Retro: V pekle

24. května 2009

Dobrý den! Jsem rád, že vás tu všechny vidím! * Ti nejbystřejší z vás už jistě pochopili, že tohle je peklo. * A já jsem ďábel. * Dobrý večer. * Ale můžete mi říkat Toby, jestli chcete. * Chceme, aby to bylo přátelské, a přitom ďábelské. * To byl jen takový můj malý vtípek. * Vždycky to tak říkám. Vy všichni jste zde… * na věčnost! A řeknu vám, to je zatraceně dlouhá doba, * což každý z vás velmi dobře pochopí před koncem. * No, ale teď vás musím rozdělit do skupin. * Přestaňte už řvát! Děkuji. * A teď, vrazi? Vrazi sem, prosím. * Děkuji. * Vy, co jste plenili a drancovali, tamhle. Lupiči, pokud už jste nešli s nimi, * a právníci, jste ve stejné položce. * Smilníci, mohli byste udělat krok vpřed? * Bože můj, vás tady je! * Rád bych vás teď rozdělil na cizoložníky a ty ostatní. * A teď cizoložníci mužského pohlaví, kdybyste mohli udělat zástup před * tou gilotinkou v rohu. * Francouzi, jsou tu nějací? * Kdybyste mohli přijít sem dolů. A Němci taky. * Jsem si jistý, že si spolu máte hodně co říci. * Ateisti. Ateisti sem, prosím. * Musíte se teď cítit jako opravdová banda zabedněnců. * No nic, nevadí. * A nakonec, křesťané. Křesťané? * Omlouvám se, ale bohužel, Židi měli pravdu. * Bylo by od vás moc milé, kdybyste šli támhle dolů. Děkuji. * Tak se mi to libí, dobrá, má ještě někdo nějaké otázky? * Ano, slyším. Bohužel, toalety tady nejsou. * Pokud jsi četl tu svou bibli, možná sis všiml, že (peklo) je prokletím bez úlevy. * Takže pokud sis neulevil předtím, než jsi sem přišel, * tak si to tu moc neužiješ, ale o tom to tady je, alespoň si to myslím. * Tak dobře. Hotovo, Adolfe, je to na tobě! A sejdeme se později… * na grilování. Nashle!

0 0 hlasy
Hodnocení článku
Platby

Líbil se vám článek?
Přispějte, prosím, redakci OM na č. ú. 2900618307/2010, nebo přes následující QR kódy.

QR platba 50 Kč

QR platba 50 Kč

QR platba 100 Kč

QR platba 100 Kč

Odebírat
Upozornit na
27 Komentáře
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
bbb
bbb
21. 8. 2016 10:12

Pan Z. píše, vyjímám: „I současná oficiální věda dochází postupně k závěrům, že bez existence jisté tvůrčí inteligence může jen obtížně vysvětlit existenci okolní reality, vznik vesmíru, života a člověka. Není vyloučeno, že v době nepříliš vzdálené dojde k podstatné změně existujícího paradigmatu tak zvané západní civilizace a připuštění či dokonce důkazu existence tvůrčí inteligence vysoce přesahující naše možnosti či dokonce chápání. Východní civilizace nemají s existencí boha většinou žádné problémy. Upozorňuji lidi věřící v neexistenci boha, že (dle jejich názoru) chybějící důkaz existence boha není důkazem jeho neexistence. To ostatně platí v obecné rovině a netýká se jen boha.… Číst vice »

PPK
PPK
21. 8. 2016 11:47

bbb napsal Pan Z. píše, vyjímám: „I současná oficiální věda dochází postupně k závěrům, že bez existence jisté tvůrčí inteligence může jen obtížně vysvětlit existenci okolní reality, vznik vesmíru, života a člověka. Není vyloučeno, že v době nepříliš vzdálené dojde k podstatné změně existujícího paradigmatu tak zvané západní civilizace a připuštění či dokonce důkazu existence tvůrčí inteligence vysoce přesahující naše možnosti či dokonce chápání. Východní civilizace nemají s existencí boha většinou žádné problémy.Upozorňuji lidi věřící v neexistenci boha, že (dle jejich názoru) chybějící důkaz existence boha není důkazem jeho neexistence. To ostatně platí v obecné rovině a netýká se jen… Číst vice »

ray
ray
21. 8. 2016 17:32

Ano, často to tak je, že nevěřící víru opravdu vůbec neřeší. Však víra je v podstatě dar od Boha a je nanejvýš moudré jeho daru využít k dobrému životu a tudíž i směřování nikoliv do pekla, ale do věčné radosti. A pokud je víra dar, znamená to, že ji nelze vynucovat, požadovat ji jako podmínku. Je však možné lidi i přes to vést v život ve světle víry. Na konci se totiž budou opravdu počítat skutky. Kdo dostal dar víry a přesto páchá nepravosti, nebude moci vejít do věčného života, přesně tak jak o tom mluví liturgie pro dnešní den:… Číst vice »

peter.
21. 8. 2016 18:18

To,že ľudia potrebujú v niečo veriť, lebo im to pomáha trmácať sa často nie ľahkým životom,nemožno vyvrátiť.Potvrdzuje to samotná existencia viery.Ateizmus možno tiež považovať za svojim spôsobom vieru.Ak už treba niečo odsudzovať,tak by to mali byť neprávosti a zločiny ktoré napáchali ľudia na ľuďoch v mene viery,ale aj v mene ateizmu.Tých zločinov a neprávostí sa pravdepodobne vyskytlo viac medzi veriacimi a paradoxné je,že sa navzájom vybíjali a ubližovali si ľudia veriaci v jedného a toho istého biblického Boha.Židia,katolíci,pravoslávni,luteráni aj kalvíni či moslimovia predsa veria v toho istého starozákonného Boha.Vojny a nenávisť medzi nimi nespôsobil Boh v ktorého všetci verili ale… Číst vice »

peter.
21. 8. 2016 18:21

Tak a môj komentár bol zase zablokovaný – čaká na schválenie!

J. Hruška
J. Hruška
21. 8. 2016 18:35

Přátelé, jestli si v tom chcete udělat pořádek, doporučuji zhruba tento přístup: Velká část lidí je nábožensky indiferentní, můžeme jim říkat agnostici. V křesťanské společnosti budou občas chodit do kostela a dodržovat některé křesťanské zvyky. Ve společnosti islámské budou občas chodit do mešity a dodržovat zvyky islámské. Ve společnosti ateistické budou chodit do Kauflandu a na fotbal. V každém případě je to nijak zvlášť nebere. Pak jsou lidé věřící. No a další kategorie jsou ateisti, tedy lidé, kteří věří, že žádný bůh neexistuje. Tato víra má přinejmenším řadu znaků náboženství. Dneska je to náboženství nejagresivnější a nejméně tolerantní. Požadovat vědecký… Číst vice »

hudryper
hudryper
21. 8. 2016 18:45

p-Peter, myslím si,že Váš příspěvek nečeká na schválení,nýbrž z jakéhosi podivného důvodu,co
má svůj základ v chybě software OM,nějakou dobu čeká,než se nakonec objeví nejen na inserci vpravo,ale i pod článkem. Je to při diskusi otravný zádrhel,protože žere čas přispěvatelů,kteří nemohou bezprostředně na sebe reagovat. Stan o tom ví a zatím nedokázal splašit nezbytný obolos
na zaplacení IT specialisty,který by celou věc dal do pořádku.

PPK
PPK
21. 8. 2016 20:54

J. Hruška napsal No a další kategorie jsou ateisti, tedy lidé, kteří věří, že žádný bůh neexistuje. Tato víra má přinejmenším řadu znaků náboženství. Dneska je to náboženství nejagresivnější a nejméně tolerantní. Požadovat vědecký důkaz boha je nejen nesmysl, ale protismysl. Věda se zabývá hmotnými skutečnostmi a co je nad nimi, jde úplně mimo ní. Je to něco podobného, jako kdyby se počítač snažil dokázat existenci programátora. Sorry, vážený pane J. Hruško, ale to jsou jen Vaše výmysly, jimiž překrucujete a tvořivě vylepšujete definice. Logika nám totiž jasně říká, že k tomu, aby si člověk COKOLIV myslel, včetně úsudku, zda… Číst vice »

Sio
Sio
21. 8. 2016 21:06

No, považuji se za agnostika. Do Kauflandu a jeho klonů jdu jen když musím, na fotbal vůbec. Do kostelů jen zřídka s někým blízkým, komu to něco říká. Do mešity jsem neměl tu čest. nebojím se ani pekla ani smrti ale nevylučuji, že se to změní. V různých situacích se může lidská psychika i změnit. Respektuji všechny věřící i nevěřící, pokud se neprojevuji agresivně. Pokud ano, každý má své chyby, snažím se to v přímém kontaktu nenásilně eliminovat, třeba tím, že se vyhnu diskusi na toto téma s takto postiženými jedinci. V něco také věřím. Že člověk může být slušný,… Číst vice »

Sio
Sio
21. 8. 2016 21:12

@J.Hruška:
„Požadovat vědecký důkaz boha je nejen nesmysl, ale protismysl.“
Souhlasím, proto považuji agnosticismus za nejpoctivější. Ale je to věc úhlu pohledu a ten má každý svůj, což je plně legitimní. Jde jen o to, aby člověk svou víru, nevíru, agnosticismus nepromítal do agresivních činů a měl respekt k pohledu jiných na tuto věc. Jde o věc míry.

Gatta
Gatta
22. 8. 2016 5:50

Z textu: „… a to že v něho nevěříte neznamená to že není … “

https://www.youtube.com/watch?v=qZTJfQjQOGA

@@
@@
22. 8. 2016 6:29

Podsouvat ateistům, že jejich pohled na svět je vlastně taky víra, je oblíbený trik. Nevěřím v hejkala, draky, víly, peklo s čerty, únosy mimozemšťany a ve spoustu dalších věcí, mimo jiné ani v Boha. Je nevíra v létající špagetové monstrum vírou, když nemám jediný důkaz jeho neexistence kromě toho, že ho nikdy nikdo neviděl?

fajt
22. 8. 2016 7:06

comment image?oh=cd5d13c567ce59162155457531b00a79&oe=585C3177

Gatta
Gatta
22. 8. 2016 7:16

fajt napsal

comment image?oh=cd5d13c567ce59162155457531b00a79&oe=585C3177

:-)
Jo, prošťouchnul to dobře …

fajt
22. 8. 2016 7:22

Gatta napsal

Jo, prošťouchnul to dobře…

ta jeho veš mu ( zase) sbírá na zvon, takže ji asi taky jeden pošlu … letecky. ..)

B. Tichánek
B. Tichánek
22. 8. 2016 7:22

Současné výklady Vesmíru mají jednu nesnáz. Matematika poskytuje nejčastěji bezvýsledné výpočty. Fyzice, jež nejhlubší vědecký nástroj používá, se tím snižuje důvěryhodnost. Málo se hledají jiné způsoby výkladů Vesmíru, bez oněch chybějících „výsledků“. Odlišné geometrické a následně matematické přístupy by mohly upřesnit názor na Vesmír, možná že prospěšně?

peter.
22. 8. 2016 12:51

Napokon,ak pripustíme,že Boh existuje,tak potom, nemôžem si pomôcť,ale musím konštatovať,že o svoje ovečky sa stará horšie ako zle.Pravda,pokiaľ sa nezabáva na tom, ako sa tie ovečky ku sebe navzájom správajú.Keby sa u nás takto staral o zverené ovečky hociktorý bača,tak by ho dlho na salaši netrpeli.

Irena
22. 8. 2016 13:38

https://lenta.ru/news/2016/08/22/toiletsplane/
Celkem symbolická událost, ne?

peter.
22. 8. 2016 13:50

Lebo sa pasažieri prežrali pred odletom čínskych špecialít a na palube Boeingu sa potom všetci posr..i!

Velekněz Ratata
Velekněz Ratata
22. 8. 2016 14:34

Že ateismus je „víra“, je asi tvrzení zjednodušené. Asi ale ne víc, než většina tvrzení, které např. ve zdejších diskusích zaznívají. Zjednodušené – o co ? Řekl bych, že o výslovný odkaz na sociální aspekty víry. Jaké ? Má být „jedno nebo druhé“ (i tento pohled už je ale abstrakce) předmětem výuky na školách (a to lze přímo i nepřímo) ? Je správné dovolávat se jednoho nebo druhého ve sporech o směřování společnosti – třeba i jen jako tradice? A tak dále, povídání by mohlo být dlouhé. Už jen proselytismus, misionářství, „přinášení osvěty“ je současně aktem víry i sociálním chováním.… Číst vice »

Velekněz Ratata
Velekněz Ratata
22. 8. 2016 14:41

Vzpomínám na Buňuela: „Ateistou jsem díky Bohu“ a křesťanské symboly v jeho filmech, užité sice rouhavě, ale ne povrchně. Tomu říkám dialektika v umění. Nebo jednoho dávného známého, který by se asi tomu videu od srdce zasmál a pak by dodal: „Víš, chlapče, kdo věří, tak pro Ježíše podstoupí i tu perspektivu, že mu v pekle Rowan Atkinson zahlásí, že Židi měli pravdu.“

peter.
22. 8. 2016 16:41

Stan napsal

U Ljaška jsem měl to podezření od začátku, tam by mě to nepřekvapilo…

Niektorí si balia kufre,iní ich už majú pobalené a Ljaško mení farbu.Tak to bolo aj u nás s gardistami v r.1944 – 45.