P. C. Roberts: Nezodpovědnost malých národů

Poté, co falešně obvinil Rusko z porušování smlouvy o raketách středního doletu, se Washington z této dohody stáhl. Čímž zbavil vojensko-bezpečnostní komplex USA nejvýznamnější dohody, kterou Ronald Reagan společně s Michailem Gorbačovem ukončili studenou válku.

Smlouva o raketách středního doletu byla nejdůležitější ze všech smluv o omezení zbrojení, které američtí prezidenti ve 20. století uzavřeli. A dnes ji americká neokonzervativní vláda dává sbohem. Smlouva totiž likvidovala jak hrozbu ruského raketového útoku na Evropu, tak hrozbu útoku v Evropě rozmístěných amerických raket na Rusko. Avšak ještě přednější význam této smlouvy bylo lze spatřovat v tom, že podstatně snižovala možnost náhodného rozpoutání nukleární války.

Raketová historie má za sebou, jak známo, celou sérii případů falešných poplachů. Nu a problém amerických raket, umístěných přímo na hranicích Ruska, spočívá v tom, že takto umístěné neponechávají už Rusku žádný čas na ověření toho, jde-li o útok skutečný, či jen o falešný poplach. Moskvě prostě nezbývá potřebný čas k tomu, aby  navázala kontakt s Washingtonem a vážnost hrozby si tak ověřila. A vzhledem k extrémní nezodpovědnosti amerických vlád pokud jde o zvyšování napětí, a to už od času Clintonova režimu, není pak už ruskému vedení ponechána žádná jiná možnost, než stisknout svůj nukleární knoflík, když se alarm o americkém útoku rozezní.

Washington zatím jen zamýšlí umístit své rakety na ruské hranici, zatímco z dohody o raketách středního doletu se už stáhl. A proč to učinil právě v posledních dnech, je jasné. Pouhé dva týdny poté, co z dohody vycouval, provedl zkoušky s raketou, jejíž vývoj – a nikoli tedy jen její rozmístění – dohoda zakazovala. Nu a jestliže máte za to, že Washington navrhl, zkonstruoval a vyrobil tuto novou raketu za dva týdny, nejste dost inteligentní na to, abyste dokázali tento článek dočíst do konce.

Zatímco tedy Washington obviňoval z porušování dohody Rusko, byl to on, který po celý čas svého obviňování tuto dohodu pošlapával.

Snad i tento další čin americké zrady poučí Rusko o tom, že věřit Washingtonu cokoli o čemkoli je sebevražedným aktem.

Ruská vláda jistě rozumí tomu, že existují pouze dva důvody, pro které rozmísťuje Washington své rakety na ruskou hranici. Zaprvé takto umístěné rakety umožňují Washingtonu útok, který Rusku neposkytne dostatečný čas na odvetu. A zadruhé umožní Washingtonu takovýmto svým útokem Rusku hrozit a tak je podrobovat své vůli.

Jistě, jak první, tak i druhý důvod shledává Washington za dostatečný k tomu, aby riskoval nukleární válku, a to i v tom případě, že se v Moskvě rozezní třeba i jen poplach falešný.

Vojenští analytikové si mohou až dosytosti vyprávět o „racionálních hráčích“, ale jestliže ohrožená a démonizovaná země s nepřítelem na svých hranicích obdrží varování a nemá přitom čas toto varování prověřovat, to je zjišťovat, jde-li o útok skutečný, či jen falešný poplach, jde veškerá racionalita k čertu.

V r. 1988 dohoda Reagana s Gorbačovem takovouto hrozbu eliminovala. A jaký důvod je tedy dobrý k tomu, aby se dnes znovu křísila? Proč mlčí americký Kongres? Proč mlčí Evropa? Proč mlčí americká i evropská média? Proč Rumunsko a Polsko souhlasí s umístěním amerických raket na svých územích?

Vlády těchto dvou zemí nepochybně obdržely pěkný balík dolarů od vojensko-bezpečnostního komplexu, který se už třese nedočkavostí, jak si výrobou nových raket středního doletu namastí kapsu. Ale kde je zodpovědnost oněch dvou zemí? Bez vlád Rumunska a Polska by Washington sám nedokázal vzkřísit hrozbu, kterou Reagan s Gorbačovem uložili do hrobu už před 31 lety. Vždyť dokonce i americký loutkový stát okupovaného Německa odmítl hrát roli hostitele amerických raket. A zato dva mnohem méně významné státy vystavují dnes celý svět riziku nukleární války. A to za pár milionů dolarů, kterými si pár rumunských a polských politiků vylepší příjem.

Rakety na ruských hranicích, které odnímají Rusku potřebný čas na odvetu, představují pro ruskou vládu vážný problém. Očekávám proto, že tato vláda veřejně vystoupí s prohlášením o tom, že už po prvním signálu o raketách startujících z Rumunska a Polska na Rusko přestanou tyto dvě země existovat. Což by snad jak rumunský a polský lid mohlo probudit k uvědomění si nebezpečí, které jim od jejích vlád hrozí.

A proč vůbec nejsou tyto rumunské a polské provokace pro Rusko dostatečným zdůvodněním pro to, aby obě tyto země okupovalo? Posuzovalo-li by se to jako provokativní, pak je na místě se zeptat, není-li provokativnější, když tyto dvě země hostí na svém území rakety namířené proti Rusku. A proč by se tedy za provokativní mělo posuzovat to první a to druhé už ne?

Nikdo není schopen přijít Rumunsku a Polsku na pomoc, a to i kdyby k tomu inklinoval. NATO je vtip. V bitvě s Ruskem by neobstálo ani den. A myslí si snad někdo, že Spojené státy by byly ochotny spáchat sebevraždu kvůli Rumunsku a Polsku?

Kde jsou rezoluce OSN, odsuzující vedle USA i Rumunsko a Polsko za kříšení nukleární války tím, že vítají umístění amerických raket na hranicích s Ruskem? Je celý svět už tak nonšalantní, že nechápe pravděpodobný důsledek tohoto aktu šílenství?

Člověka až napadá myšlenka, že lidská inteligence  už přestala stačit požadavkům dalšího lidského přežití na této planetě.

Překlad: Lubomír Man

0 0 hlasy
Hodnocení článku
Platby

Líbil se vám článek?
Přispějte, prosím, redakci OM na č. ú. 2900618307/2010, nebo přes následující QR kódy.

QR platba 50 Kč

QR platba 50 Kč

QR platba 100 Kč

QR platba 100 Kč

Odebírat
Upozornit na
36 Komentáře
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
zajoch
28. 8. 2019 4:49

Myslím si, že ani Rumuni ani Poláci si na svém území nepřejí jaderné zbraně. Je to záležitost jejich vlád. Ze zkušeností z našich voleb bych řekla, že ve skutečnosti nemají na sestavení svých vlád moc velký vliv a že se nedá počítat s tím, že by uvědomění si nebezpečí, které jim od od jejich vlád hrozí něco na situaci v jejich zemích mohlo změnit. Americká velvyslanectví, která řídí politická hnutí, mám na mysli politické rebelie v jednotlivých zemích, jistě nebudou pracovat ke změně vlád v Polsku a v Rumunsku.

Dana
Dana
28. 8. 2019 16:42

Ha ha, to je zase sranda.
„A proč vůbec nejsou tyto rumunské a polské provokace pro Rusko dostatečným zdůvodněním pro to, aby obě tyto země okupovalo?
Opet se po tisickrate potvrzuje, ze ti, co maji plnou hubu lidskych prav jsou prave ti, co chteji lidskou svobodu zadupavat.
:-)

…Kdyby bouchly atomovky v Polsku, tak by byly Cesko a byvale vychodni Nemecko rovnomerne vyrizene.

orinoko
28. 8. 2019 16:53

Parada, tady si asi soudruzka Dana spletla SERver. Blábol s emotikonem. To vzdycky meluju.
Anebo stačila obslouzit vicero SERveru a duševní potence už je ovšem vepsi.
😎

racek
racek
28. 8. 2019 18:13

No, myslím že tentokrát to Roberts napsal naprosto přesně. USA obvnovalo Rusko, že jeho rakety mohou prodloužit dolet třeba snížením nálože. Rusko obviňovalo USa, že své Tomahawky může odpalovat s sil systémů Thaad a dalších systémů prptiraketové obrany, rozmístěných na hranicích Ruska. Rusko nabízelo inspekci na místě. USA inspekci odmítlo a prohlásilo, že odpálení Tomahawků se systémů protiraketové obrany technicky není možné. Takže pár týdnů po vypovězení smlouvy náhle to jde… USA vládě už dlouho nevěřím ani slova. Teď ještě celní válku proti spojencům… kolik chybí k té opravdové? V téhle situaci totiý Rusku zbývá jen hrozit odvetou. A ta… Číst vice »

Bety
Bety
28. 8. 2019 18:15

Myslím, že se pan Craig mýlí v tom, kam by směřovala hlavní odveta.
A uvázat si na krk Poláky? To je to poslední, co by si kdokoli, včetně Ruska přál.

Dana
Dana
28. 8. 2019 21:44

Velmoci se navzajem hlidaji a obyvatelstvo se strachem klepe. A tak to ma byt. Obcane semknuti proti nepriteli se pak daji lehceji ovladat. Hadka USA s Ruskem okolo raket se uz vede 10 let. To kdyz se zjistilo, ze Ruska Federace instaluje Iskandery v Kaliningradu. Napred Kreml tvrdil, ze tam zadne rakety nejsou, pak, pri dukazech priznal za ano, ale, ze to je vyjimka na urcitou dobu manevru. No a ted verejne instaluje balisticke rakety M 9k 720. Rusko se citi ohrozeno. Nemam namitek, at se ohrozene citi. Tomahawky jsou zastarale. Vsechny zbrane, o kterych se mluvi dnes verejne jsou… Číst vice »

Martin (už bez taky m)
28. 8. 2019 23:21

Dano často píšete co rozzlobí – nejen „svůj názor“. Tentokráte se překonáváte. Nemyslíte a nejspíše už nechcete žít. Jinak si takovou míru zaťaté hlouposti nedovedu vysvětlit. Vždyť tady se hraje o mnoho více, nežli o to že někdo „otevírá historická vrátka“ i k „navrácení území dnešních USA historicky místním obyvatelům…“ RF po mém soudu- který jsem (nejen zde) dal na vědomí již před léty v případě „aktivizace“ základen v Polsku a Rumunsku tyto IHNED „sfoukne“ /“anihiluje“. Pak budeme už konečně přesně vědět kdo že ve skutečnosti došel nejdál v „Hvězdných válkách“… Nejpozději v té době se dovíme, proč „seskupení šrotu“… Číst vice »

Botičky od Diora
Botičky od Diora
29. 8. 2019 5:24

Podle amerického ministerstva obrany činí částka vojenské pomoci poskytnuté Washingtonem Kyjevu od roku 2014 1,5 miliardy dolarů.
A pak se američtí darebáci diví co jim chystají Rusové v Karakasu a na Kubě :-)))

Martin (už bez taky m)
29. 8. 2019 7:24

Přeji všem mír, zdraví a klidný život. Takový je sám o sobě krásný. Tichá radost každého „všedního“ dne. Vždyť každý je svým způsobem neopakovatelný a můžeme se alespoň snažit aby byl i krásný a dobře, naplno prožitý. To znamená i pro ty kolem, jen pro sebe nežijeme nikdo. Ano- i ta radost z rozkvetlých kytek na zahradě souseda, společně opravovaná cesta, společně sdílený tichý potůček, ptáci zpívající pro všechny kolem… A klid a mír hlavně „malým“ národům, pochopení pro ty „velké“ a pochopení od nich k těm „malým“ kolem. Život stále může být i krásný, pokud se člověk nezblázní a… Číst vice »

racek
racek
29. 8. 2019 21:47

No, milá Dano, Kaliningrad bychom měli vlastně nárokovat my, neb ho založil osobně Přemysl Otakar II, pod názvem Königsberg. Z té doby tam zůstala sna jen brána s erbem českého krále … Milý pane Martine, výstavba lodí a stav loďstva v Rusku je vlastně z nouze cnost. Letadlové lodě potřebuje (budeš se dit, ale hlavně na ochranu raketových ponorek za hranicí doletu pozemních letadel), bohužel na jejich výstavbu chybí prostředky , doky, kapacity i zkušenosti. Plány Uljanova zůstaly na Ukrajině a ta je prodala Číně. Ta teď začla stavět modernizovanou variantu právě Uljanova. Rusku chybí torpédoborce a z křižníků třídy… Číst vice »

Martin (už bez taky m)
30. 8. 2019 7:58

RF z principu své vojenské doktríny a pro obranné vojenské využití LL nepotřebuje. Pro ochranu raketových ponorek už vůbec ne- jejich výzbroj je zcela dostatečná pro provedení případného odvetného úderu z takové plochy a z takové vzdálenosti, že… Zvýšit dolet raket byla levější varianta. Nepochybně by se při stavbě takových jednotek mnohé naučili a osvojili si dovednosti- otázka k čemu by jim zrovna nyní byly. Co se týče lodí „oceánské třídy“, raketové fregaty zcela stačí. A co se racku týče „druhého loďstva světa“? Ano, RF potřebuje loďstvo, zejména moderní „civilní“. Ano -loděnice schopné stavět vlastní velké lodě- nejen ledoborce. Ale… Číst vice »

Martin (už bez taky m)
30. 8. 2019 8:24

A co se ponorek týče, po (dle úrovně vynikajícího šachisty či hráče GO) dosažení „potřebného počtu“ velkých, kapacitních jednotek (cca 12-15 ks) zcela postačujících ke zničení protivníka typu „kontinentální velmoci“ (a dnes tedy bohužel i života v dnešní podobě na Zemi) přejdou opět ke stavbě levnějších a menších- ale „sakramentsky výkonných“ a „plavidel s pestrou paletou možností“ aby rozšířily „moduly možných reakcí“ na ohrožení. Pro projekci „hrozby“ jsou ostatně dostatečné. I Dieselelektrická (či na vodíkový pohon) ponorka s cca 12 „kvazikalibry“ je sakrametsky“ účinná zbraň. Zvláště když může operovat ve skupině, s vzájemnou podporou, je snáze „zajistitelná“ (a nesnadno zjistitelná),… Číst vice »

Martin (už bez taky m)
30. 8. 2019 8:37

Dále je to otázka „bolesti ze ztráty“: náhrada jedné či několika zničených „Varšavjanek“ je operativně jednodušší, snadnější- mj. i co se výcviku specialistů týče, zajištění paliva, výzbroje, atp. Potopení LL (ale zcela postačí i jen její vyřazení z provozu např. likvidací – vyhořením- kabelů, sítí či letálním narušením SW) naproti tomu představuje obrovský problém, váže značné síly a je „morálním úderem“ de facto na úrovni kapitulace… Tvrdím že RF nic z toho nepotřebuje, a proto raději půjde cestičkou těch „nenápadných bodavých vos“ á la „Varšavjanky“… Postačí – nepochybně. Navíc „modulovost“ výzbroje i možnosti se dále výrazně zvětší s nasazením výkonnějších… Číst vice »

Martin (už bez taky m)
30. 8. 2019 8:52

+ další „nepodstatná maličkost“ součástí POZITIVNÍHO PŮSOBENÍ VE SVĚTĚ je i PRODEJ ZBRANÍ RF – účinných, nicméně s jejichž hrozbami by se v případě „zešílení nakupujícího“ RF dokázala vyrovnat. Působení svazu LL je v podstatě co se fyzické realizace výhod týče ZCELA ZÁVISLÉ NA VÝKONNÉM, NEUSTÁLE MODERNIZOVANÉM PALUBNÍM LETECTVU. A kolik zemí – v jaké kapacitě a jak ještě dlouho vůbec- si může dovolit cvičit a udržovat takové palubní letectvo?? Zkuste prodat LL- množství kupců – a tím i potenciálních hrozeb pro „nepřítele mého nepřítele“ je silně omezené. Zato prodat výkonnou diesel-elektrickou ponorku s „rekdukovanými“ kalibry?? RF prodává, a zpět… Číst vice »

PPK
PPK
30. 8. 2019 13:42

Martin (už bez taky m) – Vaše vojensko strategické hodnocení tématu imho nemá chybu! Chladně objektivní, srozumitelné, konkrétní, logické. Ostatně – představy fandů a účelových „přátel“ USA o údajné aktuálnosti strategie minulých válek a o roli USA coby mezinárodního četníka nejen ve zbraních, ale zároveň i v obchodu a v diplomacii jsou též už taktikou minulosti, nikoliv předvídavostí možných událostí budoucích. Ano, Trump sice tlačí do první linie své mo-mentální vazaly a vypovídáním jaderných smluv naznačuje, že má v záloze již zbraně účinnější, ale faktem je, že evidentně válčit nechce, protože jeho státu k tomu chybí zdroje. Doma má výbušnou… Číst vice »

Gatta
Gatta
30. 8. 2019 15:52

Re PPK – na základě Vašeho příspěvku – teď jen momentální myšlenka – otázka … „Co když Trump, nebo někdo jiný, prostě nechá úmyslně dolar opravdu tvrdě zdevalvovat ???“ Ano tu nepochopitelnou záložní měnu téměř celého světa. A znehodnotí tak všechny dolarové úspory, dluhopisy, akcie, změní hodnotu dluhů … Pochopitelně by vybrané měny (pro zasvěcené) přežily – napadá mě třeba CHF a možná brexiknutá Libra. USA byly, jsou a budou velká a bohatá země a takové velké dolarové DELETE s přechodem na jinou měnu, či na zlatý standard … ??? by mohlo mít zajímavé důsledky. Říkám – jen to mihlo… Číst vice »

Aleš
Aleš
30. 8. 2019 22:16

Martine, PPK, zajochu: Pan prezident Zeman v pravidelném pořadu na TV BARRANDOV Týden s prezidentem včera vysekl poklonu internetovým diskusím, že se na nich dočte mnoho zajímavého. Tak nějak mě těší, že mám podobný vkus. https://cz.sputniknews.com/slovensko/2019083010607508-blaha-fasismus-je-v-prvni-rade-protislovanska-rasisticka-ideologie-a-v-rusofobii-ma-dnes-zuriveho/ https://cz.sputniknews.com/ceskarepublika/2019083010607548-nenecham-slapat-po-pamatce-tech-diky-kterym-dnes-zijeme-objevilo-se-video-jak-muz-strhava-plachty/ Je jedno, zda se nám navaluje z Navalného, Čaputové nebo fašistů z TOP 09 či Milionu chvilek proti demokracii. Je to jedna pakáž a svoloč vyznávající ty jediné správné evropské západní hodnoty. Jen marně přemýšlím, které že to jsou. To co mne napadá, jsou lži, pokrytectví, vraždy, zotročování, loupeže a genocida Slovanů a Židů. Ryzí fašismus, který se snaží zakrýt máváním tibetkými vlajkami,… Číst vice »

PPK
PPK
30. 8. 2019 22:45

Gatta: Bankéři v kapitalismu záměrně a trvale znehodnocují měny tím, že peníze půjčují na lichvářský úrok. No a aby dlužníci měli CO a ČÍM splácet, tak bankéři tisknou další papírové peníze, v krizích zbrojí a nechávají ničit předražené civilní výrobky, jen aby udrželi ceny. Tam je základ inflace, přičemž teprve devalvace je přiznáním toho stavu. Aby však nebyla přiznána příčina, tak bankéři po vzájemné dohodě definují znehodnocení své měny ZÁSADNĚ vůči jiným zahraničním měnám kolegů bankéřů pomocí systému společně vymyšlených(!) kurzů, přičemž veřejnosti tvrdí, že devalvace měn domácích nutně implikuje zvýšení kurzů měn cizích. U nás po r.89 stačilo 10… Číst vice »

Gatta
Gatta
31. 8. 2019 2:14

Re PPK – pravda, pravda … S tou inflací – obecně je za ní považováno takové jakési „povinné“ roční zdražení všeho. Ale inflace je ve skutečnosti nadbytek peněz vůči zboží (obecně). Pokud jsou nadbytky opravdu velké, tak to končí obvykle prudkým růstem cen nemovitostí. Ono samotné zvyšování objemu měny ( např. 3% ročně) je OK, pokud to číslo koresponduje s růstem REÁLNÉ ekonomiky – více bot, více obilí … ale to vše je při volné a spekulativní tvorbě cen vlastně stejně jen chiméra. Potom i úrok 3% není lichva, ale udržuje věřiteli reálnou hodnotu poskytnutého úvěru. Teď k tomu dolaru… Číst vice »

Martin (už bez taky m)
31. 8. 2019 8:11

Velmi solidně sepsáno
Pakt Molotov – Ribbentrop – efektivní tah krizového managementu
http://www.novarepublika.cz/2019/08/pakt-molotov-ribbentrop-efektivni-tah_30.html
Někdy je ta „zodpovědnost“ velkých národů opravdu také dost „legrační“…
Jen nenávistné reakce dnešních „komunistobijců“ v „diskusi“ pod článkem nemá vůbec smysl číst.
Jejich mentální ubohost a „světový kapitalistický názor“ jako bezohledných gaunerů založený na bezbřehé nenávisti ke všemu sovětskému či ruskému vylučuje aby jejich bláboly brali skutečně dosud soudní lidé vážně.
To je totiž akorát úroveň „neziskového“ člověka v plísni…

Martin (už bez taky m)
31. 8. 2019 8:17

Nemělo by úplně zapadnout:
Nazarbajev zve lídry jaderných velmocí k jednání
http://casopisargument.cz/2019/08/31/nazarbajev-zve-lidry-jadernych-velmoci-k-jednani/
Myslím, že toto není „vrchol pragmatismu“ a nevydrží to, nebude dlouho fungovat:
Z italské politické krize vítězně vyšel premiér Giuseppe Conte
http://casopisargument.cz/2019/08/30/z-italske-politicke-krize-vitezne-vysel-premier-giuseppe-conte/
Tipuji, že tímto se „pětihvězdní“ už vyčerpají, a v dalším kole zvítězí Salvini

PPK
PPK
31. 8. 2019 15:49

Re Gatta: Při vzpomínce na Výmarskou republiku se říkávalo, že v době inflace se pro bochník chleba jezdilo s trakařem peněz, protože chleba je jídlo, jíst se musí a papírovou hmotu peněz jíst nelze. Když totiž dostanete hlad, máte životní nutnost nakrmit svůj žaludek, abyste nezemřel. Pak primární cena chleba pro Vás bude obrazem jeho vysoké hodnoty pouze pro Vás, ale nikoliv pro pekaře a bude dána jako hodnota vysoká jen jeho nedostatkem pouze u Vás, ale nikoliv u toho pekaře. A prosím, vynechme zatím z pozornosti ceny nějakých velkých nemovitostí a zůstaňme ve svých úvahách jen u vztahu chleba,… Číst vice »

PPK
PPK
31. 8. 2019 16:00

Re Gatta: No a teď si představte, že je tomu hospodářsky takříkajíc obráceně: Jste pracovitý čínský pekař a Vaše měnové peníze (dejme tomu modré papírky) tiskne Váš čínský bankéř a vaším zákazníkem je světový spekulant, který chleba nepeče, ale jíst ho potřebuje. A také, že i zákazníkovy „světové“ měnové peníze tiskne jeho bankéř a dejme tomu, že to jsou nějaké papírky barvy zelené. Na začátku se ti bankéři „jako“ dohodnou na kurzu těch měn 1M-odrá = 1Z-elená. Dále se dohodnou na ceně 1 chléb za 1Z spekulantovy měny. Pak ale Váš bankéř zjistí rostoucí spekulantův hlad a tak jeho bankéři… Číst vice »

Gatta
Gatta
31. 8. 2019 20:15

Re PPK – jen krátce – asi bych to popsal trochou jinak, ale souhlas. Nadhodnota samotná a její koncentrace je základ civilizace. On i organizátor (podnikatel) je součástí její tvorby, dokonce i půjčovatelé prostředků (banky) mohou být podmínkou pro výrobu a tvorbu nadhodnoty nutné pro placení (třeba) stavitelů či vědců a umělců. Vše je ale věcí míry !!! – výše daní i dobrovnost placení, či alaspoň souhlas s jejich použití. A to je dáno mocenskými vztahy ve společnosti . Někde jsem teď četl postřeh: „Podívej se kdo neplatí daně – to je skutečný vládce „. V obsáhlé a zajímavé knize… Číst vice »

PPK
PPK
1. 9. 2019 3:32

Re Gatta: Děkuji Vám za inspirativní tip na knihu „DLUH – prvních 5000 let“. Asi mne již názorově znáte natolik, že si domyslíte, kam ve výčtu „věd“ řadím nejen obory typu ekonomie, pojišťovnictví, politické ekologie, ale i náboženství nebo práva a proč občas nejdu daleko pro kritická slova „účelový výmysl“. Totiž: K užitečným činnostem a vědám (a to nejen přírodním), kde se něco poctivě dělá, zkoumá nebo hledá a z vybádaného pak následují logické závěry, experimenty, či reálné projekty, k těm mám úctu. A možná Vás udiví, že mám stejnou úctu i k umění, jež má základ ve zvládnutém řemesle,… Číst vice »

Gatta
Gatta
1. 9. 2019 8:08

Re PPK
Na obalu knihy DLUH se sice pochvalou přiživuje Tomáš Sedláček, autor ovšem není ekonom, ale antropolog.

Na té otázce možnosti zásadního zvýšení daně z nemovitostí jsem chtěl jen demonstrovat, jak snadno (několik hlasování) by šlo uvést spoustu občanů do úplně jiného, mnohdy neřešitelného ekonomického postavení.

Viky
Viky
1. 9. 2019 12:01

Milá Dano, …. Hadka USA s Ruskem okolo raket se uz vede 10 let. To kdyz se zjistilo, ze Ruska Federace instaluje Iskandery v Kaliningradu. Napred Kreml tvrdil, ze tam zadne rakety nejsou, pak, pri dukazech priznal za ano, ale, ze to je vyjimka na urcitou dobu manevru. No a ted verejne instaluje balisticke rakety M 9k 720. Rusko se citi ohrozeno. Nemam namitek, at se ohrozene citi. …. A co když je to trošku jinak? Proč začínat od ruské reakce? Nebo tomuto rozmísťování vůbec nic nepředcházelo? Žádná „naprosto nevinná“ protiraketová obrana. (ona protiraketová obrana uprostřed Evropy proti „hrozbám“ ze… Číst vice »

orinoko
1. 9. 2019 12:32
orinoko
1. 9. 2019 13:05

Doporučuji návštěvu MarketsInsider. Dal bych sem odkaz , ale nejde to běžným zpusobem. A jsem po včerejšku příliš liny, než abych zkoumal , jak se to dá udělat jinak.
V nohách mám ne 1000 mil, ale skoro 100 km kolmo.
Doporučuji článek o dopadech émerickych sankcí na Cinu a její reakce na émerický market.
Donald nebude zvolen. Emeriku postihne drahota zvici českého Drahose.

orinoko
1. 9. 2019 13:07

Opravuji : Business Insider.

Gatta
Gatta
12. 9. 2019 8:20

Gatta napsal
Gatta

No, netrvalo to moc dlouho a první (ne vlaštovka) vrána už se objevila:

https://www.parlamentnilisty.cz/galerie/foto/Rozpustene-a-vypustene-12478
Rozpuštěné a vypuštěné
Mimořádná schůze zastupitelstva Prahy 10 skončila neschválením jejího programu. Jediným bodem byl přitom návrh neschválení prudkého navýšení daně z nemovitosti

Gatta
Gatta
12. 9. 2019 8:24

PS – reakce k mé výše uvedené k diskuzi s panem PPK.

***
Schválně – o kolik myslíte, že by lidi snesly zvýšení daně z nemovitostí… 2x … 10x …???

***
Na té otázce možnosti zásadního zvýšení daně z nemovitostí jsem chtěl jen demonstrovat, jak snadno (několik hlasování) by šlo uvést spoustu občanů do úplně jiného, mnohdy neřešitelného ekonomického postavení.

Irena
12. 9. 2019 11:28

Nu, asi jste si nevšimnul, že nás do takového ekonomického postavení, mnohdy neřešitelného, postupně dostávají zvyšováním paušálních plateb (nezávislých na spotřebě) na kde co. Ty šroubky se utahují pomalu, ale zato stabilně.

PPK
PPK
12. 9. 2019 12:32

Re Gatta: Schillerová dobře ví, že v Praze je daň z nemovitostí poloviční oproti jiným středním a větším městům Česka a že bytové kšefty v Praze s podnájmy pracujícím venkovanům jsou pro Pražáky velmi výnosné. A navíc, že daně z nemovitostí si ze zákona určují a inkasují přímo města a kraje, nikoliv vláda. Takže, já teď vskutku nevím, jak jste došel k závěru, že „… snadno (několik hlasování) by šlo uvést spoustu občanů do úplně jiného, mnohdy neřešitelného ekonomického postavení…“

Gatta
Gatta
12. 9. 2019 14:51

PPK napsal Re Gatta: Schillerová dobře ví, že v Praze je daň z nemovitostí poloviční oproti jiným středním a větším městům Česka a že bytové kšefty v Praze s podnájmy pracujícím venkovanům jsou pro Pražáky velmi výnosné. A navíc, že daně z nemovitostí si ze zákona určují a inkasují přímo města a kraje, nikoliv vláda. Takže, já teď vskutku nevím, jak jste došel k závěru, že „… snadno (několik hlasování) by šlo uvést spoustu občanů do úplně jiného, mnohdy neřešitelného ekonomického postavení…“ Popravdě nevím jaký je poměr daně z nemovitostí vůči příjmům (i důchodců) v Praze nebo jinde v ČR… Číst vice »