Diskuze k článku


  • Sio • 26. listopadu 2015

    Máte pravdu, jsou to nálepky, ale ať už jsou definice jakékoli (každý se v tom může najít), tak většinou lidi přinejmenším o sobě vědí, ke které straně inklinují.
    Dělal jsem si z toho trochu u Janiky legraci, abych zdůraznil, kam se až dá v extrémní poloze těchto definic zajít. Můj dojem je takový, že pojem „sluníčkář“ vznikl jako reakce na obviňování lidí, kteří nesdílejí stejný názor na věc jako pražská kavárna nebo Mrs. Merkel, že jsou rasisté, xenofobové a hlupáci, jako to už měsíce dělají Britské Listy.
    Vlastně si myslím, že pro vymývače mozků tohoto typu je to označení až příliš laskavé, i když je mi jasné, že je to myšleno těžce ironicky.
    Fakt je ale ten, že se do tohoto pojmu zahrnují (já jsem proti) i gándhiovské typy lidí, kteří se to s uprchlíky a soucitem myslí opravdu upřimně. Také vím, že mnozí z nich si pomoc a soucit zaslouží, jen zvažuji kteří a v jaké míře. Často uvádím příklad, jak jsem sloužil rok na vojně, někteří dva roky. Proč by museli mít uprchlíci větší práva, než tenkrát my? My tu hru platíme, můžeme stanovovat pravidla. A ať mi nikdo nevykládá, že jsme tenkrát žili v koncentráku.
    No jo, matení pojmů. Tak jako když někdo dělá za pár šupů ve švarc systému, je podnikatel, stejně jako ten, kdo vydělává milióny na podvodně získaných státních zakázkách nebo miliardy na zbrojní výrobě či přímo válce.
    Dilema BUĎ sluníčkář ANEBO xenofob prostě odmítám. A pokud nemám pochopení pro sluníčkáře, tak myslím ty z rangu pražské kavárny a BL. Ty ostatní beru jako milé naivy a nic proti nim. Snaží se jak umí a pravda není nikdy černobílá. Jsou to lidi ze stejného materiálu jako většina z nás. Takže tu jejich naivitu beru s rezervou, třeba jsem naivní já a oni mají pravdu.

  • lomikel • 26. listopadu 2015

    Sluničkář je především nemocný člověk. Jeho přirozené a sebeobranné reakce jsou ohromeny strašlivým virem politické korektnosti. Léky ani terapie nepomáhají, věda dosud nezaznamenala případ, že by nemoc ustoupila a pacient prohlédl. Je to doživotní.

    Když sluničkaři ukážete černé kolečko, necháte ho si ho ohmatat, očichat, otestovat, bude vám stejně tvrdit, že tohle je červený čtvereček. Vir politické korektnosti zcela zatemňuje mysl sluničkáře, zastírá vnímání reality a vidění světa, nemocný nevidí svět ve skutečných barvách a konturách, on jej vidí tak, jak mu jeho ideologie diktuje.

    Nejnebezpečnějším symptomem nemoci je zvláštní sebedestruktivní a neochvějná víra, že nemocný je vlastně zdráv, on jen prohlédl a teď vidí dále než ostatní, rozumí tomu lépe, a naopak ostatní jsou nemocní a bloudí. Často se k tomu připojuje pocit, že je na něm, na sluníčkaři, aby se postavil do čela zbloudilých a vedl je cestou, kterou on vnímá jako cestu jediného poznání.

    Z toho důvodu sluníčkář nikdy nediskutuje. Jednak nemůže i kdyby chtěl, protože nemá argumenty, jednak ideologie sluníčkářů umožňuje jednoduchou a účinnou obranu: označí oponenta za tmáře, doplní to nějakými hanlivými přívlastky, poplive ho a povýšeně odchází středem, protože ON se nebude s tmářem zahazovat. Je to pod jeho důstojnost.

    Nemoc je nebezpečná, protože je infekční a jak už jsem řekl, neléčitelná; rizikovou skupinou jsou především nedospělí, natvrdlí nebo naivní intelektuálové humanitního zaměření.

    Další rizikovou skupinou jsou prospěcháři a kariéristé. Ti se dokonce nechávají nakazit virem politické korektnosti úmyslně, jsou něco jako bacilonosiči, sami ve skutečnosti viru nepodlehli, ale předstírají nákazu, šíří ji dál, infikují ostatní a staví si na tom svou dobře vynášející živnost, protože společnost

  • lomikel • 26. listopadu 2015

    podepisuji.

    diskuse netreba, prohlednuti slkunickare, pokud je vubec mozne, nenastane v diksusi ale na zaklade jeho osobnich prozitku, pokud bude mit to stesti a potka se s realitou.

  • Béda • 26. listopadu 2015

    Stane,

    já váš postoj ve věci migrace coby „sluníčkáře“ naprosto nechápu. Jistě se shodneme v tom, že současná migrační záplava v EU je důsledkem dlouhodobé imperiální ekonomické a válečné politiky západních velmocenských center, turecko-amerického konspirování (s různými ambicemi supervelmoci a ambiciozní regionální mocnosti) a politiky „otevřených dvěří“. Ta migrace nenarostla zničehonic znenadání nikde na stromě. Má své příčiny a kauzalitu, které se dají přesně vysledovat. A má taky své krátkodobé a dlouhodobé důsledky, které lze taky přesně pojmenovat (ať je to vývoj kriminality a podíl migrantů v ní, vývoj v oblasti zaměstnanosti a podíl migrantů na čerpání ze sociálních systémů hostitelských zemí , podíl migrantů na vzdělanosti, nákladech na školství a na zdravotnictví, podíl migrantů na teroristických aktivitách – ať již současných anebo těch starších, jejich potomků, kteří se stali obohacením v hostitelských zemích a které hostitelské země přijaly a poskytly jim veškrý servis…) kvantifikovat ve státech, které prošly migračními vlnami v minulosti a procházejí v současnosti. Dají se vysledovat výzvy radikálního duchovenstva k nesmiřitelnému v zemích původů migrantů i v hostitelských zemích, vidíte co všechno se děje kolem Turecka které se stalo otevřenou branou radikálního islámu do Evropy a má nakročíno ke vstupu do EU a do Schengenu.

    A vy přese všechny fakty (naposled sérii teroristických útoků islamistů, vztahů migrantů – mužů k ženám muslimkám v běženeckých táborech, vztahu migrantů k policii hostitelských zemí, průzkumů, které odhalují nekompatibilnost západních hodnot s hodnotami šariátu, které převažují u „hostů“ dál obhajujete politiku „otevřených dveří“, vstřícnosti…

  • hudryper • 26. listopadu 2015

    Béda napsal
    Béda • 26. Listopad 2015

    Stane,
    já váš postoj ve věci migrace coby „sluníčkáře“ naprosto nechápu.

    To podstatné jste napsal Bédo hned v první větě. Platí to i o Vaší poslední větě Vašeho příspěvku.
    Já zase nechápu z čeho vyvozujete a čím argumentujete Stanovu podporu politiky otevřených dveří „,vstřícnost vůči hodnotám šariátu. Ještě že nemáte vliv na vztahy mezi NATO a Ruskem.
    Kdybyste měl,měli bychom už dávno po jaderné zimě. Hlavně že by se ukázalo jak jste to předtím
    všechno správně pojmenoval a prvoplánově vyřešil. Respektujte prosím fakt,že tady Stan hlavně funguje jako editor se zodpovědností,která zatím některým přispěvatelům dostatečně nedošla.

  • Béda • 26. listopadu 2015

    hudryper,

    velice si vážím vašeho od jisté doby vždy zásadně negativního stanoviska k mým příspěvkům. Nechce se mi teď dohledávat všechny vstupy Stana v různých článcích a v diskusích na toto téma. (jeden z čerstvějších je nepřímá obhajoba současné migrace tím, že terorismu v Paříži se dopustili potomci dřívějších migrantů). Již jste někde zaregistroval zásadní negativní stanovisko Stana k politice otevřených dveří Merkelové?

    Pokud uzavření dveří, opuštění politiky otevřených dveří, izolace Turecka a jeho vyloučení z NATO znamenají pro vás „jadernou zimu“ (anebo něco na ten způsob, tak asi máte pravdu. Já tento postoj hájil konzistentně dávno před tím, než došlo k událostem v Sýrii (lze dohledat v diskusích na Aktuálně cz (již několik let tam nediskutuji) s nickem Mara.. Co se stane, když zůstanou dveře Evropy otevřeny přílivu muslimů lze na základě dosavadních zkušeností predikovat.

  • Béda • 26. listopadu 2015

    hudryper,

    jinak na tom, jak hodnotím před zdejším nepočetným auditoriem aktuální události já, vy, Stan anebo kdokoliv jiný (i kdybych nakrásně předpovídal jadernou zimu – já naopak konstatoval, že jsme ve fázi stále víc bobtnající, nabalující se války a doposud vůbec nic nesvědčí o tom, že by se současný vývoj kapitalismu v jeho imperiální fázi měl nějak odlišovat od předchozích „řešení“ systémové krize tohoto systému) stejně vzhledem k dosahu těchto hodnocení moc nezáleží. Důležité bude jestli se tyto předpovědi vyplňují anebo vyplní. Statistik by možná řekl, tyto předpovědi jsou statisticky měřitelné a doložitelné procentem úspěšnosti. Rád bych se mýlil, ale bohužel prozatím vůbec nic nenasvědčuje radikálnímu obratu v politice dominantní mocnosti (protože ona nezná jinou variantu) a nic ani nenasvědčuje tomu, že by výhledově mělo docházet k deeskalaci válečných konfliktů, politického napětí. Právě naopak. A můj podíl (víceméně pacifisty) na tom všem se asi rovná podílu mravence na zemětřesení.

  • zedd • 26. listopadu 2015

    Dovolil bych si definici, která se přímo nabízí po přečtení např. http://a2larm.cz/2015/11/nasili-se-vraci-domu/
    Sluníčkář je levičák, který sám sobě svázal nohy, ruce si nechal vykloubit svým oponentem a za jeho halasného povzbuzování si pak sám vytloukl s nasazením nadlidského úsilí zuby o obrubník. Kastrace netřeba, neb takováhle parodie avantgardy svůj kulturní vzorec jen těžko v delším období zpropaguje.
    A to v nejmenším nemíním jako urážku – spíš jako diagnózu, kterou by klasik popsal jako falešné vědomí.

    Jinak souhlasím skoro se vším, co napsal Stan, ale i ostatní diskutující. Vesměs jde o legitimní pohledy na extrémně složitou situaci, kterou adekvátně nelze popsat ani tlustospisem. I tomu tlustospisu by bylo rozumněno v kontextu toho, co čtenář „považuje za normální“. Tlustospis se může více či méně téhle normalizaci bránit např. striktní definicí pojmů. Čím kratší text, tím zranitelnější. Srovnejte vizuálně noviny současné a 50 let staré. Textu radikálně ubylo a rozdrobil se. Vrcholem je nejspíš Twitter, který tohle šílenství dovedl k dokonalosti: Celé sdělení je věcí jedné úderné věty. A ty, Světe, interpretuj, co tím chtěl básník říct.
    V téhle omáčce a s těmito nástroji nelze vést nic, co by připomínalo celospolečenskou diskusi. Vědomí národa formují primárně 20s TV shoty, ze kterých stříkají emoce, zatímco informace se musí vměstnat do pěti vět – nejlépe holých a vyznačených puntíky, jak jsme zvyklí z Mamrkvosoftí Silotečky. ČRo pod Duhanem zkrátila stopáž mnoha pořadů s odůvodněním, že lidé nemají dostatečný „attention span“ (léta marně přemýšlím nad adekvátním překladem). Jo, takže jim státní instituce, která má v popisu práce kultivovat mozky, vyjde vstříc. Analogie: Studenti mají problém s goniometrickými funkcemi, tak je radši nebudem učit.

  • zedd • 26. listopadu 2015

    Chtěl jsem tím říct, že pokud se někde vede seriózní diskuse, je to jen na nějakém okraji. V mainstreamu ji nemá smysl hledat, protože už dávno ztratil schopnost být jejím médiem. Mainstream je dnes právě jen distributorem nálepek.

  • zedd • 26. listopadu 2015

    Tedy z mého pohledu jde o věc neřešitelnou: Buď budem racionálně argumentovat s vědomím, že nám nikdo nerozumí, protože nás ani není schopen číst, nebo se snížíme na úroveň „protivníka“ a pořádně se opřem do marketingu na té nejnechutnější a nejúčinnější úrovni. Tím zas přijdem o duši.
    Vítám jakékoliv Sluníčko, zvlášť teď před slunovratem.

  • Irena • 26. listopadu 2015

    Z komentářů lidí. Omlouvám se, nemám čas přeložit.

    Вчера вечером (25 ноября) появились первые фото и видео уничтоженного турецкого конвоя, который прибыл в город Аазаз, который контролируют боевики. Ну и все примерно в том же духе. Немного информации о том, что это за город такой, и почему на этой новости необходимо акцентировать внимание. Город Аазаз находится на севере Сирии и практически граничит с Турцией. Этот город является узловым городом, куда свозится турецкая помощь (оружие, боеприпасы, медикаменты, сухпайки и прочее). Уже с него вся „помощь“ начинает расходится по другим городам, которые контролируют боевики, а также лагерям и укрепрайонам. До границы с Турцией всего 5 километров. Говоря о буферной зоне, Турция рассчитывала сделать из этого города абсолютный плацдарм не подконтрольный ударам сирийской армии. Не вышло. Но до сегодняшнего дня в связи с удаленностью сирийской армии от данной точки, а также по ряду геополитических причин ударов по этому городу не наносились. Сегодня же ВКС России уничтожили всю колону грузовиков с грузом для боевиков, которая прибыла в город на днях. В любой другой ситуации правительство Турции и лично Эрдоган начали бы верещать, что Россия разбомбила грузовики с гуманитарной помощью, но в данный момент они не могут себе этого позволить. Таким образом, Россия продолжает уничтожать все объекты на границе с Турцией, целиком и полностью игнорируя интересы Турции (соблюдалось ранее). Можно констатировать, что теперь ни Турция не получит дешевой нефти, ни боевики не смогут нормально получать снабжение, так как любое пересечение границы турецкими машинами будет пресекаться ударами ВКС России.

  • Irena • 26. listopadu 2015

    Pokračování
    Со вчерашнего дня Россия наносит массированные удары авиацией и артиллерией (сирийской армии) по приграничным районам с Турцией. А это означает уничтожение инфраструктуры снабжения, которая была создана Турцией за эти несколько лет войны в Сирии.

  • Béda • 26. listopadu 2015

    http://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Kvuli-nejnovejsimu-videu-islamistu-se-Bezpecnostni-rada-statu-svolavat-nebude-410058

    Po sobotním mimořádném jednání vlády není v plánu schůzka Bezpečnostní rady státu. ČTK o tom dnes informoval tiskový odbor vlády. Jednání Bezpečnostní rady ve středu předsedovi vlády Bohuslavu Sobotkovi (ČSSD) navrhl vicepremiér Pavel Bělobrádek (KDU-ČSL) kvůli propagandistickému videoklipu, v němž je Česká republika zařazena mezi úhlavní nepřátele Islámského státu (IS).

  • Sasin • 26. listopadu 2015

    Řeknu takhle

    Sluníčkáři jsou psychopati, kteří mají plnou hubu práv homosexuálů a všech těch novofobních nesmyslů proti rodině a národu a ze všech svých velkohubých sil vítají květinami nábožensky pošahané přivandrovalce, kteří ani jednu z těch jejich ideologií nebudou tolerovat. Xenofob je dneska ten, který to ví a říká psychopatům aby toho nechali.

    A jak se pojmy dycky mění podle situace, připojím se vyjímečně k povedené definici Páleše v posledním vysílání Adrianina nit ve Slobodném vysielači, gde říká, že jste fašisti. Ano, von to tam řek na plonou hubu. A jak to odůvodnil?
    Až budete muset žít o hladu v nesnesitelném prostředí vedle otravných sousedů budete žádat aparteid. Budete chtít aby mezi váma a jima vyrostly vysoké zdi a budete žádat aby někdo ten nevyžádaný problém vyzmizíkoval Zvolíte si nějakého fášu nebo bolševika, který ty šmejdy postřílí. Říkáte si demograti jen v případě, gdyž se v ní máte dobře. Jakmile bude demográca hladová a budete muste štupovat ponožky a dědit komisňáky budou z vás fašisti, páč vaše většinové pojetí znamená, budu demograt gdyž mi to vynáší. A to je vážení na zamyšlení. Všichni ti slušní a pravidelní myslitelé demogratického dobra a volebních kolotočů jste potencionální fašisti, páč jak bude zle obrátíte. Ale sluníčkáři jsou v tomto srovnání ultra fašisti. Na prvního máje pod tribunou lidu by šli v prvních liniích a řvali by nejvíc. Měli by na krkách ty nejrudější šátky a kontrolovali by sousedům správně uvázané uzly.

    Skutečný „demograt“ je stále jen ten, který i v bohatě nakradené demográce tře klidně bídu s nouzí z přesvědčení, páč to prostě není jeho obyčej. nehledá v tom echkonomické výhody ale drží se svého ostoje a lidské podstaty. Přirozeně chápe, že každý člověk má nárok na podíl z podstaty a bez podmínek. Ale ostatní mají jen plnou hubu daní, práv a echkonomických ukazatelů z exportu a je jim jedno v jakém zlo dějském spolku zasedají. Hlavně že to vynáší.

  • Béda • 26. listopadu 2015

    Sasin,

    já to zjednoduším. Předkové o svou vlast v minulosti bojovali, aby ji uhájili před nejrůznějšími nájezdníky. Jejich pra-pra- pravnuci zemi dobrovolně a iniciativně vydávají v plen těm, se kterými bojovali jejich předkové. Vypadá to, jako kdyby se „moderní“ svět již definitivně pomátl.

  • Bety • 26. listopadu 2015

    Já souhlasím se Stanem v tom, že se sluníčkáři (ti praví, ne ti právdoláskářští) hádají s odpůrci imigrace a naopak, místo aby se hledala řešení. Problém vidím v tom, že kromě toho ruského, tj. zničit ty ozbrojené bandy a vrátit muslimské země pod zákonné vlády nevidím žádné jiné. Tohle západ pod USA vedením akceptovat nechce. Ti sociopati co tam vládnou ať už patří pod státní elity, nebo ty nadnárodní si libují v chaosu. Jim je jakákoli humanita ukradená, ale naseli ji mezi nás a teď s potěšením sledují, jak se my, kteří sociopaty nejsme, v tom plácáme. Pokud se všichni rozumní lidé nepostaví v téhle věci na stranu Ruska budeme se v tom plácat dál a chaos jenom poroste. Sním o tom, jak bych všechny ty sociopaty nacpala do několika raket a vystřelila je na Mars. Ne že bychom se potom nehádali, ale všechno by bylo o mnoho snadnější.

  • Béda • 26. listopadu 2015

    Bety napsal

    Já souhlasím se Stanem v tom, že se sluníčkáři (ti praví, ne ti právdoláskářští) hádají s odpůrci imigrace a naopak, místo aby se hledala řešení.Problém vidím v tom, že kromě toho ruského, tj. zničit ty ozbrojené bandy a vrátit muslimské země pod zákonné vlády nevidímžádné jiné. Tohle západ pod USA vedením akceptovat nechce. Ti sociopati co tam vládnou ať už patří pod státní elity, nebo ty nadnárodní si libují v chaosu. Jim je jakákoli humanita ukradená, ale naseli ji mezi nás a teď s potěšením sledují, jak se my, kteří sociopaty nejsme, v tom plácáme. Pokud se všichni rozumní lidé nepostaví v téhle věci na stranu Ruska budeme se v tom plácat dál a chaos jenom poroste. Sním o tom, jak bych všechny ty sociopaty nacpala do několika raket a vystřelila je na Mars. Ne že bychom se potom nehádali, ale všechno by bylo o mnoho snadnější.

    Není potřeba na Mars, stačí je vysadit na území „umírněné opozice“, které pomáhali a zabránit jim v návratu.

  • zedd • 26. listopadu 2015

    Bédo, tím myslíte privitaziaci let devadesátých? Nájezd sovětských poradců kolem Února? Nebo jdem až k Bílé hoře a pokud pak nutně k Husitské revoluci, případně až někam k ustavení státu pod Přemyslovci?
    Jak Vás znám, tak mne tenhle vehementní postoj dost překvapuje. Nevede se náhodou tahle debata právě o tom, kdo pro nás představuje největší nebezpečí? Pokud ano a pokud určíme za největší nebezpečí imigranty islámského vyznání, pak se primárně musíme ptát, proč se k nám vůbec hrnou a jestli v tom náhodou nemáme tak či onak prsty. Měli jsme solidní možnost distanovat se od humanitárního bombarďáka dokud byl čas. Neudělali jsme to. Měli jsme možnost odmítnout další a další zhůvěřilosti a neudělili jsme to. Kdo? My? Jo, my. My jsme si jen tak brblali na svých fórech v momentě, kdy bylo třeba (obrazně? řečeno) vytlouct okna úřadu vlády. Na západě nějaká resistence byla, u nás skoro nic.
    Nějak tak v pozadí jsme doufali v nastupující generaci, že nám dodá elán a nové myšlenky. Nová generace se ale přilepila ke Ksichtoknize a začla demonstrovat za zavedení školného od mateřinky po postgraduál.

    Dámy a pánové, tuhle válku jsme prohráli, je čas na změnu strategie. Jak by měla vypadat? To nevím.

  • Sio • 26. listopadu 2015

    Béda napsal

    http://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/387527-uz-dost-uprchlikum-privreme-dvere-oznamila-svedska-vicepremierka-se-slzami-na-krajicku.html

    Toto ukazuje, jak to s tím sluníčkováním nakonec dopadá …

  • Sio • 26. listopadu 2015

    zedd napsal

    Bédo, tím myslíte privitaziaci let devadesátých? Nájezd sovětských poradců kolem Února? Nebo jdem až k Bílé hoře a pokud pak nutně k Husitské revoluci, případně až někam k ustavení státu pod Přemyslovci?
    Jak Vás znám, tak mne tenhle vehementní postoj dost překvapuje. Nevede se náhodou tahle debata právě o tom, kdo pro nás představuje největší nebezpečí? Pokud ano a pokud určíme za největší nebezpečí imigranty islámského vyznání, pak se primárně musíme ptát, proč se k nám vůbec hrnou a jestli v tom náhodou nemáme tak či onak prsty. Měli jsme solidní možnost distanovat se od humanitárního bombarďáka dokud byl čas. Neudělali jsme to. Měli jsme možnost odmítnout další a další zhůvěřilosti a neudělili jsme to. Kdo? My? Jo, my. My jsme si jen tak brblali na svých fórech v momentě, kdy bylo třeba (obrazně? řečeno) vytlouct okna úřadu vlády. Na západě nějaká resistence byla, u nás skoro nic.
    Nějak tak v pozadí jsme doufali v nastupující generaci, že nám dodá elán a nové myšlenky. Nová generace se ale přilepila ke Ksichtoknize a začla demonstrovat za zavedení školného od mateřinky po postgraduál.

    Dámy a pánové, tuhle válku jsme prohráli, je čas na změnu strategie. Jak by měla vypadat? To nevím.

    No, my jsme v dobré víře zvolili nějaké politiky a co pak udělali, to udělali. Neudělali dobře.

  • Gatta • 26. listopadu 2015

    Nedávno jsem tady navrhoval, aby v rámci ekonomického růstu přimigrantům na hranicích rozdávali kreditní karty s dobrým limitem. No, třeba i na to časem dojde …

    http://www.novinky.cz/ekonomika/387224-nemecka-ekonomika-roste-o-1-8-procenta-i-kvuli-vydajum-na-uprchliky.html

  • Thor • 26. listopadu 2015

    Jděte do háje s tou politickou korektností. Máme jarmuli naraženou tak, že nám brání vidět, slyšet, cítit, konat a ze zákona i mluvit,kolem výmarský Atil v posledním tažení-a vy o sluníčku.Copak je historických precedentů,jak to skončí, málo? Dostanou-li šanci,točí kolem dějin pořád stejně a pořád se stejným výsledkem. Na konci je pak vždy to utržené ucho … a konec iluzí. Jsou tak naprogramováni,a dokud stádo jen bučí,parazit saje až praskne.Dnes globálně. Ale přestává už být co ssát.Navíc chtějí fšechno.A hlavně velký masakr,co maže dluhy.A to nas*ere i pitomce,co,bez velkého přemýšlení, šáhnou pro vidle v okamžiku prozření. Neodvratitelný cyklus,se kterým jedinec z ulice nic nenadělá. Stojí totiž proti Mafii a spol. v čele společnosti neprivilegovaných podlidí, kteří se, k jejich poveselení,považují za svobodné občany žijící v nejlepší ze všech možných dob. Pro koho …….? Když teče do bot,končí divadlo Demokracie,polišstát,represe – ono to jinak nejde,když je jich 5 a půl,nebo zlomek procenta (těch kormidelníků). A aby se mohly šrouby přitahovat,musí se vždy něco děsného „vyrobit“,aby se mohlo utahovat legálně,a aby stádo myslelo na TV show,a ne na vlastní osud.A my tady o terminologii samooblbování…Přijde hyperinflace,elity moudře zruší platby v hotovosti,protože stát „nebude schopen“ tisknout nové bankovky dost rychle (či kolkovat).Pak stačí jméno na blacklistu vyvolených bank (a jiné tu nemáme) a člověk s vlastním názorem se ani nenažere.A pak se naplní heslo, že teror plodí ještě horší teror.Systémový dissent bude dál kecat o sluníčkách a měsíčcích,a bývalí šťastní kolaboranti půjdou do ulic,aby nechyběli u dělení zkonfiskovaného či rozkrádaného majetku bývalých mocných. Nezlobte se, já tohle nevymyslel a já si to ani nepřeji.To Vl. Iljič+Leon T.

  • Béda • 26. listopadu 2015

    Gatta napsal

    Nedávno jsem tady navrhoval, aby v rámci ekonomického růstu přimigrantům na hranicích rozdávali kreditní karty s dobrým limitem. No, třeba i na to časem dojde …

    http://www.novinky.cz/ekonomika/387224-nemecka-ekonomika-roste-o-1-8-procenta-i-kvuli-vydajum-na-uprchliky.html

    To je dobrý vynález jak „růst“ To znamená, že když jsme v pr… tak je nejlepším lektvarem přijmout velkou masu lidí, kteří bezpracně sají ze státního cecíku. Němci jsou další kdo po Amerických lichvářích odhalil ekonomické perpetuum mobile.

  • Béda • 26. listopadu 2015

    http://svobodnenoviny.eu/barack-obama-je-nezakonne-aby-staty-odmitaly-syrske-uprchliky/

    Obamova administrativa připomněla ve středu státním úředníkům v celé zemi, že státy nemají zákonnou pravomoc odmítnout přijetí syrských uprchlíků, informovala agentura AP.

    Toto napomenutí z Bílého domu přišlo uprostřed rostoucích sporů kvůli plánu přijmout syrské uprchlíky, které vzrostly poté, co byl objeven syrský pas u těla jednoho útočníka teroristických útoků v Paříži.

    Nejméně 24 států na začátku týdne oznámilo, že zablokují program o přesídlení syrských přistěhovalců na jejich území, navzdory toho, že Bílý dům tento uprchlický program usilovně brání…

  • Béda • 26. listopadu 2015

    Béda napsal
    To je dobrý vynález jak „růst“ To znamená, že když jsme v pr… tak je nejlepším lektvarem přijmout velkou masu lidí, kteří bezpracně sají ze státního cecíku. Němci jsou další kdo po Amerických lichvářích odhalil ekonomické perpetuum mobile.

    Taky se Němcům divím, že již nechtějí přijmout všechny migranty, které v jejich zastoupení pozvala domů do Heimatu jejich Makrela. Rostli by ještě mnohem víc a nemuseli by se o ekonomický prospěch z migrace vnuceně dělit s ostatními.

  • Béda • 26. listopadu 2015

    Hlavně že jsme „tykadlově“ na správné straně humanity a lidských práv: http://www.nwoo.org/2015/11/26/cesko-chce-vydat-turkum-disidenta-ktery-roznasel-pro-kurdy-letaky-pry-je-to-terorismus/

  • Béda • 26. listopadu 2015

    http://www.hlavnespravy.sk/francuzsko-zaznamenalo-vysoku-mieru-nabozenskych-konfliktov-v-zamestnani/713613

    Vo francúzskych podnikoch dochádza k stále viacerým konfliktom s moslimskými zamestnancami. Informovali o tom noviny „Frankfurter Allgemeine Zeitung“. Generálny sekretár odborov CFDT, Christophe Salmon z Paríža sa sťažuje:

    „Pripustilo sa, že istí pracovníci nezdravia ženské kolegyne podaním ruky, že pre svoje modlitby prichádzajú neskoro do práce, alebo že sa modlia v práci.“ Iní pracovníci odmietajú plniť príkazy ženských nadradených či riadiť autobus, ktorý predtým riadila žena.

    Salmon vyslovil túto kritiku ako reakciu na atentáty v Paríži. Jeden z atentátnikov, Samy Amimour, ktorý s dvomi komplicmi v koncertnej hale „Bataclan“ zavraždil 89 ľudí, totiž pracoval do r. 2012 ako vodič autobusu v Paríži. Odbory CFDT sa tam starajú o pracovníkov dopravného podniku RATP. Ten však popiera, že sú medzi 43 000 pracovníkmi konflikty…

    Podľa štúdie z r. 2014 firmy Randstad 23 percent manažérov má aspoň raz do mesiaca do činenia s náboženskými konfliktami. Rok predtým to bola iba polovica. Aj podnikový ekonóm Prof. Lionel Honoré (Rennes) vyhlásil, že počet konfliktov rastie.

    K 19 percentám všetkých rozporov dochádza preto, že sa žiada voľno na náboženské sviatky. V 17 percentách ide o hnevy pre nosenie náboženských symbolov ako kríž, kipa, závoj alebo turban. V 4 percentách pracovníci odmietali pracovať so ženou, alebo mať ju za šéfku. Rovnako vysoký je podiel sporov pre misionárske pokusy. Zo 66 miliónov obyvateľov Francúzska je podľa odhadov 50 percent katolíkov, 9 percent moslimov a asi 2 percentá protestantov.

  • zedd • 26. listopadu 2015

    Sio, to je zjevný limit současné formy zastupitelské demokracie. Minimálně Vám je již dlouho jasný a pak jistě víte, že jsem tím vytloukáním oken úřadu vlády nakonec myslel zasquatování sněmovny.
    Na druhou stranu máte pravdu, že kolektivní vinu nelze uvalit ani na na my – varující hlasy tu byly pořád, mnozí je slyšeli a pár jednalo.

    Abych ve spolek nebudil špatný dojem, pak jeden příklad z domácnosti: V integraci Romů tento stát exemplárně selhal. Francie a Německo jsou na obsluhu X% kulturně odlišné populace zařízené. Problém není jen v tom, že imigranti neumí česky a často ani jiný západní jazyk, ale že zdejší úředníci umí jen česky a samotné instituce nejsou připravené na takový bábel. Hned se také vynoří problém s lektory: Prostě nebude dost lidí, kteří by byli schopni zaučit přibyvší do zdejšího šišlání a hekání. Bez tohoto kroku prostě o integraci mluvit nelze a okamžitě začnou vznikat uzavřené komunity.

    Zajímavá otázka taky je, jak by se zachovali zdejší Vietnamci. Posunuli by so o příčku výš, nebo by přímo konkurovali příchozím?

    To vše za předpokladu, že by tu někdo z nich chtěl zůstat. Co jsem tak koukal, pak jde v našem případě o zanedbatelné číslo. V nejbližších měsících nás prostě a jednoduše nic neohrožuje. Na druhou stranu souhlasím s odmítáním nějakých kvót. Nutit někoho, aby někde žil proti své vůli, je dlouhodobě neudržitelné i kdybychom na to byli sebelépe připraveni.

    Pokud by ČR dlouhodobě a konsistentně vystupovala proti rozdmýchávání násilí tam, kde se to mocným zrovna hodí, pak bychom měli jisté ospravedlnění odmítat lidi, kterým naši sousedi házejí bomby na hlavu. Pokud ovšem toto násilí ČR dlouhodobě a konsistentně podporuje, pak mají její občané morální povinost přijmout ty, kteří jsou tímto násilím neprávem postiženi.

  • Béda • 26. listopadu 2015

    zedd napsal

    Sio, to je zjevný limit současné formy zastupitelské demokracie. Minimálně Vám je již dlouho jasný a pak jistě víte, že jsem tím vytloukáním oken úřadu vlády nakonec myslel zasquatování sněmovny.
    Na druhou stranu máte pravdu, že kolektivní vinu nelze uvalit ani na na my – varující hlasy tu byly pořád, mnozí je slyšeli a pár jednalo.

    Abych ve spolek nebudil špatný dojem, pak jeden příklad z domácnosti: V integraci Romů tento stát exemplárně selhal. Francie a Německo jsou na obsluhu X% kulturně odlišné populace zařízené. Problém není jen v tom, že imigranti neumí česky a často ani jiný západní jazyk, ale že zdejší úředníci umí jen česky a samotné instituce nejsou připravené na takový bábel. Hned se také vynoří problém s lektory: Prostě nebude dost lidí, kteří by byli schopni zaučit přibyvší do zdejšího šišlání a hekání. Bez tohoto kroku prostě o integraci mluvit nelze a okamžitě začnou vznikat uzavřené komunity.

    Zajímavá otázka taky je, jak by se zachovali zdejší Vietnamci. Posunuli by so o příčku výš, nebo by přímo konkurovali příchozím?

    To vše za předpokladu, že by tu někdo z nich chtěl zůstat. Co jsem tak koukal, pak jde v našem případě o zanedbatelné číslo. V nejbližších měsících nás prostě a jednoduše nic neohrožuje. Na druhou stranu souhlasím s odmítáním nějakých kvót. Nutit někoho, aby někde žil proti své vůli, je dlouhodobě neudržitelné i kdybychom na to byli sebelépe připraveni.

    Pokud by ČR dlouhodobě a konsistentně vystupovala proti rozdmýchávání násilí tam, kde se to mocným zrovna hodí, pak bychom měli jisté ospravedlnění odmítat lidi, kterým naši sousedi házejí bomby na hlavu. Pokud ovšem toto násilí ČR dlouhodobě a konsistentně podporuje, pak mají její občané morální povinost přijmout ty, kteří jsou tímto násilím neprávem postiženi.

    V takovém případě navrhuji adresnost. Mým jménem tam nikdo neválčil a necítím se tedy být povinen vzít si jakéhokoliv válečného uprchlíka. Ať si je vezmou domů a na své náklady politici, kteří ty války podporovali, vojáci, kteří tam šli dobrovolně bojovat, Sorosovi neziskovkáři, lidskoprávníci a umělci, kteří proti těm válkám ani nešpitli. Já krom toho taky odmítám se na takových útočných válkách, které rozdmýchávají násilí a nenávist jakkoliv (i osobně podílet – žádnému komediantovi nebudu na nic takového nikdy přísahat ani takové rozkazy plnit.)

  • Béda • 26. listopadu 2015

    Ještě něco. V této formě „demokracie“ pokud si vzpomínám na začátku jakýsi „humanista a pacifista“ prodavač deště sliboval – žádné členství ve vojenských spolcích, rozpuštění NATO a poté když byl při moci schvaloval „humanitární“ války, pozýval NATO ke zřízení válečné základny protektora. Přitom při vstupu do NATO se mě jako občana nidkdo ze „zastupitelů“ na můj názor na toto nezeptal. Zrovna tak jako při zapojování se do válečných „misí“ při napadání cizích zemí mimo Evropu.

  • Béda • 26. listopadu 2015

    http://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/387587-stovky-uprchliku-se-pokusily-prorazit-pres-makedonske-hranice.html

    „Stovky Pákistánců, Maročanů a Alžířanů se ve čtvrtek pokusily překonat řecko-makedonské hranice. Migranti strhávali ostnatý drát a požadovali, aby se směli vydat směrem na sever do Evropy, respektive do Německa. Informovala o tom agentura Reuters…Někteří protestující migranti házeli po policii kamení, jiní padali na kolena a volali „Chceme do Německa!“.Někteří z běženců zahájili na protest hladovku, zašili si ústa a od humanitárních pracovníků nepřijímají žádnou pomoc.

    Na řecké straně u přechodu Idomeni/Gevgelija uvízlo až několik tisíc lidí, kteří čas od času protestují a dožadují se volného průchodu. Domů se prý už vrátit nemohou…“

    (Doufám, že neopomenou poděkovat své Makrelce – ta si je pozvala a teď od nich dává ruce pryč.

  • merlin • 26. listopadu 2015

    sluníčkář je pojmenování ze stejného hnízda jako xenofob nebo pražská kavárna, hnízdo je prázdné, nikdo v něm není, když se kouknu dovnitř. Nahrazujeme jimi nadávky v diskuzích našim oponentům, když na ně máme zrovna pifku.
    Přesto si pod tím každý něco představujeme.
    Co se sluníčkáře týče, každý má, pokud to tak sleduju svou představu a své pojetí toho, co tam projikuje. Já si vybavím individuum projevující se odporně sentimentálně, co neustále akcentuje sluníčko, kytičky, ptáčky a krásno a mele dokola pojmy jako dobro, hrdost, slušnost a přitom se za tím vším skrývá jen nevyzrálost spojená s nekritičností, bezduchostí, bezcitností a tvrdostí srdce. Osobnostní nezralost se projevuje u těchto lidí zvláště hrůzně v realitě pod tlakem a stressem, prostě v krizi, kdy začne vytékat na povrch jejich bezcharakternost a zbabělost v konsistenci oslizskaného měkkýše ve stádiu rozkladu.
    Sluníčkář může být stejně vítač jako odmítač, pravičák nebo levičák, intelektuál stejně jako sedlák, žena v domácnosti nebo vytížený manažer.

  • merlin • 26. listopadu 2015

    Jo a xenofob je někdo, kdo má patologický strach z cizího, chytá ho u toho úzkost, panické ataky a trpí poruchami spánku. není-li strach patologický ale oprávněný ale hlavně chybí-li patologické projevy, nejde o xenofoba

  • Béda • 26. listopadu 2015

    merlin napsal

    Jo a xenofob je někdo, kdo má patologický strach z cizího, chytá ho u toho úzkost, panické ataky a trpí poruchami spánku. není-li strach patologický ale oprávněný ale hlavně chybí-li patologické projevy, nejde o xenofoba

    To je zajímavá úvaha. Nikdy jsem neměl patologický strach ze Slováků, ani Vietnamců či Poláků, do zahájení „demokratizace“ na Ukrajině ani z Ukrajinců žijících v ČR. Pokud jde o muslimy pociťuji velkou obavu o osud této země i budoucí generace. Mám pro to své důvody. Muslimům, kteří mi nezpůsobili nic špatného nepřeji nic špatného, přesto je zde ctíc princip předběžné opatrnosti je zde nechci. Pomáhat je jim možno i doma a zdaleka největší náklady v tomto by měli nést ti, co jim pod podovdnou záminkou rozbili vlast, anebo nechali pozabíjet příbuzné. Asi jsem xenofob, nenávistník… Ti co nařídili válčení, nyní rozevírají své náruče a prohlašují se za nezištné humanisty a žádají po mně abych vítal s nimi jejich hosty a nesl za to náklady, uskrovňoval se na stáří naopak nejsou xenofobové ale lidumilové.

  • Alena • 26. listopadu 2015

    dobrota srdce a ochota pomáhat nemá nic společného se sluníčkářem. V tom je web Ostrov Janiky trochu mimo, když směšuje osobní postoj s veřejnou demonstrací. Vždyť opravdoví dobráci se zlatým srdcem nemají zapotřebí okatě demonstrovat na Václaváku pod Okamurovci, když už mohou mít doma 10, 20 a více uprchlíků a mohou se o ně vzorně na své vlastní náklady starat. Dobrota a ochota pomáhat se ani nedají demonstrovat navenek, ale pěkně potichu, bez médií a potřeby zviditelňovat se.

    Praví sluníčkáři, kteří nečiní skutky, ale pouze slovně na webech, kde kárají ostatní, či na demonstracích, škodí. Tuto republiku mohou poškodit natolik, že český národ za pár generací zmizí z povrchu zemského.

  • Béda • 26. listopadu 2015

    Nebudu to komentovat, každý ať si udělá názor sám:
    Češi by se asi neměli tolik bát druhých lidí http://www.blisty.cz/art/80023.html

    …Je to prostě fóbie, kterou mnozí Češi mají, a s tím nic nenaděláme. Je to fakt. Je velmi pravděpodobné, že ji vyvolala zcela neodpovědná a záměrně nenávist vůči vnějšímu světu z komerčních důvodů vyvolávající zlovolná média, jako jsou zejména Parlamentní listy, avšak důležité je, že tyto bulvární, manipulující sdělovací prostředky odhalily v české veřejnosti velký xenofobní potenciál – uvědomily si, že většina Čechů je si nejistá ve své totožnosti, a tak bude komerčně nesmírně výhodné je děsit údajným zahraničním nebezpečím a vyvolávat v nich iracionální fóbie, na nichž lze vydělávat…

    Rozhovor Britských listů 32:
    Jak Česko ohrožuje své strategické postavení a bezpečnost O tom hovořil Bohumil Kartous s Janem Čulíkem v tomto rozhovoru Britských listů – See more at: http://www.blisty.cz/art/79936.html#sthash.scLnH4XP.dpuf
    (akorát si nejsem jistý, jestli je zrovna britský mainstreamovec – bohemista tým pravím odborníkem na českou bezpečnost)

  • Bety • 26. listopadu 2015

    Bédo, díky vašim odkazům jsem se po velmi dlouhé době podívala na Blisty a ejhle: Podle pana Čulíka ti zlí Rusové vybombardovali turecký HUMANITÁRNÍ konvoj a nevinnou vesnici, ze které PRÝ pocházeli ti, co zabili ruského pilota. Navíc prý ruský systém protivzdušné obrany ohrožuje vojenské základny pomalu v půlce Středomoří.
    Tedy je to rusofob jak vyšitý a tím pádem také xenofob Ia kvality a přitom se stydí za xenofobní Čechy. Hezké.

  • Sasin • 26. listopadu 2015

    Bédo, musíte pochopit, že dobře bude až demogratičtí fašisti a jejich děti, sluníčka, budou poraženi. Co to má znamenat bude společnou otázkou. Porážka má totiž více významů.

    Fašista je ten, který žije proti lidem a volí si k tomu darebáky s mocí. Pro ně fungují jako sval, který ubije čímkoli jim otravné normální lidi. Dnes především podváděním, lží a pomluvami, které používají jako spouštěče. To nejpodlejší podvraťácké chování, za které by každej spratek dostal po hubě a celá ulice by to schvalovala, používají oficiálně v mezinárodním rozměru jako zbraň hromadného ničení. Není potřebné chodit pro radu daleko a spojovat to se spoluprací s korporacemi, tedy spolkem multikulti fašistů, kteří žijí proti liden na vysoké úrovni z jejich dělby „práce“.

    Stačí se podívat občas na ty mravence z jónosféry, kam ráno běží a pro koho dělají „pracovní“ krytí. Komu se poddali a komu „vydělávají“ na ty sviňárny. A gdyž jede kolem nablízkaná krysa v novém fáru, ještě jí závidí. A gdyž nakládá dva vozíky drahého žrádla v tom multikulti korporátním obchodě a cáluje to placatou plastovou kartičkou, ještě by jim i dvéře šli otevřít. Mám to rozepsat podrobněji nebo už svítá?

  • Sasin • 27. listopadu 2015

    Takže ještě jednou na brobrou moč

    Fašista, fáša, je jedinec, který organizovaně vykořisťuje ostatní. Je několik úrovní. Tu nejvyšší mezinárodní fašisticko korporátní organizaci teď vynechávám. Začnu od začátku na obecní úrovni. Začíná to ve spolcích, stranách, zas tupytelstvech a vládách. To všechno jsou fašistické organizace, které násilím a za KON y, které si proti zbytku lidstva odhlasovali, kořistí za úplatu a v zájmu svých vybraných existencí na zdrojích a statcích, které jim nepatří. Fašista malého formátu, chodí každý den do „práce“ a dělá na své pány za úplatu nebo dělá „svobodně“ na daně (většina si bere dluh, což je hodnota o které ostatní lidé nehlasovali) a volí své politické nadřízené, které dělají špinavou „práci“ za ně. Berou tak svobodu, exekují tím majetek nebo neumožňují společenské uplatnění dotyčných a žijí z rozdílu. Čím větší rozdíl se u fáši sečte, tím lepší občan je.

    To je ale vážení schíza a fašizmus dohromady. Heh

  • Gatta • 27. listopadu 2015

    merlin napsal

    Jo a xenofob je někdo, kdo má patologický strach z cizího, chytá ho u toho úzkost, panické ataky a trpí poruchami spánku. není-li strach patologický ale oprávněný ale hlavně chybí-li patologické projevy, nejde o xenofoba

    Re merlin – oba příspěvky – děkuji za přínosný profesionální popis těchto dvou psychických stavů.

  • Béda • 27. listopadu 2015

    Tomuto nerozumím. Jsou to snad xenofobové? Nejsou zaujati proti „obohacení“? http://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Letaji-kameny-hori-auta-i-ubytovny-bitky-Do-maleho-mesta-na-severu-Evropy-prijelo-20-uprchlickych-rodin-a-to-se-pry-promenilo-v-bojiste-410238

    Vesnice Tärnsjö leží asi 150 km severně od švédského Stockholmu a vždy tu vládl klid, pořádek a harmonie. To se však změnilo s příchodem dvaceti uprchlických rodin. Ve vesnici čítající 1200 obyvatel v podstatě panuje válečný stav…

  • Béda • 27. listopadu 2015

    Tady nexenofobní sluníčkář: http://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Rusko-je-mnohem-nebezpecnejsi-nez-Islamsky-stat-pise-publicista-Fistejn-410231

    Škoda že nepohovořil taky o USA, které jsou zárukou dodržování lidských práv, ochránci stability, nenásilí, demokracie, trvalé svobody a dodržování mezinárodního práva…

  • Béda • 27. listopadu 2015

    K tomu Roučkovi „ČSSD“ a Kolářovi „OD“S. Ti dva paraziti se hledali až se konečně našli.

  • fajt • 27. listopadu 2015

    http://www.lidovky.cz/machacek-turecko-je-nas-spojenec-daq-/monitor-jana-machacka.aspx?c=A151127_125607_monitor-jana-machacka_ELE – hmm, doufám, že tohohle cápka osobně taky nepotkám . ..)

  • Béda • 27. listopadu 2015

    fajt napsal

    http://www.lidovky.cz/machacek-turecko-je-nas-spojenec-daq-/monitor-jana-machacka.aspx?c=A151127_125607_monitor-jana-machacka_ELE – hmm, doufám, že tohohle cápka osobně taky nepotkám . ..)

    Ten huhloň by podporoval i Hitlera, protože je „spojenec“. Někteří lidí nemají páteř. A jak je vidět ani tvář.

  • fajt • 27. listopadu 2015

    Béda napsal
    Ten huhloň by podporoval i Hitlera, protože je „spojenec“. Někteří lidí nemají páteř. A jak je vidět ani tvář.

    :-)

  • Sasin • 27. listopadu 2015

    Co by asi udělaly aláhovy ovce s kněž-nou Libuší fakt nevim. Co by ultrafašistické ovce sluníčkových hesel udělaly s kněž-nou Libuší fakt nevim. Co by dělali umírnění ovčanští fašisti s kněž-nou Libuší taky fakt nevim. Co by dělal s kněž-nou Libuší Šláfenberg fakt nevim. Co by dělal s kněž-nou Libuší Zeman fakt nevim, možná by se rozdělil s Klausem. Co by dělal s kněž-nou Libuší harpagondechajec vím. Nejdřív by Libuši totálně zblbnul. Pak by Libuši uzákonil demográcu. Pak by Libuši privatizoval a nakonec by Libuši ještě ve slevě prodal. Tož tak

  • Béda • 29. listopadu 2015

    Český řidič, který jezdí pro firmu Vlastimil Hájek, se stal terčem útoku imigrantů, kteří mu prohodili předním sklem dřevený kůl. K útoku došlo ve středu v noci, když řidič směřoval k přístavu Calais. Najednou ho přepadla skupina imigrantů, kteří na něj křičeli, aby zastavil. Chtěli po něm jídlo, oblečení a peníze. Po té co odmítl, prohodili mu předním sklem velký dřevěný kůl, který zůstal trčet ven. Potom se několik lidí vrhlo z obou stran na kabinu kamionu a snažilo se dostat dovnitř. Řidič byl neozbrojen, ale podařilo se mu zrychlit a z místa útoku ujet. V Calais zastavil a poprosil o pomoc. Francouzská policie odmítla se celou záležitostí zaobírat s tvrzením, že to není nutné, protože nikdo nebyl zraněn. více http://freeglobe.parlamentnilisty.cz/Articles/14806-sok-imigranti-zautocili-na-ceskeho-ridice-kamionu-jen-zazrakem-prezil-foto-.aspx