Ne, není to apríl. Koronavirové šílenství v kombinaci s volbami je pro vládu ideální doba v tichosti realizovat jeden z údajných slibů panu prezidentovi. Kontroverzní, ekonomicky nevýhodný a ekologicky katastrofální kanál propojující Dunaj s Odrou a Labem je skutečně na pondělním programu vlády. K tomuto jednání připravené usnesení ukládá „zahájit přípravu Oderské větve v úseku Ostrava-Svinov – státní hranice ČR/Polsko – (Koźle) jako první části propojení Odra – Dunaj“. Podkladem pro toto rozhodnutí vlády je studie proveditelnosti, která je podle Českého svazu ochránců přírody, ale i dlouhé řady dalších odborníků účelově vytvořená, neobjektivní, zcela nedostatečná…
DOL je nerealizovatelný bez zničení krajiny bezmála celé Moravy i kusu Slezska. Situaci u nás v ČR je třeba řešit obnovou přírodních struktur v rozumném rozsahu, ne opakem. Za částí such i povodní, rozpadem lesů je naivní lidská víra v kontrolu zprůmyslněné a značně degradované krajiny. Je to naprosto neudržitelné pojetí. Naopak by lidi bylo třeba zaměstnat v změně funkce části melioračních systémů, obnově stovek km mezí a tisíců ha remízků a mokřadů vhodně rozmístěných v krajině, v návratu kvalifikované práce lidských rukou v lesích. Tady jsou po mém soudu v každém kraji i tisíce pracovních míst, které by generovaly… Číst vice »
To je naprostá co co ti na. I když pominu technickou realizaci, tak přicházíme do doby, kdy se bude muset otáčet na dlani každý pětník. Spekuluje se o uzákoněném základním příjmu. Z čeho ho chtějí zajistit , když o důchodech mlaskají samé zápory? Nebudou 2% na armádu, a tento megalomanský idiotský projekt, o němž sní Zeman, bude jen dublovat současné dopravní struktrury. – Vyhozené peníze na potenciální ekologickou katastrofu. Křížení vodních toků na způsob akvaduktů, těžká neznámá v případě povodní, už teď je jasné, že spočítaný rozpočet by nabobtnal do šílené výše, jako se to vždycky stane u podobných projektů,… Číst vice »
Jako varování si dovoluji připomenout železniční projekt Donau-Moldau-Bahn. Ten ležel na stránkách německých webů léta ( Na stránkách města Řezna dokonce v češtině). Termín dokončení: 2015. Současný stav – autobusem z Prahy do Mnichova, železnice z Prahy do Plzně zrychlena nikoli na 200 km/h, ale jen na 140 km/h někde, do Berouna ani to ne. Realizován je akorát tunel z Rokycan do Plzně. Do Domažlic není ani elektrifikováno. (Wikipedie má heslo) Přitom o peníze jistě půjde, ale dokončení DOL již budou řídit jiné vlády, teď se budou čerpat peníze. Mezitím z přepravovaného zboží vymizí černé uhlí, kterého jsou dnes plné… Číst vice »
Položme si, prosím, otázku a zkusme přemýšlet: Je ten kanál DOL jen Zemanova a Babišova bezúčelná libůstka, anebo ten projekt má racionální jádro právě dnes, v době světové bankovně kreditní krize? V době, kdy pod záminkou globálního zkoušení uměle vykonstruované biozbraně – koronaviru – všude stojí ekonomika fakticky jen proto, že těch vytištěných zelených peněz v sejfech bank je habaděj, ale v peněženkách lidí jich je málo? A proč lidé práce mají dnes těch peněz málo? Inu proto, že si je nemají kde a jak poctivě vydělat, jelikož soukromí majitelé výrobních prostředků si řekli, že už nemají důvod, právě nyní… Číst vice »
Panama také nedisponuje vlastní armádou. 87% HDP vzniká ve službách. Ale má vodní cestu, jednu z nejdůležitějších na světě. Tu bychom mohli stavbou DOL získat také, její význam by pochopitelně byl menší, ale byla by naše! Naše… Opravdu? Nebo by musely investovat zahraniční firmy a zisk by si později odvezly? Jaderná elektrárna Dukovany řešila skutečně hrozící energetickou krizi. Temelín byl vybaven modernější elektronikou, než kvákala v areálu umístěná nástěnka pro širokou veřejnost, sestavená propagandistickými ideoaktivisty (část elektroniky mi prošla rukama, takže sdělení typu ,,to, co jsi viděl, není pravda “ uznávám jen MUDr. Plzákovi pro specifické situace, v technice nikoli).… Číst vice »
V rámci možností jsem prolezl kdeco. Včetně odkazované diskuse. Celá ta záležitost je nějak akutní. Aby se to dalo ale nějak uchopit, tak je nutno hned na začátku stanovit nezbytný základ. – Nějaké analogie s Panamou a Suezem ihned vynechat . Stačí se podívat na mapu a je to jasné. A pak také ještě aktuální pohled do technikálií. Přepravní tonáž, frekvence, údržba, perspektiva…. To DOL jednoznačně vylučuje. – Potenciální přínos pro zaměstnanost: V době bagrů, buldozerů, jeřábů a další mechanizace je přínos pro zaměstnanost zcela iluzorní. Případné uvedení do provozu rovněž. Pokud někdo neví, co tím myslím, tak ať si… Číst vice »
Velmi komplexně popsáno, tak jen pár poznámek …
Vše co je předkládáno jako „akutní“ je podezřelé, jako nabídka zázračných předmětů po telefonu, typu: „Nabídka platí pouze dnes – musíte se ihned rozhodnout“. Pak je vždy menší riziko odpověď NE.
Jistě jsou situace, kdy je potřeba neváhat ani vteřinu (střtnutí s potenciální ženou svého života, při koupi vhodné nemovitosti …), ale to není tento případ.
A ještě otázka – to budeme stavět po, nebo před – atomkama, dálniční sítí, obchvatem Prahy, opravou 3000 havarijních mostů, zavedením nepodmíněněho příjmu … nebo až po nalezení Štechovického pokladu pod Řípem ?
Děkuji orinoko, přesně. Nebylo by co vozit na takovém pro přírodu naší země giga-mega- projektu, který by nikdy nebyl úplně hotov, a znamenal by zcela zásadní, již pak nezměnitelnou technickou pseudotransformaci krajiny naší země. Ale právě ta PŘÍRODA a KRAJINA JE ZÁKLADEM FUNGOVÁNÍ LIDSKÉ SPOLEČNOSTI- NE NAOPAK !!! Pokud jsem správně pochopil Idiotronica, je proti a „alegorii“ s Panamou nemyslel pro DOL ale naopak. Myslím že nesrovnatelnosti si je naprosto vědom. Tzv. „DOL“ znamená OBROVSKÁ RIZIKA úplného znefunkčnění krajiny. My nejsme Rusko, mimochodem i taková obryně jako Volha má problémy s množstvím zásahů na horním-středním toku, průplavy se všude nešíří… Číst vice »
Tady člověk něco vrací. Tak, jak to lze , a ještě k tomu s perspektivou. Ani jsem netušil, že světový unikát – přesun kostela – se udál mimo ideální horizontálu. Neuvěřitelný český výkon, který nebyl primárně hodnocen na stupnici finančního vývaru. Za to se tedy stydět rozhodně nemusíme.
Za DOL už dneska ano.
https://stars24.cz/zpravy/z-domova/22708-most-ma-duvod-k-radosti-vzniklo-nove-mostecke-jezero
Kanál propojující Dunaj s Odrou a Labem , co je vlastně ten „kanál“? No přece řeka Morava!!! Morava se má změnit na kanál a propojit tři řeky v názvu: Dunaj řeku prameníci v Německu a protíkající Rakouskem,Slovenskem, Maďarskem, Chorvatske, Srbskem,Bulharskem a Rumunskem, Odru pramenící u nás a protékající Polskem a Německem a Labe pramenící u nás a protékající Německem. Řeka Morava se má změnit na bezejmenný kanál (kdo by taky kanálu dával jméno?) a při tom má být katastrofálně zničena ekologie, hospodářství i vzhled naší krásné Moravy. V čím je to zájmu? Je zajímavé že např. v Německu jsou kanály… Číst vice »
Vstoupit do diskuze…“Řeka Morava se má změnit v bezejmenný kanál“
Řeka Morava je po celé délce toku již dnes regulovaná a úprava pro účel lodní doprav nebude mít velký dopad na stávající stav.
Jak podle Vás zničí vodní cesta hospodářství? Opak je pravdou. Už jen nárůst turizmu při jejím rekreačním využívání, které naprosto nepochybně bude (viz Baťův kanál).
Viděl jste někdy lodní provoz například na tzv. Mainz kanálu spojujícímu Dunaj a Mainz? DOL je srovnatelně využitelné dílo.
Ty si odporuješ. Mezi avízovanou lodní dopravou řekněme až kontejnerového typu nebude žádný prostor pro turistiku. Kdo by se chtěl prohánět na olejnaté , mastné vodě? Koupat se tam…
Vy zastánci stavby DOL si musíte ujasnit, co vlastně chcete. Protože jeden účel odporuje druhému. Znám tento typ argumentace. Modrým idiotům je vlastní. Nevěděl jsem, že jsi modrák.
Aby zamýšlená lodní doprava měla smysl, tak se na to budou muset postavit příslušná plavidla. Čím větší , tím lépe. Na lidi se bude z vysoka kálet. Dobří budou až tehdy, kdy kanál nebude vynášet ani zlámanou grešli.
Vstoupit do diskuze…Plavil jste se někdy po vodě? I třeba dost frekventované? Souběh nákladní a turistické dopravy je BĚŽNÝ (zažil jsem ve Francii, Holandsku a Německu). Plout po Labi a přilehlých kanálech je vysloveně zážitek. Po Dunaji tuplem.
Z toho nikterak neplyne, že na něco takového máme vyhodit 100 000 000 000,-Kč.
To se hodně držím při zdi … tak prý 600 mld. Tak to nakonec bude jeden bambilión.
V diskusi na Seznamu pod předmětným článkem si vychlastal svoje občan Babák i Platfus Ovarov. 85% je proti. Této vládě dávám čas do vánoc. Poté ji potopí formou DOL socanský kontryHELL:
DOL má své opodstatnění. Vodní cesta spojující moře není úplně tak blbý nápad.
Dá se odůvodnit i z pohledu zadržování vody v krajině. Plavební kanál je v podstatě soustava nádrží se zdymadly.
Jedná se velkou stavbu, se zásahem do krajiny. Bude mít spoustu kritiků ze všech možných úhlů.
Zajímalo by mě, jak by dopadl dnes záměr vybudovat vltavskou kaskádu. Mnohem zásadnější zásah do krajiny. Uskutečnila by se stavba, nad kterou se dnes už nikdo nepozastaví a o její oprávněnosti a opodstatněnosti nikdo moc nepochybuje?
To se mi snad jenom zdá! Toto napíše člověk, který má údajně firmu. Já mám také nápad. – Odstěhovat celé Česko do Austrálie. To by bylo prima. Jako nápad rozhodně. Jsem laik, ale mám pocit, že vodní dálnice, byť třeba větvená, není zrovna optimálním řešením pro zadržení vody v krajině. Případný nedostatek vody totiž postihne všechny vodní dálnice stejným dílem. Vodu si v rámci svých možností zadržuje sama příroda, pokud na ní ovšem člověk nezkouší svoje pitomé nápady. Jak to bude s lužními lesy u Lanžhota, až tam najedou bagry a buldozery? Co různé poldry, nivy a mokřady , které… Číst vice »
Vstoupit do diskuze…Trvám na tom, že vybudování vodní cesty spojující moře je PŘÍLEŽITOST a že přínosy vyváží ztráty.
Vážně? Tak nám to tady kvantifikuj. Zatím se to začíná jevit, že jsi do realizace nějak zapojen. Ale dále. Jak bude rozdělena odpovědnost , až poletí jeden průs@r za druhým. A tady je potenciálních průs@rů nekonečná řada. – Finační – vždycky takovéto akce bobtnají. Všude na světě. – Ekologický – nesmyslný projekt, který má sloužit úzké skupině „investorů“ bez ohledu na krajinný a civilizační dopad. – Politický – má ten projekt někdo ve stranickém programu? A kdo? Jak ho lidem prodává? Asi jsem nějaký nevědomý. Taková partaj by šla rychle do kytek. – Ideový – na stavbu tohoto průs@ru spotřebujeme… Číst vice »
Admirále je to jinak. Myslím že jak zde trefně poznamenal orinoko, do jisté míry v minulosti se proměna krajiny dělala z konkrétních důvodů. I když Vltavská kaskáda je velký zásah, jde o povodí jedné větší řeky, a ochrana sídel takového významu (obyvatelnost, tehdejší i dnešní průmysl) měla spolu s dílčí dopravní funkcí svůj význam, a do značné míry zůstal zachován. DOL znamená „přepsání morfologické mapy republiky“, zcela zásadní dotčení všech tří povodí a vznik dopravního hybridu DOSLOVA PRO NIC. Peníze do koridorů a dálnic jsou pak z hlediska vlivů na krajinu něčím co musíme doplnit ještě i „vodní cestou“ –… Číst vice »
Tady jeden ekvivalent , který překonává rozvodí. Dost katastrofa nehledě na to , že z určitého místa by došlo k duplikaci. DOL by ovšem byl podstatně delší.
https://ct24.ceskatelevize.cz/regiony/2829719-na-pruplavu-ryn-mohan-dunaj-klesa-preprava-zbozi-pocet-vyletnich-lodi-s-turisty
Tak vláda prý schválila první čmrdlíky na buldozery na Ostravsku. Tím u mě občan Babák skončil. Je to nevolitelný vůl. Právě podruhé mohutně zabodoval , aby za rok volby projel poté, co už se stačil formátoval na Bělorusku. Je to to dost velký amatér – Nazdar , lidi. Vybetonuju vám Hanou, z Lanžhota udělám mezinárodní letiště … Mohl by to svěřit humanitárnímu bombardování – třeba by to vyšlo levněji. Volám : mezinárodní letiště do každého krajského města. Namísto ochrany vlastního půdního fondu jej úplně znehodnotíme , abychom základní žrádlo mohli vozit odjinud tak dlouho, než na nás ten někdo uvalí… Číst vice »
Nemohla jsem si nevzpomenout, jaký otřesný dopad má lodní doprava na oceány.
Nemohla jsem si nevzpomenout, že Panamský průplav má sice význam pro světovou dopravu, ovšem poplatky za jeho používání končí zcela jinde než v Panamě.
I naprostému laikovi jako jsem já je zřejmé, že dopady na krajinu a spodní vodu rozhodně nestojí za možnost projet se betonovým korytem.
A řeči o tom, že vše pro turisty je to nejdůležitější na co bychom se měli zaměřit mi lezly na nervy už před třiceti lety .Ovšem krátkodobý prospěch majitelů pozemků, případně stavitelských přicmrndálků může být výrazný.
Zajímavé odkazy:
https://www.idnes.cz/zlin/zpravy/plavebni-komora-belovsky-jez-spor-ekologove-batuv-kanal.A191106_512462_zlin-zpravy_ras
https://arnika.org/ricni-doprava-a-jeji-ekologicke-problemy
https://www.eca.europa.eu/Lists/ECADocuments/SR15_01/SR15_01_CS.pdf
A tady jedna česká šílenost. Když debil začne snít, tak to opravdu stojí za to.
https://www.stoplusjednicka.cz/proc-ztroskotal-ambiciozni-ceskoslovensky-plan-na-stavbu-tunelu-k-jaderskemu-mori
Mám před sebou bakalářskou práci z roku 2011, která posuzuje dopravu jako celek. Velmi dobře si vzpomínám , jak vypadal vpád krize 2008-2009 do Česka. Ze dne na den prakticky! se ze silnic vypařila nákladní doprava. Ale nakonec po socíkovské záchraně banksterů /sic/ se podařilo zažehnout ještě jeden vzestup vzhůru – konzumace do bezvědomí. Ale nic netrvá věčně. Ukrajinský náklaďák průs@rů se právě teď jako deka rozprostřel i nad eurokolchozem , a vlastně nad celým záchudem. A tahle noc nebude krátká … Nicméně pro idioty asi signál, jak na nějakém prodžektu , že … podojit plebs prostřednictvím vlády. Zkusím sem… Číst vice »
Jeden z mnoha dokladů o perspektivě lodní dopravy v turistice:
https://www.e15.cz/magazin/namorni-zabavni-prumysl-je-v-troskach-posledni-cesta-kraloven-oceanu-vede-do-stareho-zeleza-1373820
Jo vidél jsem viveo na DS. Ošechny takové lodi jsou „PRO LIDI“ – pro bohaté, rozežrané, snobskě, bláznivé, pro romantiky na svatebních sestách – ale pořád jsou pro lidi. A jejich provozovatelé jsou zase jen lidi – třeba přes akcie fondů … Porád to je navázáno na masovou spotřebu a i velký výrobce je vlastně jen slouha. A stejně letadla kde jsou dnes se svým podnikáním, A podobně tisíce hotelu, skiareály, aquaparky, … nakonec i osobní auta. Tedy abych to zkrátil – To vše jsou jem zbytné produkty pro zbytný plebs, který se příliš rozežral. A skutečně bohatí . Ti… Číst vice »
Zde cituji zastánce „kanálu“ . Řeka Morava je po celé délce toku již dnes regulovaná a úprava pro účel lodní doprav nebude mít velký dopad na stávající stav. Vybudování a kanál samotný bude mít z hlediska ekologického i hospodářského na Moravu (součást ČR) katastrofální vliv s nevratnými následky! Baťův kanál byl budován z hospodářského hlediska, pro dopravu lignitu z Ratíškovic do teplárny Otrokovice. Samotná vodní cesta je dlouhá 51 km, ale B.kanál má dvě ramena o 8 a 17 km, zbytek je po řece Moravě. Vybudován pro lodě o nosnosti 150 t a ponoru 1,5m. Na B. kanálu v souhrnné… Číst vice »
Souhlas, smutno je člověku hlavně z toho jak se lobbystické zájmy schovávají za tzv. „užitečný projekt“… DOL je všechno jen ne prostý kanál. Je to zotročení krajiny technokraty. A jak napsali již mnozí NEBYLO BY ani CO DOPRAVOVAT. Udělat z ČR „Panamu“ se nikdy nepovede. Slogan o tom, že na největší pitomosti se zde vždy peníze našly tak zůstává v platnosti. Nemám rád pesimistické závěry, ale DOL by vedl postupně k splnění snu „zlaté miliardy“- neb z velké části ČR by se stala pustina bez vody z pohledu dnešního způsobu a rozsahu osídlení. Tvrzení o „upravenosti celé ř. Moravy“ vyvrátila… Číst vice »
Za pozornost stojí objektivní studie – tzv. zprava DOL.pdf
obzvlášť výživná je tam kapitola „Silné a slabé stránky“ a speciálně – Minimalizace povodňových škod – ochrana zdraví, životů a majetku fyzických i právnických osob před ničivými účinky povodní.
http://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwjWsIroqKHsAhV0CmMBHYE9Df8QFjAJegQIChAC&url=http%3A%2F%2Fwww.d-o-l.cz%2Findex.php%2Fcs%2Fkestazeni%2Fcategory%2F5-zemn-studie-relnosti-a-elnosti-zemn-ochrany-prplavnho-spojen-dunaj-odra-labe-2007%3Fdownload%3D16%253A&usg=AOvVaw2PoEh3VF_nSGLem-KRV1bq
Přečetl jsem. V studii Vámi odkazované je velice jasně psáno o nejistotách a neznámých, dnes je dost nových poznatků k chování klimatu, probíhajícím změnám vs. dění v krajině. Ani náhodou by mne nenapadlo použít tam uvedené názory na podporu fantasmagorie zvané DOL. A minimalizace povodňových škod u větších řek s dnes rozkolísanějšími průtoky na delší trase, ve větší ploše povodí je zřejmá- vrátit kolem řeky lužní les a vlhké louky a ODSUNOUT trvalé obytné stavby do větší vzdálenosti. Když už ohrázovat – tak umožnit ohrázování zástavby- ne řeky. Není možné dnes ochránit všechny stavby bezprostředně u toku větších řek na… Číst vice »
další
http://www.pmo.cz/cz/tag/povodn%C4%9B/
https://olomoucky.denik.cz/zpravy_region/troubky-1997-hruza-po-ktere-zustaly-jizvy-na-dusi-20170709.html
https://www.google.com/search?q=povode%C5%88+Troubky&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:en-GB:unofficial&client=seamonkey-a
http://www.pmo.cz/cz/projekty/ochrana-pred-povodnemi/
To snad nemyslíte vážně. Vzhledm k tomu, že nikdy neporučíme větru a ani dešti, je pořeba s povodněmi počítat a využít je. Buď budu dělat opatření proti povodním, udělám z řeky stoku a voda odteče vybetonovaným korytem do Dunaje, nebo vodu zachytím, nechám roztéct kde to jde a v podstatě doplním vodní bilanci území. Kdyby egypťané bojovali proti povodním a Nil zregulovali a vodu odváděli do moře, tak by jejich civilizace netrvala 4000 let !!! A prostředky na to měli viz pyramidy, ale nebyli hloupí. Voda je život pokud to nechápete. Když ji odvedete, tak prostě bude scházet. Navíc, nebýt… Číst vice »
Otevřel jsem uvedené zdroje. Některé soubory nehodlám stahovat jen proto , abych věděl , co se v nich píše. My tady také máme svojí Moravu. Letos jsem tu byl pečený vařený. A takových 5 let dobře vnímám , jak se postupuje při prevenci povodní. Směrem od Třeboně rybník Rožmberk v době povodní zadržel tolik vody , kolik jen mohl. Pak už se to valilo přes přeliv , ale hráz dál zadržovala tu neskutečnou masu vody, nad níž lze dokazovat i kulatost zeměkoule. Poté , když už to šlo , tak rybáři hromadně poklekali u přepustě u nového pomníku , kde… Číst vice »
@orinoko: Nemám v úmyslu se hádat. Lužnici znám. Jako někdejší jihočech jsem ji před 60 lety projel na školní pramičce od Rožmberka (první noční tábor jsme měli ve Frahelži), přes soutok s Vltavou až do míst dnešního Žďákovského mostu. Fakt, že Rožmberk je vlastně Krčínova přehrada na Lužnici, to víš a proto asi i chápeš, že jak rybníky ve středověku, tak i dnešní přehrady (a další díla) byly zakládány především kvůli povodním a ne kvůli demonstraci hesla „poručíme větru, dešti“. A není to dnes jen velká voda, je to i pitná voda a další důvody pro vodní stavby. Např. dnes… Číst vice »
Popravdě a upřímně řečeno, ať si na povodí Moravy Moraváci postaví klidně i sudeťácké frei corps. Já sám jsem česko-moravská míchačka , ale od Jihlavy do Česbud , a od Tábora až k nám k Telči , ať si každé hovado velmi rozmyslí, co tu hodlá INDUSTRIÁLNĚ konat. Nemáte tušení, jaké spřažení venkova tu už delší dobu funguje. Tady se to nedělí nějakou zemskou hranicí, tady prostě funguje region. A docela zajímavě. Po novém uspořádání krajské dopravy je to evidentní. Vznikly tu industriální zóny vedle přirozených turistických center. Docela tak, jak to přinesla doba sama o sobě. Bez přistání na… Číst vice »
Názor PROTI DOL od ekonoma, znalce dopravních sítí a jejich vlivu na přírodu, krajinu a ŽP. Uměřený, klidný, žádný fanatik.
Hezky diskutoval se Stanem na Debatním klubu o energetice.
Velmi přiléhavé je Zemanovo hodnocení ministryně financí a jejího postoje ke snižování příjmů státu.
Dokládá podvody při „hodnocení“ staveb DOL, socioekonomickou katastrofu mj. pro železnici i automobily paralýzou prostředků na opravy i údržbu kterou by fantasmagorie typu DOL vyvolala. Nebylo by prostě dost peněz- ani na opravy stávající infrastruktury- a to po DESETILETÍ…
Strašidlo kanálu Dunaj – Odra – Labe znovu na scéně
http://casopisargument.cz/?p=31944