Diskuze k článku


  • peter. • 10. červnaec 2015

    Niečo o Číne aj o Grécku.
    http://www.bezpolitickekorektnosti.cz/?p=33137

  • Béda • 10. červnaec 2015

    Kdoví jak včera hlasovali čeští europoslanci? http://www.hlavnespravy.sk/pozrite-si-ako-slovenski-europoslanci-hlasovali-o-ttip/644423

  • Béda • 10. červnaec 2015

    !!! http://www.noveslovo.sk/c/Pravda_a_nepravda_o_Grecku

  • hudryper • 10. červnaec 2015

    Z tohoto dílu Pjakinových otázek a odpovědí vyplývá se stále větším důrazem vysvětlení opravdu dlouhodobé strategie globálního prediktora a jak se to odráželo v posledních 100 létech v Rusku.
    IWW se záměrem zničit samoděržaví,které si dávalo pozor na revoluční aktivity místních Chazarů,
    poté oslabení revoluční ideologie,když Lenin připustil NEP.Rvačku mezi chazarskými revolucionáři
    po jeho smrti vyřešil Stalin,který započal omezovat moc „revolučních činovníků“ včetně jejich postupné eliminace a návrat k budování sociálně spravedlivějšímu státu. Politické represe postihly
    pochopitelně nejen je,ale také statisíce jiných,staly se „způsobem sovětského životního stylu“a lidé
    v novodobém otroctví gulagů byli použiti jako spotřební materiál při osvojování klimaticky obtížných území,na velkých stavbách bez potřebné moderní techniky,které nebylo nikdy dost a také
    pro přípravu k obraně v očekávané válce proti Rusku ze strany západu. Stalin se pokynům globálního prediktora nepodvolil a proto měl být ve válce s tehdy hypermoderní německou armádou sražen. Hitlerův režim se po zklamáních z věrolomného postupu globálního prediktora
    obrátil proti němu a proto byl společnou akcí se Stalinovým Ruskem rozmetán. Po Stalinově smrti
    nastoupily dle Pjakina sovětské garnitury,které šly stále více globálnímu prediktorovi na ruku, dokonce utajily podfuk s us.přistáním na měsíci.V roce 1975 Brežněvův podpis v Helsinkách byl
    opravdu překvapující černou labutí pro všechny marxisty-leninisty ,umožnil dokonce i Chartu 77
    a pokračoval až ke zradě SSSR Gorbačovem. Etapa Jelcinace Ruska vyhnala z hlav obyčejných Rusů poslední iluse o prospěšnosti kapitalismu a nastupuje Putin,který se zase ,podobně jako Stalin staví do opozice vůči USA a globálnímu prediktorovi. Nepracuje ale už s rovnostářstvím.

  • orinoko • 10. červnaec 2015

    Hmm, tak teď už asi ani nemusím Pjakina pouštět. Mám rád výcucy. Šetří čas. Můj, i letní. Zítra možná pošlu pozdrav z Rakous. Směr Dobersberg.

  • peter. • 10. červnaec 2015

    No.Ešte tak sa dozvedieť,kto konkrétne je ten GP.Zaznobin to stále odmieta prezradiť.Ale nie o tom som chcel.Narazil som pred pár dňami na ruský server „Ruský žid“.Nie,že by bol nezaujímavý,ale odpor k Rusku a Putinovi z neho trčí ako vidly z kopy hnoja.
    Napriek tomu,je to zaujímavé čítanie.Pomáha to pri eliminácii propagandistických šumov z proputinovských oficiálnych aj alternatívnych médií.
    http://rusjev.net/

  • peter. • 10. červnaec 2015

    Béda :
    Ďakujem,že ste mi pomohli vyhrať stávku so synom.Stavil som sa s ním o pivo a poldeci,že hneď ako uverejním pod diskutované video svoj príspevok,tak prvý kto naň zareaguje budete vy a prilepíte naň minimálne dva svoje odkazy.
    Dnes nie ste vo forme,lebo je už 19:09hod a vy ste ešte nedosiahli ani 40 príspevkov a odkazov.

  • petr • 10. červnaec 2015

    to Peter
    Kdo je Globální prediktor? Jaká je struktura lokálních a nadnárodních „elit“? Co jsou to priority řízení světa?
    http://pravdive.eu/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=155

  • peter. • 10. červnaec 2015

    petr napsal

    to Peter
    Kdo je Globální prediktor? Jaká je struktura lokálních a nadnárodních „elit“? Co jsou to priority řízení světa?
    http://pravdive.eu/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=155

    Nevidím,že by ho pomenoval.V inom videu tvrdí,že tak urobí až vtedy,kaď to dovolí p.Zaznobin,ktorý sa s GB osobne stretol vo Vatikáne.Ale o tom tu už prebehli rozsiahle diskusie,ku ktorým sa nechcem vracať lebo to pre mňa nie je až natoľko dôležité,aby som si kvôli tomu pohneval niektorých diskutérov,ktorých názory si inak vážim.

  • orinoko • 10. červnaec 2015

    Globální prediktor? Generální predátor. – Pro mě osobně je to taková améba , pod kterou se vejde kdeco podle momentální potřeby.
    Struktura místních a nadnárodních elit. – Tak s něčím takovým bych u běžných lidí moc neuspěl. Je to taková vyšší dívčí.
    My sprosťáci si vystačíme s běžnou terminologií. Kakánie, dobytek, kujebák, ohráblo, mešuge … a fouká mu pod tašky.

  • Hox • 10. červnaec 2015

    @peter: mě by zas zajímalo, kdo to jsou konkrétně ti bezdomovci. Každý furt píše jen o jejich sociálním statusu a dopadu na společnost, ale ještě mi nikdo nebyl schopný napsat konkrétní jmenný seznam. Musím asi počkat, až ten, co se s nimi setkal, dá svolení :)

  • Béda • 10. červnaec 2015

    Hox,

    bezdomovci jsou obvykle lidé ze sociálního dna, kteří nemají vlastního domova. Docela snadno se poznají, i bez jmenného seznamu. Existují ve všech kapitalistických zemích (včetně ČR) počínaje Západem – včetně zemí BRICS, t.j. i Ruska a Číny. Kdo je to globální prediktor?
    Jak se pozná? Existuje taky v Rusku, v Indii anebo v Číně?

  • peter. • 10. červnaec 2015

    Hox napsal

    @peter: mě by zas zajímalo, kdo to jsou konkrétně ti bezdomovci. Každý furt píše jen o jejich sociálním statusu a dopadu na společnost, ale ještě mi nikdo nebyl schopný napsat konkrétní jmenný seznam. Musím asi počkat, až ten, co se s nimi setkal, dá svolení

    Ach,jaj.No dobre Hox,máš pravdu!

  • Béda • 10. červnaec 2015

    peter. napsal

    Béda :
    Ďakujem,že ste mi pomohli vyhrať stávku so synom.Stavil som sa s ním o pivo a poldeci,že hneď ako uverejním pod diskutované video svoj príspevok,tak prvý kto naň zareaguje budete vy a prilepíte naň minimálne dva svoje odkazy.
    Dnes nie ste vo forme,lebo je už 19:09hod a vy ste ešte nedosiahli ani 40 príspevkov a odkazov.

    Rádo se stalo, i když to byla víceméně náhoda. Nereagoval jsem na váš odkaz (Šichtařové blábolení) na téma Čína (prý hrozí „že předlužená v problémech se topící EU bude následovat přebytkovou vhůru mířící Čínu). O Číně mé příspěvky pod vámi nebyly.

  • Irena • 10. červnaec 2015

    https://www.youtube.com/watch?v=44ynbtkL30U
    Президентское ограбление Украины
    (Познавательное ТВ, Ростислав Ищенко)

  • Irena • 10. červnaec 2015

    A celé jeho povídání, nahoře je z něho jenom útržek
    https://www.youtube.com/watch?v=8QdFvgq6toY

  • Béda • 11. červnaec 2015

    Takže k Řecku. Poté se se „levicová“ Syriza nechala vynést k moci a koaličně kooperovala ve vládě s pravicí, nechala si referendem posvětit silný mandát zaměřený proti politice vnucovaných škrtů, vůdce Syrizy předložil EU a souhlasil s ještě tvrdší politikou škrtů než požadovaly věřitelé Řecka. Jaká budoucnost Řecka se rýsuje: další půjčky (oproti těm předchozím“ – vyrážení klínu klínem, ze kterých většina stejně skončí u věřitelů, niukoliv v Řecku), tvrdší škrty, vyšší daně, privatizace státního majetku, znehodnocování důchodů – další a větší zamrznutí ekonomiky, vyšší nezaměstnanost.

    Jinak pro zajímavost:
    Dnes jsou největšími státními dlužníky tyto státy:
    1, USA………………………………. 18,5 bil. USD
    2. Velká Británie……………………. 9,5 bil.USD
    3. Francie…………………………….. 5,7 bil USD
    4. Německo………………………….. 5,5 bil. USD
    5. Lucembursko…………………….. 3,4 bil. USD
    6. Čína………………………………… 3,0 bil USD
    7. Japonsko…………………………… 2,8 bil. USD
    8. Itálie………………………………… 2,6 bil. USD
    9. Irsko……………………………….. 2,6 bil. USD
    10. Nizozemsko……………………. 2,5 bil. USD
    27. Řecko…………………………… 360 mld USD
    41. Česká republika……………… 115 mld. USD

  • Béda • 11. červnaec 2015

    Čínský akciový trh zareagoval na opatření vlády

    Podle posledních informací roste čínská burza cenných papírů a asijské burzy se stabilizují. Jak dlouho to ale bude trvat? Vždyť otřes akciového trhu proběhl v důsledku omezování růstu čínské ekonomiky…

    Nakolik jsou opodstatněny obavy, jež jsou spojené s pádem čínské ekonomiky?

    Fan Mingtai: Hlavním problémem čínské burzy je silná proměnlivost. Předchozí období bylo charakterizováno prudkým růstem, teď však pozorujeme značný pád. Vyvstává otázka, zda zde nedochází k manipulaci trhu? Nejdůležitější otázka proto tkví v potřebnosti kontroly a regulace trhu. V současné době provádí Výbor pro kontrolu cenných papírů a ministerstvo veřejné bezpečnosti ČLR společnou kontrolu na téma manipulace trhu ze strany účastníků, jež mají zájem na poklesu cen akcií. Tento problém je jedním z klíčových pro čínskou burzu. Tak, zaprvé, je samozřejmě potřeba posílit kontrolu nad činností burzovních hráčů a monitorování situace na akciovém trhu. Samozřejmě, že kolísání čínského trhu cenných papírů bude mít vliv na důvěru investorů a na spotřebitelskou poptávku. Bude to mít ale také vliv i na světovou ekonomiku…

    Více: http://cz.sputniknews.com/byznys/20150710/686323.html#ixzz3fYSd3rfc

  • Béda • 11. červnaec 2015

    http://www.literarky.cz/komentare/ostatni/20209-warren-buffet-je-to-tidni-valka-a-moje-tida-tuto-valku-vyhraje

    Jak svrhnout levicovou vládu Syrizi?

    V historii se Západu při odstraňování nepohodlných vlád osvědčily tři taktiky:
    „Stalingradská“, obklíčit a vyhladovět, nebo jak jí nazývají Němci: nechat řeckou vládu a řecký lid „podusit ve vlastní šťávě“, puč, kdy armáda svrhne vládu a přebere moc, přímá vojenská intervence, pokud se puč nepovede.

    V současné době Západ používá taktiku „dušení Řeků ve vlastní šťávě“, s tím že buď:
    levicová vláda kapituluje a přijme podmínky „Velké trojky“,nebo vládu svrhne sám naštvaný řecký lid, kdy své strádání – na hranici humanitární katastrofy – přičte na vrub neschopnosti Syrizi.

    K moci se po té dostane klasická pravicová vláda a jako mávnutím kouzelného proutku dluhy začnou hrát zcela nepodstatnou roli. Západ mu je odpustí, nebo alespoň podstatnou část, vytvoří pro Řecko (nějakou) obdobu Marshallova plánu a tím celá tato bouře ve sklenici vody „šťastně skončí“. Obdobně šťastně skončí i puč či intervence.

    Závěr

    Vláda Syrizi má jen malou šanci na přežití. Pokud se nějakým zázrakem udrží, bude Řecko donuceno eurozónu opustit. Až bude levice z vlády odstraněna a nastolena nová pravicová vláda, bude Řecko s velkou slávou zase přijato zpět. Jak trefně řekl, nemýlím-li se, Warren Buffet: „je to třídní válka a moje třída tuto válku vyhraje“! Nezbývá, než dát mu za pravdu…

  • Sio • 11. červnaec 2015

    Bédo, zase byste neměl věřit každé xyjovině.

  • Béda • 11. červnaec 2015

    Sio napsal

    Bédo, zase byste neměl věřit každé xyjovině.

    Kterou konkrétně máte na mysli?

  • Béda • 11. červnaec 2015

    http://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/374683-vyssi-dane-a-konec-ulev-recky-parlament-schvalil-navrh-reforem.html

    „…„Stojíme před zásadním rozhodnutím,“ upozorňoval podle agentury Reuters před parlamentním jednáním premiér Tsipras své kolegy z levicové strany Syriza. „Máme mandát vyjednat lepší dohodu, než ultimátum, které nám dala euroskupina. Dozajista nám to ale nedává mandát k vyvedení Řecka z eurozóny. Jsme v tom společně,“ dodal předseda vlády.

    Věřitelům se návrh líbí, mohli by dát 74 miliard eur
    Atény zaslaly třináctistránkový návrh reforem tzv. trojce mezinárodních věřitelů ve čtvrtek večer. Výměnou za to od eurozóny požadují 53,5 miliardy eur pro další tři roky. Byl by to už třetí záchranný balík eurozóny pro Řecko…“ Třetí „záchranný“ balík pro Řecko. Vypadá to, že záchrana se již blíží. Tentokrát pod vedením „levice“.

  • Béda • 11. červnaec 2015

    fajt napsal

    http://www.imghosting.cz/images/8411738044_1015348451974.jpg

    fajt,

    velice výstižné. Taky bych řekl, že Syrize se povedlo významně zdiskreditovat levici a předvedla klasický „labouristický“ úkrok stranou od svých slibů a zdiskreditovala přitom taky přímou demokracii a referendum. Taky se ukazuje, že populismus bez jasného programu a alternativy je k ničemu. Syriza neznamenala žádnou alternativu pouze mírný „pokrok“ v mezích neoliberalismu, kde se škrtí co to jde a dluh se vyráží dalším dluhem s představou osmého divu světa.

  • Magnus Maximus • 11. červnaec 2015

    Je mě líto mnohých, kteří se nechali nachytat na projekt jménem Syriza. Od samého počátku to byl podvod na voličích. Předáci této strany jsou ve skutečnosti agenty Bruselu, resp. těch sil které chtějí v Řecku dál privatizovat. Jsou to agenti věřitelů. Syriza jako projekt tajných služeb měl za úkol jednak kanalizovat napětí ve společnosti a současně vyplnit prostor, aby se na politické scéně neobjevila skutečná opozice, která by se nechtěla podřídit diktátu Bruselu a jiných sil. Tak za tímto účelem byla tajnými službami vymyšlena pseudo-opozice a tím se napětí ve společnosti uvolnilo žádaným směrem, nebo-li kanalizovalo se. Je to stejný princip jako když je v člověku nahromaděna agresivita, tak si jí vybije nebo-li kanalizuje například tím, že třeba boxuje do pytle, nebo jde sekat dříví apod. Je to lepší než někoho mlátit. Věřitelé moc dobře věděli jak se v řecké společnosti hromadí napětí, agresivita, touha po změně apod. V takovém případě hrozilo nebezpečí, že vznikne politický subjekt, který nebude součástí systému a půjde si svou cestou, která by nebyla slučitelná se zájmy EU, věřitelů a kdo ví koho ještě. Takže se lidu předhodil projekt Syriza. Samozřejmě že třeba část lidí a možná většina v této straně to myslí upřímně, ale ti důležití, kteří pak udělají konečné rozhodnutí jako je Tsipras a spol. jsou na druhé straně barikády, tak jako kdysi byli Trockisté. Vymyslet takovýto politický projekt je jednoduché, relativně nejsložitější je načasování. A i zde na tomto webu se na takovou kachnu se mnozí chytili a věřili že Syriza je ta skutečná změna.

  • Magnus Maximus • 11. červnaec 2015

    Situaci v Řecku sleduji na hrubo, ale někde jsem zachytil informaci o tom, že ty otázky v referendu byly formulovány zavádějícím a matoucím způsobem, tedy ti kteří hlasovali jakoby pro odmítnutí podmínek ve skutečnosti hlasovali pro jejich přijetí aniž si to uvědomili. Bylo by dobré najít originál hlasovací lístek a pak přeložit, protože všichni zde přejímáme jen komentáře z jiných webů. V každém případě Řekům nezávidím. Opět si s nimi vytřeli zadek. Je to varování i pro nás.
    Zdroj: http://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/374683-vyssi-dane-a-konec-ulev-recky-parlament-schvalil-navrh-reforem.html

  • fajt • 11. červnaec 2015

    Bédo,

    někdo říká, že Řecko ( se Syrizou) mělo být ekonomickou pastí pro Rusko ( či další země BRICSu ) nastraženou neocony, mám ale za to, že tahle levárna ( kdy zbytečně umírají lidé, zlovolně se ničí jejich po generace budovaná existence a smysl života drtivé většiny se scvrkl na přežití dalšího nedůstojného dne) se hraje na daleko vyšší úrovni ( ale nechci nikomu brát iluze, i když je dost patrné, že v současnosti skutečná alternativa pro darwinovsko – lichvářský nazi neoliberalismus neexistuje). Krom toho, dle mého, na světě není prostor pro silnou sociální stranu, která by velmi zásadově a autenticky ( bez ohledu na nebezpečí z toho plynoucí ) razila program spravedlivého přerozdělování bohatství a privilegii … je taky otázkou jestli kdy bude. ..)

  • Magnus Maximus • 11. červnaec 2015

    Všimněte si jak se dlouhodobě vede propaganda proti Řekům. Že jsou líní, žijí si nad poměry, mají jen natažené ruce a chtějí peníze, nechtějí splácet apod. Čili je kritizována jen jedna strana problému. A co ti kteří Řecku poskytli peníze ? Proč se tato strana problému nekritizuje ? Oni přece mají stejný díl viny (a možná větší) jako Řecko. Půjčoval si někdo z vás někdy cizí peníze, třeba na auto, bydlení nebo k podnikání apod. ? Poskytli vám peníze jen tak pro hezké oči, nebo za ústní slib že všechno zaplatíte ? Myslím že asi ne, že ?… Když jdu do banky pro cizí peníze, tak si mě banka pořádně lustruje. Musím předložit doklad o příjmech, když chci provozní úvěr, musím předložit výsledovku apod. Prostě mě banka proklepne a prosvítí ze všech stran a pak rozhodne jestli peníze poskytne nebo ne. Tento princip je i na úrovni států. Čili stát si chce půjčit a je proklepáván stejným způsobem jako já když chci ten provozní úvěr. A myslím že ještě víc, protože tam je o několik nul více. V analytických odděleních věřitelů nesedí žádní pitomci. Předem muselo být známo jak celá záležitost dopadne. Prostě chci naznačit, že pravda je někde jinde než tak jak je nám to předkládáno. Bylo by určitě zajímavé si přečíst některé úvěrové smlouvy. Určitě mají také tajné dodatky. To bychom se pak asi divili. Hraje se špinavá hra a odnášejí to normální lidi.

  • Magnus Maximus • 11. červnaec 2015

    Fajte souhlasím s Vámi. Ekonomická past na Rusko to nemohla být v žádném případě, protože Řecko je součástí EU a NATO. I kdyby Rusko chtělo stokrát Řecku pomoci tak nemůže právě díky této skutečnosti. Určitě jsou nastaveny vnitřní mechanizmy, které tomu zabraňují. Takže takové ty články o tom, jak se Řecko přimkne k skupině BRICS apod. jsou jen lži. Řecko by tyto struktury muselo nejdříve opustit a poté by se mohla vytvořit příznivá situace. Ale to ještě není všechno.

  • kchodl • 11. červnaec 2015

    Jestli ono to nebude tím, že EU věrchuška nějaké Řecko zachránit vůbec nechce – všem se náramně líbí, že Řecko dělá bílého koně, dluhy jdou na něj a peníze z „pomoci“ končí na účtech západních bank, plus něco z toho spadne do řecké byrokracie, kolaborantů ve vykrádání vlastní země. Ideální výsledek bude řízený krach bez vyhlášení defaultu, kdy umělé dluhy budou sanovány výprodejem aktiv celé země do rukou „věřitelů“. Pokud se tomu řecká vláda postaví, budou ji chtít smést propagandou a házením klacků pod nohy – což se děje už teď, viz. uzavření bank a blokování jejich likvidity – případně časem armádním pučem. Ve finále vyvolají v Řecku občanskou válku, jinak to dopadnout nemůže.

    Zábavné na tom je, že EU jde sama proti sobě. Ve vleku USA není ničeho jiného schopna. Místo aby rovnou odpustili Řecku dluhy – jako se to stalo 2x za 20. století v Německu, budou dál problémy stupňovat a odsouvat. Už teď Amíci řvou, že Řecko „zrazuje“ a obrací se k Rusku a BRICS, ačkoliv to nedělá – je to příprava propagandy. Místo, aby situaci vyřešili, jen ji zhoršují, ke své vlastní škodě.

    Do nekonečna to nepůjde – a následovat bude Irsko, Portugalsko, Španělsko, Itálie.

  • Magnus Maximus • 11. červnaec 2015

    USA rozhodně neřve že Řecko zrazuje, naopak. Řecko bylo do EU přijato právě díky silnému nátlaku USA na EU, konkrétně na Německo. Určitě by stálo za to klíčovat stranu věřitelů, to znamená kdo konkrétně Řecku poskytl peníze a kolik, za jakým účelem tedy na co a samozřejmě všechny podmínky úvěrových smluv. Za každou bankou, za každým fondem stojí konkrétní majitelé se svými zájmy. Rozkrytí této struktury je zásadní pro pochopení celkové situace. Všimněte si jak všechny zainteresované strany mluví jen v obecné rovině. Nic konkrétního. At zveřejní úvěrové smlouvy se všemi dodatky. Řecko je podle všeho jen průtokovým ohřívačem a testovacím polygonem.

  • Magnus Maximus • 11. červnaec 2015

    No vida ! Nakonec i Putin to dobře naznačuje.
    Zdroj: http://cz.sputniknews.com/svet/20150710/685421.html

  • fajt • 11. červnaec 2015

    Magnus Maximus napsal

    Fajte souhlasím s Vámi. Ekonomická past na Rusko to nemohla být v žádném případě, protože Řecko je součástí EU a NATO. I kdyby Rusko chtělo stokrát Řecku pomoci tak nemůže právě díky této skutečnosti. Určitě jsou nastaveny vnitřní mechanizmy, které tomu zabraňují. Takže takové ty články o tom, jak se Řecko přimkne k skupině BRICS apod. jsou jen lži. Řecko by tyto struktury muselo nejdříve opustit a poté by se mohla vytvořit příznivá situace. Ale to ještě není všechno.

    kdyby ( Řecko) opravdu chtělo, tak by EU i NATO dávno opustilo, ale vše ukazuje na to, že nechce ( všechny mechanizmy a zábrany by se daly v jednom revolučním dni překonat – lidský potenciál pro odchod z EU i vojenských amerických struktur, i krvavou cestou, v této zemi byl asi nejsilnější z celé Evropy ) – daleko zásadnější věcí je to, že Rusko ( a ani Čína ) není připravené a hlavně ani ochotné ( v tomto případě opravdu revoluční) Řecko vzít pod svá křídla, to by jaksi bylo proti všem skutečným zásadám a plánům těchto zemí, které ( jak se zdá ) jedou sice separátní kapitalismus, ale stále v jednom zájmovém, hospodářsky ideologickém provařeném směru. ..)

  • fajt • 11. červnaec 2015

    Magnus Maximus napsal

    No vida ! Nakonec i Putin to dobře naznačuje.
    Zdroj: http://cz.sputniknews.com/svet/20150710/685421.html

    na místě Putina bych tuhle akci raději ani nekomentoval, buď měl podat pomocnou ruku za jasných podmínek a nebo říci, že Rusko na to nemá a nebo pomáhat ( jedno proč ) nechce – tahle elitářská škodolibost namířená na proevropské elity mu na oblibě moc nepřidá, i když u zavatovaných ruských nacionalistů asi zaboduje. ..)

  • Magnus Maximus • 11. červnaec 2015

    Ne fajte. Řecko samo o sobě nemůže opustit EU a NATO i kdyby stokrát chtělo. Je to malá země a její váha v těchto strukturách je tomu odpovídající. Není žádný oficiální mechanizmus pro opuštění těchto struktur. Jedině snad na základě skrytého souhlasu evropských mocností a hlavně zatím USA by mohlo dojít k opuštění stávajících struktur. Ale v takovém případě se už dostáváme na úroveň globální politiky a tudíž by na to měl vliv i postoj Ruska a možná Číny. Což s další částí Vašeho příspěvku souhlasím. Dále je třeba připomenout že tyto země daly najevo, že si nepřejí odchod Řecka z EU. Shodneme se na tom, že je to vysoká hra mezi mocnostmi. Opakuji, je třeba se zaměřit na stranu věřitelů a ty podrobně klíčovat. Je to námět pro investigativní novináře. Ti si však musí uvědomit, že při tom klíčování mohou přijít o život. Hlavní vina je na straně věřitelů. Nikdo neposkytuje peníze jen tak jako pomoc zdarma. Tsipras v tomto smyslu za moc nemůže protože je u tzv. moci jen asi pět nebo šest měsíců. Nevím to přesně.

  • Béda • 11. červnaec 2015

    Magnus Maximus,

    Tsipras samozřejmě může za to co nasliboval lidem a jak naložil s jejich vůlí v referendu. Jaký je v praktické politice po referendu mezi Tsiprasem a jeho předchůdci? Jestliže žádný, tak k čemu to referendum vlastně bylo? Souhlas s tím, že druhou stranou stejné mince (těch řeckých dluhů) jsou věřitelé Řecka. V zásadě se stále opakuje tentýž motiv – jeden (jedni – třeba vstřícnými půjčkami, často i vnucovanými, anebo za „sponzorné“, anebo válkami, hypotečními a derivátovými bublinami a pod.) ničí a jiní, co se na tom nijak nepodíleli to zaplatí. A to je ta konkrétní svoboda a adresná odpovědnost v kapitalismu: privatizace zisků (z válek, z bankrotů, z krize a socializace privátních ztrát a nákladů) Komu to vyhovuje je nabíledni. Určitě ne těm dolů, kteří nesou skutečnou odpovědnost v kapitalismu – i se svojí existencí. Ti nahoře nenesou ve skutečnosti žádnou odpovědnost – ti vždycky buďto hodně vydělají (ať již je to cokoliv, válka, krize, spekulace, jasný podvod, pyramida anebo letadlo) anebo se jim alespoň vrátí náklady a investice.

  • Béda • 11. červnaec 2015

    Těmi nahoře myslím samosebou nikoliv drobné anebo střední podnikatele ale nadnárodní podnikatelskou smetánku, která je tak velká, že „nemůže padnout“.

  • fajt • 11. červnaec 2015

    Magnus Maximus napsal
    Ne fajte. Řecko samo o sobě nemůže opustit EU a NATO i kdyby stokrát chtělo. Je to malá země a její váha v těchto strukturách je tomu odpovídající. Není žádný oficiální mechanizmus pro opuštění těchto struktur. Jedině snad na základě skrytého souhlasu evropských mocností a hlavně zatím USA by mohlo dojít k opuštění stávajících struktur.

    až takovou nesvéprávnost a nemohoucnost při tvorbě vlastních dějin bych řekům nepřisuzoval, mechanizmus vystoupení ( z čehokoliv ) se vždy dá vytvořit ( i za velmi revolučního pochodu lze legislativu regulérně stavět ) , ale co nesmí nikdy chybět je vůle k takovému kroku, a tu řeci většinově měli a tu taky Syriza teď velmi darebácky ničí. Není důležité jak malá země je rozhodnuta udělat velký krok, ale podstatné, aby nakonec nezůstala viset v nějakém vakuu – no a tady není alternativa k dnešním celosvětovým lichvářům, Rusko ( plus BRICS kumpány) z toho nevyjímaje, takže Řecko by v podstatě ve svém vítězství zůstalo v nenávisti všech ošklivě samo – ale možná by byli první vlaštovkou a skutečným vzorem, hodný následování pro ostatní lidi, kteří dnes jenom odevzdaně darují své životy globálním lichvářům, možná by potom globalisti přišli o moc rychleji než si oni ve své orwellovské paranoii a chamtivé nenávisti dovedou představit . ..)

  • ph • 11. červnaec 2015

    http://www.votewatch.eu/en/term8-negotiations-for-the-transatlantic-trade-and-investment-partnership-ttip-motion-for-resolution-vote-.html ako hlasovali českí a slovenskí koloniálni správcovia vo veci TTIP

  • Magnus Maximus • 11. červnaec 2015

    Vstřícná půjčka ? To je protimluv. Myslím že se oba shodneme v tom, že Klause nemusíme, ale on už před časem právě upozorňoval na to, že je třeba si posvítit i na věřitele, protože za dluh můžou dvě strany. Tedy věřitel a dlužník. A mnohdy věřitel má větší vinu na existenci dluhu než dlužník. Anulovat dluhy, tedy neplatit si může dovolit jen silná země. Dne třeba USA. Zatím jsou silné vojensky. Do určité míry si to může dovolit i Rusko. Nakonec v minulosti to už udělalo. Ale Řecko si to dovolit nemůže, takže představitelé takové malé země musí být mnohem zodpovědnější a opatrnější při braní si půjček. Podívejme se třeba na takového Ceausesca v Rumunsku, který byl zastřelen i s manželkou, ne proto že byl jakýmsi diktátorem, ale že se dokázal vyvázat ze západního dluhového otroctví. Za socialismu si naivně půjčil peníze u západních bank. Tím se dostal do otroctví. Západ mu pak obrazně řečeno šlápnul na krk a chtěl aby se Rumunsko odklonilo od SSSR a začalo zavádět kapitalismus. On to odmítl a tedy musel urychleně vrátit peníze. Takže doma Rumuny pomalu sedřel z kůže, ale vyplatil se. Další půjčky Rumunsko už od Západu nechtělo. No Západ mu to pak spočítal. V Řecku je něco podobného. Jde o nekonečné otroctví.

  • Béda • 11. červnaec 2015

    Magnus Maximus,

    Livchváři jsou vždycky velice vstřícní, pokud je potenciální klient „bonitní“ = dokud je mu co protihodnotou (výrazně převyšující vypůjčenou sumu) vzít. Lichváři velice pečlivě zkoumají – a využívají pro to nejrůznější propracované nástroje bonitu svých potenciálních klientů = aby náhodou jejich ze vzduchu „vytisknuté“ peníze nepřišly vniveč, aby se daly materializovat. Pokud hrozí nestabilita, tak jako v Řecku a investice je ohrožena, lichváři hledají jakékoliv cesty jak ji stabilizovat – třeba převratem, fašistickou diktaturou… Ochotni půjčovat jsou do té doby, dokud potenciální dlužník má nějaký majetek. Do té doby jsou velice vstřícní – podbízejí se, klidně nějaké symbolické „%“ věnují na sponzoring půjčky, která jim potenciálně přinese velký zisk. Stát bývá v tomto směru ntím nejlepším klientem. Ukrást je vždy co a náklady se široce rozprostraní na daňové poplatníky (daně, sociální systémy, mzdy ve státním sektoru, veřejné služby) a jejich (státní) majetek, který se rozkrade.

  • Béda • 11. červnaec 2015

    Samozřjemě situaci Řecka měli lichváři předem dobře zmapovanou. Řecko má nádherné ostrovy a důležitou polohu. Natlačením Řecka do EU a schválením eurovalu (nedivil bych se kdyby to měli dlouhodobě v plánu) získali lichváři jistotu, že jim jednotlivé státy postupně kolabující v dluhové smyčce investice bohatě vynahradí.Buďto konkrétní dlužnické státy anebo povinně solidární zbytek Evropy zabraňující na úkor svých důchodců a daňových poplatníků rozsypání pyramidy, hladomorům etc., propuknutí ostré celoevropské krize.

  • fajt • 11. červnaec 2015

    https://www.youtube.com/watch?v=yjO1bMHbDpY – už jsem to tady dával, ale i tak pro aktuálnost si to pustím znova. ..)

    Dneska se s dluhovou pastí lichvářů dá něco dělat, nebude to tak snadné jako před léty, kdy to všechno svinstvo šlo zastavit pouhými slovy, v tuto chvíli to bude bolet, někdo u toho i zařve, ale je tady veliká šance se dostat z kleští a vazalství darebáků, kteří vidí svět jako jedno velké otrocké hřiště. Jestli se bude zase otálet a volit menší zlo ( jako zrovna v Řecku), další generace už nebudou mít ani tucha, jak má vypadat důstojný život a lidojedství budou brát jako přirozenou normu – takže je v podstatě hodina dvanáctá na to, aby lidé ze sebe shodili pijavice, které hrozí, že co nevidět přerostou svého stále vyčerpanějšího hostitele. ..

  • Béda • 11. červnaec 2015

    !!! http://www.nezavisli.blogspot.cz/

    Jalal Suleiman: Syriza nie je antikapitalistickou stranou

  • Béda • 11. červnaec 2015

    Nechápu to. V rozhovoru Blyštivý obraz kapitalismu se rozpadá, Češi nevědí co s tím – See more at: http://www.blisty.cz/#sthash.B4BtzYZP.dpuf Kotrba tvrdí, že přistěhovalci v Británii jsou velkým přínosem. Pak tedy je na místě otázka, proč tápadní imperiální centra vnucují přistěhovalce, kteří jsou ohromným ekonomickým a kulturním přínosem periferním státům skrze kvóty. Proč si je všechny nevemou k sobě domů a nenechají se obohatit samy? Snad se nechtějí solidárně dělit s chudými státy o ten přínos?

  • Sio • 11. červnaec 2015

    Béda napsal
    Kterou konkrétně máte na mysli?

    Tak třeba ty tři taktiky mi připadají dost jednoduché na to, aby Buffet něco podobného prohlásil a pokud ano, rozhodně to nemyslel vážně.

  • Rado Miko • 11. červnaec 2015

    Aktuálně Mukačevo
    https://www.youtube.com/watch?v=EqBkR6naRpM

  • abx • 12. červnaec 2015

    Piakin by povedal, ze vytvaraju vhodne informacne pole, dostali to prikazom z fashingtonu:
    http://www.hlavnespravy.sk/luis-de-guindos-musime-pristupovat-ku-greckym-reformnym-navrhom-s-otvorenou-myslou/644736

  • fajt • 12. červnaec 2015

    Německo se staví na zadní ( chtějí řeky poslat do samotky o vodě a chlebu na pět let ), někteří malí evropští vazalové by řeky vykopali z EU hned – prostě Tsipras to docela dobře mrví, ale určitě odejde do zámořského předčasného důchodu docela v ranci – a vo tomto přeci dneska celé je, ne. ..)

  • hudryper • 12. červnaec 2015

    orinoko napsal
    Globální prediktor? Generální predátor. – Pro mě osobně je to taková améba , pod kterou se vejde kdeco podle momentální potřeby

    Opakující se poptávka po vysvětlení kdo že je oním tajemným globálním prediktorem mne přiměla
    udělat pokus o nepřímou odpověď. Nalézá se v posledním článku na dnešním zvedavci :
    http://www.zvedavec.org/komentare/2015/07/6513-epizoda-5-kdo-financoval-druhou-svetovou-valku.htm
    Jde vesměs o tvrdá fakta, žádné emoce či politické kecy. S konkrétními jmény těch co II .světovou válku vymysleli,přes dvacet let připravovali včetně velké světové krize r.29,financovali modernizaci a technické předpoklady k tomu,aby mohl být Hitlerův režim dostatečně silný k vítězné válce s Ruskem, aby jej posléze zradili a vytvořili koalici proti němu.Cílem bylo zásadní oslabení Evropy
    a v ní hlavně Ruska ,jakož i poválečné nastolení Pax Americana. Hrdinství Rudé Armády a jejího
    velení způsobilo,že tohoto cíle bylo dosaženo jenom napůl…