Zkouška

Když se chlap něčemu věnuje, ať už to dělá z jakéhokoli důvodu, třeba jen z nudy, život mu připraví test. Ten prověří, jak dalece se vyvinul, kam až došel, co doopravdy dokáže, kým je.


Musím říci, že počet novinářů před dveřmi soudní síně předčil mé nejčernější obavy, ač bych měl jejich přítomnost vítat jako příležitost, já o roli mediální hvězdy nikdy nestál. Nemohl jsem téměř dýchat. Ale k něčemu to nakonec bylo: konečně jsem pochopil, proč se všichni ti kriminálníci, cestou do soudní síně, tváří na kameru tak pitomě.

Prvním úkolem obžalovaného v soudní síni je jeho úvodní řeč. Měl jsem připravený na papíře stručný koncept, který obsahoval všechno podstatné. Nicméně jsem uznal za vhodné mluvit z patra, k člověku – ne ke klávesnici, takže výsledek bude odlišný.

Koncept úvodní řeči

Obvinění vznesená proti mně jsou uměle vykonstruovaná. Já jsem nikdy nechválil trestný čin ani jeho pachatele. Nepodpořil jsem hnutí, směřující k omezení lidských práv a svobod.

Chválil jsem ozbrojený boj proti ozbrojenému tyranu, boj za právo na kolektivní sebeurčení a identitu. Neřeším, kdo ten boj vede: Paštun, Kurd nebo Tuareg, muslim, křesťan, bezvěrec, dobrý člověk, špatný člověk – nikdo není povinen trpět příkoří. Ale o tom moje vyjádření na sociální síti tak úplně nebyla. Ve skutečnosti jsem tímto syrovým způsobem ventiloval něco jiného:

A) znechucení a hněv kvůli zapojení našeho státu do neokoloniálních výbojů v zemích třetího světa, pro vyšší zisky nadnárodních korporací, pro udržení jednopolárního světového řádu, tak jako tak neudržitelného, to vše zdůvodněno vývozem demokracie a lidských práv.

B) znechucení a hněv kvůli politickému charakteru našeho vojska, které se z původně vznešeného občanského tělesa, stavěného k obraně státu, změnilo v žoldnéřské vojsko, v nástroj agrese.

C) znechucení a hněv kvůli občanskému selhání příznivců války, zvláště kvůli jejich pokrytectví, když selhání prodávají národu jako ctnost nebo dokonce zásluhu. V takové situaci nelze chválit nebo mlčet. Obojí znamená souhlas a tedy spoluvinu.

Druhý úkol souvisel s výslechem soudního znalce. Bylo mi starého pána místy líto, když jsme zjišťovali jak dalece rozumí problému. Snažil se omezit směr rozhovoru údajnými mantinely své odbornosti (politologie, sociologie, kriminalistika, extremismus a zástupné symboly) a na řadu otázek odmítl odpovídat s tím, že se netýkají jeho odbornosti. V podstatě, tak to vidím já, se práce chopil jako ignorant, kterého nic nezajímá, ale závažné soudy by vynášet chtěl. Bohužel musím přiznat, že tu nejdůležitější otázku, tu kterou jsem připravoval nejdéle, jsem mu nepoložil.

Otázka měla být o tom, zda pan soudní znalec zjišťoval něco o minulosti obžalovaného, zda projevil snahu se s ním setkat v přítomnosti vyšetřovatele a promluvit s ním. Zda se snažil zjistit o něm něco na internetové síti, se zvláštním důrazem na jeho politickou a aktivistickou minulost, nebo: zda se spokojil s několika větami vytrženými z celkového kontextu několika let Kesudisovy činnosti.

Už jsme viděli důsledky takového počínání. Z poslední doby zbytečný skandál ohledně Ferdinanda Peroutky. Jeden kratičký článeček vytržený z kontextu Peroutkova celoživotního díla, rozměrem obrovského, má ukázat člověka v takovém světle, jak to manipulátorovi, v tomto případě Miloši Zemanovi vyhovuje. Toto je nepoctivý postup. Toto si nezaslouží ani Peroutka, ani Kesudis, toto si nezaslouží nikdo. Soudní znalec před soudem řekl (reprodukuji to vyjádření po paměti, zápis z jednání stále nemám k dispozici a podle toho je k té citaci také třeba přistupovat), že posudek soudního znalce je „svým spůsobem tvůrčí práce.“ To je zajímavé. Myslel jsem, že tvůrčím psaním se náramně vyznamenal Neruda, Čapek, Erben. Tvůrčím psaním se dobře uvedl Karel May, Jack London, nebo Arkadij Strugackij a Boris Strugackij v povídce Chlapík z pekla. Tvůrčí duch si může dovolit napsat v zásadě cokoli, neboť tvůrčí iniciativě žádné meze klásti nelze.

Pokud si však soudní znalec plete literární obory, pokud se nestará o skutečnou povahu posuzované osoby, pokud ho nezajímá její dlouhodobé působení, vkládá mu do úst něco co nevyřkl, pak dle mého názoru, coby soudní znalec nedělá svou práci dobře. Raději než jeho posudek, přečtu si Čingischána od Vasilije Jana.

Slyšel jsem chválu z úst neznámé ženy. Mluvil prý jako kniha, lepší to být nemohlo. No, já sám vím nejlépe, že jsem neudělal, co jsem si předsevzal a jen doufám, že to nebude mít na konečný výsledek negativní vliv. Další stání bylo stanoveno na konec srpna. Chci poděkovat těm, kdo mi přispěli penězi na proces. Do minulého pátku přišlo něco málo přes pět tisíc korun. A zdravím ty dva pány, kteří mě přišli osobně podpořit až do soudní síně. Pokusím se, na druhý pokus, o mnohem lepší výkon.

Převzato ze Zvědavce

0 0 hlasy
Hodnocení článku
Platby

Líbil se vám článek?
Přispějte, prosím, redakci OM na č. ú. 2900618307/2010, nebo přes následující QR kódy.

QR platba 50 Kč

QR platba 50 Kč

QR platba 100 Kč

QR platba 100 Kč

Odebírat
Upozornit na
46 Komentáře
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
hudryper
hudryper
17. 6. 2015 16:16

Tento úvod mne od bezprávně obžalovaného Michala Kesudise nadchnul :
„Když se chlap něčemu věnuje, ať už to dělá z jakéhokoli důvodu, třeba jen z nudy, život mu připraví test. Ten prověří, jak dalece se vyvinul, kam až došel, co doopravdy dokáže, kým je.“
Ten chlap bojuje s bezprávím a je přitom souzen orgánem státní moci ,který má za úkol dát najevo těm ostatním,co se zatím nepochlapili,kolik uděluje zatím za zločin „neamerické činnosti“.
Gratuluji Vám pane Kesudisi, jste chlap jak se patří.

orinoko
17. 6. 2015 16:42

Celý tento případ zasluhuje velmi široké souvislosti. Já osobně bych do toho namíchal koktejl okolností vzniku státu Izrael. Potom soudržku Nuland – zasraná Evropa … následně soudruha Ohavu – Yes, we can, dále našeho Formana , kdy v jeho filmu autenticky emerický soud rozhodl, že je v zájmu emerické demošky, aby emeričan mohl říci, že emerický duchovní šuká vlastní matku – motherfucker. – To je termín , kterému v češtině predikuji velkou budoucnost … a úplně nakonec je třeba najít citace emerických prezidentistů, kdy na různé diktátory reagují různě, přičemž pro takového Somozu měl soudruh Roosevelt velmi přátelské kádrové rozhřešení:… Číst vice »

orinoko
17. 6. 2015 16:51

Také bych neváhal celou situaci nasvítit Druhou glóbusovou, kdy schvalování atentátu na Heydricha se trestalo hrdelně.

Mám za to, že tady se nějaké české hovado z končin paragrafů pustilo na velmi tenký led. Nevylučuji, že za paragrafy pak stojí nějaký Sametový ordner. Konstatování, že z České armády se stal kanonenfutr pro aplikaci NWO, pak dostane správný úhel pohledu. – Z České armády se stává čím dále tím více okupační element. Nikdo nic takového nedělá zadarmo. A to už jsme došli tak daleko, že něco takového se nesmí ani naznačit?

fajt
17. 6. 2015 17:59

a začínají nám padesátky, tentokráte pod bičem demokraturníků. ..)

Béda
17. 6. 2015 18:18

Zajímala by mě definice hnutí směřujícího k omezení lidských práv a svobod. Co znamenají práva a svobody ve vojensky napadeném a okupovaném Afghánistánu s loutkovou uměle udržovanou vládou, která by bez vojenské podpory Západu okamžitě padla? U SSSR taková podpora vadila. Jak to že u západní koalice nevadí? Co namená „Trvalá svoboda“ v Afghánistánu? Jakou mají podporu místních cizí okupační armády a loutková vláda v Afghánistánu, když ani po 14-ti letech válčení nedokáží navodit v této zemi pokojný mírový stav ajejich moc končí za branami Kábulu a opevněním opěrných bodů?

Béda
17. 6. 2015 18:21

Co mě překvapuje je postoj „mrtvého brouka“ KSČM ve věci svého člena.

Béda
17. 6. 2015 19:34

Stan napsal

KSČM vystupuje velmi aktivně. Kesudisovi pozastavila členství a od jeho „skandálních výroků“ na adresu „našich padlých hrdinů“ se ostře distancovala. Vedl jsem o tom velmi živou a nesouhlasnou konverzaci na Twitteru s místopředsedou Jiřím Dolejšem, možno dohledat.

Vždyˇt právě. Co je to za KSČM? Proč neposkytla svému členovi právní pomoc? Proč se ho nezastala při kritice okupačních imperiálních válek útočného válečného spolku, který přináší pouze zvýšené náklady v cizí prospěch, bezpečnostní rizika a problémy s imigrací v důsledku zločinné politiky?

fajt
17. 6. 2015 19:39

Stan napsal

KSČM vystupuje velmi aktivně. Kesudisovi pozastavila členství a od jeho „skandálních výroků“ na adresu „našich padlých hrdinů“ se ostře distancovala. Vedl jsem o tom velmi živou a nesouhlasnou konverzaci na Twitteru s místopředsedou Jiřím Dolejšem, možno dohledat.

ani bych se nedivil, kdyby KSČM byla oznamovatelem údajného trestného činu ( pro některé vysoké funkcionáře z řad “ komunistů“ je Kesudis moc velký radikál a mohl by poškodit české kapitalistické status qou, které partaji tak prospívá ). ..)

fajt
17. 6. 2015 19:43

Béda napsal
Vždyˇt právě. Co je to za KSČM? Proč neposkytla svému členovi právní pomoc? Proč se ho nezastala při kritice okupačních imperiálních válek útočného válečného spolku, který přináší pouze zvýšené náklady v cizí prospěch, bezpečnostní rizika a problémy s imigrací v důsledku zločinné politiky?

moc rozdílů mezi Dolejšem ( plus jeho banda ) a Kalouskem a jeho partičkou kokotů tedy nevidím. ..)

K. J.
K. J.
17. 6. 2015 20:00

Béda napsal

Co mě překvapuje je postoj „mrtvého brouka“ KSČM ve věci svého člena.

Na toto téma byla poměrně zajímavá diskuze na zvědavci v dřívějších článcích na toto téma. Dle mě KSČM nepřímo potvrzuje roli dobře placené opozice.

Dana
Dana
17. 6. 2015 20:04

Jiste uz vite, ze reaguji vetsinou na neco, co se tyka Spojenych Statu . Nezajima mne vase nesnasenlivost a nenavist k clenum vlastniho naroda. Ale tito cesti vojaci se chovali cestne a prat nekomu smrt, radovat se z nestesti, jak to ucinil Kesudis, je opravdu hnusne a nelidske. Hyenismus. Vzdyt ti vojaci byli zavrazdeni islamskym atentatnikem, ktery misto aby bojoval v kombatu s armadnimi silami, tak se zbabele odpalil a vzal sebou nejen „okupanty“, ale i nevinne zeny a deti sveho kmene.. Oslavovani vrazdy neni civilisovany odpor . Naprosto ne, kdyz se tancuje na hrobe zabitych. Primou volbou zvoleny cesky… Číst vice »

mirror
mirror
17. 6. 2015 20:18

Béda napsal

Co mě překvapuje je postoj „mrtvého brouka“ KSČM ve věci svého člena.

Doporučuji, aby se obhajoby obžalovaného ujala sociální demokracie. Mají pod palcem předsedu ústavního soudu, ministerského předsedu a na špagátech hodně soudců. Pro ně bude hračkou soud zastavit.

Béda
17. 6. 2015 20:19

Dana napsal Jiste uzvite, ze reaguji vetsinou na neco, co se tyka Spojenych Statu . Nezajima mne vase nesnasenlivosta nenavist k clenum vlastniho naroda. Ale tito cesti vojaci se chovali cestne a prat nekomu smrt, radovat se z nestesti,jak to ucinil Kesudis,je opravdu hnusne a nelidske. Hyenismus. Vzdyt ti vojacibyli zavrazdeni islamskym atentatnikem,ktery misto aby bojoval v kombatu s armadnimi silami,tak se zbabele odpalil a vzal sebou nejen„okupanty“,ale i nevinne zeny a deti sveho kmene.. Oslavovanivrazdynenicivilisovany odpor .Naprosto ne,kdyzse tancujena hrobe zabitych. Primou volbou zvoleny cesky presidentM.Zeman udelil padlym vojakum vyznamenani,takze uz nekteri nerespektuji ani presidenta,ktereho si zvolila naprosta vetsina… Číst vice »

Béda
17. 6. 2015 20:21

mirror napsal
Doporučuji, aby se obhajoby obžalovaného ujala sociální demokracie. Mají pod palcem předsedu ústavního soudu, ministerského předsedu a na špagátech hodně soudců. Pro ně bude hračkou soud zastavit.

Dobrá ironie. Partaj, kerá ČR zaáhla do NATO a jejich válek – to jsou ti praví.

fajt
17. 6. 2015 20:33

mirror napsal
Doporučuji, aby se obhajoby obžalovaného ujala sociální demokracie. Mají pod palcem předsedu ústavního soudu, ministerského předsedu a na špagátech hodně soudců. Pro ně bude hračkou soud zastavit.

jj, pomůžou mu jako Rathovi :-)

Dolmen
Dolmen
17. 6. 2015 20:38

Podle mého skromného mínění je člověk, který za peníze a to zcela dobrovolně a na základě vlastní volby jde zabíjet lidské bytosti, nájemný vrah, byť by se mu eufemisticky říkalo čeký voják. Stěžejní úlohou vojáka je bránit svojí zemi před agresorem a nikoliv v zájmu cizí mocnosti zabíjet obyvatele vzdálené země. Největším paradoxem ale je, že za tuto špinavou službu není placen onou cizí mocností, pro níž ji vykonává, nýbrž občany tzv. České republiky, kteří se tímto stávají nedobrovolnými spolupachateli.

mirror
mirror
17. 6. 2015 20:48

Béda napsal
Dobrá ironie.

Bédo, já se s nikým od vojska v činné službě nestýkám. Dovoluji si však odhadnout, že ti, co nasazují životy, to nedělají s nadšením, ale proto, že třeba jiné zaměstnání nemají. Ti, co už ve službě nejsou, tvrdí, že museli poslouchat politiky. V televizi nám žádného hrdinu z Afganistanu neukazují. Vždy je to jen někdo, kdo se bojů vyhne a kdo je vypatlatý kariérista. Všeobecně se ví, že místní obyvatelstvo cizí vojáky miluje takovým způsobem, že se mimo opevněné základny bezpečně pohybovat nemohou.

mirror
mirror
17. 6. 2015 20:51

Béda napsal
Čeští žoldáci, keří válčí zcela DOBROVOLNĚ za žold a kvůli žoldu v imperialistických válkách svou vlast nijak nehájí.

To není přesné. U nás je mnoho úkolů dobrovolně povinných. Kdo nejde dobrovolně, ten se dostane na index.

Béda
17. 6. 2015 21:08

mirror napsal Bédo, já se s nikým od vojska v činné službě nestýkám. Dovoluji si však odhadnout, že ti, co nasazují životy, to nedělají s nadšením, ale proto, že třeba jiné zaměstnání nemají. Ti, co už ve službě nejsou, tvrdí, že museli poslouchat politiky. V televizi nám žádného hrdinu z Afganistanu neukazují. Vždy je to jen někdo, kdo se bojů vyhne a kdo je vypatlatý kariérista. Všeobecně se ví, že místní obyvatelstvo cizí vojáky miluje takovým způsobem, že se mimo opevněné základny bezpečně pohybovat nemohou. Ano, to je běžná obhajoba podobných věcí. Podobně se hájili vojáci Wehrmachtu, ti si ale… Číst vice »

mirror
mirror
17. 6. 2015 21:28

Béda napsal
Ano, to je běžná obhajoba podobných věcí.

Armáda České republiky, to nejsou jen bojové útvary, ale celá vojenská akademie, kde slouží učitelé ještě z doby před převratem. Navštivte Dny NATO a pobavte se s českým vojákem. Zjistíte, že jsou to lidé jako vy.

Honza999
Honza999
17. 6. 2015 22:03

Béda napsal Zajímala by mě definice hnutí směřujícího k omezení lidských práv a svobod. Co znamenají práva a svobody ve vojensky napadeném a okupovaném Afghánistánu s loutkovou uměle udržovanou vládou, která by bez vojensképodpory Západu okamžitě padla? U SSSR taková podpora vadila. Jak to že u západní koalice nevadí? Co namená „Trvalá svoboda“ v Afghánistánu? Jakou mají podporu místních cizí okupační armády a loutková vláda v Afghánistánu, když ani po 14-ti letech válčení nedokáží navodit v této zemi pokojný mírový stav ajejich moc končí za branami Kábulu a opevněním opěrných bodů? Bédo, já si myslím, že ta definice je u… Číst vice »

hudryper
hudryper
17. 6. 2015 22:04

Béda napsal Dovoluji si však odhadnout, že ti, co nasazují životy, to nedělají s nadšením, ale proto, že třeba jiné zaměstnání nemají. A jaké zaměstnání asi mají ti piloti vrtulníků,kteří před léty odmítli lítat a zabíjet lidi v Afghanistanu ? Tehdy si je povolali na genštáb,kde museli až do svého propuštění dělat rajony. Místní gumy s lampasy je označovali(y) za zbabělce,zatímco oni nebyli vůbec zbabělí,když se dokázali postavit proti svým zkorumpovaným nadřízeným. To,co tady obhajuješ je postoj,s kterým jsi schopen se zřejmě nejen ztotožnit, Ty ale navíc o jeho správnosti, neboli o české vyčurané přizpůsobivosti chceš přesvědčovat i druhé ?… Číst vice »

hudryper
hudryper
17. 6. 2015 22:15

V citaci došlo k chybě. Kritizované stanovisko k českým profesionálním vojákům napsal Mirror a
nikoliv Béda. ! A také Mirrorovi je určena moje reakce, nikoliv Bédovi.

Béda
17. 6. 2015 22:16

hudryper,

nevím, proč je u toho Béda napsal. To napsal a obhajuje mirror, nikoliv já.

Béda
17. 6. 2015 22:23

Honza999 napsal Bédo, já si myslím, že ta definice je u nás dána zákonem. Zatím jedním, zákonem o zločinnosti komunistického a (snad i) nacistického režimu. Podle mého názoru byl tento zákon schválen především proto, aby bylo možno pronásledovat a trestat občany, kteří se o minulém režimu vyjádří kladně. A zde je, domnívám se, krásná šance pro obhajobu – nevím jestli to správně a rozumitelně napíši, ale vidím to asi takto: tím, že byl pro použití spolu se zákonem o propagaci zločinných režimů účelově schválen i zákon o zločinnosti komunistického režimu, byl v podstatě nastaven precedens – zločinný režim potlačující lidská… Číst vice »

Béda
17. 6. 2015 22:33

Absurdní drama. Šíříme lidská práva a demokracii. V Kosovu, Afghánistánu, Iráku, Libyi, Sýrii, na Ukrajině byly již lidská práva a demokracie zavedeny.

mirror
mirror
17. 6. 2015 22:34

Pánové, hloupě teoretizujete. Máte v rodině někoho, kdo by musel na misi, mluvili jste někdy s někým, komu to hrozilo? Horší než česká vyčůranost je nastrčit někoho cizího.

Z britské královské rodiny kterýsi potomek v Afganu sloužil. Znáte některého českého politika, který by nasadil své dítě někde jinde než do bývalé Jugoslávie, kde mohl někdo zahynout maximálně při dopravní nehodě? Stropnický má hejno dětí. V Afganistanu by určitě dospěli. Zemanova Kateřina by tam mohla sbírat životní zkušenosti ve zdravotnické službě. Rodinné příslušníky ostatních politiků neznám, nemohu jejich službu doporučit.

mirror
mirror
17. 6. 2015 22:41

Pánové, kteří rádi mluvíte o žoldnéřích, mohli byste takto ocejchovat také pplk. v.z. MUDr. Marka Obrtela. On měl více skutečné odvahy než je vaše odvaha na hubě.

Béda
17. 6. 2015 22:44

mirror napsal Pánové, hloupě teoretizujete. Máte v rodině někoho, kdo by musel na misi, mluvili jste někdy s někým, komu to hrozilo? Horší než česká vyčůranost je nastrčit někoho cizího. Z britské královské rodiny kterýsi potomek v Afganu sloužil. Znáte některého českého politika, který by nasadil své dítě někde jinde než do bývalé Jugoslávie, kde mohl někdo zahynout maximálně při dopravní nehodě? Stropnický má hejno dětí. V Afganistanu by určitě dospěli. Zemanova Kateřina by tam mohla sbírat životní zkušenosti ve zdravotnické službě. Rodinné příslušníky ostatních politiků neznám, nemohu jejich službu doporučit. Já nevím, kdo zde „hloupě teoretizuje“. Nikdo na „misi“… Číst vice »

Béda
17. 6. 2015 22:50

mirror napsal

Pánové, kteří rádi mluvíte o žoldnéřích, mohli byste takto ocejchovat také pplk. v.z. MUDr. Marka Obrtela. On měl více skutečné odvahy než je vaše odvaha na hubě.

mirrore,

i Marek Obrtel (byt lékař) i Koller sami takto dnes o těch „misionářích“, svých dřívějších druzích ve zbrani mluví. Řekl bych, že sic opožděně ale prozřeli, že sloužili špatné politice. Proto vrátili vyznamenání a od této imperiální politiky se distancují.

Béda
17. 6. 2015 23:03

Jako kdybych slyšel nějaký vzdálený soulad mezi Danou a mirrorem. Snad mě jenom šálí sluch. I američtí vlastenci v cizích zemích jenom brání svou vlast a plní úkoly. Šíří demokracii a brání svět před terorismem – a výsledek? Větší terorismus
a žádná demokracie (= vláda lidu ale občanské války a vraždění).

Béda
17. 6. 2015 23:06

Na závěr malý hlavolam: Oč horší byla intervence armád VS v Československu než jsou intervence NATO?

leho
leho
18. 6. 2015 0:00

Dolmen napsal Podle mého skromného mínění je člověk, kterýza peníze a to zcela dobrovolně a na základě vlastní volby jde zabíjet lidské bytosti, nájemný vrah, byť by se mu eufemisticky říkalo čeký voják. Stěžejní úlohou vojáka je bránit svojí zemi před agresorem a nikoliv v zájmu cizí mocnosti zabíjet obyvatele vzdálené země. Největším paradoxem ale je, žeza tuto špinavou službu není placen onou cizí mocností, pro níž ji vykonává, nýbrž občany tzv. České republiky, kteří se tímto stávají nedobrovolnými spolupachateli. Dolmene a mnozí další, dovolte abych vám připomenul, že člověk, který podepíše závazek služby profesionální armádě umožňuje ostatním občanům aby… Číst vice »

Béda
18. 6. 2015 3:31

leho,

nepodložené kecy. Bez Říma by se svět nezbořil a lidstvo by patrně nevyhynulo. Akorát by vývoj běžel jinak. Co by bylo bez amerického válečného obchodu a půjček v období VVV je také pouze věštěním z kávové sedliny. Samosebou ze strany USA nešlo o pomoc ale o pečlivě vykalkulovaný byznys a politické taktizování. Kdyby šlo o pomoc tak by druhou frontu v Evropě neotevíraly až když SSSR hnal nácky ze svého území.

Béda
18. 6. 2015 3:38

Béda napsal leho, nepodložené kecy. Bez Říma by se svět nezbořil a lidstvo by patrně nevyhynulo. Akorát by vývoj běžel jinak. Co by bylo bez amerického válečného obchodu a půjček v období VVV je také pouze věštěním z kávové sedliny. Samosebou ze strany USA nešlo o pomoc ale o pečlivě vykalkulovaný byznys a politické taktizování. Kdyby šlo o pomoc tak by druhou frontu v Evropě neotevíraly až když SSSR hnal nácky ze svého území. Jinak USA ve 2.SV obchodně dost pomohly také protistraně Sovětského svazu. Dá se uvažovat o tom, že bez jejich peněz (půjček)a dodávek techniky, know how, PHM… Číst vice »

Béda
18. 6. 2015 3:50

Někde jsem četl, že USA velkou válku v Evropě potřebovaly z ekonomických důvodů a kvůli politické „anihilaci“ SSSR, proto taktizovaly tak aby jim to přineslo maximální ekonomický a politický prospěch a SSSR s Německem se vzájemně vyčerpaly. Dokonce prý existovala možnost (a tajná vyjednávání ve Švýcarsku), že se nepřidají na stranu SSSR ale Německa.

Béda
18. 6. 2015 4:03

Vsuvka: kdyby šlo USA PRIMÁRNĚ o pomoc SSSR, tak by druhou frontu neotevíraly až když SSSR hnal nácky ze svého území.

Martin (už bez taky m)
18. 6. 2015 6:44

Pane Bédo – myslím, že Kesudis si nezaslouží, aby jste pod jeho textem krmil trolly a vypatlance. Obvykle jsem diplomatičtější, ale copak z přehánění a nepravd „jehovisty“ že USA = Jára Cimrman nevnímáte, že jim už vážně teče do bot? Vždyť i druhý případ tady na OM „zpoza velké louže“ také čím dál vehementněji žvaní „jak je v pohodě a jak si vše užívá“, žvaníc o převaze USA… Myslím že nikdo soudný zde na OM neztotožňuje běžného obyvatele toho policejního státu čpícího fašismem s jeho ubožáckým vedením, ale establishment USA je dnes „s převahou“ toliko k politování… A „svobodu slova“… Číst vice »

abx
abx
18. 6. 2015 7:03

pripady Kesudis a Marek Obrtel su ako vystrihnute z Orwella, v ceskom preklade –
Říkat pravdu v čase všeobecného klamu je revoluční čin.

Dolmen
Dolmen
18. 6. 2015 7:17

Martin (už bez taky m) napsal
Věřím že si Američané doma uklidí sami, a že dnešní střední generace to ještě nepochybně zažije…

Neviděl bych to tak optimisticky, Martine. Poslouchal jsem onehdá na ČRo 2 Erica Besta, který určitě nepatří do ranku propagandistických žurnalistů, a dle něho minimálně 50% amíků podporuje válku a dokonce se na ní těší.
Jinak naprostý souhlas s abx…o to více mě děsí počínání KSČM – to už není polit. strana, to je už jen jakási třesoucí se huspenina, kterou naprosto ovládl trojský kůň pravice Dolejš.

orinoko
18. 6. 2015 7:33

Jen na okraj k lehovistovi: Civilizaci nemá na svědomí Řím. Ten lehom existenčně potvrdil, že nic neroste do nebe. Ani emerická římská říše. Jaksi opominout, že existovaly také jakási Egyptská říše, Mezopotámie a Persie – to jenom namátkou, tak si člověk jenom špatně prokrvuje vlastní stejk ve vlastní lebce. Soudruhu leho, doporučuji večerní studium. To musí být ale krevní tučnice, která sem vlepí emerický podvozek v ruském tanku. Emerický je akorát princip – kolopásový systém. Je to totéž jako druhým vyčítat, že jejich letadla mají křídla stejně jako ta moje. To je úroveň. A z takového matroše je složen emerický… Číst vice »

mirror
mirror
18. 6. 2015 7:39

Béda napsal Já nevím, kdo zde „hloupě teoretizuje“. Bédo, mise je vyslání do ciziny. V rodinách vojáků připravovaných na misi matky nebo manželky neříkají synu nebo muži, tady máš růženec a modlitební knížku a běž hájit evropské hodnoty a zájmy nadnárodních těžařských společností. Služební cesta se bere jako nutné zlo a risk a tedy oběť nebezpečnému zaměstnání. Věřím, že až na vypatlance, kteří jsou zalezlí a zašití v bezpečí, by se nejraději každý voják mise nezúčastnil a věnoval by se pořadové přípravě v kasárnách. Když náhodou někdo v cizině zařve, tak bude rodina svolávat v soukromí blesky a hromy na… Číst vice »

orinoko
18. 6. 2015 7:48

http://cz.sputniknews.com/byznys/20150618/565008.html

Tak špatně na tom Rusko je. Ale je to pochopitelně jen propaganda.

Béda
19. 6. 2015 2:14

mirror, no nevím na koho v této diskusi víc pasují slova z Černých baronů. Jinak slovo mise obsahuje v sobě prvek jakéhosi vyššího – snad mravního poslání. Jaké vyšší poslání obsahuje podíl na okupaci a vraždění v Iráku, Afghánistánu, podpora války v Sýrii, politická podpora války v Libyi, podpora nacistické junty a státního násilného převratu na Ukrajině to mi doposud uniká. A samosebou, i když vy jste asi jiného názoru voják sloužící dobrovolně za žold, připravený plnit jakékoliv vojenské poslání v cizí zemi nesouvisející s obranou vlastní země (jak se opakovaně ukazuje, podíl na těchto „misích“ spíš zvyšuje bezpečnostní hrozby… Číst vice »

Béda
19. 6. 2015 2:17

vsuvka: neschopných hájit svého člena KRITIZUJÍCÍHO POLITIKU NATO….