Diskuze k článku


  • Aleš • 27. listopadu 2014

    zdánlivě nesouvisející:
    https://www.youtube.com/watch?v=38-ptqkodVM
    https://www.youtube.com/watch?v=n0VAleFm9wE
    Díky PPK

  • fajt • 27. listopadu 2014

    opravdu hezky napsáno, ale….obecně vzato to jsou analýzy a soupisy příhod a procesů, které jsou už dávno za horizontem aktuálních událostí – obět nejdou pověsit, ale ta už nějakou drahnou chvíli visí ( a každý darebák si z ní beztrestně uřezává svojí flákotu – jenom prosté definování pravd chronicky známých věcí je ve žranici nezastaví a ovečce na oprátce nepomůže). ..)

  • Aleš • 27. listopadu 2014

    fajt napsal

    opravdu hezky napsáno, ale….obecně vzato to jsou analýzy a soupisy příhod a procesů, které jsou uždávno za horizontem aktuálních událostí – obět nejdou pověsit, ale ta už nějakou drahnou chvíli visí ( a každý darebák si z ní beztrestně uřezává svojí flákotu –jenom prosté definování pravd chronicky známých věcí je ve žranici nezastaví a ovečce na oprátce nepomůže). ..)

    Zato vy tak někomu pomůžete. Nebo mám tu aspoň nesystémově nechat vyvěsit číslo účtu, kam můžeme posílat čmrdlíky přímo lidem na oprátku? Že byste si nedal k nedělnímu obědu nějaké luxusní předražené víno, to po vás snad ani nemůžeme chtít… Vy jste někdy někde odvalil příslovečný balvan lidem z cesty? Nebo jste už napsal někdy návod, či ho máte v hlavě? Koukám jak celá země vstává. Ale asi jen ve snu. Ale PPK tomu vinen není.

  • Dolmen • 27. listopadu 2014

    Po přečtení článku mi docvaklo, jak i úplnými pitomostmi se v tomhle systému pěstuje u lidí ta naučená bezmocnost,zmiňovaná I. Davidem. Vezměme si ta různá call centra všelikých institucí, se kterými občan občas potřebuje něco vyřešit a „plechové huby“ v telefonech. Pokud chcete řešit a), zmáčkněte 1. Pokud chcete řešit b), zmáčkněte 2. Atd, atd. Pokud chcete řešit něco, co nemáme v nabídce, tak si nas.píppíp.te! Řešení spousty banalit se vyžaduje po internetu. Z tohoto standardní občan, jenž byl zvyklý jednat s živým člověkem a vždy se nějak domluvit, leze po zdi, protože na tu zeď každou chvíli bezmocně naráží . Nakonec se jen vyděšeně stáhne do klubíčka a bolestně kňučí…., touha bojovat ho zcela opouští.

  • Vlastimil • 27. listopadu 2014

    Teoreticky už není žádná možnost protestu, když po odborářské akci si hlavní odborář Zavadil jde na pivo s Kalouskem. Takového zabít, a hle, on je z něj poslanec parlamentu. Uvažování lze směrovat jinam. Uvést do praxe sofistikovanější způsoby odporu. Hromadně nejít do práce, stávkovat doma u kafe. Komu pak dají represivní složky po čuni? Koho budou honit a pronásledovat? Kdo bude za bezradně pobíhající a kvičící řídící kádry pracovat? Ona dobře posazená pasivita kolikrát udělá větší službu, než revoluce.

  • Aleš • 27. listopadu 2014

    Dolmen napsal

    Po přečtení článku mi docvaklo, jak i úplnými pitomostmi se v tomhle systému pěstuje u lidí ta naučená bezmocnost,zmiňovaná I. Davidem. Vezměme si ta různá call centra všelikých institucí, se kterými občan občas potřebuje něco vyřešit a „plechové huby“ v telefonech. Pokud chcete řešit a), zmáčkněte 1. Pokud chcete řešit b), zmáčkněte 2. Atd, atd. Pokud chcete řešit něco, co nemáme v nabídce, tak si nas.píppíp.te! Řešení spousty banalit se vyžaduje po internetu. Z tohoto standardní občan, jenž byl zvyklý jednat s živým člověkem a vždy se nějak domluvit, leze po zdi, protože na tu zeď každou chvíli bezmocně naráží . Nakonec se jen vyděšeně stáhne do klubíčka a bolestně kňučí…., touha bojovat ho zcela opouští.

    Veškeré návody k použití mnoha přístrojů, nápovědy u počítačových programů, pracovnice pojišťoven za přepážkami, pracovníci informačních center Českých drah, rušení smluv v bankách a podobných lichvářských institucích apod. neřeší často vůbec, to co mají řešit. Před lidmi, kteří se tomuto bordelu více přizpůsobili, je pak člověk, který tohle přijmout nehodlá, za neschopného blbce. Proti vlastním zájmům. Nároky na pozornost, na nervovou soustavu, na čas, peníze a energii, to totiž klade i na ně. Zkuste návštěvu odlidštěného hypermarketu, plného eskalátorů, s omezeným obsahem peněženky, a zakončit ji na bezobslužné pokladně. A vlastníci karty by mohli platit kartou a vzpomenout si na vlastní pin, který si člověk i v takové situaci musí pamatovat a správně zadat. A u toho si musí pamatovat množství jiných pinů a hesel, které je ještě nucen měnit.

  • zajoch • 27. listopadu 2014

    Vím o odporu pana PPK k peticím. Rozumím mu. Ale co s nimi? Jednou tady jsou, stejně tak jako náš reálný kapitalismus a nám nezbývá, než se s tím nějak potýkat, vyrovnávat a žít vedle toho. Je to podle mne podobné jako s volbami. Je nás dost, kteří jsme otrávení, dopálení a nejraději bychom udělali nějaký just a k volbám nešli, roztrhali volební lístky před volební urnou a podobně. Ale čeho bychom, tím dosáhli? Akorát trochu pomohli těm, kterým pomoci nechceme. Tak je to i s peticemi. Mnozí známí mi tvrdí, že je podepisovat nebudou, že to k ničemu není. V tom mají sice pravdu, ale když nepodepíší nějakou existující petici s obsahem, se kterým mohou souhlasit, tak jenom dají těm, proti nimž je namířena argument, že nikdo, anebo málokdo stojí o to, aby se udělala náprava v petici požadovaná. Toto je u mne jediný důvod, proč takové petice podepisuji i když vím, že nepomůžou k žádné nápravě a že podpisem jenom vyjádřím to co si přeji. Nebojím se je podepisovat, ale mnohé podezřívám, že se bojí je podepsat. Třeba k tomu mají i svůj důvod, který já ve své jednoduchosti nejsem schopna vidět nebo pochopit.

  • PPK • 27. listopadu 2014

    zajoch napsal
    Vím o odporu pana PPK k peticím

    Paní zajoch, ono je to všechno taková pohádka o dvou základních principech politiky: O demokracii a o zodpovědnosti. Před 37 roky byla sepsána a odeslána tehdejšímu vedení státu Charta77. Byl to typicky velmi krotký petiční text. Vedením KSČ byl odmítnut a byla zahájena kampaň za jeho odmítnutí, aniž by ten text někdo znal, dokonce i z řad straníků KSČ. Po listopadu 1989 naše demokracie tento postup odsoudila a chartisty „vyznamenala“ různými posty „za odvahu“ s tím, že tehdy tu nebyla demokracie, ale byla tu totalita. No, dobrá … Nyní se na petice sice nereaguje tak, že by byly mediálním křikem pomlouvány jako CH77 – a jaký je výsledek? Petice spadnou do hlubin administrativy 15-ti poslanců petičního výboru, ten to buď předá někam k vyřízení a pustí to z hlavy, nebo když je petentů nejméně 10 000, tak těch 15 lidí si o tom rozhodne samo a výboru petentů pošlou dopis. Možná si dokonce i předsedu petičního výboru pozvou a milostivě vyslechnou. Potom jednou do roka o všech těch peticích šéfka toho výboru Rujbrová (KSČM) přečte ve Sněmovně statistiku. Čili, žádné VEŘEJNÉ projednávání témat peticí a zodpovědnosti členů výboru za rozhodnutí o těch peticích výborem, např. v diskusi celé Sněmovny v TV přenosu. Je tudíž snad rozdíl mezi demokracií a totalitou jen v tom, že kolem peticí nejsou státem organizované odmítací kampaně v televizi? .. Anebo ombudsman: Má sice k dispozici celý úřad, ale nemá oprávnění rušit či měnit státní rozhodnutí. (Ostatně na diskusi by bylo i to, co to je, to „státní rozhodnutí“) .. Je tudíž jasné, že i tento úřad, který nemá žádné výkonné pravomoci, také nemá žádnou zodpovědnost. Lze se potom divit těm, kteří petice ani nesepisují, ani nepodepisují, když úřední a poslanecké „orgány“ mají pravomoci a nemají za svá rozhodnutí zodpovědnost?

  • zajoch • 27. listopadu 2014

    Pane PPK, já se vůbec nestavím proti vašim argumentům. Jediné v čem se rozcházíme je zda ty snad zbytečné petice podepisovat či ne. Snažila jsem se objasnit svůj přístup a nic jiného. To, že se lidé bojí je podepisovat je pravda a někteří mi to i přiznali. Samozřejmě si to nemyslím o vás, u vás to pokládám za projev vašeho přesvědčení.
    V Německu také běží petiční kampaň Compact, podepisovala se petice proti TTIP, v této chvíli je v běhu petice proti proniknutí GMO do Německa na podporu jejich ministra zemědělství Schmidta. U nich ty petice získávají statisíce podpisů.
    To, že je u nás vůle lidí pro politiky směšná vím stejně jako jiní, kteří se o politiku zajímají. Pasivitou se to ale k lepšímu nepohne. Donkichotství možná tak zcela od věci není.

  • jogín • 27. listopadu 2014

    Čerstvá zpráva mimo téma: Indonezie podepsala oficiální memorandum o porozumění a připojila se k Asijské Infrastrukturní Investiční Bance. USA potichu lobovaly proti připojení u místních spojenců jako Jižní Korea a Japonsko. Podpisu byl přítomen čínský vyslanec. Banka má již 22 členů. http://www.nytimes.com/2014/11/28/world/asia/indonesia-to-join-china-sponsored-asian-infrastructure-investment-bank.html?action=click&contentCollection=Asia%20Pacific&region=Footer&module=MoreInSection&pgtype=article

  • Alice • 27. listopadu 2014

    Paní Zajoch, já s Vámi souhlasím.Taky občas podepisuji (teď např. k odvolání Dvořáka) a ani moc nad efektivitou nepřemýšlím. Jen doufám. Pan PPK má sice částečně pravdu v tom, že to, co se s peticí poté děje, nedojde k výsledku, ale v poslední době už jsme zaznamenali pár pohybů právě díky peticím. A ta k ČT, kdyby byla 100 tisícová, tak už to snad nikdo nemůže zamést.
    Já když jsem byla malá, tak mně maminka nenápadným stisknutím ruky nutila zdravit, koho jsme potkali. Protestovala jsem, že ty lidi ani neznám. ALe ona odpovídala – pusa ti neupadne, ty získáš tím, že si řeknou, že jsi dobře vychovaná a navíc potěšíš toho člověka. Ano, pusa mi nikdy neupadla a zdravení mi dodnes potíže nedělá. Stejně tak 3 minuty času můžu oželet a třeba i tím výsledkem se nás víc potěší:-) A když náhodou ne? No tak už jsem udělala v životě víc věcí, které v konci byly k ničemu, tak proč to nezkoušet znovu? Třeba právě teď to bude trefa:-)

  • mirror • 27. listopadu 2014

    Připouštím, že někdo ze zoufalství podepíše nějako petici, jejíž účinek je skoro nulový, ale budiž. Za tohoto režimu nebude dobré být v databázích, aby v případě krizové situace mohly orgány jít na jisto. Mnohem důležitější je chodit k volbám a zásadně nevolit ty, kdo tady vládne. Úplně na hlavu je ten, kdo spoléhá na Sobotku.

  • zajoch • 28. listopadu 2014

    Paní Alice děkuji. Jsem ráda, že nejsem mezi lidmi na OM v této věci osamělá.

    Mirrore, nepřipadám si při podepisování nijak zoufalá. Nejsem zoufalec, jsem bojovnice alespoň tam, kde můžu. :-) Vy si myslíte, že v žádné databázi nejste? Jestli ano, tak jste dost důvěřivý.

  • fajt • 28. listopadu 2014

    mirror napsal

    Připouštím, že někdo ze zoufalství podepíše nějako petici, jejíž účinek je skoro nulový, ale budiž. Za tohoto režimu nebude dobré být v databázích, aby v případě krizové situace mohly orgány jít na jisto. Mnohem důležitější je chodit k volbám a zásadně nevolit ty, kdo tady vládne. Úplně na hlavu je ten, kdo spoléhá na Sobotku.

    až na tu zbytečnou angažovanost v cinknutých ( i předem připravených) volbách souhlas…

    …a kdo nemiluje Sobotku ( a po něm příjdou další frikulíni alias emerische lama boys) jako by obcoval s ďáblem :-)

  • peter. • 28. listopadu 2014

    Stačí na toto len petícia?Prečo to robia deťom?Nie som puritán a myslím si,že nie som ani neprimerane intolerantný,ale za toto by som dokázal tých,čo to presadzujú aj skaličiť.
    http://www.hlavnespravy.sk/otec-ktory-skoncil-vo-vazeni-pre-povinnu-sexualnu-vychovu-v-skole-prehovoril/453493

  • peter. • 28. listopadu 2014

    peter. napsal

    Stačí na toto len petícia?Prečo to robia deťom?Nie som puritán a myslím si,že nie som ani neprimerane intolerantný,ale za toto by som dokázal tých,čo to presadzujú aj skaličiť.
    http://www.hlavnespravy.sk/otec-ktory-skoncil-vo-vazeni-pre-povinnu-sexualnu-vychovu-v-skole-prehovoril/453493

    Myslel som,že tieto svinstvá páchané na deťoch majú v agende hlavne socialisti a liberálovia.V Nemecku ale vládne konzervatívna,kresťanská strana,takže je to presadzované stranami naprieč politickým spektrom a celkom zjavne je to záležitosť ľudí,ktorí ovládajú všetkých politikov bez ohľadu na to kde v tom politickom spektre stoja.Keď ale človek začne pátrať po tom kto je autorom týchto svinstiev a čo nimi sleduje,tak je označený za intolerantného konšpirátora.A kde sú tie proklamované ľudské práva?

  • mirror • 28. listopadu 2014

    zajoch napsal
    Mirrore, nepřipadám si při podepisování nijak zoufalá.

    Nevím, jestli kdy nějaká petice něco změnila. Spíše tomu tak nebylo. Jedinou příležitost něco změnit je za plentou u voleb jednou za čtyři roky. Doporučuji nevolit, nevolit a ještě jednou nevolit strany, které tady po převratu vládly anebo nyní vládnou. Samozřejmě nikdy nevolit ani recyklované politiky, které najal například Babiš a jiní.

    Je třeba se naučit být asertivní a říci ne, i kdyby sliboval Slávek zlatoústý modré z nebe. Já jsem se vytrénoval při přestupu z vlaku na tramvaj, kdy jsem míjel spoustu lidí nabízejících vizitky, letáky a Strážní věž. S úsměvem nebo bez úsměvu jsem odpovídal, děkuji nechci. Musíte přece vidět, že zparchantělé strany se vždy domluví a zejména ta jediná voliče vždy zradí.

  • Alice • 28. listopadu 2014

    Mirror – …. Za tohoto režimu nebude dobré být v databázích, aby v případě krizové situace mohly orgány jít na jisto. “
    Jo, odvážnější je anonymně nadávat na diskuzích na všechno a na všechny. Víte, petice nejsou nic nového. Už za minulého režimu jsme podepisovali „stížnosti“, „žádosti“( např. aby cestičky mezi domy vedly napříč trávníkem a nemusel se obcházet celý blok:-)), jen se tomu módně neříkalo petice. Podepsali většinou všichni, až na 2-3 rodiny, které se taky bály nejspíš „databáze“. A přes to „rozvracení“ nás dokonce i do té Jugošky pustili.
    Já nevím, jestli tady na těch stránkách ta nadřazená skepse není infekční. Ale slibuji, že před příštími volbami se přijdu k Vám poradit, abych zase nebyla „na hlavu“ a nehodila to v té „vydobyté svobodě“Sobotkovi. Ale k tomu přesvědčování si prosím připravte alespoň náznak rozumné argumentace a ne pouze dogmata, kterým věříte, aniž jste schopen říci proč (když si odpustíte urážky a znevažování oponenta).

  • mirror • 28. listopadu 2014

    Alice napsal
    prosím připravte alespoň náznak rozumné argumentace a ne pouze dogmata

    Jaká dogmata? Tady je zkušenost 25 let budování rozvinuté kapitalistické společnosti. Vše podrobně popisuje PPK, jeho argumenty nevyvrátíte. Svobodu máme jen na OM.

  • Martin (už bez taky m) • 28. listopadu 2014

    Mirrore, ne že by ve vašich komentech nebyla mnohdy přes velkou zahořklost zkušenost a rozum. Ale…
    A to dále neberte osobně:
    právě to angažmá lidí ve veřejném prostoru zajistilo možná dosud ještě pro někoho a někde trochu snesitelné prostředí k žití.
    Smyslem každé petice je hlavně UPOZORNIT NA PROBLÉM, či že daná věc, situace, návrh, atd., JE ČI MŮŽE BÝT PROBLÉM, ČI VYVOLAT NĚKOMU ČI NĚČEMU PROBLÉM/Y.
    A právě čím více podpisů, tím lépe- nejen pro „signatáře“, ale i pro realizátory, iniciátory. Samozřejmě, že mám na mysli rozumné a slušné petice. Ale zneužít se dá vše.
    Vážení, mnozí se tady ptáte/ ptáme, zda i jen existence stran KSČM či ČSSD nezabránila dosud tomu, že u nás není prostým a čestným lidem ještě hůře… i když…
    Ale vězte prosím: my co jsme se angažovali pro slušnou a vyspělou společnost ani ne tak 17 listopadu, jakož mnoho let potom jsme riskovali mnohé… A zaplatili – a nejspíše i dále budeme… (budeme-li vůbec dále…).
    Při vší úctě nevíte ani, co ale KVŮLI OBĚTAVÉMU A ČWESTNÉMU VEŘEJNÉMU ANGAŽMÁ všechno zůstalo zachováno, či co se úplně nezhoršilo, nezdevastovalo do mrtě…i na to můžeme mít rozdílné názory.
    Ale… Lumpové mají z aktivních lidí STRACH!
    a nebudme-li pomáhat odvážným a čestným ve veřejném prostoru, pak jako lidé ZAHYNEME VŠICHNI.
    To je to jediné, co „vím“ (cítím) bezpečně.
    A je lhostejno, na koho kdy dojde „dříve“…
    Narodili jsme se do tohoto světa, abychom si prožili svůj život. Ne proto, aby nám někdo soustavně ubližoval s tím, „že je to tak odjakživa“…a „musíme se s tím smířit“…
    Doplním I. Davida, jeho řeč na VS:
    Ke skutečnému zlu BUĎME NESMIŘITELNÍ!
    Jen tak přežijeme.
    Společnost bez koheze, vzájemné podpory a sdílení, solidarity a pomoci NENÍ SPOLEČNOSTÍ.
    A pak je možné mnhé, snad i vše…
    Je mnoho způsobů odporu, boje…

  • mirror • 28. listopadu 2014

    Alice napsal
    Ale k tomu přesvědčování si prosím připravte alespoň náznak rozumné argumentace

    Na Klárově 17. listopadu promluvil Foldyna, bůhví proč sociální demokrat. Vy se nestydíte za více než půl milionu nezaměstnaných, vydírání zaměstnaných, exekuce a že svobodné matky na severu Čech nemají na zaplacení obědů ve školní jídelně pro svoje děti? To přece musí být pro vládnoucí stranu hanba. Vám ty argumenty nestačí? Vy se tváříte, jakoby ty křivdy nebyly.

    O mne starost nemějte. Já jsem se protloukl. Mám starost jedině o svoje děti, aby je režim neokradl.

  • Aleš • 28. listopadu 2014

    mirror: Jan Keller na semináři mimo jiné komusi anonymnímu (mohl to být i provokatér) odpovídal na otázku, „co si myslíte o B. Sobotkovi?“. J.K. odpověděl. „Je to v současnosti ten nejlepší kandidát na předsedu, kterého strana má“. Vůbec nic tam neblábolil o důvěře vůči němu a možností změn umožněných jeho předsednictvím. Když vidíme konsekvence posledních dní, je to velice tristní vizitka té strany. Prostě oni u nás asi doopravdy nikoho lepšího nemají.
    Asi i víte, jakou možností změny jsou i ty ostatní zparchantělé subjekty. Dokonce i ti členové KSČM. Prof. Staněk na závěr přednášky ve Frýdku vyzval účastníky, aby se lid spojil. A co na to účastníci? Zatleskali a nic. Tím to pro ně skončilo.
    První vlaštovka (spolupráce frýdecké skupiny s Ne Bruselu) podle mne ještě jaro nedělá. Je to málo. Nedávno jsem psal panu PPK něco ve smyslu: Nejsme my a vy. Já sám se svojí aktivitou (ikdybych kolem sebe dokázal soustředit pár lidí) nic nezmůžu. Jsme jenom MY. A je jedno, zda jsme byli a nebo nebyli součástí establishmentu před rokem 89, nebo jsme byli na jahodách či čůrali do plen.
    Žít změnu musíme tady a teď. Dokud ještě máte možnost, ale nemáte tu potřebu to dělat pro sebe, udělejte to prosím pro svoje děti, vnoučata a pravnoučata. Nikdo jiný to za nás neudělá. Před červenými kartami ani tak nepotřebuje chránit prezident se svojí ochrankou, tiskovým mluvčím a celým týmem, ale zranitelní občané. My. Důležité bylo chránit občana Zemana demokraticky zvoleného prezidentem před útokem (vyslovením podpory). Ale bylo by kardinální chybou u toho skončit. Kdo bude chránit nás? Zase jenom My sami. Ale pokud tu budeme každý sám za sebe a ne jako společenství, tak se neubráníme. Štíři od Oděssy jsou tu rozlezlí už dávno a je otázka času, kdy začnou smrtelně bodat. Situace je vážná.

  • Alice • 28. listopadu 2014

    Mirror“…Vše podrobně popisuje PPK, jeho argumenty nevyvrátíte. Svobodu máme jen na OM.“

    Nezlobte se na mne, ale mám dojem, že každý mluvíme o něčem jiném. Kde jsem se byť jen pokusila vyvracet argumenty PPK? Já s ním hluboce souhlasím. Napsala jsem jen svůj názor na petice (v tom jsem ani nikoho nepřesvědčovala ani neodsuzovala). Nikdy nikomu nevyvracím jeho přesvědčení, ani ho kvůli němu nenapadám. Ani starost o Vás jsem nikde neprojevila, je mi jasné, že lidé jako Vy, kteří mají svůj pevný názor na všechny a na všechno, jsou obrněni vůči jiným postojům. Jen nám prosím dovolte ty jiné postoje a názory mít. Děkuji.
    Stejně tak mi není jasné, proč bych se právě já měla stydět za to zlo, co tu způsobily předchozí asociální pravicové vlády. Váš problém je zřejmě v tom, že očekáváte, že za pouhý rok se dá napravit to, co se tu páchalo 7 let. A proto setrvačností nadáváte pořád a přehlížíte, že něco málo se přece jen mění. Ale nechci, abyste to vyzdvihoval, jen nepopíral fakta.
    Skvěle to napsal Martin. Zkuste se nad tím zamyslet – „Společnost bez koheze, vzájemné podpory a sdílení, solidarity a pomoci NENÍ SPOLEČNOSTÍ.“
    Tedy ne bojovat jeden proti druhému, jak to předvádíte Vy. Hezký den Mirrore.

  • Aleš • 28. listopadu 2014

    To jsou náhody, souznění duší. Zcela nezávisle na mne o nějakou stovku km jinde něco podobného píše i jiná duše… A není to jen tím, že bych papouškoval, to co mi kdy Martin řekl. Na mnoho věcí jsme došli zcela nezávisle na sobě. Vylezením z anonymity jsem jim dal na vědomí. NEBOJÍM SE VÁS. VAŠI HRU NEHRAJU. A z odvahy svého nepřítele mají strach i oni. Na seznamech nás mají dávno. Tímto způsobem se jim nevyhneme. Na seznamech už mají dávno i ty, kteří levici ani nikdy nevolili, petice nepodepisují, o existenci alternativních médií možná jen matně tuší, ale nějakým způsobem se jim vymykají ze vzorců chování. Jsem v kanclu s jedním bývalým rakeťákem ze stejného útvaru, ale o pár let starším než Martin bez M. Ten rakeťák nenávidí ochranáře, mne „nadává“ do ekoteroristů a ekologistů, ale stejně o něm můžu říci jedno. Vzájemně se respektujeme a důvěřujeme si. Něco, co je v dnešní době nemožné. Ten dotyčný je stejný bojovník proti bezpráví a lžím a nečestnosti, jako já. Ač jde o práci nebo život. Nesnáší bankovní instituce, pojišťovny, telefonní společnosti, lichváře, exekutory. Ony pak nemají rády jeho. I našeho ředitele, včetně generálního, utře, kdykoliv to uzná za vhodné. A na takové pak nasazují lidi. Já jsem se jim v tomto vůbec nevyved, tak tam máme někoho třetího. Ten donáší i na mne i na něj. Jen je nakažen (jeho rodiče přišli v 50. letech o polnosti a děda padl ve werhmachtu) pravicovostí. O mé o světě si zatím myslí, že jsou to jen konspirace. Ale dávám tomu tak 2 roky. Už teď mnohokrát musel uznat pravdu a toho moc poslední dobou nezásobuju…
    A tohle nejsou náhody.

  • zajoch • 28. listopadu 2014

    Paní Alice, ještě jsem si uvědomila jakýsi dodatek. U nás petice v tuto dobu nikdy stotisícová nebude, pokud nebude organizovaná a zaplacená odjinud, případně zfalšovaná a připravená pro rozvraceče. Už i z toho důvodu bych podepisovala ty, s nimiž souhlasím. Dobře to napsal podle mého soudu krom vás jak Martin, tak Aleš, jenom bych nesouhlasila s Martinovým konstatováním, že lumpové mají z aktivních lidí strach. Myslím si, že dosud nemají, že dosud vidí, že jich je málo a že jsou většinou osamělí. Z petic si samozřejmě nemusejí nic dělat, když je pod nimi v desetimilionovém státě pár tisíc podpisů, tak jak je tomu třeba pod peticí na podporu Zemana, když pod peticí za jeho odstoupení je jich skoro 100 tisíc. Jistě, nevíme jakých 100 tisíc to je, kde se podpisy nabraly, ale jsou vidět. V takovém případě se lumpové bát nemusejí.

    Dnes jsem dostala upozornění na Dopis velvyslanci SSA Schapirovi o nevměšování od Daniela Solise. Vy jej mirrore nepochybně znáte. No a vidíte D.S. se nebojí, že na něj pošlou drona, nebo že mu pošlou výbušný balíček. A my se máme bát databáze?

  • mirror • 28. listopadu 2014

    Alice napsal
    Skvěle to napsal Martin. Zkuste se nad tím zamyslet – „Společnost bez koheze, vzájemné podpory a sdílení, solidarity a pomoci NENÍ SPOLEČNOSTÍ.“
    Tedy ne bojovat jeden proti druhému, jak to předvádíte Vy. Hezký den Mirrore.

    Vážená paní, už čtvrtstoletí nás vodí za nos. To si máme všechno nechat líbit? Já už je nerozeznám, kdo je kdo. Socan, odeesák, černoprdelník a soudruh oligarcha Babiš, všichni korytáři táhnou za jeden provaz. Oni se zajistí a na ostatní kašlou. Proč bych je měl volit? Tvrdím, že nejlepší obranou je nevolit tu pakáž, i kdyby slibovali hory doly.

    Píšete, že chci bojovat proti jiným. Mi jsou ti naši mocní politici lhostejní. Neznám je osobně, nic mi nedali a nic navíc oproti jiným od nich nechci. Utlačovaným a potřebným spoluobčanům se nejvíce pomůže, jestliže budou podvodníci do jednoho odstaveni od koryt.

  • Alice • 28. listopadu 2014

    Ne Mirrore, je to trochu jinak. Začnu těmi volbami – pokaždé když nevolíte, posilujete ty darebáky. Když v konci bude volit pouhých 10 tisíc lidí (protože takoví jako vy volit nepůjdou), z toho může být klidně 9 tisíc těch lokajů a podobných a budou vládnout silou 90%. Co tím pak získáte? Čím míň nás bude volit, tím ti, co mají v moci média a jsou naprosto bez skrupulí, budou silnější. NA to myslete. Máte ve všem pravdu, ale takovou tu vyhrocenou.
    Tím bojováním proti jiným jsem měla na mysli tady diskuze. Útočíte na mne, protože jsem volila SObotku. AŤ už z jakýchkoliv důvodů, nemusím se za to stydět. Naše doba je příliš složitá, překotná a plná zvratů, abych měnila co týden svého favorita (vynuceného). Klidně si počkám, ale i má trpělivost má své meze a když přijde někdo lepší, budu volit jeho. Zatím je v nedohlednu. Tím chci říct, že nejsem žádný straník, mám své priority a prozatím jim nejlíp odpovídají socdem. Jinak klidně budu pragmatik. Ale odmítám kamenovat všechno a všechny jedním šmahem.
    Ještě by mne zajímalo, jak byste ty podvodníky odhaloval a odstavoval od koryt. Možná kdyby lidé jako Vy, co vším pohrdají, podepisovali ty petice (a bylo by nás těch 100 tisíc), tak by se alespoň něco pohnulo, nemyslíte? A klídek, nejsem Váš nepřítel :-)

  • Aleš • 28. listopadu 2014

    mirror: Oni se neodstaví sami. Musíme je odstavit MY.

  • mirror • 28. listopadu 2014

    Alice napsal
    Ne Mirrore, je to trochu jinak. Začnu těmi volbami – pokaždé když nevolíte, posilujete ty darebáky.

    Vážená paní, já jsem volby nevynechal až na druhé kolo senátních voleb, když postoupili dva pravičáci. Dokonce jsem naposledy hlasoval pro socana, který zakrátko hlasoval pro antikomunistický zákon v senátu. E-mail ten zrádný poslanec neměl, stěžoval jsem si touto cestou u Dientsbiera, který se zdržel hlasování, ale neodpověděl mi.

  • mirror • 28. listopadu 2014

    Aleš napsal
    mirror: Oni se neodstaví sami. Musíme je odstavit MY.

    Jsem proti násilné revoluci, jiná cesta jak se jich zbavit, kromě voleb, není.

  • Alice • 28. listopadu 2014

    Máte pravdu paní Zajoch, nikdy (ačkoliv?), těžko nás bude 100 tisíc. To jsem jen tak plácla. Taky si nemyslím, že se oni někoho bojí. Jsme sice početně v převaze, ale ty miliony lidí mají jiné starosti, než revoltovat. Mnozí ani internet nemají, či neumí. Zatímco druhá strana (ač je jich hrstka) má peníze, má čas a média. Navíc jim nedělá problém vydávat zlo za dobro, lež za pravdu a slabomyslného starce za jurodivého mladíka s bystrou myslí. Neštítí se ničeho. Proto si myslím, že je jediná naděje v tom, aby lidé i vedle svých starostí dokázali rozlišovat jedno od druhého a ačkoliv např. ČT jak se říká „lže, jako když RUdé právo tiskne“, tak věřím, že právě ty lži pomalu otevřou mnoha lidem oči. Za otevírání očí jsem proto vděčna i glosátorům dnešního dění, jako je M.Pohanka, M.Hekrdla, I.David, I.Švihlíková, a dalším a dalším. Ale nakonec právě volba M.Zemana ukázala, že si lidé postavit hlavu umějí. I když uznávám, mohlo to být přesvědčivější. Ale třeba příště přijde někdo lepší než Zeman a pak si to vyzkoušíme znovu:-) Omlouvám se za optimismus, vím, že dnes není in. Díky za diskuzi.

  • mirror • 28. listopadu 2014

    Vážení diskutéři, místo zásadního řešení nám nabízejí pastelkovné nebo almužnu. Každý ví, že nás zaměstnance šidí na platech. Naše mzdy jsou zlomkem mezd ve starých zemích EU. Přece za stejnou práci by měla být stejná odměna. Ten problém se musí vyřešit v Bruselu. Jestli má Sobotka koule, tak už tam měl dávno praštit pěstí do stolu. Když nebyl Keller napojen na socdem, občas si postěžoval také. Teď si nedokáže asi vzpomenout. Neslyší, nevidí. Paroubek vypočítal, že na dividendách odchází z republiky 315 miliard. Máme mít schodek mizerných 80 miliard. Za tu všivárnu bychom je volit už neměli.

  • pzdm • 28. listopadu 2014

    mirror napsal
    Jsem proti násilné revoluci, jiná cesta jak se jich zbavit, kromě voleb, není.

    Jsem takřka pacifista (ano jsou výjimky), ale představa, že vás otrokář pustí bez revoluce je mylná. Otrokář vás pustí v okamžiku, kdy mu vyrvete střeva z břicha. Otázkou je, zda si ten materiál vůbec nabídku spravedlivějšího systému zaslouží. Zda stejně nebude nejvíce řvát, že přijde o dementní telenovelu jako v dobách Chaveze. Velký díl společnosti ani neví, že sedí na galéře. Stačí jim, že jim televize servíruje jejich sny. A o tom media jsou. Ne, není jiné cesty. Pokud chcete změnu, pak musí přijít silou. Jedinou cestou je revoluce. Ta má schopnost změnu přinést, ale bohužel příliš často přinese jen druhou stranu stejné mince. Stejně prospěcháře, kteří stráví revolucionáře. Apolety moci, thermidoriány dneška. Snad je jen jediné řešení, jakkoliv jej míním jinak než původní auto tohoto sousloví. Pernamentní stres, pernamentní revoluce. Obava ze změny, obava, že zítra přijde politruk o kejhák. To by těch Teličků ubylo, ba jinak, nezbyl by tam nikdo.

  • Aleš • 28. listopadu 2014

    mirror napsal
    Jsem proti násilné revoluci, jiná cesta jak se jich zbavit, kromě voleb, není.

    Aby volby byly možností, musíme být aktivní MY. Nenabádám k násilí. Myslím, že jk za nás dělá hodně. Za KSČM v Bruselu není proto, protože mu to KSČM nenabídlo.
    On jim to těm eurokašparům (nemyslím komunisty) v EU černé na bílém diplomaticky říká, že jsou to pěkní debilové, jít proti vlastním zájmům. Ale už jsem tu vytahoval podobenství o eskalátorech. Zkuste mluvit s eskalátorem. Ten jede a jede. Žádná odezva.

    KSČM musí projít zásadní reformou, nebo musíme vytvořit novou antiestablishmentovou stranu. Přimlouvám se u Vás za paní Alici s tím optimismem, pesimistických předpovědí a špatných zpráv je hodně.

  • Béda • 28. listopadu 2014

    pzdm napsal
    Jsem takřka pacifista (ano jsou výjimky), ale představa, že vás otrokář pustí bez revoluce je mylná. Otrokář vás pustí v okamžiku, kdy mu vyrvete střeva z břicha. Otázkou je, zda si ten materiál vůbec nabídku spravedlivějšího systému zaslouží. Zda stejně nebude nejvíce řvát, že přijde o dementní telenovelu jako v dobách Chaveze. Velký díl společnosti ani neví, že sedí na galéře. Stačí jim, že jim televize servíruje jejich sny. A o tom media jsou. Ne, není jiné cesty. Pokud chcete změnu, pak musí přijít silou. Jedinou cestou je revoluce. Ta má schopnost změnu přinést, ale bohužel příliš často přinese jen druhou stranu stejné mince. Stejně prospěcháře, kteří stráví revolucionáře. Apolety moci, thermidoriány dneška. Snad je jen jediné řešení, jakkoliv jej míním jinak než původní auto tohoto sousloví. Pernamentní stres, pernamentní revoluce. Obava ze změny, obava, že zítra přijde politruk o kejhák. To by těch Teličků ubylo, ba jinak, nezbyl by tam nikdo.

    Základní problém není jenom změna daňového systému s navozením drastické progrese – to si mnohdy lidi neuvědomují. Kapitál skoncentroval doposud ve svých rukou tak obrovské vlastnictví, že kdyby mu hned teď někdo odstřihnul možnost dál expandovat, stejně by na základě onoho vlastnictví a držby dluhopisů nakonec „pozřel celou společnost“.

  • Aleš • 28. listopadu 2014

    https://www.youtube.com/watch?v=pMmwkZt_kts
    Asi jsem se já i jk zmýlil s tím Sobotkou. Severní Čechy jsou od nás z ruky a skandály se jim nevyhýbaly, tak jsem jedno jméno patrně podcenil. Patrně by měl co říct.

  • PPK • 28. listopadu 2014

    pzdm napsal
    Jsem takřka pacifista (ano jsou výjimky), ale představa, že vás otrokář pustí bez revoluce je mylná. Otrokář vás pustí v okamžiku, kdy mu vyrvete střeva z břicha. Otázkou je, zda si ten materiál vůbec nabídku spravedlivějšího systému zaslouží. Zda stejně nebude nejvíce řvát, že přijde o dementní telenovelu jako v dobách Chaveze. Velký díl společnosti ani neví, že sedí na galéře. Stačí jim, že jim televize servíruje jejich sny. A o tom media jsou. Ne, není jiné cesty. Pokud chcete změnu, pak musí přijít silou. Jedinou cestou je revoluce. Ta má schopnost změnu přinést, ale bohužel příliš často přinese jen druhou stranu stejné mince. Stejně prospěcháře, kteří stráví revolucionáře. Apolety moci, thermidoriány dneška. Snad je jen jediné řešení, jakkoliv jej míním jinak než původní auto tohoto sousloví. Pernamentní stres, pernamentní revoluce. Obava ze změny, obava, že zítra přijde politruk o kejhák. To by těch Teličků ubylo, ba jinak, nezbyl by tam nikdo.

    pzdm to píše správně. Proč? Protože v roce 89 tady žádná revoluce nebyla. Komunisté svou moc sami odhodili na zem právě pro ten permanentní stress, který prožívali. Prožívali jej ze dvou důvodů: Celá ta léta cítili zodpovědnost za stát a za poměry v něm, protože platil ústavní článek o jejich trvalé vedoucí úloze. Věděli ale přitom, že mají jak mocenskou, tak i ekonomickou oporu v SSSR. Pak je Gorbi zradil a prodal a (nejen) české zaměstnanecké stádo s myšlenkou na dostatek banánů skočilo na špek propagandě emigrantů ze Svobodné Evropy a zapomnělo, že přijde o Zákoník práce .. Dnes je rozdíl v tom, že všechny naše partaje a jejich deprivanti žijí z toho, že jejich elity mají na Západě oporu vojenskou a o občany zaměstnance se nestarají. Dokud servisní elity nepoznají od mezinárodního vývoje a zároveň od již poučeného zaměstnaneckého stáda tlak a stress, nic s nimi politicky nepohne. Proto (nejen) Sobotkové tiše podporují války Západu a doma jen slibují a odvádějí pozornost od sociálních problémů kamkoliv jinam. Mezinárodně sice pro občana pracuje čas a vývoj v Rusku a v Číně. Vnitrostátně však musí ten čas popohnat občan sám. Jak? O tom píši v III. a IV dílu. Optimismus jako ideologie je sám o sobě k ničemu, na řadě je sociální realismus donucení elit k opětné zodpovědnosti.

  • mirror • 28. listopadu 2014

    Aleš napsal
    Asi jsem se já i jk zmýlil s tím Sobotkou. Severní Čechy jsou od nás z ruky a skandály se jim nevyhýbaly, tak jsem jedno jméno patrně podcenil. Patrně by měl co říct.

    Někdo tady napsal, že komunisté by se měli zreformovat. Já to vidím tak, že zreformovat nebo poslat do kytek by se měla úplně jiná strana. Žádný z problémů, které zmiňoval Foldyna, komunisté neměli.

    V televizních zprávách se mluvilo, že asi 500 lékařů odchází do ciziny. Na jejich místo přijdou kromě Slováků, jejichž standardy jsou vysoké, noví lékaři z Ukrajiny, Rumunska a Bulharska. Nechci je podceňovat, ale kvalita jejich přípravy nebude stejná jako v Česku nebo na Slovensku. Díky vysoké úrovni školství už za bolševika nejsou naši doktoři špatní a patří k evropské špičce. Slyšel jsem děkana první lékařské fakulty KU, profesora Zimu, jak se novým lékařům omlouvá za přísnost výuky, protože si uvědomoval, že budou léčit i jeho. Stlačování mezd a platů u nás je hazardováním s našim zdravím. Kdo ví, čeho vlastně chce vláda dosáhnout, aby zvýšila zisky cizích investorů?