyz k tomu nedojde tak stejne dojde k tak zasadnimu poskozeni biosfericke rovnovahy ( tim tedy nemyslim neexistujici globalni oteplo

  • lomikel • 9. červnaec 2015

    vani ale synergii poctu lidi, rozsahu dopadu technologii a nutnosti nezaostavat v ramci geopolitickych bloku v oblasti obrany a ekonimiky) ze k vymirani dojde, byt asi pozvolneji a lepe riditelne.

  • lomikel • 9. červnaec 2015

    nekdo nesouhlasi ?:)

  • Béda • 9. červnaec 2015

    Militantní Hi(t)llary Clinton – reprezentantka světového teroristy č.1 : Hillary Clintonová: “Budu-li prezidentkou, zaútočíme na Írán”

    „Uchazečka o prezidentské křeslo Hillary Clinton oslovila pečlivě vybrané publikum na akci v Dartmouth College. Lživě nazývala Írán existenční hrozbou Izraeli. „Doufám že budeme mít možnost zarazit jejich program jaderných zbraní. Dokonce i pokud tu možnost mít budeme, zůstane i tak Írán nejproblematičtější. Jsou hlavním světovým sponzorem terorismu. Používají zástupce jako Hizballah, aby zasévali nesváry a vytvářeli vzpoury pro destabilizaci vlád. Získávají stále více kontroly nad několika zeměmi v oblasti a představují existenční hrozbu pro Israel. Upíráme pozornost ke spolupráci s našimi spojenci, abychom se pokusili tam vniknout a zabránit této pokračující íránské agresivitě…“

  • Béda • 9. červnaec 2015

    Cesta korporátnímu fašismu má podle očekávání dveře otevřeny: http://www.hlavnespravy.sk/stop-ttip-europsky-parlament-sklamal-obcanov-pri-hlasovani-o-obchodnej-dohode-ttip/643445

    Európsky parlament včera (8.7.) schválil rezolúciu o TTIP, ktorú trvalo pripraviť mesiace kvôli narastajúcicm rozporom, obzvlášť na tému mechanizmu urovnávania sporov medzi investorom a štátom (ISDS).

  • lomikel • 9. červnaec 2015

    jeste upresnim – efekt 1. rustu lidske populace, 2. rozvoje technolgii s masivnim dopadem na biosferu ( a zavyslost na nich jak psychicka tak fyzicka – previs populace) a 3. jejich masivni nasazeni, 4.psychologicka danost lidske povahy ( kompetititvnos, preference kratkodobych zajmu, promorenost memy atd.) ktera se vyvyjela statisice let ( a dobre sluzila ve svete kde clovek nebyl schopen pretvaret bisoferu v rozmerech geologicky/komsickych procesu) v prostredi malych vzajeme soutezicich skupin, 5. selekce elit korelujici s psychopatii 6. kompetice geopolitickych bloku jakozto zakladni delba moci.

    nedavaji zadnou sanci na nejake rozumne usporadani sveta nez docasnou ozbrojenou rovnovahu. To je ostatne doba na kterou radi vzpominame na vychode i zapade zelezne opony. Doba realneho sociku a socialniho kapiku. Tak to uz se opakovat nebude.

  • lomikel • 9. červnaec 2015

    Kdyz tu nekdo blozni o demokracii, jak chcete resit ze distribuce inteligence volicu/ a jejich manipulovatelnost (coz neni uplne totez) je dobre vystizena Gaussovou krivkou. Tedy ze dostatecne blbych lidi je a bude vzdy dost. Ze tedy jeden z prvoradych ukolu elit je pracovat s masou aby byla patricne promemovana (proskolena) bez ohledu na to elitu ktereho systemu se jedna ? Celou demorakcii lze shrnout do popisu procesu periodicke legitimizace elit, to je genialni a ucinna socialni inovace/technologie, umozuje to recyklova/obmenovat elity bez rozpadu systemu. Predpokladem je ze system je postaven dostatecne volne – liberalne a ze elity nad elitamy jsou schopny se odprostin od ideologie uzivanych v nizsich urvnich ridici vertikaly (nebo plosne propagace) a pouzivat ideologie/nabozenstvi/velke propojene struktury memu jako nastroje.

  • lomikel • 9. červnaec 2015

    Kdyz to nekdo propojuje socialims a demokraci tak nechape ze socialimus pouzival daleko vyce strikturni/direktivni rizeni procesu voleb formou omezene kadidatky narodni frony a stejne to byla traparna ktere casem prestaval generovat legitimitu a konsensus dostatecny pro zamezeni zhrouceni systemu.

    Pro fungovani statu jsou zapotreni

    – umerene psychopaticke (ono to bez toho nejde) inteligenti nezavysle elity
    – odstineni vnejsich moci ktere chteji tyto elity zmenit
    – dostatecne funknci ideologicky system bez trojskych koni ( viz liberani demokraci v rusku)
    – dlouhodoby vetsinovy konsensus ze prave tyto elity jsou mene spatne nez jine

    s demokracii to ma spolecneho je to ze nejlepsi zpusob generovani konsensu jsou demokraticke volby. vsechno ostatni je pro elity nedulezite nebo i nebezpecne, a to opet bez rozdilu systemu/ideologie kterou elity realizuji. Co myslite je pro rusku vetsi nebezpeci vojensky puc nebo toho ze bude zvolen Medvedev ?:)

  • peter. • 9. červnaec 2015

    Panika na čínskej burze ohrozuje svetovú ekonomiku:
    http://rusjev.net/2015/07/08/panika-na-birzhe-kitaya-stavit-pod-ugrozu-mirovuyu-ekonomiku-ekspert/

  • Béda • 9. červnaec 2015

    Vtipný článek: http://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/374591-recko-v-hodine-dvanacte-zachranuji-francouzi-pomahaji-s-novym-navrhem-reforem.html

    Pomáhají? Nejlépe to vystihl „Štefan Kmeto, Rýmařov
    Čtvrtek, 9. července 2015, 14:00:51 | Souhlasím | Nesouhlasím | +9
    S tou pomocí je to jako když banksteři hází záchranné bumerangy na Řecko. Prosviští, nadělají plánované škody (reformy) a vrátí se svým majitelům.“

    anebo „Evropská unie nikdy Řecko padnout nenechá. Důvody jsou zřejmé: -Strach o své vlastní image (EU je přece bezchybný podnik)
    Strach, že by se Řecko po vystoupení postavilo na nohy BEZ EU
    – Strach aby nezačalo spolupracovat s Ruskem
    – strach, že pokud vystoupí z měnové unie bude sloužit jako precedent pro další ztráty
    – strach z podlomení důvěry k EU v globálním měřítku.
    – Strach, že Řecko přestane být odběratelem uprchlíků
    atd… atd…“

  • Béda • 9. červnaec 2015

    Béda napsal

    http://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Vy-recti-zradci-USA-jsou-sokovany-tim-ze-se-v-Recku-roztahuji-Putinovi-spioni-a-vlada-se-s-nimi-objima-Je-to-jak-z-filmu-383283

    aneb kdo nejde s námi (nepodvolí se jenom nám a necpe se nám do…) je proti nám. A to je ta svoboda a demokracie v praxi.

  • Alena • 9. červnaec 2015

    lomikel napsal

    nekdo nesouhlasi ?:)

    Vámi nastíněný vývoj je logický a pravděpodobný,
    co může Rusko stmelit, je neustálé nebezpečí války, které mu hrozí ze všech stran
    , a to by mohlo neustálým snahám o sesazení Putina zabránit
    země Brics mají výhodu- DOSUD nenasycený trh, nejlidnatějších zemí světa, a to je cennější, než ztráta z obchodů s EU
    katastrofální propad Evropy- to bude TTIP , a provázanost Evropy s USA , Evropu čeká osud rozvojových zemí

  • karpi • 9. červnaec 2015

    lomikel napsal
    1. rustu lidske populace, 2. rozvoje technolgii s masivnim dopadem na biosferu ( a zavyslost na nich jak psychicka tak fyzicka – previs populace) a 3. jejich masivni nasazeni, 4.psychologicka danost lidske povahy ( kompetititvnos, preference kratkodobych zajmu, promorenost memy atd.) ktera se vyvyjela statisice let ( a dobre sluzila ve svete kde clovek nebyl schopen pretvaret bisoferu v rozmerech geologicky/komsickych procesu) v prostredi malych vzajeme soutezicich skupin, 5. selekce elit korelujici s psychopatii 6. kompetice geopolitickych bloku jakozto zakladni delba moci.

    ..bravo Lomikel… (i ty posty dále..)
    výstižné, trefné. Už mám v poznámkách, díky

  • Velekněz Ratata • 9. červnaec 2015

    Tak nějak ano, nic hezkého, i jak čtu diskusi, ale jaké byly alternativy.

    Tsipras nemohl ani nechtěl dělat „revoluci v jedné (malé) zemi“. Počátkem „revoluce“, ano, jen počátkem, ale takovým, ze kterého už by nešlo ustoupit, by už jednoznačně byly konkrétní kroky ke grexitu, státnímu bankrotu (narovnání s věřiteli) a hlavně vyjasnění vztahů ohledně státního majetku, privatizace/znárodnění, výběru daní, říznutí do velké šedé ekonomiky + SOS opatření pro základní přežití národa a státu. Jak správně říkají řečtí komunisti a rudé odbory PAME , referendum mj. maskuje toto „buď/anebo“ a Syrizu naprosto nezavazuje k ničemu konkrétnímu, jen jí jakoby dává nějaký lepší mandát než byl ten z voleb. Druhá věc je, že po takovém překročení Rubikonu by se ekonomická a sociální situace okamžitě prudce zhoršila i proti nynějšímu svrabu, a to už by chtělo mocenská, organizační opatření, která by se taky dost drsně rozcházela s představami eurohurvínka o demokracii . Jistotu, co udělají silové složky (hle, jak by se najednou v XXI. století hodily sověty vojáků a námořníků, kde je ale vzít, bez předchozí prosrané války). Možnost opřít se o oficiální samosprávu nebo holt i paralelní občanskou organizaci v území (to bude po čertech důležité, až půjde tlustý do tenkých). KKE by do tohohler možná šla, ale nemám páru, jestli by na to měla. Syriza nic takového neslibovala voličům ani před volbama ani před referendem.

    Co teda může Tsipras – pokud to hraje jako premiér Řecka a ne jako řecký , případně evropský revolucionář – jiného dělat než dál hrát kaufcvik a snažit se získávat spojence opravdové i jen oportunistické po Evropě. Divil bych se, kdyby mu byl i Putin radil (pokud mu radil) něco jiného. Kdoví, možná že od února se přesvědčil, že bez hluboké změny v samotné EU stejně nem

  • lomikel • 9. červnaec 2015

    dekuji
    ocekaval jsem vetsi reakce, zvlaste proto ze se pokousim poukazat na zasadni problemy zde casto diskutovanych konceptu

    1. demokracie z pohledu realizovatelnoasti jako idealni formy zpravovani verejnych veci. Zde se domnivam ze nadeje do ni vkladane jsou neopodstatnene ( jedna se o residuum liberalni propagandy)
    Nastaveni podminek v systemu zavysi na postoji elit vice nez na vlastnim systemu demokracie ktery, odhledneme-li od liberalmi retoriky, pouzivan prave jen pro generovnani konsensu/systemove konformni vymenen elit.

    2. socialismus jako system ne zcela nekompatibilni s zastupitelskou demokracii ktera je soucasti konceptulizace liberalni spolecnosti ( tedy konkurencniho systemu) ktery skrze tento mechanismus socialismu eroduje.

    3. neoduvodnenost viry ze bude lepe ve smyslu nastoleni skutecne demokracie, restourace socialismu, zlepseni stavu spolecnosti skrze (samo) vychovu mas ( viz teorie). A to zejmene vzhledem k sturkturalnim nedostatkum(ci spise vyvojove setrvavnosti tech set tisicicu let) lidske spolecnosti jako takove v kombinaci s technologickym rozvojem a prelidnenim, dale pak z duvodu geopoliticke disbalance ktere nevytvari sklenikove zony jako rovnovaha do roku 89 (ono leckde to stalo za prd i tehdy, (stredo)evropska zkusenost x globalni situace.

    4. neexistence zasadnich duvodu ocekvat od Ruska vice nez ustaveni vlastni svrchovanosti v ramci dynamicke rovnovahy ktera ale nebude kvalitativne podobna te do roku 89.

  • Alena • 9. červnaec 2015

    demokracie, socialismus a stav , jaký byl do roku 89 zde již nikdy nebudou.
    Samozřejmě, Rusko se cítí jako velmoc, jako velmoc má svůj systém řízení, a jako velmoc ho bude prosazovat

  • Velekněz Ratata • 9. červnaec 2015

    že bez hluboké změny v samotné EU stejně nemá šanci reálně pomoct ani Řecku. „Nové myšlení pro celou EU“, to by byl opravdu bohulibý vedlejší efekt řecké mizérie, ale obávám se, že by nějaký bruselský Gromyko musel prosadit Varoufakise na místo Junckera (a, pokračujme v abnsurdní paralele. s ohledem na řečené i zde v diskusi, Robertsem, i často Květou Lauterbachovou, kdoví, jestli by si i tento Gorbie nakonec nevysloužil plivance jako zrádce a amerikanofil). V Syrize je ale plno lidí, kteří to pořád berou vážně.

    Jinak ano, co může dělat jiného. Může jednak pořád i v rámci „reforem“ hrát o minimalizaci dopadů na neprivilegované vrstvy řecké společnosti, nepřistupovat na privatizaci služeb, ale jít po reálné efektivitě, výběru přímých daní a tax evasion, trvat na redukci vojenských výdajů, může pořád jednat o hlavně čínských investicích. A hlavně může zapracovat na tom, aby tu slušně organizovanou oporu zezdola opravdu měl. Což se může hodit i nez revoluce, pokud EU půjde do kopru vlastní vahou a samospádem.

    Rusko a Čína si asi každý zvlášť spočetly dal a má dáti, udělali si swot a jiná kouzla a nejspíš jim vyšlo, že tady se chleba lámat nebude. Kdo ví, ale zase aby jenom kopli Amíky do kotníku a získali nejakou pofiderní taktickou výhodu, to jim za to asi taky nestojí. Možná je důlěžitější ještě aspoň pár let relativně v klidu zbrojit. Putin jako kágábák bude vědět líp než my, jak ne/pevná doopravdy je pozice eu-věrchušky a jaké jsou šance vrátit Německo k praktickému rozumu, neřkuli soudnosti. (ale nevím, zda toto vede k jeho taktické zdrženlivosti či naopak k tromu, že se často tváří tak nějak smutně:-))

    Rusko, Čína – že prý možná jiné NWO ?? To mi jako staromódnímu marxistu moc nesedne, protože Rusko, Čína provozují kapitalismus založený na výrobě zbo

  • Velekněz Ratata • 9. červnaec 2015

    na výrobě zboží a „NWO“ mám spojený s tím kapitalismem (finančně imaginárním + mocensky rentiérským) to celé krát globalizace. Ale třeba to nevidím správně.

  • Béda • 9. červnaec 2015

    Evropa se (prý) začala připravovat na vystoupení Řecka z eurozóny

    Více: http://cz.sputniknews.com/svet/20150708/665724.html#ixzz3fPRFUk27

  • PPK • 9. červnaec 2015

    lomikel napsal

    nekdo nesouhlasi ?:)

    Ano, já. K tomu, aby nějaký direktoriát budoucího systému NWO uchopil a zajistil si trvalou globální moc, potřebuje mohutné ozbrojené armádní a policejní síly a loajální exekutivní aparát. Nic z toho nemá. Má jen nenažrané bankéře, poslušné propagandisty a ustrašené národní servisní elity. Tudíž, všechno u všech je jen otázkou uznávání nějakých dočasných politických a finančních „autorit“ těmi, kteří armády a výrobu zbraní už mají a časem toho budou mít ještě víc. Další už zařídí pud sebezáchovy všech. Úvahy o nutnosti snižování počtu lidí nestačí. Nestačí ani ambiciózní internetoví mudrci nebo nějací Gatesové a jim podobní. Všechno je to o fyzických velmocenských silách, které jsou nyní v rovnováze. Rovněž úvahy v duchu představ, že Číňané nebo Putin už víc jak 15 roků budují své národní armády a kosmický výzkum (schopný vyřadit nepříteli naráz energetiku a komunikace) jsou snad jen k tomu, aby to pak darovali nějaké nadnárodní super-elitě, nebo představy „biosférní“ mocensko prediktorské, to vše je rovněž mimo realitu. Ergo, soudobé čím dál dokonalejší technologie trvale pracují PROTI kapitálu, kdy objektivně snižují nároky na množství práce při vyšších produkčních a kvalitativních množstvích – a vraždit ty pracovníky beztrestně nelze. Kapitál má tudíž východisko na udržení jedině válkami nějakou „spojeneckou“ globální armádou na cizích územích, při sociálně spokojeném vlastním zázemí. A oboje už také vůbec nemá a pouhá propaganda mu hegemonii planety nezajistí. Naopak, všechny soupeřící strany dobře ví, že účinná propaganda nezáleží jen na inteligenci mozků žurnalistů, ale také na pravdě. Tudíž informační války se vyhrávají už při relativně malých nákladech a dovolit si to může každý. Nota bene, Řecko sice není globální hráč, ale má strategickou polohu!

  • Alena • 9. červnaec 2015

    už v roce 2011 byla přednáška paní Švihlíkové na téma Řecko- velmi dobrá- doporučuji
    https://www.youtube.com/watch?v=PptAlRHvLsw
    už v roce 2011 bylo patrné, že Řecko je předlužené, není schopno splácet dluhy, a celý projekt EU je špatně postavený
    zvláště doporučuji pro troly s pozn.- dluhy je zapotřebí splácet apod.

    Nechápu nyní ty politické a mediální hrátky kolem Řecka, když finanční elita toto samozřejmě nejen 5 roků ví, ale min. nějaký čas se na ten podvod, dostat Řecko na kolena, připravovala

    Pro Řecko by vystoupení z EU bylo nejlepší, bohužel k tomu nedojde.

  • PPK • 9. červnaec 2015

    P.S. k předchozímu diskusnímu příspěvku: Jak vznikl řecký dluh a komu vlastně řecký stát dluží? Pokud mám správné informace, tak řecký stát vydal určité množství dluhopisů, které prostřednictvím „finančních trhů“ zakoupily především německé penzijní fondy s investiční nadějí, že pomocí úroků na tom nakonec dobře vydělají. Primárně to tudíž není dluh vlády státu Řecko vládám států typu Německo, ale dluh státu Řecko určitým soukromým subjektům (lhostejno kde) – a to je z hlediska reality práva sakramentský rozdíl. Nu a jak známo, půjčovat peníze, to je přece také forma podnikání a také z něj – jako z každého podnikání – plyne podnikatelské riziko pro věřitele, čili pro toho, kdo si ty dluhopisy dobrovolně koupil, protože – a to dá rozum – je přece vůbec kupovat nemusel! Vyhlásí-li tedy Řecko s naprostým klidem bankrot, může se k věřitelům nakonec klidně dostat jen 50 a méně procent původně věřiteli „investované“ částky a to budou ti věřitelé ještě i za to rádi.

    Co z toho také plyne? Občané každého státu by si měli velmi pečlivě hlídat, jaké a za kolik peněz dluhopisy jejich financ-ministři vydávají a měli by mít právo ty všechny jejich dluhopisové emise buď schvalovat referendem, anebo riziko z emisí těch dluhopisů by měli ti financ-ministři nést jako riziko své osobní. A bylo by po problémech …

  • Sio • 9. červnaec 2015

    lomikel napsal

    fait – ze zrovan vas to udivuje :).

    rusko – politika (vnitrni/vnejsi) zcela zalezi na putinovy a jeho lidech. Kdykoli se muze otocit zpet k jelciniade. Politicky system je nestabilni z duvodu nemoznosti plne pouzit mechanismi zastupitelske demogracie k periodicke regeneraci mandatu vladnouci elity. Mechanismus byl vynalezen v ramci vyvoje liberalismu a je pro rusko nebezpecny. Liberalismus s lidskou tvari zvor Putin je plne zavysli na predeslem.

    Cina – tady zadna lidska tvar neni, industrializace/ci modernizace dokoncovana, naklady v podobe destrukce zivotniho prostredi a vykoristovani casti (velke casti, je to velka zeme) populace.Cina je spojenec ruska jen potud pokud je pod tlakem americkych nuklearnich hlavic ( na nejakou klasickou valku s cinou USA nema).Cina si dela zuby na cely dalny vichod. Spojenectvi Ruska s Cinou je spokenectvi s statem ktery ma cil a prostredky (predevsim demogragicke) rusko z dalenho vychodu eliminovat.

    Rozumnemu spojeni Ruska a Evropy je blokovan USA za kazdou cenu. Putin to vi proto se snazi stale diferencovat Eropsky pristup k Ruksu smerm k vetsi vstricnosti.
    Pokud se podari poresit USA, dalsi bude na rade Cina. To je ta geopolitika.

    —–

    Takze by asi bylo nacase prestat si delat zuby na nejakou opravdovou demokracii, nebo na hybrida sociku s kapikem aby vcem bylo +- dobre, jedine v co lze doufat ze se podari ustavit blok Evropa ( asi bez anglie) a Rusko a ten blok nastavi noty tak ze to tu nedopadne jako v Libii, nebo jako v Cine. To ale zavysi zcela na tom jak rozumna elita se dostane k moci, tedy pokud to neskonci vetsi ci mnesi jadernou valkou a postupnym vymiranim na jeji kolateraly.

    I kdyz k tomu nedojde tak stejne dojde k tak zasadnimu poskozeni biosfericke rovnovahy ( tim tedy nemyslim neexistujici globalni oteplo

    Já nesouhlasím, tedy ne zcela.
    Ruská politika nezávisí jen na Putinovi a jeho lidech. Možná zpočátku. Putin má nyní více, než 80% podporu a to něco znamená. Tedy pokud nemyslíte těmi „Putinovými lidmi“ těch 80% Rusů.
    „Putinovi lidé“ tou jelcyniádou dost rádi straší, je to pro ně výhodné. Pátá kolona samozřejmě existuje, ta je v každé zemi. Ale už nemá tu sílu, jak je prezentováno. Díky této prezentaci je možno při sebemenším jejím pokusu něco podniknout odpovědět tvrdým zásahem, aniž by Putin ztratil podporu lidí. Naopak. Rusové mají jelcyniádu ještě dobře v paměti.
    Nakolik Putin chce nebo nechce liberalismus, nemáte ani nejmenší tušení. Nejedná podle toho co chce nebo nechce, je to politik a přijímá kompromisy. Lidská tvář? Životní úroveň a hlavně důstojnost Rusů se v průběhu Putinovy vlády významně zvýšila? Co chtít víc?
    Čína dělá to, co musí. A pokud nezmizí USA do bezvýznamnosti, je pro ni výhodná spolupráce s Ruskem. Platí to i vice versa, tak halt mezi velmocemi chodí. Pochybuje o tom někdo? Na Dálný východ si v dohledné době rozhodně zuby nedělá, to jsou bajky a mokré sny ze strany euroatlantiků, kteří samozřejmě chtějí Čínu a Rusko rozdělit, jak se dá.

  • Velekněz Ratata • 9. červnaec 2015

    PPK napsal
    Ano, já. K tomu, aby nějaký direktoriát budoucího systému NWO uchopil a zajistil si trvalou globální moc, potřebuje mohutné ozbrojené armádní a policejní síly a loajální exekutivní aparát. Nic z toho nemá. Má jen nenažrané bankéře, poslušné propagandisty a ustrašené národní servisní elity. Tudíž, všechno u všech je jen otázkou uznávání nějakých dočasných politických a finančních „autorit“ těmi, kteří armády a výrobu zbraní už mají a časem toho budou mít ještě víc. Další už zařídí pud sebezáchovy všech. Úvahy o nutnosti snižování počtu lidí nestačí. Nestačí ani ambiciózní internetoví mudrci nebo nějací Gatesové a jim podobní. Všechno je to o fyzických velmocenských silách, které jsou nyní v rovnováze. Rovněž úvahy v duchu představ, že Číňané nebo Putin už víc jak 15 roků budují své národní armády a kosmický výzkum (schopný vyřadit nepříteli naráz energetiku a komunikace) jsou snad jen k tomu, aby to pak darovali nějaké nadnárodní super-elitě, nebo představy „biosférní“ mocensko prediktorské, to vše je rovněž mimo realitu. Ergo, soudobé čím dál dokonalejší technologie trvale pracují PROTI kapitálu, kdy objektivně snižují nároky na množství práce při vyšších produkčních a kvalitativních množstvích – a vraždit ty pracovníky beztrestně nelze. Kapitál má tudíž východisko na udržení jedině válkami nějakou „spojeneckou“ globální armádou na cizích územích, při sociálně spokojeném vlastním zázemí. A oboje už také vůbec nemá a pouhá propaganda mu hegemonii planety nezajistí. Naopak, všechny soupeřící strany dobře ví, že účinná propaganda nezáleží jen na inteligenci mozků žurnalistů, ale také na pravdě. Tudíž informační války se vyhrávají už při relativně malých nákladech a dovolit si to může každý. Nota bene, Řecko sice není globální hráč, ale má strategickou polohu!

    Už nemám kdy, ale pod tohle patří velké +

  • Martin (už bez taky m) • 9. červnaec 2015

    Sdílím názor PPK a sia.
    Lomikeli ve snaze o stručnost se vám do té vaší generalizované „reálné beznaděje“ vloudilo příliš mnoho „jasna“ tam, kde je minimálně „nejasno“ a spousta věcí může být i zcela naruby…
    Takže dost defétismu- Řekové dosáhli bezesporu úspěchu a nenazývejme prosím „NADĚJI“ BUDOUCNOSTI TOTÁLNÍM VÍTĚZSTVÍM… spíše zlepšením poměrů směrem k Lidskosti. Ta je v Rusku – a koneckonců i v Číně zjevná. A proč ne u nás?
    Inu milí zlatí boubelatí… nečekejme že to „udělá někdo za nás“ tam někde „za devatero Ře(c)kami a devatero hor(D)ami (Čína)…“.
    Něco málo dělat je možné a určitě lepší nežli „počkáme si a pak se přidáme k…“ – to už tady bylo nejednou – a ke komu a čemu že jsme se to „přidali“?…
    Lomikeli, lomikeli…
    do roka a do dne…
    jak můžete srovnávat Rusy a Číňany „vcelku“ (oba dva národy x-krát dokázaly soudržnost o níž se „prutům Svatoplukovým“ ani nesní už hóodně dlouho), dvě NAPROSTO SVÉBYTNÉ a v MNOHÉM ODLIŠNÉ KULTURY (civilizace) s „euroatlantickým liberálem“? To si fakt myslíte že Rusové či Číňané toto vše zahodí pro „sny neoliberálních elit“ kterých je tam „jako šafránu“ (co se počtu lidí „dole“ a „v elitách“ týče)?
    Nezapomínáte náhodou také na PŘÍRODNÍ PODMÍNKY? Ty tam nedávají moc šancí „Euroselance“ pod slunečníkem…
    Copak „homo multikulti liberalismus“ je konečná?!
    MERDE!
    Ty národy a státy nám ještě ukáží „kdo je na ledě pánem…“
    A nejsme-li blbí…

  • lomikel • 9. červnaec 2015

    dekuji za nadejeplna slova :), i kdyz jsem spise ocekaval ze mi zepsujete a vyvratite ty konkrenti uvahy, jsme to i cisloval, pro jednoduchost.
    ok, nechme to rozchapane, nemam z tech svych uvah zadnou radost, treba se ukaze ze se ve vsem a zcela pletu, koneckoncu umira pri posledni, ta nadeje :)

  • fajt • 9. červnaec 2015

    lomikel napsal
    fait – ze zrovan vas to udivuje :).

    mě už nic nepřekvapí, Putim měl prostor a šanci udělat věci, které by už neoconi do konce svých krátkých dnů nerozdýchali – nechal je žít, a teď bude Rusko ( a nejenom ono) platit ( a možná to byl i záměr a games velkých boys jede dle plánu ) – až Vympel bude mít skalpy akcionářů fedu ( a ostatních nenasytných elitářů) , tak možná přizvednu obočí a budu v očekávání skutečných změn, jinak je to stoletími stále stejně provařená klasika, která pro většinu končí pořád na chlup stejně plocho. ..)

  • xerox • 10. červnaec 2015

    nesouhlasím s autorem skoro ve všem …
    jednak rusko a čína nic nepromeškali , stačí napsat že pokud si autor o sobě myslí že je lepší stratég než analytici dotyčných zemích čítající několik desítek možná i stovek kvalifikovaných lidí , tak mu gratuluji … k dalšímu plácání ani nemá smysl se nějak vyjadřovat až na jednu věc , že souhlasím s tvrzením , že řecko zůstane v éú … je to banda nahejch zadků typu východní evropy a ještě rádi v éú zůstanou … tragikomická představa že by 11 miliónová země , zadlužená , rozkradená bez perspektivy vstoupila do brics , nebo by si je vzal někdo na krk je neobyčejně zábavná … :–)
    amerika samozřejmě usilovala o chaos v řecku tak , jako v jiných státech , aby ukázala např. v tomto řeckém případě unijním tragédům jejich neschopnost cokoliv řešit a vylepšila si vyjednávací prostor pro další svoji strategii …

    PPK … ,, .. aby nějaký direktoriát budoucího systému NWO uchopil a zajistil si trvalou globální moc, potřebuje mohutné ozbrojené armádní a policejní síly a loajální exekutivní aparát. Nic z toho nemá. .. ,, atd.

    západní pákistán dříve známý coby velká británie dokázala držet s pár stovkama vojáků spoustu států v šachu jako kolonie po celá staletí , takže k tomu tzv. nwo nepotřebuje žádnou mohutnou sílu jen taktiku a využít slabost nepřítele …
    navíc není potřeba chodit do minulosti , stačí zabrousit do naší současnosti a upozornit , že úzká partička kulisákových pohrobků a kleptomanových pohůnků čítajících pár desítek všiváků , si už 25 let dělá s touto republikou co chce …

  • fajt • 10. červnaec 2015

    … a do toho krapet tělocviku – https://www.youtube.com/watch?v=bi1OGQYdGrY