Diskuze k článku


  • peter. • 1. prosince 2016

    fajt napsal

    http://aeronet.cz/news/video-manazer-americke-firmy-vyhazuje-delniky-z-prace-a-drze-jim-rika-ze-jejich-tovarna-se-stehuje-do-mexika-kdyz-to-slysel-trump-zacaly-se-dit-veci-cz-titulky/

    fajt:
    Ten odkaz som už dal pod „Perličky z tisku“,tak len zopakujem čo som k nemu napísal.
    Aj keď Trumpove gesto vyznieva sympaticky obávam sa,že ak jeho stratégiu sťahovať výrobu späť do USA preberú aj iné(európske) štáty,bude to mať na nás katastrofálny dopad.Nemci,Francúzi a Briti môžu túto stratégiu prevziať kvôli zamestnaniu imigrantov a potom Slovensko príde o USS Steel(VSŽ) o Volkswagen,Peugeot aj Jaguár(zatiaľ vo výstavbe).A bude po Slovensku.

  • zajoch • 1. prosince 2016

    Ještě něco k předchozím dvěma:
    http://rusvesna.su/news/1480625497 Trump pohrozil americkým společnostem, které převádějí byznys za hranice.

  • fajt • 1. prosince 2016

    peter. napsal
    fajt:
    Ten odkaz som už dal pod „Perličky z tisku“,tak len zopakujem čo som k nemu napísal.
    Aj keď Trumpove gesto vyznieva sympaticky obávam sa,že ak jeho stratégiu sťahovať výrobu späť do USA preberú aj iné(európske) štáty,bude to mať na nás katastrofálny dopad.Nemci,Francúzi a Briti môžu túto stratégiu prevziať kvôli zamestnaniu imigrantov a potom Slovensko príde o USS Steel(VSŽ) o Volkswagen,Peugeot aj Jaguár(zatiaľ vo výstavbe).A bude po Slovensku.

    ano, to vše může nastat ( z největší pravděpodobností i nastane), ale s tímto stavem si bude muset poradit další generace, která byla vychovávaná kapitalistickou zdivočelou ulicí, krom toho nemůže očekávat podporu starší generace, která chce pouze dožít a nemá potřebu zachraňovat nezachranitelné – sice ponuré, ale dřevnitá realita. ..)

  • Irena • 2. prosince 2016

    Олланд официально отказался идти на второй срок

    Подробнее на РБК:
    http://www.rbc.ru/politics/01/12/2016/5840784c9a794735602ba063

  • Bety • 2. prosince 2016

    K tomu videu – Je to čistě byznys rozhodnutí. Úplně mi naskočil Kmotr – tam, když bylo třeba někoho zabít, tak to doprovázeli prohlášením: To není osobní, je to obchod.
    Peter, když budou chtít zavřít VSŽ, tak co kdybyste jim to znárodnili, hm????

  • Kvalitni peter. • 2. prosince 2016

    Bety napsal
    Peter, když budou chtít zavřít VSŽ, tak co kdybyste jim to znárodnili, hm????

    Bety:
    Znárodňovať nemusíme nič.Oni jednoducho odídu a tú obrovskú fabriku nám(štátu)nechajú.Američania do toho nič nedali a sú u nás len preto,že štát im poskytuje čoraz výhodnejšie tzv.“hmotné stimuly“.Prednedávnom,keď im vypršala doba „daňových prázdnin“už boli na odchode,ale vláda im zase poskytla také výhody,že ešte zostali.Nejde len o výrobu.Ide hlavne o odbyt no a o trhu rozhodujú veľké nadnárodné oceliarske koncerny,ktoré tiež musia bojovať s dumpingovými cenami čínskej ocele.Jedine,že by sa toho ujalo Rusko.Lenže v Rusku majú oceliarstvo v rukách takí istí kapitalistickí smradi-oligarchovia,ako sú tí americkí.
    Sme skrátka vykradnutý štát,ktorý žije z 3 automobiliek a USS Steel.Tie automobilky sú iba montovne,konštruktéri a vývojári sú nepotrební a nám ostáva len tupá monotónna robota.
    Iba ma udivujú tí debili na Ukrajine,že sa silou mocou snažia strčiť hlavu do toho istého chomútu,v akom sme navlečení aj my.

  • peter. • 2. prosince 2016

    Myslím,že ak Nemci ešte stále cítia vinu za II.svetovú vojnu,tak je to správne.Povedal Gideon Levy,bývalý poradca izraelského expremiéra Šimona Peresa a novinár izraelského ľavicového denníka Haaretz. pozn.Pocit viny za II.ww od svetových židovských bankárov,ktorí Hitlera financovali pán novinár nepožaduje.
    Ďalej Levy hovorí:Európa má dosť miesta aby absorbovala chudobných ľudí z Afriky a Stredného východu.V Európe je dosť miesta pre imigrantov,napokon aj v USA.Mali by ste prijať viac a viac chudobných ľudí.Skrátka bohaté krajiny by mali prijať chudobných ľudí,to je solidarita.
    Pozn.Tu si treba všimnúť,ako sa k africkým imigrantom správa štát Izrael.Neprijíma nikoho,strieľa do nich a tých ktorí preniknú drží v tábore umiestnenom v Negevskej púšti.Žiadna solidarita.Lebo Izrael je zo zákona „židovský štát,pre židov“V Negevskej púšti v tom koncentráku je momentálne 7 – 8 tisíc Eritrejčanov a Somálčanov.Koho to zaujíma,nech si vyhľadá sa internete stránky,kde sa popisuje správanie sa Izraela k čiernym imigrantom.
    Okrem toho tento človek po prvý krát hovorí o „chudobných ľuďoch“.Doteraz sa hovorilo o „utečencoch“ z krajín postihnutých vojnovým konfliktom a aj to mali byť lekári,inžinieri a jadroví fyzici.
    Toľko nechutného farizejstva sa človeku každý deň veru nedostane.
    http://www.parlamentnelisty.sk/arena/rozhovory/Nie-kazdy-moslim-reze-hlavy-Zatvaranie-hranic-je-zlocin-Bohate-krajiny-by-mali-prijat-chudobnych-ludi-to-je-solidarita-hovori-izraelsky-novinar-281206

  • Bety • 2. prosince 2016

    Peter. Čechy a Morava na tom nejsou lépe – montovny, montovny. Vlastně celý bývalý východní blok je na tom stejně. Takže nám nakonec nezbude nic jiného, než se vrátit k vzájemné spolupráci. Berte to tak, že Slováci přece přežili i před průmyslovou revolucí a nakonec si to stejně jako my budou muset všechno vybudovat znova. Holt jak se říká – za blbost se platí.

  • Alena • 2. prosince 2016

    už by bylo na čase, aby se Česko a Slovensko spojili. A když to nepůjde takto, tak aspoň Morava a Slovensko. Slováci jsou naši bratři, tak to jako Moravanka cítím.

  • peter. • 2. prosince 2016

    Alena napsal

    už by bylo na čase, aby se Česko a Slovensko spojili. A když to nepůjde takto, tak aspoň Morava a Slovensko. Slováci jsou naši bratři, tak to jako Moravanka cítím.

    Cítim to rovnako ako vy a Bety.Len sa najskôr musíme zbaviť tých trtkov čo nám vládnu.U nás,aj u vás.

  • peter. • 2. prosince 2016

    Ukrajinci majú naozaj vygumované mozgy.Ich heroj a staviteľ „obranného valu“na ruskej hranici,hlodavec Jaceniuk si za svoje ťažko zarobené peniaze kúpil viac ako 20 stavebných objektov – víl v Miami.
    http://www.hlavnespravy.sk/media-informovali-o-jacenukovom-nakupe-dvoch-desiatok-vil-v-miami/866778
    Odporúčam dve videá na ktoré sú odkazy v diskusii.Jedno je o Porošenkovom obytnom komplexe a v druhom je prejav lásky Krymčanov k Porošenkovi.
    Tak či chcem,alebo nechcem,stále musím myslieť na tie ženičky s hrncami na hlave,s visiacim sopľom od zimy,ako na Majdane hrozia „Moskaľom“svojimi vyrobenými mozoľnatými ručičkami a ako vreštia „Slava Ukraini“ !Hop-hop-hop.

  • peter. • 2. prosince 2016

    Roberts : Putin mi sľúbil ruský pas.
    Porošenko Ukrajincom:Nesiem vám bezvízový styk s Európou:
    https://cont.ws/uploads/pic/2016/12/1480642820_e-news.su_zdobuly-171.jpg

  • Irena • 3. prosince 2016

    Сенат Западного Берлина в начале 1970-х проводил „социальный эксперимент“ по передаче беспризорников под опеку педофилам. Шокирующие подробности европейского прошлого. По данным исследователей, профессор психологии и педагогики Гельмут Кентлер, ныне покойный, убедил управление сената по делам молодежи в целесообразности такого опыта. Жертвами эксперимента стали мальчики в возрасте от 13 до 17 лет.

    http://voicesevas.ru/news/yugo-vostok/27910-absurdnye-novosti-2-dekabrya-2016-goda.html

  • Irena • 3. prosince 2016

    Минобороны России сравнило свой гуманитарный вклад в Сирии с британским

    http://www.rosbalt.ru/russia/2016/12/03/1572663.html

  • Sio • 3. prosince 2016

    Tak nějak si nejsem jist, zda té mantře o montovnách věřím. Pokud si někdo myslí, že třeba manažerské zvládnutí výroby ve VSŽ a že třeba přípravky pro výrobu jsou snadná věc nebo že se k nim dělají návrhy v Německu nebo u US Steel, je na omylu. A pokud si myslí, že v tom není žádné know-how, mýlí se také. Trochu se zamysleme. U VŠ vystudovaných po roce 2005 mám jisté pochybnosti ohledně kvality, ale pokud vezmeme absolventy do roku 2005 technických oborů – kolik znáte takových, co by neměli práci? Pokud budou firmy donuceny nechat ty „montovny“ doma, přitáhnou si slovenské dělníky a techniky do mateřské země, mají nižší platy a vysokou kvalifikaci. Pak si možná i založí vlastní „pobočky“ zase v Čechách nebo na Slovensku (na půdě těch původních firem) a potichu se vrátí zpátky. Nic jiného jim nezbyde, pokud chtějí konkurovat „levné čínské oceli“.

  • peter. • 3. prosince 2016

    Nečakane obludné rozmery nadobúda pedofília v radoch boháčov,rkc.kléru a politikov.Nedávno som sa zmienil o pedofilnom škandále v radoch britských politikov a boháčov,je obecne známy výskyt pedofilov v radoch rkc.kléru,bola tu zmienka o afére „Pizza Gate“v USA a zmienil som sa aj o výskyte pedofilov v štátnej Dume RF,najmä medzi poslancami „Jednotného Ruska“.Zarážajúce je to ako sa toto zločinné svinstvo šíri po svete.V Holandsku už pedofilovia požiadali o uzákonenie ich organizácie v ČR sa oficiálne zúčastňujú „dúhových pochodov“a ako sa zdá,všetko smeruje k tomu,že z malých detí sa stane komodita a bude si ich môcť kúpiť každá zvrhlá sviňa ak bude mať dosť peňazí.
    Vysvetľujem si to tak,že tie bohaté pedofilné svine už neuspokojujú bežné spôsoby ako ukojiť svoje perverzné chúťky a tak hľadajú vzrušenie v zneužívaní detí.Vo Veľkej Británii odhalili novinári viac ako 80 boháčov a politikov zapletených do najväčšieho pedofilného škandálu v Británii.Zverejnené boli mená len tých,ktorí už zdochli.Mená ostatných svíň ostali utajené a všetko smeruje k tomu,že celá aféra bude zametená pod koberec.Podobne ako aféra pizza gate v USA,aj keď Pjakin už vyhlásil nad Clintonovou trest smrti podobne ako nad Žirinovským(tak budem čakať,kto skôr).Rozlieza sa to a metastázuje ako rakovina po celom tzv.“civilizovanom“svete.A bude to pokračovať do vtedy,kým ľudstvo nenájde v sebe dostatok síl na to,aby tieto pedofilné svine vyzbieralo a do jedného fyzicky vyhubilo.

  • peter. • 3. prosince 2016

    peter. napsal
    Nečakane obludné rozmery nadobúda pedofília v radoc

    Komentár patrí pod odkaz p.Ireny o pedofiloch.

  • peter. • 3. prosince 2016

    Sio napsal

    Tak nějak si nejsem jist, zda té mantře o montovnách věřím

    Sio:
    Žiadna „mantra“ale holá realita.V montovniach automobilov neexistujú oddelenia vývoja,konštrukcie ani designu.To je fakt,ktorý nevyvrátite nech by ste sa akokoľvek snažil.
    K USS Steel len toľko,že vo VSŽ bola výroba manažersky zvládnutá už od r.1962.USS Steel využili know how ktoré tu už bolo.Žiadne prípravky na výrobu ktoré by už dávno neboli vyvinuté američania vyvíjať nepotrebovali.A máte pravdu v tom,že šikovný inžinier sa uživí v zahraničí.Ale nie doma!A rozveselil ma váš predpoklad,že ak sa raz taký inžinier vráti domov,tak plný entuziazmu sa pustí doma do výroby automobilov alebo ocele.

  • Sio • 3. prosince 2016

    peter. napsal
    Sio:
    Žiadna „mantra“ale holá realita.V montovniach automobilov neexistujú oddelenia vývoja,konštrukcie ani designu.To je fakt,ktorý nevyvrátite nech by ste sa akokoľvek snažil.
    K USS Steel len toľko,že vo VSŽ bola výroba manažersky zvládnutá už od r.1962.USS Steel využili know how ktoré tu už bolo.Žiadne prípravky na výrobu ktoré by už dávno neboli vyvinuté američania vyvíjať nepotrebovali.A máte pravdu v tom,že šikovný inžinier sa uživí v zahraničí.Ale nie doma!A rozveselil ma váš predpoklad,že ak sa raz taký inžinier vráti domov,tak plný entuziazmu sa pustí doma do výroby automobilov alebo ocele.

    Peter, o entuziasmu jsem nepronesl ani slovo, tudíž jste se rozveselil nad něčím, co je váš vlastní předpoklad.
    Co se týče automobilů, není ani nebylo na co navázat. Poslední české vozy, škoda Favorit byly asi tak 10 let zastaralé ve srovnání se západní produkcí. Nevyrovnají se ani Renaultu 18 přičemž ten byl vyráběn od roku 1978. Současník favorita, renault 19 stojí někde o třídu až dvě výš. Vyrábět nový vůz znamená mít odbyt na statisícové série po několik let, což na ČS trhu bylo nemožné, trh RVHP neměl zájem. RVHP kdysi podpořilo Tatru Kopřivnici, měla vyrábět 15000 vozů ročně (dnes okolo 1000). Kopřivnice se měla stát jakýmsi Detroitem pro náklaďáky za železnou oponou a to možná bylo reálné. Přesto nazývat takové provozy montovnami zní dost hloupě. Je dost zemí, kde by pracovní síla byla i levnější, ale nezvládla by ani takovou výrobu. Sám jsem začínal svou kariéru v konstrukci velkého podniku a pracoval v něm 13 let. Vím jak vypadá a funguje fabrika. Pracoval jsem i v technologii (TPV, většina lidí ani neví, co to je, ale má to každá větší fabrika a to včetně i těch „montoven“. Je mi jasné, i z DVTŘ, že he to ztráta konceptuálního řízení fabriky. Ale vidíte lepší východisko? Státeček jako česko neudrží vlastní automobilku, ani US neudržely Detroid.
    No a co se železáren týče – jaký vývoj? Nových materiálů? Nových postupů lití? Takový vývoj se dá i outsourcovat.

  • hudryper • 3. prosince 2016

    peter. napsal
    Rozlieza sa to a metastázuje ako rakovina po celom tzv.“civilizovanom“svete.A bude to pokračovať do vtedy,kým ľudstvo nenájde v sebe dostatok síl na to,aby tieto pedofilné svine vyzbieralo a do jedného fyzicky vyhubilo.

    peter.Citovat

    Módní sexuální pedofilie se rozšířila v rámci uskutečňovaných neoliberálních změn ve světě. Stala
    se nejsilněji působícím zdrojem kompromitujících materiálů na členy servisních elit, působících ve vrcholných pozicích států i mezinárodních institucí. Jde o klíčový faktor politiky prosazované proti zájmu svému i národa,jemuž vládne.Při pohledu na tyto politiky se zdá být něco takového absurdní, leč časem se pravda vynoří společně s vysvětlením událostí,na něž dosud žádná jiná neexistovala. Jde pořád o tentýž vztah ďábel – Faust ,který se v životech těchto lidí recykluje. Stejně
    jako Faust se ze všeho nejvíc hrozí reakce davu na prozrazení pravdy o nich. Jsou to vlastně bídníci.

  • peter. • 3. prosince 2016

    Sio napsal
    Ale vidíte lepší východisko?

    Celá táto diskusia sa odvíja od predpokladu,že po nástupe Trumpa do funkcie,začnú USA sťahovať výrobu z rozvojových štátov zpäť do USA.Tak ako to už Trump predviedol v súvislosti s Mexikom.Ja som len prezentoval svoj názor,že to isté môžu zopakovať aj veľké európske ekonomiky z dôvodu prílevu migrantov.Upozornil som na to ako by to ovplyvnilo ekonomiku SR.Trvám na tom,že čo sa automobiliek na Slovensku týka tak ide výlučne o montovne.Viem to,lebo môj syn,absolvent vojenskej vysokej školy leteckej v Košiciach-odbor motory-draky,pracuje v jednej z tých troch automobiliek,kde riadi oddelenie kvality.Pred asi desiatimi rokmi pracoval v Jičínskom Continentali,takže má dosť skúseností aj prehľadu na to aby to,čo stojí na Slovensku mohol nazvať „montovňa“.V USS Steel – tak tam sa vyrába vo vysokých peciach železo,z ktorého sa následne v kyslíkových konvertoroch vyrába oceľ.Tá sa odlieva do kokíl a následne valcuje na plech.Nie je to zlieváreň je to hutnícka fabrika na výrobu ocele,plechov a rúr.

  • Sio • 3. prosince 2016

    peter. napsal
    Celá táto diskusia sa odvíja od predpokladu,že po nástupe Trumpa do funkcie,začnú USA sťahovať výrobu z rozvojových štátov zpäť do USA.Tak ako to už Trump predviedol v súvislosti s Mexikom.Ja som len prezentoval svoj názor,že to isté môžu zopakovať aj veľké európske ekonomiky z dôvodu prílevu migrantov.Upozornil som na to ako by to ovplyvnilo ekonomiku SR.Trvám na tom,že čo sa automobiliek na Slovensku týka tak ide výlučne o montovne.Viem to,lebo môj syn,absolvent vojenskej vysokej školy leteckej v Košiciach-odbor motory-draky,pracuje v jednej z tých troch automobiliek,kde riadi oddelenie kvality.Pred asi desiatimi rokmi pracoval v Jičínskom Continentali,takže má dosť skúseností aj prehľadu na to aby to,čo stojí na Slovensku mohol nazvať „montovňa“.V USS Steel – tak tam sa vyrába vo vysokých peciach železo,z ktorého sa následne v kyslíkových konvertoroch vyrába oceľ.Tá sa odlieva do kokíl a následne valcuje na plech.Nie je to zlieváreň je to hutnícka fabrika na výrobu ocele,plechov a rúr.

    Co se týče VSŽ, nic jiného ani netvrdím. Technologicky je to zvládnuto, jedinné s čím se dá manipulovat je způsob tepelného zpracování a složení příměsí ale i to asi ne tak často. V hutnictví a slévárenství expert skutečně nejsem. Takže o jaké know-how jsme tam přišli? Výroba automobilů je jedna z nejvíce automatizovaných výrob, co se dá, dělají roboti. Lidi jsou tam na ten zbytek. Koncepční vývoj automobilů na dnešní úrovni nezaměstnává asi moc lidí. A přenesení montoven do Německa a Koreje znamená zdražení výroby aut a ztrátu konkurenceschopnosti. Ani v US si nebude moci Trump dupnout, kde se mu zamane, ekonomické zákony jsou nezrušitelné. V příkladu byla firma jejíž produkci odebíral stát a to je jiné kafe.
    Ukrajina by skutečně asi mohla zbohatnout, nechat si postavit montovny, které fungují v Česku a na Slovensku. Pracovní síla je tam teď ožebračená, tedy ještě levnější, nemají tam dohromady nic a když tak na Donbase a kulturní povědomí o strojařině (a také hutích a slévárnách) tam také je. Navíc suroviny (to všechno zase hlavně na Donbase) V podstatě když se na to díváme z jiného pohledu, nebýt politiky může se stát Ukrajina takovou malou Čínou v Evropě.

  • peter. • 3. prosince 2016

    hudryper napsal
    Módní sexuální pedofilie se rozšířila v rámci uskutečňovaných neoliberálních změn ve světě. Stala

    Je to jasný zámer skupiny ľudí,ktorého cieľ si môžeme len domýšľať.V tejto súvislosti musia každého napadnúť myšlienky na starý Rím,Caligulu a Neróna,na biblické mestá Sodoma a Gomora.Pádu ríš,vždy predchádzal morálny úpadok.
    http://www.hlavnespravy.sk/svedska-liberalna-mladez-pozaduje-legalizaciu-incestu-a-nekrofilie/750282

  • Sio • 3. prosince 2016

    peter. napsal
    Je to jasný zámer skupiny ľudí,ktorého cieľ si môžeme len domýšľať.V tejto súvislosti musia každého napadnúť myšlienky na starý Rím,Caligulu a Neróna,na biblické mestá Sodoma a Gomora.Pádu ríš,vždy predchádzal morálny úpadok.
    http://www.hlavnespravy.sk/svedska-liberalna-mladez-pozaduje-legalizaciu-incestu-a-nekrofilie/750282

    Jo, tomu se říká fialový hnus.

  • peter. • 3. prosince 2016

    Sio napsal
    Jo, tomu se říká fialový hnus.

    Aby nevznikol dojem,že som nejaký moralizujúci puritán,tak sám mám toľko hriechov,že ak by som mal niekedy ísť na spoveď,tak by som sa najskôr presvedčil o dobrom zdravotnom stave farára,aby ho po vypočutí si mojich hriechov nevystrelo.
    Ale to,čo je príčinou môjho rozhorčenia je ubližovanie malým deťom.Viem si predstaviť,že takého človeka by som dokázal nemilosrdne ubiť na smrť.Veď ak sa aj našej polícii podarí občas vypátrať a postaviť pred súd pedofila,tak ho nemôžu zavrieť medzi ostatných väzňov,lebo by medzi nimi neprežil ani hodinu.Ubili by ho,čo sa niekoľko krát v našich väzniciach aj stalo.Lebo aj tí najťažší väzni-vrahovia,majú alebo by chceli mať deti.