Diskuze k článku


  • Béda • 7. srpna 2014

    Nějak se to velkému diktátorovi z Washingtonu DC zadrhává: http://www.novarepublika.cz/2014/08/pro-koho-drahe-americky-export-do-ruska.html

  • Béda • 7. srpna 2014

    Tak jsem zvědav co úslužní ponížení čeští vlezprdelkové v čele se Zavorálkem na ODVETNÁ sankční opatření Rusů. Jak následky vydírání amíků a jejich vazalů vysvětlí nezaměstnaným, krachujícím podnikatelům a svým voličům? Jak se jim budou líbit výpadky státního rozpočtu vyplývající z odlivu ruského kapitálu a padajícího vzájemného obchodu?

  • Béda • 7. srpna 2014

    http://www.hlavnespravy.sk/rusko-hlada-nahradu-za-potraviny-z-eu-a-usa-nahradia-ich-produkty-latinskej-ameriky/323609

    Potraviny z EU hodlá Rusko nahradit dovozy z Běloruska, Turecka, Latinské Ameriky.

  • Béda • 7. srpna 2014

    Vydírající pitomci dlouho neslyšeli ruské vedení, které je upozorňovalo, že sankce mají bumerangový efekt. Nyní mají tedy možnost slyšet ozvěnu svých vlastních sankcí a ověřit si na vlastní kůži, jestli Rusové mluvili do větru anebo měli pravdu.

  • Béda • 7. srpna 2014

    Jsem velice zvědav, co provedeou obyvatelé Ukrajiny a evropských států, v případě že Rusko odstaví na podzim Ukrajině plyn. A co provede junta, jestli v té době bude ještě u moci. Bude krást evropským partnerům z trubek plyn? Co se pak bude dít?

  • Atlantis • 7. srpna 2014

    Béda napsal

    http://www.hlavnespravy.sk/rusko-hlada-nahradu-za-potraviny-z-eu-a-usa-nahradia-ich-produkty-latinskej-ameriky/323609

    Potraviny z EU hodlá Rusko nahradit dovozy z Běloruska, Turecka, Latinské Ameriky.

    Sankce opravdu fungují…Analytický článek z britského International Business Time.

    http://www.ibtimes.co.uk/russian-ruble-falls-12-week-low-sanctions-1458868

    Ruský rubl spadl oproti dolaru na své 12-ti týdenní minimu v důsledku sankcí proti Rusku. Index USD/RUB 35,77 se zvýšil na nejvyšší maximum od 6. května oproti předchozímu 35,56. Pár byl na rostoucím trendu od 27. června, kdy se dotýkal šestiměsíčního minima 33,55.

    Rubl oslabil o více než 6,2% vůči americkému dolaru od té doby.

    Navíc má to (to na ekonomii miluji, když se vám špatně daří, tak ještě navíc vznikají multiplikační efekty, které vás, když jste chudý, ještě více postihují než když byste byla bohatá ekonomika)Dne 25. července, ruská centrální banka nečekaně zvýšila svou klíčovou úrokovou sazbu půjček na 8% ze 7,5%, s cílem omezit inflační očekávání a stabilizovat dynamiku směnných kurzů.

    „Zpomalení inflace v červenci roku 2014 byl pomalejší, než se očekávalo. Současně, inflační rizika se zvýšily v důsledku kombinace faktorů, včetně, mimo jiné, zhoršení geopolitické napětí a jeho potenciální dopad na dynamiku směnného kurzu rublu, stejně jako případné změny v daňové a celní politice“, uvádí se v prohlášení.

  • Viky • 7. srpna 2014

    to:Atlantis – a česká koruna je na svém pětiletém minimu. Klesá i zlotý a forint. Jak si to vysvětlujete? Že by ruské odvetné sankce zafungovaly spíš, než byly vyhlášeny?
    Jinak – když už jste v tom – rubl klesal již v období ukr krize, kdy o sankcích ještě nebylo ali slechu. Důsledky celé ukr krize jsou totiž stále ještě významnější pro ruskou ekonomiku, než vyhlašované sankce.

  • bublin • 7. srpna 2014

    Béda napsal

    Jsem velice zvědav, co provedeou obyvatelé Ukrajiny a evropských států, v případě že Rusko odstaví na podzim Ukrajině plyn. A co provede junta, jestli v té době bude ještě u moci. Bude krást evropským partnerům z trubek plyn? Co se pak bude dít?

    Jste dnes zas nějaký malověrný. Pan premiér Sobotka je muž
    na svém místě a jistě má a bude mít situaci pod kontrolou.
    Nastal čas přinášet oběti. To nejste ochotný za trochu nepohodlí přinést oběť, která přispěje k našemu Vítězství?

  • petr • 7. srpna 2014

    Skrytý efekt Putinova zákazu tkví v tom, že to bude mít dopad i na banky, kterým nebudou moci zemědělci zaplatit poskytnuté úvěry. Tyto nesplacené úvěry budou vytvářet ještě sankční úroky a tak v bilancích bank bude dlužná suma narůstat a zemědělcům dluh zvyšovat. Pokud budou muset banky na tyto nesplacené peníze vytvářet oprávky-rezervy, tak to je bude brzdit. Další konsekvence si můžete odvodit sami.

  • Atlantis • 7. srpna 2014

    Viky napsal

    to:Atlantis – a česká koruna je na svém pětiletém minimu. Klesá i zlotý a forint. Jak si to vysvětlujete? Že by ruské odvetné sankce zafungovaly spíš, než byly vyhlášeny?
    Jinak – když už jste v tom – rubl klesal již v období ukr krize, kdy o sankcích ještě nebylo ali slechu. Důsledky celé ukr krize jsou totiž stále ještě významnější pro ruskou ekonomiku, než vyhlašované sankce.

    Zeptejte se Singera v ČNB, jemu zdá naopak koruna moc silná, proto proti ní (naposledy včera) intervenuje…Jinak oslabení koruny je pro nemálo lidí pozitivní jev, třeba proto, že dostávají placeno v EUR a nakupují v Kč..:.)

  • Rado Miko • 7. srpna 2014

    <font><font>Viky</font></font> napsal

    to:Atlantis – a česká koruna je na svém pětiletém minimu. Klesá i zlotý a forint. Jak si to vysvětlujete? Že by ruské odvetné sankce zafungovaly spíš, než byly vyhlášeny?
    Jinak – když už jste v tom – rubl klesal již v období ukr krize, kdy o sankcích ještě nebylo ali slechu. Důsledky celé ukr krize jsou totiž stále ještě významnější pro ruskou ekonomiku, než vyhlašované sankce.

    Celkově utíká kapitál z východu. V roce 2012 z ČR uteklo tolik kapitálu, kolik z Ruska pod sankcemi. Myšleno na hlavu jednoho ovčana

  • Atlantis • 7. srpna 2014

    Ruský růst HDP zpomalil na současných 0,2% oproti očekávání 1.6% z května tohoto roku. Naproti tomu se zvyšování inflace (inflační cíl ruské centrální banky 4.0% se prý nedaří plnit, je dnes nejúčinnější nástroj jak oslabit státy s agresivními sklony bez nutnosti vojenského konfliktu. Ožebračení jejich obyvatelstva, jednak díky zdražování jako přímý důsledek inflace pro ty nejchudší, pak pro střední třídy devalvace jejich úspor. Pro oligarchy co před zmražením vkladů v cízích měnách v západních bankách předvedli své investiční peníze na rubly, pak jim udělá slušný průvan v peněženkách.

    Rusko není schopno (z nízkých čísel HDP na hlavu se prostě musí růst rychleji, viz Čina) růstu a je v depresi, a ještě bude mít roční inflaci přes 4%, což navýší ještě zákaz dovozu potravin (analytici očekávají až dvojnásobnou inflaci koncem roku tedy 8%(!) v důsledku sankcí. Chce bojovat ekonomickými sankcemi se Západem? Zákaz dovozu potravin bude mít tlak na snížení ceny potravin na evropských trzích. Zatímco nám se cena potravin sníží a tím i inflace, v Rusku naopak zvýší. Ekonomika je úžasná v tomto, že se chová jako difuzor. Když se někde ubere (někdo zchudne) druhý automaticky na tom zbohatne.

    • Stan • 7. srpna 2014

      Vy jste taky difúzor. „Rusko chce bojovat ekonomickými sankcemi se Západem?“ Takhle pitomou otázku jste vymyslel sám? Kdo začal se sankcemi? Nebo měli Rusové nastavit druhou tvář a iniciativně rozšířit sankce na své zboží?

  • mirror • 7. srpna 2014

    Atlantis napsal
    Jinak oslabení koruny je pro nemálo lidí pozitivní jev, třeba proto, že dostávají placeno v EUR a nakupují v Kč

    Vy jste Západem placený záškodník/diverzant? Nedovedu si představit, která česká firma platí v eurech. U homosexuálního prostituta nebo gigola se západoevropskou klientelou by to bylo také možné. Protože čtete Hospodářské noviny, vaše povolání to nebude.

  • orinoko • 7. srpna 2014

    Hele Kamýk z Kompostárny , takto Atlantis. Seš , modrý nádeníku, velmi selektivní. Tak za prvé, poblíž Kamýku , tj. v Praze jsou od 10ti k 5ti hospody a hotely, které jely na ruskou klientelu. Se vším tím se už v této chvíli veze sešup spotřeby piva a jídla. Víš, modrý nádenický soustruhu, takový Velkopovický kozel má dneska tak poněkud kliku – licenčně se v vyrábí v Rusku. A jeho obliba tam roste. Oproti tvým nekonečným inkarnacím v Česku.
    Íčkovo mediální Cevro je tvojí líhní … hele, a lepší už v tom tvém liberálním ráji nebude.
    Pravicový inteligent v roli klasické socky je představení hodné osvobozeného emerického cikána. Nejbytostnější emerický vývoz: Český emigrantský debil v roli socky … a český modrý mozeček naměkko v roli emerického pacholka.
    Njn, lepší už to nebude.

  • Atlantis • 7. srpna 2014

    mirror napsal
    Vy jste Západem placený záškodník/diverzant? Nedovedu si představit, která česká firma platí v eurech. U homosexuálního prostituta nebo gigola se západoevropskou klientelou by to bylo také možné. Protože čtete Hospodářské noviny, vaše povolání to nebude.

    Asi jste dost omezený. A neumíte číst resp. chápat. Ne platí v eurech, ale dostává zaplaceno. Všechny exportéři. A platí (zaměstnance, za materiál) v korunách. Přepočet EURA na Kč se jim teď zvýší. Takže budou mít víc peněz. Stejně jako všichni prostituti co tu pracují pro západní firmy a jsou placeny v EUR.:-). Vy asi nebudete nikým placen, protože hlupáky si nikdo platit nebude. Bušte rád, máte to v mnoha ohledech jednodušší. Navíc nechápu, jak jste dospěl k tomu jaké noviny čtu? Vy jste jasnovidec nebo opět jen hloupě plácáte?

  • mirror • 7. srpna 2014

    Atlantis napsal
    Ruský růst HDP zpomalil

    Milý kolego, vyhledejte si na YouTube přednášky Petera Staňka nebo Staněka z Bratislavy, abyste se dověděl, jak se počítá HDP. Pak tady nebudete ostatní oblbovat.

  • mirror • 7. srpna 2014

    Atlantis napsal
    Navíc nechápu, jak jste dospěl k tomu jaké noviny čtu? Vy jste jasnovidec nebo opět jen hloupě plácáte?

    Platí to první v případě, že vy se považujete za ekonoma.

  • Viky • 7. srpna 2014

    to Rado Miko – já vím. Jenom se mi líbí, jak se dohromady splácávají věci tak, aby dávaly ten „správný“ obraz. Na oslabování koruny se sice mohu zeptat Singera, jenže pokud totéž dělají i zlotý a forint, tak na to asi nemá ČNB zásadní vliv. Stejně tak je to i s rublem. faktory mající zcela reálný základ, doplňují spekulativní a emoční faktory. Nakonec se tšeský ovčan doví, že milovaná kačka je ve stejném spekulativním koši s rublem, forintem, zlotým a ukr.hřivnou… a tudíž také bývá tahána také spekulativní károu. A ta zase reaguje na nestabilitu v regionu, se kterou zdánlivě nemáme nic společného.

  • orinoko • 7. srpna 2014

    Velmi dobře si pamatuju, jak lišák Bušista mladší oslaboval doláč … a bylo to chápáno jako velmi pozitivní jev. Emerický vývozní aušus dostal šanci, neboť zlevnil. Ale co u jednoho je pozitivum , tak u druhého je negativum. A kdo je v této disciplíně rozhodčí? Webový nádenický arbitr , jehož paleta nickitů si nezadá s proslulými tvářemi chameleona.

  • Admirál • 7. srpna 2014

    bublin napsal
    Jste dnes zas nějaký malověrný. Pan premiér Sobotka je muž
    na svém místě a jistě má a bude mít situaci pod kontrolou.
    Nastal čas přinášet oběti. To nejste ochotný za trochu nepohodlí přinést oběť, která přispěje k našemu Vítězství?

    Našemu? ze které země jste a do jaké společenské vrstvy se řadíte?

  • orinoko • 7. srpna 2014

    A už to jede: Přidávají se jižní Čechy!! Madeta a Fruko Schultz zvažují požadavek náhrady na české vládě , popř. na Evropském mejdanu. Může dojít až na žaloby. Český chmel je v prudkém ohrožení.
    Hele … a co je paráda? Pobaltské fašistické státy dostanou takovou řachu do vazu, že se budou shánět po odpovědných soudruzích zvíci Nickita Atlantis Chameleon.

  • Atlantis • 7. srpna 2014

    mirror napsal
    Milý kolego, vyhledejte si na YouTube přednášky Petera Staňka nebo Staněka z Bratislavy, abyste se dověděl, jak se počítá HDP. Pak tady nebudete ostatní oblbovat.

    Jste na špatné adrese, údaj o ruské výši HDP (0,2%) vydal Mezinárodní měnový fond. Odkažte tedy je, na vašeho youtubového ekonomického lektora, ne mě.:.-)

    http://en.ria.ru/russia/20140430/189485255/IMF-Lowered-2014-and-2015-GDP-Growth-Forecast-for-Russia.html

    Tuto zprávu přinesla agentura RIA Novosti. Patrně neoliberály placená 5.kolona CIA.

  • peter. • 7. srpna 2014

    Atlantis
    Napíšte nám prosím.Čím vám tak strašne ublížili Rusi a Rusko,že si tak veľmi prajete jeho neúspech a porážku.Aké by teda podľa vás malo byť Rusko.Má vôbec právo na existenciu? A keď áno,tak ako suverénny štát,alebo iba pod kuratelou USA a mocných tohoto sveta.Môžete sa k tomu vyjadriť?

  • Sugar Ray • 7. srpna 2014

    Ajéje flašinetář Atlanťan zase vzal za kliku . Vypadá to že je placenej od řádku .

  • mirror • 7. srpna 2014

    Atlantis napsal
    údaj o ruské výši HDP (0,2%) vydal Mezinárodní měnový fond

    Pane kolego, informacemi od MMF čtenáře OM neohromíte. Rusové se mají mnohem lépe než za Jelcina a čísla od MMF je asi zajímat nebudou.

  • mirror • 7. srpna 2014

    Sugar Ray napsal
    flašinetář

    Za opilého flašinetáře byl považován dříve Steigerwald.

  • milda1963 • 7. srpna 2014

    A není to krásné? Malajsijci poví, že je možná i jiná verze likvidace MH17 a tady se řeší ruské HDP…

  • peter. • 7. srpna 2014

    V Záporoží sa rozvíja a bojuje partizánske hnutie.Zlikvidovalo kolónu nacgvardije:
    http://ukraina.ru/news/20140807/1010094430.html

  • peter. • 7. srpna 2014

    milda1963 napsal

    A není to krásné? Malajsijci poví, že je možná i jiná verze likvidace MH17 a tady se řeší ruské HDP…

    Malajzijskí expert tvrdia,že nie možno,ale určite:
    http://www.pravda.ru/news/world/formerussr/ukraine/06-08-2014/1219978-boeing-0/

  • Béda • 7. srpna 2014

    milda 1963,

    co na to říct? Za sebe mohu říct: Na toto téma, včetně sestřelu SU- čkem v podstatě již nemám víc co říct. Článek krom toho, že i malajští odborníci po přezkumu vraku se připojují k verzi sestřel juntou – nepřináší nic moc nového. To nenápadně implikuje odpověď na moji otázku v dřívějších vstupech – kdo zaplatí odškodné pozůstalým po obětech havárie Boeingu? Malajská společnost to zajisté nebude chtít být.

    Moje odpověď byla v intenci: Známe motiv sestřelu, známe pilota SU-čka, který se k sestřelu přihlásil, technici, kteří se dostali k vraku tvrdí, že šlo o sestřel bojovým letadlem a nikoliv raketou vzduch země – BUK. Víme, že junta z nějakého důvodu odklonila trasu letu nad bojovou zónu a že pro civilní dopravu nezakázala vzdušný prostor nad válečnou zónou jak je k tomu vázána smlouvou předchozích vlád. Co nevíme, proč junta opakovaně znemožňuje ostřelováním práci mezinárodních odborníků a proč došlo k utajení radarové a letové komunikace dispečinku s malajským Boeingem. Krom toho máme celou řadu podvrhů ze strany pravdy, lásky – t.j. CIA a kyjevských fašistů, ruské satelitní snímky SU-čka a Rusy vznesené dotazy, na které protistrana neodpovídá.

  • Béda • 7. srpna 2014

    peter. napsal

    V Záporoží sa rozvíja a bojuje partizánske hnutie.Zlikvidovalo kolónu nacgvardije:
    http://ukraina.ru/news/20140807/1010094430.html

    Peter,

    mně na tom zaujalo zajetí cizího instruktora v „kamuflážní“ uniformě, který není schopen odpovídat na položené otázky ukrajinsky, rusky ani německy. Žeby byl ten instruktor němý?

  • Béda • 7. srpna 2014

    A pak žeto nejde, zpacifikovat silou Majdance. http://www.novarepublika.cz/2014/08/po-majdanu-letaji-zapalne-lahve-hori.html

    Co bylo zakázáno za janukovyče, je za nové demokratické fašistické vlády, která vznikla násilím několika tisíc ozbrojenců a parlamentním podvodem je zcela noumání (Uďo).

  • peter. • 7. srpna 2014

    Béda napsal
    Peter,

    mně na tom zaujalo zajetí cizího instruktora v „kamuflážní“ uniformě, který není schopen odpovídat na položené otázky ukrajinsky, rusky ani německy. Žeby byl ten instruktor němý?

    A ja zase dúfam,že aj v tomto prípade bude platiť to známe :Príklady tiahnu.

  • peter. • 7. srpna 2014

    Naivní ale užitoční idioti splnili svoju úlohu.A teraz-Marš na frontu!
    http://ukraina.ru/news/20140807/1010092577.html

  • Atlantis • 7. srpna 2014

    mirror napsal
    Pane kolego, informacemi od MMF čtenáře OM neohromíte. Rusové se mají mnohem lépe než za Jelcina a čísla od MMF je asi zajímat nebudou.

    A ruskému ministru financí věříte? Víte, MMF nefalšuje čísla, ono je nemá jak jinak získat než od toho státu, kterého se týká…Tedy od příslušného ministerstva financí. Jinak ohromujete mě že se vám, člověku, co absolutně neví co píše, chce pokračováním této diskuse takhle zesměšnovat..

    An upsurge in international tensions and further sanctions slapped on sectors of the Russian economy over the country’s annexation of Crimea from Ukraine would cost Russia 0.2 to 0.3 percent of the GDP this year, according to Russia’s Finance Ministry.

    But longer-term implications could be broader, crippling the country’s much-needed modernization drive and hampering Russia’s ability to emerge from an sharp economic slowdown, the ministry said Thursday in a budgetary policy outline for 2015-2017 published on its website.

    In the international furore that followed Russia’s land grab in March, the European Union blacklisted about 60 Russian top officials, businessmen and companies, while the U.S. sanctioned some 50 names, banned cooperation in the nuclear and space industries and restricted the sale of hi-tech products to Russia.

    http://www.themoscowtimes.com/business

  • Béda • 7. srpna 2014

    Jenom taková atlentická otázka. V Norsku prý zkušebně zavádějí plně bezhotovostní platební styk. Je to další z zkušebný balonek NWO – následovat bude samosebou diktát na globální bezhotovostní platební styk, který začne jak jinak platit nejdřív v „civilizovaných demokratických“ zemích a u jejich evropských vazalů – podržtašků velkých mafiánů vyvážejících násilí, války a svou totalitu. Takže atlantická otázka: K čemu pak bude nějaká centrální banka? (ostatně i stát jako takový se rozplizává a nahrazuje jej nadnárodní diktát kmotrů) K čemu bude vlastně stát bez jakéhokoliv vlivu na oblast měny?

  • Atlantis • 7. srpna 2014

    Pro ty, co si myslí, že vyšší koruna a putinovy sankce nám škodí…

    Rusko od 1. srpna zakázalo dovoz některých zemědělských komodit z Polska, údajně kvůli četným pochybením při certifikaci vyváženého zboží a dalším závadám, včetně výskytu škůdců. Navíc zvažuje úplný či částečný zákaz dovozu ovoce a zeleniny i z dalších zemí Evropské unie.

    Tento postup Moskvy by ale měl minimálně pro spotřebitele důsledky zcela opačné – téměř jistý pokles cen veškerého zboží, s nímž země EU počítaly pro export do Ruska. Výpadek odbytu přitom může fatálně postihnout především potravinářské zboží, a z něj zcela jistě především produkty s krátkou dobou trvanlivosti. To znamená především ovoce a zeleninu, jejímž symbolem jsou polská jablka.

    Jediným makroekonomickým impulsem k růstu nebo stagnaci cen je tak aktuálně jen opětovně zopakovaný postoj České národní banky (ČNB), která hodlá pokračovat v administrativním podhodnocení kurzu koruny, což zdražuje dovozy a nepřímo tak umožňujme tuzemským podnikům produkující stejné výrobky, které by bylo možné dovézt ze zahraničí, držet díky tomu o něco vyšší ceny. Opatření ČNB tak vlastně pomáhá nyní aktuálně značně ohroženým tuzemským ovocnářům a zelinářům.

  • Béda • 7. srpna 2014

    Stan napsal

    Vy jste taky difúzor. „Rusko chce bojovat ekonomickými sankcemi se Západem?“ Takhle pitomou otázku jste vymyslel sám? Kdo začal se sankcemi? Nebo měli Rusové nastavit druhou tvář a iniciativně rozšířit sankce na své zboží?

    To je důsledek toho, že těmto lidem je cizí logika a zejména kauzální vztah příčiny a následku. „Difuzoři“ mezi které patří tento „Atlanťan“ nikdy nezačnou od důvodu (příčiny). I v tomto případě „difuzor“ pokládá otázku velice šikovně, jako kdyby ruským sankcím nic nepředcházelo a Rusové je zavedli jen tak jako kdyby nic – asi z důvodu, že jim z ničeho nic a bez příčiny začal klesat HDP, zčista jasna, protože jsou to „agresoři“ kterých posláním je jenom hecovat dobromyslný „civilizovaný demokratický“ koloniální západ.

    „Difuzor“ nám při osvětlování záporů sankcí pro Rusko a kladů pro evropská koloniální centra a jejich vazaly zapomněl vysvětlit, proč najednou začíná v evropských státech z různých stran poplašný řev? Vždyť by spíš měli všichni jásat, že jim spadly z nohou ruské okovy. Očekával bych radost automobilek, zemědělců, potravinářů, možná přijdou na pořad i letecké společnosti as lidé a fabriky topící plynem, vyskakovat do nebe nad rostoucími červenými čísly a pozitivními národohospodářskými trendy by měli ministři financí.

  • Béda • 7. srpna 2014

    Atlantis napsal

    Pro ty, co si myslí, že vyšší koruna a putinovy sankce nám škodí…

    Rusko od 1. srpna zakázalo dovoz některých zemědělských komodit z Polska, údajně kvůli četným pochybením při certifikaci vyváženého zboží a dalším závadám, včetně výskytu škůdců. Navíc zvažuje úplný či částečný zákaz dovozu ovoce a zeleniny i z dalších zemí Evropské unie.

    Tento postup Moskvy by ale měl minimálně pro spotřebitele důsledky zcela opačné – téměř jistý pokles cen veškerého zboží, s nímž země EU počítaly pro export do Ruska. Výpadek odbytu přitom může fatálně postihnout především potravinářské zboží, a z něj zcela jistě především produkty s krátkou dobou trvanlivosti. To znamená především ovoce a zeleninu, jejímž symbolem jsou polská jablka.

    Jediným makroekonomickým impulsem k růstu nebo stagnaci cen je tak aktuálně jen opětovně zopakovaný postoj České národní banky (ČNB), která hodlá pokračovat v administrativním podhodnocení kurzu koruny, což zdražuje dovozy a nepřímo tak umožňujme tuzemským podnikům produkující stejné výrobky, které by bylo možné dovézt ze zahraničí, držet díky tomu o něco vyšší ceny. Opatření ČNB tak vlastně pomáhá nyní aktuálně značně ohroženým tuzemským ovocnářům a zelinářům.

    Atlantisto,

    jestli budou soukromí „centrální“ bankéři dál ožebračovat lid svou plíživou měnovou reformou, může se stát, že je nějací defenestrátoři brzy vyhodí oknem z jejich pracoven, kde tak úporně pracují ve prospěch NWO.

  • Béda • 7. srpna 2014

    „Centrální“ bankéři všech zemí – pavouci FEDu, spojte se! Vlastně, spojeni již dávno jste, takže by se spíš patřilo vyzvat! Rozpojte se!

  • Alena • 7. srpna 2014

    pane Atlantis, opatření ČNB napomáhají pouze americkým zájmům- jejich dolar je v ř… , ovšem české obyvatelstvo nadobro ožebračují. Toto rozhodnutí o intervencích je vrchnostenské rozhodnutí USA-NWO, všichni čeští ekonomičtí experti vč.presidenta je neschvalují a propo- nedávno jste argumentoval, že vývoz Německa do Ruska je mizivý, škoda , že Němci si to nemyslí http://czech.ruvr.ru/news/2014_08_07/Nemecky-byznys-pocita-ztraty-8173/

  • Rado Miko • 7. srpna 2014

    Je zde někdo odbře znalý ang.
    Hledám, hledám a nikde nevidím že by někomu scházelo 100vědců. Nebo jsem slepej?
    http://www.aids2014.org/
    http://www.theguardian.com/world/2014/jul/18/aids-conference-says-100-researchers-may-have-been-on-board-crashed-plane

  • Béda • 7. srpna 2014

    Atlantis napsal

    Pro ty, co si myslí, že vyšší koruna a putinovy sankce nám škodí…

    Rusko od 1. srpna zakázalo dovoz některých zemědělských komodit z Polska, údajně kvůli četným pochybením při certifikaci vyváženého zboží a dalším závadám, včetně výskytu škůdců. Navíc zvažuje úplný či částečný zákaz dovozu ovoce a zeleniny i z dalších zemí Evropské unie.

    Tento postup Moskvy by ale měl minimálně pro spotřebitele důsledky zcela opačné – téměř jistý pokles cen veškerého zboží, s nímž země EU počítaly pro export do Ruska. Výpadek odbytu přitom může fatálně postihnout především potravinářské zboží, a z něj zcela jistě především produkty s krátkou dobou trvanlivosti. To znamená především ovoce a zeleninu, jejímž symbolem jsou polská jablka.

    Jediným makroekonomickým impulsem k růstu nebo stagnaci cen je tak aktuálně jen opětovně zopakovaný postoj České národní banky (ČNB), která hodlá pokračovat v administrativním podhodnocení kurzu koruny, což zdražuje dovozy a nepřímo tak umožňujme tuzemským podnikům produkující stejné výrobky, které by bylo možné dovézt ze zahraničí, držet díky tomu o něco vyšší ceny. Opatření ČNB tak vlastně pomáhá nyní aktuálně značně ohroženým tuzemským ovocnářům a zelinářům.

    Pane Atlantis,

    jen bych se chtěl zeptat – vy na to jistě znáte odpověď. Kdo bude kupovat a za co, ty přebytky zboží, které se měli zobchodovat na ruském trhu? Očekával bych, že vy jako vlastenec si koupíte německou škodovku a alespoň jeden Volkswagen, zásobíte se na 20 let „zlevněnými“ polskými jablky, mléčnými výrobky, hovězím, vepřovým…

  • Atlantis • 7. srpna 2014

    Řvou ti, co jsou zvyklí na dotace a co svoji kvalitou potravinářské produkce lepší trhy nezískají než je ten,ufemisticky řečeno,“málo náročných zákazníků“, v Rusku. Na to jim, mj. i Babišovu imperiu Agrofert, přispíváme z našich svých daní. Takže jen tak dál, krom pár zemědělců a nějakého toho traktoristy, si 90% národa polepší díky nižším cenám na tuzemském trhu. Pan Putin nám vlastně pomáhá:-)

    Klesat Rusům začalo HDP ne proto, že jsou to agresoři, ale ekonomičtí diletanti a technologičtí neandrtálci. A to už od konce minulého roku. Struktura jejich HDP je jasná. Jedná se o rozvojovou zemi, která musí klíčové technologie dovážet. Vývoz tvoří jen nerosty, které jim byly dány a které nevyrobily a zastaralé zbraně z dob sovětské éry a dodávají je především diktátorským režimům v banánových republikách.

    Platit bezhotovostně je standard proti špinavýnm penězům. Jestli Béda obhajuje praktiky nošení hotovosti v igelitkách Pepy z Hongkongu, pak doporučím odstěhovat se tam, kde „cash pay“ je tam častější než „payment by card“. V tomto případě do Albánie a Ruska, kde tento druh „byznysu“ nese největší zisky. Historie ruské mafie působící ve střední Evropě jsou plné archivy interpolu.

  • Béda • 7. srpna 2014

    A samozřejmě, tak je tu otázka, co nahradí výpadek poptávky těch co v důsledku sankcí ztratí práci anebo zbankrotují. Budou nakupovat „zlevněné“ zboží, kterého bude přebytek na dluh?

  • Alena • 7. srpna 2014

    Atlantis napsal

    Řvou ti, co jsou zvyklí na dotace a co svoji kvalitou potravinářské produkce lepší trhy nezískají než je ten,ufemisticky řečeno,“málo náročných zákazníků“, v Rusku. Na to jim, mj. i Babišovu imperiu Agrofert, přispíváme z našich svých daní. Takže jen tak dál, krom pár zemědělců a nějakého toho traktoristy, si 90% národa polepší díky nižším cenám na tuzemském trhu. Pan Putin nám vlastně pomáhá:-)

    Klesat Rusům začalo HDP ne proto, že jsou to agresoři, ale ekonomičtí diletanti a technologičtí neandrtálci. A to už od konce minulého roku. Struktura jejich HDP je jasná. Jedná se o rozvojovou zemi, která musí klíčové technologie dovážet. Vývoz tvoří jen nerosty, které jim byly dány a které nevyrobily a zastaralé zbraně z dob sovětské éry a dodávají je především diktátorským režimům v banánových republikách.

    Platit bezhotovostně je standard proti špinavýnm penězům. Jestli Béda obhajuje praktiky nošení hotovosti v igelitkách Pepy z Hongkongu, pak doporučím odstěhovat se tam, kde „cash pay“ je tam častější než „payment by card“. V tomto případě do Albánie a Ruska, kde tento druh „byznysu“ nese největší zisky. Historie ruské mafie působící ve střední Evropě jsou plné archivy interpolu.

    pokud si to o Rusích co jste napsal, myslí upřímně i Američané, je výsledek války jasný

  • Béda • 7. srpna 2014

    Atlantis napsal

    Řvou ti, co jsou zvyklí na dotace a co svoji kvalitou potravinářské produkce lepší trhy nezískají než je ten,ufemisticky řečeno,“málo náročných zákazníků“, v Rusku. Na to jim, mj. i Babišovu imperiu Agrofert, přispíváme z našich svých daní. Takže jen tak dál, krom pár zemědělců a nějakého toho traktoristy, si 90% národa polepší díky nižším cenám na tuzemském trhu. Pan Putin nám vlastně pomáhá:-)

    Klesat Rusům začalo HDP ne proto, že jsou to agresoři, ale ekonomičtí diletanti a technologičtí neandrtálci. A to už od konce minulého roku. Struktura jejich HDP je jasná. Jedná se o rozvojovou zemi, která musí klíčové technologie dovážet. Vývoz tvoří jen nerosty, které jim byly dány a které nevyrobily a zastaralé zbraně z dob sovětské éry a dodávají je především diktátorským režimům v banánových republikách.

    Platit bezhotovostně je standard proti špinavýnm penězům. Jestli Béda obhajuje praktiky nošení hotovosti v igelitkách Pepy z Hongkongu, pak doporučím odstěhovat se tam, kde „cash pay“ je tam častější než „payment by card“. V tomto případě do Albánie a Ruska, kde tento druh „byznysu“ nese největší zisky. Historie ruské mafie působící ve střední Evropě jsou plné archivy interpolu.

    pane z Atlantidy

    já jsem se ptal, k čemu budou tzv. centrální bankéři poté co měnu (i rozmělněné národní státy, které se utopí v eurodiktátu) zcela ovládne soukromý bankovní sektor. Kdo pak bude bdít nad „českou“ měnou? (anebo euroměnou?) Snad FED, který bdí nad dolarem?

    Rusové jsou možná „technologičtí neandrtálci“, v oblasti zbraní bych řekl, že drží slušně krok ze světovým výrobcem a konzumentem zbraní č. 1 – vzorem veškeré demokracie, humanity a svobody USA.
    Mimochodem, je primárním zdrojem nynější krize Rusko? Je nejzadluženější zemí světa Rusko? To jenom aby řeč nestála.

  • orinoko • 7. srpna 2014

    U nás doma zaraženo. Kuřata nějak přechází American Dream. Jeden maká ve firmě se žrádlem a druhý si má jít hledat práci. – Teď chodí na brigády.
    Když doma prohlásím – emerický cikán a leho-weboví hulibrci už jedou na totální doraz. Dluhy splatit nemůžou, tak aspoň přivedou prakticky celý svět do nové doby bronzové. – Ale to bude ještě pořád ta lepší verze těch nekonečných hrůz.
    Seru domácí kuřata … ale přestali na mě koukat nenávistně.

  • orinoko • 7. srpna 2014

    Proboha, ruské „zaostávání“ teprve pocítíme. Všechno je teprve na začátku. Takové Bělorusko prohlásilo, že je dodavatelsky v oblasti potravin schopné nahradit polské hňupy a kulometné banderovce, kteří kromě průserů stejně nikdy nic nevyrobí.
    Hlavně že nám čížkům dělá osvětu cikánův hulibrk.

  • peter. • 7. srpna 2014

    Atlantis
    Už niekoľko dní nám predkladáte čísla,štatistické údaje,rôzne indexy a makroekonomické údaje o tom,že sankcie uvalené na Rusko sú účinné a že Rusko na ne doplatí viac ako napríklad ČR a SR.Dobre,presvedčili ste ma,máte pravdu.Čo mi ale na vašich vstupoch vadí,je absencia nejakých záverov.Skrachuje Rusko kvôli týmto sankciám,ak áno,čo myslíte za akú dobu?Myslíte,že je potrebné sankcie ešte stupňovať,alebo sa Rusko položí ekonomicky aj bez uvalenia ďalších sankcií.Počítali ste vo svojich úvahách aj s tým,že Rusi ako národ sa dokážu ďaleko lepšie adaptovať na zhoršenú životnú úrovaň ako občania štátov EU alebo USA,lebo s tým majú svoje skúsenosti a vždy to ustáli?Tak aká je vlastne vaša prognóza ďalšieho vývoja v Rusku?Čo ste nám vlastne chceli povedať?Napíšte nám aspoň to,aké rozsiahle musia byť sankcie uvalené na Rusko,aby sa ono celkom zložilo,odovzdalo nie len Krym ale aj svoj jadrový potenciál USA,celú svoju ekonomiku a zdroje nerastných surovín.Lebo je zrejmé,že práve o to tu ide.Tak nás poučte,ale nejako ľudsky,lebo vašich makroekonomických ukazovateľov má už každý dosť,ako to napokon vyplýva aj z diskusie.

  • Atlantis • 7. srpna 2014

    Béda napsal
    Pane Atlantis,

    jen bych se chtěl zeptat – vy na to jistě znáte odpověď. Kdo bude kupovat a za co, ty přebytky zboží, které se měli zobchodovat na ruském trhu? Očekával bych, že vy jako vlastenec si koupíte německou škodovku a alespoň jeden Volkswagen, zásobíte se na 20 let „zlevněnými“ polskými jablky, mléčnými výrobky, hovězím, vepřovým…

    Já vlastenec nejsem a proč si proboha myslíte, že se vůbec nějaké přebytky musí nutně prodávat? Nebo vy jste placen Babišem, Madetou, či francouzským konsorciem Bongrain, co vlastní Povltavské mlékarny dělají náš „skvělý“ komunistický Hermelín, zatímco jejich Camembert je pro ně svoji kvalitou a tím i cenou určený pro lepší trhy než ten postkomunistický s Ruskem na čele?

    Jste zábavný. Myslíte si,že snad uvažuju jako vy, v tomto případě plete do ekonomiky vaše vlastní emoce, co s vámi cloumají a co vás tady zaměstnávají 24hod. denně chaotickým spamovaní hyperlinků s odkazy? Ten kdo potřebuje ruské trhy obvykle není schopen svoji kvalitou uspět na těch, jak jak jste řekl velice správně, těch vyspělých ekonomicky i kulturně.

    Jak jjsem řekl minule, náš export do Ruska činí 1% podobně jako u Německa, tam jsou to procenta dvě. Rakousko, Švýcarsko, Nizozemsko a Švédsko mají svůj podíl exportu do Ruska na stejné úrovni. Ano, ty ekonomiky které jsou na vývozech do Ruska závislé jsou ty zaostalejší Polsko, Estonsko, Lotyšsko, Rumunsko, Bulharsko a nejchudší a nejzaostalejší země Evropy – Moldávie. Ta má export na Rusku asi z 85% závislý. My naštěstí patříme do té vyspělejší západní části.

  • Béda • 7. srpna 2014

    pane z Atlantidy,

    já bych neřekl, že ruský trh není vyspělý. Rusové mají peněz dost a mohou si dovolit i to nejlepší. Anebo naznačujete, že Volkswageny, Mercedesy, Bavoráky,francouzské sýry, jak jste podotknul, služby VISA Card, Googlu, technologie EXXONu, francouzské Mistraly, trenažéry Rheinmetallu… jsou nevalné kvality?

  • mirror • 7. srpna 2014

    Atlantis napsal
    dělají náš „skvělý“ komunistický Hermelín, zatímco jejich Camembert je pro ně svoji kvalitou a tím i cenou určený pro lepší trhy než ten postkomunistický s Ruskem na čele?

    Pane kolego, co to tady plácáte o kvalitě sýrů. Kdysi jsem si koupil „kvalitní“ francouzský sýr, který šel z kapsy bundy rovnou do splachovacího záchodu. Na prstech jsem cítil ten smrad nejméně čtrnáct dní a z bundy nešel odstranit nikdy, ani po vyprání. Ruce jsem myl Solvinou a kartáčem. Komunistická Solvina smyla skoro i tetování. Zlatý komunistický Hermelín.

  • Atlantis • 7. srpna 2014

    peter. napsal

    Atlantis
    Už niekoľko dní nám predkladáte čísla,štatistické údaje,rôzne indexy a makroekonomické údaje o tom,že sankcie uvalené na Rusko sú účinné a že Rusko na ne doplatí viac ako napríklad ČR a SR.Dobre,presvedčili ste ma,máte pravdu.Čo mi ale na vašich vstupoch vadí,je absencia nejakých záverov.Skrachuje Rusko kvôli týmto sankciám,ak áno,čo myslíte za akú dobu?Myslíte,že je potrebné sankcie ešte stupňovať,alebo sa Rusko položí ekonomicky aj bez uvalenia ďalších sankcií.Počítali ste vo svojich úvahách aj s tým,že Rusi ako národ sa dokážu ďaleko lepšie adaptovať na zhoršenú životnú úrovaň ako občania štátov EU alebo USA,lebo s tým majú svoje skúsenosti a vždy to ustáli?Tak aká je vlastne vaša prognóza ďalšieho vývoja v Rusku?Čo ste nám vlastne chceli povedať?Napíšte nám aspoň to,aké rozsiahle musia byť sankcie uvalené na Rusko,aby sa ono celkom zložilo,odovzdalo nie len Krym ale aj svoj jadrový potenciál USA,celú svoju ekonomiku a zdroje nerastných surovín.Lebo je zrejmé,že práve o to tu ide.Tak nás poučte,ale nejako ľudsky,lebo vašich makroekonomických ukazovateľov má už každý dosť,ako to napokon vyplýva aj z diskusie.

    Rusko nezkrachuje jako třeba Argentina. Nakonec i Castrova Kuba ještě nezkrachovala, jen tam žijou jako zvířata na úrovni 50.let minulého století.

    Rusko už jednou podlehlo ekonomickému tlaku. Ve studené válce bylo chytrou Reaganovou doktrínou projektu tzv. „Hvězdných válek“ SDI (Strategic Defense Initiative)uzbrojeno do ekonomické bídy natolik, že jejich tamní politické elity již nechtěli žít jako opice někde v buši, a chtěli si svých peněz co si jako prominenti strany vypláceli, náležitě užít. Za kapitalistický luxus.

    Takže proto Rusko padlo, proto Gorby hodil ručník do ringu. Až Děripaska a Timčenko přijdou o podstatnou část svých příjmů (realizovaných na bankovních trzích západní Evropy)pak sami zajistí, podobně jako Gorbačov, že zkoušet v době globalizace s pár oligarchy do dob zašlé slávy SSSR, protože svým zuboženým obyvatelům jako západ nabízí těnm svým, není schopen Putin nabídnout konzum, tak jim jen nabízí abstraktní pocit národní hrdosti. Ten je totiž zadarmo a může ho mít každý žebrák. Putin bude svými nejbližšími odstraněn a Rusko se vrátí ke standardům politiky a ekonomiky civilizované západní Evropy. Pak s ním bude radost obchodovat.

  • Béda • 7. srpna 2014

    Pane z Atlantidy,

    já se neptal pouze na „podřadné“ zboží ze „zaostalých“ rozvíjejících se „babarských“ zemí ale také na Mistraly, německé trenažéry, americká dopravní letadla, služby VISA, Volswageny, Bavoráky, mercedesy. Vy si je teď, když jich bude přebytek na evropském trhu koupíte do zásoby?

  • Béda • 7. srpna 2014

    Atlantis napsal
    Rusko nezkrachuje jako třeba Argentina. Nakonec i Castrova Kuba ještě nezkrachovala, jen tam žijou jako zvířata na úrovni 50.let minulého století.

    Rusko už jednou podlehlo ekonomickému tlaku. Ve studené válce bylo chytrou Reaganovou doktrínou projektu tzv. „Hvězdných válek“ SDI (Strategic Defense Initiative)uzbrojeno do ekonomické bídy natolik, že jejich tamní politické elity již nechtěli žít jako opice někde v buši, a chtěli si svých peněz co si jako prominenti strany vypláceli, náležitě užít. Za kapitalistický luxus.

    Takže proto Rusko padlo, proto Gorby hodil ručník do ringu. Až Děripaska a Timčenko přijdou o podstatnou část svých příjmů (realizovaných na bankovních trzích západní Evropy)pak sami zajistí, podobně jako Gorbačov, že zkoušet v době globalizace s pár oligarchy do dob zašlé slávy SSSR, protože svým zuboženým obyvatelům jako západ nabízí těnm svým, není schopen Putin nabídnout konzum, tak jim jen nabízí abstraktní pocit národní hrdosti. Ten je totiž zadarmo a může ho mít každý žebrák. Putin bude svými nejbližšími odstraněn a Rusko se vrátí ke standardům politiky a ekonomiky civilizované západní Evropy. Pak s ním bude radost obchodovat.

    pane z Atlantidy,

    vy jaksi stále zapomínáte, že Rusko není SSSR. Že ruská kapitalistická ekonomika na rozdíl od socialistické ekonomiky SSSR je široce propojena se západními ekonomikami, že jsou to takpovědíc SPOJENÉ NÁDOBY.

  • orinoko • 7. srpna 2014

    Kdyby byl býval Bimbo Fagan tušil , že ho již jen několik měsíců dělí od cikánova hulibrctví, tak by byl býval možná zvolil jinou tragikomiku , než emerický Atlantis.
    Soudruzi, všobecná informace: Bimbovi Atlantisovi klesají EUromejdanské burzy. Evropský motor té dédéerácké báby chytnul prudkou škytavku a německo navštívil prokázaný pokles s vizitkou emerického cikána a líbestbrífem Bimbo Fagana Atlhulibrka.
    Nemá to soudruh jednoduché. je jenom otázka času, kdy se odkope , jak ta německá selka , aby na OM zase konečně bylo jasno.

  • Atlantis • 7. srpna 2014

    Béda napsal

    pane z Atlantidy,

    já bych neřekl, že ruský trh není vyspělý. Rusové mají peněz dost a mohou si dovolit i to nejlepší. Anebo naznačujete, že Volkswageny, Mercedesy, Bavoráky,francouzské sýry, jak jste podotknul, služby VISA Card, Googlu, technologie EXXONu, francouzské Mistraly, trenažéry Rheinmetallu… jsou nevalné kvality?

    Spočtěte kolik obyvatel jezdí ve VW Passatu v přepočtu na počet obyvatel v Rusku a srovnejte jaké je to v Německu, Rakousku nebo i České republice. Pak zjistíte kdo je ten bohatý a kdo chudák. Už jsem tu dával jasně reprezentativní indikátory ruské životní úrovně. Jestli po ní vy toužíte, pak by se u nás musely snížit 3x platy, zvýšit korupci asi 180%, musel by se zvýšit počet miliardářů a zečtyřnásobit počet lidí žijících pod úrovní chudoby. Máte možnost volby. Nikdo vám u nás v ničem bránit nebude.

  • orinoko • 7. srpna 2014

    Hele, cikánův hulibrku. Právě ty bys měl vědět nejlíp, že soudruh Reagan Sovětský svaz uzbrojil do současných astronomických Mc Ekonomikých dluhů. Soudruhu, bez dluhu je tvůj kapík tak v řiti, jak Babišovo impérium bez stádních dotací.

  • vlado48 • 7. srpna 2014

    Pro všechny, Atlantis je troll provokatér, nebudete-li se s ním dohadovat a reagovat na něj tak ho to přestane bavit. Čím víc se s ním dohadujete tím víc ho to povzbuzuje. Atlant’ane zkus to se mnou, mám praxi s Joe „Florida“ Večerkem, Reberem a Levým, našimi hlásnými troubami sídlícími (snad) v USA. Tak do toho odborníku na všechno (sušené brambory?)!!!!!!!

  • orinoko • 7. srpna 2014

    Čím býval Bimbo Fagan Atlantis?
    Tím samým jako dnes!
    Vykonával nádenický mediální piss!

  • orinoko • 7. srpna 2014

    Někdy neuškodí dát trollům pohulit. Pravda, na OM to není v barevném sexu, ale co je doma, to se počítá.

  • Béda • 7. srpna 2014

    pane Atlanťane,

    já ty přesné počty, kolik Rusů v čem jezdí neznám a vcelku mě to ani nezajímá. Mně zajímá spíš to, proč ty západní firmy dotčené na obratu a tím i na zisku (včetně jejich akcionářů) nyní po zavedení ODVETNÝCH ruských sankcí na sance USA a jejich vazalských podržtašek nyní tak řvou? Že by je tak konsternoval ten nepatrný pokles odbytu a zisku? Takže pane z Atlantiy, kolik Mistralů, Boeingů, Mercedesů si nyní, když jich bude na evropském trhu přebytek a patrně „zlevní“ (jak jste podotkl) si koupíte? A pokud mluvíte o západním zázraku – ten zázrak jak správně poukázal orinoko, je na nesplatitelný dluh, v USA na astronomický superdluh – tímto „božím darem“ Rusko prozatí moc netrpí. Můj osobní názor – na dluh a vyrážení dluhu další půjčkou a dluhem dokáže hýřit s prominutím každý „civilizovaný“ blb.

  • vlado48 • 7. srpna 2014

    Kašlete na Atlant¨’ana, ti jak známo dávno vymřeli, v tom případě to je podvodník, nediskutujte s ním, neodpovídejte mu!!!!!!!!

  • orinoko • 7. srpna 2014

    Když Béda si nepomůže. Ani hudryper. Čekám, kdy Rusko během hodin razantně zasáhne. Zatím EU vymrskalo metlou.
    … To zase byl napadnutý výhřez vědmy.

  • Béda • 7. srpna 2014

    Podle tohoto obvinění kyjevské junty to vypadá, že separatisté asi sestřelili bojovým(i) letounem(y) fašistické junty, který jej soustavně sledoval malajské letadlo proto, aby to shodili na pokojné majdanské juntisty. Jaksi si přitom nevšimli, že to letadlo letí opačným směrem (nikoliv z Moskvy do Larnaky ale z Evropy do Asie) a špatně to spočetli, protože letadlo nespadlo podle „jejich záměru“ do zóny ovládané juntou ale do jejich vlastní.

    Co se nám ti podvodníci pokusí pověsit na nos příště. Jaký další podvod si vymyslí? Proč černou skříňku nemají v držbě mezinárodní odborníci specializovaní na zkoumání příčin havíárie ale Britové, proč diktátoři z USA a loutkovodiči z CIA netlačí na své loutky aby vydali k mezinárodnímu přezkumu záznamy radarů a záznamy letové komunikace, proč soustavně střelbou znesnadňují a sabotují vyšetřování v místě dopadu?

  • vlado48 • 7. srpna 2014

    Kiev už toho naprohlašoval a nacitoval tolik že podle něj už vybili desetitisíce opolčenců, jejich jednotky stojí pod Moskvou která je podle nich ukrajinská, obránci obklíčeného Doněcka ostřelují těžkým dělostřelectvem sami sebe (asi střílejí kolmo nad sebe), dodržují 40ti kilometrové příměří kolem pádu letadla atd. atd!!!!

  • Atlantis • 7. srpna 2014

    Béda napsal

    pane Atlanťane,

    já ty přesné počty, kolik Rusů v čem jezdí neznám a vcelku mě to ani nezajímá. Mně zajímá spíš to, proč ty západní firmy dotčené na obratu a tím i na zisku (včetně jejich akcionářů) nyní po zavedení ODVETNÝCHruských sankcí na sance USA a jejich vazalských podržtašek nyní tak řvou? Že by je tak konsternoval ten nepatrný pokles odbytu a zisku? Takže pane z Atlantiy, kolik Mistralů, Boeingů, Mercedesů si nyní, když jich bude na evropském trhu přebytek a patrně „zlevní“ (jak jste podotkl) si koupíte? A pokud mluvíte o západním zázraku – ten zázrak jak správně poukázal orinoko, je na nesplatitelný dluh, v USA na astronomický superdluh – tímto „božím darem“ Rusko prozatí moc netrpí. Můj osobní názor – na dluh a vyrážení dluhu další půjčkou a dluhem dokáže hýřit s prominutím každý „civilizovaný“ blb.

    Proč vás zajímá co si koupím? Jste snad šmírák nebo „typař“ pro domovní zloděje? K čemu vám mé ujištění bude? Banky co pujčovaly Hitlerovu režimu také řvaly, když jim to FBI utlo. Likérky v 30. letech po zavedení prohibice v USA také řvaly. Sankce může zavádět jen ten, o jehož zboží je zájem a kdo druhým prodává a nikoli je na jejich technologiích závislý. Jen hlupák sám sobě zakáže kupovat to, co nutně potřebuje a co sám neumí vyrobit.

    Od anexe Krymu Putin ožebračil národ v ročních příjmech asi 10tis. USD na každého jednoho Rusa včetně starců a dětí. Krym zeje prazdnotou, nikdo tam nechce jezdit, takže jako za dob socialismu Putin nařizuje svým státním „ROH“ tam povinně vozit zaměstnance, i když by raději jeli jinam.

    Západní zázrak je možná na dluh, a jaký dluh je splatitelný o tom nerozhoduje Vaše Bezvýznamnost, ale jen ten kdo je k tomu oprávněn – věřitel. Možná to časem pochopíte, že ti co si kupují dluhy od států, nějaké jejich placení (tedy jistiny, jak řekl v jedné TV debatě výborně pan Paroubek, a byl za to pravicovými ekonomy sepsut, řekl pravdu)ani neočekávají. Postačí platit úroky. Státní úpadek se dá i několikrát za sebou opakovat viz Argentina nebo Rusko r.98.

  • Béda • 7. srpna 2014

    vlado48,

    taky střílejí „do svých“ fosforovou municí a balistickými raketami a chtěli sestřelit „ruské letadlo s ruskými civilisty“. Zajímavé, že doposud se pečlivě nevyšetřila střelba na dvě strany na Mejdanu (startovní výstřel pro fašisty) ani masakr v Oděse. Bylo by to asi poprvé v historii, kdy by Rusové použili vůči svým fašistickým západním „partňorům“ jejich tradiční mnohokrát odzkoušenou a osvědčenou metodu (viz Tonkin, 11/9, Majdan, Sýrie)

  • Béda • 7. srpna 2014

    Jak se vyvíjela západní „civilizovaná demokracie“. Jen mrtvý indián je dobrý indián, jen mrtvý žid je dobrý žid, jen mrtvý Rus je dobrý Rus. – odvozeno z historické praxe. (PS: to nejsou ménázory)

  • orinoko • 7. srpna 2014

    To je zase hlína – „typař“ . Jakoby vyklopil kotouč-kolečko kly-ďas. Dneska lze prý mnohé v jurském jazyce.
    Ale nedivme se. Soudruh Bimbo Fagan Atlantis útrp-jel trojitou frakturu charakteru.

  • vlado48 • 7. srpna 2014

    A dokonce jaká hrůza mají letecké základny v Rumunsku, Moldávii a Ázerbajdžánu odkud startují letadla opolčenců k provokačním náletům na sebe.

  • Vaska • 7. srpna 2014

    rada soudruhoj atlantisoj: než začneš bejkat ty nesmysly tak se nejdřív poraď se svým řídícím důstojníkem z bisky

  • Béda • 7. srpna 2014

    Atlantis napsal
    Proč vás zajímá co si koupím? Jste snad šmírák nebo „typař“ pro domovní zloděje? K čemu vám mé ujištění bude? Banky co pujčovaly Hitlerovu režimu také řvaly, když jim to FBI utlo. Likérky v 30. letech po zavedení prohibice v USA také řvaly. Sankce můžezavádět jen ten, o jehož zboží je zájem a kdo druhým prodává a nikoli je na jejich technologiích závislý. Jen hlupák sám sobě zakáže kupovat to, co nutně potřebuje a co sám neumí vyrobit.

    Od anexe Krymu Putin ožebračil národ v ročních příjmech asi 10tis. USD na každého jednoho Rusa včetně starců a dětí. Krym zeje prazdnotou, nikdo tam nechce jezdit, takže jako za dob socialismu Putin nařizuje svým státním „ROH“ tam povinně vozit zaměstnance, i když by raději jeli jinam.

    Západní zázrak je možná na dluh, a jaký dluh je splatitelný o tom nerozhoduje Vaše Bezvýznamnost, ale jen ten kdo je k tomu oprávněn – věřitel. Možná to časem pochopíte, že ti co si kupují dluhy od států, nějaké jejich placení (tedy jistiny, jak řekl v jedné TV debatě výborně pan Paroubek, a byl za to pravicovými ekonomy sepsut, řekl pravdu)ani neočekávají. Postačí platit úroky. Státní úpadek se dá i několikrát za sebou opakovat viz Argentina nebo Rusko r.98.

    Kéžby „česká“ politická reprezentace někdy „ožebračila“ český národ tak jak „ožebračil“ Putin ruský národ poté co převzal otěže od vzorného „demokrata“, který ruskému lidu (podle vás „mužikovi“) dělal co mu na očích viděl. Spolu s Barákem Óbamou by se chtělo Atlanťanům zvolat – víc takových Jelcinů! Ať si Rusové užijí demokracie, svobody a vysoké životní úrovně.

  • peter. • 7. srpna 2014

    Atlantis napsal
    Rusko nezkrachuje jako třeba Argentina. Nakonec i Castrova Kuba ještě nezkrachovala, jen tam žijou jako zvířata na úrovni 50.let minulého století.

    Rusko už jednou podlehlo ekonomickému tlaku. Ve studené válce bylo chytrou Reaganovou doktrínou projektu tzv. „Hvězdných válek“ SDI (Strategic Defense Initiative)uzbrojeno do ekonomické bídy natolik, že jejich tamní politické elity již nechtěli žít jako opice někde v buši, a chtěli si svých peněz co si jako prominenti strany vypláceli, náležitě užít. Za kapitalistický luxus.

    Takže proto Rusko padlo, proto Gorby hodil ručník do ringu. Až Děripaska a Timčenko přijdou o podstatnou část svých příjmů (realizovaných na bankovních trzích západní Evropy)pak sami zajistí, podobně jako Gorbačov, že zkoušet v době globalizace s pár oligarchy do dob zašlé slávy SSSR, protože svým zuboženým obyvatelům jako západ nabízí těnm svým, není schopen Putin nabídnout konzum, tak jim jen nabízí abstraktní pocit národní hrdosti. Ten je totiž zadarmo a může ho mít každý žebrák. Putin bude svými nejbližšími odstraněn a Rusko se vrátí ke standardům politiky a ekonomiky civilizované západní Evropy. Pak s ním bude radost obchodovat.

    Zabúdate na to,že Putin nie je naivný narcis Gorbačov ani ožran Jelcin.USA boli za Reagana v úplne inej ekonomickej kondícii ako dnes a nie som si istý,či si môžu dnes dovoliť vyvinúť na Rusko taký ekonomický tlak ako za Reagana.Aby Rusko bolo akceptovateľné pre USA,tak by muselo odovzdať kontrolu nad svojou ozbrojenou silou,ekonomikou a zdrojmi nerastných surovín, hádajte komu asi.Navyše by sa muselo zmieriť s redukciou svojho obyvateľstva asi na 50 miliónov,čo podľa p.H.Clintonovej úplne stačí,lebo citujem „Rusko vlastní viac ako 60% celosvetových zásob surovín a jeho povinnosťou je podeliť sa oň s ostatnými štátmi sveta.A na to Rusku stačí 50 miliónov obyvateľov“koniec citátu.Dnes má Putin 83%-nú podporu obyvateľov Ruska a dôležitú úlohu zohráva aj vysoká podpora Zjuganovových komunistov.Tí,na ktorých sa spoliehate vy,majú v Rusku také nízke preferencie,že sa nedostali ani do parlamentu.Toto všetko vylučuje,že sa splnia zvrátené sny vaše aj vám podobných indivíduí.

  • vlado48 • 7. srpna 2014

    Jak Mírový Nobelák Hussein Obomba prohlašoval vehementně v případe Libye-nikdo nemá právo použít ozbrojené složky proti vlastním obyvatelům, civilizovaný svět musí zasáhnout. V případě Ukrajiny hřímal přesně naopak.
    Akademická otázka, taky při pohledu na Obamu vám maně vytane na mysli druh primáta- šimpanz? Omlouvám se tímto celému druhu lidoopů za tohle přirovnání, nechtěl jsem vás urazit.

  • Atlantis • 7. srpna 2014

    Béda napsal
    Kéžby „česká“ politická reprezentace někdy „ožebračila“ český národ tak jak „ožebračil“ Putin ruský národ poté co převzal otěže od vzorného „demokrata“, který ruskému lidu (podle vás „mužikovi“) dělal co mu na očích viděl. Spolu s Barákem Óbamou by se chtělo Atlanťanům zvolat – víc takových Jelcinů! Ať si Rusové užijí demokracie, svobody a vysoké životní úrovně.

    Nic nevíte,ale mluvíte jak věrchuška ideologickým newspeakem o zločinných ideodiverzních centrálách CIA.

    Přitom příčiny leží jen a jen na Rusech samotných. Nikdo, žádný agent CIA jim jejich monetární politiku nevedl.

    V Rusku panoval v předkrizovém období vysoký deficit vládního rozpočtu, pro jehož financování využívala ruská vláda stále více zahraniční finanční trhy. Také inflace byla vysoká – v roce 1996 činila 48 %, v roce 1997 15% a přispívala k devalvačním očekáváním (přitom v roce 1993 byla inflace 875 %). Velké problémy byly také v bankovní soustavě, které byly spojeny především s klesajícími cenami cenných papírů, které se přenášely do poklesu bankovních aktiv. Ruská ekonomika se navíc stále nemohla vzpamatovat z rozpadu SSSR – od roku 1991 klesal HDP až o 15%.
    Na mezibankovním trhu došlo k růstu úrokových sazeb z 20 % na téměř 40 % a ceny ruských akcií ztratily ze své hodnoty téměř 50 %. Zápůjční sazba centrální banky vzrostla na 150 %. Tyto skutečnosti vedly k odlivu zahraničního kapitálu. Odhaduje se že z Ruska v roce 1998 odplynul zahraniční kapitál v celkové hodnotě 7mld. USD.

    http://dumfinanci.cz/clanky/267-vyznamne-financni-krize-90-let-rusko/

  • Béda • 7. srpna 2014

    vlado48 napsal

    Jak Mírový Nobelák Hussein Obomba prohlašoval vehementně v případe Libye-nikdo nemá právo použít ozbrojené složky proti vlastním obyvatelům, civilizovaný svět musí zasáhnout. V případě Ukrajiny hřímal přesně naopak.Akademická otázka, taky při pohledu na Obamu vám maně vytane na mysli druh primáta- šimpanz? Omlouvám se tímto celému druhu lidoopů za tohle přirovnání, nechtěl jsem vás urazit.

    No tak to je hodně promenlivé, podle akutní potřeby „globálního demokrata“. Jiné to bylo v Kosovu, jiné v Libyi, a na Ukrajině aby se v tom čert vyznal – za Janukovyšče na majdanu Ne, za Porošenka Ano, na východě ANO – to dokonce kyjevští teroristi vedeni za ruku americkými superteroristy provádějí prý antiteroristickou operaci. Jeden by se zeptal, to jako válčí sami proti sobě?

  • Béda • 7. srpna 2014

    Atlanťane,

    A co je totok? Každý rok vydává americký historik William Blum svou aktualizovanou verzi americké zahraniční politiky, z níž vyplývá, že od roku 1945 se Spojené státy pokusiyl svrhnout více než 50 vlád, mnoho z nichž bylo demokraticky zvoleno, tvrdě zasahovaly do voleb ve 30 zemích, bombardovaly civilní obyvatelstvo ve 30 zemích, použily chemické a biologické zbraně a pokoušely se zavraždit zahraniční politické představitele…

  • vlado48 • 7. srpna 2014

    Bédo, Petere, nereagujte na vymřelého tvora, ono ho to přestane bavit.

  • orinoko • 7. srpna 2014

    Hochu, je to horší až hroší.
    Z Ruska odplynul KAPITÁL!!! Jaký? Ten spekulativní , kterým oblažoval Bimbo Fagan Atlantis cyperský cestovní ruch?
    Není většího narovnání TRŽNÍ ekonomiky , než odliv spekulativního kapitálu. Soudruhu BimboÁÁÁÁÁ … FAGT áááá … ATlcaps locku …
    Co má běžný Rus ze spekulativního kapitálu? No snad ne matrjošku BIMBA-Fakana-atlantise? Takové Bělorusko hodlá nastalé situace využít mnoha způsoby. Obchodně, tranzitně i vojensky.
    Odbočím k Iránu a Sýrii. Irán emerické hovado už asi 100 let chce srazit na kolena. Modrý soudruhu, nějak se to nepovedlo. Sýrie přes neskutečný záhul i embargo žije. Nemá to jednoduché ani zdaleka tak, jak jednoduché až prvobytně pospolné je tvoje kamýcky visící Bimbo.
    Rusko … má suroviny.
    Co má Emerika? … nesplatitelné dluhy.
    Co má Bimbo Fagan Atlantis? V kapse pro jistotu čínské oční pruhy.

  • Béda • 7. srpna 2014

    pane Atlanťane,

    mám takový amatérský dotaz. Čím si vysvětlujete fatální propad životní úrovně Rusů (prý bylo běžné, že nedostávali mzdy a důchody třeba půl roku)v době, kdy za báťušky demokrata Jelcina (takto kovaného komunistu, který demokraticky nechal rozstřílet parlament a zahájil válku v Čečně) v době, kdy Rusko vyprodávalo za facku svoji ekonomickou podstatu? Jeden by myslel, že to povede buďto k restartu ekonomiky anebo k masivnímu vzrůstu životní úrovně Rusů (těch „mužiků“ které máte tpolik rád). Ostatně podobně to bylo v ČR, která dnes již prakticky nemá českou ale cizí ekonomiku, je plně závislá a podřízená cizím „matkám“, bankovnictvím počínaje, strategickými odvětvími následuje, (voda, plynovody…) a topí se na rozdíl od Putinova Ruska v dluzích?

  • Atlantis • 7. srpna 2014

    peter. napsal
    Zabúdate na to,že Putin nie je naivný narcis Gorbačov ani ožran Jelcin.USA boli za Reagana v úplne inej ekonomickej kondícii ako dnes a nie som si istý,či si môžu dnes dovoliť vyvinúť na Rusko taký ekonomický tlak ako za Reagana.Aby Rusko bolo akceptovateľné pre USA,tak by muselo odovzdať kontrolu nad svojou ozbrojenou silou,ekonomikou a zdrojmi nerastných surovín, hádajte komu asi.Navyše by sa muselo zmieriť s redukciou svojho obyvateľstva asi na 50 miliónov,čo podľa p.H.Clintonovej úplne stačí,lebo citujem „Rusko vlastní viac ako 60% celosvetových zásob surovín a jeho povinnosťou je podeliť sa oň s ostatnými štátmi sveta.A na to Rusku stačí 50 miliónov obyvateľov“koniec citátu.Dnes má Putin 83%-nú podporu obyvateľov Ruska a dôležitú úlohu zohráva aj vysoká podpora Zjuganovových komunistov.Tí,na ktorých sa spoliehate vy,majú v Rusku také nízke preferencie,že sa nedostali ani do parlamentu.Toto všetko vylučuje,že sa splnia zvrátené sny vaše aj vám podobných indivíduí.

    Nevím na koho bych se měl v Rusku já spoléhat. Jste směšný jako Béda. To je váš boj, mně je vcelku jedno, jestli si tam zavedou Duginův nacionální bolševismus (což je kompilace národního socialismu a imperialistického komunismu) okoření to italským fašistickým korporativismem s pár oligarchy pracujícími podobně jako Krupp, Junkers nebo Willy Messerschmitt pro národ a stát nebo budou mít takový civilizační stupen politické kultury jako ve Velké Británii, kdy včera BBC přenášela přímý přenos diskuse před referendem o odtržení Skotska. Právě tu BBC, jejíž vysílání chce Putin zablokovat protože prý podporuje sibiřský separatismus. Což je výsměch jemu samotnému, kdyby si aspoň našel jiný důvod, třeba že BBC podporuje terorismus, ale separatismus podporuje ponejvíc sám Putin. Podněstří, Osetie a Krym a Doněcká lidově-socialistická republika. Ekonomicky se Rusko stejně nikdy na evropskou úroveň nedostane, snažilo se dohnat a předehnat celých 75 let a nakonec samo zkrachovalo.

    Jen bych nerad aby si naši evropští fašisté jako Orbán, LePenová, Farage a Geert Wilders našli na východě mocného kamaráda, který by ingeroval prostřednictvím nich do naší multikulturní tolerance a lidských práv.

  • Béda • 7. srpna 2014

    Atlantis napsal
    Nevím na koho bych se měl v Rusku já spoléhat. Jste směšný jako Béda. To je váš boj, mně je vcelku jedno, jestli si tam zavedou Duginův nacionální bolševismus (což je kompilace národního socialismu a imperialistického komunismu) okoření to italským fašistickým korporativismem s pár oligarchy pracujícími podobně jako Krupp, Junkers nebo Willy Messerschmitt pro národ a stát nebo budou mít takový civilizační stupen politické kultury jako ve Velké Británii, kdy včera BBC přenášela přímý přenos diskuse před referendem o odtržení Skotska. Právě tu BBC, jejíž vysílání chce Putin zablokovat protože prý podporuje sibiřský separatismus. Což je výsměch jemu samotnému, kdyby si aspoň našel jiný důvod, třeba že BBC podporuje terorismus, ale separatismus podporuje ponejvíc sám Putin. Podněstří, Osetie a Krym a Doněcká lidově-socialistická republika. Ekonomicky se Rusko stejně nikdy na evropskou úroveň nedostane, snažilo se dohnat a předehnat celých 75 let a nakonec samo zkrachovalo.

    Jenbych nerad aby si naši evropští fašisté jako Orbán, LePenová, Farage a Geert Wilders našli na východě mocného kamaráda, který by ingeroval prostřednictvím nich do naší multikulturní tolerance a lidských práv.

    Atlanťane,

    musím se smát vaší argumentaci. Tak za prvé – PUTIN NENÍ ŽÁDNÝ DUGIN. Co si myslí a co hlásá je věc Dugina )v Rusku je přece kapounská demoška, tak si tam kdokoliv může plácat cokoliv).

    S tím korporativismem a fašismem jste pobavil. Zatím jsem nezaznamenal, že by Putin prohlašoval Rusy za vyvolený národ, za nějaké nadlidi jako o sobě prohlašují ami politici, nezaznamenal jsem, že by Putin prováděl politiku vojensky a násilím Drang nach Osten (za Lebensraumem a surovinama), nezaznamenal jsem na rozdíl od protistrany žádné ruské podvrhy typu Gliwitz, nepostřehl jsem že by Putin aspiroval na ovládnutí celé země (PNAC, Wolfovitzovu doktrinu a pod. Rusko nemá), nepostřehl jsem že by Rusko vnucovalo své ekonomické zájmy silou jiným státem, provádělo v nich státní převraty, vedlo v jiných zemích války, obsazovalo zemi svými vojenskými základnami, podporovalo hajlující nacisty a uctívače nacistických ikon 2 SV…

  • orinoko • 7. srpna 2014

    Na Novinkách si nevedou špatně, ale hlavně s modrými otroky nevedou diskusi v rovině modré a cikánovy ideologie.
    To jenom na OM se najdou tací, kteří jsou schopni diskutovat i s odlitkem Jakeše.

    http://www.novinky.cz/domaci/344386-sovetske-radary-selhavaji-gripeny-se-pri-vypadcich-navadeji-naslepo.html

  • merlin • 7. srpna 2014

    Atlantis je jak ten blbec Barabanov. Prý nebude v zemi, kde si nemůže dát šálek anglického čaje. Zajímalo by mě, jestli se stěhuje z Ruska na cejlon nebo do Bangladáše.

  • peter. • 7. srpna 2014

    Atlantis napsal
    Nevím na koho bych se měl v Rusku já spoléhat. Jste směšný jako Béda. To je váš boj, mně je vcelku jedno, jestli si tam zavedou Duginův nacionální bolševismus (což je kompilace národního socialismu a imperialistického komunismu) okoření to italským fašistickým korporativismem s pár oligarchy pracujícími podobně jako Krupp, Junkers nebo Willy Messerschmitt pro národ a stát nebo budou mít takový civilizační stupen politické kultury jako ve Velké Británii, kdy včera BBC přenášela přímý přenos diskuse před referendem o odtržení Skotska. Právě tu BBC, jejíž vysílání chce Putin zablokovat protože prý podporuje sibiřský separatismus. Což je výsměch jemu samotnému, kdyby si aspoň našel jiný důvod, třeba že BBC podporuje terorismus, ale separatismus podporuje ponejvíc sám Putin. Podněstří, Osetie a Krym a Doněcká lidově-socialistická republika. Ekonomicky se Rusko stejně nikdy na evropskou úroveň nedostane, snažilo se dohnat a předehnat celých 75 let a nakonec samo zkrachovalo.

    Jenbych nerad aby si naši evropští fašisté jako Orbán, LePenová, Farage a Geert Wilders našli na východě mocného kamaráda, který by ingeroval prostřednictvím nich do naší multikulturní tolerance a lidských práv.

    Takže predsa sme sa k niečomu dopracovali.Rusko musí byť slabé aby v ňom nikto nemohol hľadať oporu a aby nemohol nikto stáť v ceste strategickým záujmom USA vo svete.Aj keby mal byť Putin zabitý ako to vyjadril istý US predstaviteľ zo CIA tuším.

  • peter. • 7. srpna 2014

    K diskusii mám ešte jeden príspevok ktorý ukazuje akú predstavu o budúcnosti sveta majú tí čo volajú po páde Putina a Ruska:
    http://www.nwoo.org/2014/08/07/vrcholny-vedec-pres-ebolu-uz-davno-delal-forky-o-prorezavce-lidstva-inzenyrsky-upravenym-virem/

  • Amenre • 7. srpna 2014

    http://www.novinky.cz/domaci/344473-jurecka-vyzval-k-nakupu-ceskych-potravin-ohrozenych-ruskymi-sankcemi.html
    Pan ministr zemědělství je taky výstavní kus kripla. Mezi prvníma zvedal ruku pro sankce a s jemu podobnýma halekal, jak je třeba Rusku zatnout tipec sancema a teď se mu to vrátilo jak hozený bumerang. Sice přesně nevím, co to jsou ty české potraviny, ale díky neprodejnosti určitě zlevní tak, že si jich všimnu.

  • zedd • 7. srpna 2014

    Nejsem žádný expert, ale nějak se mi to s tím 30mm kanonem nezdá. Zvlášť v kombinaci s SU-25.
    1. Pokud byla akce dopředu plánovaná, pak by byl kanon naládován explozivní spíš než protipancéřovou municí. Díry v kokpitu dle mého užití explozivní munice nenasvědčují.
    2. Provést s SU-25 Malajci nabízený manévr je na hraně a spíš daleko za hranou schopností SU-25. To letadlo bylo navrženo za jiným účelem. Na druhou stranu je možné, že šlo o modernizovanou verzi, kterou Ukrajina prokazatelně disponuje. Pak by to bylo snad uvěřitelné.
    3. Trhliny na křídle nasvědčují užití rakety vzduch-vzduch vypálené zhruba z letové hladiny MH-17. Takové rakety mají vlastní logiku, v podstatě jdou za teplem z motoru. Tyto trhliny dle mého úsudku nemohly být způsobeny žádnou raketou země-vzduch. Ty jsou naváděny nejčastěji na radar letadla umístěný v čumáku. Raketa je vystřelena na přibližující se stroj a hlavice exploduje pár desítek metrů před a pod strojem s tím, že vymrští kužel šrapnelů směrem ke stroji. Tomu rozhodně neodpovídají díry v kokpitu, které jsou zjevně způsobeny střelbou z boku. Tedy pokud by šlo o raketu země-vzduch, očekával bych obdobné díry jako vidíme na boku kokpitu na spodní části křídel a kokpit úplně rozšmelcovaný. Resp. z křídel by nic nezbylo, protože by okamžitě explodovalo (nebo začalo hořet) palivo, kterého tam v první třetině cesty bylo hafo.

    Lze si představit, že MH-17 sestřelila jedna z údajně eskortujících stíhaček (nejspíš SU-27) raketou vzduch-vzduch, načež o pár tisíc metrů níž vyrobil hromadu děr do kokpitu pilot SU-25, který tam dělal bůh ví co. Moc si nedovedu představit, že by ho tam někdo poslal jako pojistku na doražení Boeingu s hořícím motorem – SU-25 k tomuhle prostě není určeno.
    Tahle hypotéza má ovšem zásadní trhlinu v tom, že o eskortujících SU-27 by se nejspíš zmínili ruští vojenští potentáti při své presentaci, která dle mého vodu spíš zkalila, než pročistila. Ostatně dalších nesrovnalostí je spousta (např. podezřelý nedostatek příbuzných těch, co byli údajně v letadle).

    V tuto chvíli mám dojem, že o řádné vyšetření incidentu nestojí vůbec nikdo, snad až na nižší velení povstalců.

    K Faganovi z Atlantidy: to je ale vůl :) Na ekonomické profíky i multiplikátory mám užitečný filtr: Pokud dokázali VEŘEJNĚ upozornit na US hypoteční bublinu aspoň v červenci roku 2007, pak jim lze věřit. Jinak jsou to buď blbci, nebo propagandisti.

  • Rado Miko • 7. srpna 2014

    Chunta z Kyjeva zase mlží.
    Bajku vyprávěl Valentin Nalyvajčenko
    Záznam letu SU2074 a MH17
    https://www.youtube.com/watch?v=Hkk25F_0Ins

  • Točmistr • 7. srpna 2014

    Atlantis napsal

    Řvou ti, co jsou zvyklí na dotace a co svoji kvalitou potravinářské produkce lepší trhy nezískají než je ten,ufemisticky řečeno,“málo náročných zákazníků“, v Rusku. Na to jim, mj. i Babišovu imperiu Agrofert, přispíváme z našich svých daní. Takže jen tak dál, krom pár zemědělců a nějakého toho traktoristy, si 90% národa polepší díky nižším cenám na tuzemském trhu. Pan Putin nám vlastně pomáhá:-)

    Klesat Rusům začalo HDP ne proto, že jsou to agresoři, ale ekonomičtí diletanti a technologičtí neandrtálci. A to už od konce minulého roku. Struktura jejich HDP je jasná. Jedná se o rozvojovou zemi, která musí klíčové technologie dovážet. Vývoz tvoří jen nerosty, které jim byly dány a které nevyrobily a zastaralé zbraně z dob sovětské éry a dodávají je především diktátorským režimům v banánových republikách.

    Platit bezhotovostně je standard proti špinavýnm penězům. Jestli Béda obhajuje praktiky nošení hotovosti v igelitkách Pepy z Hongkongu, pak doporučím odstěhovat se tam, kde „cash pay“ je tam častější než „payment by card“. V tomto případě do Albánie a Ruska, kde tento druh „byznysu“ nese největší zisky. Historie ruské mafie působící ve střední Evropě jsou plné archivy interpolu.

    Nemělo by se zapomínat na to, co vyplývalo například z videí jistého J. Fjodorova. Rusko není nezávislou zemí a například jeho ekonomika je silně negativně ovlivněna ve prospěch okupanta a v neprospěch okupovaného.
    Za sebe můžu říct že různé negativní jevy se dají vysledovat i v ČR:
    Jedna z firem ve které jsem pracoval, dělala pro Siemens. V podstatě oddřela všechnu práci, Siemens jen dal razítko a prodal to jako svůj produkt ze ziskem. V další firmě to je podobné, je nám bráněno ve vývozu investičních celků ve prospěch našich zahraničních sesterských firem, které slíznou smetanu. Někdo by si mohl říct ti češi jsou ale hloupí, dokážou dělat jen podřadnou práci a to hlavní a náročné je těch chytrích soudruzích ze západu. Jenže tomu tak není, ta pozice nám byla vnucena…

  • Viky • 7. srpna 2014

    to: zedd – Základní zádrhel těchle exxxpertýz je, že jsou spíš na úrovni hádání z křišťálové koule. (to se netýká Vás, ale především soudům „expertů“). Z čeho vycházejí? z několika obrázků? Myslíte, že byli na místě? ale to je omyl! Velký a ošklivý omyl! Ti, co na místě byli, byli sice experty, ale na „zdechliny“. Oni pouhopouze dohledávali pozůstatky mrtvých, protože bylo jasné, že na místě zůstaly části těl, a někteří vůbec chybí. můžou se ještě najít, ale také mohli shořet. Mrtvoly a zavazadla, ale samotným vrakem se nikdo zatím nezabýval. Černé škatule sice jsou schopny něco říci, ale fakt jenom něco. Potvrdí třeba, že letadlo nesešlo ze světa „přirozenou cestou“ technická závada. Potvrdí/vyvrátí cizí zavinění přímo na palubě, dá se vyvodit průběh dekomprese, komunikace s řízením provozu a…dost. Valná většina jakýchkoli dalších závěrů MUSÍ být postavena na zkoumání vraku. I kdyby byl k dispozici audio záznam typu „Sergeji sundej ten Boeing“, stejně musí proběhnout zásadní zkoumání vraku. Které potvrdí, vyvrátí, doloží. Všechno se hezky vysbírá, zdokumentuje, poskládá někde v hale a s pílí mravenců se zkoumá. Což se neděje. Rusové pouze předvedli záznamy ze systému /pokr./

  • mirror • 7. srpna 2014

    zedd napsal
    Lze si představit, že MH-17 sestřelila jedna z údajně eskortujících stíhaček (nejspíš SU-27) raketou vzduch-vzduch, načež o pár tisíc metrů níž vyrobil hromadu děr do kokpitu pilot SU-25, který tam dělal bůh ví co. Moc si nedovedu představit, že by ho tam někdo poslal jako pojistku na doražení Boeingu s hořícím motorem – SU-25 k tomuhle prostě není určeno.

    Tato hypotéza by se dala ověřit záznamem hluku v kabině pilotů. Předběžně bylo oznámeno, že v záznamech není nic zvláštního.

  • Viky • 7. srpna 2014

    /pokr./ objektivní kontroly. byl podán komentář, nikoli vysvětlení. Oni pouze komentovali korektním způsobem zaznamenané. Nikdo z nich netvrdí, že další zaznamenané letadlo má nějakou příčinnou souvislost. Tohle bylo zaznamenáno a dost. Ruští potentáti ani moc vodu nezkalili. Udělali asi to nejlepší co šlo – tohle jsou námi zaznamenaná doložitelná fakta. Jistě, mohou dodat specialisty z MAK, to jest svoje specialisty na letecká neštěstí. Taky to nabídli. Všechno ale řídí komise (normálně sestavená zemí, kde neštěstí proběhlo). Tuhle povinnou pravomoc přestoupila Ukr Holandsku. no a na tom se to zatím zadrhlo. Vzbouřenci nemohou dělat prakticky nic, nemají oblast pod plnou kontrolou. a Kijev se snaží vytlouct z toho pochybný politický kapitálek. Máte pochybnosti? jsou oprávněné. Z toho, co bylo dosud prozkoumáno… nula krát nula je furt jenom nula.